LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 7 D. ĮSAKYMO NR. 1K-357 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 26-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. vasario 11 d. Nr. 1K-034

Vilnius

 

1. P a k e i č i u 26-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Išteklių fondo apskaita ir finansinių ataskaitų rinkinys“, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. 1K-357 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 26-ojo standarto patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 131-5318; 2008, Nr. 147-5920), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nauja standarto redakcija turi būti taikoma sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinius.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2007 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. 1K-357

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2010 m. vasario 11 d. įsakymo Nr. 1K-034

redakcija)

 

26-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „IŠTEKLIŲ FONDO APSKAITA IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINYS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 26-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Išteklių fondo apskaita ir finansinių ataskaitų rinkinys“ (toliau – šis standartas) nustato išteklių fondų apskaitos ir finansinių ataskaitų rinkinio sudarymo tvarką, sudėties bei turinio bendruosius reikalavimus.

2. Išteklių fondų finansinių ataskaitų sudarymas, tam tikrų ūkinių operacijų bei įvykių pripažinimas, įvertinimas, registravimas apskaitoje ir informacijos apie juos pateikimas nagrinėjamas kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).

3. Šį standartą taiko išteklių fondų administratoriai ar tvarkytojai išteklių fondų apskaitai tvarkyti ir finansinių atskaitų rinkiniams rengti.

4. Šis standartas netaikomas:

4.1. fondams, kurie nepripažįstami viešojo sektoriaus subjektais. Šie fondai įtraukiami į kitų viešojo sektoriaus subjektų apskaitą pagal atskiras programas, jei to reikalauja teisės aktai, ir rodomi šių subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose;

4.2. mokesčių fondams, kurių buhalterinė apskaita tvarkoma ir finansinės ataskaitos sudaromos vadovaujantis kitais VSAFAS;

4.3. fondų administratorių ar tvarkytojų buhalterinei apskaitai tvarkyti ir finansinių ataskaitų rinkiniams parengti.

5. Rengiant išteklių fondo finansinių ataskaitų rinkinį, turi būti vadovaujamasi šiuo standartu ir kitais VSAFAS, kiek jie neprieštarauja šio standarto nuostatoms.

6. Šiame standarte vartojama sąvoka:

Išteklių fondo administratorius ar tvarkytojas (toliau – tvarkytojas) – subjektas, teisės aktais paskirtas tvarkyti išteklių fondo apskaitą ir rengti finansinių ataskaitų rinkinį.

7. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2008, Nr. 137-5372), Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046; 2008, 137-5370) ir kituose VSAFAS.

 

II. PAGRINDINIAI IŠTEKLIŲ FONDŲ APSKAITOS TVARKYMO IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ SUDARYMO REIKALAVIMAI

 

8. Išteklių fondo apskaitą tvarko išteklių fondo tvarkytojas atskirai nuo savo įstaigos apskaitos pagal patvirtintą individualų fondo sąskaitų planą.

9. Išteklių fondo tvarkytojas sudaro šio fondo finansinių ataskaitų rinkinį. Į išteklių fondo finansines ataskaitas įtraukiamas tik šio fondo turtas, įsipareigojimai, finansavimo sumos, grynasis turtas, pajamos ir sąnaudos, tiesiogiai susiję su teisės aktais nustatytų fondo funkcijų atlikimu ir patvirtintų sąmatų vykdymu.

Pavyzdys. Į valstybės iždo, kaip išteklių fondo, buhalterinę apskaitą ir finansines ataskaitas turi būti įtraukti įsipareigojimai pagal Vyriausybės vertybinius popierius ir su jais susijusios palūkanų sąnaudos, neatsižvelgiant į tai, kad palūkanas moka Finansų ministerija.

10. Išteklių fondų finansinėms ataskaitoms taikomi žemesniojo lygio finansinių ataskaitų rinkinio reikalavimai, nustatyti 1-ajame VSAFAS „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“, 2-ajame VSAFAS „Finansinės būklės ataskaita“, 3-iajame VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“, 4-ajame VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“, 5-ajame VSAFAS „Pinigų srautų ataskaita“, 6-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“, 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ ir kituose VSAFAS, nustatančiuose informacijos pateikimą finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte. Išteklių fondo metinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios finansinės ataskaitos:

10.1. finansinės būklės ataskaita;

10.2. veiklos rezultatų ataskaita;

10.3. pinigų srautų ataskaita;

10.4. grynojo turto pokyčių ataskaita;

10.5. finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas (toliau – aiškinamasis raštas).

 

III. PAGRINDINIŲ FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITOS STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAI

 

11. Ilgalaikis materialusis turtas, kuris naudojamas išteklių fondo tikslams įgyvendinti ir kurio naudojimo pajamos ir pardavimo rezultatas tektų išteklių fondui, yra registruojamas išteklių fondo apskaitoje ir rodomas išteklių fondo finansinės būklės ataskaitoje. Ilgalaikis materialusis turtas pripažįstamas, įvertinamas, registruojamas apskaitoje pagal 12-ojo VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“ nuostatas. Išteklių fondo administravimo funkcijoms atlikti naudojamas ilgalaikis materialusis turtas turi būti registruojamas išteklių fondo tvarkytojo apskaitoje, jei tai neprieštarauja šio fondo veiklą reglamentuojantiems teisės aktams.

Pavyzdys. Baldai, kompiuterinė įranga, transporto priemonės ir kitas išteklių fondo tvarkytojo valdomas turtas turi būti registruojamas tik fondo tvarkytojo apskaitoje (jei tai neprieštarauja fondo veiklą reglamentuojantiems teisės aktams). Pastatas, įsigytas investuojant laisvas išteklių fondo lėšas ir siekiant uždirbti nuomos pajamų, turi būti registruojamas išteklių fondo apskaitoje kaip ilgalaikis materialusis turtas.

12. Straipsnyje „Ilgalaikis finansinis turtas“ rodomos išteklių fondų investicijos į valstybės arba savivaldybės nuosavybės vertybinius popierius, investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinos sumos, ilgalaikiai indėliai, kitas ilgalaikis finansinis turtas, jei šis turtas yra skirtas išteklių fondo funkcijoms atlikti. Išteklių fondo apskaitoje registruojamas ilgalaikis finansinis turtas, kuris įsigytas iš išteklių fondo lėšų ir (arba) kurio naudojimo pajamos ir pardavimo rezultatas tektų išteklių fondui.

Pavyzdys. Obligacijos, įsigytos iš valstybės iždo lėšų, siekiant gauti investicinės veiklos pajamų, yra registruojamos valstybės iždo apskaitoje ir rodomos valstybės iždo finansinės būklės ataskaitoje.

13. Ilgalaikis finansinis turtas pripažįstamas, vertinamas, registruojamas apskaitoje ir rodomas finansinės būklės ataskaitoje pagal 14-ojo VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“, 15-ojo VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“, 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nuostatas, išskyrus šio standarto 14 punkte nustatytus atvejus.

14. Jei išteklių fondo apskaitoje pripažintas ilgalaikis finansinis turtas ar finansiniai įsipareigojimai susiję su kitu viešojo sektoriaus subjektu, kurio finansinės ataskaitos įtraukiamos į valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, finansinio turto (finansinių įsipareigojimų) amortizuota savikaina prilyginama to turto (įsipareigojimų) įsigijimo savikainai, kadangi išteklių fondo finansinės ataskaitos bus įtrauktos į tos pačios viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, ir bet kokie finansinio turto (įsipareigojimų) vertės pasikeitimai dėl jo įvertinimo amortizuota savikaina turės būti panaikinti kartu su tokio paties dydžio pasikeitimais kito viešojo sektoriaus subjekto finansinėse ataskaitose.

15. Trumpalaikis turtas:

15.1. straipsnyje „Atsargos“ rodomos atsargos, ilgalaikis materialusis ir biologinis turtas, skirtas parduoti. Turtas, skirtas parduoti, išteklių fondų apskaitoje registruojamas pagal 8-ojo VSAFAS „Atsargos“ reikalavimus;

15.2. straipsnyje „Per vienus metus gautinos sumos“ rodomos išteklių fondo gautinos trumpalaikės finansinės sumos, gautini mokesčiai ir socialinės įmokos, gautinos finansavimo sumos, gautinos sumos už turto naudojimą, parduotas prekes, sukauptos gautinos sumos ir kitos gautinos sumos, atsiradusios išteklių fondams atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas. Per vienus metus gautinos sumos pripažįstamos, vertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinės būklės ataskaitoje pagal 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nuostatas;

15.3. straipsnis „Trumpalaikės investicijos“ apima trumpalaikius vertybinius popierius, trumpalaikius terminuotuosius indėlius, kitas trumpalaikes investicijas, įsigytas iš išteklių fondų lėšų, registruojamas išteklių fondų apskaitoje. Trumpalaikės investicijos pripažįstamos, vertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos finansinės būklės ataskaitoje pagal 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nuostatas;

15.4. straipsnyje „Pinigai ir pinigų ekvivalentai“ rodomos išteklių fondų lėšos bankų sąskaitose ir trumpalaikės (iki 3 mėnesių) likvidžios investicijos. Pinigai ir pinigų ekvivalentai pripažįstami, vertinami, registruojami apskaitoje ir rodomi finansinės būklės ataskaitoje pagal 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nuostatas.

16. Straipsnyje „Finansavimo sumos“ rodomi iš valstybės, savivaldybės biudžetų, Europos Sąjungos, užsienio valstybių, tarptautinių organizacijų arba iš kitų šaltinių perduoti pinigai ir (arba) nepiniginis turtas išteklių fondo tikslams įgyvendinti. Gautinos ir gautos finansavimo sumos pripažįstamos, vertinamos, registruojamos apskaitoje ir pateikiamos finansinės būklės ataskaitoje pagal 20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“ nuostatas.

Pavyzdys. Gauta Europos Sąjungos parama valstybės iždo apskaitoje registruojama ir rodoma finansinės būklės ataskaitoje kaip išteklių fondo finansavimo sumos.

17. Straipsnyje „Ilgalaikiai įsipareigojimai“ rodomi išteklių fondų ilgalaikiai finansiniai įsipareigojimai, ilgalaikiai atidėjiniai ir kiti ilgalaikiai įsipareigojimai. Ilgalaikiai įsipareigojimai pripažįstami, vertinami, registruojami apskaitoje ir rodomi finansinės būklės ataskaitoje pagal 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ ir 18-ojo VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“ nuostatas. Negrąžintinomis pripažintos paskolos pripažįstamos išteklių fondo pajamomis.

18. Straipsnyje „Trumpalaikiai įsipareigojimai“ rodoma išteklių fondų ilgalaikių įsipareigojimų einamųjų metų dalis, ilgalaikių atidėjinių einamųjų metų dalis ir trumpalaikiai atidėjiniai, trumpalaikiai finansiniai įsipareigojimai, grąžintini mokesčiai, įmokos ir jų permokos, mokėtinos dotacijos, subsidijos ir finansavimo sumos, mokėtinos sumos į biudžetus ir fondus, išteklių fondų mokėtinos socialinės išmokos ir sukauptos mokėtinos sumos, atsiradusios vykdant išteklių fondų teisės aktų nustatytas funkcijas. Trumpalaikiai įsipareigojimai ir atidėjiniai pripažįstami, vertinami, registruojami apskaitoje ir rodomi finansinės būklės ataskaitoje pagal 18-ojo VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“ bei 17-ojo VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ nuostatas.

19. Straipsnyje „Grynasis turtas“ rodoma išteklių fondo turto dalis, likusi iš išteklių fondo turto atėmus visus jo įsipareigojimus ir finansavimo sumas. Informacija apie grynąjį turtą pateikiama, grupuojama ir rodoma pagal 4-ojo VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“ nuostatas.

 

IV. PAGRINDINIŲ VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITOS STRAIPSNIŲ PAAIŠKINIMAI

 

20. Straipsnyje „Finansavimo pajamos“ rodoma išteklių fondų finansavimo sumų, gautų arba gautinų iš visų finansavimo šaltinių, dalis, panaudota per ataskaitinį laikotarpį padarytoms sąnaudoms kompensuoti. Finansavimo pajamos pripažįstamos, įvertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje pagal 20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“ nuostatas.

21. Straipsnyje „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“ rodomos pajamos, kurias išteklių fondai gauna iš valstybės ar savivaldybės vardu surinktų mokesčių ir (arba) socialinių įmokų. Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos pripažįstamos, įvertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje pagal 9-ojo VSAFAS „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“ nuostatas.

22. Straipsnyje „Pagrindinės veiklos kitos pajamos“ rodomos išteklių fondų turto naudojimo pajamos, atsargų, ilgalaikio materialiojo ir biologinio turto, skirto parduoti, valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų paketų ir paslaugų pardavimo pajamos, gautos iš pagrindinės išteklių fondų veiklos, atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas, taip pat pajamos iš surinktų baudų, netesybų ir pan. Pagrindinės veiklos kitos pajamos pripažįstamos, įvertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje pagal 10-ojo VSAFAS „Kitos pajamos“ nuostatas. Išteklių fondų pajamomis nelaikomos gautos iš kitų viešojo sektoriaus subjektų sumos, kurias jie uždirba (surenka) ir, pripažinę savo pajamomis, privalomai perveda į išteklių fondą, turėdami teisę šias sumas atgauti tą patį ar vėlesniais ataskaitiniais laikotarpiais.

23. Išteklių fondų pagrindinės veiklos sąnaudas sudaro finansavimo sąnaudos, nuvertėjimo ir nurašytų sumų sąnaudos, socialinių išmokų sąnaudos ir kitos sąnaudos, kurios padaromos atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas. Pagrindinės veiklos sąnaudos rodomos pagal sąnaudų pobūdį, kaip nustatyta 3-iajame VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“. Sąnaudos pripažįstamos, įvertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje pagal 11-ąjį VSAFAS „Sąnaudos“ ir kitus sąnaudas reglamentuojančius VSAFAS.

24. Straipsnis „Kitos veiklos rezultatas“ rodo išteklių fondų kitos veiklos perviršį ar deficitą per ataskaitinį laikotarpį. Šis rezultatas apskaičiuojamas kaip visų kitos veiklos pajamų ir kitos veiklos sąnaudų, kurios vertinamos, registruojamos apskaitoje ir rodomos veiklos rezultatų ataskaitoje pagal atitinkamus VSAFAS, skirtumas:

24.1. prie kitos veiklos pajamų gali būti priskiriamos išteklių fondų turto naudojimo pajamos, kito turto pardavimo pajamos, baudų, konfiskacijų ir kitų netesybų, susijusių su kita nei pagrindinė ir finansinė ir investicinė veikla, pajamos ir kitos pajamos iš nepagrindinės išteklių fondų veiklos;

24.2. prie kitos veiklos sąnaudų gali būti priskiriamas išteklių fondų nuostolis iš turto pardavimo bei išteklių fondų kitos veiklos sąnaudos.

25. Straipsnis „Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas“ rodo išteklių fondo finansinės ir investicinės veiklos perviršį ar deficitą per ataskaitinį laikotarpį, kuris apskaičiuojamas kaip finansinės ir investicinės veiklos pajamų ir sąnaudų skirtumas:

25.1. finansinės ir investicinės veiklos pajamos apima išteklių fondų palūkanų pajamas, baudų ir delspinigių pajamas, jei jos nėra susijusios su pagrindine ir kita veikla, teigiamą valiutos kurso pasikeitimo įtaką, vertybinių popierių perkainojimo pelną, kitas finansinės ir investicinės veiklos pajamas, susijusias su išteklių fondų apskaitoje registruojamu finansiniu ir investiciniu turtu bei finansiniais įsipareigojimais ir uždirbtas atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas;

25.2. finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos apima išteklių fondų palūkanų sąnaudas, baudų ir delspinigių sąnaudas, neigiamą valiutų kursų pasikeitimo įtaką, vertybinių popierių perkainojimo nuostolį, kitas finansinės ir investicinės veiklos sąnaudas, susijusias su išteklių fondų apskaitoje registruojamu finansiniu ir investiciniu turtu bei finansiniais įsipareigojimais ir padarytas atliekant teisės aktų nustatytas funkcijas.

26. Straipsnyje „Apskaitos politikos keitimo ir esminių apskaitos klaidų taisymo įtaka“ rodomas visų pataisymų, susijusių su taikomos išteklių fondų apskaitos politikos keitimu ar esminių klaidų taisymais, neatsižvelgiant į jų pobūdį, rezultatas. Apskaitos politikos keitimo ir klaidų taisymo įtakos apskaitos ir pateikimo finansinėse ataskaitose reikalavimai nustatyti 7-ajame VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“.

 

V. PINIGŲ SRAUTŲ ATASKAITOJE PATEIKIAMA INFORMACIJA

 

27. Išteklių fondų pinigų srautai grupuojami atsižvelgiant į veiklos pobūdį valstybės ar (savivaldybės) mastu ir 5-ojo VSAFAS „Pinigų srautų ataskaita“ reikalavimus.

Pavyzdys. Privatizavimo fondo pagrindinės veiklos pajamos gaunamos privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausantį, patikėjimo teise perduotą VĮ Valstybės turto fondui privatizuoti ir jo veikloje nenaudojamą materialųjį turtą. Kadangi valstybės konsoliduotojoje pinigų srautų ataskaitoje tokios įplaukos turi būti rodomos kaip investicinės veiklos įplaukos, Privatizavimo fondo pinigų srautų ataskaitoje jos taip pat priskiriamos prie investicinės veiklos pinigų srautų.

 

VI. GRYNOJO TURTO POKYČIŲ ATASKAITOJE PATEIKIAMA INFORMACIJA

 

28. Sudarant išteklių fondo grynojo turto pokyčių ataskaitą, vadovaujamasi 4-uoju VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“.

 

VII. INFORMACIJOS PATEIKIMAS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMAJAME RAŠTE

 

29. Sudarant išteklių fondo finansinių ataskaitų aiškinamąjį raštą (toliau – aiškinamasis raštas), vadovaujamasi šiuo standartu ir 6-uoju VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“.

 

VIII. PRIVATIZAVIMO FONDO FINANSINĖS ATASKAITOS IR JŲ RENGIMAS

 

30. Rengiant Privatizavimo fondo finansinių ataskaitų rinkinius, teikiama informacija apie šio fondo pinigų judėjimą ir likučius laikantis šio standarto 1 priede nustatytos privalomos formos.

31. Privatizavimo fondo buhalterinėje apskaitoje registruojamas ir finansinėse ataskaitose viename iš atsargų straipsnių rodomas ilgalaikis materialusis ir biologinis turtas, skirtas parduoti, registruojamas pagal VĮ Valstybės turto fondo teisės aktų nustatyta tvarka Privatizavimo fondo tvarkytojui teikiamą informaciją laikantis šio standarto 2 priede nustatytos privalomos formos. Informacija pagal šią formą pateikiama ir Privatizavimo fondo aiškinamajame rašte.

32. Privatizavimo fondo buhalterinėje apskaitoje registruojamas ir finansinėse ataskaitose rodomas finansinis turtas, skirtas parduoti, t. y. valstybei nuosavybės teise priklausantys akcijų paketai, perduoti VĮ Valstybės turto fondui parduoti, registruojami pagal VĮ Valstybės turto fondo teisės aktų nustatyta tvarka periodiškai Privatizavimo fondo tvarkytojo teikiamą informaciją laikantis šio standarto 3 priede nustatytos privalomos formos. Informacija pagal šią formą pateikiama ir Privatizavimo fondo aiškinamajame rašte.

 

_________________

 


26-ojo VSAFAS „Išteklių fondo apskaita ir

finansinių ataskaitų rinkinys“

1 priedas

 

(Informacijos apie pinigų srautus per ataskaitinį laikotarpį ir pinigų likučius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje pateikimo Privatizavimo fondo aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

PRIVATIZAVIMO FONDO PINIGŲ LIKUČIAI

 

Eil. Nr.

Straipsniai

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

A.

PINIGŲ SRAUTAI, IŠSKYRUS PASKOLAS

 

 

1.

Įplaukos

 

 

1.1

Įplaukos, gautos iš privatizavimo sandorių ir pardavus valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus

 

 

1.2

Palūkanos už atidėtas įmokas ir netesybos (baudos ir delspinigiai už privatizavimo sandoriuose numatytų sąlygų nevykdymą)

 

 

1.3

Pervedimai iš valstybės biudžeto

 

 

1.4

Kitos įplaukos

 

 

2.

Iš viso įplaukų

 

 

3.

Išlaidos

 

 

3.1

Gyventojų santaupoms atkurti ir su tuo susijusioms išlaidoms padengti

 

 

3.2

Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

 

 

3.3

Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoms šalies programoms įgyvendinti

 

 

3.4

Privatizavimo komisijos funkcijoms įgyvendinti

 

 

3.5

VĮ Valstybės turto fondo funkcijoms įgyvendinti

 

 

3.6

Ekspertų paslaugoms apmokėti

 

 

3.7

Objektams parengti privatizuoti

 

 

3.8

Kitos išlaidos

 

 

4.

Iš viso išlaidų

 

 

5.

Įplaukų ir išlaidų skirtumas (2 4)

 

 

B.

PASKOLŲ PINIGŲ SRAUTAI

 

 

6.

Įplaukos

 

 

6.1

Gautos paskolos

 

 

6.2

Grąžintos Privatizavimo fondui paskolos

 

 

7.

Iš viso įplaukų

 

 

8.

