LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA EKSPERIMENTINĖS ŽUVININKYSTĖS IR JŪRINĖS AKVAKULTŪROS LABORATORIJOS PAGAL INTEGRUOTO MOKSLO, STUDIJŲ IR VERSLO CENTRO (SLĖNIO) LIETUVOS JŪRINIO SEKTORIAUS PLĖTRAI PROGRAMĄ SUKŪRIMUI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 26 d. Nr. 3D-366

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 786 „Dėl Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 92-3663) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2011, Nr. 32-1511), 15–17 punktus:

1. T v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos pagal Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programą sukūrimui“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. S i ū l a u Žuvininkystės tarnybai prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pateikti nuo 2011 m. birželio 15 d. iki 2011 m. rugpjūčio 16 d. paramos paraišką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos pagal Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programą sukūrimui“.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2011 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-366

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA EKSPERIMENTINĖS ŽUVININKYSTĖS IR JŪRINĖS AKVAKULTŪROS LABORATORIJOS PAGAL INTEGRUOTO MOKSLO, STUDIJŲ IR VERSLO CENTRO (SLĖNIO) LIETUVOS JŪRINIO SEKTORIAUS PLĖTRAI PROGRAMĄ SUKŪRIMUI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos pagal Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programą sukūrimui“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti tiesioginio paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ (toliau – Priemonė) veiklos sritį „Parama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos pagal Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programą sukūrimui“ (toliau – Priemonės veiklos sritis) tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 786 „Dėl Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 92-3663) ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2011, Nr. 32-1511) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.

Statinio rekonstravimo, remonto ir atnaujinimo (modernizavimo) sąvokos yra suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597).

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.

 

II. PRIEMONĖS VEIKLOS SRITIES TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

5. Priemonės veiklos srities tikslas – įsteigti eksperimentinę Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratoriją Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pastate Kopgalyje, kuriame yra Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius (toliau – Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius), pagal Integruoto mokslo, studijų ir verslo centro (slėnio) Lietuvos jūrinio sektoriaus plėtrai programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 786.

6. Priemonės veiklos srities uždaviniai:

6.1. skatinti Klaipėdos universiteto, kitų mokslo ir studijų institucijų ir žuvininkystės sektoriaus ūkio subjektų partnerystę;

6.2. sukurti atviros prieigos šiuolaikinę infrastruktūrą žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros tyrimų, mokslo ir žuvininkystės specialistų rengimo reikmėms;

6.3. rekonstruoti, remontuoti, atnaujinti (modernizuoti) Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pastatą Kopgalyje, kuriame yra Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius.

 

III. REMIAMA VEIKLA

 

7. Pagal Priemonės veiklos sritį remiama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos įrangos įsigijimas ir Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pastato Kopgalyje, kuriame yra Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius, rekonstravimas, remontas ir atnaujinimas (modernizavimas).

 

IV. TINKAMAS IR NETINKAMAS PAREIŠKĖJAS

 

8. Paramos paraišką gauti paramą pagal Priemonės veiklos sritį (toliau – paramos paraiška) gali teikti Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – pareiškėjas).

9. Pareiškėjo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

10. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

11. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:

11.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

11.2. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

11.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė kaip 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 1 (vienerius) metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

11.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 2 (dvejus) metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

 

V. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI

 

12. Pareiškėjas turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus paramos paraiškos pateikimo dieną, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją.

13. Tinkamumo kriterijai:

13.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;

13.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir uždavinių įgyvendinimo;

13.3. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų;

13.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

13.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105). Jei reikia, poveikio aplinkai įvertinimas, turi būti atliktas ir pateiktas iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu);

13.6. jei projekte numatyti statinio rekonstravimo, remonto ir (arba) atnaujinimo (modernizavimo) darbai ir šiems darbams finansuoti prašoma paramos, turi būti pateikta:

13.6.1. kartu su paramos paraiška pateikiama eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos projektinė studija su pastato rekonstravimo projektiniais sprendiniais bei pastato rekonstravimo preliminarių išlaidų vertės skaičiavimu;

13.6.2. iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu) turi būti pateiktas statybą leidžiantis dokumentas (leidimas rekonstruoti statinį), išduotas vadovaujantis Statybos įstatymo 23 straipsnio ir Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), nustatyta tvarka, taip pat statinio projektas (su visomis sudedamosiomis projekto dalimis), parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), ir statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo ekspertizė, parengta vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizė turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla;

