LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS 1996 M. RUGSĖJO 24 D. ĮSAKYMO NR. 304 „DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2003 m. spalio 14 d. Nr. 3-567

Vilnius

 

Pakeičiu Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 1996 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. 304 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 102-2333, Nr. 102-2334; 1998, Nr. 92-2566; 2002, Nr. 94-4049), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

susisiekimo ministerijos 1996

m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr.

304 (susisiekimo ministro

2003 m. spalio 14 d. įsakymo

Nr. 3-567 redakcija)

 

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, įkurta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 382 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos įsteigimo“ (Žin., 1993, Nr. 19-482). Inspekcijos steigėjo funkcijas vykdo Susisiekimo ministerija. Inspekcijos tikslas – užtikrinti tinkamas sąlygas kelių transporto verslo plėtrai, įgyvendinti eismo saugumo priemones, socialinę pažangą ir mažinti kelių transporto priemonių neigiamą įtaką aplinkai.

2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Inspekcija pagal savo kompetenciją įgyvendina Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymą (Žin., 1991, Nr. 30-804; 2002, Nr. 29-1034), Lietuvos Respublikos kelių transporto kodeksą (Žin., 1996, Nr. 119-2772) ir kitus teisės aktus kelių transporto srityje, tikrina, kaip jų laikosi juridiniai ir fiziniai asmenys.

4. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais.

5. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei įrašu: „Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos“. Inspekcijos buveinė – Švitrigailos g. 42/31, LT-2600 Vilnius, Lietuvos Respublika.

6. Inspekcija turi savo firminį ženklą. Inspekcijos pareigūnai gali dėvėti uniformą.

 

II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Svarbiausieji Inspekcijos uždaviniai yra:

7.1. užtikrinti tinkamas sąlygas kelių transporto plėtrai;

7.2. įgyvendinti eismo saugumo priemones ir mažinti kelių transporto priemonių neigiamą įtaką aplinkai.

8. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

8.1. rengia Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus;

8.2. atlieka kelių transporto vežėjų veiklos valstybinę priežiūrą, analizuoja nustatytus pažeidimus ir imasi priemonių pažeidimų prevencijai;

8.3. išduoda licencijas verstis keleivių vežimais tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais bei krovinių vežimais ir atitinkančias licencijas licencijų korteles, nustatyta tvarka jas panaikina ar sustabdo jų galiojimą;

8.4. nustato, keičia ir panaikina tolimojo ir tarptautinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutus; išduoda, anuliuoja arba panaikina leidimus vežti keleivius šiais maršrutais;

8.5. nustatyta tvarka atlygina kelių transporto vežėjams jų negautas dėl važiavimo tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais lengvatų pajamas, kontroliuoja kelių transporto lengvatų teikimo tvarką, analizuoja nustatytus pažeidimus ir imasi priemonių tokių pažeidimų prevencijai;

8.6. kontroliuoja keleiviniame kelių transporte nustatytų tarifų laikymąsi;

8.7. pagal kompetenciją kontroliuoja autobusų stočių veiklą;

8.8. išduoda leidimus ir kitus dokumentus kelių transporto priemonėms vežti keleivius ir krovinius į kitas valstybes arba per jų teritorijas;

8.9. Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punktuose ir valstybės viduje kontroliuoja Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių kompetentingų institucijų išduotus dokumentus keleiviams ir kroviniams vežti;

8.10. išduoda leidimus važiuoti keliais didžiagabaritėmis ir sunkiasvorėmis ar sunkiasvorėmis kelių transporto priemonėmis ir Lietuvos Respublikos keliuose kontroliuoja leidimų važiuoti keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienyje registruotomis didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis kelių transporto priemonėmis turėjimą;

8.11. įmonėse ir keliuose organizuoja bei vykdo kelių transporto priemonių ekipažų darbo ir poilsio režimo kontrolę;

8.12. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant saugaus eismo kelių transporte ir kelių transporto techninės politikos programas;

8.13. atlieka transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimą;

8.14. įgyvendina Sutarties dėl vienodų techninių nurodymų ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios turi būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, priėmimo ir pagal šiuos nurodymus išduotų patvirtinimų abipusio pripažinimo sąlygų (Žin., 2001, Nr. 19-587, 596) nuostatas;

8.15. vykdo Susitarimo dėl greitai gendančių maisto produktų tarptautinio gabenimo ir tokiam gabenimui naudojamų specialių transporto priemonių (ATP) (Žin., 2000, Nr. 68-2046, 2047) kompetentingos įstaigos funkcijas kelių transporto srityje;

8.16. organizuoja bei kontroliuoja kelių transporto priemonių techninių ekspertizių atlikimą;

