LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 m. GEGUŽĖS 31 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-270 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ pirmOSios veiklos sritIES „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ IR antrOSios veiklos sritIES „Informavimas ir viešumas“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. liepos 23 d. Nr. 3D-541

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 31 d. įsakymą Nr. 3D-270 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ pirmosios veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antrosios veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 62-2395) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), 6.1 ir 7.2.1 punktais ir atsižvelgdamas į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 473/2009 (OL 2009 L 144, p. 3), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 482/2009 (OL 2009 L 415, p. 17), nuostatas, ir siekdamas efektyviai ir tinkamai įgyvendinti Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą:

1. Tvirtinu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

2. Pavedu Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos ir atsakingiems Žemės ūkio ministerijos administracijos savarankiškiems struktūriniams padaliniams parengti Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo tvarkos aprašus.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2007 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3D-270

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2009 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 3D-541 redakcija)

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai EŽŪFKP paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 473/2009 (OL 2009 L 144, p. 3), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 482/2009 (OL 2009 L 415, p. 17), 2006 m. rugsėjo 5 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1320/2006, nustatančiu perėjimo prie Tarybos reglamente (EB) Nr. 1698/2005 numatytos paramos kaimo plėtrai taisykles (OL 2006 L 243, p. 6), 2006 m. gruodžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1975/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 kontrolės procedūrų įgyvendinimo ir kompleksinio paramos susiejimo įgyvendinimo taisykles, susijusias su paramos kaimo plėtrai priemonėmis (OL 2006 L 368, p. 74), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 9 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 484/2009 (OL 2009 L 145, p. 25), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2009, Nr. 43-1667), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2007)5076 (toliau – Programa), ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834).

2. Šios taisyklės reglamentuoja Programos priemonės „Techninė pagalba“ (toliau – Priemonė) pirmosios veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ (toliau – pirmoji veiklos sritis), antrosios veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ (toliau – antroji veiklos sritis) ir veiklos srities „Nacionalinis kaimo tinklas“, susijusios su Lietuvos kaimo tinklo (toliau – Tinklas) įkūrimu ir administravimu, administravimo tvarką. Šios taisyklės nereglamentuoja veiklos srities „Nacionalinis kaimo tinklas“, susijusios su Tinklo veiksmų programos ir metinių veiksmų planų įgyvendinimu, administravimo tvarkos.

 

II. VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka tinkamumo paramai gauti kriterijus ir kuriam skirta parama.

3.2. Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija), kai paramos gavėjas – Agentūra, ir Agentūra, kai paramos gavėjas – ministerija.

3.3. Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

3.4. Pareiškėjas – institucija, nustatyta tvarka pateikusi tinkamai užpildytą paramos paraišką. Pareiškėju paramai pagal Priemonės pirmąją ir antrąją veiklos sritis gauti gali būti institucija (ministerija arba Agentūra), tiesiogiai susijusi su Programos įgyvendinimu. Pareiškėju paramai pagal Priemonės veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ gali būti ministerija ir Agentūra.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174), reglamente (EB) Nr. 1698/2005, reglamente (EB) Nr. 1975/2006, reglamente (EB) Nr. 1974/2006, reglamente (EB) Nr. 1320/2006, Programoje ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse.

 

III. Priemonės tikslai

 

4. Priemonės tikslai:

4.1. bendrasis tikslas – užtikrinti efektyvų Programos įgyvendinimą;

4.2. specialieji tikslai:

4.2.1. užtikrinti tinkamą Programos parengimą, valdymą, priežiūrą, vertinimą bei kontrolę;

4.2.2. remti veiklas, būtinas efektyviam Programos viešinimui bei visuomenės informuotumui apie ES paramą gerinti;

4.2.3. užtikrinti tinkamą Tinklo, skirto remti bendradarbiavimą, gerosios žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros, patirties ir informacijos mainus bei sklaidą tarp kaimo plėtros dalyvių, įkūrimą ir veiklos administravimą.

 

IV. PARAMOS DYDIS

 

5. Tinkamos projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc.

 

V. REMIAMA VEIKLA

 

6. Pagal Priemonės pirmąją veiklos sritį parama gali būti teikiama:

6.1. Programos valdymo, Programos įgyvendinimo stebėsenos komitetų veiklai ir kitai susijusiai veiklai organizuoti ir pakomitečių bei projektų pagal Programos priemones atrankos komitetų, darbo grupių, susijusių su paramos įgyvendinimu, posėdžiams organizuoti;

6.2. Projektų vertinimo ir atrankos ekspertams samdyti;

6.3. pasirengimo įgyvendinti Programą, jos įgyvendinimo, valdymo, Programos vertinimo, paramos paraiškų pagal Programos priemones vertinimo ir atrankos, Programos ir paramos paraiškų pagal Programos priemones priežiūros bei kontrolės procesams organizuoti;

6.4. informacinėms ir kompiuterinėms sistemoms, susijusioms su Programos priemonių administravimu, įsigyti, diegti, prižiūrėti ir modifikuoti;

6.5. veiklos auditui, patikroms vietoje organizuoti ir vykdyti.

7. Pagal Priemonės antrąją veiklos sritį parama gali būti teikiama:

7.1. seminarams, konferencijoms, mokymams ir kt. renginiams, susijusiems su Programos įgyvendinimu, organizuoti, kai jų tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su Programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai;

7.2. organizuoti viešinimą: informuoti apie Programos tikslus ir strategiją, parengti ir įgyvendinti informavimo strategiją ir veiksmų planus, leisti informacinę medžiagą, organizuoti informacinius renginius, skatinti partnerystės plėtrą;

7.3. studijoms ir tyrimams, kurių rezultatai skirti ne paramos gavėjo ar kitų, tiesiogiai su Programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų naudai, atlikti. Pagal šią veiklos sritį remiamos tik tos studijos ir tyrimai, kurie prisideda prie visų Programos priemonių tikslų įgyvendinimo. Studijų, tyrimų rezultatai turi būti skelbiami internete ar kitaip viešinami.

8. Pagal Priemonės veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ parama gali būti teikiama Tinklui įsteigti bei Tinklo veiklos administravimo funkcijoms atlikti.

 

VI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

9. Tinkamos finansuoti išlaidos yra tos, kurios atitinka šiuos reikalavimus:

9.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš Priemonės specialiųjų tikslų, nurodytų 4.2 punkte;

9.2. atitinka bent vieną pagal Priemonę remiamą veiklos sritį;

9.3. aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos dokumentais, kaip nurodyta taisyklių VIII skyriuje;

9.4. pagal Priemonės pirmąją ir antrąją veiklos sritis patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d. Pagal Priemonės veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ finansuojamos išlaidos, kurios yra patirtos nuo 2009 m. sausio 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d. Tikslus išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti terminas nustatomas paramos sutartyse;

9.5. yra tiesiogiai susijusios su paramos gavėjo vykdoma veikla, remiama pagal Priemonę, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo;

9.6. padarytos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

10. Pagal pirmąją veiklos sritį gali būti finansuojamos šios išlaidos:

10.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių dalis arba visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu ir administravimu, atlikti;

10.2. paslaugų pirkimas:

10.2.1. ekspertų projektams įvertinti ir atrinkti samdymas;

10.2.2. konsultavimo, mokymų, sertifikavimo, audito, studijų, tyrimų, nuomos, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, pirkimas;

10.2.3. informacinių ir kompiuterinių sistemų, susijusių su Programos priemonių administravimu, analizės, projektavimo, kūrimo, modifikavimo, diegimo palaikymo ir priežiūros paslaugų pirkimas;

10.3. dalyvavimo konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, susijusiuose su paramos gavėjui priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, išlaidos:

10.3.1. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP) parama – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

10.3.2. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su EŽŪFKP parama, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

10.3.3. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su EŽŪFKP parama – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos 100 proc.;

10.3.4. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su Programos įgyvendinimu, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su EŽŪFKP parama – dalyvavimo renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos pagal proporciją, atsižvelgiant į tai, kokią dalį laiko darbuotojas skiria darbui, susijusiam su Programos įgyvendinimu;

10.4. renginių, susijusių su Programos įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos, kai šie renginiai yra skirti Programai parengti, valdyti, prižiūrėti ir kontroliuoti;

10.5. stebėsenos komitetų ir pakomitečių, darbo grupių, kitų susirinkimų, susijusių su Programos įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos. Šios išlaidos taip pat gali apimti ekspertų ir kitų šių komitetų, pakomitečių ir susirinkimų išlaidas, jeigu jų dalyvavimas yra būtinas, kad būtų užtikrintas Programos įgyvendinimas ir administravimas;

10.6. 2004–2006 metų programavimo laikotarpio ex-post vertinimas, auditas, vertinimai ir kiti darbai, būtini rengiant galutines ataskaitas;

10.7. kitos išlaidos:

10.7.1. patalpų eksploatavimo ir kitos susijusios išlaidos;

10.7.2. išlaidos už kanceliarines prekes;

10.7.3. pašto, ryšio paslaugų išlaidos;

10.7.4. kitos priemonės ir įranga, kurie nėra priskiriami ilgalaikiam materialiajam turtui;

10.7.5. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas yra būtinas užtikrinti Programos įgyvendinimą ir administravimą. Tinkamos finansuoti yra tik tos ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto įsigijimo išlaidos, kurios gali būti priskirtos Programos ir programinio dokumento, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančio Programą, įgyvendinimo laikotarpiui;

10.7.6. kai ilgalaikis materialusis turtas yra įsigyjamas išperkamosios nuomos būdu – ta išperkamosios nuomos mokesčio dalis, kuri yra skirta apmokėti turto rinkos kainai ir kurią galima priskirti Programos ir programinio dokumento, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančio Programą, įgyvendinimo laikotarpiui. Papildomos išlaidos (mokesčiai, nuomotojo pelnas, palūkanos, pridėtinės išlaidos, draudimo mokesčiai), susijusios su turto įsigijimu išperkamosios nuomos būdu, nefinansuojamos;

10.7.7. veiklos audito ir patikrų vietoje organizavimo išlaidos;

10.7.8. nepriklausomo išorinio audito paslaugos užtikrinti patirtų išlaidų valdymą ir kontrolę;

10.7.9. komandiruočių, susijusių su Programos įgyvendinimu ir administravimu, išlaidos;

10.7.10. transporto išlaidos – automobilių eksploatavimui bei jų priežiūrai užtikrinti reikalingų priemonių, taip pat paslaugų įsigijimo išlaidos;

10.7.11. kitos išlaidos, reikalingos funkcijoms, susijusioms su Programos priemonių įgyvendinimu ir administravimu, atlikti.

11. Pagal pirmąją veiklos sritį paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, ir nepagrįstos arba nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis šių taisyklių VIII skyriaus nuostatomis, nefinansuojamos.

12. Pagal antrąją veiklos sritį gali būti finansuojamos išlaidos:

12.1. seminarų, konferencijų, mokymų, konsultacijų ir kitų keitimosi patirtimi renginių, tiesiogiai susijusių su Programos įgyvendinimu ir administravimu ir kurių tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su Programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai, organizavimo išlaidos;

12.2. studijų ir tyrimų, tiesiogiai susijusių su Programos įgyvendinimu ir administravimu, skirtų ne paramos gavėjo ar kitų su Programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų naudai, atlikimo paslaugos;

12.3. viešinimo ir informavimo išlaidos, viešinimo ir informavimo strategijų, programų, planų rengimo, įgyvendinimo bei jų vertinimo, viešosios nuomonės analizės, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės, viešinimo ir informavimo radijo, televizijos laidose, spaudoje, internete, per naujienų agentūrų tinklus ir kitais būdais, informacinės medžiagos rengimo, leidybos ir platinimo informacinių ir reklaminių kampanijų, informacinių renginių, kampanijų, konkursų organizavimo, dalyvavimo parodose, leidinių leidybos bei platinimo, informacinės, reklaminės, techninės priemonės, interneto svetainių sukūrimo ir palaikymo, taip pat kitos su viešinimu ir informavimu susijusios išlaidos.

13. Pagal antrąją veiklos sritį negali būti finansuojamos šios išlaidos:

13.1. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su paramos gavėjui priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis ir, vadovaujantis VIII skyriaus nuostatomis, nepagrįstos arba nepakankamai pagrįstos išlaidos;

13.2. darbo užmokestis ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos paramos gavėjo darbuotojams;

13.3. išlaidos ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti.

14. Pagal Priemonės veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ gali būti finansuojamos šios išlaidos:

14.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių dalis arba visas darbo laikas yra skiriamas Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijoms atlikti;

14.2. paslaugų pirkimas:

14.2.1. konsultavimo, mokymų, audito, studijų, tyrimų, vertimo, nuomos, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijomis, pirkimas;

14.2.2. Tinklo interneto svetainės palaikymo paslaugų pirkimas;

14.2.3. renginių (posėdžių, konferencijų, seminarų), susijusių su Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijų vykdymu, organizavimo išlaidos;

14.2.4. dalyvavimo konferencijose, seminaruose, kituose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su paramos gavėjui priskirtomis Tinklo veiklos administravimo funkcijomis, išlaidos;

14.3. kitos išlaidos:

14.3.1. patalpų eksploatavimo ir kitos susijusios išlaidos;

14.3.2. išlaidos už kanceliarines prekes;

14.3.3. pašto, ryšio paslaugų išlaidos;

14.3.4. kitos priemonės ir įranga, kurios nėra priskiriamos ilgalaikiam materialiajam turtui;

14.3.5. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas yra būtinas Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijoms užtikrinti. Tinkamos finansuoti yra tik tos ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto įsigijimo išlaidos, kurios gali būti priskirtos Programos ir programinio dokumento, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančio Programą, įgyvendinimo laikotarpiui;

14.3.6. kai ilgalaikis materialusis turtas yra įsigyjamas išperkamosios nuomos būdu – ta išperkamosios nuomos mokesčio dalis, kuri yra skirta apmokėti turto rinkos kainai ir kurią galima priskirti Programos ir programinio dokumento, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančio Programą, įgyvendinimo laikotarpiui. Papildomos išlaidos (mokesčiai, nuomotojo pelnas, palūkanos, pridėtinės išlaidos, draudimo mokesčiai), susijusios su turto įsigijimu išperkamosios nuomos būdu, nefinansuojamos;

14.3.7. komandiruočių išlaidos;

14.3.8. transporto išlaidos – automobilių eksploatavimui bei jų priežiūrai užtikrinti reikalingų priemonių bei paslaugų įsigijimo išlaidos;

14.3.9. kitos išlaidos, reikalingos Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijomis, atlikti.

15. Pagal veiklos sritį „Nacionalinis kaimo tinklas“ paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis Tinklo įkūrimo ir veiklos administravimo funkcijomis, ir nepagrįstos arba nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis šių taisyklių VIII skyriaus nuostatomis, nefinansuojamos.

16. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Jis yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

17. Pagal Priemonės veiklos sritis paramos gavėjas visus pirkimus privalo vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatyta tvarka. Esant poreikiui, viešųjų pirkimų procedūras paramos gavėjas derina su paramos teikėju.

18. Darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3D-633 „Dėl komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminimo tvarkos“ (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. rugpjūčio 5 d. įsakymo Nr. 3D-396 redakcija), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 3D-374 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“ (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. lapkričio 25 d. įsakymo Nr. 3D-634 redakcija).

19. Skaičiuojant su darbo santykiais susijusias išlaidas vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655), Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitais teisės aktais.

 

VII. METINIO PARAMOS LĖŠŲ LIMITO NUSTATYMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, ATRANKA IR PARAMOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS

 

20. Programoje Priemonei numatytų lėšų paskirstymas pagal veiklos sritis tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

21. Agentūra rengia savo, kaip pareiškėjos, detalų lėšų pagal pirmąją ir antrąją veiklos sritis poreikį ir teikia jį ministerijai. Ministerija, įvertinusi Agentūros numatomų išlaidų tinkamumą, išvadas kartu su savo, kaip pareiškėjos, parengtu detaliu lėšų poreikio projektu teikia žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintam Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos valdymo komitetui (toliau – PVK). PVK išvadas apsvarsto bei priima sprendimą dėl numatyto poreikio tikslingumo bei pagrįstumo.

22. Atsižvelgiant į PVK sprendimą, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinamas paramos lėšų limitas, išskaidant paramos lėšas pamečiui pagal veiklos sritis ir paramos gavėjus. Paramos lėšų limitas nurodo didžiausią galimą Priemonės paramos sumą kiekvieniems metams kiekvienam paramos gavėjui projektams įgyvendinti, kuri paramos gavėjui gali būti išmokėta pagal pasirašytas paramos sutartis, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyse nustatytus įsipareigojimus ir atsiskaitys už gautas paramos lėšas šiose taisyklėse ir paramos sutartyse nustatyta tvarka.

23. Atsiradus būtinoms įvykdyti naujoms veikloms, kurios Paramos lėšų limito tvirtinimo metu nebuvo numatytos detaliame lėšų poreikyje, PVK pritarus, paramos lėšų limitas gali būti keičiamas.

24. Paramos paraiškas paramai gauti gali teikti ministerija ir Agentūra.

25. Paramos paraiškos teikiamos atskirai pagal kiekvieną veiklos sritį.

26. Paramos paraiškoje (1 priedas) turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla pagrindžiant siekiamų rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) naudingo pasirinkto būdo rezultatams pasiekti ištekliai, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo terminai, taip pat projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ išlaidų planas (2 priedas).

27. Paramos paraiškoje nurodoma projekto įgyvendinimo laikotarpiui reikalinga lėšų suma, kuri negali viršyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinto paramos lėšų limito.

28. Paramos paraiškos teikiamos vertinti:

28.1. ministerijos paramos paraiška teikiama Agentūrai bendra Agentūros nustatyta vidaus tvarka;

28.2. Agentūros paramos paraiška teikiama ministerijai bendra ministerijos nustatyta vidaus tvarka.

29. Paramos teikėjas, per 10 darbo dienų nuo paramos paraiškos gavimo dienos įvertinęs paraišką, informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paramos paraiškos paramai gauti tinkamumo ar netinkamumo.

30. Pareiškėjas, gavęs pranešimą apie teigiamą sprendimą dėl paramos paraiškos paramai gauti tinkamumo, parengia paramos sutarties projektą (3 priedas), jį suderina su paramos teikėju el. paštu ir išsiunčia paramos teikėjui su pasiūlymu pasirašyti paramos sutartį. Su paramos sutarties projektu pateikiama projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ sąmata (6 priedas).

31. Sudarius paramos sutartį su paramos teikėju, pareiškėjas tampa paramos gavėjas.

32. Skiriamos paramos suma paramos sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir šių taisyklių nustatyta tvarka atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus, paramos suma pagal paramos sutartį atitinkamai mažinama.

33. Paramos sutartyje turi būti nustatyta paramos lėšų išmokėjimo tvarka, mokėjimo prašymų (4 priedas) ir projekto įgyvendinimo ataskaitų (5 priedas) teikimo paramos teikėjui tvarka, kitos paramos teikimo sąlygos ir reikalavimai dėl projekto įgyvendinimo dokumentų teikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo, paramos sutarties sąlygų nesilaikymo pasekmės, paramos sutarties pakeitimo sąlygos ir tvarka, jei dėl objektyvių ir svarbių priežasčių tokie pakeitimai yra būtini, paramos sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarka, jei paramos gavėjas pažeidė paramos sutarties sąlygas, kitos sąlygos.

34. Paramos sutartis turi būti keičiama, jeigu:

34.1. pasikeitė paramos gavėjo arba paramos teikėjo rekvizitai;

34.2. būtina pakeisti projekto įgyvendinimo laikotarpį;

34.3. paaiškėjo nenumatytos aplinkybės, turinčios įtakos dėl nukrypimo nuo paramos sutarties sąlygų įgyvendinant projektą.

35. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas skirti nenumatytoms paramos paraiškoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu tokiam lėšų perskirstymui pritaria PVK ir jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų ir didžiausios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą skirti paramos lėšas paramos paraiškoje nenumatytoms veikloms paramos gavėjas privalo informuoti PVK ir paramos teikėją. Paramos gavėjas apie PVK sprendimą informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo PVK sprendimo priėmimo.

36. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas perskirstyti tarp paramos paraiškoje numatytų veiklų tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų ir didžiausios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veiklos sritims. Jeigu, paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, paramos gavėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo raštu, paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte. Tačiau, jeigu paramos teikėjui kyla abejonių dėl paramos gavėjo numatomų lėšų perskirstymo tarp paramos paraiškoje numatytų veiklų, jis gali kreiptis į PVK ir tik gavus PVK pritarimą perskirstyti paramos lėšas, paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo PVK sprendimo priėmimo.

 

VIII. IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS

 

37. Už patirtas išlaidas paramos gavėjas atsiskaito Agentūrai teikdamas mokėjimo prašymus. Kai paramos gavėjas yra Agentūra, mokėjimo prašymus Agentūra tvirtina remdamasi nepriklausomo auditoriaus išvadomis, paremtomis nepriklausomo auditoriaus atliktu mokėjimo prašymų ir išlaidų pagrindimo dokumentų patikrinimu. Ši nuostata turi būti įgyvendinta ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo šių taisyklių įsigaliojimo dienos.

38. Kartu su mokėjimo prašymais paramos gavėjas privalo pateikti patirtas ir iš Priemonės lėšų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentus (originalus arba patvirtintas kopijas), kitus išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentus, susijusius su Programos administravimo funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:

38.1. išlaidų darbo užmokesčiui, kitų su darbo santykiais susijusių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas kartu su mokėjimo prašymu privalo pateikti visų dokumentų, įrodančių, jog valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, dalis arba visos atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijų vykdymu ir dalis arba visas darbo užmokestis šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, mokamas tik už Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, taip pat šių išlaidų pagrindimo dokumentų (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymų, darbo sutarčių (jei jos sudaromos), paramos gavėjo institucijos vadovo įsakymų ir (arba) kitų institucijos vidaus dokumentų, kuriuose valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, yra pavedama atlikti Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui, priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, kitų patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų) patvirtintas kopijas;

38.2. konferencijų, seminarų, mokymų, kitų renginių, komandiruočių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas privalo pateikti visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų/prekių/paslaugų priėmimo–perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintas kopijas. Paramos gavėjas taip pat privalo pateikti kelionės bilietų, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitų, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitų patvirtintas kopijas, taip pat renginio programą (darbotvarkę). Jei į komandiruotę vykstama automobiliu, paramos gavėjas privalo pateikti teises į automobilį patvirtinančių dokumentų, kelionės lapų, kuro pirkimo sąskaitų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas. Jei renginį organizuoja paramos gavėjas, jis taip pat privalo pateikti renginio dalyvių sąrašų patvirtintas kopijas;

38.3. išlaidų prekėms, paslaugoms, įrangai įsigyti ir kitų išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų (prekių, paslaugų) priėmimo–perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.

39. Paramos gavėjas privalo pateikti viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų (prekių, paslaugų) priėmimo–perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintas kopijas, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas paramos gavėjo.

40. Kai iš patirtų išlaidų tik tam tikra dalis priskiriama tinkamoms kompensuoti išlaidoms ir nurodoma mokėjimo prašyme, paramos gavėjas pateikia metodiką ar išaiškinimą, kaip ta išlaidų dalis buvo apskaičiuota.

41. Kartu su galutiniu mokėjimo prašymu ministerija, kaip paramos gavėja, privalo pateikti nepriklausomo auditoriaus arba vidaus audito išvadą bei audito ataskaitą, o Agentūra, kaip paramos gavėja, – nepriklausomo auditoriaus išvadą bei audito ataskaitą.

42. Paramos gavėjas, pasibaigus kalendoriniams metams, per pirmą einamųjų metų ketvirtį teikia PVK metinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą. Baigęs įgyvendinti projektą paramos gavėjas parengia ir teikia paramos teikėjui galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

IX. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

43. Lėšos paramos gavėjams pagal Priemonę išmokamos kompensavimo su avansu mokėjimo būdu.

44. Avanso dydis nustatomas paramos sutartyje. Jis gali siekti iki 60 procentų paramos sumos ir ją atitinkančio PVM, kurį apmokėti numatyta paramos sutartyje.

45. Pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui išmokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas pagal Agentūros rengiamas ir ministerijai teikiamas pinigų užsakymo paraiškas.

46. Paramos gavėjui pervestos avanso lėšos nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Išmokėtos avanso lėšos ar jų dalis Europos Komisijai tinkamomis deklaruoti išlaidomis pripažįstamos tik Agentūrai (kai paramos gavėja yra ministerija) arba nepriklausomam auditoriui (kai paramos gavėja yra Agentūra) patikrinus paramos gavėjo mokėjimo prašymuose deklaruojamas patirtas ir apmokėtas išlaidas bei šias išlaidas pripažinus tinkamomis finansuoti.

47. Paramos gavėjas Agentūrai (kai paramos gavėja yra ministerija) arba nepriklausomam auditoriui (kai paramos gavėja yra Agentūra) rengia ir teikia mokėjimų prašymus dėl patirtų ir apmokėtų išlaidų kompensavimo ne rečiau kaip kas ketvirtį.

48. Agentūra per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato tinkamų kompensuoti išlaidų sumą.

49. Vertinant mokėjimo prašymą, tinkamų kompensuoti išlaidų sumai nustatyti taikomos mokėjimo prašymo pateikimo metu galiojančios taisyklės.

50. Jeigu Agentūra ar nepriklausomas auditorius negali įvertinti išlaidų tinkamumo dėl pateiktos ne visos informacijos, t. y. pridėtos ne visos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, jis paprašo paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją, nurodydamas trūkstamos informacijos pateikimo terminą (tokiu atveju mokėjimo prašymų įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti), arba patvirtina tinkamomis finansuoti tik išlaidų sumas, dėl kurių paramos gavėjas pateikė išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas. Jei nebuvo laiku pateiktos būtinų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintos kopijos, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintas kopijas.

51. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, Agentūra ar nepriklausomas auditorius atlieka patikrą vietoje. Mokėjimo prašymas vertinamas vadovaujantis patikros vietoje metu gautais duomenimis.

52. Agentūra ar nepriklausomas auditorius priėmę sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, jį apie tai informuoja.

53. Agentūra, sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu, įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraišką, kurią teikia ministerijai. Rengdama pinigų užsakymo paraišką Agentūra užtikrina, kad išmokant lėšas paramos gavėjams nebūtų viršyta Programos priemonei „Techninė pagalba“ nustatyta didžiausia leistina įsipareigojimų suma.

54. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigus įgyvendinti projektus, paramos gavėjas pateikia Agentūrai ar nepriklausomam auditoriui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Agentūra ar nepriklausomas auditorius nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, apie tai informuoja paramos teikėją, kuris, vadovaudamasis paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.

55. Įvertinusi mokėjimo prašymus, Agentūra pagal poreikį rengia ir ministerijai teikia pinigų užsakymo paraiškas pagal valdymo institucijos nustatytą Programos lėšų išmokėjimo tvarką ir patvirtintą pinigų užsakymo paraiškos formą.

56. Remdamasi Agentūros pateiktomis pinigų užsakymo paraiškomis, ministerija rengia ir Finansų ministerijai teikia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.

57. Gavusi lėšas, Agentūra per 5 darbo dienas jas perveda paramos gavėjui.

58. Pripažintos netinkamomis finansuoti paramos gavėjo išlaidos ir jas atitinkantis PVM ir neteisingai paramos gavėjo panaudotos paramos lėšos ir jas atitinkantis PVM grąžinami iš paramos gavėjo bendrųjų asignavimų.

 

X. ATSAKOMYBĖ

 

59. Už projektų administravimą atsako Agentūra, o už jų įgyvendinimo priežiūros vykdymą atsako paramos teikėjas.

60. Už paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir visų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsako Agentūra.

61. Paramos teikėjas užtikrina, kad paramos sutartimis nebūtų viršytas paramos gavėjui Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas paramos lėšų limitas.

62. Už projekto įgyvendinimą atsako paramos gavėjas.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.

64. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis taisyklių 63 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.

 

_________________


http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Techninė pagalba“

įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

(Paramos paraiškos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonę „Techninė pagalba“ forma)

 

____________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PARAMOS PARAIŠKA

PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS

PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ ___________VEIKLOS SRITĮ „_____________________________“

 

______________________

(sudarymo vieta ir data)

 

1. Pareiškėjo duomenys

Pareiškėjo teisinė forma

 

Pareiškėjo rekvizitai

pavadinimas

 

kodas

 

įgalioto atstovo vardas, pavardė

 

buveinė:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

tel.

 

faksas

 

el. p. adresas

 

banko pavadinimas

 

banko kodas

 

sąskaitos numeris

 

PVM mokėjimas      

taip

 

 

PVM mokėtojo kodas __________________

ne

 

 

PVM nemokėjimo teisinis pagrindas ______________

 

2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma parama:

Priemonė

 

Priemonės veiklos sritis (-ys) (jei taikoma)

1 veiklos sritis

2 veiklos sritis

veiklos sritis „Nacionalinis kaimo tinklas“

Projekto pavadinimas

 

Bendra projekto vertė (Lt)

 

Prašoma paramos suma (Lt) (tinkamos finansuoti išlaidos)

 

Prašoma finansuoti PVM suma, kuri pagal taisyklių 16 punktą gali būti apmokėta Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų (Lt)

 

Projekto tipas

savarankiškas projektas

 vienas iš etapų

vienas iš grupės projektų

Atlikti projekto darbai iki paraiškos pateikimo 

 

Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn.

 

Planuojama projekto pradžia:

 

Planuojama projekto pabaiga:

 

Projekto vadovas:

 

Vyr. buhalteris (buhalteris):

 

Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą:

 

 

3. Duomenys apie gautą / gaunamą kitą paramą iš Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ lėšų

Projekto pavadinimas

Paraiškos/Projekto registracijos numeris

Paramos suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projekto santrauka:

 

4.1. Trumpas projekto esmės aprašymas

 

4.2. Projekto tikslai:

 

4.3. Projekto veikla:

 

 

Pareiškėjo pavadinimas, buveinė, antspaudas

 

Pareiškėjo įgalioto atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas

 

Data, vieta

 

 

PASTABA. Kartu su paraiška pateikiamas projekto išlaidų planas.

 

_________________

 

http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos

priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

(Projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ išlaidų plano forma)

 

____________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PROJEKTO FINANSINEI PARAMAI GAUTI PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“ IŠLAIDŲ PLANAS

 

______________________

(sudarymo vieta ir data)

 

1. Projekto išlaidų pagrindimas

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Pagrindimas

1.

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

 

1.n.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

 

2.n.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

3.3.

 

 

 

 

 

3.n.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

4.3.

 

 

 

 

 

4.n.

 

 

 

 

 

5.

Iš viso

 

 

 

 

PASTABA. Skiltyje „Projekto išlaidų pagrindimas“ pareiškėjas pagrindžia projekto išlaidų būtinumą, paaiškina, kaip šios išlaidos buvo apskaičiuotos, pagrindžia, kad išlaidos atitinka rinkos kainas.

 

2. Detalus projekto išlaidų planas

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais

Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais

Projekto išlaidos n projekto įgyvendinimo metais

Iš viso

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

Iš viso

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

Iš viso

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareiškėjo įgalioto atstovo pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Techninė pagalba“

įgyvendinimo taisyklių

3 priedas

 

(Pavyzdinė sutarties forma)

 

PARAMOS SUTARTIS PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ

PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ _______________VEIKLOS SRITĮ „______________________________“

 

______________ Nr. _____________

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

____________________________________ (toliau – paramos teikėjas), atstovaujama ______________________________________, veikiančio pagal paramos teikėjo nuostatus, ir _______________________________________ (toliau – paramos gavėjas), atstovaujama ___________________, veikiančio pagal paramos gavėjo nuostatus (toliau abi kartu – šalys, o kiekviena atskirai – šalis), sudarė šią Paramos sutartį pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – Programa) priemonės „Techninė pagalba“ __________ veiklos sritį „__________________“ (toliau – sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, bendrojo finansavimo ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų skyrimu pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) nuo apmokestinamosios prekių ir (arba) paslaugų, už kurias apmokama iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės finansuoti paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „_____________________“, registracijos Nr. _________ (toliau – projektas), pagal Programos priemonės „Techninė pagalba“ ___________________ veiklos sritį „_________________“.

2. Pagal šią sutartį:

2.1. paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ Lt (suma žodžiais: _________________ litų) išlaidas (suma su PVM), paramos gavėjo patirtas vykdant projektą. Ši suma gali būti sumažinta, jei paramos teikėjas negalės vykdyti savo finansinių įsipareigojimų atitinkamoms Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos institucijoms priėmus sprendimą koreguoti Programos priemonei „Techninė pagalba“ ar paramos gavėjui projektui įgyvendinti skirtą finansavimą, vadovaujantis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834);

2.2. paramos dalys:

2.2.1. Europos Sąjungos įnašas, finansuojamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (Europos Sąjungos lėšos) programos (programos kodas ______) – ___________ Lt (suma žodžiais: __________________), t. y. 75 proc. paramos sumos (be PVM);

2.2.2. bendrojo finansavimo įnašas, finansuojamas iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) programos (programos kodas _____) – ____________ Lt (suma žodžiais: __________________), t. y. 25 proc. paramos sumos (be PVM);

2.2.3. PVM, finansuojamas iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) programos (programos kodas ______) – ____________ Lt (suma žodžiais:__________________);

2.3. sutarties 2.1 punkte nustatyta paramos suma nurodyta kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – taisyklės), patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3D-270 (Žin., 2007, Nr. 62-2395), nustatyta tvarka atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus, paramos suma pagal sutartį atitinkamai mažinama.

 

II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

3. Kompensuojamos tik tos projekto sąmatoje (priedas) numatytos išlaidos, kurios:

3.1. yra paramos gavėjo patirtos nuo 200_ m. __________ d. iki 200_ m. __________ d.;

3.2. atitinka taisyklėse įvardytas sąlygas;

3.3. patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr.84-2000; 2006, Nr. 4-102) bei kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų, taip pat kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų;

3.4. išlaidų pagrindimo dokumentais (sąskaitomis, banko sąskaitų išrašais ir kitais).

 

III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA

 

4. Šalims pasirašius sutartį, paramos teikėjas perveda avansą – ____ _________ Lt (suma žodžiais: __________________), iš jų: Europos Sąjungos įnašas – ________ Lt (suma žodžiais: __________________), t. y. 75 proc. avanso sumos (be PVM), bendrojo finansavimo įnašas – _______ Lt (suma žodžiais: __________________), t. y. 25 proc. avanso sumos (be PVM), PVM – ______ Lt (suma žodžiais: __________________). Avansas išmokamas pagal taisyklių nustatytą tvarką Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) rengiamas ir Žemės ūkio ministerijai (toliau – ministerija) teikiamas pinigų užsakymo paraiškas.

5. Paramos gavėjas, vadovaudamasis taisyklių nuostatomis, ne rečiau kaip kas ketvirtį rengia ir teikia Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius) projekto įgyvendinimo ataskaitą, mokėjimo prašymą (kai paramos gavėja Agentūra – kartu su mokėjimo prašymu pateikiama nepriklausomo audito išvada, o kartu su galutiniu mokėjimo prašymu ir nepriklausomo audito ataskaita) ir išlaidų pagrindimo dokumentų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo atsakingo asmens.

6. Mokėjimo prašymų skyrius, priėmęs sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, apie tai informuoja paramos gavėją.

7. Agentūra, sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu, įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraišką, kurią teikia ministerijai.

8. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigus įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Mokėjimo prašymų skyriui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Mokėjimo prašymų skyrius, išnagrinėjęs šiuos dokumentus, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, apie tai informuoja paramos teikėją, kuris, vadovaudamasis sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.

9. Ministerija per 5 (penkias) darbo dienas nuo tinkamų pinigų užsakymo paraiškų gavimo užregistravimo ministerijoje dienos, jas patikrina ir parengia bei pateikia mokėjimo paraiškas Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.

10. Gavusi lėšas, Agentūra per 3 (tris) darbo dienas jas perveda į paramos gavėjo specialią pavedimų sąskaitą programos priemonės „Techninė pagalba“ ________________________________ veiklos sritį „________________________“.

11. Pripažintos netinkamomis finansuoti paramos gavėjo išlaidos ir jas atitinkantis PVM bei neteisingai paramos gavėjo panaudotos paramos lėšos ir jas atitinkantis PVM dengiami iš paramos gavėjo bendrųjų asignavimų.

12. Paramos gavėjas, pasibaigus kalendoriniams metams, per pirmą einamųjų metų ketvirtį teikia PVK metų Projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

IV. PARAMOS GAVĖJO ATSAKOMYBĖ

 

13. Paramos gavėjas įsipareigoja:

13.1. naudoti paramos lėšas tik sutarties 1 punkte nurodytam projektui įgyvendinti;

13.2. laikydamasis projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti projektą;

13.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų;

13.4. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas grąžinti paramos teikėjui gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje sutartyje, mokėjimo prašyme arba pinigų užsakymo paraiškoje;

13.5. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;

13.6. turėti banko sąskaitą paramos lėšoms gauti ir tvarkyti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;

13.7. saugoti su projekto vykdymu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;

13.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto ir sutarties vykdymu;

13.9. pranešti paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje sutartyje ir jos prieduose, jam žinomus pasikeitimus ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) darbo dienų;

13.10. paramos teikėjo nustatytais terminais teikti jam papildomą informaciją.

 

V. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ

 

14. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.

15. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis sutarties 14 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.

 

VI. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

16. Bet kuris sutarties priedas, pakeitimas ar papildymas turi būti sudarytas raštu ir pasirašytas abiejų šalių įgaliotų atstovų. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.

17. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas skirti nenumatytoms projekto paraiškoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu tokiam lėšų perskirstymui pritaria PVK ir jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų ir didžiausios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą skirti paramos lėšas nenumatytoms paramos paraiškoje veikloms paramos gavėjas privalo informuoti PVK bei paramos teikėją. Paramos gavėjas apie PVK sprendimą informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo PVK sprendimo priėmimo

18. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas perskirstyti tarp paramos paraiškoje numatytų veiklų tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų ir didžiausios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo raštu informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veiklos sritims. Jeigu, paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, paramos gavėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo raštu, paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.

19. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį ir paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu paramos gavėjas:

19.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;

19.2. vykdydamas projektą, pažeidė įstatymus;

19.3. nukrypo nuo projekto, nustojo vykdyti projektą ar neįvykdė viso projekto;

19.4. pažeidė įstatymuose ir šioje sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

19.5. pažeidė šia sutartimi prisiimtus įsipareigojimus;

19.6. nepradėjo vykdyti projekto per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos.

19.7. sąmoningai neteikė informacijos ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

20. Sutartis nutraukiama:

20.1. paramos gavėjui gavus paramos tiekėjo motyvuotą sprendimą nutraukti paramos mokėjimą;

20.2. šalių susitarimu, gavus motyvuotą vienos iš šalių prašymą.

21. Paramos teikėjas įsipareigoja nedelsdamas raštu pranešti paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti paramą.

 

VII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

22. Ši sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais. Šalių ginčai, kilę dėl sutarties vykdymo, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais.

 

VIII. KITOS SĄLYGOS

 

23. Šalys gali būti atleidžiamos nuo atsakomybės dėl sutarties nevykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 (Žin., 1996, Nr. 68-1652).

24. Sutartis įsigalioja nuo jos šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo.

25. Sutarties priedai yra neatskiriama sutarties dalis.

26. Sutartis sudaryta 2 (dviem) egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, po vieną kiekvienai šaliai.

 

IX. Šalių juridiniai adresai ir parašai

 

Paramos teikėjo:

_______________

(pavadinimas)

_______________

(buveinė)

_______________

(atsisk. sąskaitos Nr.)

__________________

(banko pavadinimas)

_____________

(įmonės kodas)

___________

(telefono Nr.)

_________

(fakso Nr.)

__________________

(elektroninis paštas)

 

__________________________

(atstovaujančio asmens pareigos)

A. V.

_______________________

(parašas)

___________________________

(vardas ir pavardė)

Paramos gavėjo:

_______________

(pavadinimas)

_______________

(buveinė)

_______________

(atsisk. sąskaitos Nr.)

__________________

(banko pavadinimas)

_____________

(įmonės kodas)

___________

(telefono Nr.)

_________

(fakso Nr.)

__________________

(elektroninis paštas)

 

___________________________

(atstovaujančio asmens pareigos)

A.V.

_______________________

(parašas)

___________________________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Techninė pagalba“

įgyvendinimo taisyklių

4 priedas

 

KPP-G-MP

(pildo Agentūros tarnautojas)

Užregistravo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos ______________sk.(toliau – ____)

(Pareigos, vardas, pavardė ir parašas)

 

Užregistravimo ________ data

 

Mokėjimo prašymo

registravimo Nr.

 

Projekto Nr.

 

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros

prie Žemės ūkio ministerijos

Finansų ir apskaitos departamento

Mokėjimo prašymų skyriui

 

MOKĖJIMO PRAŠYMAS KOMPENSUOTI PATIRTAS IŠLAIDAS

PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 M. PROGRAMOS PRIEMONĘ

„TECHNINĖ PAGALBA“

 

______________________________

(data)

 

Prašau kompensuoti patirtas išlaidas, kurių paramos suma _________________________ (____________________________________________________________) litų, pagal projektą „_____________________________________________________“ (registravimo Nr. ___________), ir atsižvelgiant į 200__ m. ______________ d. sudarytos paramos suteikimo sutarties Nr. _________________ nuostatas.

