LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO STRATEGIJOS IR VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS 2002–2004 METŲ VEIKLOS PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. vasario 6 d. Nr. 174

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 50-1600) 4 straipsnio 5 ir 6 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamas:

1. Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją.

2. Valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros 2002–2004 metų veiklos programą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. vasario 6 d. nutarimu

Nr. 174

 

RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO STRATEGIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši strategija parengta vykdant Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 50-1600) nuostatas.

 

II. STRATEGIJOS TIKSLAI

 

2. Šios strategijos tikslai yra:

2.1. siekti, kad būtų vykdoma tinkama radioaktyviųjų atliekų tvarkymo politika;

2.2. plėtoti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo infrastruktūrą, pagrįstą šiuolaikinėmis technologijomis;

2.3. sukurti veiksmingą radioaktyviųjų atliekų tvarkymo finansavimo sistemą;

2.4. numatyti praktinius veiksmus pagrindiniams Tarptautinės atominės energijos agentūros radioaktyviųjų atliekų tvarkymo principams ir Europos Sąjungos teisės reikalavimams radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje įgyvendinti.

 

III. STRATEGIJOS UŽDAVINIAI

 

3. Šios strategijos uždaviniai yra:

3.1. tobulinti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo teisinę bazę;

3.2. pertvarkyti Ignalinos atominės elektrinės radioaktyviųjų atliekų tvarkymą – įdiegti naują radioaktyviųjų atliekų klasifikavimo sistemą pagal Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2001 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. 38 „Dėl Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo atominėje elektrinėje iki jų laidojimo reikalavimų“ (Žin., 2001, Nr. 67-2467) patvirtintus Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo atominėje elektrinėje iki jų laidojimo reikalavimus;

3.3. pasirengti tvarkyti Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo metu susidarysiančias radioaktyviąsias atliekas, aprūpinant reikiamais radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginiais pačią elektrinę;

3.4. modernizuoti smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų tvarkymo infrastruktūrą;

3.5. įrengti naujus radioaktyviųjų atliekų kapinynus, atitinkančius teisės aktų reikalavimus.

 

IV. RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO TEISINĖ BAZĖ

 

4. Būtina ratifikuoti Jungtinę panaudoto branduolinio kuro tvarkymo saugos ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo saugos konvenciją ir įgyvendinti jos reikalavimus.

5. Numatoma parengti teisės aktus, reglamentuojančius:

5.1. bendrosios informacijos apie radioaktyviųjų atliekų šalinimą, kai aplinka gali būti užteršta radionuklidais, pateikimą;

5.2. radioaktyviųjų atliekų pakuočių tinkamumo priimti tarpiniam saugojimui ir laidojimui kriterijus, šių pakuočių tinkamumo nustatymo ir matavimo metodų sertifikavimo reikalavimus;

5.3. radžio šaltinių tvarkymą;

5.4. radionuklidais užterštų teritorijų rekultivavimą;

5.5. nebranduolinės energetikos objektų, žemės ir pastatų, užterštų radionuklidais, dezaktyvavimą;

5.6. laikiną smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų saugojimą Ignalinos atominės elektrinės saugyklose;

5.7. valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros (toliau vadinama – agentūra) paslaugų įkainius;

5.8. ilgalaikį smulkiųjų gamintojų panaudotų uždarųjų šaltinių saugojimą ir laidojimą.

 

V. STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO SISTEMA

 

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybė priima sprendimus dėl konkrečių radioaktyviųjų atliekų saugyklų ir kapinynų projektavimo, statybos ir eksploatavimo nutraukimo, nustatytąja tvarka skiria žemės sklypus radioaktyviųjų atliekų saugykloms ir kapinynams įrengti, priima teisės aktus, reglamentuojančius radioaktyviųjų medžiagų įsigijimą, saugojimą, transportavimą ir laidojimą, arba paveda nustatytąja tvarka priimti šiuos teisės aktus įgaliotoms institucijoms.

7. Ūkio ministerija teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl radioaktyviųjų atliekų saugyklų ir kapinynų statybos ir eksploatavimo nutraukimo, organizuoja tarptautinį bendradarbiavimą radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje, vykdo agentūros steigėjos funkcijas.

8. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija kontroliuoja ir prižiūri radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių, saugyklų, kapinynų saugą ir branduolinių medžiagų apskaitą. Aplinkos ministerija, suderinusi su Sveikatos apsaugos ministerija, nustato švarumo lygius ir deaktyvuotų medžiagų pakartotinio naudojimo ir šalinimo sąlygas, didžiausią leistiną aplinkos taršą radionuklidais, vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas. Radiacinės saugos centras vykdo radiacinės saugos valstybinę priežiūrą ir kontrolę.

9. Ignalinos atominė elektrinė atsako už saugų radioaktyviųjų atliekų, susidariusių eksploatavimo metu ar priimtų saugoti arba perdirbti, ir elektrinės eksploatavimo nutraukimo metu susidarysiančių radioaktyviųjų atliekų tvarkymą, iki jos bus perduotos laidoti.

10. Agentūra sutvarko ir palaidoja visas jai perduotas radioaktyviąsias atliekas. Agentūra yra jai priskirtas saugyklas ir kapinynus eksploatuojanti organizacija.

 

VI. FINANSAVIMAS

 

11. Radioaktyviosios atliekos tvarkomos Ignalinos atominės elektrinės, smulkiųjų gamintojų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo, Tarptautinio Ignalinos eksploatavimo nutraukimo rėmimo fondo, dvišalės pagalbos ir kitomis lėšomis.

 

VII. IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS KIETŲJŲ RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ

TVARKYMAS

 

12. 2002–2009 metais numatoma pertvarkyti Ignalinos atominės elektrinės kietųjų trumpaamžių ir ilgaamžių radioaktyviųjų atliekų tvarkymą ir saugojimą:

12.1. sumažinti radioaktyviųjų atliekų bendrąjį aktyvumą ir tūrį, šiuo tikslu įdiegti geriausias technologijas be papildomų išlaidų;

12.2. įdiegti naują radioaktyviųjų atliekų klasifikavimo sistemą;

12.3. įrengti tranšėjinį kapinyną labai mažo aktyvumo radioaktyviosioms atliekoms laidoti;

12.4. paimti, apibūdinti, galutinai apdoroti ir grąžinti į saugyklas kietųjų radioaktyviųjų atliekų saugyklose sukauptas trumpaamžes atliekas;

12.5. paimti, apibūdinti ir tinkamai apdoroti esamose kietųjų radioaktyviųjų atliekų saugyklose sukauptas ilgaamžes atliekas, įrengti tinkamas ilgaamžių radioaktyviųjų atliekų tarpinio saugojimo saugyklas ir ilgaamžes radioaktyviąsias atliekas saugoti saugyklose galutinai jų neimobilizuojant, iki bus apsispręsta dėl galutinio jų sutvarkymo būdų;

12.6. sukurti ir įdiegti radioaktyviųjų atliekų apskaitos sistemą;

12.7. siekti, kad kuo daugiau radioaktyviųjų atliekų būtų priskirta prie nebekontroliuojamųjų;

12.8. atlikti tyrimus ir parengti projektus, siūlančius sąlyginių nebekontroliuojamųjų lygių apskaičiavimo metodikas, tinkamiausius medžiagų, kurių užterštumas viršija nesąlyginius švarumo lygius, tvarkymo būdus.

13. Iki 2005 metų numatoma atlikti reikiamus tyrimus ir parengti rekomendacijas, kaip įrengti trumpaamžių mažo ir vidutinio aktyvumo radioaktyviųjų atliekų paviršinį kapinyną.

 

VIII. PANAUDOTO BRANDUOLINIO KURO TVARKYMAS

 

14. Panaudotam branduoliniam kurui saugoti geriausia naudoti dvejopos paskirties įrenginius, tinkamus ir ilgalaikiam saugojimui, ir vežimui.

15. Iki 2011 metų numatoma išplėsti esamą (arba pastatyti netoli naują) Ignalinos atominės elektrinės panaudoto branduolinio kuro ilgalaikio sausojo saugojimo saugyklą.

16. Parengtą saugoti panaudotą branduolinį kurą reikia išvežti į sausojo saugojimo saugyklą, kad būtų galima efektyviai dirbti Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo darbus.

17. Siekiant kuo patikimiau palaidoti panaudotą branduolinį kurą, būtina:

17.1. parengti ir vykdyti ilgalaikę mokslinių tyrimų programą „Galimybės laidoti Lietuvoje panaudotą branduolinį kurą ir ilgaamžes didelio aktyvumo radioaktyviąsias atliekas“;

17.2. analizuoti galimybes įrengti Lietuvoje gelminį panaudoto branduolinio kuro ir ilgaamžių radioaktyviųjų atliekų kapinyną;

17.3. analizuoti galimybes kelių valstybių jungtinėmis pastangomis įrengti regioninį kapinyną;

17.4. analizuoti galimybes palaidoti panaudotą branduolinį kurą kitose valstybėse, nustatyti ekonominį tokio laidojimo pagrįstumą;

17.5. išnagrinėti galimybes pratęsti panaudoto branduolinio kuro saugojimo saugyklose laiką iki 100 metų ir ilgiau.

 

IX. IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS SKYSTŲJŲ RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ

TVARKYMAS

 

18. Būtina sukietinti ir supakuoti Ignalinos atominės elektrinės skystąsias radioaktyviąsias atliekas taip, kad jų pakuotės tiktų vežti, saugoti ir laidoti paviršiniame kapinyne.

19. Būtina sucementuoti panaudotas dervas ir koncentratų nuosėdas.

20. Būtina atlikti tyrimus ir nuspręsti, ar bitumuotų radioaktyviųjų atliekų saugykla galėtų būti pertvarkyta į kapinyną, priklausomai nuo priimto sprendimo – licencijuoti bitumuotų atliekų saugyklą kaip kapinyną arba pertvarkyti technologiją taip, kad atliekų pakuotės tiktų saugoti, vežti ir laidoti paviršiniame kapinyne.

21. Reikia parinkti tinkamą panaudotų tepalų tvarkymo technologiją.

 

X. SMULKIŲJŲ GAMINTOJŲ RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMAS

 

22. Panaudotus uždaruosius šaltinius reikėtų tvarkyti atskirai nuo kitų radioaktyviųjų atliekų.

23. Ilgalaikiam saugojimui uždaruosius šaltinius, kurių negalima pakartotinai naudoti arba grąžinti tiekėjui, reikia apdoroti galutinai neimobilizuotus, iki bus nustatyta, pagal kokius kriterijus jie priimami laidoti gelminiame radioaktyviųjų atliekų kapinyne.

24. Numatoma atlikti Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto saugos analizę ir esant teigiamoms išvadoms dėl jo saugos licencijuoti jį kaip radioaktyviųjų atliekų saugyklą; vėliau, remiantis mokslinių tyrimų išvadomis, nuspręsti, ar paversti jį kapinynu, ar sutvarkius teritoriją atiduoti bendram naudojimui.

25. Smulkiųjų gamintojų, bankrutavusių įmonių, neturinčias šeimininko ir neteisėtai laikytas radioaktyviąsias atliekas būtina surinkti, apdoroti ir laikinai saugoti Ignalinos atominės elektrinės saugyklose, iki bus įrengtas naujas paviršinis kapinynas.

26. Numatoma modernizuoti smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų apdorojimo techninę bazę.

 

XI. IGNALINOS ATOMINĖS ELEKTRINĖS EKSPLOATAVIMO NUTRAUKIMO METU SUSIDARANČIŲ RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMAS

 

27. Ignalinos atominės elektrinės pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka elektrinė parengia galutinį pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimo planą. Atsižvelgiant į tai, kokia eksploatavimo nutraukimo strategija bus pasirinkta, patikslinamas radioaktyviųjų atliekų kiekis, jų tvarkymo technologijos.

 

XII. MOKSLINIAI TYRIMAI

 

28. Būtina parengti pakankamai kvalifikuotų ekspertų, galinčių savarankiškai, be užsienio specialistų pagalbos, spręsti su radioaktyviosiomis atliekomis susijusias problemas.

29. Numatoma:

29.1. didinti mokslo institucijų kompetenciją – gebėjimą spręsti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių ir kapinynų projektavimo ir eksploatavimo problemas;

29.2. analizuoti radioaktyviųjų atliekų mažinimo, kapinynų vietos parinkimo, radioaktyviųjų atliekų tvarkymo ekonominius aspektus;

29.3. kaupti žinias apie saugos barjerų senėjimą, analizuoti pasaulyje atliekamus tyrimus ir teikti pasiūlymus dėl jų rezultatų taikymo Lietuvoje;

29.4. sukurti visus būtinus jonizuojančiosios spinduliuotės metrologinius standartus;

29.5. nustatyti jonizuojančiosios spinduliuotės poveikį gyventojams ir aplinkai;

29.6. dalyvauti Tarptautinės atominės energijos agentūros, EUROATOM, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Branduolinės energijos agentūros, kitų tarptautinių organizacijų vykdomose radioaktyviųjų medžiagų tyrimo, paviršinių ir gelminių jų kapinynų programose.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. vasario 6 d. nutarimu

Nr. 174

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS 2002–2004 METŲ VEIKLOS PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimą Nr. 1487 „Dėl įgaliojimų steigti valstybės įmonę Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūrą ir parengti bei patvirtinti teisės aktus Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymui įgyvendinti suteikimo“ (Žin., 1999, Nr. 114-3307), 2001 m. gegužės 16 d. įsteigta valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra (toliau vadinama – agentūra). Agentūros įstatai 2001 m. liepos 20 d. nustatytąja tvarka įregistruoti Ūkio ministerijoje.

2. Ši programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 50-1600).

 

II. PROGRAMOS TIKSLAI

 

3. Šios programos pagrindinis tikslas – pasiekti, kad agentūra vykdytų visas Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatyme nustatytas funkcijas.

 

III. PROGRAMOS CHARAKTERISTIKA

 

4. Numatomos šios organizacinės priemonės:

4.1. sukomplektuoti agentūros personalą, įdiegti agentūros vykdomų darbų kokybės užtikrinimo sistemą ir gauti veiklos licencijas;

4.2. perimti iš Fizikos instituto smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų tvarkymą ir Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto priežiūrą, vykdyti šį objektą eksploatuojančios organizacijos funkcijas.

5. Numatomos šios teisinės priemonės:

5.1. parengti ir pateikti Ūkio ministerijai tvirtinti Laikino smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų saugojimo Ignalinos atominės elektrinės saugyklose tvarką;

5.2. parengti ir pateikti Ūkio ministerijai tvirtinti agentūros paslaugų įkainius;

5.3. parengti ir nustatytąja tvarka pateikti įgaliotoms institucijoms tvirtinti projektus teisės aktų, reglamentuojančių neteisėtai gaminamų, vežamų, saugomų ir atsitiktinai Lietuvos Respublikoje rastų radioaktyviųjų medžiagų tvarkymą;

5.4. nustatytąja tvarka parengti Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto licencijavimo kaip saugyklos dokumentus, vėliau atlikti tyrimus ir priimti sprendimą dėl jo tinkamumo būti kapinynu arba radioaktyviųjų atliekų paėmimo ir laidojimo naujame paviršiniame kapinyne;

5.5. parengti ir pateikti tvirtinti Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų priėmimo laidoti kriterijus.

6. Numatomos šios techninės priemonės:

6.1. vykdyti Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto aplinkosauginį monitoringą;

6.2. įgyvendinti Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto kaip saugyklos licencijos sąlygas;

6.3. atlikti reikiamus tyrimus ir parengti rekomendacijas, kaip įrengti trumpaamžių mažo ir vidutinio aktyvumo radioaktyviųjų atliekų paviršinį kapinyną;

6.4. organizuoti panaudoto branduolinio kuro ir ilgaamžių radioaktyviųjų atliekų laidojimo Lietuvos Respublikoje tyrimus; kartu su Lietuvos geologijos tarnyba ir Lietuvos energetikos institutu parengti ilgalaikę mokslinių tyrimų programą „Galimybės laidoti Lietuvoje panaudotą branduolinį kurą ir ilgaamžes didelio aktyvumo radioaktyviąsias atliekas“; kartu nagrinėti galimybę išvežti panaudotą branduolinį kurą ir ilgaamžes radioaktyviąsias atliekas iš Lietuvos Respublikos.

 

IV. FINANSAVIMAS

 

7. Ši programa finansuojama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, radioaktyviųjų atliekų gamintojų įmokomis už agentūrai perduotų radioaktyviųjų atliekų sutvarkymą, tarptautinės paramos lėšomis.

8. Kiekvienų metų IV ketvirtį Ūkio ministerija tvirtina ateinančiųjų metų agentūros veiklos programą ir sąmatą.

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

9. Šios programos įgyvendinimo priemonių įvykdymo terminai, lėšų poreikis ir šaltiniai pateikti priede.

______________

 


Valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų

tvarkymo agentūros 2002–2004 metų

veiklos programos priedas

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲjų ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS 2002–2004 METŲ VEIKLOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

 

Priemonės pavadinimas

 

Vykdymo trukmė

 

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis (tūkst. litų)

 

Pastabos

 

pradžia

 

pabaiga

 

2002 metai

 

2003 metai

 

2004 metai

 

 

 

I. Organizacinės priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

Pasirengti smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų surinkimui ir pradiniam apdorojimui

 

2002 metų I ketvirtis

 

2002 metų IV ketvirtis

 

100

 

 

 

 

 

2.

 

Pasirengti perimti iš Fizikos instituto Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esantį specialų radioaktyviųjų atliekų laidojimo punktą

 

2002 metų II ketvirtis

 

2002 metų IV ketvirtis

 

50

 

 

 

 

 

3.

