LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS 2000 M. GRUODŽIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 405 „DĖL IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINIŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. rugpjūčio 8 d. Nr. 4-293

Vilnius

 

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 752 punktą,

pakeičiu Išorinės reklamos įrengimo tipines taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 104-3305), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                        KĘSTUTIS DAUKŠYS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2000 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 405

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2005 m. rugpjūčio 8 d. įsakymo Nr. 4-293 redakcija)

 

IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINĖS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išorinės reklamos įrengimo tipinės taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937).

2. Šios Taisyklės nustato pagrindinius išorinės reklamos, susijusios su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, įrengimo reikalavimus.

3. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Iškaba – prie juridinio asmens ar juridinio asmens padalinio buveinės pastato pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar jo padalinio pavadinimą, arba prie juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio fizinio asmens verslo vietos pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio asmens verslo pobūdį (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir pan.). Iškaboje gali būti nurodytas prekių ar paslaugų ženklas, vėliava, emblema, individualia veikla besiverčiančio asmens vardas, pavardė, individualios veiklos vykdymo registracijos pažymos arba įsigyto verslo liudijimo numeris ar kita papildoma informacija (darbo laikas ir pan.).

Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.).

Trumpalaikė išorinė reklama – tai vienkartinė trumpalaikė (iki 1 mėnesio) įvykio, renginio, akcijos ir pan. išorinė reklama (pranešimas, kvietimas), pateikiama specialiai tam skirtose vietose.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

 

5. Išorinei reklamai, įskaitant iškabą ir trumpalaikę išorinę reklamą (toliau – išorinė reklama), įrengti savivaldybės teritorijoje reklaminės veiklos subjektas turi gauti savivaldybės institucijų nustatyta tvarka išduotą leidimą.

6. Negalima įrengti išorinės reklamos, kurioje pateikiant informaciją nesilaikoma Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir įstatymų lydimųjų teisės aktų nustatytų reikalavimų, draudimų ar reklamos ribojimo prekėms ar paslaugoms ir veiklai (tabako gaminiai, alkoholiniai gėrimai, sveikatos priežiūra, klaidinanti reklama ir pan.).

7. Draudžiama įrengti išorinę reklamą:

7.1. neturint žemės, statinių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama savininko (bendraturčių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) raštiško sutikimo;

7.2. automobilių keliuose ir jų apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu išorinė reklama gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį ir tuo kelti pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus;

7.3. ant skulptūrų ir paminklų;

7.4. saugomose teritorijose ir nekilnojamosiose kultūros vertybėse ir jų teritorijose nesuderinus su valstybės įstaiga, atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, ir saugomos teritorijos steigėjo įgaliota įstaiga.

8. Kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose išorinė reklama įrengiama vadovaujantis Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-138 (Žin., 2005, Nr. 50-1674).

9. Trumpalaikė išorinė reklama pateikiama specialiai tam įrengtose vietose. Išskirtiniais atvejais (masiniai renginiai, šventės ir pan.) trumpalaikę išorinę reklamą galima pateikti tik tam tikslui savivaldybės institucijų nustatytose vietose.

10. Jei trumpalaikė išorinė reklama įrengiama ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, būtinas šiuos objektus eksploatuojančių organizacijų raštiškas sutikimas.

11. Reklaminis įrenginys turi būti projektuojamas ir įrengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir kitų projektavimą ir statybą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis. Reklaminis įrenginys turi būti saugus ir nekenkti aplinkai.

12. Už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą imama vietinė rinkliava Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484) nustatyta tvarka.

13. Reklaminės veiklos subjektas, norintis gauti leidimą įrengti išorinę reklamą, savivaldybės administracijai turi pateikti:

13.1. paraišką su dokumentais, patvirtinančiais žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininko (bendraturčių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) sutikimą, išskyrus atvejus, kai reklaminės veiklos subjektas pats yra šių objektų savininkas ar teisėtas naudotojas arba šie objektai priklauso savivaldybei nuosavybės teise ar yra valdomi patikėjimo teise. Jeigu išorinė reklama įrengiama ant daugiabučio gyvenamojo namo – daugiabučio gyvenamojo namo savininkų bendrijos susirinkimo (valdybos) arba (jeigu ši bendrija neįsteigta) gyvenamojo namo patalpų savininkų ir neprivatizuotų butų nuomininkų daugumos sutikimą;

13.2. išorinės reklamos įrengimo projektą ir jo kopiją;

13.3. nuosavybės teisę patvirtinančio dokumento patvirtintą kopiją, kai reklaminės veiklos subjektas yra žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininkas;

13.4. juridinio asmens registravimo pažymėjimo arba individualios veiklos vykdymo registracijos pažymos, arba verslo liudijimo patvirtintą kopiją;

13.5. kitus savivaldybės institucijų nustatytus dokumentus.

14. Leidime įrengti išorinę reklamą nurodomas leidimo turėtojo pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, išorinės reklamos įrengimo vieta, leidimo galiojimo terminas ir kita savivaldybės institucijų nustatyta informacija.

15. Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas tik savivaldybės institucijų nustatyta tvarka suderinus išorinės reklamos įrengimo projektą.

16. Leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimas gali būti sustabdytas, panaikintas ar galiojimo terminas pratęstas savivaldybės institucijų nustatyta tvarka.

17. Pasibaigus leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimo terminui ir jo nepratęsus ar panaikinus leidimą įrengti išorinę reklamą, reklaminės veiklos subjektas privalo savivaldybės institucijų nustatytu terminu išardyti reklaminį įrenginį ar nukabinti reklamą ir sutvarkyti aplinką.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi kontrolę pagal kompetenciją atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, valstybės įstaiga, atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, ir saugomos teritorijos steigėjo įgaliota įstaiga.

19. Reklaminės veiklos subjektai, pažeidę išorinės reklamos įrengimo reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

______________