LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS 2003 M. VASARIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 98 „DĖL SUPAPRASTINTO PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. sausio 31 d. Nr. D1-60

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 4-102) 3 straipsniu,

Pakeičiu Supaprastintas projekto konkurso organizavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 98 „Dėl Supaprastinto projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-942):

1. Išdėstau 1, 2, 3, 4, 5 ir 6 punktus taip:

1. Šios Supaprastinto projekto konkurso organizavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja supaprastinto projekto konkurso organizavimą, šioje pirkimo procedūroje dalyvaujančių ūkio subjektų teises, pareigas ir atsakomybę bei ginčų sprendimo tvarką. Supaprastintas projekto konkursas gali būti vykdomas perkant teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingas ar panašaus pobūdžio paslaugas, kurių vertė yra mažesnė už tarptautinio pirkimo vertės ribas, nustatytas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296; 2003, Nr. 123-5579; 2006, Nr. 4-102) 11 straipsnyje.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ir yra privalomos šio įstatymo 4 straipsnyje išvardintoms perkančiosioms organizacijoms, vykdančioms supaprastintą projekto konkursą.

3. Perkančioji organizacija, esant Viešųjų pirkimų įstatymo 116 straipsnyje numatytoms sąlygoms, gali vykdyti supaprastintą projekto konkursą. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad, vykdant supaprastintą projekto konkursą ir nustatant laimėtoją, būtų laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo 3 ir 6 straipsniuose nustatytų pagrindinių pirkimų principų ir konfidencialumo reikalavimų.

4. Supaprastintas projekto konkursas – tai pirkimo procedūra, kai perkančiajai organizacijai suteikiama galimybė įsigyti konkursui pateiktą ir vertinimo komisijos (žiuri) išrinktą planą ar projektą (teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingų ar panašaus pobūdžio paslaugų). Konkurso dalyviams gali būti skiriami prizai ar piniginės išmokos.

5. Tiekėjas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintis parengti ir pateikti teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingų ar panašaus pobūdžio paslaugų planą ar projektą.

6. Projektas – tai tiekėjo parengtas teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingų ar panašaus pobūdžio paslaugų teikimo planas ar projektas, išreiškiantis perkamo objekto pagrindinių sprendinių idėją.“.

2. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Supaprastinto projekto konkurso dokumentai – tai perkančiosios organizacijos skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas bei procedūras, tarp jų skelbimas, kvietimas, pranešimas, kiti dokumentai bei dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).“.

3. Išdėstau III skyriaus pavadinimą taip:

III. SUPAPRASTINTO PROJEKTO KONKURSO SĄLYGOS“.

 

4. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Supaprastintas projekto konkursas gali būti vykdomas perkant teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingas ar panašaus pobūdžio paslaugas. Prieš pirkdama minėtas paslaugas Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytais supaprastintų pirkimų būdais, perkančioji organizacija turi teisę taikyti šią pirkimo procedūrą ir išsiaiškinti geriausią projektą pateikusį tiekėją.“.

5. Išdėstau 16 punktą taip:

16. Supaprastintame projekto konkurse turi teisę dalyvauti fiziniai, juridiniai asmenys ar tokių asmenų grupės. Supaprastintame projekto konkurse turi teisę dalyvauti ir ūkio subjektų grupė, sudariusi jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

Sutinkamai su Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 4 dalies nuostatomis, perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pagrindu pateiktą projektą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Apie tai turi būti nurodyta supaprastinto projekto konkurso dokumentuose.“.

6. Išdėstau 19 ir 20 punktus taip:

19. Jeigu perkančioji organizacija nenumato vykdyti supaprastinto projekto konkurso, tai tuo atveju teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingos ar panašaus pobūdžio paslaugos perkamos iš karto ir jų pirkimas vykdomas Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais pirkimo būdais.

20. Perkančioji organizacija apie supaprastinto projekto konkurso vykdymą skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Centrinėje viešųjų pirkimų sistemoje. Skelbimai gali būti papildomai skelbiami perkančiosios organizacijos interneto tinklalapyje ir kituose leidiniuose. Šiuo atveju išankstinis skelbimas apie supaprastinto projekto konkurso vykdymą yra neprivalomas. Skelbimai rengiami ir skelbiami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 89 straipsnio reikalavimais.“.

7. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkurso pirkimo dokumentuose pateikia visą informaciją apie supaprastinto projekto konkurso sąlygas bei procedūras. Supaprastinto projekto konkurso dokumentai rengiami lietuvių kalba. Supaprastinto projekto konkurso dokumentuose nurodoma:

22.1. projekto pavadinimas, darbų pobūdis bei charakteristikos (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.2. projekto rengimo reikalavimai (projekto sudėtis, apimtis, techniniai, estetiniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.3. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus atskiriems bendrą projektą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;

22.4. tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas;

22.5. projektų vertinimo kriterijai (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);

22.6. projektų pateikimo terminas, vieta ir būdas;

22.7. projekto galiojimo užtikrinimo reikalavimai bei data, iki kada turi galioti supaprastintam projekto konkursui pateiktas projektas;

22.8. perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai, pavardės, buveinių adresai, telefonų ir faksų numeriai, elektroninio pašto adresai;

22.9. informacija, ar supaprastinto projekto konkurso laimėtojas (laimėtojai) bus kviečiamas (kviečiami) dalyvauti tolesnėse paslaugų pirkimo procedūrose;

22.10. informacija apie supaprastinto projekto konkurso laimėtojui (laimėtojams) skiriamą prizą (prizus) ar kitą apdovanojimą (kai tai taikoma);

22.11. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti supaprastinto projekto konkurso dokumentų paaiškinimų;

22.12. terminas, iki kada nelaimėję projektai turi būti grąžinti supaprastinto projekto konkurso dalyviams;

22.13. nuoroda į supaprastinto projekto konkurso paskelbimą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir kitame leidinyje (jeigu jame buvo skelbta) bei Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;

22.14. informacija, ar tiekėjams bus mokama kompensacija, perkančiajai organizacijai nutraukus supaprastintą projekto konkursą;

22.15. reikalavimas pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytos formos tiekėjo deklaraciją apie tai, kad jis nedavė ir neketina duoti perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojams (darbuotojams) ar kitų tiekėjų atstovams pinigų ar dovanų, nesuteikė ir nesuteiks jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimus;

22.16. supaprastinto riboto projekto konkurso atveju papildomai nurodoma:

1) paraiškų rengimo ir pateikimo reikalavimai (pateikimo terminas, vieta, būdai);

2) kandidatų kvalifikacinės atrankos kriterijai ir tvarka;

3) mažiausias kandidatų, kuriuos perkančioji organizacija atrinks ir pakvies pateikti projektus, skaičius;

22.17. kiti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyti reikalavimai.“.

8. Išdėstau 32 punktą taip:

32. Visiems kandidatams ir dalyviams turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai. Perkančiosios organizacijos nustatyti minimalūs kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį.

Kvalifikacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti kandidatai ar dalyviai, reikalavimai nustatomi, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 33–38 straipsnių nuostatomis.“.

9. Išdėstau 35 punktą taip:

35. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkurso dokumentus tiekėjams teikia gavusi jų rašytinius prašymus dalyvauti supaprastintame projekto konkurse. Prašyme tiekėjai privalo nurodyti savo rekvizitus (vardus, pavardes, buveinių adresus, telefonų ir faksų numerius, elektroninio pašto adresus), kurie perkančiajai organizacijai bus reikalingi vykdant šių Taisyklių 67 punkto reikalavimus.

Supaprastinto projekto konkurso dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo skelbimo apie supaprastintą projekto konkursą paskelbimo ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos iki projekto pateikimo termino, nustatyto supaprastinto projekto konkurso dokumentuose, pabaigos. Supaprastinto projekto konkurso dokumentai pateikiami tiekėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, gavus jo prašymą.“.

10. Laikau netekusiu galios 37 punktą.

11. Išdėstau 38, 39, 40 ir 41 punktus taip:

38. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti supaprastinto projekto konkurso dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 6 darbo dienas iki projektų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija į gautą prašymą atsako ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jo gavimo dienos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė supaprastinto projekto konkurso dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

39. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkurso dokumentuose privalo nurodyti reikalaujamą projektų galiojimo terminą. Šis terminas negali būti ilgesnis kaip 90 dienų nuo projektų pateikimo termino dienos. Sustabdžius supaprastintą projekto konkursą, šis terminas pratęsiamas supaprastinto projekto konkurso sustabdymo laikui.

40. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkurso dokumentuose privalo nustatyti paraiškų ir projektų pateikimo terminus (datą ir valandą ir minutę) bei vietą. Perkančiosios organizacijos nustatytas projektų pateikimo terminas turi būti pakankamas, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti savo projektus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija privalo atsižvelgti į projekto sudėtingumą ir realų laiką, reikalingą projektui parengti.

Tiekėjai paraiškas ir projektus privalo pateikti iki supaprastinto projekto konkurso dokumentuose nustatyto termino (dienos, valandos ir minutės). Pavėluotai gautas paraiškas ar projektus perkančioji organizacija privalo užregistruoti ir neatplėštus grąžinti juos pateikusiems tiekėjams.

41. Perkančioji organizacija supaprastinto projekto konkurso dokumentuose privalo nurodyti, kad paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens, o projektas – pateikiamas užklijuotoje pakuotėje su ant pakuotės užrašytu projekto devizu (trumpu projekto idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas vokas su užrašytu tuo pačiu devizu. Voke turi būti įdėtas projekto devizo šifras – tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono bei fakso numeriai ir projekto galiojimo užtikrinimo dokumentai. Atviro projekto konkurso atveju į šį voką įdedami tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai.“.

12. Išdėstau 48 punktą taip:

48. Supaprastintas atviras projekto konkursas laikomas įvykusiu, jei yra bent vienas neatmestas projektas.“.

13. Išdėstau 50, 51 ir 52 punktus taip:

50. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi supaprastinto projekto dokumentuose nurodytais kvalifikacinės atrankos kriterijais, turi įvertinti visų kandidatų kvalifikaciją ir atrinkti ne mažiau, negu nurodyta skelbime, aukščiausią kvalifikaciją turinčių kandidatų, kuriuos pakvies pateikti projektus. Perkančioji organizacija skelbime apie supaprastintą projekto konkursą turi teisę nurodyti ne mažesnį kaip 5 kandidatų skaičių. Jeigu paraiškas pateikė mažiau kandidatų arba, atmetus kvalifikacinių reikalavimų neatitinkančius kandidatus, jų liko mažiau, negu nurodyta skelbime, pateikti projektus kviečiami visi likę kandidatai.

51. Perkančioji organizacija kvalifikacinės atrankos kriterijus nustato vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 33–38 straipsnių nuostatomis.

52. Paraiškų dalyvauti supaprastintame ribotame projekto konkurse pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 dienos nuo skelbimo apie šį konkursą išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos.“.

14. Išdėstau 58 punktą taip:

58. Supaprastintas ribotas projekto konkursas laikomas įvykusiu, jei yra bent vienas neatmestas projektas.“.

15. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai (Komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė projektus, tik Komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio projekto).“.

16. Išdėstau 66, 67, 68, 69 ir 70 punktus taip:

66. Komisija, kandidatams, dalyviams ir ekspertams nedalyvaujant, vertina projektus, kurie atitinka supaprastinto projekto konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus. Projektai vertinami Komisijos posėdyje. Įvertinusi projektus, Komisija sudaro projektų eilę Komisijos suteiktų vertinimų mažėjimo tvarka. Esant reikalui, Komisija tame pačiame protokole pateikia projektams savo pastabas, reikalaujančias papildomo paaiškinimo.

67. Vokai su devizų šifrais atplėšiami kitame Komisijos posėdyje. Apie šį posėdį perkančioji organizacija visiems tiekėjams raštu praneša ne vėliau kaip prieš 3 dienas. Pranešime turi būti nurodyta vokų su devizų šifrais atplėšimo vieta, diena, valanda ir minutė. Posėdyje turi teisę dalyvauti visi projektus pateikę tiekėjai ar jų atstovai. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių. Atplėšus vokus, Komisija tiekėjams paskelbia projektų eilę ir projektų devizų šifrus. Vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūrą Komisija įformina atskiru protokolu.

68. Supaprastinto atviro projekto konkurso atveju po vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo Komisija privalo patikrinti, ar dalyviai atitinka supaprastinto projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ir atmesti projektus tų dalyvių, kurių kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų. Komisija dalyvių kvalifikaciją tikrina jiems nedalyvaujant.

69. Prireikus kandidatai ir dalyviai gali būti kviečiami atsakyti į pastabas, kurias Komisija yra pateikusi 66 punkte nurodytame protokole.

Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vokų su projektų devizų šifrais atplėšimo procedūros įforminimo (o supaprastinto atviro projekto konkurso atveju – ir dalyvių kvalifikacijos patikrinimo) raštu praneša kiekvienam kandidatui ir dalyviui apie projektų eilę, o kurio projektas neįrašytas į šią eilę – ir projekto atmetimo priežastis.

70. Komisija galutinį sprendimą dėl supaprastinto projekto konkurso rezultatų gali priimti tik tada, kai bus išnagrinėtos kandidatų ar dalyvių pretenzijos (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų nuo pranešimo apie supaprastinto projekto konkurso rezultatus išsiuntimo kandidatams ar dalyviams dienos.“.

17. Išdėstau 72 ir 73 punktus taip:

72. Kai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingos ar panašaus pobūdžio paslaugos perkamos po supaprastinto projekto konkurso iš šio konkurso laimėtojo, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnio 10 dalies nuostatomis, pirkimas vykdomas neskelbiamų derybų būdu ir į derybas raštu kviečiamas supaprastinto projekto konkurso laimėtojas. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

73. Tuo atveju, kai Komisija išrenka kelis supaprastinto projekto konkurso laimėtojus (pirmąsias vietas užėmusius dalyvius), perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnio 10 dalies nuostatomis, turi teisę teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, meniniu ar kultūriniu požiūriu sudėtingas ar panašaus pobūdžio paslaugas pirkti neskelbiamų derybų būdu. Į derybas raštu kviečiami visi supaprastinto projekto konkurso laimėtojai. Neskelbiamos derybos vykdomos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.“.

 

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktorius

Rimgaudas Vaičiulis

2006 m. sausio 30 d.