LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. VASARIO 26 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-132 „DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO Nr. 241 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO

 

2010 m. lapkričio 26 d. Nr. 3D-1035

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 3D-132 „Dėl žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo ir žemės ūkio ministro 2001 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 241 pripažinimo netekusiu galios“ (Žin., 2009, Nr. 25-996, Nr. 117-5050; 2010, Nr. 89-4719) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKO SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO IR SĄVADO SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 66-1909),

t v i r t i n u pridedamus:

1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašą.

2. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisykles.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. vasario 26 d.

įsakymu Nr. 3D-132

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2010 m. lapkričio 26 d.

įsakymo Nr. 3D-1035 redakcija)

 

ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų apraše (toliau – aprašas) reglamentuojama žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų mokymo programų struktūra, jų rengimo ir įteisinimo tvarka.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame nuosekliai išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi tam tikroms žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų profesinėms žinioms įgyti;

2.2. Žemdirbių, miško savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų praktinis mokymas (toliau – praktinis mokymas) – žemdirbiams, miško savininkams, vietos veiklos grupių nariams, kitiems kaimo gyventojams ir jų konsultantams reikalingų žinių teikimas ir praktinių gebėjimų ugdymas, žemės ūkio gamybos technologijų, įrangos demonstravimas ir mokymas, kaip naudotis, mokymo įstaigoje, įmonėje ar ūkininko ūkyje.

3. Aprašo nuostatos yra privalomos rengiant ir vertinant mokymo programas.

4. Informaciją apie mokymo programas teikia Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras).

 

II. MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

5. Mokymo programas gali rengti ir teikti studijų, mokslo, mokymo institucijos, darbdaviai, kaimo bendruomenės, vietos veiklos grupių nariai, žemdirbių savivaldos organizacijos, asociacijos, valstybės ir savivaldybių įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.

6. Parengtų mokymo programų projektai pagal šio aprašo priede nustatytas formas pateikiami raštu, el. paštu arba kompiuterinėje laikmenoje Centrui, kuris organizuoja mokymo programų vertinimą.

7. Atsižvelgiant į mokymo programų tematiką, parengtus mokymo programų projektus Centras derina su Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmais, susijusiais Žemės ūkio ministerijos administracijos padaliniais ir ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, o prireikus ir su kitomis institucijomis.

8. Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmai, Žemės ūkio ministerijos administracijos padaliniai, ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokymo programos projekto gavimo (į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimo ir atsakymo į paklausimą terminas) teikia Centrui pastabas ir pasiūlymus dėl mokymo programos projekto. Prireikus papildyti ar pakeisti, mokymo programos grąžinamos teikėjui. Suderinus mokymo programą, mokymo programos antraštiniame lape pasirašo Žemės ūkio rūmų direktorius, Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio specialistai, vadovai, prireikus ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų, mokslo ir kitų institucijų specialistai.

9. Suderintas ir įvertintas mokymo programas įsakymu tvirtina Centro direktorius.

10. Patvirtintos mokymo programos įrašomos į Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvadą.

11. Mokymo programų trukmė – nuo 8 iki 160 val.

12. Atsižvelgdama į laiko aktualijas ir besimokančiųjų raštišką pageidavimą, mokymą vykdanti institucija turi teisę keisti mokymo programos turinį iki 20 proc.

13. Norint keisti mokymo programos turinį daugiau kaip 20 proc., raštu pateikiamas siūlymas Centrui dėl mokymo programos atnaujinimo.

14. Mokymo programa atnaujinama šio aprašo 6–10 punktuose nustatyta tvarka.

 

III. MOKYMO PROGRAMOS STRUKTŪRA

 

15. Mokymo programų struktūrą sudaro:

15.1. Antraštinis lapas.

15.2. Turinys:

15.2.1. mokymo programos apibūdinimas: mokymo programos aktualumas, tikslai ir uždaviniai, tikslinė klausytojų grupė, reikalavimai lektoriams, mokymo vietai ir metodams, nurodomi reikalingi mokymo ištekliai ir priemonės, baigiamasis žinių vertinimas;

15.2.2. įgyjami gebėjimai (kompetencijos);

15.2.3. mokymo planas;

15.2.4. atskirų mokymo temų programa;

15.2.5. mokomoji literatūra ir šaltiniai.

 

IV. MOKYMO PROGRAMOS TURINIO REIKALAVIMAI

 

16. Mokymo programos turinį sudaro teorinis ir praktinis mokymas. Praktiniam mokymui skiriama ne mažiau kaip 40 proc. bendros mokymo programos trukmės, išskyrus ne ilgesnes kaip 8 val. trukmės mokymo programas.

17. Mokymo programa vertinama atsižvelgiant į tai, ar:

17.1. mokymo tema yra aktuali ir nauja;

17.2. mokymo programos pavadinimas atitinka programos paskirtį ir bendrąjį apibūdinimą;

17.3. aiškiai suformuluoti įgyjami gebėjimai (kompetencijos);

17.4. nuosekliai parengtos mokymo temos;

17.5. mokymo ištekliai ir priemonės yra pakankami mokymo programos tikslams pasiekti;

17.6. mokymo metodai yra pakankami mokymo programos tikslams pasiekti;

17.7. įgyjami gebėjimai (kompetencijos) atitinka mokymo turinį;

17.8. nurodyti pagrindiniai ir naujausi informaciniai šaltiniai, papildoma literatūra.

 

V. BAIGIAMASIS ŽINIŲ IR (AR) GEBĖJIMŲ VERTINIMAS

 

18. Baigusiesiems mokytis pagal mokymo programą išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.

19. Centras yra atsakingas už kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų blankų parengimą, aprūpinimą bei jų apskaitos tvarkymą.

 

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

bendrųjų reikalavimų aprašo

priedas

 

(Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos forma)

 

PATVIRTINTA

Programos „Leader“ ir žemdirbių

mokymo metodikos centro

direktoriaus

2010-    įsakymu Nr.

 

...............................................................................................................................................

(Mokymo programos pavadinimas)

 

Kodas .....................................................................................................

 

Mokymosi trukmė ..................................................................................

 

Mokymo programa suderinta:

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų direktorius

.................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento direktorius

.................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos Ekonomikos ir programų vertinimo departamento

Strateginio planavimo ir mokslo skyriaus vedėjas

.................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio arba ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos specialistas (pagal reguliavimo sritį)

.................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos administracijos padalinio vadovas (pagal reguliavimo sritį)

.................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Mokymo programą teikia

.................................................................................................................

(institucijos pavadinimas)

.................................................................................................................

(pareigos, vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Mokymo programą rengė

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)

 

Mokymo programą recenzavo

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)

 

1. MOKYMO PROGRAMOS APIBŪDINIMAS

 

Mokymo programos aktualumas

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Mokymo programos tikslai ir uždaviniai

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Tikslinė klausytojų grupė (apibūdinkite tikslinę grupę, apibrėžkite rekomenduojamą klausytojų skaičių grupėje, minimalų klausytojų išsilavinimą) .........................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Lektorių kvalifikacija ir darbo patirtis ..................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Mokymo vykdymo vieta, mokymo metodai (apibūdinti teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietą, mokymo turinio pateikimo būdus)

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Mokymo ištekliai ir priemonės ..............................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

Baigiamasis žinių vertinimas (vertinimo forma – testas, pokalbis, praktinio darbo pristatymas ir kt.)

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

 

2. ĮGYJAMI GEBĖJIMAI (KOMPETENCIJOS)

 

Kompetencijos reikalavimai numato, ką turi žinoti ir gebėti mokymo programą baigę klausytojai. Mokymo programoje nustatyti kompetencijos reikalavimai turi atitikti mokymo programoje nustatytus tikslus ir uždavinius. Įgyjami gebėjimai (kompetencijos) suformuluojami atsižvelgiant į mokymo turinį, jo sudėtingumą, mokymo trukmę.

 

Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi žinoti:

.................................................................................................................

.................................................................................................................

 

Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi gebėti:

.................................................................................................................

.................................................................................................................

 

3. MOKYMO PLANAS

 

Eil. Nr.

Pagrindinių mokymo temų pavadinimas

Skiriama valandų

iš viso

teoriniam mokymui

praktiniams užsiėmimams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. ATSKIRŲ MOKYMO TEMŲ PROGRAMA

(privaloma mokymo programoms, kurių trukmė daugiau kaip 8 val.)

...............................................................................................................................................

(Mokymo temos pavadinimas)

 

Detalus mokymo temų turinys (nurodomi konkretūs teorinių ir praktinių užsiėmimų pavadinimai)

 

Eil. Nr.

Mokymo temos pavadinimas, detalus jos apibūdinimas, mokymo metodai

Valandų skaičius

 

iš viso

teoriniams užsiėmimams

praktiniams užsiėmimams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. MOKOMOJI LITERATŪRA IR ŠALTINIAI

 

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. vasario 26 d.

įsakymu Nr. 3D-132

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2010 m. lapkričio 26 d.

įsakymo Nr. 3D-1035 redakcija)

 

ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ SĄVADO SUDARYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado (toliau – sąvadas) sudarymo ir duomenų naudojimo tvarka.

2. Sąvade registruojamos žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos (toliau – mokymo programos), skirtos susipažinti su naujausiomis žemės ūkio gamybos technologijomis, ūkio valdymo, agrarinės aplinkosaugos, kraštovaizdžio gerinimo, darbo saugos klausimais, verslo ekonomikos, politikos, teisės, kooperacijos, netradicinės žemdirbystės, kaimo verslų bei amatų plėtros galimybėmis, taip pat jų profesinei kvalifikacijai tobulinti.

3. Sąvado tikslai:

3.1. klasifikuoti ir koduoti mokymo programas;

3.2. užtikrinti mokymo programų kokybinę kaitą, jas nuolat atnaujinti atsižvelgiant į naujas technologijas ir darbo rinkos pokyčius;

3.3. sukurti kompiuterizuotu būdu tvarkomą sąvadą, kuriuo galėtų naudotis mokymo įstaigos, valstybinės valdymo institucijos, kitos suinteresuotos organizacijos ir asmenys.

 

II. SĄVADO TVARKYMAS

 

4. Sąvadą tvarko Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras). Jis steigia mokymo programų duomenų bazę, konsultuoja mokymo programų rengėjus, mokymo institucijas ir pedagogus, organizuoja mokymo programų vertinimą, vykdo jų kontrolę, stebėseną, jas įregistruoja bei išregistruoja ir teikia informaciją.

 

III. PROGRAMŲ REGISTRAVIMAS

 

5. Patvirtintoms mokymo programoms Centro direktoriaus įsakymu suteikiamas kodas ir jos įtraukiamos į sąvadą.

6. Mokymo programa išregistruojama iš sąvado programos Centro direktoriaus įsakymu ir apie jos išregistravimą informuojamas programos rengėjas.

 

IV. SĄVADO DUOMENŲ TVARKYMAS

 

7. Sąvade pateikiami ir nuolat atnaujinami duomenys apie mokymo programas (priedas).

8. Sąvado duomenys skelbiami Centro tinklalapyje.

9. Centras užtikrina, kad mokymo programų duomenys būtų tiksliai įrašomi į sąvadą.

 

_________________

 

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

sąvado sudarymo taisyklių

priedas

 

(Duomenų apie žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programą forma)

 

DUOMENYS APIE MOKYMO PROGRAMĄ

 

Duomenys apie mokymo programą

Mokymo programos dalių aprašas

Mokymo programos pavadinimas

 

Mokymo programos kodas

 

Mokymosi trukmė (valandomis)

 

Mokymo programos patvirtinimo data

 

Mokymo programos rengėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, pareigos)

 

Mokymo programos paskirtis (tikslas, reikalavimai klausytojams, specialieji reikalavimai, apribojimai ir kt.)

 

Įgyjami gebėjimai (kompetencijos)

 

Mokymo ištekliai ir priemonės

 

Baigiamojo tikrinimo (žinių vertinimo) forma

 

Mokymo planas (mokymo temų pavadinimas)

Val. skaičius pagal mokymo temas

 

_________________