LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS VALSTYBINĖS VETERINARIJOS PREPARATŲ INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. spalio 31 d. Nr. B1-791

Vilnius

 

Vadovaudamasis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 (Žin., 2000, Nr. 53-1537; 2007, Nr. 107-4376), 15.9 punktu:

1. Tvirtinu pridedamus Lietuvos valstybinės veterinarijos preparatų inspekcijos nuostatus.

2. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2005 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. B1-2 „Dėl Lietuvos valstybinės veterinarijos preparatų inspekcijos nuostatų pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 5-146).

3. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnybai.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                  KAZIMIERAS LUKAUSKAS

______________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu

Nr. B1-791

 

LIETUVOS VALSTYBINĖS VETERINARIJOS PREPARATŲ INSPEKCIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos valstybinė veterinarijos preparatų inspekcija (toliau – Inspekcija) yra Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai (toliau – Tarnyba) pavaldi įstaiga.

2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymu (Žin., 1992, Nr. 2-15), Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymu (Žin., 2006, Nr. 78-3056), Lietuvos Respublikos pašarų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 34-952; 2004, Nr. 73-2541), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Tarnybos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Inspekcija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, naudojamų Inspekcijos veiklai finansuoti.

4. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, ūkiškai ir finansiškai savarankiškas, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su savo pavadinimu.

5. Inspekcijos adresas: J. Naujalio g. 21B, LT-48332 Kaunas-26, Lietuvos Respublika.

 

II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Inspekcija, siekdama užtikrinti, kad Lietuvos Respublikoje būtų naudojami kokybiški, efektyvūs ir saugūs veterinariniai vaistai bei veterinarinės paskirties biocidai:

6.1. pagal kompetenciją kontroliuoja veterinarinių vaistų, veterinarinės paskirties biocidų tyrimus, gamybą, platinimą ir naudojimą;

6.2. vykdo:

6.2.1. veterinarinių vaistų registravimą, perregistravimą ir keitimus, veterinarinės paskirties biocidų autorizaciją,

6.2.2. veterinarinių vaistų, registruojamų taikant centralizuotą procedūrą, dokumentų vertinimą bei derinimą,

6.2.3. Veterinarinių vaistų registro tvarkymą,

6.2.4. veterinarinių vaistų stebėseną ir farmakologinį budrumą,

6.2.5. ūkio subjektų, užsiimančių veterinarine farmacija, atitikties teisės aktų reikalavimams vertinimą,

6.2.6. veterinarinių vaistų ir veterinarinės paskirties biocidų efektyvumo tyrimų metodikų įvertinimą;

6.3. išduoda:

6.3.1. veterinarinių vaistų registracijos pažymėjimus, veterinarinės paskirties biocidų autorizacijos liudijimus,

6.3.2. teisės aktų nustatyta tvarka pažymas, patvirtinančias prekės paskirtį ir suteikiančias teisę taikyti lengvatinį 5 procentų pridėtinės vertės mokesčio tarifą,

6.3.3. pažymas apie ūkio subjektų tinkamumą užsiimti veterinarine farmacija,

6.3.4. leidimus įvežti, platinti ir naudoti Lietuvos Respublikoje neregistruotus veterinarinius vaistus;

6.4. analizuoja duomenis apie ūkio subjektus, užsiimančius veterinarine farmacija, ir informaciją apie veterinarinių vaistų neigiamą poveikį ir/ar neefektyvų veikimą;

6.5. informuoja:

6.5.1. Valstybinį aplinkos sveikatos centrą ir kitas kompetentingas institucijas ir įstaigas apie autorizuotus veterinarinės paskirties biocidus,

6.5.2. ūkio subjektus veterinarinių vaistų, veterinarinės paskirties biocidų kontrolės klausimais,

6.5.3. veterinarinių vaistų gamintojus, Tarnybą ir kitas kompetentingas institucijas ir įstaigas apie veterinarinių vaistų neigiamą poveikį ir/ar neefektyvų veikimą;

6.6. rengia metinius medžiagų likučių gyvūnuose ir gyvūniniuose maisto produktuose stebėsenos planus.

7. Inspekcija, siekdama užtikrinti, kad ūkio subjektų gaminami, tiekiami rinkai ir naudojami pašarai, taip pat šalutiniai gyvūniniai produktai ir perdirbti šalutiniai gyvūniniai produktai, skirti pašarų gamybai ir/ar gyvūnų šėrimui (toliau – pašarai), atitiktų teisės aktų nustatytus reikalavimus, būtų saugūs žmonių ir gyvūnų sveikatai bei aplinkai:

7.1. pagal kompetenciją kontroliuoja pašarų gamybą, laikymą, gabenimą, tiekimą, naudojimą, importą ir eksportą;

7.2. vykdo pašarų kokybės ir saugos kontrolę;

7.3. pagal kompetenciją atlieka ūkio subjektų atitikties Vaistinių pašarų gamybos, tiekimo į rinką ir naudojimo reikalavimams vertinimą;

7.4. tvarko Registruotų ūkio subjektų, gaminančių, tiekiančių ir naudojančių šalutinius gyvūninius produktus ir perdirbtus šalutinius gyvūninius produktus, skirtus gyvūnų šėrimui, sąrašus;

7.5. rengia metinius valstybinės pašarų kontrolės ir stebėsenos planus;

7.6. analizuoja duomenis apie ūkio subjektus, užsiimančius pašarų veikla, ir duomenis apie atliktus pašarų stebėsenos ir valstybinės kontrolės tyrimų rezultatus;

7.7. informuoja Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl nesaugių ar netinkamų gyvūnų šėrimui pašarų, ūkio subjektus pašarų kontrolės klausimais.

8. Inspekcija, siekdama užtikrinti rizikos vertinimą maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse:

8.1. vykdo rizikos vertinimą maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse;

8.2. analizuoja informaciją, reikalingą rizikos vertinimui maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse;

8.3. informuoja visuomenę apie rizikai vertinti maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse, apie veterinarinių vaistų, veterinarinės paskirties biocidų ir pašarų saugą;

8.4. pagal savo kompetenciją pataria Tarnybai rizikos vertinimo klausimais maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse, teikia pastabas ir pasiūlymus rengiant Europos Sąjungos teisės aktų projektus;

8.5. pagal kompetenciją bendradarbiauja su Europos maisto saugos tarnyba, Europos vaistų agentūra bei kitomis Europos Sąjungos, trečiųjų šalių ir Lietuvos Respublikos institucijomis ir įstaigomis rizikos vertinimo maisto ir pašarų saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės srityse bei veterinarinės farmacijos klausimais.

9. Inspekcija vykdo ir kitas Tarnybos direktoriaus įsakymu jai pavestas funkcijas.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Inspekcija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

10.1. patekti į ūkio subjektų, gaminančių, laikančių, tiekiančių ir naudojančių veterinarinius vaistus, veterinarinės paskirties biocidus, pašarus, patalpas, imti veterinarinių vaistų, veterinarinės paskirties biocidų, pašarų mėginius tyrimams;

10.2. nustatyta tvarka gauti iš ūkio subjektų dokumentus ir duomenis, reikalingus valstybinei kontrolei atlikti;

10.3. nustatyta tvarka reikalauti, kad gamintojų, platintojų, paslaugų teikėjų vadovai ar jų įgalioti asmenys atvyktų į Inspekciją ir duotų paaiškinimus žodžiu ar raštu;

10.4. uždrausti veterinarinių vaistų, neatitinkančių teisės aktų reikalavimų, gamybą, platinimą ir naudojimą;

10.5. uždrausti įvežti, platinti ir naudoti veterinarinius vaistus, veterinarinės paskirties biocidus, jeigu jie yra kenksmingi gyvūnams, žmonėms ar aplinkai;

10.6. sustabdyti ar uždrausti nesaugių pašarų gamybą, laikymą, tiekimą, gabenimą bei naudojimą;

10.7. teikti siūlymus apskričių valstybinėms maisto ir veterinarijos tarnyboms dėl ūkio subjektų, gaminančių ir tiekiančių vaistinius pašarus, patvirtinimo;

10.8. išbraukti iš Veterinarinių vaistų registro neefektyvius, nekokybiškus, nesaugius ar neplatinamus veterinarinius vaistus arba panaikinti biocidų autorizacijos liudijimų galiojimą;

10.9. įstatymų nustatyta tvarka skirti arba siūlyti skirti administracines nuobaudas pareigūnams ir asmenims už nustatytus teisės aktų pažeidimus.

11. Inspekcija turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia Tarnybos direktoriaus įsakymai ir kiti teisės aktai.

12. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įgyvendindami jiems pavestus uždavinius ir vykdydami savo funkcijas, privalo užtikrinti gautos informacijos, kuri yra komercinė paslaptis, konfidencialumą.

 

IV. INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Inspekcijai vadovauja viršininkas-valstybinis veterinarijos inspektorius (toliau – viršininkas), kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos direktorius. Inspekcijos viršininkas yra pavaldus Tarnybos direktoriui, kuris skatina Inspekcijos viršininką, skiria jam tarnybines nuobaudas.

14. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka Inspekcijos viršininkas priima į pareigas arba atleidžia iš jų, juos skatina, skiria tarnybines nuobaudas ir pašalpas.

15. Inspekcijos viršininkas yra asmeniškai atsakingas už Inspekcijos darbo organizavimą. Laikinai nesant Inspekcijos viršininko, Inspekcijos viršininko įsakymu jo pareigas eina vienas iš jo pavaduotojų.

16. Inspekcijos viršininkas:

16.1. vadovauja Inspekcijai, sprendžia Inspekcijos kompetencijai priskirtus klausimus;

16.2. užtikrina, kad Inspekcijos veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;

16.3. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami, prireikus kartu su kitų valstybės institucijų, įstaigų vadovais priima bendrus įsakymus;

16.4. teikia Tarnybai Inspekcijos veiklos ataskaitas;

16.5. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina, skiria tarnybines ir drausmines nuobaudas, pašalpas;

16.6. neviršydamas Tarnybos nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo ir etatų skaičiaus, rengia Inspekcijos struktūros bei pareigybių sąrašo projektus;

16.7. rengia ir teikia Tarnybos direktoriui tvirtinti Inspekcijos nuostatų projektą;

16.8. nustato Inspekcijos vidaus darbo tvarką;

16.9. tvirtina Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

16.10. organizuoja Tarnybos strateginiame plane Inspekcijai patvirtintų priemonių įgyvendinimą;

16.11. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

17. Kiti Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, asmeniškai atsako už jiems pavestų darbų ir užduočių vykdymą.

 

V. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

18. Inspekcija buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Inspekcijos finansinės veiklos kontrolę atlieka Tarnyba ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Inspekcijos vidaus auditą atlieka Maisto ir veterinarijos vidaus audito tarnyba.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Inspekciją pertvarko, reorganizuoja arba likviduoja Tarnyba įstatymų nustatyta tvarka.

______________