VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybOs DIREKTORIAUS 2008 M. RUGSĖJO 30 D. ĮSAKYMO Nr. 1-169 „DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-610

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488) 11 straipsnio 5 dalimi, Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 2, 5, 16, 36, 37 straipsnių ir devintojo skirsnio pakeitimo ir įstatymo priedo papildymo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 129-6109) 8 straipsniu bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. 359 (Žin., 2007, Nr. 44-1680; 2011, Nr. 135-6410 ) patvirtintų Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų 18.5 ir 21 punktais:

1. Papildau Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1-169 (Žin., 2008, Nr. 117-4471) patvirtintą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamentą:

1.1. naujais 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476 ir 1477, 1478 ir 1479 punktais:

1471. Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūra (toliau – vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūra) pradedama gavus vartotojo, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, vartotojų asociacijos (toliau – pareiškėjas) skundą ar Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos iniciatyva, jei nustatoma pakankamai duomenų apie galimą vartotojų teisių pažeidimą.

1472. Skundas dėl galimo vartotojų teisių pažeidimo (toliau – skundas) Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai turi būti pateiktas raštu. Skundą gali pateikti vartotojai, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, vartotojų asociacijos.

1473. Skunde turi būti nurodyta:

1473.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pavadinimas;

1473.2. pareiškėjo vardas, pavardė, adresas (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti;

1473.3. pardavėjo ar paslaugų teikėjo, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas, buveinės adresas arba vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas;

1473.4. konkretūs skundžiami pardavėjo ar paslaugų teikėjo veiksmai (neveikimas), jų atlikimo data;

1473.5. pareiškėjui žinomos faktinės pažeidimo aplinkybės, kuriomis jis grindžia savo prašymą, ir tas aplinkybes patvirtinantys įrodymai, asmenų, kuriems žinomos kokios nors aplinkybės, turinčios ryšį su prašyme nurodytais duomenimis, vardai, pavardės ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;

1473.6. pridedamų dokumentų sąrašas.

1474. Skundą pasirašo pareiškėjas arba įgaliotas atstovas. Prie atstovo pasirašyto skundo turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.

1475. Jeigu pateiktas pareiškėjo skundas neatitinka Reglamento 1472, 1473 ir 1474 punktuose nustatytų reikalavimų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti skundo trūkumai.

1476. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo skundo, atitinkančio Reglamento 1472, 1473 ir 1474 punktuose nustatytus reikalavimus, gavimo dienos per 14 kalendorinių dienų priima motyvuotą nutarimą pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą arba per 30 kalendorinių dienų – atsisakyti pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, ir ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo nutarimo priėmimo dienos nutarimo nuorašus išsiunčia vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūros dalyviams.

1477. Nutarime pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą nurodoma:

1477.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pavadinimas;

1477.2. nutarimo priėmimo data;

1477.3. kieno iniciatyva pradedama procedūra;

1477.4. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo);

1477.5. pardavėjo, paslaugos teikėjo, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas ir buveinės adresas;

1477.6. aplinkybės, kuriomis grindžiamas nutarimas pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą.

1478. Pradėti galimo vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą pagal pateiktą skundą atsisakoma, jeigu:

1478.1. skunde nurodyto pažeidimo nagrinėjimas nepriskirtas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos kompetencijai;

1478.2. skunde nurodyti faktiniai duomenys jau buvo patikrinti ir dėl jų priimtas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimas;

1478.3. nėra faktinių duomenų, kurie leistų pagrįstai įtarti vartotojų teisių pažeidimą, arba pareiškėjas be pateisinamos priežasties per nustatytą terminą nepateikia jo skundą pagrindžiančių dokumentų;

1478.4. nuo galimo vartotojų teisių pažeidimo iki skundo pateikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai dienos yra praėję daugiau kaip treji metai.

1479. Kai Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą pradeda savo iniciatyva, mutatis mutandis taikomos Reglamento 1471–194 punktų nuostatos.“

1.2. naujais 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496 ir 1497 punktais:

1491. Pradėjus vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą Reglamento 1476 punkto nustatyta tvarka, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius skiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, kuriam paveda vykdyti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą (toliau – bylos rengėjas).

1492. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba turi teisę raštu kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją, kurio veiksmai skundžiami, ir prašyti per nurodytą terminą pateikti motyvuotą paaiškinimą bei jį pagrindžiančius įrodymus apie aplinkybes, dėl kurių pradėta vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūra.

1493. Bylos rengėjas parengia ir teikia Komisijai vartotojų teisių pažeidimui nagrinėti surinktą medžiagą ir pranešimą apie atliktą tyrimą (toliau – Pranešimas).

1494. Pranešime turi būti nurodyta:

1494.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pavadinimas, pranešimo surašymo data;

1494.2. pardavėjo, paslaugų teikėjo, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas ir buveinės adresas;

1494.3. kada ir kieno iniciatyva pradėta procedūra;

1494.4. nustatytos aplinkybės, susijusios su nagrinėjamais pardavėjo, paslaugų teikėjo veiksmais;

1494.5. įrodymai ir motyvai, kuriais grindžiama išvada dėl vartotojų teisių pažeidimo;

1494.6. pareiškėjo, pardavėjo, paslaugų teikėjo, kurio veiksmai skundžiami, kitų su procedūra susijusių asmenų paaiškinimai;

1494.7. įstatymai ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujasi bylos rengėjas;

1494.8. išvada dėl vartotojų teisių pažeidimo.

1495. Jeigu Pranešime nurodyta, kad galimai buvo padarytas vartotojų teisių pažeidimas ir nėra kliūčių bylai nagrinėti, Komisija siūlo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriui įtraukti bylos dėl vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimą į bylų nagrinėjimo posėdžio darbotvarkę.

1496. Jeigu Pranešime nurodyta, kad nėra faktinių duomenų, kurie leistų pagrįstai įtarti vartotojų teisių pažeidimą, Komisija, įvertinusi Pranešimo pagrįstumą, turi teisę priimti sprendimą rašytinio proceso tvarka.

1497. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba galimą vartotojų teisių pažeidimą išnagrinėja ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje nurodytas sankcijas paskiria per įmanomai trumpesnį terminą, tačiau ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo skundo gavimo Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje dienos ar nutarimo pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą priėmimo dienos.“

1.3. nauju 1501 punktu:

1501. Už informacijos, reikalingos vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrai atlikti, nepateikimą, taip pat neteisingos ar ne visos informacijos pateikimą, vengimą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos reikalavimu atvykti ir pateikti paaiškinimus, jeigu prieš tai buvo taikytas įspėjimas, paslaugų teikėjui, pardavėjui, kurio veiksmai skundžiami, gali būti skiriama Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 6 dalyje numatyto dydžio bauda.“

1.4. nauju 1531 punktu:

1531. Bylos dėl vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūros dalyviams pasiūloma susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, raštu pateikti paaiškinimus.“

1.5. nauju 157.6 punktu:

157.6. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos priimtus nutarimus pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo.“

1.6. nauju 1911 punktu:

1911. Komisija, išnagrinėjusi bylą dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo, turi teisę priimti šiuos sprendimus:

1911.1. įpareigoti pardavėją, paslaugų teikėją, pažeidusius vartotojų teises, nutraukti neteisėtus veiksmus;

1911.2. taikyti Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje nustatytas sankcijas;

1911.3. netaikyti Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnyje nustatytų sankcijų, kai nenustatomas vartotojų teisių pažeidimas.“

1.7. naujais 1921, 1931 punktais:

1921. Komisijos nutarimas dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią vartotojų teisių pažeidimą padariusiam pardavėjui, paslaugų teikėjui jis buvo įteiktas. Apie tai nurodoma nutarime.

1931. Kreipimasis į teismą sustabdo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimo dėl baudos už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą vartotojų teisių pažeidimą skyrimo vykdymą.“

1.8. nauju 1932 punktu:

1932. Apskundus Komisijos nutarimą dėl baudos už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą vartotojų teisių pažeidimą skyrimo, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos.“

2. Keičiu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1-169 patvirtinto Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamento:

2.1. 153 punktą, po žodžių „7 dienas“ įrašant žodžius „o vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūros atveju – ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų“, ir išdėstau jį taip:

153. Įtraukus bylos nagrinėjimą į bylų nagrinėjimo posėdžio darbotvarkę, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 7 dienas, o vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūros atveju – ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų iki paskirtos bylų nagrinėjimo posėdžio datos bylos nagrinėjimo proceso dalyviams ar jų atstovams išsiunčia pranešimą, kuriame nurodoma:

153.1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pavadinimas ir adresas;

153.2. bylos nagrinėjimo proceso dalyviai;

153.3. bylos nagrinėjimo posėdžio vieta ir laikas;

153.4. bylos, kurioje bylos nagrinėjimo proceso dalyvis kviečiamas dalyvauti, pavadinimas;

153.5. kad bylos nagrinėjimo proceso dalyviai privalo pateikti visus savo turimus byloje įrodymus;

153.6. kad įtariamo pažeidėjo ir (ar) jo atstovo, jeigu jis buvo laiku ir tinkamai šio reglamento 153 punkte nustatyta tvarka informuotas apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, neatvykimas į bylos nagrinėjimą nekliudo ją nagrinėti;

153.7. bylos nagrinėjimo proceso dalyvių pagrindinės procesinės teisės ir pareigos.“

2.2. 180 punktą, po žodžių junginio „Produktų saugos įstatymo“ išbraukiant jungtuką „ir“, po žodžių „Maisto įstatymo pažeidimo“ įrašant žodžius „ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo“, ir išdėstau jį taip:

180. Produktų saugos įstatymo, Maisto įstatymo pažeidimo ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo bylų nagrinėjimo posėdžio protokolo projektas parengiamas, pasirašomas posėdžio sekretoriaus ir pateikiamas Komisijos nariams vizuoti bei Komisijos pirmininkui pasirašyti per 3 darbo dienas po bylų nagrinėjimo posėdžio. Reklamos įstatymo pažeidimo bylų nagrinėjimo posėdžio protokolo projektas parengiamas, pasirašomas posėdžio sekretoriaus ir pateikiamas Komisijos nariams vizuoti bei Komisijos pirmininkui pasirašyti per 2 darbo dienas po bylų nagrinėjimo posėdžio.“

2.3. 181 punktą, po žodžių „Maisto įstatymo“ išbraukiant jungtuką „ir“, po žodžių „Reklamos įstatymo pažeidimo“ įrašant žodžius „ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo“, ir išdėstau jį taip:

181. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai turi teisę susipažinti su Produktų saugos įstatymo, Maisto įstatymo, Reklamos įstatymo pažeidimo ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo bylų nagrinėjimo protokolu ir per 1 darbo dieną po bylos nagrinėjimo posėdžio protokolo surašymo dienos pateikti Komisijai pastabas raštu dėl bylos nagrinėjimo protokolo.“

2.4. 187.3 punktą, po žodžių „Reklamos įstatymo pažeidimo“ įrašant žodžius „ir dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo“, ir išdėstau jį taip:

187.3. Komisijos priimtas nutarimas dėl Produktų saugos įstatymo ir Maisto įstatymo pažeidimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo priėmimo, o Komisijos priimtas nutarimas dėl Reklamos įstatymo pažeidimo ir dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo priėmimo pasirašomas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus, o Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo įsakymu įgalioto pavaduotojo, ir išsiunčiamas bylos nagrinėjimo proceso dalyviams;“

2.5. 195 punktą, po žodžių „Tabako kontrolės įstatymo“ išbraukiant jungtuką „bei“, po žodžių „Reklamos įstatymo pažeidimų“ įrašant žodžius „bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo“, ir išdėstau jį taip:

195. Šio skyriaus nustatyta tvarka skelbiami Komisijos priimti nutarimai dėl vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų taikymo, vartotojų ginčų sprendimo ne teisme, rinkos ribojimo priemonių taikymo, Produktų saugos įstatymo, Maisto įstatymo, Tabako kontrolės įstatymo, Reklamos įstatymo pažeidimų bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo.“

2.6. 196 punktą, po žodžio „skelbiami“ įrašant žodžius „Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapyje“, išbraukiant žodžius „internete ir/ar „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, ir išdėstau jį taip:

196. Reglamento 195 punkte nurodyti Komisijos nutarimai skelbiami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapyje, siekiant informuoti visuomenę apie Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos veiklą, ginant vartotojų teises ir teisėtus interesus.“

2.7. 200 punktą, išbraukiant žodžius „pateikia ją „Valstybės žinių“ redakcijai oficialiai paskelbti „Informaciniuose pranešimuose“ ir“, po žodžio „patalpina“ įrašant žodį „ją“, ir išdėstau jį taip:

200. Vyriausiasis specialistas (atstovas viešiesiems ryšiams) per 3 darbo dienas nuo nutarimo rezoliucinės dalies gavimo dienos patalpina ją Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapyje.“

2.8. 201 punktą, išbraukiant žodžius „www.vartotojoteises.lt“, papildant 201.4 punktu ir išdėstau jį taip:

201. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapyje skelbiami Komisijos nutarimai:

201.1. dėl nesąžiningų vartojimo sutarčių sąlygų taikymo, kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas sutinka atsižvelgti į nutarime nurodytus Komisijos siūlymus ir Komisija tai patikrina;

201.2. dėl Produktų saugos įstatymo, Maisto įstatymo, Tabako kontrolės įstatymo bei Reklamos įstatymo pažeidimų, nutarimams įsigaliojus – jų rezoliucinės dalys;

201.3 dėl vartotojų teisių gynimo ne teisme – jų rezoliucinės dalys.

201.4. dėl Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodyto vartotojų teisių pažeidimo – jų rezoliucinės dalys praėjus 30 kalendorinių dienų po nutarimo priėmimo. Jeigu per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo pardavėjas, paslaugų teikėjas, dėl kurio veiksmų nutarimas priimtas, apskundžia jį teismui, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba apie vartotojų teisių pažeidimą viešai savo interneto tinklalapyje skelbia pasibaigus teismo procesui.“

3. Šis įsakymas įsigalioja 2011 m. gruodžio 1 dieną.

 

 

Direktorius                                                                            Feliksas Petrauskas