CENTRINĖS IR RYTŲ EUROPOS PRIVATIZAVIMO TINKLO (CEEPN) ĮSTATAI

 

ĮVADAS

 

- Atsižvelgdamos į Bulgarijos, buvusios Čekoslovakijos, Vengrijos, Lenkijos, Rumunijos ir buvusios Jugoslavijos atstovų susitikime, įvykusiame 1991 m. birželio 20-21 d. Budapešte, Vengrijoje, priimtą sprendimą įkurti Centrinės ir Rytų Europos privatizavimo tinklą (Central and Eastern European Privatization Network), toliau – CEEPN;

- atsižvelgdamos į tai, kad susitikimo metu buvo įkurtas Vadovaujantis komitetas ir išrinktas jo pirmininkas, kuriam pavesta įgyvendinti priimtą CEEPN programą ir oficialiai įkurti CEEPN, kaip tarptautinę organizaciją;

- turėdamos omenyje Vadovaujančio komiteto 1992 m. gruodžio 2 dienos sprendimą pertvarkyti CEEPN į tarpvyriausybinę organizaciją,

Susitariančios šalys nutarė:

 

ĮSTATAI

 

1 straipsnis

 

Stegiamas Centrinės ir Rytų Europos privatizavimo tinklas (Central and Eastern Europen Network – CEEPN) yra tarpvyriausybinė nepelno organizacija.

 

PAGRINDINĖ BŪSTINĖ

 

2 straipsnis

 

CEEPN pagrindinė būstinė yra Liublianoje, Slovėnijos Respublikoje.

 

CEEPN VEIKLA

 

3 straipsnis

 

CEEPN tikslai yra organizuoti seminarus, kasmetines konferencijas, mokymą, projektus, konsultacijas, taip pat publikuoti ir keistis informacija apie privatizavimo programų Centrinėje ir Rytų Europoje įgyvendinimo techninius aspektus.

 

4 straipsnis

 

CEEPN darbo programa, patvirtinta Vadovaujančio komiteto, bus įgyvendinama bendradarbiaujant su privatizavimo agentūromis ir ministerijomis, taip pat su kitomis institucijomis, atsakingomis už privatizavimą Centrinės ir Rytų Europos šalyse. Bendradarbiaujančios institucijos teiks visokeriopą pagalbą, reikalingą CEEPN darbui atitinkamose šalyse.

 

5 straipsnis

 

Priimant dėmesin veiklos tikslą, CEEPN bendradarbiaus su tarptautinėmis ir regioninėmis organizacijomis, kurių veikla panaši į tą, kuriai vykdyti buvo įsteigta CEEPN, ir ypač su Jungtinių Tautų organais ir organizacijomis, taip pat su tarptautinėmis plėtros agentūromis, teikiančiomis finansinę ir techninę pagalbą privatizavimo procesams šiame regione.

 

NARYSTĖ

 

6 straipsnis

 

CEEPN narėmis yra Centrinės ir Rytų Europos šalys, pasirašiusios šiuos Įstatus.

Bet kuri kita šalis, kuri sutinka su šiais Įstatais ir priima įsipareigojimus, išplaukiančius iš narystės, taip pat gali tapti CEEPN nare.

Šalis, norinti tapti CEEPN nare, turi raštiškai pranešti apie tokį ketinimą Vadovaujančiam komitetui ir šių Įstatų depozitoriui. Naujų narių priėmimą sprendžia Vadovaujantis komitetas valstybių-narių balsų dauguma.

 

VADOVAUJANTIS KOMITETAS

 

7 straipsnis

 

Vadovaujantis komitetas yra aukščiausias CEEPN organas.

Vadovaujantis komitetas yra sudarytas iš privatizavimo agentūrų ar ministerijų, ar kitų institucijų atstovų, atsakingų už nacionalinių privatizavimo programų techninį paruošimą ir įgyvendinimą. Kiekviena valstybė-narė turi po vieną atstovą.

Vadovaujantis komitetas išrenka Pirmininką iš savo narių vieneriems metams. Šio periodo pabaigoje Pirmininkas gali būti perrinktas dar vienam periodui.

Vadovaujančio komiteto sprendimui priimti reikalinga dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, Pirmininko balsas turi sprendžiamąją reikšmę.

Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja daugiau nei pusė narių. Vadovaujančio komiteto narys negali būti atstovaujamas su įgaliojimu.

Valstybių, nesančių CEEPN narėmis, atstovai, patvirtinti Vadovaujančio komiteto, ir tarptautinių organizacijų atstovai, turintys sponsorių statusą, pagal šių Įstatų 11 straipsnį taip pat gali dalyvauti Vadovaujančio komiteto posėdžiuose kaip stebėtojai be balsavimo teisės.

Vadovaujančio komiteto posėdžiai rengiami Pirmininko arba Vykdančiojo direktoriaus arba daugumos valstybių-narių iniciatyva.

Vadovaujantis komitetas priima Procedūros taisykles.

Vadovaujantis komitetas turi tokius įgaliojimus:

- numatyti CEEPN politiką ir suformuluoti pagrindines darbo kryptis;

- tvirtinti CEEPN metinę darbo programą;

- patikslinti patvirtintos darbo programos finansavimo kryptis;

- tvirtinti metines veiklos ir finansavimo ataskaitas;

- priimti šių Įstatų pataisas;

- tvirtinti ir atšaukti CEEPN Vykdantįjį direktorių;

- tvirtinti visas sutartis tarp CEEPN ir tarptautinių organizacijų;

- priimti bendras taisykles, reguliuojančias CEEPN veiklą ir Sekretoriato ekspertų darbo sąlygas, bei bendradarbiavimo su ekspertais iš šalies sąlygas;

- esant būtinumui, reikalauti neeilinių ataskaitų iš Vykdančiojo direktoriaus;

- spręsti kitus klausimus, susijusius su CEEPN tikslais ir veikla.

Vadovaujančio komiteto nariai yra atsakingi už CEEPN veiklos koordinavimą atitinkamose valstybėse.

 

SEKRETORIATAS

 

8 straipsnis

 

Sekretoriatas yra profesionalus, administracinis ir techninis CEEPN organas.

Sekretoriatas veikia pagrindinėje būstinėje.

 

STATUSAS

 

9 straipsnis

 

CEEPN yra juridinis asmuo.

 

10 straipsnis

 

Už simbolinį mokestį Slovėnijos Respublika suteikia Sekretoriato darbui reikalingas patalpas.

Slovėnijos Respublika teikia CEEPN visas privilegijas ir būtinas sąlygas normaliai Sekretariato veiklai, susijusiai su jo darbo programa.

Pagal pirmą ir antrą šio straipsnio pastraipas turi būti sudaryta speciali sutartis tarp Slovėnijos Respublikos Vyriausybės ir CEEPN.

 

VYKDANTYSIS DIREKTORIUS

 

11 straipsnis

 

Vykdantysis direktorius renkamas Vadovaujančio komiteto iš kandidatų, pasiūlytų Vadovaujančio komiteto narių, trejiems metams ir gali būti perrinktas dar vienam periodui.

Vykdantysis direktorius yra vadovaujantis CEEPN darbuotojas, pilnai įgaliotas vadovauti Sekretoriatui sutinkamai su Vykdomojo komiteto nurodymais ir yra atskaitingas Vykdomajam komitetui.

Atsižvelgdamas į šios pareigybės reikšmę, Vykdantysis direktorius dalyvauja visuose Vadovaujančio komiteto posėdžiuose.

Vykdantysis direktorius veikia kaip teisėtas CEEPN atstovas.

Vykdantysis direktorius samdo profesionalius darbuotojus ir administracijos personalą sutinkamai su Vadovaujančio komiteto priimtomis bendromis taisyklėmis.

 

CEEPN FINANSAVIMAS

 

12 straipsnis

 

CEEPN iš esmės finansuojama iš Jungtinių Tautų sistemos organizacijų ir tarptautinių, daugiašalių ir dvišalių plėtros agentūrų. Kitas finansavimo šaltinis yra savanoriški įnašai ar aukos ir kitos lėšos, įskaitant lėšas, gaunamas pagal specialias sutartis, bei pajamos, gautos už CEEPN paslaugas.

CEEPN nebus finansuojama iš nario mokesčio, nebent Vadovaujantis komitetas nusprendžia kitaip.

Ribotam tarptautinių agentūrų skaičiui, kurios finansiškai remia CEEPN veiklą, suteikiamas oficialaus CEEPN sponsoriaus statusas ir teisė dalyvauti stebėtoju be balsavimo teisės Vadovaujančio komiteto posėdžiuose.

 

ĮSTATŲ PATAISOS

 

13 straipsnis

 

Pasiūlymai dėl šių Įstatų pataisų teikiami Vykdančiajam direktoriui, kuris juos perduoda CEEPN nariams svarstyti.

Siūlomas Įstatų pataisas Vadovaujantis komitetas tvirtina Vykdančiojo direktoriaus suderinto pasiūlymo pagrindu.

 

NARYSTĖS NUTRAUKIMAS

 

14 straipsnis

 

Kiekvienas CEEPN narys gali atsisakyti narystės šioje organizacijoje prieš mėnesį pateikęs rašytinį pranešimą Vadovaujančiam komitetui apie ketinimą išstoti.

 

OFICIALI KALBA

 

15 straipsnis

 

Oficiali CEEPN darbo kalba yra anglų kalba.

Šių Įstatų autentišku tekstu laikomas tekstas anglų kalba.

 

LAIKINOSIOS NUOSTATOS

 

16 straipsnis

 

Įsigaliojus šiems Įstatams, nustoja galioti CEEPN Įstatai, priimti 1992 m. kovo 31 d.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17 straipsnis

 

CEEPN Įstatų depozitorius yra Slovėnijos Respublikos Vyriausybė.

Šie Įstatai įsigalioja trisdešimtą dieną, jiems oficialiai pritarus bent trims valstybėms-CEEPN narėms.

Patvirtintas vienas Įstatų egzempliorius, sudarytas anglų kalba 1993 m. gruodžio 4 d. Liublianoje. Įstatų originalas saugomas Slovėnijos Respublikos Vyriausybės archyve.

______________