 

(pildo Paramos gavėjas)

1. Paramos gavėjo rekvizitai:

Paramos gavėjo duomenys

 

Institucijos tipas /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__

Institucijos pavadinimas /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Institucijos kodas /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Institucijos buveinė

/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__

Pašto indeksas LT- /__/__/__/__/__/__/__/

Telefono Nr. /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Fakso Nr. /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

 

Atstovo vardas, pavardė, padalinio pavadinimas, pareigos /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/ __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__

Telefono Nr. /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

El. pašto adresas: /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

 

 

Paramos sumą pervesti į:

Banko pavadinimas /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Banko kodas /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. /__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/

 

2. Patirtų išlaidų aprašymas (pildyti atitinkamą skiltį) :

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Sutarties data, Nr.

Išlaidų pagrindimo dokumento data, pavadinimas, numeris

Suma be PVM, Lt

PVM suma, Lt

Bendra suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

3. Dokumentai, pateikti prie mokėjimo prašymo (pažymėti pagal įvykdyto projekto specifiką pateiktus dokumentus, nurodant vienetų skaičių):

 

Sutartis

Sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktas

 PVM sąskaita faktūra/ sąskaita faktūra

 Banko išrašas

Projekto sąmata

Eksperto darbo ataskaita ar sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentai

Renginio dalyvių sąrašas

LKPP priežiūros komiteto posėdžio protokolas

Komisijos posėdžio protokolas

Aktas dėl patirtų išlaidų tikslų pagrindimo

Dalyvavimo seminaruose pažymėjimas /dalyvavimo mokymo kursuose pažymėjimas

Panaudos sutartis

Kiti dokumentai (nurodyti žemiau esančiose eilutėse)

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

 

Sutinku, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos įgalioti asmenys prireikus patikrins mano pateiktus duomenis ar pareikalaus papildomų dokumentų.

Tvirtinu, kad informacija, pateikta mokėjimo prašyme ir jo prieduose, yra teisinga šio dokumento pasirašymo dieną ir atitinka projektą.

Įsipareigoju laikytis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programoje šiai priemonei nustatytų reikalavimų.

 

(Atsakingo asmens pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

(Asmens, užpildžiusio šį dokumentą, pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

_________________


http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Techninė pagalba“

įgyvendinimo taisyklių

5 priedas

 

(Projekto / projekto etapo įgyvendinimo ataskaitos forma)

 

____________________________________

(projekto ataskaitą parengusios institucijos pavadinimas/ rengėjo vardas, pavardė)

 

PROJEKTO / PROJEKTO ETAPO ______________________________

(ataskaitos tipas: tarpinė/ galutinė)

 

ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

__________ Nr. _________

(data)

__________________

(sudarymo vieta)

 

1. Informacija apie projektą / projekto etapą

Projekto / projekto etapo pavadinimas

 

Priemonės veiklos sritis (-ys) (jei taikoma)

1 veiklos sritis

2 veiklos sritis

Veiklos sritis „Nacionalinis kaimo tinklas“

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Buveinė

Pašto indeksas

gatvė, namo numeris

Gyv. vietovė

Tel., faksas

El. paštas

Projekto / projekto etapo sąskaitos Nr.

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Planuotas projekto / projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis

nuo ___________ iki ______________

Faktinis projekto / projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis (tik galutinei ataskaitai)

nuo ___________ iki ______________

Bendra projekto / projekto etapo vertė (planuota)

iš viso

tinkamų finansuoti išlaidų

 

2. Projekto / projekto etapo įgyvendinimo aprašymas

2.1. Projekto / projekto etapo įgyvendinimo eigos santrauka

 

2.2. Projekto / projekto etapo pasiekti rezultatai

 

2.3. Planuotų ir pasiektų rezultatų neatitikimų aprašymas

 

 

3. Visos iki ataskaitos pateikimo dienos patirtos tinkamos finansuoti projekto išlaidos:

 

Išlaidų kategorija

Planuota lėšų suma, Lt

Faktiškai patirtos išlaidos iki ataskaitos pateikimo datos, Lt

Komentarai

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

n.

 

 

 

 

 

4. Visos iki ataskaitos pateikimo datos patirtos tinkamos finansuoti išlaidos pagal išlaidų rūšis

Projekto išlaidų kategorijos pavadinimas

Planuojama išlaidų kategorijai suma pagal paramos sutartį, Lt

Iki šios atskaitos pateikimo datos patirtos ir pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

Šioje ataskaitoje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidos, Lt

Nepanau-dotos lėšos, Lt (2-3-4)

1

2

3

4

5

1

 

 

 

 

1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

(Atsakingo asmens pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

(Asmens, užpildžiusio šį dokumentą, pareigos)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 

 

http://europa.eu/abc/symbols/emblem/images/europ_flag/jaune.jpgKPF4

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI:

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDAS KAIMO PLĖTRAI

EUROPA INVESTUOJA Į KAIMO VIETOVES

(Europos Sąjungos vėliava) (ženklas)

 

Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Techninė pagalba“

įgyvendinimo taisyklių

6 priedas

 

_________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PROJEKTO FINANSINEI PARAMAI GAUTI PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 M. PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“ SĄMATA

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais

Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais

Projekto išlaidos n projekto įgyvendinimo metais

Iš viso

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

Iš viso

I ketv.

 

II ketv.

 

III ketv.

 

IV ketv.

 

Iš viso

I ketv.

 

II ketv.

 

III ketv.

 

IV ketv.

 

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma be PVM, Lt

PVM,Lt

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.n.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paramos teikėjo:

 

Paramos gavėjo:

 

 

 

(pavadinimas)

 

(pavadinimas)

 

 

 

(atstovaujančio asmens pareigos)

 

(atstovaujančio asmens pareigos)

(parašas)

 

(parašas)

A. V.

 

A. V.

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

(vardas ir pavardė)

_________________