LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. lapkričio 18 d. Nr. IX-1827

Vilnius

 

(Žin., 1999, Nr. 48-1531)

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

1. Pakeisti Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pavadinimą ir ją vadinti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

2. Pakeisti moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus pareigybės pavadinimą ir pareigybę vadinti „lygių galimybių kontrolierius“.

 

2 straipsnis.

Patvirtinti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nuostatus (pridedami).

 

3 straipsnis.

Pripažinti netekusiais galios Lietuvos Respublikos Seimo 1999 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. VIII-1200 patvirtintus Moterų ir vyrų lygių galimybių kontrolieriaus nuostatus.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                          ARTŪRAS PAULAUSKAS

 

 

Patvirtinti

Lietuvos Respublikos Seimo

2003 m. lapkričio 18 d. nutarimu Nr. IX-1827

 

LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS
N U O S T A T A I

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba yra savarankiška valstybės institucija, užtikrinanti lygių galimybių kontrolieriaus darbą prižiūrint, kaip vykdomas Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymai.

2. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymais, kitais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, šiais nuostatais ir savo darbo reglamentu.

3. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos veikla grindžiama demokratijos, teisėtumo, nešališkumo ir teisingumo principais.

4. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba yra juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu, ir finansuojamas iš valstybės biudžeto. Už Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos antspaudo naudojimą ir saugojimą atsako lygių galimybių kontrolierius.

5. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos buveinė yra Vilniuje. Patalpas šiai tarnybai suteikia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

II. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba prižiūri, kaip įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintos lygios teisės ir vykdomi Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymai.

7. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba:

1) vadovaudamasi Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymais, tiria skundus dėl diskriminacijos ir seksualinio priekabiavimo;

2) pagal kompetenciją teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms dėl teisės aktų tobulinimo bei lygių teisių įgyvendinimo politikos prioritetų;

3) jeigu iš visuomenės informavimo priemonių ar kitokių šaltinių nustato lygių galimybių pažeidimo požymius, gali pradėti tyrimą savo iniciatyva;

4) kontroliuoja, kad visuomenės informavimo priemonėse nebūtų diskriminacinio pobūdžio skelbimų;

5) pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas ir skiria administracines nuobaudas;

6) kaupia, analizuoja ir apibendrina medžiagą apie Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymų pažeidimus bei taikytus administracinės atsakomybės atvejus;

7) kontroliuoja, kaip Moterų ir vyrų lygių galimybių ir Lygių galimybių įstatymus įgyvendina visos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, švietimo, mokslo, studijų ir kitos institucijos bei darbdaviai;

8) įstatymų nustatyta tvarka remia visuomeninių organizacijų, viešųjų įstaigų, fondų programas, kurios padeda įgyvendinti lygias galimybes;

9) teikia Seimui metines veiklos ataskaitas.

 

III. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS TEISĖS

 

8. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

1) tikrinti, kaip lygias teises bei galimybes įgyvendina valstybės ir savivaldybių institucijos bei įstaigos, švietimo, mokslo ir studijų institucijos bei darbdaviai;

2) reikalauti, kad būtų laikomasi draudimo nurodyti skelbimuose diskriminuojančio pobūdžio reikalavimus;

3) pagal kompetenciją nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas;

4) reikalauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, įmonių, organizacijų nedelsiant pateikti visą informaciją, dokumentus ir medžiagą, būtiną Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos funkcijoms atlikti;

5) skundo tyrimo metu kreiptis į asmenį, kurio veiksmai nagrinėjami, ir reikalauti, kad šis per 10 dienų pateiktų paaiškinimą;

6) stebėtojo teisėmis dalyvauti egzaminuojant ar konkursuose dėl darbo, taip pat egzaminų ar priėmimo į švietimo įstaigas, mokslo ir studijų institucijas metu;

7) perduoti surinktus dokumentus ar turimą informaciją kompetentingoms institucijoms tirti ar sprendimui priimti.

9. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba negali nagrinėti teismų teisėjų, prokurorų, ikiteisminio tyrimo pareigūnų procesinių sprendimų teisėtumo ir pagrįstumo, taip pat kištis į šeimos ar privataus gyvenimo sritį.

 

IV. LYGIŲ GALIMYBIŲ KONTROLIERIAUS TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai vadovauja lygių galimybių kontrolierius. Jį Seimo Pirmininko teikimu skiria ir atleidžia Seimas.

11. Lygių galimybių kontrolierius:

1) vadovauja Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai ir jai atstovauja;

2) kasmet iki kovo 15 d. pateikia Seimui Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos metinės veiklos ataskaitą;

3) baigus nagrinėti skundus, pasirašo išvadą arba priima vieną iš šių sprendimų:

a) perduoti tyrimo medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigai, jeigu nustatomi nusikalstamos veikos požymiai;

b) kreiptis į atitinkamą asmenį ar instituciją ir siūlyti nutraukti lygias teises pažeidžiančius veiksmus ar panaikinti su tuo susijusį aktą;

c) skirti administracines nuobaudas;

d) atmesti skundą;

e) nutraukti tyrimą, jeigu pareiškėjas skundą atsiima arba kai trūksta objektyvių duomenų apie padarytą pažeidimą;

f) įspėti dėl padaryto pažeidimo;

g) laikinai sustabdyti tyrimą, jei asmuo, kurio skundas ar apskundžiami veiksmai tiriami, serga arba yra išvykęs;

4) tvirtina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos darbo reglamentą;

5) tvirtina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų asignavimų;

6) priima Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnus (patarėjus) į pareigas ir atleidžia juos iš pareigų;

7) priima ir atleidžia kitus Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos darbuotojus;

8) tvirtina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnų ir darbuotojų pareigines instrukcijas ir paskirsto jiems darbą;

9) pagal Vyriausybės patvirtintus koeficientus ir neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų asignavimų nustato pareigūnų ir kitų Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos darbuotojų darbo užmokestį;

10) suteikia Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnams ir kitiems darbuotojams atostogas, juos skatina ar skiria drausmines nuobaudas;

11) paveda tirti konkretų skundą kitam Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pareigūnui, jeigu privalantis tirti tą skundą asmuo dėl giminystės ryšių ar kitų priežasčių negali nešališkai jo tirti.

12. Lygių galimybių kontrolierius, kaip Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vadovas, pagal kompetenciją leidžia įsakymus.

13. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba tvarko finansinę apskaitą ir atskaitomybę įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba reorganizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

______________