LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. VASARIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. 3-55 „DĖL LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS IR INFORMACIJOS SISTEMOS ĮDIEGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. vasario 1 d. Nr. 3-92

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakymą Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 28-921; 2010, Nr. 135-6900):

1.1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 3 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 2002 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/59/EB, įdiegiančios Bendrijos laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemą ir panaikinančios Tarybos direktyvą 93/75/EEB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 12) su pakeitimais, padarytais 2011 m. vasario 23 d. Komisijos direktyva 2011/15/ES (OL 2011 L 49, p. 33), nuostatas:“.

1.2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklėse:

1.2.1. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos vėliava, ir laivuose, įplaukiančiuose į Lietuvos jūrų uostus, šių taisyklių 2 priede nustatyta tvarka turi būti sumontuota IMO nustatytus standartus atitinkanti Automatinė identifikavimo sistema (toliau – AIS). Šiuose laivuose esanti AIS privalo veikti nuolatos, išskyrus tuos atvejus, kai tarptautiniais susitarimais, taisyklėmis arba standartais numatyta apsaugoti navigacinę informaciją. “

1.2.2. Išdėstau 20.2 punktą taip:

20.2. vežant MARPOL konvencijos I priede nurodytas medžiagas – saugos duomenų lapas, kuriame išsamiai išdėstytos produktų fizinės ir cheminės savybės, įskaitant (kai taikoma) jų klampumą, išreikštą cSt 50° C temperatūroje, ir jų tankį 15° C temperatūroje bei kitus duomenis, pateikiamus saugos duomenų lape pagal IMO rezoliuciją MSC. 286(86);“.

1.2.3. Papildau nauju 321 punktu:

321. Jei laivas velkamas pagal vilkimo ar laivo gelbėjimo susitarimą, šių taisyklių 32.1 ir 32.4 punktuose nurodytos priemonės gali būti taikomos ir susijusioms pagalbos, gelbėjimo ir vilkimo bendrovėms.“

1.2.4. Išdėstau 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2012 m. kovo 15 d.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


Laivų eismo stebėsenos ir informacijos

sistemos įdiegimo taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2012 m. vasario 1 d. įsakymo Nr. 3-92

redakcija)

 

SPECIALIEJI LAIVŲ ĮRENGINIAI

 

1. Tarptautiniais reisais plaukiojančiuose laivuose turi būti sumontuoti šie specialieji laivų įrenginiai:

1.1. Bet kokio dydžio keleiviniuose laivuose ir nekeleiviniuose laivuose, kurių bendroji talpa 300 ir daugiau, įplaukiančiuose į Lietuvos jūrų uostus ar plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, turi būti įrengta SOLAS konvencijos V skyriuje nustatytus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti AIS.

1.2. Bet kokio dydžio keleiviniuose laivuose ir 3 000 ir didesnės bendrosios talpos nekeleiviniuose laivuose, įplaukiančiuose į Lietuvos jūrų uostus ar plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, turi būti įrengta SOLAS konvencijos V skyriuje nustatytus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti VDR sistema. Iki 2002 m. liepos 1 d. pastatytuose krovininiuose laivuose, kurių bendroji talpa 3 000 ir daugiau, vietoj VDR sistemos gali būti montuojama pagal SOLAS konvencijos V skyrių parengtus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti supaprastinta VDR sistema (toliau – S-VDR sistema).

2. Tarptautiniais reisais neplaukiojančiuose laivuose turi būti sumontuoti šie specialieji laivų įrenginiai:

2.1. Bet kokio dydžio keleiviniuose laivuose ir nekeleiviniuose laivuose, kurių bendroji talpa 300 ir daugiau, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava arba su užsienio valstybės vėliava ir vykdančiuose vidinius jūrinius reisus Lietuvos Respublikoje, turi būti įrengta SOLAS V skyriuje nustatytus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti AIS.

2.2. 2002 m. liepos 1 d. ar vėliau pastatytuose bet kokio dydžio keleiviniuose laivuose ir nekeleiviniuose laivuose, kurių bendroji talpa 3 000 ir daugiau, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava arba su užsienio valstybės vėliava ir vykdančiuose vidinius jūrinius reisus Lietuvos Respublikoje, turi būti įrengta SOLAS konvencijos V skyriuje nustatytus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti VDR sistema. Iki 2002 m. liepos 1 d. pastatytuose krovininiuose laivuose, kurių bendroji talpa 3 000 ir daugiau, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava arba su užsienio valstybės vėliava ir vykdančiuose vidinius jūrinius reisus Lietuvos Respublikoje, turi būti įrengta pagal SOLAS konvencijos V skyrių parengtus techninius ir eksploatacijos savybių standartus atitinkanti VDR sistema arba S-VDR sistema.

3. Administracija gali atleisti tarptautiniais reisais neplaukiojančius keleivinius laivus, kurių ilgis yra mažesnis kaip 15 metrų, arba keleivinius laivus, kurių bendroji talpa mažiau kaip 300, nuo šiame priede nustatytų reikalavimų turėti AIS.

4. Administracija gali atleisti nekeleivinius laivus, kurių bendroji talpa 300 ir daugiau, bet mažiau kaip 500, plaukiojančius tik Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse ir kitais maršrutais, kuriais paprastai plaukioja kiti AIS turintys laivai, nuo šiame priede nustatytų reikalavimų turėti AIS.

5. Administracija gali atleisti nuo šiame priede nustatytų VDR sistemos įrengimo reikalavimų keleivinius laivus, kurie vykdo vidinius jūrinius reisus Lietuvos Respublikoje ir kurie nepriskirti A laivų klasei.

6. Administracija gali netaikyti VDR sistemos įrengimo reikalavimų iki 2002 m. liepos 1 d. pastatytiems keleiviniams laivams, išskyrus ro-ro keleivinius laivus, jei Administracijai pateikiami įrodymai, kad VDR sistemos įdiegimas kartu su laive esančia įranga yra nepagrįstas ir neįmanomas.

7. Administracija gali atleisti nuo šiame priede nustatytų S-VDR sistemos įrengimo reikalavimų iki 2002 m. liepos 1 d. pastatytus krovininius laivus, jei tokių laivų eksploatacija bus visam laikui nutraukta per dvejus metus nuo SOLAS konvencijos V skyriuje nurodytos įgyvendinimo datos.

_________________