LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL GINČŲ TARP ŪKIO SUBJEKTŲ, TEIKIANČIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLUS IR (AR) PASLAUGAS, SPRENDIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. birželio 3 d. Nr. 1V-539

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 28 straipsnio 21 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) nuostatas:

1. Tvirtinu Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisykles (toliau – Taisyklės)(pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės tarybos 2002 m. kovo 26 d. nutarimą Nr. 07-50-4 „Dėl Ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių ir (arba) telekomunikacijų paslaugų teikėjų, nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 38-1421);

2.2. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės tarybos 2002 m. lapkričio 28 d. nutarimą Nr. 07-50-7 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės tarybos 2002 m. kovo 26 d. nutarimo Nr. 07-50-4 „Dėl ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių, nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 119-5391).

3. Nustatau, kad ginčai tarp ūkio subjektų, spręstini pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 28 straipsnį, priimti nagrinėti iki Taisyklių įsigaliojimo, baigiami nagrinėti ir skundžiami pagal Ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių ir (arba) telekomunikacijų paslaugų teikėjų, nagrinėjimo tvarką, patvirtintą Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos 2002 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 07-50-4 „Dėl Ginčų, kilusių tarp telekomunikacijų operatorių ir (arba) telekomunikacijų paslaugų teikėjų, nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“.

4. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2005 m. birželio 3 d. įsakymu Nr. 1V-539

 

GINČŲ TARP ŪKIO SUBJEKTŲ, TEIKIANČIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLUS IR

(AR) PASLAUGAS, SPRENDIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo privaloma išankstine ne teismo tvarka tvarką ir sąlygas, komisijos, sprendžiančios ginčus, sudarymo tvarką, jos veiklos principus, teises ir pareigas, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, teises ir pareigas, prašymų išspręsti ginčą formos, turinio ir pateikimo, įrodymų pateikimo ir rinkimo reikalavimus, detalizuoja laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, panaikinimo ir pakeitimo pagrindus, sąlygas ir tvarką, taip pat nustato detalią ginčų nagrinėjimo procedūrą.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu (Žin., 2004, Nr. 69-2382) bei įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) nuostatas.

3. Ginčus tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, privaloma išankstine ne teismo tvarka nagrinėja Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo komisija (toliau – Komisija) pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nustatytą kompetenciją.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais elektroninių ryšių veiklą bei šiomis Taisyklėmis.

5. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:

Ieškovas elektroninių ryšių tinklų ar elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, pateikęs prašymą Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) dėl ginčo nagrinėjimo.

Komercinė paslaptis – ūkio subjektui priklausanti ir viešai neatskleista techninė, technologinė, komercinė ar organizacinė informacija, dėl kurios slaptumo išsaugojimo ūkio subjektas imasi tam tikrų priemonių, išskyrus informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti laikoma komercine paslaptimi.

Valstybės paslaptis – Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) nustatyta tvarka įslaptinta politinė, karinė, žvalgybos, kontržvalgybos, teisėsaugos, mokslo ir technikos informacija, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali sukelti grėsmę Lietuvos Respublikos suverenitetui, teritorijos vientisumui, gynybinei galiai, padaryti žalos valstybės interesams, sukelti pavojų žmogaus gyvybei.

Tarnybos paslaptis – Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka įslaptinta politinė, karinė, ekonominė, teisėsaugos, mokslo ir technikos informacija, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali pakenkti valstybės ar jos institucijų interesams arba sudaryti prielaidas neteisėtam valstybės paslaptį sudarančios informacijos atskleidimui, sukelti pavojų žmogaus sveikatai.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

 

II. KOMISIJOS VEIKLOS PRINCIPAI

 

6. Komisija, nagrinėdama ginčus, kilusius tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, atsižvelgia į:

6.1. vartotojų interesus;

6.2. reguliavimo įpareigojimus ar apribojimus, taikomus bet kuriai iš ginčo šalių;

6.3. poreikį skatinti naujas pasiūlas rinkose, teikiančias vartotojams platų elektroninių ryšių paslaugų pasirinkimą;

6.4. techniškai ir komerciškai galimas reikalaujamo tinklų sujungimo ar vamzdynų, kabelių kanalų, kolektorių, bokštų, stiebų, patalpų ir kitokių įrenginių bendro naudojimo alternatyvas;

6.5. poreikį užtikrinti vienodo prieinamumo priemones;

6.6. poreikį palaikyti bendrųjų elektroninių ryšių tinklų integralumą ir paslaugų sąveiką;

6.7. reikalavimo pobūdį, atsižvelgiant į prieinamus išteklius tokiam reikalavimui patenkinti;

6.8. santykinę ginčo šalių padėtį rinkoje;

6.9. visuomenės interesus;

6.10. konkurencijos skatinimą;

6.11. poreikį palaikyti universaliąsias paslaugas;

6.12. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 1 ir 2 straipsniuose nustatytus tikslus bei elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principus;

6.13. Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340, Nr. 42) 7, 8, 12, 13, 17 straipsniuose nurodytus proceso koncentracijos ir ekonomiškumo, kooperacijos, rungimosi, dispozityvumo, šalių procesinio lygiateisiškumo principus, kiek šios Taisyklės nenumato kitaip.

7. Komisija ginčą pagal ieškovo prašymą nagrinėja viešai, išskyrus atvejus, kai būtina apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti ieškovo teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą.

 

III. KOMISIJOS SUDĖTIS, KOMISIJOS NARIŲ NUŠALINIMO PAGRINDAI IR TVARKA, KITO KOMISIJOS NARIO PASKYRIMAS

 

8. Nuolatinę Komisiją sudaro Tarnybos direktorius savo įsakymu iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, iš kurių yra skiriamas Komisijos pirmininkas ir Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos nariais skiriami Tarnybos valstybės tarnautojai.

9. Komisijos sekretoriumi (toliau – Sekretorius) Tarnybos direktoriaus įsakymu skiriamas Tarnybos valstybės tarnautojas.

10. Komisijos nariai ir Sekretorius prieš pradėdami darbą Komisijoje turi pasirašyti šių Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.

11. Nušalinimai Komisijai gali būti pareiškiami pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431).

12. Esant aplinkybėms, nurodytoms šių Taisyklių 11 punkte, Komisijos pirmininkas ar narys kreipiasi į Tarnybos direktorių su prašymu nušalinti jį nuo ginčo nagrinėjimo. Tais pačiais pagrindais nušalinimą jiems gali pareikšti bet kuri iš ginčų šalių bei Tarnybos direktorius.

13. Nušalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant šių Taisyklių 61 punkte nurodytą procedūrinį sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą asmuo apie nušalinimo pagrindą sužinojo po šių taisyklių 61 punkte nurodyto procedūrinio sprendimo priėmimo.

14. Komisijos nario nušalinimo klausimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po prašymo nušalinti gavimo išsprendžia Tarnybos direktorius. Tarnybos direktorius, nusprendęs tenkinti prašymą nušalinti Komisijos narį, įsakymu Komisijos narį pakeičia kitu Tarnybos valstybės tarnautoju. Sprendimas dėl nušalinimo yra galutinis ir neskundžiamas.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Komisija turi teisę:

15.1. gauti iš ginčo šalių visą su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją, įskaitant ir finansinę, išlaikant konfidencialios informacijos konfidencialumą;

15.2. kviesti į posėdžius specialistus;

15.3. kviesti į posėdžius ginčo šalis ar jų atstovus;

15.4. ginčo šalių prašymu kviesti į posėdžius liudytojus, specialistus bei vertėjus;

15.5. pareikalauti, kad Komisijos paskirtas pranešėjas ar specialistai pateiktų medžiagą, informaciją ar išvadas, reikalingas Komisijos sprendimui priimti. Komisijos reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos turi būti jai pateiktos per Komisijos nustatytą terminą;

15.6. sujungti ginčus į vieną ginčą ir jį išnagrinėti, jeigu Komisijos žinioje yra keli vienarūšiai ginčai, kuriuose dalyvauja tos pačios ginčo šalys, arba keli ginčai pagal vieno ieškovo reikalavimus skirtingiems atsakovams ar pagal skirtingų ieškovų prašymus tam pačiam atsakovui, jeigu, Komisijos nuomone, taip sujungus, bus greičiau ir efektyviau išnagrinėti ginčai;

15.7. siūlyti ginčo šalims sureguliuoti ginčą taikos sutartimi;

15.8. gauti iš ginčo šalių, jų atstovų ir specialistų paaiškinimus dėl ginčo žodžiu, raštu ar kita forma;

15.9. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui nagrinėti reikalingą informaciją;

15.10. priimti procedūrinius sprendimus ir sprendimus;

15.11. atsisakyti priimti įrodymus, prašymus ir motyvus, jeigu jie galėjo būti pateikti anksčiau, o jų vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo sprendimą;

15.12. kreiptis į Tarnybos direktorių dėl ginčo nagrinėjimo termino pratęsimo;

15.13. nagrinėjant ginčą naudoti su ginčo sprendimu susijusią kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;

15.14. atlikti kitus veiksmus, reikalingus nagrinėjant prašymą.

16. Komisija privalo:

16.1. išnagrinėti prašymą nešališkai, objektyviai, laikydamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme konkrečiam ginčui nustatytų nagrinėjimo terminų, ir priimti sprendimą;

16.2. neatskleisti valstybės, tarnybos ir komercinių paslapčių;

16.3. vykdyti kitas pareigas, kurias nustato Taisyklės.

 

V. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ŪKIO SUBJEKTŲ IR ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ GINČO SPRENDIME, TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, turi teisę:

17.1. susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;

17.2. teikti Komisijai įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus, prašymus;

17.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;

17.4. gauti Komisijos procedūrinių sprendimų ar sprendimų, priimtų nagrinėjant ginčą, nuorašus;

17.5. Komisijai leidus, kviestis savo iniciatyva ir sąskaita į posėdį specialistus ir vertėjus;

17.6. apskųsti Komisijos sprendimus;

17.7. naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas bei šios Taisyklės.

18. Ieškovas taip pat turi teisę pakeisti prašymo pagrindą arba dalyką, padidinti ar sumažinti prašymo reikalavimus arba atsisakyti prašymo. Atsakovas turi teisę pripažinti prašymą. Šalys gali užbaigti ginčo nagrinėjimą taikos sutartimi.

19. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.

20. Komisijai pareikalavus ir per jos nustatytą terminą ginčo šalys privalo pateikti dokumento be komercinių paslapčių išrašą, kuris įtraukiamas į ginčo bylą.

21. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, teikdami Komisijai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus ir kitą su ginčo sprendimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Komisija gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Komisija atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus ir asmenis, dalyvaujančius ginčo sprendime.

22. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, norėdami susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šalį bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo nagrinėjimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo nagrinėjimo medžiagos dokumentus. Baigus susipažinti, ginčo nagrinėjimo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam Tarnybos valstybės tarnautojui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnalą.

 

VI. PRAŠYMO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

23. Ūkio subjektas, teikiantis elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, turi teisę pateikti Komisijai prašymą dėl ginčo, kilusio dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo reglamentuotų visuomeninių santykių, sprendimo.

24. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jis registruojamas Tarnyboje.

25. Komisijos pirmininkas per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos sušaukia posėdį, kuriame Komisija prašymą priima arba atsisako jį priimti.

26. Ieškovas, pateikdamas Komisijai prašymą, kad ši išspręstų ginčą (įskaitant ir tuos atvejus, kai prašoma atnaujinti ginčo nagrinėjimą), Tarnybai už ginčo nagrinėjimą privalo sumokėti ginčo tarp elektroninių ryšių operatorių ir (ar) paslaugų teikėjų nagrinėjimo užmokestį, nustatytą Užmokesčių už Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos suteiktas paslaugas ir atliktus darbus tarifuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 1V-600 (Žin., 2004, Nr. 178-6622).

27. Komisija privalo išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą ne vėliau kaip per 4 (keturis) mėnesius nuo prašymo jai pateikimo dienos. Šiuos terminus turi teisę motyvuotai pratęsti Tarnybos direktorius, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) ginčui nagrinėti reikia ilgesnio laiko.

 

VII. PRAŠYMO FORMA IR TURINYS

 

28. Tarnybai pateikiamame prašyme turi būti nurodyta:

28.1. Komisijos, kuriai prašymas paduodamas, pavadinimas;

28.2. ieškovo pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas, taip pat atstovo (jeigu prašymą paduoda atstovas) pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ūkio subjektas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

28.3. atsakovo pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ūkio subjektas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

28.4. aplinkybės, kuriomis ieškovas pagrindžia savo reikalavimą, ir įrodymai, patvirtinantys ieškovo išdėstytas aplinkybes, liudytojų vardai, pavardės, gyvenamosios vietos ir kitų įrodymų buvimo vieta;

28.5. ieškovo reikalavimas;

28.6. ieškovo patvirtinimas, kad teismas ar arbitražas nėra priėmę sprendimo dėl ginčo tarp tų pačių ginčo šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

28.7. pridedamų prie prašymo dokumentų sąrašas.

29. Prašymą pasirašo ieškovas arba jo atstovas. Prie atstovo paduodamo prašymo turi būti pridedamas įgaliojimas.

30. Prie prašymo turi būti pridedami įrodymai, kuriais ieškovas grindžia savo reikalavimus.

31. Popierine forma teikiamo prašymo ir (ar) jo priedų nuorašų Tarnybai turi būti pateikta tiek, kad juos būtų galima įteikti atsakovui, kiekvienam Komisijos nariui ir liktų originalus egzempliorius Tarnyboje.

32. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami šių Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171), reikalavimus.

 

VIII. ATSISAKYMAS PRIIMTI PRAŠYMĄ

 

33. Komisija atsisako priimti prašymą nagrinėti ginčą, jeigu:

33.1. ji nėra kompetentinga tokį ginčą nagrinėti;

33.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą prašymo nagrinėti ginčą atsisakymą ar patvirtinti šalių taikos sutartį;

33.3. Tarnyba ar teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

33.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti tą ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų nagrinėjamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti nagrinėjami arbitraže;

33.5. ieškovo vardu prašymą nagrinėti ginčą padavė neįgaliotas asmuo.

34. Jeigu ginčo šalis kartu su prašymu nepateikė šių Taisyklių 29–31 punktuose nurodytų dokumentų arba pateikė dokumentus, kurie neatitinka šių Taisyklių 28, 29 ir 32 punktuose nustatytų reikalavimų ar nesumokėjo ginčo tarp elektroninių ryšių operatorių ir (ar) paslaugų teikėjų nagrinėjimo užmokesčio, nurodyto šių Taisyklių 26 punkte, Komisija procedūriniu sprendimu nustato ieškovui terminą trūkumams pašalinti.

 

IX. LAIKINOSIOS APSAUGOS PRIEMONĖS

 

35. Komisija bet kurios ginčo šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų prašymu, taip pat savo iniciatyva gali imtis šių Taisyklių 37 punkte nurodytų laikinųjų apsaugos priemonių, jeigu jų nesiėmus Komisijos sprendimą dėl Komisijai pateikto prašymo išspręsti ginčą įvykdyti gali tapti sunkiau arba to padaryti bus nebeįmanoma.

