LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PATEIKTINŲ DUOMENŲ SĄRAŠO BEI JUOS PRIVALANČIŲ TEIKTI SUBJEKTŲ KATEGORIJŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2004 m. spalio 26 d. Nr. 1K-345
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 518 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 61 straipsnį“ (Žin., 2004, Nr. 69-2429),
1. Tvirtinu:
2. Šio įsakymo nuostatos, susijusios su nustatytų duomenų teikimu Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, įsigalioja nuo 2005 m. liepos 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2004 m. spalio 26 d.
įsakymu Nr. 1K-345
DUOMENIS PRIVALANČIŲ TEIKTI SUBJEKTŲ KATEGORIJŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Duomenis privalančių teikti subjektų kategorijų aprašo (toliau vadinama – Kategorijų aprašas) tikslas – apibūdinti subjektus, kurie privalo pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau vadinama – VMI prie FM) Pateiktinų duomenų sąraše, kuris tvirtinamas šio įsakymo 1.2 punktu, (toliau vadinama – Sąrašas) nustatytus duomenis, būtinus Tarybos direktyvai 2003/48/EB dėl palūkanų, gautų iš taupymo pajamų, apmokestinimo (toliau vadinama – Direktyva) įgyvendinti.
2. Pagrindinės šiame Kategorijų apraše vartojamos sąvokos:
Apyvartiniai skolos vertybiniai popieriai – visų rūšių skolos vertybiniai popieriai, kuriais galima laisvai prekiauti antrinėje rinkoje arba kurių savininkas gali juos perleisti kitam asmeniui be išankstinio emitento sutikimo.
Ekonominės veiklos vykdytojas – vienetas arba fizinis asmuo, kuris, vykdydamas komercinę–ūkinę ar profesinę veiklą, atlieka palūkanų mokėjimą.
Faktiškasis savininkas – kaip ši sąvoka apibrėžta Kategorijų aprašo III skyriuje.
Gaunantysis mokėjimų tarpininkas – kaip ši sąvoka apibrėžta Kategorijų aprašo II skyriuje.
Kolektyvinio investavimo į perleidžiamuosius vertybinius popierius subjektas (toliau vadinama – KIPVPS) – vienetas, kuris:
pripažintas tokiu Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme (Žin., 2003, Nr. 74-3424) arba
pripažintas tokiu kitų ES valstybių narių teisės aktuose, įgyvendinančiuose Tarybos direktyvą 85/611/EEB dėl įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su kolektyvinio investavimo į perleidžiamuosius vertybinius popierius subjektais (toliau vadinama – KIPVPS direktyva), arba
įregistruotas ar kitaip organizuotas susijusioje ar asocijuotoje teritorijoje, kurių sąrašas pateiktas Kategorijų aprašo 1 priede, ir turintis statusą, lygiavertį KIPVPS statusui.
Mokėjimų tarpininkas – ekonominės veiklos vykdytojas, kuris atlieka palūkanų mokėjimą arba užtikrina palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko tiesioginei naudai nepriklausomai nuo to, ar tas ekonominės veiklos vykdytojas yra skolininkas pagal tą skolinį reikalavimą, kuris sąlygoja palūkanų mokėjimą, ar jis yra tik skolininko arba faktiškojo savininko įpareigotas atlikti palūkanų mokėjimą arba užtikrinti palūkanų mokėjimą.
Nustatyta teritorija – Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) valstybė narė, išskyrus Lietuvos Respubliką, ir susijusi ar asocijuota teritorija, kurių sąrašas pateiktas Kategorijų aprašo 1 priede.
Palūkanų mokėjimas – palūkanos ar pajamos, nustatytos Kategorijų aprašo V skyriuje.
Trečioji šalis – bet kuri valstybė, išskyrus ES valstybę narę.
II. GAUNANTYSIS MOKĖJIMŲ TARPININKAS
3. Gaunantysis mokėjimų tarpininkas – bet koks vienetas, kuris nėra faktiškasis savininkas, bet gauna palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko naudai arba jam yra užtikrinamas palūkanų mokėjimas faktiškojo savininko naudai, išskyrus Kategorijų aprašo 4 punkte nustatytus atvejus.
4. Vienetas nelaikomas gaunančiuoju mokėjimų tarpininku, jei jis pateikia oficialius įrodymus ekonominės veiklos vykdytojui, kad:
4.1. jis yra juridinis asmuo, išskyrus avoin yhtiö (Ay) ir kommandiittiyhtiö (Ky)/ öppet bolag ir kommanditbolag Suomijoje bei handelsbolag (HB) ir kommanditbolag (KB) Švedijoje arba
III. FAKTIŠKASIS SAVININKAS
6. Faktiškasis savininkas – tai bet koks fizinis asmuo, kuris mokesčių tikslais laikomas nuolatiniu gyventoju nustatytoje teritorijoje ir kuris gauna palūkanų mokėjimą, arba kuriam užtikrinamas palūkanų mokėjimas, išskyrus Kategorijų aprašo 7 punkte nustatytus atvejus.
7. Fizinis asmuo nelaikomas faktiškuoju savininku, jei jis ekonominės veiklos vykdytojui, įregistruotam Lietuvos Respublikos teritorijoje, pateikia įrodymus, kad palūkanų mokėjimas gautas arba užtikrintas ne jo paties naudai, t. y. jis veikia:
7.2. juridinio asmens – vieneto, kurio pelnas apmokestinamas pagal bendruosius verslo apmokestinimo principus, vardu, arba
8. Jeigu fizinis asmuo veikia gaunančiojo mokėjimo tarpininko vardu, teikdamas šio Kategorijų aprašo 7 punkte nustatytus įrodymus, fizinis asmuo taip pat nurodo to gaunančiojo mokėjimų tarpininko pavadinimą ir adresą.
9. Jeigu fizinis asmuo veikia kito fizinio asmens, įskaitant fizinį asmenį, mokesčių tikslais laikomą Lietuvos Respublikos nuolatiniu gyventoju, kuris yra faktiškasis savininkas, vardu, teikdamas Kategorijų aprašo 7 punkte nustatytus įrodymus, nurodo to kito fizinio asmens tapatybę, nustatomą pagal Sąrašo IV skyrių.
IV. DUOMENIS PRIVALANTYS TEIKTI SUBJEKTAI
10. Sąraše nustatytus duomenis VMI prie FM pateikia:
10.1. mokėjimų tarpininkas, įregistruotas Lietuvos Respublikos teritorijoje ir atliekantis šio Kategorijų aprašo V skyriuje nustatytą palūkanų mokėjimą faktiškajam savininkui arba užtikrinantis tokį palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko naudai;
10.2. gaunantysis mokėjimų tarpininkas, įregistruotas Lietuvos Respublikos teritorijoje, gaunantis šio Kategorijų aprašo V skyriuje nustatytą palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko naudai arba toks palūkanų mokėjimas yra jam užtikrinamas faktiškojo savininko naudai;
11. Šio Kategorijų aprašo 10 punkte nurodyti subjektai Sąraše nustatytus duomenis pateikia tokiais atvejais:
11.1. jei mokėjimų tarpininkas kalendorinių metų eigoje atliko palūkanų mokėjimą faktiškajam savininkui arba užtikrino palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko naudai. Šiuo atveju teikiami Sąrašo II skyriuje nustatyti duomenys;
11.2. jei gaunantysis mokėjimų tarpininkas kalendorinių metų eigoje gavo palūkanų mokėjimą faktiškojo savininko naudai arba jam užtikrinamas palūkanų mokėjimas faktiškojo savininko naudai. Šiuo atveju teikiami Sąrašo II skyriuje nustatyti duomenys;
11.3. jei ekonominės veiklos vykdytojas kalendorinių metų eigoje atliko palūkanų mokėjimą gaunančiajam mokėjimų tarpininkui, įregistruotam ar kitaip organizuotam nustatytoje teritorijoje, arba užtikrino palūkanų mokėjimą to gaunančiojo mokėjimų tarpininko naudai. Šiuo atveju teikiami Sąrašo III skyriuje nustatyti duomenys.
12. Jeigu ekonominės veiklos vykdytojas, įregistruotas Lietuvos Respublikos teritorijoje, kalendorinių metų eigoje atliko palūkanų mokėjimą arba užtikrino palūkanų mokėjimą fiziniam asmeniui, kuris veikia vieneto, nurodyto šio Kategorijų aprašo 7.4 punkte, vardu, jis šio Kategorijų aprašo 8 punkte nustatytus duomenis perduoda VMI prie FM.
V. PALŪKANŲ MOKĖJIMO APIBRĖŽIMAS
13. Palūkanų mokėjimas – tai:
13.1. sumokėtos arba įskaitytos į sąskaitą palūkanos, susijusios su bet kokios rūšies skoliniais reikalavimais, nesvarbu, ar jos yra užtikrintos įkeitimu ar ne, ir ar jos suteikia teisę dalyvauti skolininko pelne ar ne, ypač pajamos iš Vyriausybės vertybinių popierių bei pajamos iš obligacijų arba skolinių įsipareigojimų, įskaitant su tokiais vertybiniais popieriais, obligacijomis ar skoliniais įsipareigojimais susijusias priemokas ir premijas; sankcijos už pavėluotus mokėjimus nelaikomos palūkanų mokėjimais;
13.2. sukauptos ar kapitalizuotos palūkanos, gautos parduodant, padengiant ar išperkant 13.1 punkte nurodytus skolinius reikalavimus;
13.3. pajamos, gaunamos iš palūkanų mokėjimų tiesiogiai arba per gaunantįjį mokėjimų tarpininką, kurias paskirsto:
13.4. pajamos, gaunamos pardavus, padengus ar išpirkus šio Kategorijų aprašo 13.3 punkte išvardytų subjektų akcijas ar investicinius vienetus, jei tie subjektai daugiau nei 40 procentų turto investuoja tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus šio Kategorijų aprašo 13.3 punkte išvardytus subjektus į skolinius reikalavimus, nurodytus šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte.
14. Taikant šio Kategorijų aprašo 13.3 ir 13.4 punktus, kai mokėjimų tarpininkas ar gaunantysis mokėjimų tarpininkas neturi informacijos apie pajamų, gautų iš palūkanų mokėjimų, dalį, laikoma, kad visa paskirstyta pajamų suma yra palūkanų mokėjimas.
15. Taikant Kategorijų aprašo 13.4 punktą, kai mokėjimų tarpininkas arba gaunantysis mokėjimų tarpininkas:
15.1. neturi informacijos apie į skolinius reikalavimus arba į akcijas ar investicinius vienetus investuoto turto procentinę dalį, laikoma, kad tokia procentinė dalis yra didesnė nei 40 procentų;
16. Jeigu palūkanos ar pajamos, nustatytos šio Kategorijų aprašo 13 punkte, yra sumokamos ar įskaitomos į gaunančiojo mokėjimų tarpininko sąskaitą, tokios palūkanos laikomos to gaunančiojo mokėjimų tarpininko atliktu palūkanų mokėjimu, išskyrus šio Kategorijų aprašo 18 punkte nustatytus atvejus.
17. Palūkanų mokėjimu nelaikomos šio Kategorijų aprašo 13.3 ir 13.4 punktuose nustatytos pajamos, jeigu:
17.1. šio Kategorijų aprašo 13.3.1 ir 13.3.2 punktuose nurodytų subjektų, įregistruotų Lietuvos Respublikos teritorijoje, investicijos į šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte nurodytus skolinius reikalavimus neviršija 15 procentų jų turto.
17.2. šio Kategorijų aprašo 13.3.1 ir 13.3.2 punktuose nurodytų subjektų, įregistruotų nustatytoje teritorijoje, investicijos į šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte nurodytus skolinius reikalavimus neviršija 15 procentų jų turto arba, atsižvelgiant į nustatytos teritorijos teisės aktus, reglamentuojančius šią išimtį, – mažiau nei 15 procentų jų turto.