8.17. formuoja valstybinės techninės apžiūros organizavimo principus, rengia valstybinės techninės apžiūros įmonių veiklą ir valstybinės techninės apžiūros atlikimą reglamentuojančių teisės aktų projektus, įmonėms išduoda leidimus, suteikiančius teisę atlikti valstybinę techninę apžiūrą, bei kontroliuoja, kaip laikomasi valstybinės techninės apžiūros atlikimo tvarkos, sprendžia valstybinės techninės apžiūros atlikimo technologijų, vieningų kontrolės būdų ir metodų taikymo, vienodo teisės aktų reikalavimų interpretavimo klausimus;

8.18. vertina ūkio subjektus, siekiančius užsiimti mokymo kelių transporte veikla arba šią veiklą tęsti, kontroliuoja nustatytų reikalavimų laikymąsi; tvarko šių ūkio subjektų apskaitą;

8.19. egzaminuoja asmenis, vadovaujančius licencijuojamai kelių transporto veiklai, kelių transporto priemonių vairuotojus, vežančius pavojingus krovinius, pavojingų krovinių vežimo automobilių transportu saugos specialistus, valstybinės techninės apžiūros kontrolierius, kelių transporto priemonių ekspertus, kitus asmenis, kurių veikla susijusi su kelių transportu, ir išduoda jiems atitinkamus liudijimus ar pažymėjimus, suteikiančius teisę užsiimti tam tikra veikla kelių transporte; kaupia duomenis apie egzaminuotus asmenis;

8.20. rengia ir tvirtina vadovaujančių licencijuojamai kelių transporto veiklai asmenų, kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojingus krovinius, pavojingų krovinių vežimo automobilių transportu saugos specialistų egzaminų klausimų katalogus bei nuolat juos atnaujina;

8.21. organizuoja ir vykdo įmonių veiklos, susijusios su pavojingų krovinių vežimu, pavojingų krovinių vežimo keliuose ir pasienio kontrolės punktuose kontrolę, tvarko ir analizuoja pažeidimų apskaitą;

8.22. kaupia ir analizuoja įmonių ataskaitas apie pavojingų krovinių vežimą, avarijas, įvykius ar didelius pažeidimus, susijusius su pavojingų krovinių vežimu, pakrovimu ir(ar) iškrovimu, perkrovimu bei sandėliavimu, tvarko įmonėse dirbančių pavojingų krovinių vežimo automobilių transportu saugos specialistų apskaitą;

8.23. kartu su kitomis valstybės institucijomis įgyvendina transporto neigiamo poveikio aplinkai mažinimo politiką;

8.24. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis ir informaciją apie kelių transporto veiklą, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinių susitarimų laikymąsi;

8.25. nustatyta tvarka teikia duomenis ir informaciją valstybės institucijoms, juridiniams ir fiziniams asmenims pagal savo kompetenciją; nustatyta tvarka gauna duomenis bei informaciją iš kitų valstybės institucijų, juridinių ir fizinių asmenų;

8.26. nustatyta tvarka nagrinėja gyventojų ir ūkio subjektų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, pagal kompetenciją imasi reikiamų priemonių iškilusiems klausimams spręsti;

8.27. palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis kontrolės institucijomis atstovaudama Lietuvos Respublikai pagal savo kompetenciją arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar susisiekimo ministro pavedimu; pagal savo kompetenciją dalyvauja tarptautinių organizacijų darbe bei rengiant tarptautinio bendradarbiavimo susitarimų projektus;

8.28. informuoja visuomenę apie Inspekcijos veiklą, propaguoja Inspekcijos tikslus ir uždavinius;

8.29. teikia Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl vežimų kelių transportu sistemos plėtros ir tobulinimo.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS

 

9. Inspekcija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

9.1. gauti iš vežėjų Inspekcijos darbui reikiamą informaciją;

9.2. lankytis pas kelių transporto vežėjus, analizuoti kelių transporto verslo duomenis ir reikalauti, kad būtų šalinami rasti trūkumai bei pažeidimai;

9.3. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis (susitarimus) su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;

9.4. savarankiškai planuoti veiklą, pasirinkdama tikrintinus ūkio subjektus, nustatydama tikrinimo mastą ir periodiškumą;

9.5. įstatymų nustatyta tvarka taikyti materialines ir kitas teisinio poveikio priemones juridiniams ir fiziniams asmenims, pažeidusiems kelių transporto veiklos tvarką;

9.6. teikti oficialius išaiškinimus Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais.

10. Inspekcijos pareigūnai, atlikdami savo pareigas, turi teisę:

10.1. gauti iš įmonių, įstaigų, organizacijų Inspekcijos funkcijoms atlikti reikalingus duomenis, dokumentus (jų kopijas ar išrašus), kompiuterinių laikmenų duomenis (kopijas) apie vežėjų veiklą;

10.2. sustabdyti krovinines ir keleivines kelių transporto priemones, jas pasverti, tikrinti jų matmenis, apipavidalinimą, techninę būklę, valstybinės techninės apžiūros atlikimo periodiškumą, ekipažo, taip pat keleiviams, bagažui ir kroviniams vežti privalomus dokumentus, tarp jų – keleivių bilietus, bagažo kvitus, važtaraščius, taip pat tikrinti, kaip laikomasi ekipažo darbo ir poilsio režimo;

10.3. laikinai sulaikyti transporto priemonės, keleivių ir krovinių vežimo dokumentus, iki bus įvykdyti pareigūnų reikalavimai, įformintas pažeidimas; sustabdyti tolesnę transporto operaciją, iki bus pašalinti pažeidimai, arba duoti kitus nurodymus, kad nustatyti pažeidimai būtų pašalinti;

10.4. be išankstinio įspėjimo nekliudomai įeiti į įmonės patalpas ir teritoriją bei tikrinti Inspekcijos kompetencijai priklausančius dokumentus, transporto priemones, vairuotojų darbą, pavojingų krovinių pakrovimo, iškrovimo, perkrovimo bei laikino sandėliavimo darbus;

10.5. tikrinti įmonių, susijusių su pavojingų krovinių vežimu automobilių transportu, veiklą; laikinai sustabdyti įmonės veiklą, susijusią su pavojingų krovinių vežimu, nustačius pavojingų krovinių vežimo reikalavimų pažeidimus, keliančius grėsmę žmonių sveikatai, gyvybei, aplinkai ar eismo saugai;

10.6. tikrinti vežėjų teikiamų keleiviams Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 32-890) numatytų lengvatų pagrįstumą ir teisėtumą;

10.7. tikrinti, kaip organizuotas įmonėse vairuotojų darbo ir poilsio režimas, vykdoma jo kontrolė bei tvarkoma apskaita;

10.8. valstybinės techninės apžiūros įmonės ar techninės apžiūros stoties teritorijoje sustabdyti transporto priemonę ir nukreipti ją kontrolinei apžiūrai.

11. Inspekcijos pareigūnai turi ir kitas teises, numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

 

IV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka skiria ir atleidžia susisiekimo ministras. Inspekcijos viršininkas yra pavaldus susisiekimo ministrui. Inspekcijos viršininkas skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

13. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininko pavaduotojai tiesiogiai atskaitingi Inspekcijos viršininkui, kuris nustato jų kompetenciją.

14. Inspekcija turi regionų skyrius. Regiono skyriui vadovauja regiono skyriaus viršininkas.

15. Inspekcijos viršininkas:

15.1. organizuoja Inspekcijos darbą, nustato vidaus struktūrą ir darbo tvarką, regionų skyrių išdėstymą, asmeniškai atsako už Inspekcijai pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą;

15.2. užtikrina, kad Inspekcijos veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, kad būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, susisiekimo ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

15.3. veikia Inspekcijos vardu, atstovauja jai valstybės ir savivaldybių institucijose, santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis arba įgalioja tai daryti pavaldžius asmenis;

15.4. tvirtina struktūrinių padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus, pareigines instrukcijas, priima į valstybės tarnybą (darbą) ir atleidžia Inspekcijos valstybės tarnautojus bei darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), juos skatina ir skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas;

15.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

15.6. užtikrina patikėto turto ir finansinių išteklių efektyvų naudojimą;

15.7. organizuoja valstybės tarnautojų mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą bei darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, valstybės tarnautojų veiklos vertinimą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka;

15.8. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, Susisiekimo ministerijos vadovybės pavedimus;

15.9. teikia susisiekimo ministrui Inspekcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemonių vykdymo ataskaitas, susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą.

16. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už pareigybių aprašymuose nustatytų pareigų nevykdymą ar netinkamą jiems suteiktų teisių panaudojimą bei įgaliojimų viršijimą.

17. Nesant Inspekcijos viršininko, jo pareigas vykdo Inspekcijos viršininko paskirtas pavaduotojas arba kitas Inspekcijos viršininko įgaliotas valstybės tarnautojas.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

18. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, į tarnybą (darbą) Inspekcijoje priimami ir darbo užmokestis jiems mokamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

19. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Inspekcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

20. Inspekcijos lėšos naudojamos pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojo – Inspekcijos viršininko patvirtintas išlaidų sąmatas.

21. Inspekcija gali turėti lėšų, gaunamų už teikiamas paslaugas.

 

VII. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Inspekcijos finansinės veiklos kontrolę vykdo vidaus kontrolės teisę turintys valstybės tarnautojai ir darbuotojai bei įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Inspekcija gali pasibaigti arba būti pertvarkyta įstatymų nustatyta tvarka.

______________