LIETUVOS RESPUBLIKOS

KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO 2011 M. VASARIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-225 „DĖL MOBILIZACIJOS DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ IR STRUKTŪROS TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. rugpjūčio 25 d. Nr. V-988

Vilnius

 

 

Pakeičiu Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-225 „Dėl Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos nuostatų ir struktūros tvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 26-1291), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Krašto apsaugos ministrė                                                  Rasa Juknevičienė

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro

2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-225

(Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2011 m. rugpjūčio 25 d. įsakymo

Nr. V-988 redakcija)

 

MOBILIZACIJOS DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mobilizacijos departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – Departamentas) yra įstaiga prie ministerijos, kurios paskirtis dalyvauti Krašto apsaugos ministerijai formuojant valstybės mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos politiką, ją įgyvendinti, administruoti civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimą mobilizacijai ir priimančiosios šalies paramai teikti, mobilizacijos ir demobilizacijos vykdymą, civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų dalyvavimą teikiant priimančiosios šalies paramą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 116-2695, 2011, Nr. 72-3464), Karo padėties įstatymu (Žin., 2000, Nr. 52-1482), Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymu (1998, Nr. 49-1325), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, krašto apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Departamentas yra biudžetinė įstaiga, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis savo kodą, sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu. Duomenys apie Departamentą, kaip apie juridinį asmenį, kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre. Departamento juridinio asmens kodas – 188772390. Departamento adresas – L. Sapiegos g. 21, LT-10312 Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Departamento veikla finansuojama iš valstybės biudžeto asignavimų Krašto apsaugos ministerijai, taip pat iš kitų, įstatymu leidžiamų, lėšų šaltinių.

5. Departamento savininkė yra valstybė, Departamento savininko teises ir pareigas, išskyrus Departamento reorganizavimą ir likvidavimą, įgyvendina Krašto apsaugos ministerija.

6. Departamento vieši pranešimai skelbiami Krašto apsaugos ministerijos interneto svetainėje (www.kam.lt), o įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II. DEPARTAMENTO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Pagrindiniai Departamento veiklos tikslai:

7.1. dalyvauti Krašto apsaugos ministerijai formuojant valstybės mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos politiką ir ją įgyvendinti;

7.2. administruoti civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimą mobilizacijai;

7.3. administruoti mobilizacijos ir demobilizacijos vykdymą civilinėse mobilizacijos institucijose, ūkio mobilizacijos subjektuose;

7.4. administruoti civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimą teikti priimančiosios šalies paramą;

7.5. administruoti civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų dalyvavimą teikiant priimančiosios šalies paramą.

8. Siekdamas 7.1 punkte nurodyto tikslo, Departamentas:

8.1. rengia civilinių mobilizacijos institucijų jungtinį ir valstybės mobilizacijos planus, teikia juos krašto apsaugos ministrui, dalyvauja rengiant krašto apsaugos ministerijos mobilizacijos planą;

8.2. rengia ir teikia krašto apsaugos ministrui gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų sąrašo, valstybinių mobilizacinių užduočių, priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių, civilinio mobilizacinio personalo rezervo sudarymo, apskaitos ir panaudojimo, rekvizicijos ir (ar) laikinojo paėmimo vykdymo tvarkos aprašų projektus;

8.3. dalyvauja rengiant teisės aktų dėl valstybės rezervo materialinių ir finansinių išteklių kaupimo, atnaujinimo, papildymo, apskaitos ir panaudojimo, vykdant mobilizaciją ar teikiant priimančiosios šalies paramą, projektus;

8.4. dalyvauja kitoms valstybės, savivaldybių institucijoms rengiant teisės aktų dėl privalomųjų darbų atlikimo, vykdant mobilizaciją, atlyginimo už privalomųjų darbų atlikimą, rekvizuotą ir (ar) laikinai paimtą turtą ir turto grąžinimo tvarkų projektus;

8.5. rengia ataskaitas krašto apsaugos ministrui, teikia krašto apsaugos ministrui siūlymus dėl mobilizacijos, demobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos teisinio reglamentavimo tobulinimo ir finansavimo;

8.6. pagal savo kompetenciją bendradarbiauja su užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų atitinkamomis institucijomis ir padaliniais.

9. Siekdamas 7.2 punkte nurodyto tikslo, Departamentas:

9.1. koordinuoja civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų rengimą, juos derina, rengia mobilizacijos planų sudarymo metodinius nurodymus, kitų teisės aktų, reikalingų administruoti mobilizacijos planų rengimą, projektus;

9.2. koordinuoja valstybinių mobilizacinių užduočių atlikimą civilinėse mobilizacijos institucijose;

9.3. koordinuoja prekių, paslaugų ir darbų poreikio civilinėse mobilizacijos institucijose, paskelbus mobilizaciją, nustatymą, civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacinių užsakymų sutarčių sudarymą;

9.4. rengia mobilizacinių nurodymų ir kitų teisės aktų, reikalingų rengiantis mobilizacijai civilinėse mobilizacijos institucijose, projektus;

9.5. koordinuoja civilinio mobilizacinio personalo rezervo sudarymą ir tvarkymą civilinėse mobilizacijos institucijose, kaupia ir tvarko valstybės civilinio mobilizacinio personalo rezervo duomenis;

9.6. organizuoja ir koordinuoja mobilizacinį mokymą, nustato mobilizacinio mokymo organizavimo, planavimo ir vykdymo tvarką, rengia mobilizacinio mokymo programas ir valstybės mobilizacinio mokymo planus;

9.7. koordinuoja civilinių mobilizacijos institucijų pasirengimą vykdyti rekviziciją ir (ar) laikinąjį paėmimą, rengia rekvizicijos ir (ar) laikinojo paėmimo poreikio nustatymo metodines rekomendacijas, nustato rekvizicijos poreikį valstybėje;

9.8. kontroliuoja civilinių mobilizacijos institucijų ir ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimą mobilizacijai, atlieka jų pasirengimo mobilizacijai patikrinimus, dalyvauja civilinėms mobilizacijos institucijoms atliekant ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimo vykdyti sutartinius įsipareigojimus, paskelbus mobilizaciją, patikrinimus;

9.9. pagal kompetenciją teikia metodines konsultacijas ir pagalbą civilinėms mobilizacijos institucijoms ir ūkio mobilizacijos subjektams pasirengimo mobilizacijai klausimais.

10. Siekdamas 7.3 punkte nurodyto tikslo, Departamentas:

10.1. dalyvauja rengiant ir teikiant krašto apsaugos ministrui Seimo nutarimo dėl mobilizacijos ir demobilizacijos skelbimo ir Prezidento dekreto dėl mobilizacijos skelbimo projektus;

10.2. koordinuoja ir kontroliuoja civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų vykdymą, civilinių mobilizacijos institucijų vykdomas demobilizacijos priemones;

10.3. koordinuoja ir kontroliuoja civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacinių užsakymų ir priimančiosios šalies paramos teikimo sutarčių vykdymą vykdant mobilizaciją ir demobilizaciją;

10.4. rengia mobilizacinių nurodymų ir kitų teisės aktų, reikalingų vykdant mobilizaciją, demobilizaciją civilinėse mobilizacijos institucijose, projektus;

10.5. koordinuoja civilinio mobilizacinio personalo rezervo naudojimą, paskelbus mobilizaciją.

11. Siekdamas 7.4 punkte nurodyto tikslo, Departamentas:

11.1. nustato valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų ir ūkio subjektų pajėgumus teikti priimančiosios šalies paramą, kartu su Lietuvos kariuomene sudaro Lietuvos Respublikos priimančiosios šalies paramos galimybių katalogą;

11.2. kaupia, sistemina, tvarko informaciją ir kitus duomenis apie Lietuvos Respublikos civilinę infrastruktūrą, valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų ir ūkio subjektų pajėgumus teikti priimančiosios šalies paramą;

11.3. koordinuoja priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių civilinėse mobilizacijos institucijose atlikimą;

11.4. koordinuoja prekių, paslaugų ir darbų poreikio civilinėse mobilizacijos institucijose, rengiantis teikti priimančios šalies paramą, nustatymą, civilinių mobilizacijos institucijų priimančiosios šalies paramos teikimo sutarčių sudarymą;

11.5. rengia mobilizacinių nurodymų ir kitų teisės aktų, reikalingų rengiantis teikti priimančiosios šalies paramą, projektus;

11.6. kartu su Lietuvos kariuomene rengia ir teikia krašto apsaugos ministrui priimančiosios šalies paramos mokymo gairių ir priimančiosios šalies paramos mokymo, kuriame dalyvauja profesinės karo tarnybos, aktyviojo rezervo ir rezervo kariai ir (ar) į civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, tvarkos projektus;

11.7. organizuoja ir koordinuoja priimančiosios šalies paramos mokymą į civilinį mobilizacinį personalo rezervą įrašytiems asmenims, nustato šiems asmenims priimančiosios šalies paramos mokymo organizavimo, planavimo ir vykdymo tvarką, rengia programas ir valstybės priimančiosios šalies paramos mokymo planus;

11.8. kontroliuoja civilinių mobilizacijos institucijų ir ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimą teikti priimančiosios šalies paramą, atlieka civilinių mobilizacijos institucijų ir ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimo teikti priimančiosios šalies paramą patikrinimus, dalyvauja civilinėms mobilizacijos institucijoms atliekant ūkio mobilizacijos subjektų pasirengimo vykdyti sutartinius įsipareigojimus, teikiant priimančiosios šalies paramą, patikrinimus;

11.9. dalyvauja krizių valdymo pratybose;

11.10. pagal kompetenciją teikia metodines konsultacijas ir pagalbą civilinėms mobilizacijos institucijoms ir ūkio mobilizacijos subjektams pasirengimo teikti priimančiosios šalies paramą klausimais.

12. Siekdamas 7.5 punkte nurodyto tikslo, Departamentas:

12.1. dalyvauja rengiant ir teikiant Vyriausybei nutarimų dėl priimančiosios šalies paramos užduočių ir sutarčių vykdymo, dėl Jungtinio priimančiosios šalies paramos koordinavimo komiteto sudarymo ir jo nuostatų tvirtinimo, projektus;

12.2. dalyvauja rengiant krašto apsaugos ministro įsakymo dėl priimančiosios šalies paramos valdymo grupės sudarymo ir jos darbo reglamento tvirtinimo projektus;

12.3. dalyvauja Jungtinio priimančiosios šalies paramos koordinavimo komiteto ir priimančiosios šalies paramos valdymo grupės veikloje;

12.4. koordinuoja ir kontroliuoja priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymą civilinėse mobilizacijos institucijose;

12.5. koordinuoja ir kontroliuoja civilinių mobilizacijos institucijų priimančiosios šalies paramos teikimo sutarčių vykdymą;

12.6. rengia mobilizacinių nurodymų ir kitų teisės aktų, reikalingų teikiant priimančiosios šalies paramą civilinėse mobilizacijos institucijose, projektus;

12.7. koordinuoja civilinio mobilizacinio personalo rezervo naudojimą, teikiant priimančiosios šalies paramą.

13. Teisės aktų nustatyta tvarka Departamentas nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas.

14. Departamentas taip pat atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. DEPARTAMENTO TEISĖS

 

15. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

15.1. teikti mobilizacinius nurodymus civilinėms mobilizacijos institucijoms;

15.2. neatlygintinai gauti iš Lietuvos kariuomenės, civilinių mobilizacijos institucijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų ir ūkio subjektų duomenis ir informaciją, susijusius su Departamento vykdoma veikla;

15.3. dalyvauti kitiems mobilizacijos sistemos subjektams vykdant mobilizacinį ir (ar) priimančiosios šalies paramos mokymą;

15.4. rengti teisės aktų projektus dėl mobilizacijos, demobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos teisinio reguliavimo;

15.5. teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti ūkinius sandorius;

15.6. pagal savo kompetenciją atstovauti krašto apsaugos sistemai užsienio valstybėse ir tarptautinėse organizacijose;

15.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka.

16. Departamentas turi ir kitų teisių, kurių jam suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

17. Departamento veiklos organizavimo teisinis pagrindas – Krašto apsaugos ministerijos strateginis veiklos planas ir Departamento metinis veiklos planas. Departamento metinį veiklos planą tvirtina krašto apsaugos ministras. Departamento skyrių veikla organizuojama pagal Departamento direktoriaus patvirtintus skyrių veiklos planus.

