LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 23 D. ĮSAKYMO NR. D1-311 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO APLINKOS MINISTERIJOJE IR JAI PAVALDŽIOSE INSTITUCIJOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. gegužės 18 d. Nr. D1-418

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. D1-311 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 75-2882; 2008, Nr. 143-5749; 2009, Nr. 51-2040):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nuostatomis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 28 d. nutarimo Nr. 900 „Dėl įgaliojimų Aplinkos ministerijai pavaldžioms institucijoms suteikimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1956; 2010, Nr. 43-2065) 2 punktu:“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarkos apraše:

2.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Aplinkos apsaugos agentūra ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. liepos 28 d. nutarimu Nr. 900 „Dėl įgaliojimų Aplinkos ministerijai pavaldžioms institucijoms suteikimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1956; 2010, Nr. 43-2065) ir šiuo Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas), nustatyta tvarka vykdo atsakingos institucijos funkcijas.“;

2.2. papildau šiuo 11 punktu:

11. Aplinkos ministerija, įgyvendindama Jungtinių Tautų Organizacijos 1991 m. Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste (toliau – Konvencija) (Žin., 1999, Nr. 92-2688) nuostatas:

11.1. teikia išvadas dėl planuojamos ūkinės veiklos tarpvalstybinio poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) procedūrų taikymo;

11.2. informuoja galinčią patirti neigiamą poveikį aplinkai Europos Sąjungos valstybę narę ir (ar) užsienio valstybę, kuri prisijungusi prie Konvencijos, apie planuojamą ūkinę veiklą, galimą tos veiklos tarpvalstybinį poveikį, pateikdama informaciją apie numatomo priimti sprendimo pobūdį ir nurodydama laikotarpį, per kurį galima pateikti pranešimą, kada numatoma parengti ataskaitą;

11.3. gavusi galinčios patirti neigiamą poveikį aplinkai Europos Sąjungos valstybės narės ir (ar) užsienio valstybės, kuri prisijungusi prie Konvencijos, atsakymą apie jų norą dalyvauti atliekant tarpvalstybinio poveikio aplinkai vertinimą, organizuoja tarpvalstybines konsultacijas dėl galimo tarpvalstybinio planuojamos ūkinės veiklos poveikio, numatomų priemonių poveikiui aplinkai sumažinti ar pašalinti, pateikdama informaciją apie poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir nurodydama laikotarpį, per kurį galima teikti pasiūlymus.“;

2.3. išdėstau 2 punktą taip:

2. Aplinkos apsaugos agentūra ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai (toliau – Atsakinga institucija) pagal jų kompetenciją, nustatytą šio Tvarkos aprašo 1 priede, koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) procesą, atlieka atranką, nagrinėja ir tvirtina PAV programas (toliau – Programa), nagrinėja suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą, motyvuotus suinteresuotos visuomenės prašymus, PAV ataskaitas (toliau – Ataskaita), PAV subjektų išvadas dėl Programų, Ataskaitų, planuojamos ūkinės veiklos vykdymo galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla leistina pasirinktoje vietoje, prireikus pasitelkia konsultantus, atlieka kitas Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytas funkcijas.“;

2.4. išdėstau 4 punktą taip:

4. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) ar PAV dokumentų rengėjas, vadovaudamasis Planuojamos ūkinės veiklos atrankos metodiniais nurodymais, patvirtintais aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-665 (Žin., 2006, Nr. 4-129), turi pateikti Atsakingai institucijai informaciją atrankai atlikti (popieriniame ir skaitmeniniame formate).“;

2.5. išdėstau 10 punktą taip:

10. Kai planuojama ūkinė veikla gali turėti reikšmingą neigiamą poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės aplinkai ir (ar) užsienio valstybės, kuri yra prisijungusi prie Konvencijos, aplinkai arba kai kita Europos Sąjungos valstybė narė ir (ar) užsienio valstybė, kuri prisijungusi prie Konvencijos, pareikalauja tarpvalstybinio PAV, Aplinkos apsaugos agentūra ar Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentas, išnagrinėjęs informaciją atrankai, turi pranešti planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui (užsakovui), kad atrankos išvada bus priimta, kai Aplinkos ministerija pateiks išvadas dėl planuojamos ūkinės veiklos tarpvalstybinio PAV procedūrų taikymo. Tuo pačiu metu Aplinkos apsaugos agentūra ar Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentas turi perduoti Aplinkos ministerijai informaciją atrankai (skaitmeniniame formate).“;

2.6. išdėstau 12 punktą taip:

12. Aplinkos apsaugos agentūra ar Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentas, turėdamas Aplinkos ministerijos išvadą dėl tarpvalstybinio PAV, priima atrankos išvadą, kartu informuodamas planuojamos ūkinės veiklos organizatorių (užsakovą), ar bus taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros.“;

2.7. išdėstau 13 punktą taip:

13. Planuojamos ūkinės veiklos PAV proceso dalyviams pareikalavus, kad PAV būtų atliekamas ir tos planuojamos ūkinės veiklos, kuri neįrašyta į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 ir 2 priedų sąrašus, Atsakinga institucija, išnagrinėjusi planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi raštu pranešti PAV subjektams, planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui (užsakovui) ir suinteresuotai visuomenei (jei buvo pateiktas prašymas dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV atlikimo) apie atrankos dėl PAV atlikimą.“;

2.8. išdėstau 14 punktą taip:

14. PAV dokumentų rengėjas pagal Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatų, patvirtintų aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. D1-636 (Žin., 2006, Nr. 6-225), reikalavimus parengtą Programą (popieriniame ir skaitmeniniame formate) su visų PAV subjektų išvadomis turi pateikti Atsakingai institucijai tvirtinti.“;

2.9. išdėstau 15 punktą taip:

15. Atsakinga institucija, gavusi ir išnagrinėjusi Programą bei visų PAV subjektų išvadas, per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos turi ją patvirtinti arba pateikti motyvuotus reikalavimus PAV dokumentų rengėjui papildyti ar pataisyti Programą. Kai planuojamai ūkinei veiklai taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros pagal Konvenciją, atsakinga institucija tvirtina Programą, gavusi galinčios patirti neigiamą poveikį aplinkai Europos Sąjungos valstybės narės ir (ar) užsienio valstybės, kuri yra prisijungusi prie Konvencijos, atsakymą apie ketinimą dalyvauti tarpvalstybinio PAV procese. Programa tvirtinama ir tuo atveju, kai Europos Sąjungos valstybė narė, kuri gali būti reikšmingai paveikta, neatsako per pranešime nurodytą laikotarpį ar negaunamas atsakymas pagal Konvencijos reikalavimus iš užsienio valstybės, kuri prisijungusi prie Konvencijos. Atsakinga institucija, prieš patvirtindama Programą, privalo vizualiai apžiūrėti ir įvertinti planuojamos ūkinės veiklos vietą.“;

2.10. išdėstau 18 punktą taip:

18. Tais atvejais, kai planuojama ūkinė veikla gali turėti reikšmingą neigiamą poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės aplinkai ir (ar) užsienio valstybei, kuri yra prisijungusi prie Konvencijos, arba kai kita Europos Sąjungos valstybė narė ir (ar) užsienio valstybė, kuri yra prisijungusi prie Konvencijos, pareikalauja tarpvalstybinio PAV, Aplinkos apsaugos agentūra ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai, gavę Programą, nedelsiant turi perduoti Programą (skaitmeniniame formate) Aplinkos ministerijai išvadoms dėl tarpvalstybinio PAV pateikti.“;

2.11. išdėstau 19 punktą taip:

19. Atsakinga institucija, gavusi planuojamos ūkinės veiklos Ataskaitą (popieriniame ir skaitmeniniame formate), PAV subjektų išvadas dėl Ataskaitos bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių, taip pat argumentuotą suinteresuotos visuomenės motyvuotų pasiūlymų įvertinimą, turi nedelsiant (kad būtų pakankamai laiko per nustatytą laikotarpį visuomenei pateikti Atsakingai institucijai ir PAV subjektams motyvuotus prašymus planuojamos ūkinės veiklos PAV klausimais, o Atsakingai institucijai priimti sprendimą) organizuoti pranešimo apie gautą Ataskaitą paskelbimą Atsakingos institucijos tinklalapyje Visuomenės informavimo ir dalyvavimo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procese tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2005 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-370 (Žin., 2005, Nr. 93-3472; 2008, Nr. 143-5750; 2010, Nr. 2-81), nustatyta tvarka.“;

2.12. išdėstau 1 priedą nauja redakcija (pridedama);

2.13. papildau 2 priedą šiuo 51 punktu:

51. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas.“;

2.14. papildau 3 priedą šiuo 51 punktu:

51. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas.“;

2.15. papildau 4 priedą šiuo 61 punktu:

61. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                          Gediminas Kazlauskas


Planuojamos ūkinės veiklos

poveikio aplinkai vertinimo dokumentų

nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai

pavaldžiose institucijose tvarkos aprašo

1 priedas

 

ATSAKINGŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMAS NAGRINĖJANT PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTUS

 

1. Aplinkos apsaugos agentūra:

1.1. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą, nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programą, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir priima sprendimą dėl šios planuojamos ūkinės veiklos rūšių:

1.1.1. atominių elektrinių ar kitų branduolinių reaktorių įrengimas bei tokių elektrinių ar reaktorių* demontavimas ar uždarymas;

1.1.2. branduolinio kuro gamyba, perdirbimas, sodrinimas, saugojimas ar laidojimas;

1.1.3. radioaktyviųjų atliekų apdorojimo, naudojimo, saugojimo, laidojimo ar šalinimo įrenginių įrengimas bei šių įrenginių eksploatacijos nutraukimas;

1.1.4. užtvankų ir kitų įrenginių, skirtų vandens sulaikymui ar ilgalaikiam saugojimui, įrengimas (daugiau kaip 5 milijonai m3 vandens tūrio arba kai vandens paviršiaus plotas didesnis kaip 250 ha);

1.1.5. požeminių vandenų dirbtinis papildymas (kai per metus papildoma 10 milijonų ir daugiau m3 vandens);

1.1.6. nuotėkio perskirstymas upių baseinams (kai per metus perskirstoma 100 milijonų ir daugiau m3 vandens) ar vandens išteklių perskirstymas upių baseinams (kai daugiametis vidutinis baseino, iš kurio imamas vanduo, nuotėkis yra 2 000 milijonų ir daugiau m3 vandens per metus ir perskirstoma 5 % ir daugiau šio nuotėkio);

1.1.7. planuojama ūkinė veikla ar planuojamos ūkinės veiklos vietos alternatyvos numatytos daugiau nei vieno regiono aplinkos apsaugos departamento kontroliuojamoje teritorijoje arba veikla gali turėti poveikį daugiau nei vieno regiono aplinkos apsaugos departamento kontroliuojamos teritorijos aplinkai;

1.2. atlieka atranką ir priima atrankos išvadą, ar privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą dėl šių planuojamos ūkinės veiklos rūšių:

1.2.1. užtvankų ir kitų įrenginių, skirtų vandens sulaikymui ar nuolatiniam saugojimui, įrengimas (mažiau kaip 5 milijonai m3, bet daugiau kaip 200 000 m3 vandens tūrio arba kai jų vandens paviršiaus plotas mažesnis kaip 250 ha, bet didesnis kaip 10 ha);

1.2.2. vandens jėgainių (hidroelektrinių, malūnų, lentpjūvių ar kitų jėgainių, naudojančių sukauptą vandens energiją) įrengimas (kai galingumas – daugiau kaip 0,1 MW);

1.2.3. apsisaugoti nuo potvynių, skirtų hidrotechnikos statinių statybai (kai plotas didesnis kaip 1 ha);

1.2.4. nuotėkio perskirstymas upių baseinams (kai per metus perskirstoma mažiau kaip 100 milijonų m3 vandens) ar vandens išteklių perskirstymas upių baseinams (kai daugiametis vidutinis baseino, iš kurio imamas vanduo, nuotėkis yra mažesnis kaip 2 000 milijonų m3 vandens per metus ir perskirstoma mažiau kaip 5 procentai šio nuotėkio);

1.2.5. ežerų valymas ar jų vandens lygio reguliavimas (kai valomas ar reguliuojamas didesnis kaip 0,5 ha plotas);

1.2.6. taip pat atlieka atranką ir priima atrankos išvadą, ar privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą dėl 1.1.1–1.1.7 punktuose nurodytos veiklos.

2. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai:

2.1. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą, nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programą, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir priima sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos rūšių, kurios įrašytos į Planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis aplinkai privalo būti vertinamas, rūšių sąrašą, išskyrus planuojamos ūkinės veiklos rūšis, dėl kurių sprendimą priima Aplinkos apsaugos agentūra;

2.2. atlieka planuojamos ūkinės veiklos, įrašytos į Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo, rūšių sąrašą, atranką ir priima atrankos išvadą, ar privaloma atlikti šios veiklos poveikio aplinkai vertinimą, išskyrus planuojamos ūkinės veiklos rūšis, kurių atranką atlieka Aplinkos apsaugos agentūra;

2.3. sprendžia, ar planuojamai ūkinei veiklai, neįrašytai į Planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis aplinkai privalo būti vertinamas, ir Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo, rūšių sąrašus, turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo pagal poveikio aplinkai vertinimo proceso dalyvių siūlymus. Nusprendę, kad turi būti atliekama atranka, priima atrankos išvadą, ar privaloma atlikti šios veiklos poveikio aplinkai vertinimą;

2.4. teikia raštu išvadas dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių poveikio aplinkai požiūriu, kai sprendimą priima Aplinkos apsaugos agentūra.

3. Aplinkos apsaugos agentūra ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai visus planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentus nagrinėja savarankiškai. Aplinkos apsaugos agentūra ar Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai, iškilus problemoms nagrinėjant poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, gali kreiptis į Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų specialistus dėl dalykinių konsultacijų.

 

_________________



* Atominės elektrinės ar kiti branduoliniai reaktoriai nebepriskiriami šios rūšies įrenginiams, kai branduolinis kuras ir kitos radionuklidais užterštos dalys visam laikui pašalinamos iš įrenginio vietos.