36. Laikinosios apsaugos priemonės gali būti taikomos, pakeičiamos ir (ar) panaikinamos bet kurioje ginčo sprendimo stadijoje šiame skirsnyje nustatyta tvarka.

37. Komisija gali taikyti šias laikinąsias apsaugos priemones:

37.1. nustatyti įpareigojimą susilaikyti nuo tam tikrų veiksmų atlikimo;

37.2. nustatyti įpareigojimą atlikti tam tikrus veiksmus.

38. Komisija gali panaudoti kelias laikinąsias apsaugos priemones.

39. Komisija gali ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų pagrįstu prašymu pakeisti vieną laikinąją apsaugos priemonę kita.

40. Laikinosios apsaugos priemonės parenkamos ir (ar) pakeičiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 145 straipsnio 2 dalyje nurodytu ekonomiškumo principu.

41. Komisija, gavusi bet kurios ginčo šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (panaikinimo), apie tokį prašymą privalo pranešti dalyvaujantiems ginčo sprendime ar kitiems suinteresuotiems asmenims, kurie dėl tokio prašymo turi teisę pareikšti prieštaravimus.

42. Prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje. Apie prašymo nagrinėjimą yra pranešama atsakovui. Laikinosios apsaugos priemonės gali būti taikomos ir (ar) pakeičiamos nepranešus atsakovui tik išimtiniais atvejais, kai yra reali grėsmė, jog toks pranešimas sutrukdys laikinųjų apsaugos priemonių taikymą arba padarys jų taikymą nebeįmanomą.

43. Komisija prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių nagrinėja rašytinio proceso tvarka.

44. Dėl laikinųjų apsaugos priemonių Komisija priima motyvuotą procedūrinį sprendimą, kuriame turi būti nurodoma:

44.1. procedūrinio sprendimo priėmimo laikas ir vieta;

44.2. Komisijos, priėmusios procedūrinį sprendimą, pavadinimas ir Komisijos narių vardai, pavardės;

44.3. procedūrinio sprendimo priėmimo motyvai ir laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo pagrindas;

44.4. asmens, kuriam taikomos, pakeičiamos ir (ar) panaikinamos laikinosios apsaugos priemonės pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ūkio subjektas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

44.5. asmuo, kurio reikalavimų įvykdymui užtikrinti taikomos ir (ar) pakeičiamos laikinosios apsaugos priemonės pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ūkio subjektas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

44.6. taikomos, pakeičiamos ir ar panaikinamos laikinosios apsaugos priemonės apibūdinimas;

44.7. laikinosios apsaugos priemonės taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo mastas, įvykdymo būdai;

44.8. kiti su taikoma ir (ar) pakeičiama laikinąja apsaugos priemone susiję teisių apribojimai, jeigu jie taikomi;

44.9. procedūrinio sprendimo vykdymo tvarka;

44.10. procedūrinio sprendimo apskundimo tvarka.

45. Procedūrinis sprendimas dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo įsigalioja nuo jo priėmimo momento. Apie procedūrinio sprendimo priėmimą ne vėliau kaip per tris darbo dienas Sekretorius praneša asmeniui, kuriam taikoma, pakeičiama ir (ar) panaikinama laikinoji apsaugos priemonė, ir jam išaiškinama atsakomybė už nustatytų apribojimų pažeidimą.

46. Komisija, taikydama ir (ar) pakeisdama laikinąsias apsaugos priemones, gali pareikalauti, kad ieškovas ar kitas prašymą taikyti ir (ar) pakeisti laikinąsias apsaugos priemones padavęs asmuo pateiktų atsakovo nuostolių, galinčių atsirasti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo ir (ar) pakeitimo, atlyginimo užtikrinimą, kuriuo taip pat gali būti ir banko garantija.

47. Jeigu asmuo, kuris turi įmokėti pinigus arba pateikti banko garantiją, to nepadaro per Komisijos nustatytą terminą, laikinosios apsaugos priemonės panaikinamos arba nepakeičiamos.

48. Šių Taisyklių 107 punkte nustatyta tvarka Tarnybos direktoriui patvirtinus Komisijos sprendimą, kuriuo ginčas išsprendžiamas atsakovo naudai, atsakovas turi teisę pateikti Komisijai prašymą ir reikalauti, kad ieškovas atlygintų nuostolius, kuriuos jam padarė ieškovo prašymu taikytos laikinosios apsaugos priemonės.

49. Laikinosios priemonės galioja iki Komisijos sprendimo dėl ginčo įsigaliojimo, išskyrus, kai jas Komisija bet kurios ginčo šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų prašymu, taip pat savo iniciatyva panaikina ar pakeičia anksčiau.

50. Komisijos procedūrinis sprendimas dėl laikinųjų apsaugos priemonių per 7 dienas nuo tokio procedūrinio sprendimo įteikimo suinteresuotam ūkio subjektui ar asmeniui dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui. Skundo padavimas teismui nesustabdo ginčo nagrinėjimo Komisijoje. Skundas teismui pateikiamas ir nagrinėjamas šių Taisyklių 119 punkto nustatyta tvarka.

 

X. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

51. Komisija ginčus nagrinėja rašytinės procedūros tvarka, išskyrus šių Taisyklių 66 punkte nurodyto procedūrinio sprendimo priėmimo atveju.

52. Komisija savo iniciatyva ar bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų prašymu gali nuspręsti ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu. Dėl ginčo nagrinėjimo žodiniame ginčo nagrinėjimo posėdyje Komisija nusprendžia rašytinės procedūros tvarka.

53. Komisija, nagrinėdama ginčą, priima:

53.1. procedūrinius sprendimus. Procedūriniai sprendimai priimami atskirais klausimais, kuriais nesprendžiamas ginčas iš esmės. Komisijos procedūriniai sprendimai įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą;

53.2. sprendimus. Sprendimas priimamas nutraukus ginčo nagrinėjimą arba jį išsprendus iš esmės.

54. Komisija priima procedūrinius sprendimus ar sprendimus posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Nė vienas iš Komisijos narių neturi teisės susilaikyti nuo balsavimo. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Tuo atveju, kai Komisijos narys nesutinka su Komisijos procedūriniu sprendimu ar sprendimu, jis turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę.

55. Komisijos posėdis vyksta Tarnybos paskirtoje patalpoje.

 

XI. PASIRUOŠIMAS GINČO NAGRINėJIMUI

 

56. Komisija, gavusi prašymą, savo procedūriniu sprendimu iš Komisijos narių paskiria pranešėją, kuriam perduoda ieškovo prašymą bei paveda per Komisijos nustatytą terminą surinkti iš ginčo šalių paaiškinimus, dokumentus, ištirti ginčo medžiagą.

57. Komisijos paskirtas pranešėjas (toliau – Pranešėjas), vykdydamas Komisijos pavedimus, turi teisę duoti pavedimus Sekretoriui bei, esant reikalui, gali pasitelkti specialistus, kad jie pagal savo kompetenciją pateiktų išvadas dėl ginčo.

58. Pranešėjas, gavęs prašymą, paveda Sekretoriui prašymą su priedais išsiųsti atsakovui bei nurodyti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti Komisijai savo motyvuotus paaiškinimus. Atsakovas pateikia paaiškinimus į ieškovo prašymą pagal šių Taisyklių VII skyriaus nustatytą tvarką prašymui pateikti.

59. Sekretorius atsakovo paaiškinimus išsiunčia ieškovui.

60. Pranešėjas, baigęs tirti prašymą, pateikia Komisijos pirmininkui ir Komisijos nariams išvadas ir pasiūlymus dėl ginčo.

 

XII. GINČO NAGRINĖJIMAS RAŠYTINĖS PROCEDŪROS TVARKA

 

61. Pasibaigus šių Taisyklių 56 punkte nurodytam terminui, Komisija priima procedūrinį sprendimą dėl ginčo nagrinėjimo rašytinės procedūros tvarka.

62. Posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

63. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, turi teisę raštiškai įgalioti kitą Tarnybos valstybės tarnautoją.

64. Posėdis yra teisėtas ir Komisija gali priimti procedūrinius sprendimus ar sprendimus, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Komisijos narių.

65. Posėdyje Pranešėjas pristato visą su ginču susijusią bei ginčo šalių pateiktą medžiagą.

66. Jeigu Komisija mano, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, ar yra pateiktas bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų prašymas ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, Komisija gali priimti procedūrinį sprendimą ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje.

67. Komisijai priėmus procedūrinį sprendimą ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje, Komisija:

67.1. nutaria, kurie asmenys, išskyrus ginčo šalis ir jų atstovus, turi dalyvauti ginčo žodinio nagrinėjimo posėdyje;

67.2. nustato žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir įpareigoja Sekretorių informuoti ginčo šalis bei kitus asmenis apie žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir vietą.

68. Komisijai nepriėmus procedūrinio sprendimo ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje, posėdis vyksta toliau pagal šio skyriaus nuostatas.

69. Komisija posėdyje sprendžia šiuos klausimus:

69.1. priima arba atsisako priimti prašymus;

69.2. svarsto, ar prašymui nagrinėti reikia papildomos medžiagos;

69.3. svarsto, ar reikia specialistų išvados;

69.4. nagrinėja ieškovo ir atsakovo prašymus;

69.5. svarsto pranešėjo pateiktą išvadą ir pasiūlymus dėl ginčo;

69.6. priima procedūrinius sprendimus;

69.7. išnagrinėjusi ginčą iš esmės priima sprendimą.

70. Komisija, nagrinėdama ginčą posėdyje, gali priimti sprendimą nutraukti ginčo nagrinėjimą, jeigu:

70.1. nagrinėjant ginčą paaiškėja šių Taisyklių 33.1 ir 33.2 punktuose nurodytos aplinkybės;

70.2. ieškovas atsisakė prašymo nagrinėti ginčą ir Komisija jį patvirtino;

70.3. teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

70.4. šalys sudarė taikos sutartį ir Komisija ją patvirtino. Šiuo atveju taikos sutartis laikoma vykdytinu Komisijos sprendimu.

