LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. GEGUŽĖS 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-211 „DĖL ŪKIŲ APSKAITOS DUOMENŲ TINKLO KŪRIMO IR ĮGYVENDINIMO DARBŲ FINANSAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2006 m. spalio 16 d. Nr. 3D-399

Vilnius

 

 

Pakeičiu Ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo ir įgyvendinimo darbų finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. 3D-211 „Dėl ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo ir įgyvendinimo darbų finansavimo taisyklių“ (Žin., 2006, Nr. 60-2158) ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                                   KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2006-10-11 raštu Nr. ((1.16-0203)-5K-0626326)-6K-0609993

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2006 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. 3D-211

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2006 m. spalio 16 d. įsakymo

Nr. 3D-399 redakcija)

 

ŪKIŲ APSKAITOS DUOMENŲ TINKLO KŪRIMO IR ĮGYVENDINIMO DARBŲ FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkių apskaitos duomenų tinklo (toliau – ŪADT) kūrimo ir įgyvendinimo darbų finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 435 „Dėl žemės ūkio produkcijos gamintojų veiklos rezultatų tyrimų ir ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo“ (Žin., 2001, Nr. 35-1185), 1965 m. birželio 15 d. Tarybos reglamentu Nr. 79/65/EEB, sukuriančiu žemės ūkio valdų pajamų ir ūkinės veiklos apskaitos duomenų rinkimo tinklą Europos ekonominėje bendrijoje (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 1 tomas, p. 47), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 660/2004 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 43 tomas, p. 414), 1983 m. liepos 13 d. Komisijos reglamentu (EEB) Nr. 1915/83 dėl tam tikrų išsamių apskaitos tvarkymo įgyvendinimo taisyklių, siekiant nustatyti žemės ūkio valdų pajamas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 3 skyrius, 5 tomas, p.270), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. liepos 25 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1192/2005 (OL 2005 L 194, p.3).

2. Pagal šias taisykles finansuojami darbai nurodyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. balandžio 27 d. įsakyme Nr. 132 „Dėl Lietuvos žemės ūkio produkcijos gamintojų ūkinės – finansinės veiklos rezultatų tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 42-1529).

 

2. ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS

 

3. ŪADT darbai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos ir Europos Komisijos (toliau – EK) lėšų, skirtų ŪADT duomenims parengti ir pateikti į Europos Sąjungos ŪADT.

4. Iš EK gautos lėšos skiriamos išlaidoms, susijusioms su Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos (toliau – LŽŪKT) darbuotojų, kurie užpildo ŪADT duomenų ataskaitas ir pateikia jas Lietuvos agrarinės ekonomikos institutui (toliau – LAEI), darbo apmokėjimu ir žemės ūkio įmonių (toliau – įmonių) ŪADT duomenų ataskaitų užpildymu ir pateikimu LAEI, padengti.

5. Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos lėšos skiriamos LAEI ir LŽŪKT ŪADT darbams, susijusiems su 2 punkte nurodyto teisės akto įgyvendinimu, apmokėti.

6. Skiriant LŽŪKT finansavimą iš Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos, atsižvelgiama į jai išmokėtas EK lėšas. Skiriant LAEI finansavimą iš Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos, atsižvelgiama į LAEI specialiai EK lėšų saugojimui atidarytoje banko sąskaitoje susikaupusias palūkanas, jeigu nuo EK lėšų gavimo iki jų išmokėjimo jos buvo skaičiuojamos.

7. LAEI, atrinkęs ŪADT tyrimui reikalingas įmones, pasirašo su jomis bei su LŽŪKT bendradarbiavimo sutartis dėl ŪADT duomenų ataskaitų užpildymo ir jų pateikimo, o gavęs iš įmonių ir LŽŪKT užpildytas ŪADT duomenų ataskaitas, jas įvertina ir pasirašo jų perdavimo – priėmimo aktus.

 

2.1. ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS EK LĖŠOMIS

 

8. LAEI, kaip pagrindinė šalies ŪADT institucija, atsakinga už ŪADT veiklą ir ryšių palaikymą su EK, gauna EK lėšas už ŪADT duomenų parengimą ir pateikimą į ES ŪADT į specialiai šių lėšų saugojimui atidarytą sąskaitą. LAEI, gavęs į šią sąskaitą iš EK avansinį bei galutinį apmokėjimą už teisingai užpildytas ir EK pateiktas ŪADT duomenų ataskaitas, per 5 darbo dienas raštu informuoja ministeriją apie lėšų gavimą, pridėdamas lėšų gavimą pagrindžiančių dokumentų kopijas.

9. Už einamaisiais metais LŽŪKT ir įmonių užpildytas ŪADT duomenų ataskaitas apmokama EK lėšomis, gautomis už praėjusiais metais jai pateiktas ataskaitas.

10. EK lėšos, gautos už praėjusiais metais jai pateiktas ŪADT duomenų ataskaitas, paskirstomos LŽŪKT bei įmonėms einamaisiais metais, proporcingai praėjusiais metais EK pateiktų teisingai užpildytų ŪADT duomenų ataskaitų skaičiui:

10.1. LAEI, gavęs iš EK pranešimą apie LŽŪKT ir įmonių teisingai užpildytų ir EK priimtų ŪADT duomenų ataskaitų skaičių, ne vėliau kaip einamųjų metų sausio mėn. paskirsto EK lėšas į dvi dalis: skirtas LŽŪKT ir skirtas įmonėms, ir per 5 darbo dienas apie šį paskirstymą informuoja ministeriją;

10.2. LŽŪKT priklausanti EK lėšų suma apskaičiuojama šios institucijos teisingai užpildytų ir praėjusiais metais EK išsiųstų ŪADT duomenų ataskaitų skaičių padauginus iš EK nustatyto teisingai užpildytos ŪADT duomenų ataskaitos įkainio.

10.3. Įmonėms priklausanti EK lėšų suma apskaičiuojama šių įmonių teisingai užpildytų ir praėjusiais metais EK išsiųstų ŪADT ataskaitų skaičių padauginus iš EK nustatyto teisingai užpildytos ŪADT duomenų ataskaitos įkainio.

11. EK lėšas LAEI išmoka per 10 darbo dienų po to, kai gauna galutinį atsiskaitymą iš EK už praėjusiais metais jai pateiktas teisingai užpildytas ŪADT duomenų ataskaitas:

11.1. LAEI įmonių ŪADT duomenų ataskaitas įvertina ir kiekvienai iš jų priklausančią EK lėšų sumą apskaičiuoja priklausomai nuo jos pateiktos ataskaitos sudėtingumo, duomenų ir klaidų taisymo kokybės. Kiekvienos įmonės ataskaitos įvertinimą bei įmonei skiriamų EK lėšų apskaičiavimą LAEI pateikia ŪADT duomenų ataskaitos perdavimo-priėmimo akte. Kiekvienai įmonei priklausančią EK lėšų sumą LAEI perveda į jos sąskaitą.

11.2. LŽŪKT priklausančias EK lėšas LAEI paskirsto atsižvelgdamas į LŽŪKT rajonų biurų apskaitos ir ekonomikos konsultantų pateiktą ŪADT duomenų ataskaitų sudėtingumą, duomenų ir klaidų taisymo kokybę. Kiekvieno konsultanto užpildytų ŪADT duomenų ataskaitų įvertinimą bei už ataskaitos užpildymą priskaičiuotas sumas LAEI pateikia ŪADT duomenų ataskaitos perdavimo-priėmimo akte. LŽŪKT priklausančias EK lėšas LAEI perveda į šios institucijos sąskaitą.