18. Palūkanų mokėjimu taip pat nelaikomos šio Kategorijų aprašo 13 punkte nustatytos palūkanos ir pajamos, jeigu:
18.1. jos sumokėtos ar įskaitytos į gaunančiojo mokėjimų tarpininko, įregistruoto Lietuvos Respublikos teritorijoje, sąskaitą, ir jo investicijos į šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte nurodytus skolinius reikalavimus neviršija 15 procentų jo turto;
18.2. jos sumokėtos ar įskaitytos į gaunančiojo mokėjimų tarpininko, įregistruoto nustatytoje teritorijoje, sąskaitą, ir jo investicijos į šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte nurodytus skolinius reikalavimus neviršija 15 procentų jų turto arba, atsižvelgiant į nustatytos teritorijos teisės aktus, reglamentuojančius šią išimtį, – mažiau nei 15 procentų jo turto.
VI. Pereinamosios nuostatos
dėl apyvartinių skolos vertybinių popierių
20. Direktyvoje nustatytu pereinamuoju laikotarpiu, bet ne vėliau kaip iki 2010 m. gruodžio 31 d., vidaus ir tarptautinės obligacijos ir kiti apyvartiniai skolos vertybiniai popieriai nelaikomi skoliniais reikalavimais, apibrėžtais šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte, jeigu:
20.1. šių apyvartinių skolos vertybinių popierių pagrindinė emisija įvyko iki 2001 m. kovo 1 d. arba kurių pirminius emisijos prospektus iki tos dienos patvirtino kompetentingos institucijos, kaip apibrėžta Tarybos Direktyvoje 2001/34/EB dėl vertybinių popierių įtraukimo į biržos oficialųjį prekybos sąrašą ir dėl informacijos, kuri turi būti skelbiama apie tuos vertybinius popierius, arba atsakingos institucijos trečiose šalyse, ir
21. Jei apyvartinių skolos vertybinių popierių, nurodytų šio Kategorijų aprašo 20.1 punkte, kuriuos išleido Vyriausybė ar kitas vienetas, veikiantis kaip valdžios institucija, arba kurio vaidmuo yra pripažintas tarptautine sutartimi (tokių vienetų sąrašas yra pateiktas šio Kategorijų aprašo 2 priede), emisijos papildymas įvyko 2002 m. kovo 1 d. ar vėliau, visa tokių vertybinių popierių emisija, susidedanti iš pagrindinės emisijos ir visų šios emisijos papildymų, laikoma skoliniu reikalavimu, apibrėžtu šio Kategorijų aprašo 13.1 punkte.
22. Jei apyvartinių skolos vertybinių popierių, nurodytų šio Kategorijų aprašo 20.1 punkte, kuriuos išleido bet kuris kitas šio Kategorijų aprašo 21 punkte nenurodytas emitentas, emisijos papildymas įvyko 2002 m. kovo 1 d. ar vėliau, toks tų vertybinių popierių emisijos papildymas yra laikomas skoliniu reikalavimu, apibrėžtu Kategorijų aprašo 13.1 punkte.
______________
Duomenis privalančių teikti subjektų
kategorijų aprašo 1 priedas
SUSIJUSIOS AR ASOCIJUOTOS TERITORIJOS, SU KURIOMIS YRA SUDARYTI IR TAIKOMI SUSITARIMAI, NUMATANTYS AUTOMATINĮ KEITIMĄSI INFORMACIJA APIE PALŪKANŲ MOKĖJIMUS
Duomenis privalančių teikti
subjektų kategorijų aprašo
2 priedas
DUOMENIS PRIVALANČIŲ TEIKTI SUBJEKTŲ KATEGORIJŲ APRAŠO 21 PUNKTE NURODYTŲ VIENETŲ SĄRAŠAS
1. Vienetai Europos Sąjungoje:
Belgija |
Vlaams Gewest (Flamandijos regionas) |
|
|
Région wallonne (Valonijos regionas) |
|
|
Région bruxelloise / Brussels Gewest (Briuselio regionas) |
|
|
Communauté française (Prancūzų bendrija) |
|
|
Vlaamse Gemeenschap (Flamandų bendrija) |
|
|
Deutschsprachige Gemeinschaft (Vokiškai kalbančiųjų bendrija) |
|
|
|
|
Ispanija |
Xunta de Galicia (Galicijos regioninė vykdomoji valdžia) |
|
|
Junta de Andalucía (Andalūzijos regioninė vykdomoji valdžia) |
|
|
Junta de Extremadura (Ekstremadūros regioninė vykdomoji valdžia) |
|
|
Junta de Castilla-La Mancha (Kastilijos-La Mančos regioninė vykdomoji valdžia) |
|
|
Junta de Castilla-León (Kastilijos Leono regioninė vykdomoji valdžia) |
|
|
Gobierno Foral de Navarra (Navaros regioninė vyriausybė) |
|
|
Govern de les Illes Balears (Balearų salų vyriausybė) |
|
|
Generalitat de Catalunya (Katalonijos autonominė vyriausybė) |
|
|
Generalitat de Valencia (Valensijos autonominė vyriausybė) |
|
|
Diputación General de Aragón (Aragono regioninė taryba) |
|
|
Gobierno de las Islas Canarias (Kanarų salų vyriausybė) |
|
|
Gobierno de Murcia (Mursijos vyriausybė) |
|
|
Gobierno de Madrid (Madrido vyriausybė) |
|
|
Gobierno de la Comunidad Autónoma del País Vasco/Euzkadi (Baskų krašto autonominės bendrijos vyriausybė) |
|
|
Diputación Foral de Guipúzcoa (Guipúzcoa regioninė taryba) |
|
|
Diputación Foral de Vizcaya/Bizkaia (Biskajos regioninė taryba) |
|
|
Diputación Foral de Alava (Alavos regioninė taryba) |
|
|
Ayuntamiento de Madrid (Madrido miesto taryba) |
|
|
Ayuntamiento de Barcelona (Barselonos miesto taryba) |
|
|
Cabildo Insular de Gran Canaria (Gran Kanarijos salos taryba) |
|
|
Cabildo Insular de Tenerife (Tenerifės salos taryba) |
|
|
Instituto de Crédito Oficial (Valstybinė kredito įstaiga) |
|
|
Instituto Catalán de Finanzas (Katalonijos finansų institucija) |
|
|
Instituto Valenciano de Finanzas (Valensijos finansų institucija) |
|
|
|
|
Graikija |
Οργανισμος Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (Nacionalinė telekomunikacijos organizacija) |
|
|
Οργανισμος Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Nacionalinė geležinkelių organizacija) |
|
|
Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (Valstybinė elektros bendrovė) |
|
|
|
|
Prancūzija |
La Caisse d’amortissement de la dette sociale (Socialinės skolos išpirkimo fondas) |
|
|
L’Agence française de développement (AFD) (Prancūzijos plėtros agentūra) |
|
|
Réseau Ferré de France (RFF) (Prancūzijos geležinkelių tinklas) |
|
|
Caisse Nationale des Autoroutes (CNA) (Nacionalinis greitkelių fondas) |
|
|
Assistance publique Hôpitaux de Paris (APHP) (Paryžiaus ligoninių valstybinė parama) |
|
|
Charbonnages de France (CDF) (Prancūzijos anglių taryba) |
|
|
Entreprise minière et chimique (EMC) (Kasybos ir chemijos bendrovė) |
|
|
|
|
Italija |
Regionai |
|
|
Provincijos |
|
|
Savivaldybės |
|
|
