Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS REZERVO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. kovo 2 d. Nr. 277

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2010, Nr. 153-7781) 15 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 14 d. nutarimą Nr. 38 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetų naudojant Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšas“ (Žin., 2002, Nr. 4-122).

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 13 d nutarimą Nr. 22 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 14 d. nutarimo Nr. 38 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetų naudojant Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšas“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 7-197).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 277

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS REZERVO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato kreipimosi dėl lėšų skyrimo iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) rezervo, Vyriausybės rezervo lėšų skyrimo, išdavimo, naudojimo ir atsiskaitymo už šių lėšų naudojimą tvarką.

 

II. KREIPIMASIS DĖL LĖŠŲ SKYRIMO IŠ VYRIAUSYBĖS REZERVO

 

2. Pateikti prašymą skirti lėšų iš Vyriausybės rezervo Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 15 straipsnio 2 dalyje nurodytiems Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo tikslams (toliau – Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo tikslai), jame nurodytų aplinkybių pagrindimo dokumentus ir skaičiavimus (toliau – prašymas) gali bet kuris fizinis ar juridinis asmuo.

3. Prašymas teikiamas Ministro Pirmininko tarnybai arba ministerijai pagal ministrams pavedamas veiklos sritis.

4. Ministro Pirmininko tarnyba gautą prašymą per 5 darbo dienas persiunčia nagrinėti atitinkamai ministerijai pagal ministrams pavestas valdymo sritis.

5. Ministerija, gavusi prašymą:

5.1. nagrinėja, ar jame nurodytos aplinkybės:

5.1.1. pagrįstos;

5.1.2. atitinka Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo tikslus;

5.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas ir įstaigas, siekdama nustatyti Taisyklių 5.1.1 ir 5.1.2 punktuose nurodytas aplinkybes;

5.3. jeigu prašymas netenkinamas, informuoja apie tai jį pateikusį asmenį ir nurodo, kodėl prašymas netenkinamas;

5.4. nustačiusi pagrindą tenkinti prašymą, parengia ir Finansų ministerijai pateikia raštą dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo, kuriame nurodo:

5.4.1. Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo tikslą;

5.4.2. biudžetinę įstaigą, kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, arba savivaldybę, per kurią siūloma skirti lėšas iš Vyriausybės rezervo;

5.4.3. Vyriausybės rezervo lėšų poreikį.

6. Finansų ministerija, gavusi raštą dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo:

6.1. nagrinėja jame nurodyto lėšų iš Vyriausybės rezervo poreikio patenkinimo galimybes;

6.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas ir įstaigas prašydama pateikti informacijos, būtinos nagrinėjant raštą dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo;

6.3. rengia ir teisės aktų nustatyta tvarka Vyriausybei teikia Vyriausybės nutarimo dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo projektą, kuriame nurodo:

6.3.1. Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo tikslą;

6.3.2. biudžetinę įstaigą, kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ar savivaldybę, per kurią skiriamos lėšos iš Vyriausybės rezervo;

6.3.3. sumą, skiriamą iš Vyriausybės rezervo lėšų.

 

III. VYRIAUSYBĖS REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS, IŠDAVIMAS IR NAUDOJIMAS

 

7. Vyriausybei priėmus nutarimą dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo, biudžetinė įstaiga, per kurią skirtos lėšos iš Vyriausybės rezervo ir kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, per 5 darbo dienas nuo Vyriausybės nutarimo dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo įsigaliojimo, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), Finansų ministerijai pateikia pažymą apie biudžeto asignavimų pakeitimus.

8. Vyriausybės nutarime dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo nurodytai biudžetinei įstaigai, kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ar savivaldybei Finansų ministerija perveda lėšas finansų ministro nustatyta tvarka.

9. Biudžetinė įstaiga, kurios vadovas yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ar savivaldybė gautas iš Vyriausybės rezervo lėšas naudoja Vyriausybės nutarime dėl lėšų skyrimo iš Vyriausybės rezervo nurodytam tikslui.

 

IV. ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ IŠ VYRIAUSYBĖS REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

10. Vyriausybės rezervo lėšų apskaitą tvarko Finansų ministerija.

11. Biudžetinės įstaigos, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, ir savivaldybės, kurioms skirtos lėšos iš Vyriausybės rezervo, pasibaigus metams atsiskaito už gautas ir panaudotas Vyriausybės rezervo lėšas – pateikia Finansų ministerijai finansų ministro nustatytų formų ataskaitas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Už lėšų, skirtų iš Vyriausybės rezervo, naudojimą ne pagal paskirtį asignavimų valdytojai ir savivaldybės atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________