LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

1997 m. sausio 22 d. Nr. 38

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo įstatymo 5 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo taisykles (pridedama).

2. Pavesti Susisiekimo ministerijai ir Krašto apsaugos ministerijai parengti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo taisyklėse numatytų paraiškų, leidimų ir kitų dokumentų formas.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. liepos 20 d. nutarimą Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo laikinųjų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 26-783, Nr. 36-1127);

3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 1 d. nutarimą Nr. 920 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. liepos 20 d. nutarimo Nr. 571 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1992, Nr. 36-1127);

3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 938 „Dėl Užsienio valstybių pavojingų ir karinių krovinių vežimo per Lietuvos Respublikos teritoriją taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 78-1478) patvirtintų Užsienio valstybių pavojingų ir karinių krovinių vežimo per Lietuvos Respublikos teritoriją taisyklių 11 punktą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              GEDIMINAS VAGNORIUS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                     ALGIS ŽVALIAUSKAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1997 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 38

 

Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo taisyklės

 

Bendrosios nuostatos

 

1. Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo reguliavimo, skrydžių planavimo, leidimų skrydžiams išdavimo ir atšaukimo, ryšių organizavimo, muitų ir pasienio režimo kontrolės tvarką bei kitas nuostatas, susijusias su oro erdvės naudojimu.

2. Šios taisyklės privalomos visiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kurių veikla susijusi su Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimu arba gali kelti pavojų orlaivių skrydžių saugai.

3. Keleiviai, bagažas ir kroviniai turi būti vežami pagal tarptautinių konvencijų bei sutarčių, kurias Lietuvos Respublika yra pasirašiusi arba prie jų prisijungusi, reikalavimus. Civiliniais orlaiviais vežamų keleivių, bagažo ir krovinių vežimo tvarką nustato Susisiekimo ministerija.

Valstybės orlaiviais vežamų keleivių, bagažo ir krovinių vežimo tvarką nustato Krašto apsaugos ministerija.

4. Lietuvos Respublikos valstybės sieną orlaiviai gali kirsti Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūroje numatytais oro keliais arba Civilinės aviacijos direkcijos nurodytais maršrutais (suderinus tai su Karinėmis oro pajėgomis).

5. Tarptautiniai skrydžiai gali būti vykdomi į tuos Lietuvos Respublikos oro uostus ar aerodromus (ir iš jų), kuriuose yra atliekamos muitinės, pasienio (pasų) bei kitos sienos perėjimo punktams būdingos procedūros.

6. Orlaiviuose, skrendančiuose Lietuvos Respublikos oro erdve, turi būti įrengta:

6.1. radijo ryšio aparatūra, leidžianti palaikyti abipusį radijo ryšį su oro navigacijos paslaugas teikiančia tarnyba;

6.2. radiolokacinis atsakiklis (transponderis), veikiantis atitinkamu režimu pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (International Civil Aviation Organisation – ICAO) nustatytą tvarką.

7. Orlaivių, kuriuose nėra šių taisyklių 6 punkte nurodytos įrangos, skrydžiai Lietuvos Respublikos oro erdve galimi tik suderinus tai su Civilinės aviacijos direkcija ir Karinėmis oro pajėgomis, išskyrus avarines situacijas skrydžių metu.

8. Kiekviename civiliniame orlaivyje, skrendančiame Lietuvos Respublikos oro erdve, turi būti galiojantis civilinės atsakomybės draudimo sertifikatas ir kiti dokumentai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos įstatymo 45 straipsnyje.

9. Orlaiviai, skrendantys į Lietuvos Respublikos tarptautinius oro uostus ir iš jų, turi atitikti šiuose oro uostuose numatytus apribojimus pagal orlaivių keliamą triukšmą.

10. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

10.1. oro uostas – įmonė, vykdanti keleivių, bagažo, krovinių ir pašto, taip pat orlaivių skrydžių ir įgulų aptarnavimą ir tam tikslui turinti aerodromą, atitinkamus pastatus, kitus antžeminius įrenginius ir personalą;

10.2. civilinis aerodromas – žemės arba vandens paviršiaus plotas, pritaikytas orlaiviams kilti, tūpti, judėti ir aptarnauti;

10.3. karinių oro pajėgų aerodromas – žemės arba vandens paviršiaus plotas (įskaitant pastatus, statinius bei įrenginius), pritaikytas orlaiviams išdėstyti (ir jų techninei priežiūrai atlikti), riedėti, kilti, tūpti, taip pat Karinių oro pajėgų daliniams bei padaliniams bazuotis;

10.4. tarptautinis oro uostas – priimti ar išleisti tarptautinio susisiekimo orlaiviams skirtas oro uostas, kuriame atliekamos muitinės, imigracijos, sanitarijos, karantino bei kitos sienos perėjimo punktams būdingos procedūros;

10.5. intensyvūs skrydžiai – kai skrydžių valdymo atsakomybės rajone tuo pačiu metu yra daugiau kaip 2 orlaiviai;

10.6. skrydžių valdymo atsakomybės rajonas – oro erdvė, kurioje oro eismo paslaugas teikia atitinkamos Lietuvos Respublikos institucijos;

10.7. valstybės orlaivis – Lietuvos Respublikos krašto apsaugos, muitinės arba vidaus reikalų tarnybų naudojamas orlaivis, įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybės orlaivių registre;

10.8. užsienio šalies valstybės orlaivis – užsienio šalies karinių oro pajėgų, muitinės arba vidaus reikalų tarnybų naudojamas orlaivis, įregistruotas užsienio šalies valstybės orlaivių registre;

10.9. civilinis orlaivis – orlaivis, naudojamas civilinės aviacijos tikslams ir įregistruotas Civilinių orlaivių registre;

10.10. oro kelias – skrydžiams skirta kontroliuojamoji oro erdvė arba jos dalis, aprūpinta reikiama įranga ir priemonėmis, užtikrinančiomis skrydžių saugą;

10.11. civilinio aerodromo oro erdvė – saugiam orlaivių eismui skirta nustatyto dydžio oro erdvė aplink civilinį aerodromą;

10.12. karinių oro pajėgų aerodromo oro erdvė – saugiam orlaivių eismui skirta nustatyto dydžio oro erdvė aplink Karinių oro pajėgų aerodromą;

10.13. pasienio zona – 15 kilometrų pasienio zonos oro erdvės dalis nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos į teritorijos gilumą;

10.14. draudžiamoji zona – virš svarbių valstybės objektų esanti nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje orlaiviams skristi draudžiama;

10.15. ribojimų zona – virš sausumos ar teritorinių vandenų esanti nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje orlaivių skrydžiai ribojami laikantis nustatytų sąlygų;

10.16. pavojinga zona – nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje skraidyti orlaiviams atitinkamu laiku gali būti pavojinga;

10.17. rezervuojamoji oro erdvė – tam tikram laikui nustatyto dydžio oro erdvė, skirta konkrečiai aviacijos veiklai;

10.18. kontroliuojamoji oro erdvė – nustatyto dydžio oro erdvė, kurioje teikiamos skrydžių valdymo paslaugos.

 

Komerciniai skrydžiai

 

Reguliarus oro susisiekimas

 

11. Reguliarus oro susisiekimas apima visus skrydžius, kuriais reguliariai, pagal paskelbtą tvarkaraštį, nustatytais maršrutais mokamai vežami keleiviai, bagažas, kroviniai ir paštas.

12. Užsienio šalių civilinių orlaivių reguliariems tranzitiniams skrydžiams be nutūpimo arba su nutūpimu nekomerciniais tikslais Lietuvos Respublikos teritorijoje specialaus leidimo nereikia, jeigu orlaivis įregistruotas valstybėje, kuri yra Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos narė ir nereikalaudama leidimo leidžia tokius pat Lietuvos Respublikos orlaivių skrydžius.

Visais kitais atvejais turi būti gautas Susisiekimo ministerijos leidimas. Susisiekimo ministerija leidimus užsienio valstybių oro vežėjams vykdyti reguliarų oro susisiekimą į Lietuvos Respublikos teritoriją ir (arba) iš jos duoda pagal dvišalių sutarčių nustatytas sąlygas. Jeigu su oro vežėjo valstybe Lietuvos Respublika nėra pasirašiusi dvišalės sutarties dėl oro susisiekimo, Susisiekimo ministerija gali išduoti laikiną leidimą.

13. Dvišalėje sutartyje nustatyta tvarka paskirti arba gavę laikiną leidimą užsienio valstybių oro vežėjai prieš pradėdami vykdyti reguliarų oro susisiekimą privalo pateikti Susisiekimo ministerijai šiuos dokumentus ir informaciją:

13.1. skrydžių tvarkaraštį;

13.2. siūlomus vežimo tarifus ir jų taikymo sąlygas;

13.3. duomenis apie susisiekimui naudojamų orlaivių tipus, jų talpą, nacionalinę priklausomybę ir registravimo ženklus;

13.4. civilinės atsakomybės, keleivių, bagažo ir krovinių draudimo sertifikatus;

13.5. naudojamų orlaivių triukšmo sertifikatus.

14. Susisiekimo ministerija gali pareikalauti ir nenurodytų šių taisyklių 13 punkte papildomų dokumentų ar informacijos.

15. Lietuvos Respublikos oro vežėjai, norėdami reguliariai vykdyti oro susisiekimą konkrečiu maršrutu, turi gauti Susisiekimo ministerijos leidimą jos nustatyta tvarka.

16. Oro vežėjai, vykdantys reguliarų oro susisiekimą, ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki kito sezono pradžios (vasaros sezono pradžia – paskutinis kovo mėnesio sekmadienis, žiemos – paskutinis spalio mėnesio sekmadienis) turi pateikti Susisiekimo ministerijai planuojamą skrydžių tvarkaraštį. Tas pats reikalavimas taikomas ir keičiant skrydžių tvarkaraščius.

17. Apie planuojamą skrydžio nukrypimą nuo skrydžių tvarkaraščio, jo panaikinimą, maršruto pakeitimą, taip pat apie papildomus skrydžius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki skrydžio turi būti pranešta Susisiekimo ministerijai ir gautas jos leidimas tai pakeisti.

18. Oro vežėjai, vykdantys reguliarų oro susisiekimą, turi pateikti Susisiekimo ministerijai tvirtinti keleivių ir krovinių vežimo tarifus bei jų taikymo sąlygas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki siūlomos jų įsigaliojimo dienos.

19. Gali būti paskelbti tik tie tarifai, kuriuos patvirtino Susisiekimo ministerija.

20. Patvirtinti tarifai taikomi, iki bus patvirtinti nauji tarifai.

 

Nereguliarus oro susisiekimas

 

21. Nereguliarus oro susisiekimas apima bet kurį komercinį oro susisiekimą, išskyrus reguliarų.

22. Nereguliaraus oro susisiekimo kategorijas, kurioms nereikia leidimo skrydžiams į Lietuvos Respublikos teritoriją ir (arba) iš jos, taip pat šių kategorijų skrydžiams taikomus reikalavimus nustato Susisiekimo ministerija.

23. Nereguliariam tranzitiniam skrydžiui be nutūpimo Lietuvos Respublikos teritorijoje arba su nutūpimu nekomerciniais tikslais leidimo nereikia, jeigu skrenda orlaivis, įregistruotas valstybėje, kuri yra Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos narė ir nereikalaudama leidimo leidžia tokius pat Lietuvos Respublikos orlaivių skrydžius.

24. Komerciniams skrydžiams su nutūpimu Lietuvos Respublikoje reikia Susisiekimo ministerijos leidimo. Leidimas galioja tik jame nurodytam skrydžių skaičiui bei laikui ir negali būti pratęstas.

25. Paraišką leidimui gauti turi pateikti oro vežėjas, faktiškai eksploatuojantis orlaivį, arba jo įgaliotas asmuo.

26. Leidimas gali būti duodamas:

26.1. vienam skrydžiui;

26.2. skrydžių grandinei iki 4 skrydžių;

26.3. skrydžių grandinei, kurią sudaro daugiau kaip 4 skrydžiai.

27. Rašytinė paraiška šių taisyklių 26.1 ir 26.2 punktuose nurodytiems skrydžiams turi būti pateikiama Susisiekimo ministerijai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki skrydžio dienos, o 26.3 punkte nurodytiems skrydžiams – ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.

28. Paraiškoje turi būti nurodyta:

28.1. oro vežėjo pavadinimas, adresas, atsakingo asmens vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai;

28.2. orlaivio tipas, nacionalinė priklausomybė ir registravimo ženklai;

28.3. reiso numeris;

28.4. užsakymo rūšis;

28.5. keleivių skaičius, krovinio kiekis ir pobūdis;

28.6. skrydžio užsakovo pavadinimas ir adresas, atsakingo asmens vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai;

28.7. visas skrydžio maršrutas;

28.8. visas skrydžio grafikas.

29. Susisiekimo ministerija prireikus gali pareikalauti papildomos informacijos.

30. Paraiška turi būti rašoma lietuvių arba anglų kalba.

31. Leidimas užsienio šalies orlaiviui vykdyti nereguliarų komercinį skrydį į Lietuvos Respubliką suteikiamas, jeigu šalis, kurioje šis orlaivis yra įregistruotas, leidžia Lietuvos Respublikos orlaiviams tokius pat skrydžius į savo teritoriją.

32. Susisiekimo ministerija gali nustatyti sąlygas bei apribojimus, taip pat atsisakyti suteikti leidimą nereguliariam komerciniam skrydžiui, jeigu:

32.1. jis gali padaryti žalą Lietuvos Respublikos oro vežėjų reguliariam susisiekimui;

32.2. skrydį tarp Lietuvos Respublikos ir užsienio šalies vykdo trečiosios šalies oro vežėjo orlaivis;

32.3. paraiškoje pateikti ne visi reikiami duomenys ir informacija;

32.4. paraiškoje buvo pateikti klaidingi duomenys.

 

Nekomerciniai skrydžiai

 

33. Nekomerciniams užsienio šalių orlaivių skrydžiams į Lietuvos Respublikos teritoriją ir iš jos specialaus leidimo nereikia. Ši nuostata netaikoma užsienio šalies valstybės orlaiviams.

 

Valstybės orlaivių skrydžiai

 

34. Užsienio šalių valstybės orlaivių skrydžiai į Lietuvos Respublikos teritoriją, iš jos arba per ją vykdomi tik gavus leidimą.

35. Leidimus užsienio šalių valstybės orlaivių skrydžiams Krašto apsaugos ministerijos teikimu išduoda Užsienio reikalų ministerija.

Neatidėliotinu atveju leidimą išduoda Krašto apsaugos ministerija ir informuoja apie tai Užsienio reikalų ministeriją, prireikus – ir kitas institucijas.

36. Paraiška leidimui gauti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas pateikiama Užsienio reikalų ministerijai per užsienio valstybės ar Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę.

37. Paraiškoje leidimui gauti turi būti nurodyti šie duomenys:

37.1. valstybė, kurioje įregistruotas orlaivis;

37.2. orlaivio tipas, maksimali kilimo masė (MTOW);

37.3. orlaivio registravimo ženklas;

37.4. radijo šaukinys;

37.5. reiso numeris, jeigu toks suteikiamas;

37.6. orlaivio vado vardas ir pavardė (karinio orlaivio vado – dar ir karinis laipsnis) ir įgulos narių skaičius;

37.7. paskirties aerodromas ir skrydžio maršrutas;

37.8. skrydžio tikslas;

37.9. Lietuvos Respublikos valstybės sienos kirtimo vietos (įskrendant ir išskrendant) ir apskaičiuotasis sienos kirtimo laikas (įskrendant ir išskrendant);

37.10. jeigu orlaivis nutūps Lietuvos Respublikos aerodrome, – šio aerodromo pavadinimas, nutūpimo data, apskaičiuotasis atvykimo ir išvykimo iš šio aerodromo laikas, reikiamos paslaugos ir mechanizmai joms atlikti;

37.11. keleivių skaičius, jeigu tarp keleivių yra labai svarbių asmenų (VIP), – jų vardai ir pavardės, pareigos ir rangai;

37.12. krovinio aprašymas. Jeigu vežamos pavojingos medžiagos – jų pavadinimas, pavojingumo klasė pagal Jungtinių Tautų Organizacijos klasifikaciją, pavojingų medžiagų kiekis. Jeigu vežamos karinės ar sprogstamosios medžiagos – jų pavadinimas ir kiekis (prašant leidimo gabenti sprogstamąsias medžiagas, prie paraiškos būtina pridėti avarinę kortelę);

37.13. informacija apie kino, foto- ir vaizdo aparatūrą;

37.14. informacija apie ginkluotę, jeigu orlaivyje jos yra.

38. Paraiškų padavimą užsienio šalių valstybės orlaivių skrydžiams į Lietuvos Respublikos teritoriją, iš jos arba per ją bei leidimų išdavimo tvarką ir sąlygas nustato Krašto apsaugos ministerija, suderinusi su Užsienio reikalų ministerija.

 

Oro erdvės naudojimo reguliavimas ir skrydžių planavimas

 

39. Oro erdvės naudojimo pirmenybė suteikiama:

39.1. orlaiviams, patekusiems į avarinę situaciją;

39.2. orlaiviams, vežantiems labdarą ir humanitarinę pagalbą;

39.3. specialiosios medicinos pagalbos skrydžiams;

39.4. orlaiviams, atliekantiems paieškos ir gelbėjimo darbus;

39.5. orlaiviams, vežantiems labai svarbius asmenis (VIP);

39.6. kitų orlaivių skrydžiams, kuriems būtinas specialus saugos užtikrinimas.

40. Karinės oro pajėgos ne vėliau kaip prieš valandą, iki prasidės planuojami karinių orlaivių skrydžiai ribojimų zonoje, privalo informuoti apie tai Civilinės aviacijos direkciją. Pasibaigus karinių orlaivių skrydžiams ribojimų zonoje, Karinės oro pajėgos per 30 minučių apie tai turi informuoti Civilinės aviacijos direkciją.

41. Karinės oro pajėgos ne vėliau kaip prieš 8 darbo dienas privalo informuoti Civilinės aviacijos direkciją apie laiką, kurio metu orlaiviams nesaugu skraidyti pavojingoje zonoje.

42. Paraiškos rezervuojamajai oro erdvei nustatyti pateikiamos Civilinės aviacijos direkcijai ne vėliau kaip prieš 8 darbo dienas iki rezervuojamosios oro erdvės nustatymo.

Paraiškas pateikti turi teisę Karinių oro pajėgų padaliniai, Vidaus reikalų ministerijos aviacijos padaliniai, Muitinės departamento prie Finansų ministerijos aviacijos padaliniai, Lietuvos aeroklubas, aviacijos sporto šakų federacijos, aviacijos sporto klubai, aviacijos įmonės, aviacijos mokymo įstaigos ir organizacijos, miestų ir rajonų savivaldybės.

Civilinės aviacijos direkcija ne vėliau kaip prieš 7 dienas informuoja paraiškos pateikėją apie sprendimą rezervuoti oro erdvę.

43. Institucija, davusi leidimą skrydžiui, apie tai nedelsdama privalo informuoti Civilinės aviacijos direkciją ir atitinkamo oro uosto administraciją.

44. Tarptautiniai orlaivių skrydžiai, orlaivių skrydžiai kontroliuojamojoje oro erdvėje ir pasienio zonoje, taip pat orlaivių, kuriems reikia oro eismo paslaugų, skrydžiai galimi tik pateikus skrydžių planą.

45. Civilinės aviacijos direkcijai skrydžių planas pateikiamas, kai vykdomi:

45.1. skrydžiai Lietuvos Respublikos oro erdve, – ne vėliau kaip prieš 30 minučių iki numatyto išskridimo laiko;

45.2. tarptautiniai skrydžiai, – ne vėliau kaip prieš valandą, jeigu skrydžių maršrute nėra intensyvių oro eismo zonų;

45.3. tarptautiniai skrydžiai, kurių maršrute yra intensyvių oro eismo zonų, – ne vėliau kaip prieš 3 valandas.

46. Paraiškų ir (arba) skrydžių planų pateikti nebūtina, jeigu:

46.1. atliekami paieškos ir gelbėjimo darbai;

46.2. teikiama neatidėliotina medicinos pagalba;

46.3. likviduojami stichinių nelaimių padariniai;

46.4. vykdomas skrydis, kuriuo norima nutraukti neteisėtus orlaivio – oro erdvės pažeidėjo – veiksmus;

46.5. valstybės orlaiviai panaudojami operatyvinėms užduotims vykdyti (nusikaltėliams sulaikyti, viešajai tvarkai užtikrinti ir panašiai).

47. Pareigūnas, davęs nurodymą vykdyti skrydžius šių taisyklių 46 punkte nurodytais atvejais, nedelsdamas privalo informuoti apie tai Civilinės aviacijos direkciją, o orlaivio vadas – skrydžių vadovą, kurio skrydžių valdymo atsakomybės rajone vykdomas skrydis.

48. Kartotinis skrydžių planas (dviem egzemplioriais) ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki planuojamų skrydžių pradžios pateikiamas Civilinės aviacijos direkcijai. Jeigu teikiamas kartotinis skrydžių planas, šių taisyklių 49 punkto reikalavimas netaikomas.

49. Apie jau pateikto skrydžių plano pakeitimus orlaivio vadas nedelsdamas informuoja Civilinės aviacijos direkciją.

50. Jeigu orlaivis pagal skrydžių plane nurodytą laiką vėluoja išskristi daugiau kaip 30 minučių ir Civilinės aviacijos direkcija neturi informacijos apie naują planuojamą išskridimo laiką, orlaivio vadas pagal šių taisyklių 49 punkto reikalavimą privalo pateikti naują skrydžių planą.

51. Apie tarptautinių skrydžių planus bei jų pakeitimus Civilinės aviacijos direkcija informuoja Karines oro pajėgas. Apie skrydžių į Lietuvos Respublikos oro uostus ir iš jų planus bei šių planų pakeitimus Civilinės aviacijos direkcija informuoja atitinkamų oro uostų administraciją.

 

Baigiamosios nuostatos

 

52. Civilinių orlaivių skrydžio leidimas galioja 4 valandas iki planuoto išskridimo laiko ir 48 valandas po planuoto išskridimo laiko. Ši nuostata taikoma ir užsienio šalių valstybės orlaiviams, vežantiems labai svarbius asmenis (VIP).

53. Skrydžių, kuriais vežami labai svarbūs asmenys (VIP), vykdymo ir aptarnavimo tvarką Užsienio reikalų ministerijos teikimu nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, suderinusi su suinteresuotomis institucijomis.

54. Orlaivių įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais vyksta lietuvių arba anglų kalba. Įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais vyksta tik pagal nustatytas radijo ryšio frazeologijos taisykles.

55. Orlaivius, atskrendančius į Lietuvos Respubliką iš kitų šalių ar išskrendančius iš Lietuvos Respublikos į kitas šalis, jais gabenamus krovinius, keleivius ir jų bagažą kontroliuoja muitinė Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pasienio policijos pareigūnai vykdo šių orlaivių įgulų ir jų keleivių pasienio režimo kontrolę.

56. Skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių vykdomi pagal Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos įstatymo 39 straipsnio nuostatas.

______________