Išlaidos

 

 

8.1

Grąžintos paskolos

 

 

8.2

Privatizavimo fondo suteiktos paskolos

 

 

9.

Iš viso išlaidų

 

 

10.

Įplaukų ir išlaidų skirtumas (7 9)

 

 

11.

Privatizavimo fondo įplaukų ir išlaidų skirtumas (5 + 10)

 

 

C.

FONDO PINIGŲ LIKUTIS METŲ PRADŽIOJE

 

 

12.

Iš jo gyventojų santaupoms atkurti ir su tuo susijusioms išlaidoms padengti

 

 

13.

Iš jo Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

 

 

D.

FONDO PINIGŲ LIKUTIS LAIKOTARPIO PABAIGOJE (C + 11)

 

 

14.

Iš jo gyventojų santaupoms atkurti ir su tuo susijusioms išlaidoms padengti

 

 

15.

Iš jo Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

 

 

 

_________________

 

 

26-ojo VSAFAS „Išteklių fondo apskaita ir

finansinių ataskaitų rinkinys“

2 priedas

 

(Informacijos apie turto, perduoto VĮ Valstybės turto fondui privatizuoti, verčių pagal turto grupes pokytį per ataskaitinį laikotarpį pateikimo Privatizavimo fondo aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

TURTO, IŠSKYRUS AKCIJŲ PAKETUS, VERTĖS PAGAL TURTO GRUPES POKYTIS PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ

 

Eil. Nr.

Straipsniai

Licencijos ir kiti leidimai

Kitas nematerialusis turtas

Žemė

Pastatai ir statiniai

Mašinos ir įrenginiai

Transporto priemonės

Nedalomieji privatizavimo objektai

Kitas materialusis turtas

Atsargos

Iš viso

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

Įsigijimo savikaina:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1

Įsigijimo savikaina ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

Gavimas per laikotarpį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3

Pardavimas per laikotarpį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Įsigijimo savikaina ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Sukaupta nusidėvėjimo suma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1

Sukaupta nusidėvėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2

Iš kitų subjektų perimto turto sukaupta nusidėvėjimo suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3

Sukaupta perleisto ir nurašyto turto nusidėvėjimo suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Sukaupta nusidėvėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Turto balansinės vertės koregavimas / nuvertėjimas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1

Nuvertėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2

Turto nuvertėjimo sąnaudos per ataskaitinį laikotarpį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3

Nuvertėjimo sumos sumažėjimas per ataskaitinį laikotarpį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Nuvertėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Turto likutinė vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Turto likutinė vertė ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

 

 

26-ojo VSAFAS „Išteklių fondo apskaita ir

finansinių ataskaitų rinkinys“

3 priedas

 

(Informacijos apie akcijų paketų, perduotų VĮ Valstybės turto fondui parduoti, vertės pokytį per ataskaitinį laikotarpį pateikimo Privatizavimo fondo aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

AKCIJŲ PAKETŲ VERTĖS POKYTIS PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ

 

Eil. Nr.

Straipsniai

Akcijų paketai, vertinami tikrąja verte

Akcijų paketai, kurių tikroji vertė nustatoma iš įsigijimo savikainos atėmus nuvertėjimo sumą

Iš viso

1

2

3

4

5

1

Įsigijimo savikaina:

 

 

 

1.1

Įsigijimo savikaina ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

1.2

Gavimas per laikotarpį

 

 

 

1.3

Pardavimas per laikotarpį

 

 

 

1.4

Pergrupavimas (+/-)

 

 

 

2

Įsigijimo savikaina ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

3

Tikrosios vertės pasikeitimai:

 

 

 

3.1

Tikroji vertė ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

3.2

Tikrosios vertės padidėjimo per ataskaitinį laikotarpį suma

 

 

 

3.3

Tikrosios vertės sumažėjimo per ataskaitinį laikotarpį suma

 

 

 

3.4

Pergrupavimas (+/-)

 

 

 

4

Tikrosios vertės pasikeitimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

5

Turto nuvertėjimas:

 

 

 

5.1

Turto nuvertėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

5.2

Nuostoliai dėl turto nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį

 

 

 

5.3

Nuvertėjimo sumos sumažėjimas per ataskaitinį laikotarpį

 

 

 

5.4

Pergrupavimas (+/-)

 

 

 

6

Nuvertėjimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

7

Turto likutinė vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

 

 

 

8

Turto likutinė vertė ataskaitinio laikotarpio pradžioje

 

 

 

 

_________________