 

Vykdyti PHARE projektą „Valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros stiprinimas“

 

2002 metų III ketvirtis

 

2004 metų II ketvirtis

 

 

150

 

50

 

skiriama ir PHARE programos lėšų

 

4.

 

Įdiegti agentūros vykdomų darbų kokybės užtikrinimo sistemą ir nustatytąja tvarka gauti veiklos licencijas

 

2002 metų I ketvirtis

 

2003 metų IV ketvirtis

 

50

 

100

 

 

 

 

 

 

II. Teisinės priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

Parengti ir pateikti Ūkio ministerijai tvirtinti Laikino smulkiųjų gamintojų radioaktyviųjų atliekų saugojimo Ignalinos atominės elektrinės saugyklose tvarką

 

2002 metų I ketvirtis

 

2002 metų III ketvirtis

 

20

 

 

 

 

 

6.

 

Parengti ir pateikti įgaliotoms institucijoms tvirtinti projektus teisės aktų, reglamentuojančių neteisėtai gaminamų, vežamų, saugomų ir atsitiktinai rastų radioaktyviųjų medžiagų tvarkymą, agentūrai perduotų saugoti ir laidoti radioaktyviųjų atliekų apskaitą ir archyvavimą

 

2002 metų II ketvirtis

 

2002 metų IV ketvirtis

 

20

 

 

 

 

 

7.

 

Parengti ir pateikti Ūkio ministerijai tvirtinti agentūros paslaugų įkainių projektą

 

2002 metų III ketvirtis

 

2003 metų I ketvirtis

 

10

 

50

 

 

skiriama ir Švedijos tarptautinio projekto SIP lėšų

 

8.

 

Parengti ir pateikti Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai tvirtinti trumpaamžių radioaktyviųjų atliekų tinkamumo laidoti kriterijus

 

2004 metų I ketvirtis

 

2004 metų III ketvirtis

 

 

 

100

 

skiriama ir Švedijos tarptautinio projekto SIP, Tarptautinės atominės energijos agentūros lėšų

 

 

 

III. Techninės priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

Surinkti iš smulkiųjų gamintojų, apdoroti ir laikinai saugoti Ignalinos atominės elektrinės saugyklose radioaktyviąsias atliekas

 

2003 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

smulkiųjų gamintojų lėšos

 

10.

 

Vykdyti Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto priežiūrą ir aplinkosauginį monitoringą

 

2003 metų I ketvirtis

 

 

 

150

 

150

 

 

 

11.

 

Parengti saugos analizės ataskaitą ir kitus būtinus Širvintų rajone, Bartkuškio miške, esančio specialaus radioaktyviųjų atliekų laidojimo punkto licencijavimo kaip saugyklos dokumentus

 

2003 metų II ketvirtis

 

2004 metų IV ketvirtis

 

 

100

 

100

 

skiriama ir Švedijos tarptautinio projekto SIP, Tarptautinės atominės energijos agentūros lėšų

 

12.

 

Surinkti, apdoroti ir laikinai saugoti Ignalinos atominės elektrinės saugyklose bankrutavusių įmonių, neteisėtai laikytas ir neturinčias šeimininko radioaktyviąsias atliekas

 

2002 metų I ketvirtis

 

 

100

 

100

 

100

 

 

 

13.

 

Organizuoti panaudoto branduolinio kuro ir ilgaamžių radioaktyviųjų atliekų laidojimo Lietuvos Respublikoje tyrimus; kartu su Lietuvos geologijos tarnyba ir Lietuvos energetikos institutu parengti ilgalaikę mokslinių tyrimų programą „Galimybės laidoti Lietuvoje panaudotą branduolinį kurą ir ilgaamžes didelio aktyvumo radioaktyviąsias atliekas“

 

2002 metų I ketvirtis

 

2004 metų IV ketvirtis

 

50

 

50

 

50

 

skiriama ir Švedijos tarptautinio projekto SIP lėšų

 

14.

 

Atlikti tyrimus ir parengti rekomendacijas, kaip įrengti trumpaamžių mažo ir vidutinio aktyvumo radioaktyviųjų atliekų paviršinį kapinyną

 

2002 metų I ketvirtis

 

2004 metų IV ketvirtis

 

100

 

100

 

300

 

skiriama ir Švedijos tarptautinio projekto SIP, Tarptautinės atominės energijos agentūros lėšų

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

500

 

800

 

850

 

 

 

 

 

 

______________