LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ PROJEKTŲ PRIORITETINĖSE MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS KRYPTYSE FINANSAVIMO TVARKOS

 

2003 m. balandžio 3 d. Nr. 431

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimą Nr. 1182 „Dėl prioritetinių Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros krypčių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3180), ir siekdamas plėtoti konkursinį mokslinių tyrimų finansavimą,

1. Tvirtinu mokslinių tyrimų projektų prioritetinėse Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kryptyse finansavimo 2003–2006 m. tvarką (pridedama).

2. Nustatau, kad 2003 metais šiuo įsakymu patvirtintos tvarkos:

2.1. 7 punkte nurodytas terminas pratęsiamas iki balandžio 15 dienos;

2.2. 8 punkte nurodytas terminas pratęsiamas iki gegužės 15 dienos;

2.3. 15 punkte nurodytas terminas pratęsiamas iki birželio 1 dienos;

2.4. 16 punkte nurodytas terminas pratęsiamas iki liepos 1 dienos;

2.5. 16.1. punkte taikomas reikalavimas, kad kiekvienas projektas turi būti įvertintas ne mažiau kaip vieno užsienio eksperto;

2.6. 17 ir 18 punktuose nurodyti terminai pratęsiami iki liepos 15 dienos.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2003 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr.

431

 

PROJEKTŲ PRIORITETINĖSE LIETUVOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS KRYPTYSE FINANSAVIMO 2003–2006 m. TVARKA

 

I. bendrosios nuostatos

 

1. Projektų prioritetinėse Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kryptyse finansavimo 2003–2006 m. tvarka (toliau – tvarka) nustato konkursų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų (toliau – projektų) prioritetinėse kryptyse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 1182 „Dėl prioritetinių Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros krypčių patvirtinimo“ 1.1-1.4 punktais (toliau – prioritetinėse kryptyse), finansavimo, paraiškų projektų finansavimui pateikimo tvarką, paraiškų sudėtį bei reikalavimus joms, projektų vertinimo, lėšų projektams vykdyti skyrimo, atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą, projektų vykdymo kontrolės, atsiskaitymo už įvykdytus projektus bei įvykdytų projektų vertinimo tvarką.

2. Šia tvarka teikiama parama projektams, atitinkantiems Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1182 patvirtintas prioritetines Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kryptis:

2.1. genomika ir biotechnologijos sveikatai ir žemės ūkiui;

2.2. geros kokybės, saugaus ir ekologiškai švaraus maisto technologijos;

2.3. ekosistemų ir klimato pokyčiai;

2.4. informacinės visuomenės technologijos;

2.5. piliečiai ir valdymas žinių visuomenėje;

2.6. tautinio identiteto išsaugojimas globalizacijos sąlygomis;

2.7. moksliniai tyrimai, skirti nanotechnologijoms kurti (nanomokslas, nanotechnologijos ir daugiafunkcinių nanostruktūrinių medžiagų kūrimas);

2.8. moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra, skirti branduolinės saugos eksploatuojant Ignalinos atominę elektrinę ir nutraukiant jos eksploatavimą bei radioaktyviųjų atliekų tvarkymo uždaviniams spręsti.

3. Parama projektams prioritetinėse kryptyse, skiriama programiniu principu viešo bendro visose prioritetinėse kryptyse konkurso tvarka (išskyrus šios tvarkos 2.6 punkte nurodytoje kryptyje „tautinio identiteto išsaugojimas globalizacijos sąlygomis“ (toliau – kryptis 2.6), kurioje organizuojamas atskiras konkursas). Kiekvienais metais 12% bendro finansavimo, skirto remti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektus prioritetinėse kryptyse, skiriama krypties 2.6 projektams finansuoti.

4. Prioritetinių Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros krypčių 2003-2006 metams tematika atitinka Europos Sąjungos 6-osios bendrosios programos analogiškų programų tematiką (išskyrus kryptį 2.6, kurioje šia tvarka bus remiami lietuvių kalbotyros, Lietuvos literatūros, Lietuvos etnologijos, Lietuvos istorijos, Lietuvos knygotyros, Lietuvos filosofijos istorijos ir Lietuvos meno istorijos mokslų šakų projektai).

5. Siekiant gauti naujų žinių, sustiprinti Lietuvos ūkio ir kultūros plėtros mokslinę ir technologinę bazę bei išsaugoti Lietuvos tautinį identitetą globalizacijos sąlygomis, projektai prioritetinėse kryptyse turi būti stambūs, sprendžiantys konkretų mokslo uždavinį ir aprėpiantys visas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros grandis, reikalingas projekte formuluojamo mokslo uždavinio sprendimui bei projekto tikslų pasiekimui. Vertinant ir atrenkant projektus finansavimui prioritetas turi būti teikiamas kooperatiniams kelių mokslininkų grupių, mokslo centrų ar institucijų projektams (ypač, jeigu juose dalyvauja užsienio partneriai). Rekomenduojama projektų trukmė – 2–4 metai. Rekomenduojama metinės paramos vienam projektui suma – iki 500 tūkst. Lt.

6. Projektų atrankos finansavimui konkursus kiekvienais metais organizuoja ir vykdo Valstybinis mokslo ir studijų fondas (toliau – Fondas).

7. Fondas kiekvienais metais iki vasario 1 d. skelbia spaudoje ir Fondo Interneto tinklapyje www. vmsfondas. lt apie viešą mokslinių tyrimų projektų prioritetinėse Lietuvos mokslinių tyrimų kryptyse atrankos finansavimui konkursą. Projektų finansavimas pradedamas nuo einamųjų metų trečio ketvirčio. Skelbiant konkursą, paskelbiamos metinės paramos atskiriems projektams apimčių ribos. Apie skelbiamą konkursą Fondas informuoja Švietimo ir mokslo ministeriją ir Lietuvos mokslo tarybą.

 

II. PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

8. Paraiškos projektų prioritetinėse kryptyse finansavimui (toliau – paraiška) Fondui teikiamos iki kovo 1 dienos.

9. Fondui pateikiama:

9.1. už projekto vykdymą atsakingos institucijos ar įmonės prašymas skirti paramą mokslinių tyrimų projektui prioritetinėje kryptyje, pasirašytas institucijos ar įmonės vadovo ir projekto vadovo. Prašyme turi būti nurodyta:

9.1.1. duomenys apie instituciją ar įmonę (pavadinimas, adresas, elektroninis paštas, telefonas, faksas, banko sąskaita bei banko rekvizitai, vadovo vardas, pavardė, mokslo laipsnis, pareigos);

9.1.2. duomenys apie projekto vadovą (vardas, pavardė, mokslo laipsnis, pareigos, darbovietės pavadinimas, adresas, elektroninis paštas, telefonas, faksas);

9.1.3. projekto akronimas (maks. 20 simbolių) ir pavadinimas (maks. 100 simbolių);

9.1.4. pridedamų paraiškos dokumentų sąrašas.

9.2. du projekto egzemplioriai, iš kurių vienas – anglų kalba (paraiškos kryptyje 2.6 pateikiamos tik lietuvių kalba) ir paraiškos abiejų egzempliorių elektroninės versijos. Projektą turi sudaryti:

9.2.1. projekto santraukos (lietuvių ir anglų kalbomis abiejuose egzemplioriuose), išsamiai atspindinčios projekto tikslus, numatomus darbus bei laukiamus rezultatus;

9.2.2. detalus projekto tikslų bei uždavinių aprašas ir jų atitikimo teikiamai prioritetinei krypčiai pagrindimas;

9.2.3. projekte sprendžiamos mokslo problemos aktualumas, šių tyrimų būklė pasaulyje ir Lietuvoje detaliai paaiškinant, kuo numatomi tyrimai yra naujoviški ir perspektyvūs.

9.2.4. išsamus projekto darbų turinys, jų atlikimo kalendorinis planas bei projekto įvykdymui būtini resursai;

9.2.5. laukiami pagrindiniai ir svarbiausi rezultatai, planuojama mokslinė ir technologinė produkcija, numatomos rezultatų pateikimo bei viešinimo formos (mokslinės publikacijos, patentai, ataskaitos, konferencijos, viešos paskaitos ir pan.);

9.2.6. projekto įgyvendinimo prielaidos (turima mokslinė kompetencija projekto tematikoje ir mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros bazė) ir būdai, pademonstruojant projekto įvykdymo galimybę per numatytą laikotarpį;

9.2.7. duomenys apie projekto vykdymo partnerius ir vykdytojus Lietuvoje bei užsienyje (institucijų ar įmonių, jų padalinių, mokslinių tyrimų tinklų ar centrų pavadinimai, adresai, projekto vykdytojų vardai, pavardės ir mokslo laipsniai); kartu turi būti pateikti visų projekto vykdytojų raštiški sutikimai dalyvauti projekte;

9.2.8. projekto išlaidų sąmata, sudaryta detaliai pagrindžiant numatomas išlaidas (personalui, įrangai, medžiagoms, kelionėms ir kitoms išlaidoms), kurioje atskirai nurodomos išlaidos, prašomos padengti iš Fondo paramos lėšų, bei išlaidos, planuojamos padengti iš kitų šaltinių, (patvirtinant atitinkamais dokumentais);

9.2.9. išsamus projekto vykdytojų per pastaruosius trejus metus paskelbtų mokslinių darbų, tiesiogiai susijusių su šiuo projektu, sąrašas;

9.2.10. visų projekto vykdytojų gyvenimo aprašymai.

10. Kiekvienos projekto sudedamosios dalies (šios tvarkos 9.2.1 – 9.2.10 punktai) apimtis neturi viršyti 4 A4 formato puslapių.

11. Paraiškos projektų finansavimui nenagrinėjamos, jeigu:

11.1. nepateikta visa reikalaujama (šios tvarkos 9.1–9.2 punktai) informacija;

11.2. paraiška pateikta po nurodyto termino arba pašto siuntos spaude nurodyta data yra vėlesnė negu paraiškų pateikimo termino diena;

11.3. projekto vadovas pateikia daugiau nei vieną paraišką.

12. Paraiškos ir projektų dokumentai, pateikti finansinei paramai gauti, pareiškėjams negrąžinami.

 

III. PROJEKTŲ VERTINIMO TVARKA

 

13. Vieši projektų prioritetinėse kryptyse atrankos finansavimui konkursai vykdomi:

13.1. kryptyse, nurodytose šios tvarkos 2.1–-2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose – trimis etapais: pirminė atranka, užsienio ekspertizė ir bendras konkursas;

13.2. kryptyje 2.6 – dviem etapais: ekspertizė Lietuvoje ir atskiras šios krypties konkursas.

14. Projektų vertinimą ir atranką atlieka ekspertų komitetai, Fondo sudaromi iš Lietuvos mokslininkų. Ekspertų komitetai sudaromi kiekvienai prioritetinei krypčiai.

15. Kryptyse, nurodytose šios tvarkos 2.1–2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose, pirminės atrankos metu iki balandžio 1 d. ekspertų komitetai, vadovaudamiesi šia tvarka patvirtintais vertinimo kriterijais, atrenka projektus, tenkinančius formalius paraiškų teikimo reikalavimus bei minimalius mokslinius reikalavimus, keliamus projektams prioritetinėse kryptyse, ir teiktinus tolesniam užsienio ekspertų. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip trys Lietuvos ekspertai, kurie, užpildo vertinimo anketą (šios tvarkos priedas). Projektų atranka užsienio ekspertizei atliekama ekspertų komiteto posėdyje.

16. Iki birželio 1 d. Fondas:

16.1. organizuoja ir įvykdo atrinktų projektų kryptyse, nurodytose šios tvarkos 2.1–2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose, užsienio ekspertizę pagal šia tvarka patvirtintus vertinimo kriterijus (kiekvienas projektas turi būti įvertintas ne mažiau kaip trijų užsienio ekspertų);

16.2. kryptyje 2.6 organizuoja ir įvykdo projektų vertinimą, kurį atlieką Lietuvos ekspertai (kiekvienas projektas turi būti įvertintas ne mažiau kaip penkių ekspertų). Esant reikalui gali būti pasitelkiami užsienio ekspertai.

17. Iki birželio 15 d. ekspertų komitetai kiekvienoje prioritetinėje kryptyje, nurodytoje šios tvarkos 2.1–2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose, atlieka projektų užsienio ekspertizės analizę ir projektų suskirstymą pagal užsienio ekspertų įvertinimą.

18. Iki birželio 30 d. Fondo valdybos posėdyje, dalyvaujant ekspertų komitetų atstovams, organizuojamas:

18.1. bendras projektų prioritetinėse kryptyse, nurodytose šios tvarkos 2.1–2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose, konkursas;

18.2. atskiras projektų kryptyje 2.6 konkursas.

19. Konkursų metu visi projektai, praėję ekspertizę, suskirstomi pagal Lietuvos ir užsienio ekspertų įvertinimus balais. Pagal šio suskirstymo rezultatus, atsižvelgiant į bendrą prioritetinėms kryptims, nurodytoms šios tvarkos 2.1–2.5, 2.7 ir 2.8 punktuose, ir krypčiai 2.6 skirtą tiems metams finansavimą bei į jau finansuojamų tęstinių projektų apimtis, patvirtinami nauji finansuotini projektai ir jų finansavimo apimtys. Abiejų konkursų rezultatai paskelbiami viešai.

20. Ekspertais negali būti mokslininkai – konkursui pateiktų projektų vadovai ar vykdytojai, taip pat projekte dalyvaujančių institucijų darbuotojai. Visi ekspertai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą.

21. Paskelbus konkursų rezultatus, Fondas su institucija, atsakinga už konkursą laimėjusių projektų vykdymą, sudaro Fondo nustatytos formos sutartis.

22. Projekto vadovas vienu metu negali būti kito Fondo remiamo projekto vadovu. Projekto vykdytojai vienu metu gali dalyvauti ne daugiau kaip dviejuose Fondo remiamuose projektuose.

 

IV. FINANSAVIMO TVARKA

 

23. Kiekvienais metais visų prioritetinių krypčių mokslo programų finansavimui skiriama apibrėžta lėšų suma, kuri nustatoma skelbiant viešą konkursą.

24. Projektai pradedami vykdyti nuo liepos 1 d. ir finansuojami pagal sąmatas, kurios sudaromos ketvirčiams.

25. Pradėjus vykdyti projektą, per liepos mėnesį Fondas perveda institucijai, atsakingai už projekto vykdymą, visą pirmam projekto vykdymo ketvirčiui skirtą sumą. Toliau projektas finansuojamas pagal sutartyje ir kalendoriniame plane suderintą finansavimo grafiką. Už darbus, atliktus einamųjų metų trečią, ketvirtą ir pirmą ketvirčiais, institucija, atsakinga už projekto vykdymą, atsiskaito Fondo nustatyta tvarka.

26. Iki kiekvienų metų birželio 1 d. už projekto vykdymą atsakinga institucija pateikia Fondui metinę projekto vykdymo dalykinę ir finansinę ataskaitas. Fondo valdybos paskirtiems ekspertams nustačius, kad visi planuoti darbai atlikti ir kad Fondo skirtos lėšos panaudotos pagal paskirtį, Fondo valdyba iki birželio 30 d. priima sprendimą dėl projekto finansavimo tęsimo ateinančiam vienerių metų laikotarpiui, ir Fondas per liepos mėnesį institucijai, atsakingai už projekto vykdymą, perveda ateinančiam ketvirčiui skirtas lėšas. Jeigu Fondo ekspertai nustato, kad įvykdyti ne visi kalendoriniame plane numatyti darbai ir/arba Fondo skirtos lėšos (arba jų dalis) panaudotos ne sąmatoje nurodytoms reikmėms, projekto finansavimas laikinai sustabdomas iki Fondo valdybos sprendimo dėl sutarties su institucija, atsakinga už projekto vykdymą, koregavimo (arba nutraukimo) bei dėl tolesnės šio projekto vykdymo tvarkos.

27. Kiekvienų kalendorinių metų viduryje (birželio mėnesį) projekto vykdytojai surengia viešą seminarą, kuriame pateikia išsamią informaciją apie projekto darbų eigą ir pasiektus rezultatus.

28. Projekto pabaigoje (gegužės mėnesį) projekto vykdytojai surengia mokslinę konferenciją, kurioje pateikia bei aptaria rezultatus, gautus vykdant projektą.

29. Iki projekto baigiamųjų metų birželio 1 d. už projekto vykdymą atsakinga institucija pateikia Fondui galutinę projekto vykdymo mokslinę ir finansinę ataskaitas. Fondo valdybos paskirtiems ekspertams įvertinus abi ataskaitas ir nustačius, kad visi planuoti darbai įvykdyti ir lėšos panaudotos sąmatoje nurodytoms reikmėms, Fondo valdyba iki birželio 30 d. priima sprendimą dėl projekto pripažinimo įvykdytu. Teigiamo sprendimo atveju per liepos mėnesį Fondas perveda institucijai, atsakingai už projekto vykdymą, paskutiniam etapui skirtas lėšas. Jeigu Fondo ekspertai nustato, kad įvykdyti ne visi sutartyje numatyti darbai ir/arba Fondo skirtos lėšos (arba jų dalis) panaudotos ne sąmatoje nurodytoms reikmėms, projekto finansavimas sustabdomas, o Fondo valdyba priima sprendimą dėl sutartyje numatytų sankcijų taikymo institucijai, atsakingai už projekto vykdymą.

______________

 


Mokslinių tyrimų projektų prioritetinėse

Lietuvos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės

plėtros kryptyse finansavimo 2003-2006 m.

tvarkos priedas

 

Eksperto išvada

 

apie Lietuvos prioritetinių MOKSLINIŲ TYRIMŲ ir eksperimentinės plėtros krypčių projektą

 

Projekto vadovas:

 

Projekto pavadinimas:

 

Projekto paraiškos registracijos Nr.

 

Prioritetinė kryptis:

 

Ekspertinė grupė (kodas):

 

Ekspertas (kodas):

 

Projektas pateiktas ekspertizei (data):

 

Eksperto išvada gauta (data):

 

 

 

Projekto bendras įvertinimas balais:

 

I. Vertinimo kriterijai ir projekto įvertinimas pagal juos:

 

Vertinimo aspektas

Vertinimo kriterijus

Vertinimo kriterijaus skalė balais

Projekto

įvertinimas balais

Komentaras

(įvertinimo paaiškinimas)

1. Projekto mokslinė vertė

1.1. Projekto tyrimų reikšmingumas ir aktualumas mokslo krypties raidai

0–6

 

 

1.2. Projekto tyrimų naujoviškumas ir perspektyvumas

0–5

 

 

1.3. Projekte deklaruojamų tikslų ir planuojamų rezultatų mokslinis pagrįstumas

0–5

 

 

1.4. Projekte planuojamos produkcijos lygis

0–4

 

 

1.5. Projekto mokslinių tyrimų atitikimo prioritetinės mokslo krypties tematikai laipsnis

0–3

 

 

1. Iš viso:

023

 

 

2. Projekto vykdytojų mokslinė kompetencija

2.1. Projekto vadovo mokslinės kompetencijos projekto tematikoje lygis

0–5

 

 

2.2. Projekto vykdytojų mokslinės kompetencijos prioritetinės mokslo krypties tematikoje lygis

0–5

 

 

2.3. Projekto vadovo vykdytų mokslinių tyrimų projektų ir/arba jo mokslinės kompetencijos prioritetinės mokslo krypties tematikoje lygis

0–4

 

 

 

2. Iš viso:

014

 

 

3. Projekto vadybos lygis

3.1. Projekte planuojamos mokslinės produkcijos reikšmingumo mokslo krypties raidai ir planuojamų sąnaudų santykis

0–6

 

 

3.2. Projekto įvykdymui reikalingų resursų ir planuojamų sąnaudų pagrįstumo laipsnis

0–4

 

 

3.3. Projekto vadybos programos ir kalendorinio darbų plano pagrįstumo laipsnis

0–3

 

 

3. Iš viso:

013

 

 

Iš viso balų:

050

 

 

 

Projekto vertinimo kriterijų išaiškinimas.

1. Projekto mokslinės vertės kriterijų išaiškinimas:

1.1. Projekto tyrimų reikšmingumas ir aktualumas įvertinamas nustatant, kaip projekte atskleista planuojamų tyrimų svarba konkrečios mokslo krypties ar šakos raidai. Aukštesniais balais vertinti projektai, kuriuose pagrįstai parodoma, kad bus sukurtos naujos žinios, reikšmingos ir aktualios šių mokslo krypčių ar šakų raidai.

1.2. Projekto tyrimų naujoviškumas ir perspektyvumas įvertinamas nustatant, ar projekte siūloma pakartoti jau žinomus tyrimus su naujais objektais, ar atlikti iš esmės naujus tyrimus su jau tirtais objektais, ar siūloma atlikti iš esmės naujus tyrimus su naujais objektais. Aukščiausiais balais vertintini projektai, kuriuose siūlomas originalus, visiškai naujas tyrimų metodas ir ypač jeigu jis taikomas naujam mokslo uždaviniui spręsti.

1.3. Projekte deklaruojamų tikslų ir planuojamų rezultatų mokslinis pagrįstumas įvertinamas nustatant, kokia yra projekte deklaruojamų tikslų ir rezultatų pasiekimo tikimybė įvertinus projekto mokslinių idėjų aiškumą bei realumą ir pasirinktų mokslinių tyrimų metodų tinkamumą šių idėjų realizavimui.

1.4. Planuojamos produkcijos lygis įvertinamas nustačius projekto vykdytojų planuojamos mokslinės produkcijos tipą (ataskaita, praktinės rekomendacijos, techninė dokumentacija, sukurtas naujas prietaisas, parduota licencija, parduota (perduota) nauja technologija, užregistruota nauja veislė ar patentas, paskelbtas mokslinis darbas) ir lygį (mokslinė ir techninė produkcija užregistruota tik savo šalyje ar vedančiose pasaulio valstybėse: JAV, Europoje, Japonijoje, mokslinių leidinių prestižas).

1.5. Projekto tyrimų temos atitikimo prioritetinės krypties tematikai laipsnis įvertinamas išnagrinėjus projekto mokslinių tyrimų tematiką ir jos atitikimą projekto vadovo deklaruojamai prioritetinei krypčiai, remiantis ES 6-tosios bendrosios programos atitinkamų krypčių aprašymu ir krypties 2.6 moksline tematika.

2. Projekto vykdytojų mokslinė kompetencija:

2.1. Projekto vadovo mokslinės kompetencijos projekto tematikoje lygis įvertinamas pagal jo pastarųjų 3 metų mokslinės produkcijos pagal projekto tematiką kiekį bei lygį.

2.2. Projekto vykdytojų mokslinės kompetencijos krypties tematikoje lygis įvertinamas pagal projekto vykdytojų pastarųjų 3 metų publikacijų prioritetinėje mokslo kryptyje kiekį bei lygį.

2.3. Projekto vadovo vykdytų mokslinių tyrimų projektų ir/arba jo kompetencijos prioritetinės mokslo krypties tematikoje lygis nustatomas pagal jo pastaraisiais 5 metais vykdytų ir vykdomų mokslinių tyrimų projektų eigą bei rezultatus (gautą mokslinę produkciją) ir/arba jo pastarųjų 5 metų mokslinės produkcijos pagal prioritetinės mokslo krypties tematiką kiekį bei lygį.

3. Projekto vadybos lygis:

3.1. Projekte planuojamos mokslinės produkcijos reikšmingumo mokslo krypties raidai ir planuojamų sąnaudų santykis įvertinamas nustatant projekto deklaruojamų tikslų ir planuojamų gauti rezultatų mokslinę ir praktinę vertę bei palyginant ją su planuojamais panaudoti resursais ir finansinėmis bei darbo sąnaudomis.

3.2. Projekto įvykdymui reikalingų resursų ir planuojamų sąnaudų pagrįstumo laipsnis įvertinamas nustatant, ar projekte siūlomi panaudoti resursai bei planuojamos finansinės ir darbo sąnaudos yra adekvatūs projekte siūlomų vykdyti mokslinių tyrimų apimtims.

3.4. Projekto vadybos programos ir kalendorinio darbo plano pagrįstumo laipsnis įvertinamas nustatant projekto vykdymo vadybos programos bei siūlomo kalendorinio plano realumą ir atitikimą projekto mokslinei programai.

Pastaba. Projektai, kurie nors pagal vieną kriterijų įvertinami nuliu balų, konkurse dėl paramos toliau dalyvauti negali.

 

II. Eksperto išvada apie prašomos paramos projekto vykdymui dydį (nereikalinga išbraukti, reikalinga įrašyti):

 

1. Sąmata pagrįsta, todėl visą prašomą paramos sumą galima skirti.

 

2. Projekto vykdymui siūloma skirti ne daugiau kaip ………………tūkst. Lt.

 

III. Eksperto deklaracija:

 

1. Šiuo patvirtinu, kad aš neturiu sąsajų su vykdomu projektu ar jo vykdytojais ir nėra jokių mano interesų, kurie galėtų daryti įtaką mano vertinimo objektyvumui.

2. Aš pasižadu visą informaciją, kurią sužinojau vykdydamas ekspertizę, traktuoti kaip konfidencialią ir jos neplatinti bei nenaudoti jokiems tikslams.

 

Ekspertas ……………………./……………………………….

                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

Data ………………..

______________