Cassa Depositi e Prestiti (Indėlių ir paskolų fondas) |
|
|
|
|
Latvija |
Pašvaldības (Vietinės valdžios institucijos) |
|
|
|
|
Lenkija |
Gminy (Savivaldybės) |
|
|
Powiaty (Apskritys) |
|
|
Województwa (Provincijos) |
|
|
Związki gmin (Savivaldybių asociacijos) |
|
|
Powiatów (Apskričių asociacijos) |
|
|
Województw (Provincijų asociacijos) |
|
|
Miasto stołeczne Warszawa (Sostinė Varšuva) |
|
|
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Žemės ūkio pertvarkymo ir modernizavimo agentūra) |
|
|
Agencja Nieruchomości Rolnych (Žemės ūkio nuosavybės agentūra) |
|
|
|
|
Portugalija |
Região Autónoma da Madeira (Maderos autonominis regionas) |
|
|
Região Autónoma dos Açores (Azorų autonominis regionas) |
|
|
Savivaldybės |
|
|
|
|
Slovakija |
Mestá a obce (Savivaldybės) |
|
|
Železnice Slovenskej republiky (Slovakijos geležinkelio bendrovė) |
|
|
Štátny fond cestného hospodárstva (Valstybinis kelių valdymo fondas) |
|
|
Slovenské elektrárne (Slovakijos elektrinės) |
|
|
Vodohospodárska výstavba (Vandens ūkio kūrimo bendrovė) |
|
2. Tarptautiniai vienetai:
Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas
Europos investicijų bankas
Azijos plėtros bankas
Afrikos plėtros bankas
Pasaulio bankas / TRPB / TVF
Tarptautinė finansų korporacija
Amerikos plėtros bankas
Europos Tarybos socialinės plėtros fondas
EURATOM
Europos bendrija
Corporación Andina de Fomento (CAF) (Andų plėtros korporacija)
Eurofima
Europos anglių ir plieno bendrija
Šiaurės investicijų bankas
Karibų plėtros bankas
Duomenis privalančių teikti subjektų kategorijų aprašo 21 punkto nuostatos nepažeidžia jokių tarptautinių įsipareigojimų, kuriuos valstybės narės galėjo prisiimti dėl pirmiau išvardytų tarptautinių vienetų.
3. Vienetai trečiosiose šalyse, atitinkantys tokius kriterijus:
3.2. toks valdžios vienetas yra ne rinkos gamintojas, administruojantis ir finansuojantis veiklų grupę, pirmiausia teikiantis ne rinkos prekes ir paslaugas, skirtas bendrijos labui, ir veiksmingai kontroliuojamas valdžios sektoriaus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2004 m. spalio 26 d.
įsakymu Nr. 1K-345
PATEIKTINŲ DUOMENŲ SĄRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pateiktinų duomenų sąrašo (toliau vadinama – Sąrašas) tikslas – nustatyti duomenis, kuriuos Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) privalo pateikti Duomenis privalančių teikti subjektų kategorijų apraše, kuris tvirtinamas šio įsakymo 1.1 punktu, (toliau vadinama – Kategorijų aprašas) nurodyti asmenys, ir kurie būtini Tarybos direktyvai 2003/48/EB dėl palūkanų, gautų iš taupymo pajamų, apmokestinimo (toliau – Direktyva) įgyvendinti.
II. MOKĖJIMŲ TARPININKO IR GAUNANČIOJO MOKĖJIMŲ TARPININKO PRIVALOMI PATEIKTI DUOMENYS
3. Mokėjimų tarpininkas ar gaunantysis mokėjimų tarpininkas, nurodyti Kategorijų aprašo 10.1 ir 10.2 punktuose, VMI prie FM teikia šiuos su palūkanų mokėjimu faktiškajam savininkui susijusius duomenis:
3.3. faktiškojo savininko gyvenamoji vieta mokesčių tikslais, nustatyta pagal šio Sąrašo IV skyriaus taisykles;
3.4. faktiškojo savininko sąskaitos numeris arba, jei jo nėra, duomenys, identifikuojantys skolinį reikalavimą, dėl kurio atsiranda palūkanų mokėjimas;
4. Teikiant šio Sąrašo 3.5 punkte nustatytus duomenis apie palūkanų mokėjimą turi būti išskiriamos tokios palūkanų grupės ir nurodoma tokia informacija:
4.1. jei mokamos Kategorijų aprašo 13.1 punkte nustatytos palūkanos: sumokėtų ar įskaitytų į sąskaitą palūkanų suma;
4.2. jei mokamos Kategorijų aprašo 13.2 arba 13.4 punktuose nustatytos palūkanos ar pajamos: visa palūkanų ar pajamų suma, arba visa įplaukų iš pardavimo, padengimo ar išpirkimo suma, kaip nurodyta Kategorijų aprašo 15.2 punkte;
4.3. jei mokamos Kategorijų aprašo 13.3 punkte nustatytos pajamos: visa pajamų suma arba visa paskirstyta pajamų suma, kaip nurodyta Kategorijų aprašo 14 punkte;
III. EKONOMINĖS VEIKLOS VYKDYTOJO PRIVALOMI PATEIKTI DUOMENYS
6. Ekonominės veiklos vykdytojas, nurodytas Kategorijų aprašo 10.3 punkte, VMI prie FM teikia šiuos su palūkanų mokėjimu gaunančiajam mokėjimų tarpininkui, įregistruotam ar kitaip organizuotam nustatytoje teritorijoje, susijusius duomenis:
IV. FAKTIŠKŲJŲ SAVININKŲ TAPATYBĖS IR GYVENAMOSIOS VIETOS NUSTATYMAS
8. Jei sutartiniai santykiai tarp mokėjimų tarpininko ar gaunančiojo mokėjimų tarpininko ir faktiškojo savininko prasidėjo iki 2004 m. sausio 1 d., mokėjimų tarpininkas ir gaunantysis mokėjimų tarpininkas nustato:
9. Jei sutartiniai santykiai tarp mokėjimų tarpininko ar gaunančiojo mokėjimų tarpininko ir faktiškojo savininko prasidėjo 2004 m. sausio 1 d. ir vėliau, mokėjimų tarpininkas ir gaunantysis mokėjimų tarpininkas nustato:
10. Šio Sąrašo 9.1 punkte nurodytą faktiškojo savininko tapatybę sudaro tokie duomenys: faktiškojo savininko vardas, pavardė ir adresas, bei valstybės, kuri yra faktiškojo savininko gyvenamoji vieta mokesčių tikslais, suteiktas mokesčių identifikacinis numeris (mokesčio mokėtojo kodas).
11. Šio Sąrašo 10 punkte nurodyti duomenys turi būti nustatomi remiantis faktiškojo savininko pateiktu pasu arba oficialia tapatybės kortele. Jei tame pase ar oficialioje tapatybės kortelėje nenurodytas adresas, jis nustatomas, remiantis bet kuriais kitais faktiškojo savininko pateiktais tapatybę patvirtinančiais dokumentais. Jei faktiškojo savininko pateiktame pase, oficialioje tapatybės kortelėje ar kituose tapatybę patvirtinančiuose dokumentuose, neminimas mokesčių identifikacinis numeris, tapatybė papildoma nurodant faktiškojo savininko gimimo datą ir vietą, nustatytą pagal pasą arba oficialią tapatybės kortelę.
12. Šio Sąrašo 9.2 punkte nurodyta faktiškojo savininko gyvenamoji vieta mokesčių tikslais nustatoma, remiantis pase ar oficialioje tapatybės kortelėje nurodytu adresu arba, prireikus, remiantis faktiškojo savininko pateiktais kitais tapatybę patvirtinančiais dokumentais.
13. Jeigu faktiškasis savininkas, pateikiantis šio Sąrašo 12 punkte nustatytus dokumentus, pažymi, kad jis yra trečiosios šalies nuolatinis gyventojas, gyvenamoji vieta mokesčių tikslais nustatoma pagal trečiosios šalies, kurios nuolatiniu gyventoju jis tvirtina esąs, kompetentingos institucijos išduotą gyvenamosios vietos mokesčių tikslais pažymą. Jei tokia pažyma nepateikiama, gyvenamąja vieta mokesčių tikslais laikoma pasą arba kitą oficialų tapatybės dokumentą išdavusi valstybė.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Jeigu mokėjimų tarpininkui ar gaunančiajam mokėjimų tarpininkui pateikiama Kategorijų aprašo 7.5 ir 9 punktuose nustatyta informacija apie fizinį asmenį, jis imasi priemonių faktiškojo savininko tapatybei nustatyti pagal šio Sąrašo 8.1, 9.1 ir 14 punktus.