VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS

N U T A R I M A S

 

DĖL RINKŲ TYRIMo taisyklių PATVIRTINIMO

 

2012 m. birželio 8 d. Nr. O3-135

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224; 2011, Nr. 160-7576) 8 straipsnio 9 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626; 2011, Nr. 87-4186) 11 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2012, Nr. 17-752) 9 straipsnio 3 dalies 15 punktu bei atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Rinkų tyrimų ir statistikos skyriaus 2012 m. birželio 6 d. pažymą Nr. O5-127 „Dėl rinkų tyrimo taisyklių patvirtinimo“, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija n u t a r i a :

Patvirtinti Rinkų tyrimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                  Diana Korsakaitė

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir

energetikos kontrolės komisijos

2012 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. O3-135

 

RINKŲ TYRIMO taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rinkų tyrimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės) siekiama sudaryti prielaidas susiformuoti veiksmingai konkurencijai gamtinių dujų ir elektros energetikos rinkose bei užkirsti kelią asmenims piktnaudžiauti didele įtaka gamtinių dujų ir elektros energetikos rinkose.

2. Šios Taisyklės nustato atitinkamos rinkos tyrimo tvarką ir sąlygas.

3. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224; 2011, Nr. 160-7576) (toliau – Energetikos įstatymas) 8 straipsnio 9 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2011, Nr. 87-4186) (toliau – Gamtinių dujų įstatymas) 11 staipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2012, Nr. 17-752) (toliau – Elektros energetikos įstatymas) 9 straipsnio 3 dalies 15 punktu bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos paaiškinimus dėl dominuojančios padėties nustatymo, patvirtintus Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2000 m. gegužės 17 d. nutarimu Nr. 52 (Žin., 2000, Nr. 52-1516), ir 2009 m. vasario 24 d. Europos Komisijos komunikatą „Dėl Komisijos įgyvendinimo prioritetų taikant EB sutarties 82 straipsnį dominuojančių įmonių piktnaudžiaujamam antikonkurenciniam elgesiui gairių“ (OL 2009 C 45, p. 7).

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Gamtinių dujų įstatyme, Elektros energetikos įstatyme ir Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2012, Nr. 42-2041).

 

II. Rinkos tyrimo organizavimas

 

5. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija) atlieka rinkos tyrimą vadovaudamasi Gamtinių dujų įstatymu ir Elektros energetikos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Europos Sąjungos teise, šiomis Taisyklėmis ir atsižvelgia į Europos Komisijos nuorodas bei rekomendacijas, Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros sprendimus, atitinkamas tarptautinių sutarčių ir (ar) susitarimų nuostatas.

6. Rinkos tyrimas atliekamas:

6.1. valstybės ar savivaldybės institucijų motyvuotu prašymu;

6.2. suinteresuotų asmenų motyvuotu prašymu;

6.3. Komisijos iniciatyva:

6.3.1. ne rečiau nei kas penkerius metus Taisyklių 17 punkte nurodytų rinkų atvejais;

6.3.2. gavus skundą iš gamtinių dujų ar elektros energijos vartotojų dėl galimo asmenų piktnaudžiavimo atitinkamoje rinkoje.

7. Rinkos tyrimas pradedamas Komisijos sprendimu pradėti rinkos tyrimą. Komisijos sprendime nurodomas Taisyklių 6 punkte numatytas rinkos tyrimo pagrindas, gali būti nurodoma pradinė geografinė teritorija (jei pradinė geografinė teritorija nenurodoma, laikoma, kad ji atitinka Lietuvos Respublikos teritoriją).

8. Rinkos tyrimo procedūrą sudaro šie etapai:

8.1. rinkos apibrėžimas (paslaugos ir geografinės teritorijos apibrėžimas);

8.2. konkurencijos rinkoje veiksmingumo tyrimas;

8.3. asmenų, turinčių didelę įtaką rinkoje, nustatymas;

8.4. Taisyklių 29 punkte nurodytų priemonių bei Taisyklių 30 punkte nurodytų įpareigojimų nustatymas, pakeitimas ir (ar) panaikinimas didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims.

9. Komisija turi teisę atlikti ne visą rinkos tyrimo procedūrą, bet tik atskiras jos dalis, jeigu motyvuotai ir pagrįstai mano, kad, nepasikeitus ankstesnių rinkų tyrimų duomenims, kitas dalis atlikti nėra tikslinga. Tokio sprendimo motyvai išdėstomi Komisijos sprendime pradėti rinkos tyrimą ir (arba) Komisijos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų, jei neatlikti atskirų rinkos tyrimo procedūros dalių nusprendžiama jau pradėjus rinkos tyrimą.

10. Komisija, atlikdama rinkos tyrimą, gali naudotis bet kuria turima ar prieinama informacija apie rinką ir (ar) veikiančius atitinkamoje rinkoje asmenis, taip pat ir kitų rinkos tyrimų metu surinkta informacija, asmenų, veikiančių gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, ar kitų asmenų pateiktais pagrįstais vertinimais.

11. Atlikdama rinkos tyrimą Komisija turi teisę gauti informaciją iš asmenų, veikiančių gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, kurie privalo pateikti Komisijos prašomą informaciją ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Komisijos prašymo pateikti informaciją gavimo dienos, jei Komisija nenurodo trumpesnio termino.

12. Rinkos tyrimas atliekamas per 4 mėnesius nuo Komisijos sprendimo pradėti rinkos tyrimą dienos. Šis terminas gali būti pratęstas motyvuotu Komisijos sprendimu ne daugiau kaip 3 kartus, kiekvieną kartą pratęsiant rinkos tyrimo terminą ne ilgiau kaip 3 mėnesiams. Į rinkos tyrimo terminą neįskaičiuojama Taisyklių 35 punkte numatyta viešojo konsultavimosi trukmė.

13. Rinkos tyrimas baigiamas Komisijos sprendimu dėl rinkos tyrimo rezultatų. Sprendime išdėstomi visų atliktų rinkos tyrimo etapų rezultatai.

14. Komisijos sprendimai įforminami nutarimu.

15. Komisija turi teisę motyvuotai bet kuriuo metu nutraukti rinkos tyrimą.

16. Komisija, atlikdama rinkos tyrimą, konsultuojasi su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba.

 

III. Rinkos APIBRĖŽIMAS

 

17. Nustatomas pradinis rinkų sąrašas:

17.1. gamtinių dujų sektoriuje:

17.1.1. gamtinių dujų gavybos rinka;

17.1.2. gamtinių dujų perdavimo rinka;

17.1.3. gamtinių dujų skirstymo rinka;

17.1.4. gamtinių dujų tiekimo rinka;

17.1.5. gamtinių dujų skystinimo rinka;

17.1.6. gamtinių dujų laikymo rinka;

17.2. elektros energetikos sektoriuje:

17.2.1. elektros energijos gamybos rinka;

17.2.2. elektros energijos nepriklausomo tiekimo rinka;

17.2.3. elektros energijos rezervinės galios rinka.

18. Komisija gali apibrėžti bei tirti ir kitas rinkas ar Taisyklių 17 punkte nurodytų rinkų dalis, atsižvelgiant į rinką sudarančias pradines paslaugas, teisės aktų pasikeitimus ar kitus objektyvius kriterijus, laikantis Taisyklėse numatytos rinkos tyrimo procedūros.

19. Komisija rinką apibrėžia apibūdindama ją sudarančias paslaugas ir įvertindama rinkos geografinę aprėptį, atsižvelgdama į pradines paslaugas ir pradinę geografinę teritoriją.

20. Vertindama, ar tinkamam rinkos veikimui reikalinga taikyti atitinkamas Taisyklių 29 punkte nustatytas priemones bei Taisyklių 30 punkte nustatytus įpareigojimus, Komisija įvertina:

20.1. kliūtis, kurios trukdo pradėti veikti rinkoje ir (ar) vystytis konkurencijai joje;

20.2. ar rinka pasižymi tokiomis charakteristikomis, kurios lemia veiksmingos konkurencijos atsiradimo tendenciją be poreikio taikyti reikalavimus, nurodytus Taisyklių 29 punkte, bei įpareigojimus, nurodytus Taisyklių 30 punkte;

20.3. konkurencijos teisės pakankamumą sumažinti ar pašalinti kliūtis, kurios trukdo pradėti veikti rinkoje ir (ar) vystytis konkurencijai joje, ir (ar) įtvirtinti veiksmingą konkurenciją rinkoje, netaikant Taisyklių 29 punkte nurodytų priemonių bei Taisyklių 30 punkte nurodytų įpareigojimų.

