KŪNO KULTŪROS IR SPORTO DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. vasario 4 d. Nr. V-24

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 9-215; 2008, Nr. 47-1752) 15 str. 3 dalimi ir 21 straipsnio nuostatomis, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 (Žin., 2004, Nr. 171-6342),

1. Tvirtinu valstybės biudžeto lėšų skyrimo naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. sausio 15 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-23 „Dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo nevyriausybinių kūno kultūros ir sporto organizacijų kūno kultūros ir sporto programoms įgyvendinti, biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pasirašymo ir atsiskaitymo už biudžeto lėšų panaudojimą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 12-503).

2.2. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. sausio 16 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-27 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 metų neįgaliųjų sporto organizacijų programų vertinimo ir biudžeto lėšų skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.3. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 30 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-416 „Dėl biudžeto lėšų kontrolės tvarkos sporto organizacijose patvirtinimo“.

2.4. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. liepos 1 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-377 „Dėl nuolatinės lėšų skirstymo komisijos sudarymo ir lėšų skirstymo prioritetų nustatymo“.

2.5. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. balandžio 15 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-152 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-377 „Dėl nuolatinės lėšų skirstymo komisijos sudarymo ir lėšų skirstymo prioritetų nustatymo“ pakeitimo“.

2.6. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 27 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-400 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-377 pakeitimo“.

3. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtinto Valstybės biudžeto lėšų skyrimo naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo 17.2 punktas įsigalioja 2011 m. liepos 1 d.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                   Klemensas Rimšelis


 

PATVIRTINTA

Kūno kultūros ir sporto departamento

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

generalinio direktoriaus

2011 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. V-24

 

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas) valdomų valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo sąlygas, Departamento ir lėšų gavėjo teises ir pareigas, valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. kompensuojamosios išlaidos – neapmokestinamos piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžio nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), komandiruočių išlaidos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 44-396); sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių maitinimosi išlaidos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. birželio 5 d. nutarimu Nr. 561 „Dėl sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių vienos paros maitinimosi išlaidų piniginių kompensacijų dydžių patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 53-1238; 2007, Nr. 137-5611);

2.2. priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai (varžybos, renginiai, seminarai ir pan.);

2.3. Programa – Organizacijos kiekvienais metais pateikiamas metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame nustatyti Organizacijos iškelti metiniai tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai ir numatomos lėšos jų įgyvendinimui;

2.4. ilgalaikis turtas – turtas, kurio minimali (įsigijimo, pagaminimo savikaina) vertė nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 72-2921) 1 punkte, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes ir transporto priemones, priskiriamus ilgalaikiam materialiajam turtui neatsižvelgiant į jų vertę,

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatyme (Žin., 1996, Nr. 9-215; 2008, Nr. 47-1752) vartojamas sąvokas.

3. Valstybės biudžeto lėšos gali būti skiriamos šioms kūno kultūros ir sporto organizacijoms (toliau kartu – Organizacijos):

3.1. Departamento pripažintoms nacionalinėms sporto (šakos) federacijoms;

3.2. kitoms Departamento nustatyta tvarka pripažintoms nevyriausybinėms kūno kultūros ir sporto organizacijoms.

4. Valstybės biudžeto lėšų skyrimo Organizacijoms kriterijus ir Organizacijų pripažinimo tvarką nustato Departamento generalinis direktorius.

5. Bendra biudžetiniams metams skiriama biudžeto lėšų suma sporto visiems, neįgaliųjų sporto ir sporto (šakų) plėtros programoms ir projektams (toliau kartu – Programos) nustatoma Departamento strateginiame veiklos plane.

 

II. SPRENDIMŲ DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

6. Departamento generalinio direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija) teikia siūlymus Departamento generaliniam direktoriui dėl:

6.1. lėšų paskirstymo ir perskirstymo pagal Programas;

6.2. lėšų paskirstymo ir perskirstymo pagal Programas, jeigu metų laikotarpiu teisės aktų nustatyta tvarka keičiasi valstybės biudžeto asignavimų paskirstymas;

6.3. lėšų, kurios metų laikotarpiu papildomai gaunamos iš valstybės biudžeto, kai nėra nurodyta tikslinė šių lėšų paskirtis;

6.4. lėšų, kurios metų laikotarpiu gaunamos iš kitų valstybės fondų ar kitų teisėtų šaltinių, paskirstymo.

7. Organizacija, siekianti gauti valstybės biudžeto lėšų, privalo pateikti Departamentui Programą, kurioje nurodomi Organizacijos veiklos tikslai, uždaviniai ir konkrečios priemonės jiems pasiekti.

8. Komisija, įvertinusi Organizacijų pateiktas Programas, teikia Departamento generaliniam direktoriui siūlymą dėl lėšų skyrimo Organizacijoms tikslingumo.

9. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo Organizacijoms priima Departamento generalinis direktorius.

10. Departamento generaliniam direktoriui priėmus sprendimą skirti valstybės biudžeto lėšų, Departamentas su Organizacija sudaro biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).

11. Jeigu Organizacija atsisako pasirašyti Sutartį ar praleidžia sutarčių pasirašymui nustatytą terminą, Komisija, vadovaudamasi nustatytais kriterijais, perskirsto lėšas kitoms Organizacijoms.

12. Komisija nesvarsto Programų tų Organizacijų, kurios:

12.1. nustatyta tvarka neatsiskaitė su Departamentu už anksčiau gautas lėšas Programoms įgyvendinti;

12.2. anksčiau gautas lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

12.3. Departamentui pareikalavus, nebuvo pateikusios anksčiau gautų lėšų panaudojimą pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijų.

13. Jeigu Komisija nustato, kad Organizacijai lėšos neturi būti skiriamos, Organizacija apie tai informuojama raštu.

 

III. DEPARTAMENTO IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠAS GAUNANČIŲ ORGANIZACIJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

14. Departamentas turi teisę:

14.1. pasirašyti biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Organizacijomis ir skirti joms valstybės biudžeto lėšų;

14.2. vienašališkai keisti atsiskaitymo už panaudotas lėšas dokumentų pateikimo formas, terminus ir tvarką;

14.3. sutrikus finansavimui ar Finansų ministerijai pakeitus finansavimo sąlygas, vienašališkai sumažinti Sutartimi nustatytą finansavimą. Tokiu atveju Organizacija privalo patikslinti sąmatą;

14.4. reikalauti pateikti visas išlaidas pateisinančių dokumentų patvirtintas kopijas;

14.5. reikalauti laiku pateikti teisingai užpildytas valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitas.

15. Departamentas įsipareigoja:

15.1. kontroliuoti, ar Organizacijos naudoja joms skirtas valstybės biudžeto lėšas šiame Apraše ir Sutartyse nustatyta tvarka ir tikslais;

15.2. jei nustatoma, kad Organizacija lėšas naudoja netinkamai ar kitaip pažeidžia šio Aprašo ar Sutarties nuostatas, taikyti šiame Apraše ir (ar) Sutartyje numatytas sankcijas;

15.3. teikti organizacinę, metodinę ir informacinę pagalbą, reikalingą rengiant planavimo ir ataskaitų dokumentus.

16. Organizacija turi teisę:

16.1. gauti informaciją apie valstybės biudžeto lėšų paskirstymą pagal nustatytus kriterijus;

16.2. gauti informacinę ar metodinę pagalbą, reikalingą rengiant planavimo ir ataskaitų dokumentus;

16.3. suderinusios su Departamentu, tikslinti prie sutarčių reikalaujamus pateikti priedus.

17. Organizacija įsipareigoja:

17.1. Programoje nustatyti konkrečius rezultatus, kuriuos planuoja pasiekti;

17.2. naudodama valstybės biudžeto lėšas atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais;

17.3. biudžeto lėšas naudoti taupiai, teisėtai, ekonomiškai, racionaliai ir efektyviai, neviršydama detaliojoje išlaidų sąmatoje patvirtintų lėšų Programos priemonėms įgyvendinti;

17.4. vykdydama priemones laikytis teisės aktuose nustatytų kompensuojamųjų išlaidų dydžių, užtikrinti finansinių atsiskaitymo dokumentų teisėtumą ir apsaugą;

17.5. teisės aktų nustatyta tvarka vykdydama priemones užtikrinti saugias ir sveikas sąlygas jų dalyviams, užtikrinti, kad varžybose dalyvaujantys asmenys turėtų nustatytos formos sveikatos pažymas arba pateiktų pačių sutikimą raštu dalyvauti varžybose ar renginyje ir patiems atsakyti už savo sveikatą;

17.6. sudaryti sąlygas Departamento atstovams ar kitiems valstybės valdymo kontrolės institucijų pareigūnams tikrinti biudžeto lėšų panaudojimą (prireikus sudaryti sąlygas patikrinti dokumentus Organizacijos patalpose arba pateikti prašomų dokumentų originalus ar (ir) kopijas), taip pat teikti kitą Departamentui reikalingą informaciją;

17.7. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikti informaciją apie: steigimo dokumentuose nurodytos informacijos pasikeitimą, Organizacijos narių pasikeitimą;

17.8. užtikrinti, kad perkant prekes, paslaugas, darbus valstybės biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.

 

IV. BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

18. Patvirtintos Sutarčių formos su priedais, taip pat ataskaitų formos skelbiamos Departamento interneto tinklalapyje.

19. Sutartys tarp Departamento ir Organizacijų sudaromos dviem egzemplioriais.

20. Organizacija pasirašytus Sutarties egzempliorius (su visais priedais) privalo pateikti Departamentui iki biudžetinių metų vasario 15 d. Sutartys, pateiktos po šiame punkte nurodytos datos, nepriimamos. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu Departamentas paskelbia kitą datą, iki kurios turi būti pasirašytos Sutartys.

21. Šio Aprašo nustatyta tvarka sudarytų Sutarčių priedais bus laikomi ir šio Aprašo nustatyta tvarka sudaryti susitarimai dėl Sutarčių papildymo.

22. Jeigu metų laikotarpiu Organizacijai skiriamos lėšos konkrečiam tikslui (vienoms varžyboms), Departamentas su Organizacija pasirašo Sutartį tiksliniam lėšų skyrimui, o atsiskaityti už lėšų panaudojimą Organizacija turi šio Aprašo nustatyta tvarka.

23. Metų laikotarpiu, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 10 d., Organizacija gali pateikti Departamentui motyvuotą prašymą skirti papildomai lėšų. Organizacijų prašymus nagrinėja Komisija. Kartu su motyvuotu prašymu Organizacija privalo pateikti Programą, kurioje nurodoma, kokiam tikslui, uždaviniams ir priemonėms įgyvendinti prašoma skirti papildomai lėšų, taip pat išlaidų sąmatą. Departamentui pareikalavus, Organizacija privalo pateikti ir kitus dokumentus.

24. Komisija, svarstydama Organizacijos prašymą skirti papildomų lėšų, atsižvelgia į bendrai per metus Organizacijai skirtų lėšų sumą, į motyvus, kodėl prašoma skirti papildomai lėšų, jeigu prašoma skirti lėšų konkrečioms sporto varžyboms – įvertina varžybų aktualumą ir reikalingumą sportininkams ir bendrai varžybų sistemai.

25. Skyrus papildomą finansavimą, Departamentas su Organizacija pasirašo naują Sutartį papildomai skirtai sumai, jeigu lėšos skiriamos Programai įgyvendinti, arba tikslinę Sutartį, jeigu lėšos skiriamos konkrečioms varžyboms vykdyti. Už papildomai skirtas lėšas atsiskaitoma šiame Apraše nustatyta bendra tvarka.

 

V. BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ PAKEITIMO SĄLYGOS

 

26. Šio Aprašo nustatyta tvarka pasirašytos Sutartys gali būti keičiamos, jeigu keičiasi suplanuotų varžybų datos, numatoma, kad varžybos neįvyks ar dėl kitų priežasčių turi būti patikslinami sutarčių priedai.

27. Sutartys gali būti keičiamos tik dėl tų Programos priemonių, kurių vykdymo terminas neprasidėjęs, ir apimti tas naujas Programos priemones, kurios vyks po Sutarties pakeitimo.

28. Organizacija, siekdama pakeisti sudarytą Sutartį, privalo pateikti Departamentui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl ko būtina keisti Sutartį, ir pateikti siūlomų pakeisti Sutarties priedų pasirašytus ir antspauduotus du egzempliorius. Papildydama Sutartį Organizacija kartu turi pateikti patikslintą detaliąją išlaidų sąmatą.

29. Susitarimai dėl Sutarties pakeitimo pasirašomi arba Organizacijai per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti Sutartį gavimo pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Sutartį.

30. Departamentui nesutikus pakeisti Sutarties sąlygų, Organizacija per 20 darbo dienų nuo atsisakymo pakeisti Sutarties sąlygas gavimo privalo į Finansų ministerijos atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta Sutartyje, grąžinti valstybės biudžeto lėšas, skirtas neįvykusioms (neįvyksiančioms) priemonėms. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu Organizacija ir toliau vykdys priemones, numatytas programoje iki prašymo pakeisti Sutartį.

 

VI. BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ NUTRAUKIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

31. Sutartis tarp Departamento ir Organizacijos gali būti nutraukta Organizacijos prašymu. Šiuo atveju Organizacija privalo pateikti raštišką motyvuotą prašymą nutraukti Sutartį. Kartu su prašymu nutraukti Sutartį Organizacija privalo pateikti jau panaudotų lėšų ataskaitas ir grąžinti nepanaudotas lėšas į Sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą.

32. Organizacija gali prašyti nutraukti Sutartį, jeigu:

32.1. baigiasi Organizacijos steigimo dokumentuose nurodytas veiklos terminas, kuriam Organizacija buvo įsteigta;

32.2. Organizacijos valdymo organai priima sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka baigti Organizacijos veiklą arba tokį sprendimą priima teismas.

33. Departamentas, gavęs prašymą nutraukti Sutartį, privalo patikrinti jau panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu patikrinus ataskaitas nerandama pažeidimų, pasirašomas susitarimas dėl Sutarties nutraukimo.

34. Jeigu patikrinus šio Aprašo 31 punkte nurodytas ataskaitas randama pažeidimų, Departamentas gali nustatyti terminą jiems pašalinti. Jeigu per nustatytą terminą pažeidimai pašalinami, pasirašomas susitarimas dėl Sutarties nutraukimo.

35. Jeigu per šio Aprašo 34 punkte nurodytą terminą nustatyti pažeidimai nepašalinami, Departamentas gali taikyti šiame Apraše nurodytas sankcijas.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO IŠLAIDOS

 

36. Biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programai įgyvendinti, realios, atitinkančios rinkos kainas, pagrįstos įrodančiais dokumentais ir numatytos Sutarties sąmatoje.

37. Tinkamomis finansuoti Programos įgyvendinimo išlaidos:

37.1. Programos vykdytojų, kurie tiesiogiai vykdo Programą (yra įdarbinti Organizacijos), atlygiui ir su juo susijusiems darbdavio mokesčiams;

37.2. prekėms ir paslaugoms įsigyti;

37.3. Programos vykdytojų ir dalyvių transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams) apmokėti;

37.4. Programos vykdytojų ir dalyvių telekomunikacinių paslaugų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

37.5. patalpų, skirtų Programos veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) apmokėti;

37.6. Programos vykdytojų ir dalyvių komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į priemonės vykdymo vietą ir grįžimo atgal) apmokėti;

37.7. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis);

37.8. Programos dalyvių kompensuojamosioms išlaidoms apmokėti;

37.9. ilgalaikiam turtui nuomoti;

37.10. iki 5 proc. Sutarties bendros sumos nenumatytos išlaidos, kurios nebuvo tiksliai žinomos Sutarties sudarymo metu ir kurios nedubliuoja Sąmatoje jau esančių išlaidų;

37.11. išlaidos, skirtos Programos įgyvendinimui ir administravimui, patirtos iki Sutarties sudarymo momento, bet įtrauktos į sąmatą, kurią Organizacija pateikia kartu su Programa. Tokios išlaidos įtraukiamos į pirmojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

38. Tinkamos finansuoti Programos administravimo išlaidos:

38.1. Programos vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja Programą, išlaidos atlygiui ir su juo susijusiems darbdavio mokesčiams;

38.2. kanceliarinėms prekėms, kitoms biuro prekėms ir įrangai įsigyti;

38.3. patalpų, skirtų Programai administruoti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) apmokėti;

38.4. Programą administruojančių darbuotojų telekomunikacinių paslaugų (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

38.5. Programą administruojančių darbuotojų komandiruotėms (transporto išlaidoms: kurui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams; kelionių faktinėms išlaidoms) apmokėti;

38.6. banko paslaugų mokesčiai, susiję su Programos vykdymu;

38.7. apmokėjimo įmonei už teikiamas buhalterines paslaugas išlaidos, jeigu Organizacijoje nėra finansininko.

39. Programos administravimo išlaidoms gali būti planuojama ne daugiau kaip 30 procentų Programai numatomų lėšų. Komisija, vertindama Programą ir spręsdama, kiek lėšų jai skirti, gali teikti motyvuotą siūlymą padidinti arba sumažinti šiame punkte nurodytą procentą, skirtą Programos administravimo išlaidoms.

