Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1991 M. LAPKRIČIO 23 D. NUTARIMO NR. 484 „DĖL TEISĖS INSTITUTO STEIGIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gruodžio 5 d. Nr. 1495

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 23 d. nutarimą Nr. 484 „Dėl Teisės instituto steigimo“ (Žin., 1991, Nr. 36-995) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS TEISĖS INSTITUTO STEIGIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 29 ir 30 straipsniais ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 5 ir 6 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įsteigti valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos teisės institutą.

2. Nustatyti, kad:

2.1. Lietuvos teisės instituto buveinė – Ankštoji g. 1A, LT-01109 Vilnius.

2.2. Lietuvos teisės instituto steigimo tikslas – vykdyti šalies ūkio, kultūros, sveikatos apsaugos ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius mokslinius tyrimus, teisinės sistemos darnos, viešosios valdžios ir viešojo valdymo teisinio reguliavimo, baudžiamosios politikos, nusikaltimų kontrolės ir prevencijos, šeimos, vaikų ir jaunimo teisinės ir socialinės aplinkos mokslinės veiklos krypčių eksperimentinės (socialinės) plėtros darbus.

3. Patvirtinti Lietuvos teisės instituto įstatus (pridedama).“

2. Pavesti:

2.1. Teisingumo ministerijai – įgyvendinti Lietuvos teisės instituto savininko teises ir pareigas (išskyrus tuos atvejus, kai tai priklauso išimtinei Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetencijai);

2.2. Švietimo ir mokslo ministerijai – 2015 metais inicijuoti Lietuvos teisės instituto veiklos išorinį vertinimą.

3. Įgalioti Lietuvos teisės instituto direktorių per 30 kalendorinių dienų nuo šio nutarimo įsigaliojimo teisės aktų nustatyta tvarka pasirašyti Lietuvos teisės instituto įstatus ir pateikti juos ir kitus pakeistus duomenis Juridinių asmenų registrui, taip pat atlikti kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos teisės instituto įstatų registravimu.

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS MINISTRO PIRMININKO

PAREIGAS                                                                                            ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS ŠVIETIMO IR MOKSLO

MINISTRO PAREIGAS                                                        GINTARAS STEPONAVIČIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1495

 

LIETUVOS TEISĖS INSTITUTO ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos teisės institutas (toliau – Institutas) yra valstybinis mokslinių tyrimų institutas, vykdantis valstybei, visuomenei, tarptautiniam bendradarbiavimui ar ūkio subjektams svarbius ilgalaikius šiuose įstatuose nustatytų krypčių mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus.

2. Instituto savininkė yra Lietuvos Respublika. Instituto savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, tvirtindama įstatus ir priimdama kitus teisės aktus.

3. Instituto teisinė forma – viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir Instituto pavadinimu, taip pat sąskaitų bankuose. Institutas gali turėti savo vėliavą, emblemą ir kitų atributų. Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Teisingumo ministerija (išskyrus tuos atvejus, kai pagal įstatymus ar kitus teisės aktus savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė). Teisingumo ministerijos, kaip Instituto savininko, teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija nustatyta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) ir kituose teisės aktuose.

4. Instituto veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (Žin., 2009, Nr. 54-2140) (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas) ir kitais įstatymais, taip pat šiais įstatais ir kitais įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais.

5. Instituto buveinė – Ankštoji g. 1A, LT-01109 Vilnius. Sprendimą dėl Instituto buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

6. Institutas turi interneto tinklalapį www.teise.org, kuriame skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Skelbimai apie konkursus pareigoms eiti ir rinkimus į Mokslo tarybą pateikiami ir Lietuvos mokslo tarybos tinklalapyje www.lmt.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II. INSTITUTO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR RŪŠYS, teisės ir pareigos

 

7. Instituto misija – vykdyti inovatyvius teisinės minties ir socialinės praktikos tyrimus – kurių paskirtis kurti ir kaupti teisės ir gretimų mokslų žinias, jomis remti Lietuvos teisės brandą.

8. Instituto veiklos tikslai:

8.1. vykdyti šiuose įstatuose nustatytų mokslinės veiklos krypčių šalies ūkio, kultūros, sveikatos apsaugos ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius mokslinius tyrimus, eksperimentinės (socialinės) plėtros darbus;

8.2. bendradarbiaujant su verslo, valdžios, visuomenės atstovais ir socialiniais partneriais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą ūkio subjektams, mokslo ir studijų institucijoms;

8.3. skleisti visuomenei mokslo žinias, diegti jas į švietimą, ūkinę ir visuomeninę veiklą, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo.

9. Instituto mokslinės veiklos kryptys:

9.1. teisinės sistemos darna;

9.2. viešosios valdžios ir viešojo valdymo teisinis reguliavimas;

9.3. baudžiamoji politika, nusikaltimų kontrolė ir prevencija;

9.4. šeimos, vaikų ir jaunimo teisinė ir socialinė aplinka.

10. Instituto veiklos sritis – vykdyti socialinių mokslų srities mokslinius tyrimus ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros darbus.

11. Instituto veiklos rūšys – moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (kodas – 72), socialinių mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai (kodas – 72.20.20) ir su jais susijusi mokslinė, techninė, vadybinė, profesinė ir kita veikla pagrindinei veiklai sukurti ir įgyvendinti (kitos rūšies veikla) pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).

12. Institutas turi teisę:

12.1. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nustatyti Instituto struktūrą, vidaus darbo tvarką, darbuotojų skaičių, jų teises ir pareigas, darbo apmokėjimo sąlygas, pareigybių reikalavimus, konkursų pareigoms eiti organizavimo ir darbuotojų atestavimo tvarką;

12.2. atlikdamas savo misiją, bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

12.3. leisti mokslo ir kitą literatūrą, pasirinkti būdus, kaip skelbti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus;

12.4. kartu su universitetais Mokslo ir studijų įstatymo (ir kitų teisės aktų) nustatyta tvarka rengti mokslininkus, padėti rengti specialistus;

12.5. skatinti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatų naudojimą ūkio, socialinio ir kultūrinio gyvenimo srityse;

12.6. organizuoti mokslinius renginius, mokymą, atlikti teisines, antikorupcines ir kriminologines ekspertizes, teikti savo mokslinių tyrimų srities konsultacijas ir kitas paslaugas pagal sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

12.7. valdyti, naudoti turtą ir disponuoti juo teisės aktų nustatyta tvarka;

12.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;

12.9. teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis naudotis Instituto mokslo ir kitų darbuotojų kūrybinės veiklos rezultatais;

12.10. nustatyti Instituto teikiamų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai tai reguliuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai;

12.11. savo veiklai plėtoti naudoti visus teisėtus finansinius išteklius;

12.12. siekiant spręsti kylančius mokslinės veiklos, ūkinius ar socialinius uždavinius, palaikyti nuolatinius ar laikinus ryšius ir vienytis su kitomis mokslo ir studijų institucijomis, taip pat kitais asmenimis;

12.13. savarankiškai planuoti savo veiklą, atsižvelgdamas į teisės aktų nustatytas ribas;

12.14. organizuoti Instituto darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, stažuotes;

12.15. teisės aktų nustatyta tvarka įgyti kitų teisių;

12.16. skelbti viešai, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams, Institute atliekamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų šaltinių finansuojamų mokslo darbų rezultatus.

13. Instituto pareigos:

13.1. užtikrinti akademinės bendruomenės narių akademinę laisvę – garantuoti:

13.1.1. mokslo veiklos metodų pasirinkimo laisvę, atitinkančią pripažįstamus mokslo etikos principus;

13.1.2. kūrybos ir intelektinio darbo autorių teises, nustatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse;

13.1.3. suvaržymų ar sankcijų netaikymą dėl minčių ir įsitikinimų, išreikštų mokslinės veiklos rezultatuose, išskyrus tuos atvejus, kai jų skelbimas pažeistų Lietuvos Respublikos įstatymus;

13.2. informuoti steigėją ir visuomenę apie mokslinės veiklos kokybės užtikrinimo priemones, savo finansinę, ūkinę veiklą ir lėšų naudojimą;

13.3. laiku teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotoms institucijoms oficialią informaciją (statistinius duomenis ir dalykinę informaciją), reikalingą mokslo ir studijų sistemos valdymui ir stebėsenai atlikti;

13.4. rūpintis savo darbuotojų darbo sąlygomis;

13.5. nuolat atlikti mokslinės veiklos savianalizę;

13.6. nuolat tobulinti mokslinę veiklą, atsižvelgiant į savianalizės ir išorinio vertinimo išvadas;

13.7. vykdyti kitas teisės aktų nustatytas prievoles.

 

III. instituto valdymo organai ir jų kompetencija, skyrimAS
ir atleidimAS

 

14. Instituto valdymo organai yra: kolegialus valdymo organas – Instituto mokslo taryba (toliau – Mokslo taryba) ir vienasmeninis valdymo organas – direktorius.

15. Mokslo taryba atlieka šias funkcijas:

15.1. direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina Instituto struktūrą ir jos pakeitimus, svarsto direktoriaus pateiktus pasiūlymus dėl Instituto įstatų keitimo;

15.2. nustato kvalifikacinius mokslo darbuotojų pareigybių, išskyrus mokslininkų stažuotojų pareigybes, reikalavimus, konkursų šioms pareigoms, išskyrus konkursus mokslininkams stažuotojams, eiti organizavimo ir mokslo darbuotojų atestavimo tvarką;

15.3. svarsto ir tvirtina Instituto strateginį ir metinį veiklos planus;

15.4. svarsto direktoriaus pateiktas metines veiklos ataskaitas ir vertina, kaip Institutas įgyvendina savo tikslus ir uždavinius;

15.5. svarsto ir teikia direktoriui pasiūlymus dėl Instituto bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis, lituanistinių mokslinių tyrimų, socialinės ir kultūrinės veiklos, bendradarbiavimo su tarptautinėmis organizacijomis, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

15.6. rengia ir teikia direktoriui tvirtinti Akademinės etikos kodeksą;

15.7. direktoriaus teikimu sudaro nuolatines arba laikinąsias komisijas, susijusias su Instituto mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (kultūrinės) plėtros veiklos koordinavimu ir atitinkamų projektų rengimu.

16. Mokslo taryba sudaroma 5 metams.

17. Mokslo taryba sudaroma laikantis šių principų:

17.1. Mokslo tarybą sudaro 13 narių, iš kurių 2 narius skiria Teisingumo ministerija, po vieną narį – Vidaus reikalų ministerija, Teisėjų taryba, Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos mokslo taryba, kiti 7 nariai renkami iš Instituto mokslo darbuotojų, administracijos ir kitų Instituto tikslų įgyvendinimu suinteresuotų asmenų iškeltų kandidatų;

17.2. rinkimus į Mokslo tarybą skelbia ir organizuoja direktorius pagal jo patvirtintą Mokslo tarybos rinkimų reglamentą; informacija skelbiama Instituto ir Lietuvos mokslo tarybos tinklalapiuose ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki rinkimų dienos;

17.3. kandidatuoti į Mokslo tarybos narius gali Instituto mokslo darbuotojai, administracija ir kiti Instituto tikslų įgyvendinimu suinteresuoti asmenys;

17.4. kandidatus kelia Instituto mokslo darbuotojai, administracija ir kiti Instituto tikslų įgyvendinimu suinteresuoti asmenys;

17.5. Mokslo tarybos narius renka Instituto mokslo darbuotojai slaptu balsavimu, į balsavimo biuletenius įtraukiami visi iškelti kandidatai.

18. Mokslo taryba tvirtina savo darbo reglamentą. Mokslo tarybos darbui vadovauja Mokslo tarybos pirmininkas, renkamas iš Mokslo tarybos narių slaptu balsavimu paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybos pirmininku negali būti renkamas Instituto direktorius. Tas pats asmuo Mokslo tarybos pirmininku gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokslo tarybos pirmininko pavaduotojas ir Mokslo tarybos sekretorius renkami iš Mokslo tarybos pirmininko pasiūlytų kandidatų atviru balsavimu paprasta Mokslo tarybos narių balsų dauguma.

19. Mokslo tarybos posėdžiai yra atviri, darbotvarkė skelbiama iš anksto. Mokslo tarybos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybai nutarus, posėdis gali būti uždaras. Direktorius turi teisę dalyvauti visuose Mokslo tarybos posėdžiuose. Mokslo tarybos nariai informuojami apie šaukiamą Mokslo tarybos posėdį ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Šaukti posėdį turi teisę Mokslo tarybos pirmininkas, direktorius arba ne mažiau kaip 1/3 Mokslo tarybos narių. Posėdžiui pirmininkauja Mokslo tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas.

20. Direktoriaus teikiamus pasiūlymus klausimais, kuriems pagal šiuos įstatus reikia Mokslo tarybos pritarimo, Mokslo taryba priima, jeigu daugiau kaip pusę visų Mokslo tarybos narių balsuoja už pasiūlymą. Direktorius gali pakartotinai teikti Mokslo tarybai tvirtinti pasiūlymą ne anksčiau kaip po mėnesio nuo svarstymo Mokslo taryboje dienos. Mokslo taryba turi teisę jį atmesti, jeigu ne mažiau kaip pusę visų Mokslo tarybos narių nepritaria pakartotinai teikiamam pasiūlymui. Šiuo atveju direktorius turi teisę pakartoti teikimo procedūrą ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo pakartotinio svarstymo. Jeigu Mokslo taryba neatmeta direktoriaus pasiūlymo pirmiau nurodyta balsų dauguma, Mokslo tarybos pirmininkas turi pasirašyti direktoriaus teikiamą pasiūlymą.

21. Mokslo tarybos nutarimai, išskyrus klausimus, šiuose įstatuose nurodytus kaip svarstomus direktoriaus teikimu, laikomi priimtais, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Mokslo tarybos pirmininko balsas.

22. Direktorius yra Instituto vienasmenis valdymo organas, veikia jo vardu ir jam atstovauja. Direktorius viešo konkurso būdu skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Direktoriaus kadencijos trukmė – 5 metai.

23. Direktoriaus funkcijos:

23.1. užtikrinti, kad Instituto veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, šiuos įstatus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, koordinuoti Mokslo tarybos priimtų sprendimų įgyvendinimą;

23.2. leisti įsakymus, atstovauti Institutui santykiuose su trečiaisiais asmenimis;

23.3. skelbti darbuotojų atestavimą ir konkursus pareigoms eiti, skirti asmenis į pareigas, atleisti iš jų;

23.4. nustatyti Instituto darbuotojų darbo užmokestį teisės aktų nustatyta tvarka, skatinti darbuotojus, skirti jiems drausmines nuobaudas, užtikrinti saugias darbo sąlygas;

23.5. teikti Mokslo tarybai svarstyti pasiūlymus dėl pagrindinių Instituto mokslinių veiklos krypčių, šių įstatų keitimo, tvirtinti ir tikslinti Instituto strateginį veiklos planą, Instituto veiklos metines ataskaitas, kitus dokumentus;

23.6. organizuoti Instituto veiklos savianalizę ir prireikus inicijuoti Instituto veiklos ekspertinį vertinimą;

23.7. teikti Teisingumo ministerijai šių įstatų keitimo projektą;

23.8. atsakyti už Instituto finansinę veiklą, tinkamą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo;

23.9. tvirtinti Instituto pajamų ir išlaidų sąmatą, jos vykdymo apyskaitą;

23.10. atlikti kitas teisės aktuose įstaigos vadovui nustatytas funkcijas.

24. Dalį savo teisių ir pareigų direktorius įsakymu gali perduoti savo pavaduotojams ir kitiems Instituto darbuotojams.

 


IV. INSTITUTO DARBUOTOJAI, JŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

25. Darbo santykius Institute reglamentuoja:

25.1. Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kiti teisės aktai;

25.2. Instituto įstatai, Instituto vidaus darbo tvarkos taisyklės, Instituto darbo reglamentas, pareigybių aprašymai ir kolektyvinė sutartis.

26. Mokslo darbuotojų pareigybės yra šios: vyriausiasis mokslo darbuotojas, vyresnysis mokslo darbuotojas, mokslo darbuotojas, tyrėjas, jaunesnysis mokslo darbuotojas ir mokslininkas stažuotojas.

27. Į mokslo darbuotojų pareigas, išskyrus mokslininko stažuotojo pareigas, asmenys priimami Mokslo tarybos nustatyta mokslo darbuotojų konkursų pareigoms eiti organizavimo tvarka, kiti darbuotojai – Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Mokslo ir studijų įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Konkursą laisvoms mokslo darbuotojų pareigoms eiti skelbia direktorius. Konkurso ar atestacijos komisija sudaroma šių įstatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų profesines teises ir pareigas nustato Mokslo ir studijų įstatymas.

30. Instituto darbuotojų pareigos:

30.1. vykdyti mokslinius tyrimus ir eksperimentinės (socialinės) plėtros darbus pagal Instituto vykdomos mokslinės veiklos kryptis, įgyvendinant Instituto veiklos tikslus;

30.2. gerbti Instituto ir kitų darbuotojų mokslinius interesus, saugoti Institute sukurtus kūrinius ar jų dalis, be direktoriaus leidimo jų neperduoti tretiesiems asmenims;

30.3. ugdyti šiuose įstatuose nurodytų mokslinės veiklos krypčių mokslinę kvalifikaciją;

30.4. atsakyti už savo tyrimų rezultatų mokslinį objektyvumą ir kokybę;

30.5. skelbti savo mokslinius darbus;

30.6. laikytis akademinės ir profesinės etikos normų;

30.7. atlikti šiuose įstatuose nustatytas pareigas ir funkcijas;

30.8. laikytis įstatymų, kitų teisės aktų, šių įstatų ir Instituto vidaus darbo tvarkos taisyklių.

31. Už savo pareigų ir funkcijų tinkamą atlikimą Instituto darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Instituto darbuotojų teisės:

32.1. dalyvauti nagrinėjant ir sprendžiant visus su jų kompetencija, pareigomis ar darbu susijusius klausimus;

32.2. dalyvauti konkursuose mokslinėms programoms vykdyti, mokslo ir studijų fondų paramai gauti ir disponuoti gaunamomis lėšomis;

32.3. dalyvauti konkursuose stažuotėms Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;

32.4. gauti iš valstybės institucijų informaciją, kurios reikia jų moksliniam darbui (jeigu ši informacija yra valstybės ar tarnybos paslaptis, ji teikiama ir naudojama teisės aktų nustatyta tvarka);

32.5. dalyvauti svarstant pasiūlymus dėl šių įstatų pakeitimo ir Instituto veiklos plano projekto;

32.6. dalyvauti įvairiose profesinėse sąjungose ir asociacijose, iš jų ir esančiose užsienyje;

32.7. dirbti savarankiškai, telktis į kūrybines grupes;

32.8. savarankiškai skelbti savo mokslinius darbus.

33. Instituto doktorantai naudojasi studijuojančiųjų teisėmis, lengvatomis ir socialinėmis garantijomis, nustatytomis Mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

34. Instituto darbuotojų profesines, darbo, ekonomines ir socialines teises gali ginti ir jų interesams atstovauti profesinė sąjunga. Jeigu Institute nėra profesinės sąjungos ir darbuotojų kolektyvo susirinkimas darbuotojų atstovavimo ir gynimo funkcijos neperduoda šakinei profesinei sąjungai, darbuotojų teises gina ir jų interesams atstovauja Darbo taryba.

35. Instituto administracijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina direktorius.

 

V. instituto visuomeninės priežiūros forma

 

36. Siekiant užtikrinti mokslinės veiklos kokybę, Institute sudaroma visuomeninės priežiūros institucija – Instituto visuomeninis patarėjų komitetas (toliau – Patarėjų komitetas).

37. Patarėjų komitetas sudaromas iš visuomenės, mokslo, verslo, valstybės ir kitų institucijų, suinteresuotų Instituto tikslų įgyvendinimu, atstovų ir kitų Instituto tikslų įgyvendinimu suinteresuotų asmenų bendru direktoriaus ir Patarėjų komiteto narių sutarimu.

38. Patarėjų komiteto sudėtis keičiama bendru direktoriaus ir Patarėjų komiteto narių sutarimu.

39. Pagrindinė Patarėjų komiteto pareiga – vykdyti Instituto veiklos priežiūrą, orientuoti ją į esamus ir numatomus ūkinio, socialinio ir kultūrinio Lietuvos gyvenimo ir tarptautinio Lietuvos bendradarbiavimo mokslo srityje poreikius:

39.1. konsultuoti Instituto administraciją, mokslo darbuotojus ir tyrėjus tyrimų kryptingumo, formų ir galimybių klausimais;

39.2. padėti Mokslo tarybai tikslinti mokslinės veiklos kryptis, plėtoti Instituto bendradarbiavimą su verslo ir (ar) kitomis įmonėmis, įstaigomis, organizacijomis;

39.3. vertinti Instituto veiklos rezultatus;

39.4. teikti direktoriui, Teisingumo ministerijai, Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlymus dėl Instituto veiklos gerinimo.

40. Patarėjų komiteto ir jo narių teisės:

40.1. dalyvauti Mokslo tarybos posėdžiuose su patariamojo balso teise;

40.2. turėti tinkamas sąlygas Patarėjų komiteto posėdžiams organizuoti;

40.3. gauti informaciją apie Instituto veiklą, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių, asmens duomenų apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

41. Patarėjų komitetas renkasi ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Šaukti posėdį turi teisę Patarėjų komiteto pirmininkas, direktorius arba ne mažiau kaip 1/3 Patarėjų komiteto narių. Pirmame posėdyje Patarėjų komitetas išsirenka pirmininką ir patvirtina savo darbo reglamentą.

42. Patarėjų komitetas sudaromas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių įstatų įsigaliojimo.

 

VI. INSTITUTO TURTAS IR LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMAS

 

43. Institutas valstybės turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise.

44. Instituto lėšas sudaro:

44.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšos;

44.2. valstybės investicijų programų ir valstybės investicijų projektų lėšos;

44.3. pajamos, gautos iš mokslinės ir ūkinės veiklos, taip pat už teikiamas paslaugas;

44.4. lėšos, gautos kaip programinis konkursinis mokslinių tyrimų finansavimas;

44.5. Lietuvos, užsienio ir tarptautinių fondų ir organizacijų lėšos;

44.6. lėšos, gautos už dalyvavimą tarptautinėse mokslinėse programose;

44.7. lėšos, gautos kaip parama pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818);

44.8. lėšos, gautos už mokslinių tyrimų rezultatų komercinimą;

44.9. kitos teisėtai gautos lėšos.

45. Visas lėšas Institutas planuoja ir naudoja teisės aktų nustatyta tvarka. Pajamas ir išlaidas Institutas naudoja pagal patvirtintą sąmatą įstatymų nustatyta tvarka.

46. Instituto finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Teisės aktų nustatyta tvarka informacija apie Instituto finansinę veiklą teikiama visuomenei.

 

VII. įstatų keitimAS

 

48. Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina Instituto įstatus ir jų pakeitimus.

49. Lietuvos Respublikos Vyriausybei Instituto įstatų pakeitimo projektą, suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija ir Instituto valdymo organais, teisės aktų nustatyta tvarka teikia Teisingumo ministerija.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Institutas pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas, taip pat jo steigimo dokumentai keičiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Mokslo ir studijų įstatymu ir kitais teisės aktais, taip pat šiais įstatais.

 

_________________