12. Pervedęs EK lėšas LŽŪKT ir įmonėms, LAEI per 5 darbo dienas raštu informuoja ministeriją apie LŽŪKT ir kiekvienai įmonei sumokėtų lėšų sumą, mokėjimo datas, pridėdamas tai pagrindžiančių dokumentų kopijas bei nurodo per laikotarpį nuo EK lėšų gavimo iki jų išmokėjimo LAEI specialiai šių lėšų saugojimui atidarytoje sąskaitoje susikaupusių banko mokamų palūkanų sumas.

13. LAEI atsakingas už teisingą EK lėšų paskirstymą bei išmokėjimą LŽŪKT ir įmonėms laiku.

 

2.2. ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS ŽEMDIRBIŲ MOKYMO, ŠVIETIMO IR INFORMAVIMO PROGRAMOS LĖŠOMIS

 

14. Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos lėšos skiriamos LAEI ir LŽŪKT darbams, susijusiems su 2 punkte nurodyto teisės akto įgyvendinimu, apmokėti. LŽŪKT sudaro su ministerija darbų apmokėjimo sutartį, o LAEI lėšos skiriamos pagal patvirtintą programos sąmatą.

15. Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programos lėšomis finansuojamos šios, jų susidarymą įrodančiais dokumentais pagrįstos, darbuotojų, atliekančių ŪADT kūrimo ir įgyvendinimo darbus, darbo užmokesčio bei jų socialinio draudimo, prekių, paslaugų bei techninės, komunikacinės ir programinės įrangos reikalingos ŪADT darbams vykdyti įsigijimo, nuomos, taip pat įsigytos įrangos diegimo bei darbo vietos įrengimo išlaidos.

16. LŽŪKT kartu su sutartimi dėl darbų atlikimo finansuojamų darbų vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui, pateikia:

16.1. numatomų atlikti darbų sąrašą ir jų atlikimo grafiką;

16.2. planuojamą detalų išlaidų paskirstymą pagal ekonominę paskirtį, o tais atvejais, kai dalį lėšų numatoma naudoti darbo užmokesčiui, – išlaidų darbo užmokesčiui apskaičiavimą;

16.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijus.

17. LŽŪKT, atsiskaitydami už atliktus darbus finansuojamų darbų vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui, per 15 kalendorinių dienų kiekvienam ketvirčiui pasibaigus (išskyrus IV ketvirtį) pateikia ministerijai šiuos dokumentus:

17.1. sutartyje numatytų darbų atlikimo ataskaitą;

17.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą;

17.3. veiklos, kuriai finansuoti skirtos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijų ataskaitą (pateikiama tik kartu su galutiniu atsiskaitymu);

17.4. padarytas išlaidas pateisinančių dokumentų sąrašą ir šių dokumentų kopijas;

17.5. atliktų darbų perdavimo ir perėmimo aktą (pateikiama kartu su galutiniu atsiskaitymu).

18. LŽŪKT galutinį atsiskaitymą už metus atlieka per 5 darbo dienas pasibaigus sutarties terminui pateikdami ministerijai 17 punkte nurodytus dokumentus.

19. LAEI dėl darbų atlikimo finansuojamų darbų vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui, kalendoriniams metams prasidėjus per 15 kalendorinių dienų, pateikia numatomų atlikti darbų sąrašą ir jų atlikimo grafiką.

20. LAEI už atliktus darbus finansuojamų darbų vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui, teikia numatytų darbų atlikimo ataskaitą. LAEI už lėšų panaudojimą ministerijai atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

 

3. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

21. Už valstybės biudžeto bei EK lėšų panaudojimą atsako lėšas gavusio subjekto vadovas.

22. Šiose taisyklėse numatytų darbų įgyvendinimą kontroliuoja finansuojamų darbų vadovas, o jei jis nepaskirtas – koordinatorius.

23. Numatytų darbų patikrą vietoje ir lėšų panaudojimo tikslingumą vertina ministerijos Vidaus audito departamentas, pasitelkdamas finansuojamos priemonės darbų vadovą, koordinatorių, o prireikus ir kitus ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojus.

______________