71. Komisijai nutraukus ginčo nagrinėjimą, vėl kreiptis į Komisiją dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu neleidžiama.

72. Komisija palieka ginčą nenagrinėtą, jeigu:

72.1. nagrinėjant ginčą paaiškėjo šių taisyklių 33.4 ir 33.5 punktuose nurodytos aplinkybės;

72.2. Komisija nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

72.3. prašymas nagrinėti ginčą yra su trūkumais, tarp jų nesumokėtas šių Taisyklių 26 punkte nurodytas užmokestis ar nepateikti duomenys, patvirtinantys užmokesčio sumokėjimą, ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą šių trūkumų nepašalina.

73. Komisija sustabdo ginčo nagrinėjimą jeigu:

73.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos). Jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Komisija toliau atskirai nagrinėja ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;

73.2. Komisijoje nagrinėjamas kitas ginčas ar teisme nagrinėjama kita byla, kurios neišnagrinėjus negalima nagrinėti ginčo, kurio nagrinėjimas sustabdomas.

74. Jeigu ginčas sudėtingas ir per vieną posėdį jo išnagrinėti negalima, Komisijos pirmininkas gali nustatyti rengti keletą posėdžių.

75. Posėdžio metu Sekretorius rašo posėdžio protokolą.

76. Posėdžio protokole turi būti nurodyta:

76.1. posėdžio vieta ir data, jo pradžios ir pabaigos laikas;

76.2. posėdžio dalyvių, vardai bei pavardės, darbovietė bei pareigos;

76.3. informacija apie posėdyje turinčių dalyvauti asmenų neatvykimo priežastis;

76.4. kvorumo buvimas;

76.5. posėdžio darbotvarkė;

76.6. prašymo esmė;

76.7. ieškovo reikalavimai;

76.8. jeigu posėdis atidedamas – jo atidėjimo priežastys;

76.9. posėdžio pirmininko, Komisijos narių, kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų (žodinės procedūros atveju) pareiškimai, paaiškinimai, nuomonės, išvados ir pasiūlymai dėl svarstomų posėdyje klausimų;

76.10. balsavimo rezultatai svarstomu klausimu;

76.11. Komisijos priimtas sprendimas svarstomu klausimu (rašytinės procedūros atveju).

77. Prie posėdžio protokolo turi būti pridedamas posėdžio dalyvių sąrašas ir informacija apie posėdžio sušaukimą.

78. Posėdyje dalyvaujančių asmenų reikalavimu į posėdžio protokolą turi būti įrašoma jų pareikalauta informacija. Visi pakeitimai, papildymai posėdžio protokole turi būti aptarti.

79. Posėdžio protokolą pasirašo Sekretorius ir posėdžio pirmininkas.

80. Posėdžio protokolas turi būti surašytas ir pasirašytas ne vėliau nei per trisdešimt dienų nuo posėdžio dienos.

81. Dalyvavę posėdyje Komisijos nariai turi teisę pareikšti pastabų dėl posėdžio protokolo per tris dienas nuo susipažinimo su juo momento, bet ne vėliau nei per trisdešimt tris dienas nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos.

82. Pastabos dėl posėdžio protokolo pridedamos prie posėdžio protokolo ir nurodoma, ar posėdžio protokolą pasirašę asmenys su jomis sutinka, ar nesutinka.

83. Posėdyje dalyvavę ar turėję teisę dalyvauti asmenys turi teisę neatlygintinai gauti posėdžio protokolo kopiją.

84. Sekretorius registruoja posėdžių protokolus posėdžių protokolų registravimo žurnale.

85. Posėdžių protokolai turi būti saugomi ne mažiau kaip dešimt metų.

 

XIII. GINČO NAGRINĖJIMAS ŽODINIO GINČO NAGRINĖJIMO POSĖDYJE

 

86. Komisijai nagrinėjant ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje procesas vyksta pagal šio Taisyklių skyriaus nuostatas bei mutatis mutandis taikant šių Taisyklių 62–65 ir 70–85 punktų nuostatas.

87. Apie posėdžio datą, laiką ir vietą ginčo šalims arba jų atstovams ir kitiems asmenims, kviečiamiems dalyvauti nagrinėjant ginčą, bei Komisijos nariams praneša Sekretorius ne vėliau kaip prieš penkias darbo dienas iki planuojamo posėdžio dienos.

88. Ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų neatvykimas į posėdį, jeigu jiems buvo pranešta apie posėdžio datą, laiką ir vietą, nėra kliūtis nagrinėti prašymą ir priimti sprendimą.

89. Posėdyje ginčai tarp šalių sprendžiami viešai. Komisijos iniciatyva ar ginčo šalių prašymu Komisija procedūriniu sprendimu gali paskelbti ginčo nagrinėjimą uždaru, kai Komisija siekia apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Uždarame posėdyje, be Komisijos narių ir Sekretoriaus, gali dalyvauti tik ginčo šalys ar jų atstovai, taip pat specialistai, ekspertai bei vertėjai, pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą.

90. Ginčo nagrinėjimas posėdyje vyksta lietuvių kalba.

91. Posėdžio pirmininkas:

91.1. skelbia posėdžio pradžią;

91.2. nustato į posėdį atvykusių asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus;

91.3. suteikia asmenims, dalyvaujantiems nagrinėjant ginčą, teisę pareikšti savo nuomonę, užduoda jiems klausimų;

91.4. įspėja, o kai nepaisoma įspėjimo, nutraukia asmens, dalyvaujančio nagrinėjant ginčą, kalbą, jeigu tai nesusiję su ginčo nagrinėjimu;

91.5. įspėja, o kai nepaisoma įspėjimo, pašalina iš posėdžio salės asmenį, pažeidžiantį posėdžio tvarką;

91.6. skelbia posėdžio pertraukas;

91.7. pasirašo posėdžio protokolą;

91.8. skelbia posėdžio pabaigą;

91.9. skelbia sprendimą;

92. Posėdžio dalyviai yra:

92.1. ieškovas;

92.2. atsakovas;

92.3. suinteresuotas asmuo;

92.4. ginčo šalių atstovai;

92.5. specialistai bei vertėjai.

93. Posėdžio pirmininkas pradeda posėdį paskelbdamas, koks ginčas nagrinėjamas, kas atvyko į posėdį. Posėdžio pirmininkas nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus.

94. Jei kas nors iš šalių (jų atstovų) neatvyksta, posėdžio Sekretorius informuoja, ar jiems buvo tinkamai pranešta apie posėdžio vietą ir laiką, o Komisija nusprendžia, ar galima be jų nagrinėti ginčą.

95. Posėdžio pirmininkas paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra posėdžio Sekretorius.

96. Pirmininkaujantis išaiškina ginčo šalims jų teises ir pareigas, paklausia ar ginčo šalys turi prašymų, susijusių su nagrinėjamu ginču, ir ar nenori pareikšti nušalinimų Komisijos nariams šių Taisyklių 11 punkte nurodytu pagrindu.

97. Ginčo nagrinėjimas posėdyje pradedamas pirmininkaujančio pranešimu apie ginčą. Po to posėdžio pirmininkas paklausia, ar ieškovas palaiko savo reikalavimus, ar atsakovas pripažįsta ieškovo reikalavimus ir ar nenori šalys baigti ginčą taikos sutartimi.

98. Komisija išklauso ieškovo, po to atsakovo paaiškinimus. Dalyvaujantys byloje asmenys turi teisę užduoti vienas kitam klausimus. Kiekvienai šaliai turi būti suteikiama galimybė pareikšti savo nuomonę dėl kiekvieno kitos šalies pareiškimo. Po to, kai pasisakė ginčo šalys, jie gali pasisakyti ir antrą kartą ryšium su tuo, kas pasakyta ginčuose. Paskutinės replikos teisė visada priklauso atsakovui ir jo atstovui.

99. Ištyrus ginčo esmę, posėdžio pirmininkas paskelbia prašymo nagrinėjimą baigtu ir praneša terminą, per kurį Komisija priims sprendimą.

100. Jeigu ginčas sudėtingas ir per vieną posėdį jo išnagrinėti negalima, posėdžio pirmininkas gali nustatyti rengti keletą posėdžių.

 

XIV. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

101. Komisija sprendimą priima posėdyje rašytinės procedūros tvarka. Sprendimo priėmimo metu posėdyje gali būti tik Komisijos nariai, nagrinėję ginčą, ir Sekretorius. Komisija priima motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinio posėdžio dienos.

102. Sprendimas priimamas laikantis šių Taisyklių 64 punkte nustatyto reikalavimo. Sprendimą surašo konkrečiam ginčui ištirti paskirtas Pranešėjas.

103. Sprendimas įforminamas atskiru dokumentu. Sprendimas išdėstomas raštu ir pasirašomas ginčą nagrinėjusių Komisijos pirmininko ir narių.

104. Sprendime nurodoma:

104.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

104.2. sprendimą priėmusių Komisijos narių vardai ir pavardės;

104.3. ginčo šalių bei jų atstovų pavadinimai, juridinių asmenų kodai, vardai, pavardės, adresai;

104.4. ieškovo reikalavimai;

104.5. šalių, jų atstovų, dalyvaujančių nagrinėjant prašymą, paaiškinimai;

104.6. nustatytos faktinės aplinkybės;

104.7. aplinkybės, kuriomis grindžiamas Komisijos sprendimas;

104.8. teisės aktai, kuriais Komisija vadovavosi priimdama sprendimą;

104.9. Komisijos sprendimas;

104.10. ginčo šalių teisė apskųsti Komisijos sprendimą teismui.

105. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, dalyvavę ginčo sprendime, gavę Tarnybos sprendimą ir, manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per protingą terminą turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime nurodytos informacijos konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus bei asmenis, dalyvavusius ginčo sprendime.

106. Sprendimą ir visą su ginčo nagrinėjimu susijusią medžiagą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo priėmimo Komisijos pirmininkas perduoda Tarnybos direktoriui.

107. Tarnybos direktorius įsakymu tvirtina Komisijos sprendimą arba motyvuotai atsisako jį tvirtinti, grąžindamas ginčą papildomam nagrinėjimui.

108. Sekretorius Komisijos sprendimą išsiunčia ginčo šalims ne vėliau kaip kitą darbo dieną po šio sprendimo patvirtinimo dienos. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.

109. Įsigaliojęs Komisijos sprendimas yra privalomas ginčo šalims.

110. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas sprendžiamas nepranešus ginčo šalims Tarnybos direktoriui priimant dėl to sprendimą. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl rašymo apsirikimų ar aiškių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas ginčo šalims.

111. Išnagrinėtų ginčų bylos saugomos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

XV. IŠLAIDŲ PASKIRSTYMAS ŠALIMS

 

112. Komisijai patenkinus ieškovo prašymą visiškai ar iš dalies, ieškovo prašymu sprendimu, kuriuo tenkinamas prašymas, atsakovas atitinkamai proporcingai patenkintų reikalavimų dydžiui gali būti įpareigojamas atlyginti ieškovui jo sumokėtą užmokestį už ginčo nagrinėjimą.

113. Jeigu konkretaus ginčo nagrinėjimo sąnaudos viršijo ieškovo sumokėtą užmokestį, Komisija, priimdama sprendimą dėl ginčo, turi teisę, atsižvelgdama į tai, ar tenkinamas ir kokia apimtimi tenkinamas prašymas išspręsti ginčą (t. y. proporcingai patenkintų ir atmestų reikalavimų dydžiui), paskirstyti šalims ginčo nagrinėjimo sąnaudas.

114. Ūkio subjektai ar asmenys neturi teisės reikalauti atlyginti Tarnybai sumokėtų užmokesčių už konkrečias šiems ūkio subjektams ar asmenims suteiktas su ginčo nagrinėjimu susijusias paslaugas.

115. Atsisakius priimti prašymą pagal šių Taisyklių 33 punktą, palikus ginčą nenagrinėtą pagal šių Taisyklių 72 punktą ar nutraukus jo nagrinėjimą pagal šių Taisyklių 70 punktą, Tarnyba ieškovo sumokėtų užmokesčių negrąžina.

116. Šalies, kurios naudai priimtas Komisijos sprendimas, prašymu Komisija, priimdama sprendimą dėl ginčo, gali įpareigoti kitą šalį atlyginti laimėjusios šalies išlaidas, susijusias su ginčo nagrinėjimu. Šiuo atveju mutatis mutandis taikoma Civilinio proceso kodekso 93 straipsnio 2 dalis.

117. Šalis, kurios naudai priimtas sprendimas, taip pat turi teisę į išlaidų atlyginimą už advokato ar advokato padėjėjo pagalbos apmokėjimą mutatis mutandis vadovaujantis Civilinio proceso kodekso 98 straipsnio nuostatomis.

 

XVI. GINČO NAGRINĖJIMO PROCEDŪROS ATNAUJINIMAS

 

118. Ginčo nagrinėjimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Civilinio proceso kodekso XVIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

119. Komisijos procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, tarp jų ir sprendimai atsisakyti priimti prašymą, palikti ginčą nenagrinėtą ar sustabdyti ginčo nagrinėjimą, užkertantys kelią tolesniam ginčo nagrinėjimui, per 7 dienas nuo tokio sprendimo įteikimo suinteresuotam ūkio subjektui ar asmeniui dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui mutatis mutandis vadovaujantis Civilinio proceso kodekso XVI skyriaus antruoju skirsniu. Vilniaus apygardos teismo teisėjo nutartis dėl tokio Komisijos sprendimo neskundžiama.

120. Tarnybos sprendimas, kuriuo ginčas išsprendžiamas iš esmės ar ginčo nagrinėjimas nutraukiamas, per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos gali būti skundžiamas tiesiogiai Vilniaus apygardos teismui. Tarnybos sprendimą apskundus teismui, sprendimas galioja ir yra privalomas vykdyti, išskyrus atvejus, kai teismas įstatymų nustatyta tvarka nusprendžia kitaip.

121. Tarnybos sprendimas (taip pat ir nagrinėjant ginčą priimti procedūriniai sprendimai) yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 10 metų nuo jo priėmimo dienos.

______________


Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių

elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas,

sprendimo taisyklių priedas

 

________________________________________________________________________________

(komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, eksperto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)

________________________________________________________________________________

(komisijos pavadinimas)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

200 m. ____________d. Nr. ______

__________________________

(vieta)

 

Būdamas ginčo tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų sprendime dalyvaujančiu, komisijos nariu, sekretoriumi, specialistu, ekspertu, vertėju,

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos, dirbant komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, ekspertu, vertėju;

1.2. man patikėtą konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.

2. Man išaiškinta, kad konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalis konkrečiai nurodo, pateikdama prašymą (paaiškinimą) ar kitus dokumentus, ar teikdama paaiškinimus žodžiu ginčo sprendimo posėdyje.

3. Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.

 

(Parašas)                                                                    (Vardas ir pavardė)

______________