Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2008 M. LIEPOS 23 D. NUTARIMO NR. 787 „DĖL SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEDO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gegužės 16 d. Nr. 541

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Pakeisti Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 95-3720; 2009, Nr. 36-1388, Nr. 68-2773, Nr. 108-4532; 2010, Nr. 68-3408; 2011, Nr. 22-1060, Nr. 141-6632), V skyrių „Prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ priemonės“:

1. XIII skirsnyje „VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonė „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“:

1.1. Išdėstyti skirsnio pavadinimą taip:

VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonė „Technologijų, gamtos mokslų, menų IR KITŲ MOKSLŲ mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“.

1.2. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės aprašymas“:

1.2.1. Pirmąją pastraipą taip:

„Priemonė „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ (toliau šiame skirsnyje vadinama – priemonė) prisidės prie uždavinio – užtikrinti geresnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę ir prieinamumą didinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje – įgyvendinimo.“

1.2.2. Antrąją pastraipą taip:

„Priemonės tikslas – modernizuoti mokyklas – atnaujinti technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo priemones ir įrangą (įskaitant organizacinę techniką), sukurti sąlygas mokiniams pasirinkti mokymosi kryptį, atitinkančią įvairius jų polinkius bei poreikius ir galimybes išlikti švietimo sistemoje, sudaryti jaunimo mokyklose tinkamą aplinką įvairiapusiam ugdymui – bendrojo ugdymo, ikiprofesinio mokymo, papildomojo ugdymo tikslams pasiekti, atsižvelgiant į tai, kad šiose mokyklose mokosi mokiniai, turintys mokymosi motyvacijos, socializacijos problemų.

1.2.3. Ketvirtąją pastraipą taip:

„technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas.“

1.3. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai“ lentelę taip:

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Rezultato

tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

41500

veiksmų programos rodiklis

Produkto

projektai

skaičius

2

veiksmų programos rodiklis

mokyklos, kuriose atnaujinta technologijų ir (arba) menų, ir (arba) gamtos mokslų, ir (arba) kitų mokslų mokymo, ir (arba) organizacinės technikos bazė

skaičius

250

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257), įgyvendinimo stebėsenai atlikti

 

modernizuotos jaunimo mokyklos

skaičius

24

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius įgyvendinimo stebėsenai atlikti“.

2. Išdėstyti XV skirsnio „VP3-2.2-ŠMM-03-V priemonė „Universitetų ligoninių infrastruktūros atnaujinimas ir pritaikymas studijoms“ poskirsnio „Finansavimo planas“ lentelę taip:

„(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja

valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

4995383

881538

0

0

0

5876921“.

3. Išdėstyti XVII skirsnio „VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonė „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas“ poskirsnio „Finansavimo planas“ lentelę taip:

 

„(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

8560677

1510708

0

0

0

10071385“.

4. XIX skirsnyje „VP3-2.2-ŠMM-07-V priemonė „Profesinio orientavimo sistemos infrastruktūros plėtra“:

4.1. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės aprašymas“ penktąją pastraipą taip:

„ugdymo karjerai ir karjeros stebėsenos infrastruktūros bendrojo ugdymo mokyklose sukūrimas ir įdiegimas.“

4.2. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai“ lentelę taip:

„Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje

(2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Rezultato

tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per

6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

201300

veiksmų programos rodiklis

asmenys, pasinaudoję AIKOS portalu (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

150000

papildomas rodiklis, kurio reikia Nacionalinės profesinio orientavimo švietimo sistemoje programos, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2332 (Žin., 2008, Nr. 7-258, Nr. 143-5731), įgyvendinimo stebėsenai atlikti

Produkto

projektai

skaičius

3

veiksmų programos rodiklis

bendrojo ugdymo mokyklos, kuriose įkurti arba atnaujinti ugdymo karjerai padaliniai

skaičius

700

papildomas rodiklis, kurio reikia Nacionalinės profesinio orientavimo švietimo sistemoje programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti

savivaldybėse įsteigti karjeros centrai profesinio orientavimo veikloms koordinuoti

skaičius

30

papildomas rodiklis, kurio reikia Nacionalinės profesinio orientavimo švietimo sistemoje programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti

 

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje

(2015 metais)

Rodiklio paskirtis

 

profesinės mokyklos, kuriose įkurti arba atnaujinti ugdymo karjerai padaliniai

skaičius

70

papildomas rodiklis, kurio reikia Nacionalinės profesinio orientavimo švietimo sistemoje programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti

 

aukštosios mokyklos, kuriose įkurti arba atnaujinti karjeros centrai

skaičius

16

papildomas rodiklis, kurio reikia Nacionalinės profesinio orientavimo švietimo sistemoje programos įgyvendinimo stebėsenai atlikti“.

5. XX skirsnyje „VP3-2.2-ŠMM-08-V priemonė „Viešųjų bibliotekų, kurios yra bendrojo lavinimo įstaigose, tinklo infrastruktūros plėtra“:

5.1. Išdėstyti skirsnio pavadinimą taip:

VP3-2.2-ŠMM-08-V PRIEMONĖ „VIEŠŲJŲ BIBLIOTEKŲ, KURIOS YRA BENDROJO UGDYMO ĮSTAIGOSE, TINKLO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“.

5.2. Išdėstyti poskirsnį „Priemonės aprašymas“ taip:

Priemonės aprašymas

 

Priemonė „Viešųjų bibliotekų, kurios yra bendrojo ugdymo įstaigose, tinklo infrastruktūros plėtra“ (toliau šiame skirsnyje vadinama – priemonė) prisidės prie uždavinio – užtikrinti geresnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę ir prieinamumą didinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje – įgyvendinimo.

Priemonės tikslas – modernizuoti bendrojo ugdymo mokyklų bibliotekas, siekiant gerinti mokyklos bendruomenei teikiamų paslaugų kokybę ir užtikrinti geresnes mokymo ir mokymosi sąlygas.

Remiamos veiklos: bendrojo ugdymo mokyklų bibliotekų infrastruktūros modernizavimas – aprūpinimas įranga ir baldais.“

5.3. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai“ lentelę taip:

„Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Rezultato

tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

60000

veiksmų programos rodiklis

 

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Produkto

projektai

skaičius

1

veiksmų programos rodiklis

modernizuotos bibliotekos bendrojo ugdymo įstaigose

skaičius

240

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331, įgyvendinimo stebėsenai atlikti“.

6. XXII skirsnyje „VP3-2.2-ŠMM-10-V priemonė „Pedagoginių psichologinių tarnybų infrastruktūros, švietimo įstaigose dirbančių specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo aplinkos modernizavimas“:

6.1. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės aprašymas“ ketvirtąją pastraipą taip:

„bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų, logopedų darbo vietų įrengimas ir modernizavimas (baldų ir įrangos, kurių reikia kvalifikuotai psichologinei, logopedinei ir specialiajai pedagoginei pagalbai teikti, įsigijimas).“

6.2. Išdėstyti poskirsnio „Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai“ lentelę taip:

„Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Rezultato

tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

33020

veiksmų programos rodiklis

Produkto

projektai

skaičius

2

veiksmų programos rodiklis

bendrojo ugdymo mokyklos, kuriose modernizuotos švietimo pagalbos specialistų darbo vietos

skaičius

120

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331, įgyvendinimo stebėsenai atlikti

modernizuotos pedagoginės psichologinės tarnybos ir švietimo įstaigos, teikiančios pedagoginę psichologinę pagalbą

skaičius

53

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius įgyvendinimo stebėsenai atlikti

modernizuotas Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

skaičius

1

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius įgyvendinimo stebėsenai atlikti

 

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

 

modernizuoti švietimo centrai

skaičius

48

papildomas rodiklis, kurio reikia Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919), įgyvendinimo stebėsenai atlikti“.

6.3. Išdėstyti poskirsnio „Finansavimo planas“ lentelę taip:

„(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

30062810

5305202

0

0

0

35368012“.

7. XXIV skirsnyje „VP3-2.2-ŠMM-12-V priemonė „Bendrojo lavinimo mokyklų modernizavimas“:

7.1. Išdėstyti skirsnio pavadinimą taip:

VP3-2.2-ŠMM-12-V PRIEMONĖ „BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ MODERNIZAVIMAS“.

7.2. Išdėstyti poskirsnį „Priemonės aprašymas“ taip:

Priemonės aprašymas

Priemonė „Bendrojo ugdymo mokyklų modernizavimas“ (toliau šiame skirsnyje vadinama – priemonė) prisidės prie uždavinio – užtikrinti geresnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę ir prieinamumą didinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje – įgyvendinimo.

Priemonės tikslas – kurti palankesnes bendrojo ugdymo sąlygas ir gerinti švietimo kokybę naudojantis šiuolaikinių technologijų teikiamomis galimybėmis.

Remiamos veiklos: bendrojo ugdymo mokyklų modernizavimas – šiuolaikinėmis technologijomis aprūpintų mokytojų darbo vietų, skirtų pedagogams pasirengti pamokoms ir savišvietai, keistis informacija ir patirtimi, įrengimas.“

8. Išdėstyti XXVI skirsnio „VP3-2.2-ŠMM-14-V priemonė „Kolegijų infrastruktūros atnaujinimas ir plėtra“ poskirsnio „Finansavimo planas“ lentelę taip:

 

„(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

49802394

8788658

0

0

0

58591052“.

9. Išdėstyti XXX skirsnio „VP3-2.2-ŠMM-18-V priemonė „Universitetų infrastruktūros plėtra“ poskirsnio „Finansavimo planas“ lentelę taip:

„(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

127612819

18947034

0

2092565

1482951

150135369“.

10. Išdėstyti XXXIII skirsnį taip:

XXXIII SKIRSNIS. VP3-2.2-ŠMM-21-K PRIEMONĖ „NEVALSTYBINIŲ BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ IR VALSTYBINIŲ BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ MENINIO UGDYMO PROGRAMAS, INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“

 

Priemonės aprašymas

 

Priemonė „Nevalstybinių bendrojo ugdymo mokyklų ir valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, infrastruktūros plėtra“ (toliau šiame skirsnyje vadinama – priemonė) prisidės prie uždavinio – užtikrinti geresnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę ir prieinamumą didinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje – įgyvendinimo.

Priemonės tikslas – atnaujinti ir modernizuoti nevalstybinių bendrojo ugdymo mokyklų ir valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, infrastruktūrą.

Remiamos veiklos:

nevalstybinių bendrojo ugdymo mokyklų infrastruktūros modernizavimas – statybos, rekonstravimo ir remonto darbų atlikimas, aprūpinimas reikiama įranga ir baldais, taip pat atsižvelgiant į nevalstybinių mokyklų funkcijas ir tikslinių grupių poreikius aprūpinimas mokymo priemonėmis;

valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių meninio ugdymo programas, infrastruktūros modernizavimas – statybos, rekonstravimo ir remonto darbų atlikimas, aprūpinimas reikiama įranga ir baldais, taip pat atsižvelgiant į meninio ugdymo mokyklų funkcijas ir tikslinių grupių poreikius aprūpinimas mokymo priemonėmis.

 

Galimi pareiškėjai

 

Projektus pagal priemonę įgyvendina:

nevalstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, nevalstybinės gimnazijos arba nevalstybinių bendrojo ugdymo mokyklų savininkai;

valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, vykdančios meninio ugdymo programas, jų steigėjai.

 

Atsakingos institucijos

 

Už priemonę atsakinga Švietimo ir mokslo ministerija.

Priemonės įgyvendinančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

 

Projektų atrankos būdas

 

Projektų atrankos būdas – projektų konkursas.

 

Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

 

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Kiekybinė išraiška laikotarpio pabaigoje (2015 metais)

Rodiklio paskirtis

Rezultato

tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

skaičius

1900

veiksmų programos rodiklis

Produkto

projektai

skaičius

5

veiksmų programos rodiklis

modernizuotos nevalstybinės bendrojo ugdymo mokyklos

skaičius

3

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius, patvirtintos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331, įgyvendinimo stebėsenai atlikti

modernizuotos valstybinės bendrojo ugdymo mokyklos, vykdančios meninio ugdymo programas

skaičius

2

papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius įgyvendinimo stebėsenai atlikti

 

Finansavimo planas

(litais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

Iš viso

ES fondų lėšos – iki

nacionalinės projektų lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

savivaldybių biudžetų lėšos – ne mažiau kaip

kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė, – ne mažiau kaip

kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos – ne mažiau kaip

24797980

1983042

0

0

3086510

29867532

 

Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu

 

Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, netaikomi.“

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________