LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PASIRENGIMO ĮGYVENDINTI TARPTAUTINIO LAIVŲ IR UOSTO ĮRENGINIŲ SAUGUMO KODEKSO (ISPS CODE) REIKALAVIMUS

 

2003 m. lapkričio 6 d. Nr. 3-614

Vilnius

 

Vadovaudamasis 1974 m. tarptautinės žmonių gyvybės apsaugos jūroje konvencijos (SOLAS 74) 6 taisyklės XI-2 skyriumi, Tarptautinės jūrų organizacijos (toliau vadinama – TJO) 2002-12-11 rezoliucijos MSC.136(76) su 2003-05-29 pataisomis (IMO MSC/Circ. 1072), Laivo pavojaus skelbimo sistemos veiklos užtikrinimo vadovo, priimto TJO Jūrų saugumo komiteto 77-ojoje sesijoje (2003-06-26 Nr. MSC/Circ. 1072), bei Tarptautinio laivų ir uosto įrenginių saugumo kodekso (toliau vadinama – Kodeksas) reikalavimais ir siekdamas užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos jūrų uostuose veikiantys įrenginiai (terminalai) būtų laiku parengti įgyvendinti Kodekso nuostatas:

1. Pavedu:

1.1. Lietuvos saugios laivybos administracijai:

1.1.1. konsultuoti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų savininkus:

1.1.1.1. dėl laivybos kompanijos ir laivų saugumo pareigūnų parinkimo, jų mokymo, pareiginių nuostatų rengimo ir tvirtinimo;

1.1.1.2. dėl laivų saugumo planų rengimo ir tvirtinimo;

1.1.1.3. dėl automatinės identifikavimo sistemos (AIS), laivo pavojaus perspėjimo sistemos įrengimo ir eksploatavimo bei TJO identifikacinių numerių užrašų laivo viduje ir išorėje;

1.1.2. užtikrinti, kad informacija apie patvirtintus ar pasikeitusius saugumo lygius būtų perduota su Lietuvos valstybės vėliava plaukiojantiems laivams;

1.1.3. kartu su Lietuvos laivų savininkų asociacija ir laivybos kompanijomis organizuoti laivybos kompanijų ir laivų saugumo pareigūnų mokymą ir jų atitinkamą sertifikavimą;

1.1.4. vykdyti laivų inspektavimą (uosto kontrolė ir valstybės vėliavos kontrolė), atkreipiant ypatingą dėmesį į laivo techninių ir jo įgulos narių pasirengimą vykdyti Kodekso reikalavimus (nuo 2004 m. liepos 1 d.);

1.1.5. rekonstruoti ir užtikrinti nuolatinį automatinės identifikavimo sistemos (AIS) krante darbą;

1.1.6. įdiegti Lietuvos saugios laivybos administracijos Jūrų koordinaciniame gelbėjimo centre atitinkamas technines priemones, galinčias priimti iš laivų specialius pavojaus signalus;

1.1.7. registruoti visus iš laivų gautus pavojaus signalus ir organizuoti gautos informacijos perdavimą visoms suinteresuotoms valstybės institucijoms ir laivų savininkams, siekiant priimti atitinkamus koordinuotus sprendimus;

1.1.8. teikti TJO būtiną informaciją pagal SOLAS 74 XI-2 skyriaus bei Kodekso reikalavimus.

1.2. Valstybės įmonei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai:

1.2.1. koordinuoti uosto žemės naudotojų vykdomą uosto teritorijos apsaugą;

1.2.2. užtikrinti saugią laivybą uoste;

1.2.3. kartu su Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija ir uoste veikiančiomis kompanijomis siūlyti terminalus ir kitus įrenginius, kuriems turi būti pirmiausia užtikrintas saugumas;

1.2.4. konsultuoti uoste esančias kompanijas Kodekso reikalavimų įgyvendinimo klausimais;

1.2.5. palaikyti nuolatinį ryšį su kitomis uosto kontrolę bei apsaugą vykdančiomis valstybės institucijomis;

1.2.6. paskirti VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai tiesiogiai pavaldžių uosto įrenginių saugumo pareigūnus, parengti ir patvirtinti jų pareiginius nuostatus;

1.2.7. organizuoti 1.2.6 punkte numatytų saugumo pareigūnų mokymą ir juos sertifikuoti;

1.2.8. parengti 1.2.6 punkte numatytų uosto įrenginių saugumo planus ir juos teikti tvirtinti;

1.2.9. pagal parengtų terminalų saugumo planų nuostatas parengti bendrą uosto apsaugos planą.