18. Departamento nuostatus, struktūrą ir pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus, tvirtina ir keičia krašto apsaugos ministras.

19. Departamento skyrių ir valstybės tarnautojų veikla reguliuojama Departamento direktoriaus tvirtinamais Departamento darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, Departamento padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymais ir kitais Departamento direktoriaus įsakymais, nustatančiais vidaus tvarką Departamente.

20. Departamentui vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia krašto apsaugos ministras. Departamento direktorius gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Departamento direktoriaus pareigybės aprašymą tvirtina krašto apsaugos ministras.

21. Departamento direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas krašto apsaugos ministrui. Krašto apsaugos ministras skatina Departamento direktorių, o prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas ir pašalpas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130, 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.

22. Departamento direktorius:

22.1. planuoja, organizuoja, kontroliuoja Departamento veiklą ir yra tiesiogiai už ją atsakingas;

22.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Seimo nutarimų, tarptautinių sutarčių, Vyriausybės nutarimų, Prezidento dekretų, krašto apsaugos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų, susijusių su Departamento veikla, vykdymą;

22.3. užtikrina Krašto apsaugos ministerijos strateginio ir Departamento veiklos planų vykdymą Departamente;

22.4. teikia krašto apsaugos ministrui tvirtinti Departamento nuostatus, struktūrą ir pareigybių sąrašus;

22.5. teikia krašto apsaugos ministrui Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, krašto apsaugos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų, susijusių su Departamento veikla ir įgaliojimais, projektus;

22.6. teisės aktų nustatyta tvarka administruoja Departamento personalą;

22.7. priima įsakymus Departamento veiklos organizavimo klausimais, tvirtina Departamento darbo reglamentą, vidaus tvarkos taisykles, skyrių nuostatus, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus;

22.8. priima įsakymus mobilizacijos, demobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos administravimo valstybėje klausimais, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

22.9. kartu su kitų valstybės institucijų vadovais priima bendrus įsakymus mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos administravimo klausimais, pagal savo kompetenciją kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

22.10. Departamento vardu nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas ir skiria nuobaudas;

22.11. užtikrina racionalų ir taupų lėšų, turto naudojimą, veiksmingą Departamento vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

22.12. atstovauja Departamentui, Krašto apsaugos ministerijai ar sistemai kitose valstybės, savivaldybių institucijose ar įstaigose, ūkio subjektuose, užsienio valstybių, NATO ir ES institucijose;

22.13. nustatyta tvarka teikia Departamento metinio veiklos plano vykdymo ataskaitas;

22.14. teikia siūlymus krašto apsaugos ministrui dėl mobilizacijos, demobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos teisinio reglamentavimo tobulinimo;

22.15. atlieka kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas.

23. Departamento personalą sudaro karjeros valstybės tarnautojai, kuriuos Departamento direktorius priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

24. Departamento direktorius turi pavaduotoją, kurį jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų. Departamento direktoriaus pavaduotojas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Departamento direktoriui. Departamento direktoriaus pavaduotojas yra atsakingas už jam pavestų Departamento veiklos sričių administravimą, turi teisę Departamento vardu nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas pagal Departamento kompetenciją ir skirti nuobaudas. Laikinai nesant Departamento direktoriaus, jį pavaduoja, o kai nėra Departamento direktoriaus pavaduotojo, direktoriaus pareigas vykdo Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas skyriaus vedėjas.

25. Departamento skyrių vedėjai ir Vyriausiasis patarėjas (teisininkas) yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Departamento direktoriui.

 

V. DEPARTAMENTO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

26. Departamento finansų kontrolę atlieka Departamento direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, vadovaudamasis Departamento direktoriaus patvirtintomis finansų kontrolės taisyklėmis. Departamento metinio veiklos plano vykdymo kontrolė atliekama krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka. Departamento vidaus auditą atlieka Krašto apsaugos ministerijos Centralizuoto vidaus audito departamentas.

27. Departamento valstybinį (finansų ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

28. Departamento biudžeto paraišką rengia, buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinę atskaitomybę sudaro Centralizuota finansų ir turto tarnyba prie Krašto apsaugos ministerijos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Departamentą reorganizuoja ir likviduoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________