 

IV. KONKURENCIJOS rinkoje VEIKSMINGUMO TYRIMAS IR DIDELĘ ĮTAKĄ RINKOJE TURINČIŲ ASMENŲ NUSTATYMAS

 

21. Konkurencijos rinkoje veiksmingumas tiriamas ir didelę įtaką rinkoje turintys asmenys nustatomi, vadovaujantis ir atsižvelgiant į Gamtinių dujų įstatymą ir Elektros energetikos įstatymą, kitus gamtinių dujų ir elektros energetikos sektorių veiklą reglamentuojančius teisės aktus ir šias Taisykles.

22. Tiriant, ar konkurencija rinkoje yra veiksminga, Komisija vertina:

22.1. rinkos struktūrą ir koncentraciją;

22.2. įėjimo į rinką barjerus;

22.3. potencialią konkurenciją (vartotojų paskatas ir galimybes keisti paslaugos teikėją; ekonomines ir technines galimybes naujam paslaugos teikėjui atsirasti);

22.4. asmens galimybes taikyti nepagrįstas (pernelyg dideles) kainas, kainų spaudimą.

23. Tiriant rinką asmuo, veikiantis gamtinių dujų ir elektros energetikos sektoriuose, kartu su susijusiais asmenimis yra laikomas vienu asmeniu (vienu rinkos dalyviu).

24. Susiję asmenys apibrėžiami kaip asmenys:

24.1. kuriuose, kaip ir tiriamo juridinio asmens atveju, tas pats fizinis asmuo arba tie patys fiziniai asmenys turi akcijų dalį, kuri sudaro 25 ar daugiau procentų įstatinio kapitalo, arba turi teises į 25 ar daugiau procentų visų balsų;

24.2. kurie su tiriamu juridiniu asmeniu yra bendrai valdomi ar turi bendrą administracinį padalinį, arba kurių stebėtojų taryboje, valdyboje ar kitame valdymo ar priežiūros organe yra pusė ar daugiau tų pačių narių, kaip ir tiriamo juridinio asmens valdymo ar priežiūros organuose;

24.3. kuriuose tiriamas asmuo turi akcijų dalį, sudarančią 25 ar daugiau procentų įstatinio kapitalo, arba turi teises į 25 ar daugiau procentų visų balsų, arba kurie yra įsipareigoję derinti savo ūkinės veiklos sprendimus su tiriamu asmeniu, arba už kurių prievolių tretiesiems asmenims įvykdymą yra įsipareigojęs atsakyti tiriamas asmuo, arba kurie yra įsipareigoję perduoti visą arba dalį pelno ar suteikę teisę naudoti 25 procentus ar daugiau savo turto tiriamam asmeniui;

24.4. kurie tiriamame juridiniame asmenyje turi akcijų dalį, sudarančią 25 ar daugiau procentų įstatinio kapitalo, arba turi teises į 25 ar daugiau procentų visų balsų, arba su kuriais tiriamas asmuo yra įsipareigojęs derinti savo ūkinės veiklos sprendimus, arba kurie yra įsipareigoję atsakyti už tiriamo asmens prievolių tretiesiems asmenims įvykdymą, arba kuriems tiriamas asmuo yra įsipareigojęs perduoti visą arba dalį pelno ar suteikęs teisę naudoti 25 ar daugiau procentų savo turto;

24.5. kurie veikia Lietuvos Respublikoje ir yra tiesiogiai ar netiesiogiai, per kitus asmenis, įskaitant ir veikiančius kitose valstybėse, susiję su šių Taisyklių 24.1, 24.2, 24.3 ir 24.4 punktuose nurodytais asmenimis bet kuriuo iš šių Taisyklių 24.1, 24.2, 24.3 ir 24.4 punktuose nurodytų būdų;

24.6. tiriamo asmens Lietuvos Respublikoje veikiančias dukterines ar patronuojančias bendroves, susijusias su tiriamu asmeniu per kitose valstybėse veikiančias bendroves, arba tiriamo asmens patronuojančių bendrovių Lietuvos Respublikoje veikiančias dukterines bendroves Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574) prasme.

25. Asmenys, turintys didelę įtaką rinkoje, privalo nedelsdami informuoti Komisiją, kartu pateikdami tai patvirtinančius dokumentus apie asmenis, praradusius susijusio asmens statusą, ir apie asmenis, įgijusius susijusio asmens statusą, vadovaudamiesi Taisyklių 24 punkte nurodytais kriterijais.

26. Atsiradus naujiems susijusiems asmenims ar susijusiems asmenims praradus susijusio asmens statusą, naujas rinkos tyrimas neatliekamas, išskyrus atvejus, kai Komisija pagrįstai mano, kad šie pokyčiai iš esmės keičia turimą asmens įtaką rinkoje.

27. Komisija gali nustatyti, kad du ar daugiau asmenų bendrai turi didelę įtaką atitinkamoje rinkoje net ir tuo atveju, jei tarp jų nėra struktūrinių ar kitokių ryšių, tačiau jie veikia rinkoje, kurioje nėra veiksmingos konkurencijos ir joje yra daugiau kaip vienas asmuo, turintis didelę įtaką. Tai ypač tikėtina, kai rinka pasižymi vienu ar keliais ypatumais, kurie neprivalo egzistuoti kartu:

27.1. aukštu koncentracijos laipsniu;

27.2. mažu paklausos elastingumu;

27.3. panašiomis rinkos dalimis;

27.4. didelėmis teisinėmis ar ekonominėmis kliūtimis pradėti veikti rinkoje;

27.5. vertikaliąja integracija ir bendru atsisakymu teikti paslaugas;

27.6. kompensuojančios perkamosios galios trūkumu;

27.7. potencialios konkurencijos trūkumu;

27.8. kitais ypatumais.

 

V. ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMAS, PAKEITIMAS IR PANAIKINIMAS

 

28. Nustačius, kad konkurencija rinkoje nėra veiksminga, Komisija didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims nustato Gamtinių dujų įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje ir Elektros energetikos įstatymo 68 straipsnio 1 dalyje nurodytus vieną ar daugiau įpareigojimų, vadovaudamasi Gamtinių dujų įstatymo 11 straipsnio 8 dalimi, Elektros energetikos įstatymo 65 straipsnio 7 dalimi ir nurodydama tokių įpareigojimų vykdymo pradžios momentą. Komisija, motyvuotai nusprendusi, kad, net ir įgyvendinus Taisyklių 29 punkte nurodytas priemones, veiksminga konkurencija rinkoje nebus užtikrinta, didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims nustato įpareigojimus, vadovaudamasi Taisyklių 30 punktu.

29. Komisija didelę įtaką rinkoje turinčiam asmeniui, atsižvelgdama į rinkos tyrimo metu nustatytas aplinkybes, nustato vieną ar daugiau priemonių:

29.1. teikti paslaugas kainomis, pagrįstomis sąnaudomis, įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą;

29.2. įrodyti kainų pagrįstumą sąnaudomis per protingumo kriterijų atitinkantį terminą;

29.3. įgyvendinti Komisijos nustatytus reikalavimus sąnaudų apskaitos sistemoms, metodams ir (arba) modeliams, skirtiems konkrečioms paslaugų rūšims teikti. Tokią sąnaudų sistemą, metodą ir (arba) modelį Komisija paskelbia viešai savo interneto svetainėje;

29.4. vadovautis Komisijos nustatytu sąnaudų padengimo mechanizmu, skatinančiu efektyvumą ir, kiek įmanoma, didinančiu ilgalaikę naudą vartotojams. Komisija, nustatydama sąnaudų padengimo mechanizmą, atsižvelgia į kainų rodiklius, taikomus palyginamose rinkose.

30. Komisija, rinkos tyrimo metu motyvuotai nusprendusi, kad Taisyklių 29 punkte nustatytos priemonės gali neužtikrinti veiksmingos konkurencijos rinkoje, didelę įtaką rinkoje turinčiam asmeniui gali nustatyti pagrįstus ir proporcingus įpareigojimus:

30.1. įpareigojimą nesudaryti kitiems rinkos dalyviams įėjimo į rinką barjerų;

30.2. įpareigojimą neriboti konkurencijos nustatant nepagrįstas kainas;

30.3. įpareigojimą nesudaryti geresnių sąlygų atskiriems vartotojams ar nepagrįstai neatsisakyti teikti paslaugas;

30.4. įpareigojimą užtikrinti Komisijos nustatytą paslaugų kokybę;

30.5. siekdama apsaugoti vartotojų interesus ir skatinti veiksmingą konkurenciją, Komisija turi teisę didelę įtaką rinkoje turinčiam asmeniui taikyti individualias kainų kontrolės priemones ir įpareigojimus kainas grįsti sąnaudomis ar kainomis, nustatomomis palyginamose rinkose.

31. Jei didelę įtaką rinkoje turintiems asmenims priemonės ir įpareigojimai, vadovaujantis Taisyklių 29 ir 30 punktais, susiję su tirta rinka, jau buvo nustatyti anksčiau, Komisija palieka galioti jau nustatytus įpareigojimus ir (ar) priemones arba juos pakeičia (įskaitant ir naujų įpareigojimų ir (ar) priemonių nustatymą ir (ar) nustatytų įpareigojimų ir (ar) priemonių panaikinimą). Nustatydama įpareigojimus ir (ar) priemones ar juos pakeisdama Komisija nurodo naujų arba pakeistų įpareigojimų ir (ar) priemonių vykdymo pradžios momentą.

32. Įpareigojimai ir (ar) priemonės galioja tol, kol kito rinkos tyrimo metu Komisijos sprendimu nustatoma, kad asmuo, ankstesnio rinkos tyrimo metu nustatytas turinčiu didelę įtaką rinkoje ar rinkos dalyje, didelės įtakos rinkoje ar rinkos dalyje neturi arba kai pasibaigia Komisijos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų nustatytas įpareigojimų ir (ar) priemonių galiojimo terminas.

 

VI. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

33. Visų rinkos tyrimo etapų rezultatai yra išdėstomi Komisijos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų. Jeigu rinkos tyrimo rezultatai turi įtakos keliems asmenims (t. y. jei sprendimas turi būti priimtas kelių asmenų atžvilgiu), Komisija turi teisę priimti vieną sprendimą visų asmenų atžvilgiu arba atskirus sprendimus dėl vieno ar kelių asmenų.

34. Komisijos sprendime dėl rinkos tyrimo rezultatų, atsižvelgiant į tai, kurios rinkos tyrimo procedūros dalys atliktos, taip pat atsižvelgiant į rinkos tyrimo eigą, nurodoma:

34.1. faktinės aplinkybės, kuriomis grindžiamas sprendimas;

34.2. sprendimo atlikti ne visą rinkos tyrimo procedūrą, bet atskiras jos dalis, motyvai;

34.3. rinkos apibrėžimas ir tokio apibrėžimo motyvai;

34.4. sprendimo tirti ne visą rinką, kurią sudaro pradinės paslaugos ir (ar) geografinė teritorija, motyvai;

34.5. didelės įtakos rinkoje nustatymo motyvai, nurodant asmenis, turinčius didelę įtaką rinkoje;

34.6. nustatomi, paliekami galioti, pakeičiami ar panaikinami įpareigojimai bei tokio nustatymo, palikimo galioti, pakeitimo ar panaikinimo pagrindimas, nurodant, kodėl įpareigojimai yra laikomi atitinkančiais nustatytos problemos prigimtį, proporcingais ir pateisinamais gamtinių dujų ir elektros energetikos veiklos reguliavimo principais ir tikslais, ir (arba) nurodant tarptautinių sutarčių ir (ar) susitarimų nuostatas, kurių įgyvendinimas lemia atitinkamų įpareigojimų nustatymą, palikimą galioti, pakeitimą ar panaikinimą;

34.7. esminiai asmenų Komisijai pateikti paaiškinimai ir jų įvertinimas;

34.8. sprendimo pagrindimas teisės normomis;

34.9. Komisijos išvados ir priimti sprendimai dėl rinkos tyrimo (kurie nėra įforminti atskirais nutarimais) bei jo rezultatų;

34.10. sprendimo apskundimo tvarka;

34.11. kita, Komisijos nuomone, reikalinga informacija.

35. Prieš priimdama sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų, išskyrus atvejus, nurodytus Taisyklių 31 punkte, Komisija Viešojo konsultavimosi dėl energetikos veiklą reglamentuojančių teisės aktų projektų taisyklių, patvirtintų Komisijos 2011 m. spalio 28 d. nutarimu Nr. O3-350 (Žin., 2011, Nr. 132-6304), nustatyta tvarka ir sąlygomis viešai paskelbia šio nutarimo projektą, išskyrus konfidencialią informaciją, ir sudaro galimybę per 30 kalendorinių dienų terminą suinteresuotiems asmenims pateikti pastabas šiam nutarimo projektui. Terminas gali būti sutrumpintas, kai atliekamo rinkos tyrimo metu jau buvo konsultuotasi dėl šio nutarimo (nutarimo projekto) ankstesnės redakcijos (tuo atveju, kai Komisija nusprendžia pakartotinai konsultuotis dėl naujos nutarimo (nutarimo projekto) redakcijos) arba dėl kitų objektyvių priežasčių. Asmenims, kurių atžvilgiu priimamas sprendimas, pateikiama visa su jais tiesiogiai susijusi sprendimo dalis ir sudaroma galimybė per šiame punkte nustatytą terminą pateikti pastabas šiam projektui.

36. Įvertinusi viešųjų konsultacijų metu gautas pastabas ir nuomones Komisija priima sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų.

37. Komisija išimtinėmis aplinkybėmis, kai, jos nuomone, būtina imtis skubių veiksmų, taikant trumpesnius Taisyklėse nustatytos rinkos tyrimo procedūros terminus ir (arba) netaikant kai kurių rinkos tyrimo organizavimo procedūrų, siekdama apsaugoti konkurenciją ir paslaugų gavėjų interesus, gali nedelsdama imtis proporcingų įpareigojimų – t. y. apibrėžti rinką, nustatyti ar nenustatyti asmenis, turinčius didelę įtaką rinkoje, ir (arba) nustatyti, nenustatyti ar panaikinti šiems asmenims vieną ar kelias Taisyklių 29 punkte bei Taisyklių 30 punkte nurodytas priemones ir įpareigojimus. Tokiu atveju Komisija priima sprendimą, nurodydama tokių priemonių ir įpareigojimų taikymo motyvus bei jų galiojimo laikotarpį.

38. Priėmus Komisijos sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų baigiamas rinkos tyrimas.

39. Galutinį sprendimą dėl rinkos tyrimo rezultatų Komisija teisės aktų nustatyta tvarka pateikia Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai ir asmenims, dėl kurių priimamas sprendimas.

 

VII. rinkos tyrimo rezultatų paskelbimas

 

40. Atitinkamų rinkų, kuriose nustatyti didelę įtaką turintys asmenys, sąrašą ir didelę įtaką šiose rinkose turinčių asmenų sąrašą bei jiems nustatytus įpareigojimus, taip pat bet kuriuos tokios informacijos pasikeitimus Komisija skelbia savo interneto svetainėje.

41. Komisija savo interneto svetainėje skelbia galutinius sprendimus dėl rinkos tyrimo rezultatų ar jų dalis be konfidencialios informacijos.

 

VIII. KONFIDENCIALIOS INFORMACIJOS APSAUGA

 

42. Jei Komisijai pateikiama konfidenciali informacija, ją pateikiantis asmuo privalo konkrečiai tai nurodyti, aiškiai nurodydamas, kuri informacija yra konfidenciali.

43. Informacijos, kurią ją pateikiantis asmuo nenurodo esant konfidencialią, Komisija, jei Lietuvos Respublikos įstatymai nenustato kitaip, negali jos tokia laikyti.

44. Konfidenciali negali būti laikoma informacija, kurią teisės aktai nustato kaip nekonfidencialią ir (ar) kuri nebuvo konfidenciali, ar nebuvo nurodyta kaip konfidenciali Komisijai, kai ji šią informaciją sužinojo.

45. Komisija saugo gautos konfidencialios informacijos konfidencialumą.

46. Institucijos ir asmenys, kuriems pateikiama su rinkos tyrimu susijusi konfidenciali informacija, įskaitant konfidencialią informaciją, nurodytą Komisijos nutarimuose, užtikrina tinkamą tokios konfidencialios informacijos apsaugą.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Asmenys, pažeidę šių Taisyklių nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Komisijos veiksmai ar neveikimas, atliekant rinkos tyrimą, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

part_7ff6ac2ba38745fcb790051c2dce074b_end