LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. balandžio 10 d. Nr. 3-139

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos 2001 m. spalio 30 d. posėdžio sprendimo (protokolo 5.4 punktas) nuostatą,

tvirtinu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninius reikalavimus (pridedama).

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2002 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3-139

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIAI REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemą sudaro automobilių vartų vaizdo kontrolės sistema, automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema ir automobilių ir pėsčiųjų vartų praėjimo/pravažiavimo elektroninės kontrolės sistema. Visos sistemos sudedamosios dalys turi būti techniškai suderinamos ir tarpusavyje sąveikauti. Sistema turi būti atvira plėtimui ir tobulinimui.

2. Prie pėsčiųjų vartų montuojami vienas arba du pasukami užtvarai ir po du (vienas brūkšninio kodo vienkartiniams leidimams ir vienas nuotolinėms kortelėms nuolatiniams ir laikiniems leidimams) skaitytuvus prie įėjimo ir išėjimo.

3. Prie automobilių vartų montuojami po vieną kiekvienai eismo juostai automatiniai pakeliami užtvarai, valdomi pravažiavimo elektroninės kontrolės sistemos. Prie kiekvienos eismo juostos montuojami du (brūkšninio kodo ir nuotolinis) skaitytuvai ir po dvi nespalvoto vaizdo kameras kiekvienai transporto judėjimo juostai (kad būtų galima fiksuoti pravažiuojančio automobilio registracijos numerius iš priekinės ir galinės dalies) ir vieną dvi spalvoto vaizdo kameras bendrai vartų apžvalgai. Bendrai vartų apžvalgai skirta kamera turi būti valdoma ir montuojama taip, kad būtų galima apžiūrėti automobilį iš viršaus. Vaizdo kamerų perduodami vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrašymo įrenginį.

4. Kiekvieno uosto naudotojo įmonėje turi būti įrengta leidimų patekti į uosto teritoriją išdavimo ir registracijos vieta, praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos serveris, kuris automatiškai perduoda duomenų kopijas į centrinį uosto serverį, automobilių registracijos numerių identifikavimo sistemos duomenų serveris, kuris automatiškai duomenų bazės kopijas perduoda į centrinį uosto serverį.

5. Leidimai gaminami pagal įmonių apsaugos ir leidimų sistemos nuostatų, kurie parengti uosto naudotojų ir suderinti su Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Pakrančių apsaugos rinktine, Klaipėdos teritorine muitine ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, reikalavimus. Leidimų gamybą koordinuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

 

II. LEIDIMŲ TIKRINIMO TVARKA

 

6. Įeidamas į teritoriją pėsčiasis leidimą pažymi ties atitinkamu skaitytuvu ir pranešimas apie jo įėjimą patenka į bendrą duomenų bazę. Jei leidimas yra galiojantis – atidaromas pasukamasis užtvaras. Išeidamas iš teritorijos, pėsčiasis pasižymi prie išėjimo skaitytuvo ir, jei leidimas galiojantis, atidaromas pasukamasis užtvaras ir išėjimas užfiksuojamas duomenų bazėje.

7. Įvažiuodamas į teritoriją, automobilis sustoja ties nubrėžta linija, vairuotojas pažymi automobilio, savo ir keleivių (jei yra) leidimus, tuo metu vaizdo kameros fiksuoja automobilio priekinę ir galinę dalis. Specializuota programinė įranga automobilio priekinės ir galinės dalies nuotraukas ir identifikuotus numerius įrašo į duomenų bazę kartu su informacija apie automobilį. Tikrinęs automobilį apsaugos darbuotojas savo kortele patvirtina, kad automobilis yra patikrintas. Jei visi pažymėti leidimai yra galiojantys, pakeliamas užtvaras. Jei automobilių numerių identifikavimo sistemos nustatytas automobilio numeris sutapo su Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos kaupiamojoje ieškomų transporto priemonių duomenų bazėje užfiksuotu numeriu, duodamas aliarmo signalas į posto operatoriaus darbo vietą ir operatorius neatidaro užtvaros. Jei sistemos nustatytas numeris nesutapo su leidime įrašytu numeriu, taip pat duodamas aliarmo signalas. Operatorius vizualiai (pagal pravažiavimo leidimo duomenis ir vaizdo sistemos užfiksuotą vaizdą) sulygina automobilio numerius ir, jeigu jie akivaizdžiai skiriasi, uždraudžia atidaryti užtvarą. Jei numerių skirtumas atsirado dėl sistemos klaidos, operatorius rankiniu būdu gali pataisyti klaidingai atpažintą numerį. Tokie įrašai duomenų bazėje fiksuojami su atitinkama žyma ir su operatoriaus, padariusio pakeitimus, identifikacijos kodu. Peržiūrint duomenų bazę, operatoriaus veiksmų teisingumą bus galima įvertinti pagal automobilio nuotraukas ir duomenų bazėje įrašytus duomenis (sulyginant originalų įrašą su pakoreguotu).

8. Išvažiuojant automobiliui iš teritorijos procedūra analogiška.

 

III. VARTŲ VAIZDO KONTROLĖS SISTEMAI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

9. Reikalavimai vaizdo kameroms:

9.1. fiksuotoms:

9.1.1. TV kameros CCD nespalvotos ar spalvotos (pritaikytos dirbti su automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema);

9.1.2. skiriamoji geba ne mažiau kaip 560 TVL (spalvotoms 480 TVL);

9.1.3. jautrumas ne mažiau kaip 0,1 lx (spalvotoms 0,8 lx) (f-1,4);

9.1.4. kameros turi turėti atbulinės šviesos kompensaciją;

9.1.5. objektyvo šviesumas ne mažiau kaip f-1,4;

9.1.6. objektyvo apžvalgos kampas parenkamas montavimo metu;

9.1.7. kameros gaubtas turi užtikrinti patikimą kameros darbą esant -25°C–+45°C temperatūrai ir vėjo greičiui iki 30 m/s;

9.2. valdomoms:

9.2.1. TV kameros CCD spalvotos PAL;

9.2.2. skiriamoji geba ne mažiau kaip 480 TVL;

9.2.3. jautrumas ne mažiau kaip 0,8 lx (f-1,4);

9.2.4. kameros turi turėti atbulinės šviesos kompensaciją;

9.2.5. objektyvo šviesumas ne mažiau kaip f-1,4;

9.2.6. objektyvo židinys kintantis, „zoom“ ne mažiau kaip 12x;

9.2.7. kameros gaubtas turi užtikrinti patikimą kameros darbą esant -25°C–+45°C temperatūrai ir vėjo greičiui iki 30 m/s;

9.3. kamerų valdymo mechanizmams:

9.3.1. valdymo signalas Philips Bi-phase/RS-232;

9.3.2. posūkio kampas 360° horizontaliose ir ± 90° vertikaliose plokštumose;

9.3.3. judėjimo greitis kintamas, maksimalus greitis ne mažiau kaip 120°/s.

9.4. Visų kamerų vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrenginį ir saugomi ne mažiau kaip 30 parų. Skaitmeninis įrenginys turi turėti galimybę leisti per kompiuterinį tinklą (Ethernet) peržiūrinėti įrašytus vaizdus.

 

IV. AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ PRAĖJIMO/PRAVAŽIAVIMO

ELEKTRONINEI KONTROLĖS SISTEMAI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

10. Elektroninė praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistema įrengiama prie automobilių ir pėsčiųjų vartų. Kiekvieno uosto naudotojo įmonėje įrengta praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistema užtikrina darbuotojų, lankytojų, transporto priemonių ir krovinių judėjimo kontrolę.

11. Reikalavimai praėjimo/pravažiavimo elektroninės kontrolės sistemos sudedamosioms dalims:

11.1. sistemoje turi būti naudojama SQL duomenų bazė;

11.2. duomenų baze vienu metu galima naudotis per kelias skirtingų tipų programas;

11.3. įvairūs vartotojai turi turėti skirtingas galimybes dirbti su duomenų baze (tik skaityti, skaityti tik tam tikrus laukelius, rašyti, rašyti tik tam tikrus laukelius ir pan.);

11.4. sistemos duomenys turi būti nuolat archyvuojami ir saugomi kiekvienos valstybės institucijos nustatytą laiką. Įmonės sistemos duomenų bazės kopija turi būti saugoma centriniame uosto serveryje;

11.5. duomenų bazės lentelėse numatomi šie laukai:

11.5.1. vardas, pavardė;

11.5.2. asmens kodas (paso numeris);

11.5.3. išduoto leidimo numeris ir tipas (vienkartinis, laikinas, nuolatinis);

11.5.4. leidimo išdavimo data ir galiojimo laikas;

11.5.5. organizacija, kurios darbuotojas yra šis asmuo;

11.5.6. automobilio registracijos numeris ir valstybė, kurioje registruotas automobilis;

11.5.7. priekabos registracijos numeris ir valstybė, kurioje registruota priekaba;

11.5.8. asmens, tikrinusio automobilį, kodas;

11.5.9. krovinio važtaraštis;

11.5.10. įėjimo laikas ir užfiksavusio skaitytuvo kodas;

11.5.11. išėjimo laikas ir užfiksavusio skaitytuvo kodas;

11.5.12. asmens, išdavusio leidimą, vardas, pavardė ir pareigos;

11.5.13. teritorijos, kurioje galioja leidimas, pavadinimas;

11.5.14. leidimo galiojimo laikas (iki kada ir kuriuo metu (darbo, ne darbo ir pan.));

11.5.15. automobilio priekinės ir galinės dalies nuotrauka su identifikuotu numeriu;

11.5.16. turi būti paieškos galimybė pagal kiekvieną 5 punkte išvardytą kriterijų;

11.5.17. turi būti statistinės analizės galimybė pagal kiekvieną 5 punkte išvardytą kriterijų.

12. Praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos operatoriai turi:

12.1. užtikrinti sistemos darbą nepriklausomai nuo ryšio su kompiuteriu;

12.2. užtikrinti sistemos darbą 24 valandas iš autonominio maitinimo šaltinio, nutrūkus pagrindiniam maitinimui;

12.3. dingus ryšiui tarp kontrolerių ar kompiuteriu kaupti informaciją, o atsiradus ryšiui šią informaciją perduoti (atminties talpa apskaičiuojama pagal vidutinį vartų kirtimo skaičių ir jos turi pakakti ne mažiau kaip 24 valandoms);

12.4. mokėti prisijungti prie signalizacijos įrenginių, vaizdo sistemos ir numerių identifikavimo sistemos;

12.5. valdyti sukamų ar pakeliamų užtvarų ir vartų atidarymą ir uždarymą;

12.6. užtikrinti automobilio pravažiavimą kontroliuojančio asmens kortelės patvirtinimu.

13. Praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos yra:

13.1. pėstiesiems ir automobiliams;

13.2. nuolatinės, laikinos, vienkartinės.

14. Pėsčiųjų leidimuose įrašomi šie duomenys:

14.1. vardas, pavardė;

14.2. asmens kodas (paso numeris);

14.3. leidimo numeris;

14.4. galiojimo laikas;

14.5. nuotrauka (vienkartiniams nebūtina);

14.6. įmonės pavadinimas;

14.7. kurioje teritorijoje galioja leidimas;

14.8. kada galioja leidimas (darbo, ne darbo metu ir pan.);

14.9. išdavusios įmonės logotipas.

15. Automobilių leidimuose įrašomi šie duomenys:

15.1. automobilio registracijos numeris;

15.2. automobilio markė;

15.3. įmonės pavadinimas;

15.4. kurioje teritorijoje galioja leidimas;

15.5. kada galioja leidimas (darbo, ne darbo metu ir pan.);

15.6. išdavusios įmonės logotipas;

15.7. galiojimo laikas.

16. Naudojant brūkšninį kodą (tik vienkartiniams leidimams), jis turi būti:

16.1. nematomas matomo spektro šviesoje;

16.2. brūkšninis kodas turi būti nuskaitomas nenaudojant matomo spektro šviesos;

16.3. brūkšninis kodas turi būti nuskaitomas atspindžiu (ne peršvietimu).

 

V. AUTOMOBILIŲ REGISTRACIJOS NUMERIŲ IDENTIFIKAVIMO SISTEMAI

TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

17. Ne mažesniu kaip 90% efektyvumu (kokybiškiems numeriams) identifikuoti automobilių numerius dieną ir naktį.

18. Automobilių registracijos numerių identifikavimo sistemos programinis aprūpinimas turi:

18.1. identifikuoti ir registruoti įvairių šalių automobilių registracijos numerius (Lietuvos, Lietuvos tranzitinius, Rusijos, Vokietijos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir kt.);

18.2. kaupti pravažiavusių automobilių numerių duomenų bazę;

18.3. ieškoti identifikuotus numerius duomenų bazėje;

18.4. kaupti statistines ataskaitas;

18.5. prisijungti prie egzistuojančių duomenų bazių ir jas atnaujinti;

18.6. sutapus identifikuotam numeriui su įvestu į sistemą paieškomu numeriu, apie tai signalizuoti operatoriui;

18.7. atspausdinti norimo automobilio vaizdą ir visus duomenis apie jį;

18.8. sukurti operatoriaus darbo žurnalą;

18.9. atlikti paiešką ir peržiūrėti duomenų bazę iš nutolusios darbo vietos;

18.10. automatiškai archyvuoti duomenis centriniame serveryje.

 

SUDERINTA

Muitinės departamento

Valstybės sienos apsaugos

prie Finansų ministerijos direktorius

tarnybos vadas

V. Valickas

A. Songaila

______________