LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2001 M. SAUSIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 73 „DĖL MOKYMO KOKYBĖS VERTINIMO PROFESINĖSE MOKYKLOSE TVARKOS PAKEITIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. vasario 2 d. Nr. ISAK-175

Vilnius

 

Pakeičiu Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 73 „Dėl Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarkos pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 65-2390; 2004, Nr. 22-676):

1. Išdėstau 1.2 punktą taip:

1.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio ir tęstinio mokymo departamento Profesinio mokymo skyrius (toliau – ŠMM skyrius);“.

2. Išdėstau 1.3 punktą taip:

1.3. Profesinio mokymo metodikos centras (toliau – Centras);“.

3. Išdėstau 4 punkto pirmąją pastraipą taip:

4. Centro funkcijos:“.

4. Įrašau 5 punkte vietoj žodžių „Profesinio mokymo metodikos centro“ žodį „Centro“.

5. Išbraukiu 6.2 punkte žodį „naujos“.

6. Pripažįstu netekusiais galios 13, 13.1, 13.2, 13.3, 13.4, 13.5, 13.6 punktus.

7. Išdėstau 16 punktą taip:

16. Mokykla pateikia Centrui programos vertinimo paraišką, vadovaudamasi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. ISAK-90 (Žin., 2006, Nr. 8-302).“.

8. Pripažįstu netekusiais galios 16.1, 16.2, 16.3, 16.4 punktus.

9. Įrašau 17 punkte vietoj žodžio „Skyrius“ žodį „Centras“.

10. Išdėstau IV.1 skyrių taip:

 

IV.1. PROGRAMOS VERTINIMAS

 

21. Programos vertinimą sudaro trys etapai: administracinis vertinimas; techninis vertinimas; ekspertinis vertinimas.

21.1. Administracinį ir techninį vertinimus atlieka Centro darbuotojai; ekspertinį – Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Nepriklausomus ekspertus parenka Centras, atsižvelgdamas į jų kvalifikaciją bei patirtį. Nepriklausomais ekspertais gali būti aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių mokyklų dėstytojai / mokytojai ir socialinių partnerių bei kitų institucijų atstovai.

21.2. Kiekvieno vertinimo metu užpildoma vertinimo lentelė, kurią pasirašo už vertinimą atsakingas asmuo. Vertinimo lenteles rengia ir tvirtina Centras.

22. Programos vertinimas:

22.1. Administracinio vertinimo etape nustatoma, ar su programos vertinimo paraiška yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai. Jei pateikti ne visi reikiami dokumentai, Centras Mokyklai siunčia raštą, kuriame nurodo per nustatytą terminą (nuo 5 iki 10 darbo dienų) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei Mokykla per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus dokumentus, Centras priima sprendimą programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai, programa teikiama kitam vertinimo etapui.

22.2. Techninio vertinimo etape įvertinama:

22.2.1. Programos atitiktis bendriesiems programos parametrams, nurodytiems Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše;

22.2.2. Programos atitiktis pagrindinio profesinio mokymo įstaigų mokymo planams;

22.2.3. Programos standartizuotos dalies atitiktis atitinkamam Profesinio rengimo standartui arba bazinės programos (tam tikra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre programa, kuri teikiama kaip pavyzdinė nesant atitinkamo profesinio rengimo standarto) standartizuotai daliai arba švietimo ir mokslo ministro bei socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91 patvirtintiems Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatams ir Profesinio rengimo standarto struktūrai ir struktūrinių dalių paaiškinimams (Žin., 2003, Nr. 56-2512);

22.2.4. nustačius, kad bent pagal vieną iš 22.2.1–22.2.3 punktų atitiktis nėra pakankama, Programa kartu su informaciniu raštu, kuriame nurodyti Programos trūkumai, nedelsiant grąžinama Mokyklai pataisyti per Centro nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų). Jei Mokykla per nustatytą terminą Programos nepataiso arba pataiso iš dalies, Centras priima sprendimą Programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti Programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad atitiktis pagal visus 22.2.1–22.2.3 punktus yra pakankama, Programa teikiama kitam vertinimo etapui.

22.3. Ekspertinio vertinimo etape nustatoma, ar: Programos standartizuota dalis visiškai atspindi siekiamą kvalifikaciją (vertinama tik tuo atveju, jei Programa nėra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre); Programos turinys leidžia pasiekti numatytą kvalifikaciją; specializacija parinkta tinkamai (vertinama tik tuo atveju, jei Programoje yra numatyta specializacija. Jei Programoje numatytos kelios specializacijos, kiekviena iš jų vertinama atskirai).

22.3.1. Programos ekspertinį vertinimą atlieka du Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Kiekvienas iš jų užpildo ekspertinio vertinimo lenteles, pasirinkdamas vieną iš sprendimų: Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą; Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo;

22.3.2. jei Programa yra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre, tačiau Mokyklai ji yra nauja, Centras, vadovaudamasis ekspertinio vertinimo išvadomis, priima vieną iš sprendimų:

22.3.2.1. teikti siūlymą Švietimo ir mokslo ministerijai dėl Programos įteisinimo Mokyklai, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą“;

22.3.2.2. grąžinti Programą Mokyklai, siūlant iš esmės ją tobulinti, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo“. Šiuo atveju Mokykla gali teikti Programą pakartotinai vertinti po vienerių metų;

22.3.2.3. skirti trečią ekspertą papildomai Programos ekspertiniam vertinimui atlikti, kai ekspertų išvados nesutampa. Jei šis ekspertas Programą įvertina teigiamai, sprendimas dėl Programos įteisinimo priimamas vadovaujantis 22.3.2.1 punktu, jei neigiamas – 22.3.2.2 punktu;

22.3.2.4. pateikti Programos vertinimo rezultatus Komisijai, kuri svarsto Programos vertinimo rezultatus ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų V skyriuje;

22.3.3. jei Programa nėra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre, Centras Programos vertinimo rezultatus pateikia Komisijai, kuri svarsto Programos vertinimo rezultatus ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų V skyriuje.“.

11. Įrašau 23.1.3 punkto pirmajame sakinyje vietoj žodžio „Skyrius“ žodį „Centras“, o antrajame sakinyje vietoj žodžio „Skyrių“ žodį „Centrą“.

12. Įrašau 24.2.5 punkte vietoj žodžio „Skyrius“ žodį „Centras“.

13. Įrašau 24.4 punkte vietoj žodžio „Skyrius“ žodį „Centras“.

14. Įrašau 25.2 punkte vietoj žodžio „Skyriui“ žodį „Centrui“.

15. Išdėstau 26 punktą taip:

26. Programa, kuri neįregistruota Studijų ir mokymo programų registre (toliau – Nauja programa), vertinama vadovaujantis 21–22.3.1 ir 22.3.3 punktais.“.

16. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Centras pateikia Komisijai programos vertinimo rezultatus ir organizuoja jų svarstymą kartu dalyvaujant programos rengėjams.“.

17. Išdėstau 28.1 punktą taip:

28.1. Nauja programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą.“.

18. Įrašau 28.2 punkte vietoj žodžių „atitinka pagrindinio profesinio mokymo programų bendruosius reikalavimus“ žodžius „užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą“.

19. Įrašau 28.3 punkte vietoj žodžių „neatitinka pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ žodžius „neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo“.

20. Įrašau 29.1 punkte vietoj žodžių „atitinka pagrindinio profesinio mokymo programų bendruosius reikalavimus“ žodžius „užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą“.

21. Įrašau 29.2 punkte vietoj žodžių „neatitinka pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ žodžius „neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo“.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS