LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL TECHNINIO GELEŽINKELIŲ NAUDOJIMO NUOSTATŲ, PATVIRTINTŲ 1996 M. RUGSĖJO 20 D. ĮSAKYMU NR. 297, DALINIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

1998 m. gruodžio 14 d. Nr. 486

Vilnius

 

Siekdamas tobulinti geležinkelių eismo organizavimą,

ĮSAKAU:

Iš dalies pakeisti Techninio geležinkelių naudojimo nuostatus, patvirtintus 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 (Žin., 1996, Nr. 98-2251):

1. Papildyti 8.2.5 punktą tokia antrąja pastraipa: „Išimtiniais atvejais geležinkelio valdytojo nustatyta tvarka raktinė krivūlė, skirta ūkiniam traukiniui, gali būti naudojama dyzeliniam traukiniui, jei jis grįžta iš tarpstočio (užkonservuotos stoties) atgal į išvykimo stotį“.

Antrąją šio punkto pastraipą laikyti trečiąja.

2. Įrašyti 17.3.14 punkte po žodžio „ir“ žodžius „vagonai su I klasės pavojingaisiais (sprogiaisiais) kroviniais“; išbraukti žodžius „kategoriniais kroviniais, vagonai“.

3. Išbraukti 17.3.15, 17.3.16,17.4.4, 17.4.6, 17.4.9, 17.4.10, 18.1.5, 18.1.8 punktuose žodžius „kategoriniai kroviniai“ ir įrašyti „I klasės pavojingieji (sprogieji) kroviniai“.

4. Išdėstyti 18.4.3 punktą taip:

„Ruožuose su automatine blokuote leidimas traukiniui užimti blokuojamąjį ruožą yra leidžiamasis išleidžiamojo arba tarpstočio šviesoforo signalas.

Mašinistui, sustabdžiusiam traukinį prieš tarpstočio šviesoforą, kurio signalinis žiburys yra draudžiamasis (nesuprantamas arba užgesęs), ir matančiam arba žinančiam, kad priekyje esančiame blokuojamajame ruože yra traukinys, draudžiama važiuoti, kol blokuojamasis ruožas nebus laisvas. Mašinistas, nežinodamas, ar priekyje esančiame blokuojamajame ruože yra traukinys, turi atleisti automatinius traukinio stabdžius ir jei per tą laiką neįsijungs leidžiamasis šviesoforo signalas, iki kito šviesoforo važiuoti ypač budriai, ne didesniu kaip 20 km/h greičiu, bei pasirengęs, jei tik atsirastų kliūčių, tuoj pat sustabdyti traukinį. Jeigu kito tarpstočio šviesoforo signalas taip pat yra draudžiamasis, traukinys po sustojimo turi važiuoti tokia pačia tvarka.

Jei, pravažiavus tarpstočio šviesoforo draudžiamąjį signalą, įsijungia leidžiamasis lokomotyvo šviesoforo signalas, mašinistas, vadovaudamasis lokomotyvo šviesoforo signalais, gali važiuoti iki kito šviesoforo ne didesniu kaip 40 km/h greičiu.

Esant leidžiamajam lokomotyvo šviesoforo signalui, pro tarpstočio šviesoforą su užgesusiais žiburiais leidžiama važiuoti nestojant pagal lokomotyvo šviesoforo signalus.

Geležinkelio valdytojo leidimu prie tarpstočio šviesoforų, esančių ilgose įkalnėse, išskyrus tuos, kurie yra prieš įleidžiamuosius šviesoforus, gali būti pritaisomas išimtinio signalo ženklas – skydelis su baltais „P“ raidės atšvaitais. Šis ženklas leidžia prekinio traukinio mašinistui pravažiuoti raudoną tarpstočio šviesoforo signalą nesustojant, ne didesniu kaip 20 km/h greičiu. Važiuodamas mašinistas turi būti ypač budrus ir pasirengęs, jei tik atsirastų kliūčių, tuoj pat sustabdyti traukinį“.

 

 

 

Žemės ūkio ministras,

l. E. susisiekimo ministro pareigas                                          Edvardas Makelis