LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
1997 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. 483 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SIGNALIZACIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. sausio 24 d. Nr. 3-55

Vilnius

 

1. Pakeičiu Geležinkelių transporto eismo signalizacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 483 „Dėl Geležinkelių transporto eismo signalizacijos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 93-3290; 2011, Nr. 34-1607), priedą:

1.1. Papildau šiuo 1.13 punktu:

 

„1.13.

Geltonas ir žalias žiburiai

21pav

(ženklas)

Leidžiama pravažiuoti šviesoforą didžiausiu geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytu greičiu ir įspėjama, kad atstumas tarp maršruto ir išleidžiamojo (įleidžiamojo ir maršruto) šviesoforo, važiuojant pagrindiniu keliu, yra trumpesnis už reikiamą stabdymo kelią.

Gali signalizuoti įleidžiamieji (jų įspėjamieji) ir maršruto šviesoforai.“

1.2. Išdėstau 2.3 punktą taip:

„2.3.

Du geltoni žiburiai, iš jų viršutinis mirksimasis

(ženklas)

Leidžiama pravažiuoti šviesoforą didžiausiu geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytu greičiu į atšakinį kelią ir įspėjama, kad kito šviesoforo signalas – leidžiamasis.“

1.3. Išdėstau 2.8 punktą taip:

„2.8.

Baltas (išimtinis) mirksimasis žiburys

isleid_L1

(ženklas)

Leidžiama pravažiuoti raudonu žiburiu signalizuojantį (arba užgesusį) šviesoforą ir važiuoti iki kito šviesoforo ne didesniu kaip 20 km/val. greičiu, pasirengus sustoti, jei kelyje atsiras kliūtis.

Šis šviesoforo signalas naudojamas važiuojant tik taisyklinguoju dvikelio tarpstočio keliu.“

1.4. Pripažįstu netekusiu galios 11.6 punktą.

1.5. Išdėstau 11.7 punktą taip:

„11.7.

Šviesoforo raudonas žiburys ir skydelis su baltais raidės „P“ atšvaitais

(ženklas)

Ilgoje įkalnėje išimtinis tarpstočio signalo ženklas, leidžiantis krovininiams traukiniams pravažiuoti šviesoforą ypač atsargiai, ne didesniu kaip 20 km/val. greičiu, pasirengus sustoti, jei kelyje atsirastų kliūtis.“

1.6. Išbraukiu 13 punkte žodžius „arba atitveria apžiūrimus, remontuojamus sąstatus arba geležinkelių riedmenis“.

1.7. Išbraukiu 14 punkte žodį „atitveriamojo“.

1.8. Išdėstau 14.3 punktą taip:

„14.3.

Geltonas mirksimasis žiburys

28_pav_pataisytas_ve1

(ženklas)

Leidžiama pravažiuoti šviesoforą didžiausiu geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytu greičiu ir įspėjama, kad įleidžiamojo šviesoforo signalas – leidžiamasis, tačiau jį pravažiuoti reikia mažesniu geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytu greičiu ir važiuoti į atšakinį stoties kelią.“

1.9. Išdėstau 15.2 punktą taip:

„15.2.

Nešviečiantis

(ženklas)

Signalo reikšmės neturi, šviesoforą leidžiama pravažiuoti geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatyta tvarka ir įspėja, kad kito išleidžiamojo ar maršruto šviesoforo signalas – draudžiamasis.“

1.10. Išdėstau 17.5 punktą taip:

„17.5.

Baltas žiburys

(ženklas)

Lokomotyvo signalizacijos įrenginiai įjungti, bet nerodo kelio šviesoforų signalų, todėl mašinistas turi vadovautis tik kelio šviesoforų signalais.“

1.11. Išdėstau 18.6 punktą taip:

„18.6.

Geltonas kvadratinis skydas

(ženklas)

Laikinasis ženklas, kuris signalizuoja, kad priekyje yra pavojinga vieta, ir įspėja, kad mašinistas privalo važiuoti mažesniu greičiu – priekyje pavojinga vieta, prieš kurią būtina sustoti ar ją pravažiuoti įspėjamajame lapelyje nurodytu greičiu, o neturint informacijos, kur prasideda pavojinga vieta ir jos pravažiavimo sąlygų, jis privalo pravažiuoti signalinį ženklą ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu.