1.3. Uoste veikiančioms įmonėms, iš kurių terminalų laivai vykdo tarptautinius reisus:

1.3.1. paskirti uosto įrenginių (terminalų) saugumo pareigūnus, parengti ir patvirtinti jų pareiginius nuostatus;

1.3.2. organizuoti uosto įrenginių (terminalų) pareigūnų mokymus ir juos sertifikuoti;

1.3.3. organizuoti uosto įrenginių (terminalų) saugumo planų rengimą ir juos teikti tvirtinti;

1.3.4. atitinkamai parengti uosto įrenginius (terminalus) ir juos pateikti vertinti dėl jų atitikimo Kodekse numatytus saugumo reikalavimus;

1.3.5. organizuoti uosto įrenginiuose (terminaluose) saugumo pratybas ir mokymus;

1.3.6. nuolat kontroliuoti ir užtikrinti, kad uosto įrenginiuose (terminaluose) būtų įvykdytos visos saugumui užtikrinti būtinos priemonės.

1.4. Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų savininkams:

1.4.1. paskirti laivybos kompanijų ir laivų saugumo pareigūnus, parengti ir patvirtinti jų pareiginius nuostatus;

1.4.2. organizuoti laivybos kompanijų ir laivų saugumo pareigūnų mokymus ir juos sertifikuoti;

1.4.3. organizuoti laivų saugumo planų rengimą ir teikti juos tvirtinti;

1.4.4. parengti laivus ir juos pateikti įvertinti dėl jų atitikimo saugumo reikalavimus bei gauti Tarptautinius laivų saugumo liudijimus;

1.4.5. kiekviename laive įrengti ir turėti nuolat veikiančią automatinę identifikavimo sistemą (AIS);

1.4.6. kiekviename laive įrengti ir turėti nuolat veikiančią laivo pavojaus perspėjimo sistemą;

1.4.7. kiekvieno laivo išorėje ir viduje turi būti užrašyti TJO identifikaciniai numeriai;

1.4.8. organizuoti laivybos kompanijose ir laivuose saugumo pratybas ir mokymus;

1.4.9. nuolat kontroliuoti ir užtikrinti, kad kiekviename laive būtų įvykdytos visos saugumui užtikrinti būtinos priemonės.

2. Nustatau:

2.1. Kad, kol Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustatys atitinkamus laivų ir uosto įrenginių (terminalų) saugumo lygius rengiant saugumo pareigūnus, laivų ir uosto įrenginių saugumo planus, kitus dokumentus bei įgyvendinant juose numatytus laivų ir uosto įrenginių saugumą užtikrinančius veiksmus ir priemones, būtina vadovautis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 1999, Nr. 44-1406) patvirtintais civilinės saugos parengties lygiais:

– kasdieninė parengtis – 1-asis Kodekso saugumo lygis;

– sustiprintoji parengtis – 2-asis Kodekso saugumo lygis;

– visiška parengtis – 3-iasis Kodekso saugumo lygis.

2.2. Šio Kodekso reikalavimų Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose ir jūrų uosto įrenginiuose (terminaluose) įgyvendinimo terminus:

2.2.1. iki 2003 m. gruodžio 25 d. paskirti laivybos kompanijų, laivų ir uosto įrenginių (terminalų) saugumo pareigūnus, parengti ir patvirtinti jų pareiginius nuostatus, per tris mėnesius pareigūnus apmokyti ir atitinkamai sertifikuoti;

2.2.2. iki 2003 m. gruodžio 15 d. siūlyti konkrečius uosto įrenginius (terminalus), kuriems būtina taikyti Kodekso reikalavimus, ir jų sąrašą pateikti Susisiekimo ministerijai (koordinuoja VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija);

2.2.3. iki 2004 m. kovo 30 d. atitinkamai parengti laivus ir uosto įrenginius (terminalus) vertinimui ir juos teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtai institucijai ar įgaliotai tai daryti pripažintajai saugumo organizacijai;

2.2.4. iki 2004 m. birželio 1 d. parengti laivų ir uosto įrenginių (terminalų) saugumo planus ir teikti juos tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtai ar jos įgaliotai kitai institucijai.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

______________