LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. RUGSĖJO 10 D. ĮSAKYMO Nr. 3-327 „DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. sausio 21 d. Nr. 3-58

Vilnius

 

Pakeičiu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3-327 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 109-4169):

1. Įrašau 5 punkte vietoj žodžių „uostą aptarnaujantys laivai“ žodžius „uosto paslaugų laivai“.

2. Papildau šiuo 9.10 punktu:

9.10. atvykimo tikslas.“

3. Išdėstau 17 punkto pirmąją pastraipą taip:

17. Laivui atplaukus į uostą ir prieš išplaukiant iš jo dokumentai pateikiami pagal Dokumentų, kuriuos privaloma pateikti laivui atplaukiant į Lietuvos Respublikos jūrų uostą ar išplaukiant iš jo tikrinimą atliekančioms valstybės institucijoms, pildymo, pateikimo ir saugojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 3-592 (Žin., 2009, Nr. 140-6176), reikalavimus. Papildomai laivo kapitonas arba laivo agentas privalo pateikti Uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriui (toliau – Uosto priežiūros skyrius) šiuos dokumentus:“.

4. Pripažįstu netekusiu galios 17.1.10 punktą.

5. Išdėstau 17.2 punktą taip:

17.2. Laivo atplaukimą Uosto priežiūros skyriuje laivo kapitonas arba laivo agentas privalo įregistruoti ne vėliau kaip per 6 valandas nuo laivo prisišvartavimo prie krantinės, o išplaukimą – prieš užsakant pasienio ir muitinės komisiją. Laivo išplaukimą Uosto priežiūros skyriuje galima įregistruoti ne vėliau kaip po 2 valandų nuo laivo atsišvartavimo nuo krantinės, jei yra gautas šio skyriaus budinčio inspektoriaus išankstinis sutikimas.“

6. Pripažįstu netekusiu galios 17.3.4 punktą.

7. Įrašau 20.6 punkte vietoj žodžių „uostą aptarnaujančių laivų“ žodžius „uosto paslaugų laivų“.

8. Pripažįstu netekusiu galios 21 punktą.

9. Pripažįstu netekusiu galios 22 punktą.

10. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Linijinių ro-ro keleivinių keltų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, prieš atplaukimą į Klaipėdos uostą Uosto dispečerinei praneša laivo įgulos narių skaičių, keleivių skaičių ir faktines laivapriekio ir laivagalio grimzles, o po atplaukimo Uosto priežiūros skyriui pateikia:“.

11. Išdėstau 26 punktą taip:

26. Linijinių ro-ro keleivinių keltų kapitonai, įregistravę terminuotą išplaukimą, prieš išvykstant iš Klaipėdos uosto Uosto dispečerinei praneša laivo įgulos narių skaičių, keleivių skaičių ir faktines laivapriekio ir laivagalio grimzles, o Uosto priežiūros skyriui pateikia:“.

12. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Vietinio plaukiojimo ir uosto paslaugų laivų, išskyrus burinius laivus, kapitonai plaukiojimui uosto akvatorijoje ir išplaukimui iš uosto į išorės reidą privalo turėti 5 metus galiojančią uosto kapitono pažymą apie atliktą šių taisyklių ir 1972 m. tarptautinės konvencijos dėl tarptautinių taisyklių, padedančių išvengti laivų susidūrimų jūroje (COLREG–72) (Žin., 1991, Nr. 32-881), žinių patikrinimą.“

13. Įrašau 31 punkte vietoj žodžių „uostą aptarnaujančių laivų“ žodžius „uosto paslaugų laivų“.

14. Pripažįstu netekusiu galios 31.6 punktą.

15. Įrašau 36 punkte vietoj žodžių „Uosto priežiūros skyriui“ žodžius „Uosto dispečerinei“.

16. Išdėstau 37.4 punktą taip:

37.4. tinkamas siunčiamo krovinio pavadinimas pagal IMDG, IBC ir IGC kodeksus;“.

17. Papildau šiuo 37.5 punktu:

37.5. Jungtinių Tautų numeris (UN);“.

18. Papildau šiuo 37.6 punktu:

37.6. pavojingumo klasė pagal IMDG, IBC ir IGC kodeksus;“.

19. Papildau šiuo 37.7 punktu:

37.7. krovinio svoris;“.

20. Papildau šiuo 37.8 punktu:

37.8. pakuočių rūšys;“.

21. Papildau šiuo 37.9 punktu:

37.9. pakuočių kiekis.“

22. Įrašau 38 punkte vietoj žodžių „Uosto priežiūros skyriui“ žodžius „Uosto dispečerinei“.

23. Įrašau 44 punkte vietoj žodžių „Uosto priežiūros skyriui“ žodžius „Uosto dispečerinei“.