Kitais nenumatytais atvejais šis ženklas statomas geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatyta tvarka.

 

Atstumas B nuo kilnojamojo raudono stabdomojo signalinio ženklo arba nuo staiga atsiradusios kliūties:

- iki greičio mažinimo ženklo esant iki 80 km/val. greičiui yra 1400 m;

- nuo 80 km/val. iki 140 km/val. greičiu – 1700 m;

- kai nustatytas greitis daugiau kaip 140 km/val. – 1900 m.“

1.12. Išdėstau 18.41 punktą taip:

„18.41.

Pirmojo vagono stovėjimo vieta

(ženklas)

Rodo savaeigių keleivinių traukinių pirmojo vagono stovėjimo vietą.“

1.13. Išdėstau 18.42 punktą taip:

„18.42.

Lokomotyvo sustojimo vieta

(ženklas)

Rodo keleivinio traukinio lokomotyvo sustojimo vietą.“

1.14. Išdėstau 18.43 punktą taip:

„18.43.

Baltas juostinis raidės „V“ šviečiantis ženklas

(ženklas)

Šis šviečiantis ženklas įspėja mašinistus apie sąstate esančius netvarkingus geležinkelių riedmenis. Mašinistas, pamatęs šį signalą, privalo mažinti greitį ir per pirmąjį stoties iešmą važiuoti ne didesniu kaip 20 km/val. greičiu ir sustabdyti traukinį atvykimo kelyje arba geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytais atvejais ir tvarka paprastojo stabdymo būdu sustabdyti traukinį tarpstotyje. Apie tai informuoti stoties budėtoją (traukinių eismo tvarkdarį) radijo ryšiu.“

1.15. Išdėstau 19.1 punktą taip:

„19.1.

Stot

(ženklas)

Įsakymas mašinistui stabdyti geležinkelių riedmenis:

dieną raudona išskleista vėliavėlė;

naktį – raudonas žibinto žiburys.“

1.16. Išdėstau 19.2 punktą taip:

„19.2.

Stot

(ženklas)

Įsakymas mašinistui stabdyti geležinkelių riedmenis:

dieną – sukant ratu prieš save geltoną vėliavėlę, bet kokį kitą daiktą ar tik ranką arba trys trumpi švilptelėjimai;

naktį – sukant ratu prieš save žibintą su bet kurios spalvos žiburiu arba trys trumpi švilptelėjimai.“

1.17. Išdėstau 19.3 punktą taip:

„19.3.

Mažinti greitį

(ženklas)

Leidžiama važiuoti nurodytu mašinisto įspėjamajame lapelyje ar geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytu greičiu, o jei jokių nurodymų nėra – ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu.

Signalizuoti stotyje arba tarpstotyje dieną – geltona išskleista vėliavėle, naktį – rankiniu žibintu su geltonu žiburiu. Jei nėra rankinio žibinto su geltonu žiburiu, signalizuoti galima lėtai mojuojant aukštyn ir žemyn rankiniu žibintu su baltu žiburiu.“

1.18. Išdėstau 20.3 punktą taip:

„20.3.

Stabdyti!

– – –

Trys ilgi švilptelėjimai

Reikalavimas traukinio atsakingiems darbuotojams stabdyti traukinį. Signalizuoja pagrindinių traukos riedmenų mašinistas; esant porinei traukai, tokį pat signalą turi pakartoti antrųjų traukos riedmenų mašinistas.“

1.19. Išdėstau 20.4 punktą taip:

„20.4.

Atleisti stabdžius

– –

Du ilgi švilptelėjimai

Reikalavimas traukinio atsakingiems darbuotojams atleisti stabdžius. Signalizuoja traukos riedmenų mašinistas; esant porinei traukai, tokį pat signalą turi pakartoti antrųjų traukos riedmenų mašinistas.“

1.20. Papildau šiuo 20.17 punktu:

„20.17.

Darbuotojo iškvietimas prie lokomotyvo

– – – ••

Trys ilgi ir du trumpi švilptelėjimai

Neveikiant visoms ryšių priemonėms, signalizuoja tarpstotyje sustojusio traukinio pagrindinio lokomotyvo mašinistas, kai prie lokomotyvo kviečiami keleivinio, prekinio arba ūkinio traukinio darbuotojai.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2012 m. kovo 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis