LIETUVOS MOKSLO TARYBOS

 

NUTARIMAS

DĖL NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. sausio 2 d. Nr. VII-91

Vilnius

 

 

Lietuvos mokslo taryba (toliau – Taryba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 877 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 731 „Dėl Nacionalinių mokslo programų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 92-4378) 3 punktu, nutaria:

1. Patvirtinti Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavesti Tarybos pirmininkui sudaryti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 980 „Dėl nacionalinių mokslo programų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 116-4427) į sąrašą įtrauktų nacionalinių mokslo programų:

2.1. programų rengimo ir valdymo grupes – iki 2012 m. sausio 15 d;

2.2. programų vykdymo grupes – iki 2012 m. sausio 30 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                 Eugenijus Butkus


PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos

2012 m. sausio 2 d. nutarimu Nr. VII-91

 

Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nacionalinių mokslo programų rengimo, vykdymo ir administravimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 731 „Dėl Nacionalinių mokslo programų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 85-3382; 2011, Nr. 92-4378) patvirtintais Nacionalinių mokslo programų nuostatais.

3. Apraše vartojamos šios sąvokos:

3.1. moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra (toliau – moksliniai tyrimai) – sisteminga kūrybinė gamtos, žmogaus, kultūros ir visuomenės pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimas;

3.2. nacionalinė mokslo programa (toliau – programa) – visuma mokslinių tyrimų ir jiems vykdyti būtinų metodų ir priemonių, kuri sukuria sąlygas valstybei ir visuomenei spręsti strategiškai svarbias problemas ir didinti Lietuvos mokslo konkurencingumą;

3.3. nacionalinės mokslo programos projektas (toliau – projektas) – visuma mokslinių tyrimų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką tyrėjų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka nacionalinės mokslo programos uždaviniui spręsti;

3.4. paraiška finansuoti nacionalinės mokslo programos projektą (toliau – paraiška) – trijų dalių (prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto) dokumentas, kurį, siekdami gauti finansavimą moksliniams tyrimams, Tarybai teikia projekto vadovas ir kiti vykdytojai (kartu su vykdančiąja institucija);

3.5. programos projekto rengimo grupė – programos grupės sudaryta ekspertų grupė programos projektui parengti;

3.6. programos rengimo ir valdymo grupė (toliau – programos grupė) – iš Humanitarinių ir socialinių mokslų ar Gamtos ir technikos mokslų komiteto visų narių Tarybos pirmininko sudaryta grupė, atsakinga už programos parengimą ir jos įgyvendinimą; jei programą remia ar finansuoja kita institucija (ministerija, kita valstybės institucija, fondas, mokslo ir studijų institucija ar verslo subjektas), į grupės sudėtį paskiriamas ir šios institucijos atstovas;

3.7. programos vykdymo grupė – iš programos projektų vadovų ir ekspertų Tarybos pirmininko sudaryta grupė programos vykdymui koordinuoti (rengti ataskaitas, teikti pasiūlymus dėl programos rezultatų panaudojimo ir kitus pasiūlymus dėl programos įgyvendinimo);

3.8. projekto partneris – viešas arba privatus juridinis asmuo, kartu su vykdančiąja institucija sudarantis projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti ir su vykdančiąja institucija pasirašęs partnerystės sutartį;

3.9. projekto vadovas – mokslininkas, vadovaujantis projekto įgyvendinimui, arba mokslininkas, vienas pats įgyvendinantis projektą;

3.10. projekto vykdytojas – tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju laikomas ir projekto vadovas;

3.11. vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija (aukštoji mokykla ar mokslinių tyrimų institutas), įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaranti projekto vykdytojams (-ui) sąlygas projektui įgyvendinti bei teisės aktų nustatyta tvarka administruojanti projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas, taip pat atstovaujanti projekto partneriams (jei jų yra).

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme vartojamas sąvokas.

4. Programos tikslas – gauti naujų mokslo žinių, kurių reikia programoje apibrėžtoms problemoms išspręsti, valstybės ir visuomenės gyvenimo sričių raidos projektams vykdyti ir Lietuvos mokslui lygiaverčiai dalyvauti Europos mokslinių tyrimų erdvėje. Įgyvendinant programą sutelkiamas mokslo potencialas, finansiniai ištekliai, inicijuojami būtini nauji ir koordinuojami programos paskirtį bei tikslus atitinkantys jau vykdomi (tarp jų – tarptautinio bendradarbiavimo pagrindu) moksliniai tyrimai.

5. Programa įgyvendinama vykdant projektus, atrinktus viešo konkurso būdu.

6. Programos projektams įgyvendinti skiriamomis lėšomis finansuojamos šios veiklos:

6.1. moksliniai tyrimai,

6.2. mokslinių tyrimų infrastruktūros palaikymas ir plėtra,

6.3. mokslinių rezultatų sklaida,

6.4. mokslinių rekomendacijų valstybės institucijoms rengimas,

6.5. vykdytojų dalyvavimas Europos mokslinių tyrimų erdvės tinkluose.

7. Programa gali būti finansuojama:

7.1. iš Tarybai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių;

7.2. iš ministerijoms ar kitoms valstybės institucijoms skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais disponuoja šios ministerijos ar kitos valstybės institucijos ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų lėšų, kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais fondai, mokslo ir studijų institucijos, verslo subjektai disponuoja finansuodami su programomis susijusius mokslinius tyrimus ir kitą veiklą.

8. Aprašo II–IV skyriuose nurodomas programos parengimas, vykdymas, rezultatų vertinimas ir sklaida, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.1 punkte nurodytų šaltinių; Aprašo V skyriuje nurodomi papildomi su programa susiję veiksmai, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.2 punkte nurodytų šaltinių.

 

II. PROGRAMŲ PARENGIMAS

 

I. PASIŪLYMŲ RENGTI PROGRAMAS SVARSTYMAS IR PROGRAMŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

9. Kvietimą teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų Taryba paprastai skelbia ne rečiau kaip kas penkerius metus. Kvietimas skelbiamas tada, kai:

9.1. baigiama vykdyti kuri nors kita programa,

9.2. atsiranda poreikis spręsti tam tikrą Lietuvai aktualią mokslinę problemą,

9.3. Tarybos finansinės galimybės leidžia pradėti įgyvendinti naują programą.

10. Pasiūlymus rengti programas gali teikti viešojo administravimo institucijos, mokslo ir studijų institucijos, Tarybos nariai, kiti mokslininkai, taip pat kiti fiziniai ir juridiniai asmenys. Pasiūlymuose turi būti:

10.1. atskleista valstybei ir visuomenei strategiškai svarbi problema, kuriai spręsti reikia siūlomų programos tematikų tarpdisciplininių mokslinių tyrimų;

10.2. pagrįsta, kad šiai problemai spręsti būtina kelių mokslo ir studijų institucijų pastangomis atlikti siūlomų programos tematikų mokslinius tyrimus ir gauti naujų mokslo žinių;

10.3. pagrįsta, kad naują tinkamiausią problemos sprendimą galima įgyvendinti per vidutinį laikotarpį (3–7 metus).

11. Kvietimą teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų Taryba skelbia savo svetainėje www.lmt.lt (toliau – svetainė) ir informuoja ministerijas, mokslo ir studijų institucijas, kitas sisteminga pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimu galimai suinteresuotas institucijas (toliau – kitos institucijos). Pasiūlymai dėl rengtinų programų priimami ne trumpiau kaip du mėnesius.

12. Pasibaigus pasiūlymų dėl rengtinų programų teikimo laikui, visi gauti pasiūlymai skelbiami svetainėje.

13. Pasiūlymus vertina Taryba, pasitelkusi ekspertus. Ekspertų grupė (-ės) išnagrinėja gautus pasiūlymus, parengia išvadas ir teikia siūlymą įtraukti vieną ar kelias programas į programų sąrašą arba sąrašo nepapildyti. Ekspertinio vertinimo išvadose turi būti aptartas kiekvienas pasiūlymas rengti programą, taip pat pateikti argumentai, kodėl pasiūlymas atmestas, sujungtas su kitu ar jam pritarta.

14. Ekspertinio vertinimo išvados svarstomos Humanitarinių ir socialinių mokslų komitete ir (ar) Gamtos ir technikos mokslų komitete (toliau – Komitetas). Galutinį sprendimą dėl siūlymo papildyti programų sąrašą (ar programų sąrašo nepapildyti) priima Taryba. Šis sprendimas ir apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

15. Taryba teikia Švietimo ir mokslo ministerijai motyvuotą pasiūlymą dėl programos įrašymo į programų sąrašą. Jei į programų sąrašą siūloma įtraukti kelias programas, teikiamas prioritetinis jų sąrašas. Teikime turi būti nurodyti programos (-ų) įgyvendinimo terminai ir orientacinės lėšos kiekvienais programos (-ų) vykdymo kalendoriniais metais.

 

II. PROGRAMOS PROJEKTO PARENGIMAS

 

16. Švietimo ir mokslo ministerijai papildžius programų sąrašą ir įgaliojus Tarybą programą administruoti, Tarybos pirmininkas sudaro programos grupę.

17. Programos grupė iš jos narių ir kitų ekspertų sudaro programos projekto rengimo grupę. Pastarajai grupei pavedama parengti programos projektą, kuriame turi būti:

17.1. programos tikslas ir uždaviniai,

17.2. esamos mokslinių tyrimų būklės analizė,

17.3. programos įgyvendinimo priemonės,

17.4. programos įgyvendinimo priemonių vykdymo terminai,

17.5. laukiami rezultatai, jų panaudojimo galimybės ir vertinimo kriterijai,

17.6. programai ir jos uždaviniams vykdyti reikalingos lėšos ir jų šaltiniai,

17.7. duomenys apie programos stebėsenos ir atskaitomybės mechanizmą.

18. Parengtą programos projektą programos grupė svarsto, teikia, jei reikia, pataisas ir priima tinkamu paskelbti svetainėje viešam svarstymui.

19. Apie programos projekto paskelbimą svetainėje Taryba informuoja ministerijas, kurių reguliavimo sritis susijusi su programos problematika (toliau – suinteresuotos ministerijos), mokslo ir studijų institucijas, kitas institucijas, organizuoja parengto programos projekto pristatymą mokslo visuomenei. Gauti atsiliepimai apie programos projektą skelbiami svetainėje.

20. Programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą pagal viešo svarstymo rezultatus ir teikia programos grupei svarstyti. Kai programos grupė programos projektą pripažįsta tinkamu, jis teikiamas vertinti Lietuvos ir užsienio ekspertams. Apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

21. Programos projekto rengimo grupė, jei reikia, pataiso programos projektą pagal ekspertinio vertinimo išvadas ir teikia jį programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į gautus atsiliepimus bei ekspertų vertinimus, ir pasiūlo Tarybai programos projektą teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.

22. Švietimo ir mokslo ministerijai priėmus sprendimą tikslinti programos projektą, programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą ir teikia programos grupei svarstyti. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymą tikslinti programos projektą ir pasiūlo Tarybai programos projektą pakartotinai teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.

 

III. PROGRAMOS VYKDYMAS

 

I. KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMAS

 

23. Švietimo ir mokslo ministerijai patvirtinus programą, Taryba skelbia kvietimą teikti paraiškas konkursui. Kvietimai paprastai skelbiami kartą per metus.

24. Kvietime nurodoma paraiškų teikimo bendrosios nuostatos ir specialieji konkretaus konkurso reikalavimai. Taip pat nurodoma paraiškų priėmimo terminas, vieta, už priėmimą atsakingi Tarybos Mokslo fondo (toliau – Mokslo fondas) darbuotojai ir kita informacija.

25. Kvietimo tekstas svarstomas Komiteto posėdyje.

26. Kvietimą teikti paraiškas svetainėje skelbia Mokslo fondas.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

27. Paraišką gali teikti projekto vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija (ir projekto partneriu (-iais), jei tai būtina projekto vykdymui).

28. Projekto vadovas turi dirbti projekte ne mažiau kaip 40 val. per mėnesį visą jo vykdymo laikotarpį. Kiekvieno kito projekto vykdytojo darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais. Projekto vadovas ir vykdytojai su vykdančiąja institucija arba projekto partneriu (-iais) privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui.

29. Projekto vykdytojas gali dalyvauti ne viename Tarybos finansuojamame projekte pagal jos remiamas veiklos kryptis, tačiau bendra vykdytojo darbo apimtis, nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių, negali prieštarauti Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatoms, susijusioms su darbo ir poilsio laiko apskaita.

30. Projekto vykdytojai pagrindinius projekto rezultatus turi pasiekti patys. Projekto vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis. Leidžiama pirkti paslaugas arba sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.

31. Planuojami priedai prie atlyginimo neturi viršyti 90 proc. konkrečiam projekto vykdytojui projekte numatyto darbo užmokesčio dydžio. Priedų prie atlyginimo skyrimo poreikis paraiškoje turi būti išsamiai pagrįstas, kartu nurodant kokius darbus vykdytojas atliks už jam numatytą darbo užmokestį ir kokius – už planuojamą priedą. Priedas turi atitikti projekto įgyvendinimo darbo sutartyje nurodytą vykdytojo darbo krūvį.

32. Projekte gali būti įdarbinti tik tie asmenys, kurie įvardyti projekto aprašo vykdytojų sąraše ir yra pasirašę prašymą, nurodytą Aprašo 37.1 punkte.

33. Asmuo gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.

34. Asmuo negali teikti paraiškos (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jeigu jis dalyvavo programos projekto rengime kaip programos grupės ar programos projekto rengimo grupės narys.

35. Projekto trukmė paprastai yra ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai, jei kvietime nenurodyta kitaip.

36. Ilgalaikį materialųjį, taip pat nematerialųjį turtą iš projekto lėšų įsigyti gali tik valstybinė mokslo ir studijų institucija. Šis turtas įtraukiamas į institucijos turto apskaitą.

 

III. PARAIŠKŲ KONKURSAS

 

37. Norintieji dalyvauti konkurse Tarybai pateikia paraišką, kurią sudaro:

37.1. prašymas,

37.2. projekto aprašas,

37.3. vykdančiosios institucijos raštas.

38. Prašymas, kurį pasirašo projekto vadovas ir kiti vykdytojai, rengiamas pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą ir įteikiamas Tarybai.

39. Projekto aprašas teikiamas tik elektroniniu būdu, užpildant Aprašo 1 priedo formą elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime. Spausdinta projekto aprašo kopija Tarybai neįteikiama.

40. Vykdančiosios institucijos raštas, kurį pasirašo institucijos vadovas, rengiamas pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą ir įteikiamas Tarybai.

41. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

42. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas. Jos metu tikrinama kiekvienos konkursui pateiktos paraiškos atitiktis Apraše ir kvietime nurodytiems reikalavimams. Administracinės patikros rezultatai įforminami Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymoje. Administracinės patikros rezultatai ir konkursui pateiktų paraiškų sąrašas (jame nurodoma paraiškos registracijos numeris, vykdančioji institucija, projektui prašomos lėšos pamečiui) skelbiama svetainėje.

43. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui. Likusios paraiškos toliau nevertinamos.

44. Ekspertinį paraiškų vertinimą atlieka ekspertų grupės, kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą.

45. Kiekviena ekspertų grupė įvertina visas jai pateiktas paraiškas, suskirsto jas į finansuotinas ir nefinansuotinas. Finansuotinos paraiškos išdėstomos pirmumo tvarka, nurodant kiekvieno projekto įgyvendinimui skirtinas lėšas. Šių lėšų kasmetinį išdėstymą, atsižvelgęs į ekspertų grupės pastabas, pateikia Mokslo fondas.

46. Komitetas gali pavesti kelioms ekspertų grupėms sudaryti bendrą finansuotinų paraiškų eilę.

47. Programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupių sudarytais finansuotinų paraiškų sąrašais ir atsižvelgdama į turimas lėšas, parengia siūlymą dėl finansuojamų projektų. Kartu gali būti parengiamas siūlymas ir dėl galimų finansuoti projektų (toliau – rezerviniai projektai).

48. Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis programos grupės siūlymu, tvirtina finansuojamų projektų sąrašą ir, jei reikia, rezervinių projektų sąrašą.

49. Į rezervinių projektų sąrašą įrašyti projektai gali būti finansuojami atsiradus galimybei. Jei projektams numatytos skirti lėšos nėra keičiamos, tai finansuojamus projektus iš rezervinių projektų sąrašo tvirtina Tarybos pirmininkas, o jei keičiamos, tai finansuojamus projektus iš rezervinių projektų sąrašo Tarybos pirmininkas tvirtina pasiūlius programos grupei.

50. Rezervinių projektų sąrašas galioja iki kito kvietimo teikti paraiškas, bet ne ilgiau kaip iki tų kalendorinių metų, kuriais pradedamas projektų finansavimas, pabaigos. Įtraukimas į rezervinių projektų sąrašą neapriboja jų vykdytojų galimybių dalyvauti kituose Tarybos skelbiamuose konkursuose.

51. Svetainėje skelbiamas finansuojamų projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, programos uždavinį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projektui prašomas lėšas, projekto vykdymui skirtas lėšas (pamečiui)) ir rezervinių projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, vykdančiąją instituciją, projektui prašomas lėšas) sąrašas.

 

IV. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

52. Dėl Tarybos pirmininko įsakymu patvirtinto finansuojamo projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

53. Mokslo fondas konkursą laimėjusio projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti. Jei ekspertų grupė ar programos grupė turėjo pastabų dėl projekto išlaidų sąmatos (projekto aprašo IV skyrius), projekto vadovo prašoma per penkias darbo dienas ją patikslinti elektroninėje sistemoje ir apie tai informuoti Mokslo fondą. Patikslintą projekto išlaidų sąmatą peržiūri ekspertų grupės, vertinusios paraišką, vadovas arba ekspertas pranešėjas (jei paskirtas) kartu su Mokslo fondo darbuotoju.

54. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Vykdančiosios institucijos ir projekto vadovai pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą – ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.

55. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas turi informuoti Mokslo fondą apie numatomus su projekto įgyvendinimu susijusius pokyčius ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.

56. Projekto sąmata gali būti keičiama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos. Tarybai pateikiamas Tarybos pirmininko patvirtintos formos prašymas keisti projekto sąmatą. Sprendimą dėl leidimo keisti sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų, ar siūlomi pakeitimai neturės esminės įtakos projektui vykdyti, dėl leidimo keisti sąmatą kreipiamasi į programos grupės pirmininką, kuris atsako pats arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei.

57. Projekto vadovas dėl svarbių priežasčių (liga, ilgalaikė komandiruotė ir pan.) gali atsistatydinti iš projekto vadovo pareigų ir kartu su vykdančiąja institucija projektui vadovauti pasiūlyti kitą mokslininką. Tarybai pateikiamas Tarybos pirmininko patvirtintos formos vykdančiosios institucijos prašymas su jame nurodytais priedais. Sprendimą dėl projekto vadovo keitimo priima programos grupė. Galimas vienas iš šių sprendimų:

57.1. pritarti projekto vadovo keitimui,

57.2. siūlyti pateikti kitą kandidatą į projekto vadovus,

57.3. nutraukti sutartį.

58. Norėdamas keisti projekto vykdytoją mokslininką, projekto vadovas Tarybai pateikia Tarybos pirmininko patvirtintos formos prašymą su jame nurodytais priedais. Sprendimą dėl projekto vykdytojo mokslininko keitimo priima programos grupės pirmininkas arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei. Galimas vienas iš šių sprendimų:

58.1. pritarti projekto vykdytojo mokslininko keitimui,

58.2. siūlyti pateikti kitą kandidatą į projekto vykdytojus mokslininkus,

58.3. nutraukti sutartį.

59. Dėl kitų projekto vykdytojų, nei nurodyta Aprašo 58 punkte, keitimo Mokslo fondas informuojamas raštu.

60. Projekto vadovas visus projekto vykdymo ataskaitiniu laikotarpiu atsiradusius pokyčius nurodo ir paaiškina metinėje ataskaitoje, o baigiamojoje ataskaitoje – tik paskutinių metų.

61. Projekto vykdytojai ir vykdančioji institucija Tarybai teikia projekto mokslines (metines ir baigiamąsias) ir finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

62. Mokslinė ataskaita Tarybai teikiama užpildant Aprašo 2, 3, 4 priedų formas elektroninėje sistemoje. Užpildyta ataskaita pasirašoma vykdančiosios institucijos vadovo ir projekto vadovo sertifikuotais elektroniniais parašais ir sutartyje nurodytais terminais pateikiama Tarybai. Jei nėra galimybės pasirašyti tokiu būdu ar, atsižvelgus į Tarybos turimas technines galimybes, patikrinti sertifikuotą elektroninį parašą, Tarybai įteikiamas Tarybos pirmininko patvirtintos formos vykdančiosios institucijos raštas apie pateiktą ataskaitą.

63. Finansinės ataskaitos teikiamos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro ir Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.

64. Ekspertinį mokslinių ataskaitų vertinimą atlieka ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai). Ekspertų grupės (pavienio (-ių) eksperto (-ų)) darbas organizuojamas pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą.

65. Projektų finansines ataskaitas vertina Mokslo fondas, o projektų lėšų panaudojimo tinkamumą ir pagrįstumą – ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai).

66. Sprendimą dėl projektų mokslinių ataskaitų priima programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupės ar pavienio (-ių) eksperto (-ų) išvadomis.

67. Esant būtinybei, programos grupė gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę ataskaitą ar pateikti paaiškinimų dėl jos.

68. Įvertinus projektų metines ar baigiamąsias mokslines ir metines finansines ataskaitas, pasirašomas Tarybos pirmininko patvirtintos formos darbų perdavimo–priėmimo aktas.

69. Įvertinus mokslines ataskaitas, svetainėje skelbiami sprendimai dėl projektų (nurodant sutarties numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas iš viso ir ataskaitiniais metais).

70. Projektų pagrindinių rezultatų santraukos, pateiktos baigiamosiose sėkmingai įgyvendintų projektų mokslinėse ataskaitose, skelbiamos svetainėje.

 

V. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI

 

71. Taryba sudaro ir viešai skelbia „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“.

72. Į Aprašo 71 punkte nurodytą sąrašą Komiteto nutarimu įrašomas projekto vykdytojas mokslininkas, jei:

72.1. pažeidė tyrėjų etiką,

72.2. vykdydamas kelis projektus pagal Tarybos remiamas (-ą) veiklos kryptis (-į) dubliavo veiklą ar jų ataskaitose pateikė iš esmės tuos pačius mokslinių tyrimų rezultatus.

73. Į Aprašo 71 punkte nurodytą sąrašą Komiteto nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:

73.1. projekto įgyvendinimas buvo nutrauktas arba projektas pripažintas neįgyvendintu,

73.2. projekto lėšos buvo panaudotos iš esmės pažeidžiant sąmatą.

74. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ Aprašo 72 punkte nurodytais atvejais, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

75. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ Aprašo 73 punkte nurodytais atvejais, paraiškos kaip projekto vadovo pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis trejus metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

 

IV. PROGRAMOS REZULTATŲ VERTINIMAS IR SKLAIDA

 

76. Pasibaigus pirmiems kalendoriniams programos vykdymo metams, Tarybos pirmininkas sudaro programos vykdymo grupę.

77. Programos vykdymo grupė rengia metinę ar baigiamąją programos ataskaitą pagal Aprašo 5 priedo formą ir teikia programos grupei kasmet iki vasario 15 dienos.

78. Parengtą metinę programos ataskaitą programos grupė svarsto, jei reikia, pasitelkusi ekspertus. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti. Programos grupė gali siūlyti tikslinti programą arba nutraukti jos vykdymą anksčiau, nei numatyta.

79. Programos grupės patvirtinta metinė programos ataskaita skelbiama svetainėje. Programos grupė gali organizuoti renginius programos vykdymo eigai ir rezultatams aptarti.

80. Programos vykdymo grupės parengtą baigiamąją programos ataskaitą svarsto programos grupė. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti.

81. Programos grupei pripažinus baigiamąją programos ataskaitą tinkama svarstymui, ji teikiama vertinti Lietuvos ir (ar) užsienio ekspertams bei skelbiama svetainėje viešam svarstymui. Gauti atsiliepimai apie programos ataskaitą skelbiami svetainėje ir organizuojamas parengtos programos ataskaitos pristatymas mokslo visuomenei.

82. Programos vykdymo grupė pataiso baigiamąją programos ataskaitą pagal viešo svarstymo bei ekspertinio vertinimo rezultatus ir teikia programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė tinkamai pataisytą programos ataskaitą teikia Tarybai tvirtinti. Taryba gali:

82.1. pritarti programos baigiamajai ataskaitai,

82.2. grąžinti programos baigiamąją ataskaitą programos vykdymo grupei tikslinti,

82.3. nepritarti programos baigiamajai ataskaitai.

83. Programos baigiamoji ataskaita ir jos apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

 

V. PAPILDOMI SU PROGRAMA SUSIJĘ VEIKSMAI

 

84. Kai subjektai, nurodyti 7.2 punkte, planuoja finansuoti visą programos įgyvendinimą (toliau – finansuojanti institucija), kvietimas teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų neskelbiamas. Finansuojanti institucija kreipiasi į Tarybą ir pateikia jai pagrindines programos tematikas ir jų svarbos pagrindimą pagal Aprašo 10 punkto reikalavimus. Taryba pasiūlymą vertina Aprašo 13 ir 14 punktuose nustatyta tvarka.

85. Aprašo 7.2 punkte nurodyti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų kartu su įsipareigojimu finansuoti dalį siūlomos programos tematikų (toliau – programą remianti institucija). Jų siūlymai svarstomi Aprašo II skyriaus I poskyryje numatyta tvarka. Jeigu buvo pateikta finansuojančių institucijų ar programą remiančių institucijų pasiūlymų, kartu su Aprašo 15 punkte nurodytais dokumentais pateikiami šių institucijų pasiūlymai dėl rengiamai programai numatomų skirti lėšų.

86. Jeigu buvo pateikta pasiūlymų finansuoti programą iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, tai programos grupė sudaroma iš visų Komiteto narių ir šios institucijos atstovo kaip nurodyta Aprašo 3.6 punkto antroje dalyje.

87. Jeigu programą numatoma finansuoti finansuojančios ar programą remiančios institucijos disponuojamomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kartu su Aprašo 20 punkte numatytais veiksmais, programos projektas teikiamas derinti finansuojančiai ar programą remiančiai institucijai ir Finansų ministerijai.

88. Rengdama Aprašo 21 punkte nurodytą pažymą, programos grupė atskirai argumentuoja, kaip atsižvelgta į finansuojančios ar programą remiančios institucijos atsiliepimus.

89. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios institucijos ar programą remiančios institucijos lėšų, Taryba Aprašo 52 punkte minimos projekto finansavimo sutarties sąlygas derina su šiomis institucijomis.

90. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, Aprašo 77 punkte minimos programos ataskaitos teikiamos svarstyti ir šioms institucijoms. Per teisės aktais nustatytą laikotarpį gavus ir išnagrinėjus jų atsiliepimus, metinės programos ataskaitos toliau svarstomos Aprašo 78–79 punktuose nustatyta tvarka, o baigiamoji – Aprašo 80–83 punktuose nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

91. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu, turi viešai skelbti projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

92. Įvertinusi metinės programos ataskaitos svarstymo rezultatus, Taryba gali Švietimo ir mokslo ministerijai siūlyti tikslinti programą arba, jeigu programa įgyvendinama nepatenkinamai arba programai įgyvendinti skiriamas nepakankamas finansavimas, siūlyti nutraukti programos vykdymą anksčiau, nei numatyta.

93. Programa laikoma įvykdyta, kai patvirtinama jos baigiamoji ataskaita.

_________________


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto aprašo forma)

 

NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS PROJEKTO APRAŠAS

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje                        ..........................................................................

(Data, laikas – pildo Taryba)

Paraiškos registracijos Nr.                                  ..........................................................................

(Pildo Taryba)

 

I. PAGRINDINIAI Duomenys apie Projektą

 

Mokslo sritis

(pasirenkama mokslo sritis (-ys))

Mokslo kryptis

(pasirenkama mokslo kryptis (-ys))

Mokslo šaka

(pasirenkama mokslo šaka (-os))

Programos uždavinys

(pasirenkamas uždavinys)

Programos uždavinio priemonė (-ės)

(pasirenkama uždavinio priemonė (-ės))

Pavadinimas

lietuvių kalba

(ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

anglų kalba

(ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

Akronimas

(vienas žodis)

Reikšminiai žodžiai

 

Vykdančioji institucija

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

kodas

 

sąskaitos Nr.

 

Projekto partneris (-iai)

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

kodas

 

Vykdytojų skaičius

...

Vykdytojų mokslininkų skaičius

...

Biudžetas

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

Iš viso:

... tūkst. Lt

Pradžia

201... m. ... mėn. ... d.

Pabaiga

201... m. ... mėn. ... d.

Anotacija lietuvių kalba

 

(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

Anotacija anglų kalba

 

(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

 

II. ProjektO vykdyTOJAI

 

Eil. Nr.

Mokslo laipsnis

Vardas, pavardė

Telefonas, el. paštas

Darbovietės ir pareigos jose

Projekto vadovas

1.

 

 

 

 

Kiti vykdytojai

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

III. PROJEKTO PAGRINDIMAS IR VEIKLŲ APIBŪDINIMAS

 


1. Tikslas ir uždaviniai

Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų

 


2. Sprendžiamų uždavinių aktualumas, naujumas ir laukiamų rezultatų perspektyvumas

Papildomai nurodyti siūlomų mokslinių tyrimų svarbą programos tikslams pasiekti (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

3. Projekto tematikos tyrimų būklė Lietuvoje ir užsienyje

Nurodyti, kas Lietuvoje ir užsienyje vykdo panašius mokslinius tyrimus ir kuo šiame projekte planuojami tyrimai skirsis nuo panašių (įgyvendintų arba šiuo metu atliekamų projekto vykdytojų ar kitų mokslininkų) tyrimų; ką nauja norima sužinoti ar nustatyti vykdant siūlomus tyrimus (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 


4. Projekto turinys ir darbo planas

Aprašyti metodus, numatomą darbų seką, sudaryti projekto vykdymo kalendorinį planą (nurodant kiekvieno projekto vykdytojo numatomus atlikti pagrindinius darbus ir jų apimtis), nurodyti turimą ir planuojamą įsigyti įrangą (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 


5. Laukiami mokslinių tyrimų rezultatai, planuojama pateikti produkcija (nurodyti, kokių rezultatų laukiama projekto vykdymo metu ir baigus projektą, kokią dar mokslinę ir (ar) kitokią produkciją, be privalomų metinių ir baigiamosios ataskaitų, ketinama pateikti kartu su metine (-ėmis) ir baigiamąja ataskaitomis, kaip rezultatus numatoma pateikti bei viešinti):

201... m. spalio 30 d. metinėje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai:

(pasirinkti iš sąrašo)

201... m. sausio 5 d. baigiamojoje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai:

(pasirinkti iš sąrašo)

 


6. Projekto partnerių indėlis į projektą

Pagrįsti partnerių reikalingumą vykdant projektą, atskleisti jų kompetenciją projekto tematika (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų); jei projekto partnerių nėra – nepildoma

 

7. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų mokslinė kompetencija projekto tematika

Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų

 

8. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų patirtis vykdant mokslinius tyrimus

Išvardyti visus projekto vykdytojų per pastaruosius penkerius metus įvykdytus ar šiuo metu vykdomus mokslinių tyrimų projektus, nurodant projektų ar temų pavadinimus, vykdymo terminus, finansavimo šaltinius, sąmatines vertes; visi projekto vykdytojai, kurie dirba dalimi ar visu etatu pagal ilgalaikių institucinių MTEP programų tematikas, turi nurodyti programos pavadinimą, jos pradžią ir pabaigą, tematiką, pagal kurią dirba; būtina paaiškinti, kuo šiame projekte numatyti darbai skiriasi nuo įvykdytų arba vykdomų

 

9. Kiti duomenys, susiję su projekto vykdymu

9.1. Pranešimas dėl kitų tyrėjų gautų empirinių duomenų panaudojimo

Nurodyti, ar projekto vykdymo metu bus naudojami kitų tyrėjų (ne projekto vykdytojų) gauti empiriniai duomenys (nurodyti TAIP arba NE); jei TAIP, patvirtinti, kad tokie duomenys bus naudojami laikantis teisės aktų reikalavimų ir nepažeidžiant akademinės etikos

9.2. Pranešimas dėl pirminių empirinių duomenų gavimo

Nurodyti, ar projekto vykdymo metu bus gauta pirminių empirinių duomenų (nurodyti TAIP arba NE)

9.3. Įgaliotos institucijos leidimo atlikti mokslinius tyrimus reikalingumas

Nurodyti, ar atliekant projekte nurodytus tyrimus yra reikalingas vienos ar kelių įgaliotų institucijų (Bioetikos komiteto, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Aplinkos apsaugos agentūros ir kt.) leidimas (nurodyti TAIP arba NE; jei TAIP, V skyriuje kaip priedą pridėti leidimo kopiją)

 

10. Papildoma informacija

Jei reikia, nurodyti kitą, su projektu susijusią informaciją (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

 

IV. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATA

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Lėšos (tūkst. Lt) projekto vykdymo metais

201...

201...

201...

201...

Iš viso

1.

Darbo užmokestis

 

 

 

 

 

2.

Socialinio draudimo ir kitos įmokos

 

 

 

 

 

3.

Išlaidos paslaugoms1

 

 

 

 

 

4.

Išlaidos autoriniams darbams

 

 

 

 

 

5.

Išlaidos prekėms

 

 

 

 

 

6.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

 

 

7.

Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

8.

Pridėtinės išlaidos2

 

 

 

 

 

9.

Papildomos pridėtinės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti3

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

___________________

1 išskyrus autorinius darbus;

2 institucijų išlaidos projektui vykdyti – iki 30 proc. lėšų, nurodytų 1–4 eilutėse;

3 skiriama atskirai pagrindus.

 

V. PRIEDAI

 

1. Darbo užmokesčio pagrindimas, ... lapų;

2. Išlaidų paslaugoms pagrindimas, ... lapų;

3. Išlaidų autoriniams darbams pagrindimas, ... lapų;

4. Išlaidų prekėms pagrindimas, ... lapų;

5. Išlaidų komandiruotėms pagrindimas, ... lapų;

6. Išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti pagrindimas, ... lapų;

7. Papildomų pridėtinių išlaidų mokslinei įrangai eksploatuoti pagrindimas, ... lapų;

8. Projekto vykdytojų gyvenimo aprašymai (CV), ... lapų;

9. Projekto vykdytojų pastarųjų penkerių metų mokslinių publikacijų sąrašas, ... lapų;

10. Projekto partnerių partnerystės sutartis (jei projekto partnerių yra), ... lapų;

11. Kiti priedai, ... lapų.

 

Projekto vadovas                                           ..................                   ..........................................

(Parašas)                          (Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos forma)

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje                        ..........................................................................

(Data, laikas – pildo Taryba)

Ataskaitos registracijos Nr.                                ..........................................................................

(Pildo Taryba)

 

................................................................................

(Vykdančiosios institucijos pavadinimas)

 

Nacionalinės mokslo programos ...................................................................................................

(Programos pavadinimas)

projekto, kurį pagal sutartį Nr. ..... finansavo Lietuvos mokslo taryba,

......................................................................................................................................................

(Projekto pavadinimas, akronimas didžiosiomis raidėmis, pusjuodžiu šriftu)

 

....................................................................... ATASKAITA

(Ataskaitos tipas – metinė ar baigiamoji)

 

 

Projekto vadovas                                   ...................................................

(Vardas, pavardė)

 

 

.......................................................................

(Ataskaitos rengimo vieta, rengimo metai)

 

 

DUOMENYS APIE PROJEKTĄ

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties pasirašymo data

 

Projekto trukmė

201... m. ... mėn. ... d. – 201... m. ... mėn. ... d.

Jei ataskaita metinė:

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Jei ataskaita baigiamoji:

Skirtos lėšos iš viso 201...–201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

Skirtos lėšos 201... metais

... tūkst. Lt

 

DUOMENYS APIE 201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS

(Jei ataskaita metinė)

 

DUOMENYS APIE 201...–201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS

(Jei ataskaita baigiamoji)

 

VYKDANČIOJI INSTITUCIJA IR PARTNERIAI

 

Eil. Nr.

Institucijos pavadinimas, jos santrumpa

Vykdančioji institucija

1.

 

Partneris (-iai)

2.

 

3.

 

...

 

 

vykdyTOJAI

 

Eil. Nr.

Mokslo laipsnis

Vardas, pavardė

Darbovietės pavadinimo santrumpa

Projekte atlikti tyrimai

Projekto vadovas

1.

 

 

 

 

Kiti vykdytojai

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

SANTRUMPOS IR SUTARTINIAI ŽENKLAI

 

Santrumpa ar sutartinis ženklas

Paaiškinimas

 

 

 

 

 

PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (LIETUVIŲ KALBA)

Glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai lietuvių kalba. Santraukoje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).

 

PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (ANGLŲ KALBA)

Nurodomas projekto pavadinimas ir glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai anglų kalba. Santraukoje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).

TURINYS

 

ĮVADAS......................................................................................................................................

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS.......................................................................................

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS .......................................................................................

NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS...............................................................................

PRIEDAI.....................................................................................................................................

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201... (201...–201...) METAIS.............

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS.......

III. 201... M. PASKELBTŲ AR PRIIMTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS         

IV. KITI PRIEDAI.....................................................................................................................

 


ĮVADAS

 

Glaustai pristatomas projekto tikslas, objektas ir nurodomi projekto uždaviniai, kuriuos buvo siekiama išspręsti (metinėje ataskaitoje – per ataskaitinius metus, baigiamojoje – per visą projekto vykdymo laikotarpį; ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų).

 

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS

 

Išdėstoma tyrimų metodika, įvertinamas jos patikimumas ir tikslumas, išvardijami pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį darbų planą numatyti atlikti darbai, nurodoma, kurie darbai atlikti, kurie – ne; dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl vėluojama juos atlikti, o jei ataskaita baigiamoji – kodėl jie neatlikti. Pateikiami svarbiausi projekto rezultatai (palyginti su kitų tyrėjų rezultatais), nurodoma jų reikšmė. Jei gauti rezultatai išdėstyti kartu su ataskaita pateikiamų mokslinių publikacijų kopijose, priimtų ar parengtų spaudai straipsnių, monografijų ir kt. kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami, t. y. pažymimi nuorodose ar išnašose (jei ataskaita metinė, ne daugiau kaip 40 000 spaudos ženklų, jei baigiamoji – apimtis neribojama).

 

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS

 

(Ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS

 

PRIEDAI

 

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201... (201...–201...) METAIS

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS

III. 201... M. PASKELBTŲ AR PRIIMTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS

IV. KITI PRIEDAI (Čia taip pat turi būti pridėti Lietuvos mokslo tarybos leidimai koreguoti projekto kalendorinį darbų planą, sąmatą, keisti vykdytojus ir kt.)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo

„I. Projekto išlaidų sąmatos vykdymas 201... (201...–201...) metais“ forma)

 

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201... METAIS

(Jei ataskaita metinė)

 

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201...–201... METAIS

(Jei ataskaita baigiamoji)

 

Eil.Nr.

Išlaidų pavadinimas

Lėšos (tūkst. Lt)

Projekte numatyta
201... metais

Panaudota
201... metais1

Iš viso panaudota projektui
201...–201... metais2

1.

Darbo užmokestis

 

 

 

2.

Socialinio draudimo ir kitos įmokos

 

 

 

3.

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

4.

Išlaidos autoriniams darbams

 

 

 

5.

Išlaidos prekėms

 

 

 

6.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

7.

Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti

 

 

 

8.

Pridėtinės išlaidos

 

 

 

9.

Papildomos pridėtinės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

____________________

1 jei lėšos panaudotos ne taip, kaip numatyta projekto sąmatoje, pateikiami laisvos formos išsamūs paaiškinimai;

2 pildoma, jei atsiskaitoma už antruosius ar vėlesnius projekto metus, taip pat – teikiant baigiamąją ataskaitą.

 

Projekto vadovas                                                                 .................................................

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo „II. Projekto mokslinių tyrimų rezultatai 201... (201...–201...) metais“ forma)

 

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201... METAIS

(Jei ataskaita metinė)

 

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201...–201... METAIS

(Jei ataskaita baigiamoji)

 

Kodas

Mokslinių tyrimų rezultatai1

Skaičius2

Humanitarinių ir socialinių mokslų projektams

HS1.

Mokslo monografijos, mokslo studijos, teoriniai, sintetiniai mokslo darbai

 

HS2.

Mokslo straipsniai, knygų skyriai, publikuoti recenzuojamuose leidiniuose

 

HS3.

Kiti mokslo straipsniai, mokslo knygų skyriai ir panašios mokslo publikacijos mokslo, kultūros ir profesiniuose periodiniuose, tęstiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose

 

HS4.

Šaltinių publikacijos, žodynai, žinynai, enciklopedijos, biografijos, bibliografijos, studijų vadovai

 

HS5.

Kitos akademinės publikacijos (pranešimai, tezės) ir kiti projekto rezultatai

 

HS6.

Sudarytieji mokslo darbai, socialinės ir kultūrinės plėtros darbai

 

Fizinių, biomedicinos, technologijos, žemės ūkio mokslų projektams

GT1.

Tarptautiniu mastu pripažintų mokslo leidyklų išleistos monografijos ir knygų skyriai

 

GT2a

Mokslo straipsniai Lietuvoje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Web of Science duomenų bazėje

 

GT2b

Mokslo straipsniai užsienyje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Web of Science duomenų bazėje

 

GT3.

Europos patentų biure (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biure (USPTO) ar Japonijos patentų biure (JPO) išduoti patentai, kurių savininkai yra Lietuvos fiziniai ar juridiniai asmenys

 

GT4.

Europos specializuotuose centruose tarptautinę ekspertizę praėjusios augalų veislės (pateikiami Reports on Technical Examination of the DUS Testing)

 

GT5.

Pagal tarptautiniu mastu pripažintą tvarką įregistruotos gyvūnų veislės

 

GT6.

Naujos technologijos3

 

GT7.

Nauji gaminiai4

 

GT8.

Patentai Lietuvoje5

 

GT9.

Veislės ir mikroorganizmų kamienai, įregistruoti Lietuvoje6

 

Visų mokslo sričių projektams

B1.

Projekte dalyvaujantys doktorantai

 

____________________

1 pildomos eilutės, susijusios su konkrečiu projektu; priimtos spaudai būsimos publikacijos įskaitomos; pateikiami tik tie rezultatai, kuriuose yra nuoroda į finansavimo šaltinį – Lietuvos mokslo tarybą – bei nurodytas projekto finansavimo sutarties numeris;

2 nurodyti duomenys laisva forma paaiškinami ir išvardijami prieduose;

3 technologijos, turinčios įdiegimo aktą ar išbandytos gamyboje (aktą pridėti) ir aprašytos ataskaitoje;

4 gaminiai ar programinė įranga, patvirtinti pažyma apie jų naudojimą ar įdiegimą;

5 patentai, patentinės paraiškos, turinčios registracijos pažymą (pridėti);

6 veislės, mikroorganizmų kamienai, turintys registracijos pažymą (pridėti).

 

Projekto vadovas                                                                 .................................................

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos ataskaitos forma)

 

 

Lietuvos moksLo taryba

 

............................................................................. programos

(Programos pavadinimas)

 

 

 

201... (201...–201...) METŲ ATASKAITA

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė)

 

 

............................................

(Ataskaitos rengimo vieta, metai)

 

 

DUOMENYS APIE 201... (201...–201...) mETais VYKDYTUS PROJEKTUS

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; informacija pateikiama chronologiškai pagal kvietimus)

 

Eil. Nr.

Kvietimo Nr.

Konkurse dalyvavusių projektų skaičius

Projektų skaičius

Projektams skirta lėšų, Lt

Vykdytų

Baigtų

Tęsiamų

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

201... (201...–201...) METŲ ATASKAITOS SANTRAUKA

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji, programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

ABSTRACT OF ANNUAL REPORT FOR THE YEAR 201... (201...–201...)

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

TURINYS

 

ĮVADAS......................................................................................................................................

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS.......................................................................................

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS .......................................................................................

LITERATŪROS SĄRAŠAS......................................................................................................

PRIEDAI:....................................................................................................................................

I. PROJEKTŲ SĄRAŠAS 201... (201...–201...) mETais.......................................

II. PROJEKTO REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS..............................

 

ĮVADAS

 

Glaustai pristatoma programos paskirtis, tikslai ir uždaviniai, priemonės ir laukti rezultatai.

 

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS

 

Apibendrinami svarbiausi rezultatai, naujos mokslo žinios bei sklaida (palyginama su laukiamais programos rezultatais), įvertinama jų reikšmė. Nurodomos ataskaitiniais metais panaudotos programos lėšos bei, jei ataskaita metinė, finansiniai įsipareigojimai vykdomiems projektams per ateinančius metus. Pateikiami siūlymai dėl tolesnių kvietimų. Programos projektų moksliniai rezultatai ne kartojami, bet cituojami, nurodant projekto ataskaitos registracijos numerį.

 

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS

 

Nurodomi svarbiausieji rezultatai, programos socialinis veiksmingumas, išvados ir argumentuoti siūlymai bei mokslinės rekomendacijos valstybės institucijoms ir įstaigoms dėl programos rezultatų panaudojimo.

 

LITERATŪROS SĄRAŠAS

 

Ataskaitoje naudotų literatūros šaltinių sąrašas (tarp jų ir cituotos projektų ataskaitos).

 

PRIEDAI:

 

I. PROJEKTŲ, VYKDYTŲ 201... (201...–201...) mETais, SĄRAŠAS

Sąraše nurodomi chronologiškai pagal kvietimus vykdomi projektai (projekto registracijos Nr., sutarties registracijos Nr., projekto vadovas, projekto pavadinimas, vykdančioji institucija, skirta lėšų ir kt.)

II. PROJEKTŲ REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS

Rezultatai pateikiami pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą.

 

_________________