VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. vasario 1 d. Nr. V-69

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nuostatomis bei Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779):

1. Tvirtinu Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2006 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. V-273 „Dėl asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 72-2751) 1 punktą;

2.2. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2007 m. sausio 5 d. įsakymą Nr. V-9 „Dėl asmenų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos taisyklių pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 5-253).

3. Įpareigoju:

3.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Teisės skyrių šį įsakymą paskelbti leidinyje „Valstybės žinios“;

3.2. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių patalpinti Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisykles Fondo valdybos interneto svetainėje bei Fondo administravimo įstaigų intranetinėje svetainėje;

3.3. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių šio įsakymo kopijas įteikti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Vidaus audito tarnybai, Fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Fondo įstaigoms.

4. Įsakymo vykdymo kontrolę pasilieku sau.

 

 

 

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                          ČESLAVA ZABULĖNIENĖ


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2008 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-69

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGOSE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniuose skyriuose (toliau – Fondo valdybos teritoriniai skyriai) ir kitose Valstybinio socialinio draudimo fondo įstaigose, susijusiose su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu (toliau – kitos Fondo įstaigos), taip pat asmenų prašymų registravimo, nagrinėjimo ir atsakymų rengimo tvarką.

2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigas (toliau – Fondo administravimo įstaigos), kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie tam tikros Fondo administravimo įstaigos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į Fondo administravimo įstaigas.

3. Pagal šių Taisyklių IV skyriaus „Asmenų prašymų nagrinėjimas ir jų aptarnavimas taikant „vieno langelio“ principą“ nuostatas taip pat priimami asmenų skundai ir pranešimai dėl pažeistų jų teisių ar teisėtų interesų, išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.

4. Šios Taisyklės nesusijusios su asmenų prašymais ir skundais dėl:

4.1. Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiksmų bei sprendimų, išreikštų individualiuose administraciniuose aktuose, kurie nagrinėjami Ikiteisminio skundų nagrinėjimo taisyklėse, patvirtintose Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus 2006 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-98 (Žin., 2006, Nr. 29-1034), nustatyta tvarka;

4.2. tikrinant papildomai priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų sumų, paskirtų baudų bei dėl kitų Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnų veiksmų, kurie nagrinėjami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) nustatyta tvarka;

4.3. pensijų socialinio draudimo stažo ir dėl draudžiamųjų bei joms prilyginamų pajamų, kurie nagrinėjami teismine tvarka.

5. Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek atitinkamų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

Šių Taisyklių įgyvendinimo kontrolę Fondo administravimo įstaigose užtikrina Fondo valdybos direktorius. Šių Taisyklių įgyvendinimo kontrolę Fondo administravimo įstaigoje užtikrina Fondo administravimo įstaigos direktorius. Už tinkamą darbą su asmenų prašymais, už tai, kad prašymai būtų nagrinėjami kokybiškai ir laiku, atsako Fondo administravimo įstaigos, kurioje prašymas gautas, atitinkamų Fondo administravimo įstaigos struktūrinių padalinių vadovai bei valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kuriems pavesta nagrinėti šiuos prašymus.

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniai skyriai ir kitos Valstybinio socialinio draudimo fondo įstaigos, susijusios su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka pateikta informacija, išdėstyta Fondo administravimo įstaigos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į Fondo administravimo įstaigą, nesusijęs su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti administracinį sprendimą arba atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

Prašymo nagrinėjimas – Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojo ar darbuotojo veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945, 2006, Nr. 77-2975) vartojamas sąvokas.

7. Fondo administravimo įstaigų valstybės tarnautojai ar darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

8. Draudžiama atsisakyti nagrinėti prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

9. Fondo administravimo įstaigos direktorius, jo pavaduotojai, struktūrinių padalinių vadovai privalo užtikrinti, kad valstybės tarnautojų ar darbuotojų komandiruočių, mokymų, atostogų ar ligos metu ir kitais nebuvimo tarnyboje (darbe) atvejais prašymus nagrinėti būtų pavesta kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams. Fondo administravimo įstaigų valstybės tarnautojai ar darbuotojai turi užtikrinti, kad asmenys, norintys prašymą pateikti asmeniškai, galėtų tai padaryti per Fondo administravimo įstaigos visą darbo dienos laiką. Priėmimo metu, įspėjus asmenį, pokalbis gali būti įrašomas, naudojama kita vaizdo, garso įrašymo technika.

Asmenys Fondo administravimo įstaigoje aptarnaujami Fondo administravimo įstaigos darbo laiku, patvirtintu atitinkamos Fondo administravimo įstaigos direktoriaus įsakymu.

10. Nagrinėjantis prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Fondo administravimo įstaigos direktoriaus ar jo pavaduotojo sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti atitinkamos Fondo administravimo įstaigos direktoriui ar jo pavaduotojui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis.

Sprendimą dėl Fondo administravimo įstaigos struktūrinio padalinio vadovo nusišalinimo arba nušalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima atitinkamos Fondo administravimo įstaigos direktorius ar jo pavaduotojas. Sprendimą dėl Fondo valdybos teritorinio skyriaus ar kitos Fondo įstaigos direktoriaus nusišalinimo arba nušalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba Fondo valdybos direktorius. Sprendimą dėl Fondo valdybos direktoriaus nusišalinimo arba nušalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba Socialinės apsaugos ir darbo ministras.

11. Fondo administravimo įstaigoje yra nagrinėjami prašymai pagal atitinkamos Fondo administravimo įstaigos kompetenciją. Jeigu Fondo administravimo įstaiga neįgaliota spręsti prašyme išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai ar kitai Fondo administravimo įstaigai (pasilikdama prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis. Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas asmeniui nurodžius grąžinimo priežastis.

12. Asmens prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja Fondo administravimo įstaiga, jei ji yra pirmasis adresatas. Tokiu atveju kitos institucijos privalo be atskiro Fondo administravimo įstaigos prašymo pateikti pasiūlymus dėl prašymo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje. Tuo atveju, kai kitos institucijos per nustatytą terminą Fondo administravimo įstaigai nepateikia pasiūlymų pagal savo kompetenciją dėl prašymo nagrinėjimo, ji toms institucijoms gali nusiųsti priminimą pateikti pasiūlymus. Jeigu prašymas adresuotas kelioms institucijoms, tarp jų ir Fondo administravimo įstaigai, bet ji nėra pirmasis adresatas, ar kelioms Fondo administravimo įstaigoms, tai Fondo administravimo įstaiga ar Fondo administravimo įstaiga, kuri nėra pirmasis adresatas, pagal savo kompetenciją be atskiro pirmo adresato prašymo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos pateikia atsakymą nagrinėjimą organizuojančiai institucijai.

13. Prašymai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į Fondo administravimo įstaigą tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Fondo administravimo įstaiga per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

14. Fondo administravimo įstaigoje asmenims prieinamoje vietoje privalo būti paskelbtas Fondo administravimo įstaigos struktūrinių padalinių ir jų vadovų sąrašas, pateikta asmenų aptarnavimo Fondo administravimo įstaigoje kokybės vertinimo anketa (toliau – asmenų apklausos anketa). Asmenys savo pageidavimus ir pasiūlymus dėl jų aptarnavimo Fondo administravimo įstaigoje kokybės taip pat gali pareikšti elektroniniu paštu, telefonu ar raštu.

 

II. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

15. Asmenų prašymai Fondo administravimo įstaigai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Fondo administravimo įstaigą), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Fondo administravimo įstaigą, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu.

16. Atvykę į Fondo administravimo įstaigą asmenys visais valstybinio socialinio draudimo klausimais aptarnaujami Fondo administravimo įstaigos interesantų priėmimo patalpose (toliau – Priimamasis). Fondo administravimo įstaigos direktoriaus įsakymu gali būti patvirtinta kitokia į Fondo administravimo įstaigą atvykusių asmenų priėmimo tvarka.

17. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ir Fondo administravimo įstaigos interesų.

18. Asmens priėmimo klausimas jo pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kitokiomis ryšių priemonėmis. Iškilus nenumatytoms aplinkybėms, trukdančioms sutartu laiku priimti asmenį, atitinkamas Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojas ar darbuotojas apie tai turi įspėti asmenį ir susitarti dėl kito priėmimo laiko.

19. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Fondo administravimo įstaigą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia Fondo administravimo įstaiga arba asmuo, kuris kreipiasi į Fondo administravimo įstaigą, savo iniciatyva.

20. Asmenų prašymai turi būti:

20.1. parašyti valstybine kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu;

20.2. parašyti įskaitomai;

20.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

21. Kai asmens prašymą Fondo administravimo įstaigai paduoda asmens atstovas, jis Fondo administravimo įstaigai pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 20 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Fondo administravimo įstaigą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti šių Taisyklių 20.1 ir 20.2 punktų reikalavimus.

22. Kai prašymą Fondo administravimo įstaigai paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

23. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto prašymo visą tekstą į lietuvių kalbą išverčia Fondo administravimo įstaigos struktūrinis padalinys arba valstybės tarnautojas ar darbuotojas Fondo administravimo įstaigos veiklos organizavimą reglamentuojančio teisės akto nustatyta tvarka.

24. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti iš Fondo administravimo įstaigos informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

25. Asmens prašymas, pateiktas Fondo administravimo įstaigai elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu.

26. Elektroniniu būdu Fondo administravimo įstaigai pateiktas prašymas sudaromas taip, kad galima būtų:

26.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

26.2. atidaryti ir apdoroti prašymą elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

26.3. atpažinti prašymo turinį;

26.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

27. Prašymų priėmimą, registravimą ir perdavimą nagrinėti Fondo administravimo įstaigoje vykdo už dokumentų tvarkymą atsakingas Fondo administravimo įstaigos struktūrinis padalinys arba valstybės tarnautojas ar darbuotojas Fondo administravimo įstaigos veiklos organizavimą reglamentuojančio teisės akto nustatyta tvarka.

28. Prašymai, gauti tiesiogiai iš asmens arba atsiųsti paštu (ar gauti elektroniniu būdu), tą pačią dieną arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną turi būti registruojami atitinkamame registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Ant prašymo turi būti dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo gavimo data ir registravimo numeris. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).

29. Asmens, įteikusio prašymą, pageidavimu prašymo kopijoje pažymima gavimo data ir nurodoma Priimamojo darbuotojo vardas ir pavardė, pareigos, parašas, o jeigu prašymas gautas paštu, per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Fondo administravimo įstaigoje asmens nurodytu adresu išsiunčiama pažyma apie prašymo priėmimą, kurioje nurodomas Fondo administravimo įstaigos pavadinimas, prašymo priėmimo data ir registracijos numeris, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto.

30. Fondo administravimo įstaigos gautas ir užregistruotas prašymas su Fondo administravimo įstaigos direktoriaus ar jo pavaduotojo rezoliucija perduodamas nagrinėti atitinkamam valstybės tarnautojui ar darbuotojui Fondo administravimo įstaigos veiklos organizavimą reglamentuojančio teisės akto nustatyta tvarka.

31. Papildomos informacijos ar komentarų reikalavimas iš asmens turi būti pagrįstas, motyvuotas ir reikalaujamai informacijai pateikti turi būti nustatytas atitinkamas terminas. Iš asmens galima reikalauti tik tokios papildomos informacijos, kurios nėra Fondo administravimo įstaigoje, valstybės registruose ir kitose valstybinėse informacinėse sistemose.

32. Fondo administravimo įstaigoje gauti prašymai, kuriuos nagrinėti privalo kita Fondo administravimo įstaiga, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi būti persiunčiami nagrinėti toms įstaigoms. Persiunčiant Fondo valdybos gautą prašymą kitai Fondo administravimo įstaigai, lydraštyje turi būti nurodyta, kad pastaroji apie priimtą sprendimą informuotų Fondo valdybą. Apie prašymo persiuntimą kitai Fondo administravimo įstaigai turi būti pranešama prašymą pateikusiam asmeniui.

33. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą ir tik registruota pašto siunta. Fondo administravimo įstaiga per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per 10 darbo dienų terminą pateikti šį sutikimą. Kai per nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šių Taisyklių 11 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo Fondo administravimo įstaigoje.

34. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Fondo administravimo įstaigoje, jeigu specialūs teisės aktai nenustato kitokių prašymų nagrinėjimo terminų.

35. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis ar objektyviomis priežastimis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, Fondo administravimo įstaigos direktorius ar jo pavaduotojas per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 34 punkte nustatyto termino pabaigos, prašymą nagrinėjantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas asmeniui išsiunčia pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

36. Asmens prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 20.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Fondo administravimo įstaigoje grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Fondo administravimo įstaiga pasilieka prašymo kopiją.

Asmens prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 20.3 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Fondo administravimo įstaigos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

37. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 26.1–26.3 punktuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodoma grąžinimo priežastis. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 26.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu Fondo administravimo įstaigos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

 

IV. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS TAIKANT „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ

 

38. Asmenų prašymų nagrinėjimas taikant „vieno langelio“ principą reiškia, kad Fondo administravimo įstaigose prašymai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje Priimamojo darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš kitų Fondo administravimo įstaigų, prireikus – ir iš kitų institucijų gauna Fondo administravimo įstaiga, kuriai buvo pateiktas prašymas, neįpareigodama to atlikti asmenį, kuris kreipiasi.

39. Fondo administravimo įstaigos Priimamajame dirbantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas (toliau – Priimamojo darbuotojas) atlieka šias funkcijas:

39.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją Fondo administravimo įstaiga gali gauti iš kitų Fondo administravimo įstaigų ar kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Fondo administravimo įstaiga pati negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

39.2. užregistruoja gautus prašymus ir perduoda juos Fondo administravimo įstaigos direktoriui ar jo pavaduotojui;

39.3. perduoda prašymus juos nagrinėti rezoliucija paskirtiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams; asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymo gavimą ir prašymą nagrinėjantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją; jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtinas Fondo administravimo įstaigos kompetencijai, persiunčia jį kitai institucijai, paliekant prašymo kopiją Fondo administravimo įstaigai;

39.4. įteikia asmenims atsakymus arba juos išsiunčia;

39.5. kontroliuoja prašymų nagrinėjimo eigą bei apie pažeistus terminus informuoja Fondo administravimo įstaigos direktorių ar jo pavaduotoją; asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą;

39.6. konsultuoja, teikia informaciją asmeniui. Tais atvejais, kai Priimamojo darbuotojas negali visiškai atsakyti į atvykusio asmens klausimus, Priimamojo darbuotojas iškviečia kompetentingą atitinkamo Fondo administravimo įstaigos struktūrinio padalinio valstybės tarnautoją ar darbuotoją išaiškinti asmeniui rūpimą klausimą. Jei klausimo esmė reikalauja papildomo nagrinėjimo, Priimamojo darbuotojas priima rašytinį jo prašymą ir atlieka veiksmus, numatytus šių Taisyklių 39.1–39.5 punktuose;

39.7. rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus prašymus;

39.8. du kartus per metus atlieka asmenų aptarnavimo ir prašymų nagrinėjimo, taikant „vieno langelio“ principą, kokybės analizę Fondo valdybos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka;

39.9. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir Fondo administravimo įstaigos direktoriaus pavedimus.

40. Priimamojo darbuotojas registruoja asmenų priėmimo faktą, asmeniui teikiant žodinę konsultaciją ar informaciją.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, ĮFORMINIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI

 

41. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

42. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Fondo administravimo įstaigoje.

43. Administraciniai veiksmai atliekami ir atsakymai dėl išnagrinėtų prašymų įforminami atsižvelgiant į prašymo turinį:

43.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys, pagrįstos teisės aktų nuostatomis;

43.2. į prašymą pateikti Fondo administravimo įstaigos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys, pagrįstos teisės aktų nuostatomis;

43.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, kuriame išreikšta Fondo administravimo įstaigos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys, pagrįstos teisės aktų nuostatomis;

43.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Fondo administravimo įstaigos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus asmens keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

44. Visi atsakymai tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims, jei atsakyme yra fizinio asmens privačios informacijos, siunčiami tik registruota pašto siunta.

45. Fondo administravimo įstaiga, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

 

VI. ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

46. Asmuo, nesutinkantis su Fondo administravimo įstaigos pateiktu atsakymu ar priimtu sprendimu dėl jo prašymo, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Fondo valdybai, Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui.

47. Dėl Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VII. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

48. Asmenims informuoti socialinio draudimo klausimais naudojamas bendras informacinis telefono numeris.

Fondo valdyboje už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas Priimamojo darbuotojas, jeigu nenustatyta kitaip. Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo įstaigų direktoriai gali nustatyti kitą už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingą valstybės tarnautoją ar darbuotoją arba struktūrinį padalinį.

49. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenį telefonu, privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

49.1. ar Fondo administravimo įstaiga kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

49.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kokiu būdu (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

49.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Fondo administravimo įstaiga nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, nurodyti tos institucijos adresą ir telefono numerį bei informuoti apie galimybę skambinti bendru informaciniu telefono numeriu.

50. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenį telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Fondo administravimo įstaiga ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymą.

Asmenų aptarnavimo telefonu apskaitos ir atskaitomybės organizavimo tvarkos aprašas tvirtinamas Fondo valdybos direktoriaus įsakymu, kurį per vieną mėnesį nuo šių Taisyklių įsigaliojimo dienos parengia Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrius.

51. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenį telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

51.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį; prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Fondo administravimo įstaigos trumpą suprantamą pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

51.2. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

51.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

51.4. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

51.5. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VIII. ASMENŲ APTARNAVIMAS ELEKTRONINIU PAŠTU

 

52. Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ arba elektroniniu paštu sodrainfo@sodra.lt gali būti pateikiami su Fondo valdybos kompetencija susiję klausimai. Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo įstaigų elektroninių paštų adresai klausimams pateikti yra skelbiami Fondo valdybos interneto svetainės www.sodra.lt skyriuje „Struktūra ir kontaktai“.

53. Fondo valdybos Komunikacijos skyrius administruoja Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ ir elektroniniu paštu sodrainfo@sodra.lt Fondo valdyboje gaunamus klausimus ir prašymus, vykdo elektroniniu paštu gautų klausimų ir prašymų bei atsakymų į juos apskaitą. Fondo valdybos teritorinio skyriaus ar kitos Fondo įstaigos Fondo valdybos interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ ir Fondo administravimo įstaigos elektroniniu paštu gaunamus klausimus ir prašymus, klausimų ir prašymų bei atsakymų į juos apskaitą administruoja ir vykdo Fondo administravimo įstaigos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Elektroniniu paštu gautų klausimų ir prašymų administravimo tvarkos aprašas tvirtinamas Fondo valdybos direktoriaus įsakymu, kurį per vieną mėnesį nuo šių Taisyklių įsigaliojimo dienos parengia Fondo valdybos Komunikacijos skyrius.

54. Fondo administravimo įstaigos elektroniniu paštu gautas asmens prašymas, kurio turinys nors iš dalies atitinka šių Taisyklių 2 punktą, skundas ar pranešimas dėl pažeistos asmens teisės ar teisėto intereso, bet koks asmens kreipimasis, turintis skundo požymių, atitinkantis šių Taisyklių 26.1–26.3 punktų reikalavimus, Fondo valdybos Komunikacijos skyriaus arba už elektroniniu paštu gautų paklausimų administravimą atsakingo Fondo valdybos teritorinio skyriaus ar kitos Fondo įstaigos valstybės tarnautojo ar darbuotojo persiunčiamas Fondo administravimo įstaigos direktoriui ar jo pavaduotojui neatsižvelgiant į tokio prašymo, skundo ar pranešimo atitikimą Taisyklių 20.3 punkto reikalavimams.

55. Fondo administravimo įstaigos elektroniniu paštu gautas asmens prašymas, reikalaujantis tyrimo, teisinės medžiagos parengimo ar oficialaus atsakymo bei atitinkantis šių Taisyklių 26 punkto reikalavimus, Fondo valdybos Komunikacijos skyriaus arba už elektroniniu paštu gautų paklausimų administravimą atsakingo Fondo valdybos teritorinio skyriaus ar kitos Fondo įstaigos valstybės tarnautojo ar darbuotojo persiunčiamas Fondo administravimo įstaigos už dokumentų tvarkymą atsakingam struktūriniam padaliniui arba valstybės tarnautojui ar darbuotojui įvesčiai. Toks prašymas yra oficialus elektroninis dokumentas ir yra nagrinėjamas šių Taisyklių nustatyta tvarka.

 

IX. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

56. Fondo administravimo įstaigoje apsilankiusių asmenų anoniminę apklausą organizuoja Priimamojo darbuotojas. Asmenų apklausos anketos forma tvirtinama Fondo valdybos direktoriaus įsakymu.

57. Priimamojo darbuotojas užpildytų asmenų apklausos anketų duomenis nuolat suveda į atitinkamą informacinę duomenų bazę bei apibendrintus asmenų apklausos anketų duomenis iki sausio 15 dienos elektroniniu paštu išsiunčia Fondo valdybos Draudimo organizavimo skyriui.

58. Asmenų anoniminės apklausos organizavimą ir (ar) užpildytų asmenų apklausos anketų administravimą bei kitas su tuo susijusias funkcijas Fondo administravimo įstaigos direktorius gali pavesti kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

59. Fondo valdybos Komunikacijos skyrius nagrinėja Fondo valdybos internetinėje svetainėje užpildytas asmenų apklausos anketas ir iki sausio 15 dienos apibendrintus asmenų apklausos anketų duomenis elektroniniu paštu išsiunčia Fondo valdybos Draudimo organizavimo skyriui.

60. Fondo valdybos Draudimo organizavimo skyrius apibendrintus asmenų apklausos anketų duomenis kartą per metus teikia Fondo valdybos direktoriui ir jo pavaduotojams.

61. Kartą per metus Fondo valdybos Draudimo organizavimo skyrius parengia apibendrintų praėjusių metų asmenų prašymų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo kokybės Fondo valdyboje vertinimo rezultatų analizę ir, Fondo valdybos direktoriui pritarus, pateikia Fondo valdybos Komunikacijos skyriui paskelbti Fondo valdybos internetinėje svetainėje.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Fondo administravimo įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai yra atsakingi už šių Taisyklių laikymąsi, o pažeidę šias Taisykles atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________