13.7. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);

13.8 pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

13.9. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, pareiškėjo privalo būti valdomas teisėtais pagrindais šia tvarka:

13.9.1. pastatai, statiniai, patalpos, kuriuose pagal projektą numatoma atlikti rekonstravimo, remonto ir (arba) atnaujinimo (modernizavimo) darbus ir (arba) kuriuose numatyta vykdyti projektą, pareiškėjui turi priklausyti nuosavybės teise arba turi būti užtikrintas teisėtas naudojimasis jais (nuoma, panauda ar kt.) ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Pastatų, statinių ir (arba) patalpų nuomos ar kito teisėto naudojimosi nekilnojamuoju turtu sutartis turi būti įregistruota Nekilnojamojo turto registre iki paramos sutarties pasirašymo dienos. Jei pastatai, statiniai, patalpos, kuriuose pagal projektą numatoma atlikti rekonstravimo, remonto ir (arba) atnaujinimo (modernizavimo) darbus ir (arba) kuriuose numatyta vykdyti projektą, priklauso pareiškėjui bendrosios nuosavybės teise (kartu su kitais asmenimis), pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam (jiems) kartu su pareiškėju priklausantį turtą ir plėtoti projekto veiklos apraše numatytą veiklą ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

13.9.2. žemė po rekonstruojamais, remontuojamais ir (arba) atnaujinamais (modernizuojamais) pastatais, statiniais ir (arba) patalpomis turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise arba turi būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja (nuoma, panauda ar kt.) ne trumpiau kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Žemės nuomos ar kito teisėto naudojimosi ja sutartis turi būti įregistruota Nekilnojamojo turto registre iki paramos sutarties pasirašymo dienos. Jei žemė po rekonstruojamais, remontuojamais ir (arba) atnaujinamais (modernizuojamais) pastatais, statiniais priklauso pareiškėjui bendrosios nuosavybės teise (kartu su kitais asmenimis), pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam (jiems) kartu su pareiškėju priklausantį nekilnojamąjį turtą ir plėtoti projekto veiklos apraše numatytą veiklą ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

13.10. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;

13.11. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

13.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš asignavimų gautinas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Nustačius, kad pateikti dokumentai nepakankamai įrodo paskolos suteikimo galimybę, Agentūra gali paprašyti paramos gavėjo papildomų dokumentų, įrodančių paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;

13.13. pareiškėjas turi neprieštarauti, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, skirtą paramos sumą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnio ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais;

13.14. projekto investicijos bus skiriamos bendram interesui, t. y. bus naudingos grupei žuvininkystės sektoriaus atstovų arba žuvininkystės sektoriui (pagrindžiama veiklos apraše, Taisyklių 2 priedas);

13.15. visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo.

 

VI. PARAMOS DYDIS

 

14. Priemonės veiklos sričiai įgyvendinti 2007–2013 metų laikotarpiui skiriama 75 proc. lėšų – 3 750 000 Lt iš EŽF ir 25 proc. lėšų – 1 250 000 Lt bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.

15. Didžiausia galima paramos suma projektui yra 5 000 000 Lt.

16. Projektui įgyvendinti gali būti suteikiama parama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

17. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiamas bent 1 (vienas) komercinis pasiūlymas arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.

18. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

18.1. būtinos Taisyklių III skyriuje nurodytoms veikloms vykdyti, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu ir įgyvendinimu bei patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;

18.2. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

18.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

18.4. įsigyjamos prekės yra naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus.

19. Pagal Priemonės veiklos sritį finansuojamos šias investicijų kategorijas atitinkančios išlaidos:

19.1. Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pastato Kopgalyje, kuriame yra Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius, rekonstravimo, remonto ir (arba) atnaujinimo (modernizavimo) darbai, pritaikant šiame pastate esančias patalpas eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos įsteigimui ir edukacinei paskirčiai, išlaidos;

19.2. Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pastate Kopgalyje, kuriame yra Žuvininkystės tyrimų ir mokslo skyrius, eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos patalpų įrengimo išlaidos, reikalingos eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos įrengimui ir veiklos užtikrinimui:

19.2.1. laboratorinė įranga, įrenginiai, technika (išskyrus transporto priemones), mechanizmai, įsigijimo, jų pristatymo į vietą, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.2. autonominiai moduliai eksperimentiniams vandenų ekologijos ir akvakultūros technologijų tyrimams atlikti, jų įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.3. srovės kanalo bei eksperimentinių vandens ekosistemų mezokosmų ir jų komponentų tyrimų įrangos įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.4. stacionarios ir mobilios vandens, aplinkos, oro temperatūros ir apšvietimo palaikymo sistemos įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.5. automatinės elektros generavimo sistemos įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.6. mėginių paruošimo ir jų fiziko-cheminės analizės įrangos (specialios paskirties laboratoriniai baldai, spektrofotometrai, multimetrai, filtravimo įranga, elektrinės plytelės, svarstyklės, šaldytuvai, šaldikliai, džiovinimo spintos, distiliatoriai, specialios paskirties laboratoriniai indai ir įrankiai, maišyklės, dozatoriai, mikroskopai, reagentai) įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.7. kompiuterinės ir programinės įrangos, daugiafunkcinių įrenginių, audio-vizualinės įrangos, reikalingų laboratorinių procesų valdymui užtikrinti, įsigijimo, įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.2.8. specialios ir bendros paskirties laboratorijos baldų įsigijimo, pristatymo įrengimo ir montavimo išlaidos;

19.3. ne daugiau kaip vienos motorinės transporto priemonės, įskaitant, bet neapsiribojant, priekabos ir puspriekabės, funkcionuosiančių kaip transporto priemonių junginiui, skirtos projekto reikmėms, įsigijimas. Tinkamos įsigyti visų klasių motorinės transporto priemonės priklausančios šioms kategorijoms: N1 – varikliu varoma transporto priemonė, turinti ne mažiau kaip keturis ratus ir skirta kroviniams vežti (kėbulo tipas BA, BAB, BAM), O – priekabos ir puspriekabės (kėbulo tipas DA, DB, DC), G – padidinto važumo transporto priemonės, pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 (Žin., 2008, Nr. 141-5606) (išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto priemonės kategorija bei kėbulo tipo kodas);

19.4. eksperimentinės Žuvininkystės ir jūrinės akvakultūros laboratorijos personalo apmokymų dirbti su naujai įsigyta laboratorine įranga išlaidos;

19.5. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

19.6. projekto viešinimo išlaidos, skirtos informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).

20. Netinkamos finansuoti išlaidos:

20.1. neatitinkančios Taisyklių 18–19 punktų nuostatų;

20.2. susijusios su nuoma (pavyzdžiui, nuomos mokestis);

20.3. skolos palūkanų mokėjimas;

20.4. netiesiogiai susijusios su projekto veikla;

20.5. draudimo įmokos (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);

20.6. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

21. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Kadangi paramos gavėjas yra valstybės institucija, vykdanti valstybės veiklą, apibrėžtą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM ataskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

VIII. SIŪLYMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKĄ

 

22. Paramos paraiška priimama taikant tiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklių 15–17 punktuose.

 

IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

23. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.

24. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

25. Paramos paraišką iš pareiškėjo priima ir registruoja Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

26. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pareiškėjo įteikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateikta paramos paraiška nepriimama.

27. Paramos paraiška, pateikta pasibaigus siūlyme teikti paramos paraišką nurodytam paramos paraiškos pateikimo terminui, nepriimama.

28. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildyta paramos paraiška nebus registruojama ir vertinama.

29. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų (originalų) egzempliorius ir elektroninis paramos paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną Word formatu. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir originalas grąžinamas pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.

30. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami. Pareiškėjas dokumentus privalo pateikti lietuvių kalba (arba kompetentingų institucijų, atliekančių vertimo paslaugas, patvirtintą dokumentų vertimą į lietuvių kalbą). Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.

31. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

32. Paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.

33. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 34 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.

34. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, nenumatytas veiklos apraše, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtakos ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.). Numatytų investicijų keisti ir prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

35. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.

36. Informacija apie užregistruotas paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt), nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų skaičius.

 

X. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS

 

37. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 (tris) mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Paramos paraiška vertinama ir jos vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.

38. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis, suapvalintas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.

39. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (arba) dokumentų pateikimo, ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.

40. Sprendimą dėl paramos skyrimo/neskyrimo priima ir patvirtina Ministerija, vadovaudamasi Ministerijos projektų atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

41. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį, vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms banke turi turėti atidarytą atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas).

42. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

XI. PROJEKTo ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

43. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos arba tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus bendrąsias išlaidas) padarymo dienos, jeigu tokias išlaidas galima padaryti ir jos yra padarytos iki paramos sutarties pasirašymo dienos, iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 48 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. birželio 1 d.

44. Priemonei gali būti taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas. Vykdant statinio rekonstravimo, remonto ir atnaujinimo (modernizavimo) darbus ūkio būdu, patirtoms statybinių medžiagų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir išperkamosios nuomos būdu įgyjamam turtui taikomas išlaidų kompensavimo būdas.

45. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas turi patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (jei paramos neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms padengti), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei reikalaujamais dokumentais. Tuo atveju, jei paramos lėšų neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms apmokėti, paramos gavėjas privalo pateikti Agentūrai apmokėjimo iš nuosavų lėšų įrodymo dokumentus.

46. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas patiria išlaidas savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą (-us), kuriame (-iuose) deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).

47. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kuriuos toks paramos gavėjas negali pradėti įgyvendinti iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 (trijų) mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, paramos gavėjas per 5 (penkias) darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.

48. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 (penkias) darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

49. Paramos gavėjo atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

50. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjas, kuris pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis.

 

XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

51. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia Agentūrai nustatytos formos mokėjimo prašymą. Jei numatyta statinio rekonstravimas, remontas ir (arba) atnaujinimas (modernizavimas), jie turi būti vykdomi vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau jei technologiškai statinio rekonstravimą, remontą ir (arba) atnaujinimą (modernizavimą) galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai.

52. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

53. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą (-us) ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba. Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir pridedami dokumentai neregistruojami.

54. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas, pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų patvirtintas kopijas. Visos projekto išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.

55. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų) komplektą. Jeigu paramos gavėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir originalas grąžinamas paramos gavėjui.

56. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjo priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

57. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

58. Mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

59. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (-us), taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių XIV skyriuje.

60. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

61. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.

62. Paramos gavėjas gali pateikti iki 6 (šešių) mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).

63. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

64. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.

 

XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

65. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjui pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

66. Paramos gavėjas Agentūrai 4 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos per 3 mėnesius, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, teikia projekto įgyvendinimo ataskaitą. Ataskaitos forma pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

67. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, neleidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.

68. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą.

69. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.

70. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra:

70.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 (dešimt) darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;

70.2. tuo atveju, jei paramos sutartis keičiama, per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sprendimo dėl paramos sutarties pakeitimo priėmimo parengia ir paramos gavėjui išsiunčia paramos sutarties pakeitimo projektą derinimui su prašymu pateikti paramos sutarties pakeitimo pasirašymo terminą.

71. Visi su Veiksmų programos įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

72. Paramos gavėjas privalo saugoti:

72.1. paramos sutarties ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;

72.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

72.3. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

73. Paramos gavėjas turi sudaryti paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 72 punkte, arba jų kopijos.

74. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles.

 

XIV. SANKCIJOS

 

75. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.

76. Parama sumažinama:

76.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato reikalavimų neatitinkančių išlaidų;

76.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas paramos sutartyje), išskyrus Taisyklių 77.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);

76.3. jeigu projekto išlaidos patiriamos nesilaikant šių Taisyklių 50 punkte nurodytos tvarkos.

77. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) parama grąžinama, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:

77.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;

77.2. nepradeda vykdyti projekto per paramos sutartyje nurodytą terminą;

77.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

77.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos ir (arba) PVM, finansuojamo pagal Taisyklių 21 punktą, sumos;

77.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

77.6. nevykdo gautos paramos viešinimo;

77.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje ir (arba) veiklos apraše;

77.8. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

77.9. prieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paramos paraišką, skirtą paramos sumą ir įgyvendinamą projektą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;

77.10. per 5 (penkerių) metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą;

77.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;

77.12. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;

77.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paramos paraišką;

77.14. vykdydamas projektą, pažeidė kitus ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimus.

 

XV. APSKUNDIMO TVARKA

 

78. Pareiškėjas (paramos gavėjas), nesutinkantis su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) įgyvendinimo projekto administravimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XvI. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

79. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.

80. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

81. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

82. Informacija apie paramos paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________