LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

1994 m. liepos 21 d. Nr. I-586

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, stengdamasis, kad Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir savivaldos sistema atitiktų Lietuvos Respublikos Konstitucijos X skirsnio „Vietos savivalda ir valdymas“ 119 ir 123 straipsnių nuostatas ir būtų įgyvendintas Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymas, nutaria:

1. Pertvarkyti Lietuvos Respublikos teritorijos administracinius vienetus ir jų valdymą dviem etapais.

2. Pirmasis etapas pradedamas paskelbus rinkimus į savivaldybių tarybas.

Šiame etape nustatomos Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 4 straipsnyje nurodytos savivaldybės ir patikslinamos dabartinių aukštesniosios pakopos savivaldybių teritorijų ribos. Nurodytoms savivaldybėms pradėjus dirbti ir suformavus jų valdymo institucijas, visų žemesniosios pakopos savivaldybių įgaliojimai nutraukiami. Turtines ir kitas jų prievoles perima suformuotos pagal atitinkamą teritoriją naujos savivaldybės.

3. Apskričių valdymo institucijas pagal Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 5 straipsnį steigia Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įsigaliojus Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymui.

4. Antrasis reformos etapas gali būti pradėtas vykdyti prieš kitus rinkimus į savivaldybių tarybas. Siūlymus dėl naujų savivaldybių sudarymo Lietuvos Respublikos Seimui teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į būsimų savivaldybių pasirengimą vykdyti savo funkcijas ir į darbo grupės parengtą Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo alternatyvinį projektą, įregistruotą Seime 1994 m. vasario 9 d., Nr. 661-2A(3).

5. Nustatyti, kad iki bus baigti rengti kompleksiniai žemės reformos žemėtvarkos projektai, naujų savivaldybių teritorijos formuojamos iš miestų ir buvusių apylinkių teritorijų, jų paprastai neskaidant. Baigus rengti nurodytuosius projektus, anksčiau sudarytų savivaldybių teritorijos gali būti tikslinamos atsižvelgiant į gyventojų pageidavimus.

6. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nustatyti antrojo reformos etapo kriterijus, pagal kuriuos bus sprendžiama, ar formuojamos naujos savivaldybės pasirengusios vykdyti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nurodytas funkcijas.

7. Dabar esančių Lietuvos Respublikos miestų ir rajonų savivaldybių administracinės teritorinės ribos turi būti patikslintos iki rinkimų į savivaldybių tarybas taip, kad būtų įteisinta faktinė dabar užstatyta ir suprojektuota užstatyti Respublikos miestų teritorija.

8. Nustatyti, kad valstybės valdžios ir valdymo regioninės institucijos nuo šio nutarimo įsigaliojimo steigiamos tik Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių teritorinių vienetų ir jų ribų įstatymo 5 straipsnyje nustatytose apskrityse, o šiuo metu esančios per 5 metus turi būti įkurdintos apskričių centruose. Šių institucijų veiklos zonos turi atitikti apskričių ribas.

9. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei per metus parengti ir pateikti Seimui svarstyti valstybės valdymo reformos ir jos įgyvendinimo etapais programą. Kartu pateikti valstybės valdymo decentralizacijos ir dekoncentracijos įstatymo projektą.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKAS                            ČESLOVAS JURŠĖNAS

______________