40. Netinkamos finansuoti išlaidos:

40.1. nėra tiesiogiai susijusios su Programos įgyvendinimu;

40.2. neužregistruotos Organizacijos apskaitoje ir nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;

40.3. žemės ir nekilnojamojo turto pirkimo;

40.4. už paimtas paskolas bankui mokamos palūkanos;

40.5. išperkamosios nuomos;

40.6. baudoms, finansinėms nuobaudoms arba delspinigiams padengti, lėšos, skirtos byloms nagrinėti;

40.7. išmokoms, pašalpoms padengti;

40.8. ilgalaikiam turtui įsigyti.

41. Jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą detaliosios sąmatos straipsnio eilutę viršija numatytą sąmatoje jos sumą 10 procentų, planuotos išlaidų rūšys pagal Departamento patvirtintą išlaidų sąmatą turi būti tikslinamos raštu. Prašymas dėl sąmatos tikslinimo, nurodant visas tokio tikslinimo priežastis, turi būti pateiktas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki ataskaitos pateikimo termino pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d.

42. Organizacija, įvykdžiusi priemonę, privalo iki kito mėnesio 8 d. arba, kai atsiskaitymas vyksta ketvirčiais, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 8 d. pateikti Departamentui ataskaitas, kurių formos patvirtinamos atskiru Departamento generalinio direktoriaus įsakymu ir skelbiamos Departamento interneto tinklalapyje.

43. Vykdant atsiskaitymą papildomai skirtos lėšos įtraukiamos į atitinkamo ketvirčio ataskaitą.

44. Iš Departamento gautos, bet pagal paskirtį tais metais nepanaudotos lėšos grąžinamos ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. į Finansų ministerijos atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta Sutartyje.

 

VIII. BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO PATIKRINIMAS. SANKCIJOS UŽ NETINKAMĄ BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

45. Departamentas kontroliuoja Programų, kurioms įgyvendinti skiriamos lėšos, vykdymą ir biudžeto lėšų tikslinį naudojimą.

46. Departamentas privalo raštu prieš 7 darbo dienas informuoti Organizacijas apie planuojamą lėšų patikrinimą nurodydamas, kurio laikotarpio lėšos bus tikrinamos ir kokius dokumentus reikės pateikti.

47. Tikrindamas biudžeto lėšų naudojimą, Departamentas vertina, ar lėšos panaudotos racionaliai, teisėtai, tinkamai ir efektyviai.

48. Jeigu nustatoma biudžeto lėšų naudojimo pažeidimų, tai Departamentas turi teisę:

48.1. nustatyti terminą (nuo savaitės iki 2 mėnesių) pažeidimams pašalinti. Konkretus terminas nustatomas atsižvelgiant į pažeidimų sudėtingumą. Organizacija, pašalinusi pažeidimus, apie tai raštu privalo informuoti Departamentą;

48.2. sustabdyti biudžeto lėšų pervedimą Organizacijai, jeigu ji nepašalina pažeidimų per nustatytą terminą;

48.3. nutraukti biudžeto lėšų pervedimą biudžetiniais metais ir neskirti lėšų kitais metais;

48.4. išieškoti iš Organizacijos netinkamai panaudotas lėšas.

 

IX. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖJIMAS

 

49. Programų, kurių įgyvendinimui skiriamos biudžeto lėšos, įgyvendinimo stebėseną atlieka Departamento generalinio direktoriaus įsakymu paskirti asmenys.

50. Atliekant Programų įgyvendinimo stebėseną įvertinama, ar pasiekti Programoje numatyti tikslai, įgyvendinti uždaviniai, įvykdytos konkrečios priemonės ir pan.

51. Programų įgyvendinimo stebėseną vykdyti paskirti asmenys sudaro metinį stebėsenos planą (ketvirčiais), kuris tvirtinamas Departamento generalinio direktoriaus įsakymu.

52. Programų vykdymo kontrolė atliekama kas ketvirtį, o kiekvieno ketvirčio pabaigoje stebėseną vykdę asmenys pateikia Programų įgyvendinimo ataskaitas.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Jeigu Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas laiku nepatvirtinamas Lietuvos Respublikos Seime, tai biudžetinių lėšų sumos, skiriamos Organizacijoms metų pradžioje iki biudžetų patvirtinimo, kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų joms skirtų lėšų dydžio.

54. Programos įgyvendinimo veikla turi būti kruopščiai dokumentuojama. Už informacijos ir pateiktų dokumentų tikslumą, gautų lėšų apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas.

_________________