24. Išdėstau 47 punktą taip:

47. LET pareikalavus laivo kapitonas privalo pranešti faktinę laivo grimzlę gėlame vandenyje metrais ir jų dešimtosiomis dalimis ir atsako už šių duomenų tikslumą.“

25. Išdėstau 54 punktą taip:

54. Uosto laivybos kanale leidžiamas tik vienos krypties laivų eismas. Šis reikalavimas netaikomas buriniams, pramoginiams ir mažiesiems laivams.“

26. Išdėstau 58 punktą taip:

58. Žvejybiniai, mažieji laivai, buriniai laivai, uosto paslaugų laivai, vietinio plaukiojimo, sportiniai ir pramoginiai bei kiti laivai, jeigu jų ilgis yra ne didesnis kaip 45 metrai, o grimzlė – 4,5 m, gali plaukti laivybos kanalo pakraščiu, o LET pareikalavus nedelsiant pasitraukti už laivybos kanalo ribų. LET leidus, šie laivai gali plaukti laivybos kanalu, netrukdydami tik juo galintiems plaukti laivams, ir užbaigti šį manevrą ne arčiau kaip 500 metrų iki artėjančio laivo.“

27. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Visi šių taisyklių 58 ir 59 punktuose paminėti laivai, išskyrus Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre neregistruotus sportinius laivus, privalo turėti oficialų ir koreguotą Klaipėdos uosto akvatorijos jūrlapį bei užtikrinti nepertraukiamą radijo ryšį su LET 9 kanalu plaukiojimo uosto akvatorijoje metu.“

28. Išdėstau 68.1 punktą taip:

68.1. akvatorijos dugno gilinimo laivus, dirbančius Uosto direkcijos užsakymu, jeigu jų kapitonai yra atitinkamai instruktuoti ir gavę uosto kapitono leidimą, Lietuvos Respublikoje įregistruotus žvejybinius laivus iki 300 BT, vietinio plaukiojimo laivus iki 500 BT, uosto paslaugų laivus, sportinius bei pramoginius laivus, burinius ir kitus laivus iki 24 m ilgio. Visų šių laivų kapitonai uosto akvatorijoje privalo užtikrinti patikimą, nepertraukiamą radijo ryšį su LET UTB 16 ir 9 kanalų dažnių diapazone valstybine kalba arba anglų kalba;“.

29. Išdėstau 86 punktą taip:

86. Tam tikrais atvejais laivai švartuojami pagal Uosto direkcijos patvirtintas schemas.“

30. Įrašau 103 punkte po žodžių „įvykiams“ žodžius „uosto teritorijoje ir/ar akvatorijoje“.

31. Įrašau 100 punkte vietoj žodžių „uostą aptarnaujančių“ žodžius „uosto paslaugų“.

32. Išdėstau 105 punktą taip:

105. Atplaukę į uostą užsienio valstybių laivai privalo iškelti Lietuvos valstybės vėliavą ant priekinio stiebo rėjos dešinėje pusėje. Vėliava iškeliama saulei patekėjus ir nuleidžiama saulei nusileidus. Laivui plaukiant į uostą, esant jame ir plaukiant iš uosto turi būti iškelta Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatymo (Žin., 1991, Nr. 20-517; 2004, Nr. 115-4274) nuostatas atitinkanti laivo registracijos valstybės vėliava.“

33. Išdėstau 110 punktą taip:

110. Povandeninius darbus uosto akvatorijoje, leidus uosto kapitonui, gali atlikti įmonės, turinčios Lietuvos saugios laivybos administracijos išduotus atestavimo pažymėjimus.“

34. Įrašau 118.15 punkte vietoj žodžių „uostą aptarnaujantiems laivams“ žodžius „uosto paslaugų laivams“.

35. Papildau šiuo 135 punktu:

135. Akvatorijos dugno gilinimo laivų kapitonai, dirbantys Uosto direkcijos užsakymu, turi išklausyti instruktažą uosto kapitono tarnyboje ir gauti uosto kapitono leidimą darbui be locmano.“

36. Papildau šiuo 136 punktu:

136. Dugno gilinimo laivai, prieš keisdami dislokacijos vietą, privalo gauti LET ir Uosto dispečerinės leidimą ir informuoti šias tarnybas apie šios operacijos pabaigą.“

37. Papildau šiuo 137 punktu:

137. Dugno gilimo laivų kapitonai, prieš pradėdami dugno gilinimo darbus, apie tai turi informuoti LET ir Uosto dispečerinę.“

38. Papildau šiuo 138 punktu:

138. Prieš išveždami gruntą į grunto išpylimo rajoną, dugno gilinimo laivų kapitonai turi gauti LET ir Uosto dispečerinės leidimą bei informuoti LET apie grunto išpylimo pradžią, pabaigą ir koordinates.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis