LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 23 d. Nr. 1V-1160

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 34 straipsnio 1 ir 6 dalimis bei įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva), nuostatas:

1. Tvirtinu Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 31 d. įsakymą Nr. 1V-138 „Dėl Viešojo telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 105-4738).

3. Nustatau, kad:

3.1. šio įsakymo 1 punkte nurodytų taisyklių 42 punktas įsigalioja nuo 2006 m. kovo 1 d.;

3.2. šio įsakymo 1 punkte nurodytų taisyklių 44 punktas įsigalioja nuo 2006 m. spalio 1 d.

4. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos tarybos 2005 m. gruodžio 22 d.

nutarimu Nr. (1.4)-TN-16


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160

 

ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato elektroninių ryšių paslaugų, įskaitant prisijungimą prie viešojo telefono ryšio tinklo, teikiamų galutiniams paslaugų gavėjams (toliau – Paslaugos), teikimo sutarties turinio reikalavimus, Paslaugų teikimo tvarką ir sąlygas, mokėjimo už Paslaugas tvarką, papildomus reikalavimus viešųjų fiksuoto ir judriojo telefono ryšio paslaugų bei duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikimui galutiniams paslaugų gavėjams, paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams teikimo tvarką ir sąlygas.

2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 34 straipsnio 1 ir 6 dalimis bei įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva), nuostatas.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Mokėjimo planas – kainų visuma, taikoma tam tikram Paslaugų rinkiniui.

Padidinto tarifo paslauga – paslauga, išskyrus informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą, kurios įkainis (tarifas) nėra tiksliai nurodytas abonento pasirinktame mokėjimo plane ir yra didesnis už nacionalinių skambučių telefono ryšio ir trumpųjų žinučių (SMS) bei vaizdo žinučių (MMS) paslaugų teikimo įkainius (tarifus).

Paslaugų kredito limitas – pinigų suma, kurios ribose abonentui teikiamos Paslaugos be išankstinio apmokėjimo per Paslaugų teikimo sutartyje nurodytą ataskaitinį laikotarpį.

Techninės priežiūros laikas – laiko tarpas, apie kurį Paslaugų gavėjas iš anksto įspėjamas, kai atliekama Paslaugų teikėjui priklausančios įrangos techninė profilaktika ir dėl to galimi Paslaugų teikimo sutrikimai.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

 

II. PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS

 

5. Paslaugų gavėjui Paslaugos teikiamos sudarius Paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis) su Paslaugų teikėju arba jo įgaliotu atstovu (toliau – Teikėjas) raštu arba Teikėjo nustatytais atvejais konkliudentiniais veiksmais. Konkliudentiniais veiksmais sudarytoms sutartims prilyginamos visos sutartys, sudarytos nerašytine forma. Prieš sudarant Sutartį konkliudentiniais veiksmais, Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su Paslaugų teikimo taisyklėmis.

6. Sutartyje, sudaromoje su abonentu raštu, arba Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse, jei Sutartis sudaroma konkliudentiniais veiksmais, Teikėjas privalo aiškiai nurodyti:

6.1. Teikėjo tikslų pavadinimą, adresą ir juridinių asmenų registro kodą;

6.2. maksimalų terminą dienomis ar valandomis, per kurį bus pradėtos teikti Paslaugos;

6.3. teikiamas Paslaugas, jų teikimo sąlygas, teikiamas Paslaugų priežiūros paslaugas, įskaitant Paslaugų teikimo sutrikimų pašalinimo terminą dienomis ar valandomis ir sąlygas;

6.4. siūlomų Paslaugų kokybės lygį;

6.5. Paslaugų kainas, galiojančias Sutarties sudarymo metu, įskaitant užmokesčius už pradinį prijungimą, Paslaugų aktyvavimo užmokesčius, periodinius užmokesčius ir kitus užmokesčius, atsiskaitymo tvarką bei kainų keitimo sąlygas ir tvarką;

6.6. būdus, kaip abonentas gali gauti naujausią informaciją apie visas taikomas Paslaugų ir Paslaugų priežiūros paslaugų kainas;

6.7. informaciją, kad Paslaugų kredito limitas nenustatomas, arba apie suteikiamą Paslaugų kredito limitą, jo keitimo sąlygas ir tvarką;

6.8. kompensavimo ir grąžinamų sumų už negautas ar nekokybiškas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką, kai ne dėl savo kaltės abonentas negalėjo naudotis Paslaugomis ar Paslaugų kokybė neatitiko Sutartyje ar Paslaugų teikimo taisyklėse nurodytos kokybės;

6.9. ginčų tarp Paslaugų Teikėjo ir gavėjo sprendimo budus bei ginčų sprendimo inicijavimo sąlygas ir tvarką;

6.10. Paslaugų teikimo sustabdymo, apribojimo sąlygas, terminus ir tvarką;

6.11. Sutarties galiojimo terminą, Sutarties nutraukimo, pakeitimo ar papildymo sąlygas ir tvarką;

6.12. ataskaitinį laikotarpį, už kurio metu suteiktas Paslaugas apskaičiuojamas užmokestis.

7. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, suteikiantis galutiniams paslaugų gavėjams prisijungimą prie viešojo telefono ryšio tinklo, Sutartyje privalo papildomai nurodyti Teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams Paslaugų gavėjams tarnybos (toliau – Teikėjo tarnyba) nemokamus telefono ryšio numerius.

8. Duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikėjas Sutartyje privalo papildomai nurodyti:

8.1. minimalią užtikrinamą duomenų perdavimo ir priėmimo spartą Paslaugų vartotojui suteiktos prieigos Teikėjo tinkle bei Paslaugų vartotojui jungiantis į kitus tinklus, su kuriais Teikėjo tinklas yra tiesiogiai sujungtas;

8.2. Paslaugų techninės priežiūros laiką;

8.3. Paslaugų pateikiamumą – laiko, kuriuo per Paslaugų teikimo sutartyje nurodytą ataskaitinį laikotarpį Teikėjas garantuoja Paslaugų teikimą, santykį su viso ataskaitinio laikotarpio laiku, išreiškiamą procentais;

8.4. minimalius reikalavimus Paslaugų vartotojo techninei ir programinei įrangai.

9. Teikėjas, prieš sudarydamas Sutartį, privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su Paslaugų teikimo sutarties sąlygomis, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėmis bei kitokia informacija, turinčia įtakos Paslaugų gavėjo apsisprendimui sudaryti sutartį.

10. Teikėjas privalo viešai Paslaugų gavėjų aptarnavimo centruose kiekvienam Paslaugų gavėjui prieinamoje vietoje ir Teikėjo tinklalapyje internete (jeigu toks yra) skelbti išsamią, atnaujintą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 82) 6.719 straipsnio 1 dalyje nustatytą ir šią informaciją:

10.1. Teikėjo pavadinimą ir pagrindinės buveinės adresą;

10.2. viešai teikiamas Paslaugas:

10.2.1. Paslaugų aprašymą, nurodant, kas yra įskaičiuota į abonentinį, nuomos ar kitą periodinį užmokestį (pavyzdžiui, Teikėjo tarnybos paslaugos, informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugos, detalios sąskaitos, Paslaugų priežiūros paslaugos ir kitos paslaugos);

10.2.2. įkainius (tarifus) už prisijungimą prie viešojo telefono ryšio tinklo ir visus kitus užmokesčius už Paslaugas, Paslaugų priežiūros paslaugas, taip pat įskaitant informaciją apie taikomas nuolaidas ir specialias ar tikslines įkainių (tarifų) schemas;

10.2.3. kompensavimo ir grąžinamų (šių Taisyklių 6.8 punkte nurodytų) sumų nustatymo bei jų išmokėjimo sąlygas, įskaitant jų kompensavimo ir grąžinimo schemų, jei tokios taikomos, detales;

10.2.4. siūlomas (šių Taisyklių 6.3 punkte nurodytas) Paslaugų priežiūros paslaugų rūšis;

10.2.5. standartines Sutarties sąlygas, įskaitant minimalų Sutarties galiojimo terminą, jeigu toks yra;

10.3. ginčų tarp Teikėjo ir Paslaugų gavėjo sprendimo būdus ir ginčų sprendimo inicijavimo sąlygas ir tvarką;

10.4. informaciją apie abonento teises:

10.4.1. gauti detalią sąskaitą ir papildomas sąskaitos detales;

10.4.2. blokuoti siunčiamus tam tikros rūšies skambučius arba skambučius į tam tikros rūšies telefono ryšio numerius, jei tokią paslaugą Teikėjas teikia;

10.4.3. užmokėti už Paslaugas iš anksto;

10.4.4. dalimis sumokėti užmokestį už prijungimą prie viešojo telefono ryšio tinklo, jei tokią paslaugą Teikėjas teikia;

10.4.5. gauti įeinantį telefono ryšį bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir gauti tas Paslaugas, už kurias abonentas moka ir kurių neginčija, išskyrus atvejus, kai abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių vėlavo atsiskaityti už Paslaugas;

10.4.6. susijusias su universaliosiomis paslaugomis;

10.5. kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio tipines Sutartis;

10.6. kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles.

11. Sutartis gali būti nutraukta Teikėjo iniciatyva Sutartyje nurodytu būdu, jei abonentas iš esmės pažeidžia Sutartį, iš anksto, ne vėliau kaip prieš teisės aktų ar Sutarties nustatytą terminą, bet ne trumpesnį nei 5 darbo dienos, apie tai pranešus abonentui.

12. Sutartį abonentas turi teisę nutraukti anksčiau laiko, jei Teikėjas pakeičia Sutarties sąlygas, padidina Sutartyje nurodytų Paslaugų kainas arba iš esmės pažeidžia Sutartį. Apie Sutarties sąlygų pakeitimus ir Paslaugų kainų padidinimą abonentui pranešama iš anksto, ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, ir kartu pranešama apie jo teisę be jokių netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo nutraukti Sutartį, jei naujosios Sutarties sąlygos ar Paslaugų kainos jam nepriimtinos. Jei abonentas šiame punkte nurodytu atveju nutraukia Sutartį, Teikėjas neturi teisės taikyti abonentui netesybų dėl priešlaikinio Sutarties nutraukimo.

13. Neterminuota Sutartis gali būti nutraukta abonento iniciatyva iš anksto, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, apie tai pranešus Teikėjui.

14. Vartotojas turi teisę laikinai atsisakyti Teikėjo teikiamų Paslaugų Sutartyje ar Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse nurodytu būdu ir sąlygomis iš anksto apie tai pranešęs Teikėjui.

15. Teikėjas kartu su siūlomomis Paslaugomis papildomai siūlydamas vartotojui įsigyti Paslaugų gavimui skirtą įrangą, pakeistą taip, kad įranga veiktų tik šio Teikėjo tinkle, privalo informuoti vartotoją, kad įranga neveiks kitų Paslaugų teikėjų ir operatorių tinkluose.

16. Teikėjai privalo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) pateikti kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų rinkinio tipines Sutartis ir Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles bei vėlesnius jų pakeitimus per 10 darbo dienų nuo jų taikymo pradžios.

17. Tarnyba pagal savo kompetenciją turi teisę reikalauti pakeisti Sutarčių sąlygas, Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles, įskaitant ir sąlygas, numatančias kompensavimo ir grąžinamų sumų už negautas ar nekokybiškas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką.

18. Tarnybai pareikalavus, Teikėjas per 30 dienų privalo pakeisti Sutarties ir Paslaugų teikimo taisyklių sąlygas, įskaitant sąlygas, numatančias kompensavimo ir grąžinamų sumų už negautas Paslaugas nustatymo ir jų išmokėjimo tvarką.

 

III. PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

19. Teikėjas privalo užtikrinti, kad abonentas visą parą arba Sutartyje nurodytą laiką galėtų prisijungti prie Teikėjo tinklo, naudodamas Paslaugų gavimo įrangą, atitinkančią Lietuvos Respublikoje galiojančius reikalavimus, ir naudotis Teikėjo teikiamomis Sutartyje nurodytomis Paslaugomis.

20. Teikėjas atsako už teikiamų Paslaugų kokybę ir gedimus šalina iki Sutartyje nurodyto tinklo galinio taško.

21. Teikėjas, keisdamas Paslaugų teikimo technologijas, įrangą, Paslaugų teikimo sąlygas, atsiskaitymo tvarką, negali bloginti teikiamų Paslaugų kokybės ir mažinti Paslaugų apimties, bloginti abonentui Sutarties sudarymo metu nustatytų sąlygų, jei šalys, esant konkrečiam Paslaugų teikimo technologijų, įrangos, Paslaugų teikimo sąlygų, atsiskaitymo tvarkos pakeitimui, nesusitaria kitaip.

22. Teikėjas turi užtikrinti, kad nepriklausomai nuo Sutarties sudarymo būdo abonentai nebus diskriminuojami ir, jei tai techniškai įmanoma, abonentų pageidavimu jiems bus teikiamos visos Teikėjo Paslaugos.

23. Jei Sutartyje ar, kai Sutartis sudaryta konkliudentiniais veiksmais, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse numatyta teisė keisti Paslaugų kainas, tai Teikėjas privalo iš anksto pateikti informaciją abonentui apie kainų ir (ar) įkainių (tarifų) sumažinimą bei ne vėliau kaip prieš Taisyklių 12 punkte nurodytą terminą raštu pranešti apie kainų ir (ar) įkainių (tarifų) už Paslaugas padidinimą abonentams, su kuriais Sutartys sudarytos raštu, ir visuomenės informavimo priemonėmis ir (arba) savo tinklalapyje internete, jei tokį tinklalapį Teikėjas turi, abonentams, su kuriais Sutartys sudarytos konkliudentiniais veiksmais.

24. Teikėjas turi teisę Sutartyje nustatyti teikiamų Paslaugų kredito limitą. Suteikiamas Paslaugų kredito limitas turi būti protingo dydžio, kad abonentas galėtų naudotis Paslaugomis.

25. Teikėjas privalo nemokamai sudaryti galimybę sužinoti Paslaugų kredito limito likutį ir baigiantis šiam limitui abonentas turi būti iš anksto įspėtas.

26. Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugų vartotojui pasirinkti mažesnį už siūlomą Paslaugų kredito limitą (pasirenkamas kredito limitas negali būti mažesnis už minimalų mėnesinį Paslaugų užmokestį), kuriam pasibaigus Teikėjas privalo Sutartyje nustatytomis sąlygomis apriboti Paslaugų teikimą ir šis limitas be Paslaugų vartotojo sutikimo negali būti didinamas.

27. Teikėjas turi teisę nesuteikti Paslaugų kredito limito, jį sumažinti ar pareikalauti iš abonento išankstinio užmokesčio už Paslaugas, jei abonentas yra įsiskolinęs Teikėjui už pagal tą pačią Sutartį suteiktas Paslaugas.

28. Paslaugų teikimas gali būti apribotas tik pasibaigus Paslaugų kredito limitui arba abonentui pažeidus Sutarties sąlygas.

29. Apribojęs Paslaugų teikimą, jei prieš tai abonentas nebuvo įspėtas pagal šių Taisyklių 25 punktą, Teikėjas privalo nedelsdamas informuoti abonentą apie Paslaugų teikimo apribojimo priežastį.

30. Apribojus Paslaugų teikimą, viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentui turi būti sudaryta galimybė skambinti nemokamais Teikėjo tarnybos bei kitais nemokamais telefono ryšio numeriais, pagalbos tarnybų numeriais ir priimti nemokamus skambučius.

31. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimas gali būti nutrauktas tik po Paslaugų teikimo apribojimo ir iš anksto apie tai pranešus abonentui, jei per Sutartyje apibrėžtą apribojimo laikotarpį, kuris negali būti trumpesnis nei 30 dienų nuo pranešimo dienos, abonentas nepašalina Sutarties pažeidimų. Šis punktas netaikomas, kai Paslaugų teikimas nutraukiamas pasibaigus terminuotos Sutarties terminui.

32. Teikėjas turi teisę nesilaikyti šių Taisyklių 28 punkto nuostatų, o viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas turi teisę nesilaikyti ir šių Taisyklių 30 ir 31 punktų nuostatų, jei abonento veiksmai sukelia pavojų Teikėjo elektroninių ryšių tinklo veikimui, jo saugumui, vientisumui ar riboja kitų abonentų galimybę pasinaudoti Teikėjo teikiamomis Paslaugomis.

33. Jei abonentas teisės aktų nustatyta tvarka ginčija sąskaitą už Paslaugas ar paslaugas, teikiamas naudojant Paslaugas, kai už tokias paslaugas abonentas atsiskaito Teikėjui, Teikėjas neturi teisės apriboti Paslaugų teikimo taip, kad toks ribojimas užkirstų kelią abonentui gauti įeinantį telefono ryšį bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis ir, kiek tai techniškai įmanoma, gauti tas Paslaugas, už kurias abonentas moka ir kurių neginčija. Šis punktas netaikomas, jei abonentas tris ar daugiau kartų per paskutinius 12 mėnesių vėlavo atsiskaityti už Paslaugas.

34. Paslaugų teikimas turi būti atnaujintas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo informacijos apie visišką abonento atsiskaitymą su Teikėju gavimo dienos. Informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo diena yra ta diena, kai abonentas pateikia Teikėjui apmokėjimą įrodantį dokumentą arba abonento mokėtinos sumos yra įskaitomos į Teikėjo sąskaitą.

35. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas galutiniams paslaugų gavėjams, kuriems jis yra suteikęs prisijungimą prie viešojo telefono ryšio tinklo, privalo užtikrinti viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams teikimą bent vienu telefono ryšio numeriu, nepažeidžiant Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 „Dėl Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklių ir Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 147-5386). Teikėjo tarnybos telefono ryšio numeriu (numeriais) turi būti teikiama informacija apie Teikėjo paslaugas, įkainius (tarifus), sąskaitų dydžius ir kita su Paslaugų teikimu susijusi informacija.

36. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas turi teisę keisti abonento telefono ryšio numerį tik abonento prašymu ir Sutartyje nurodytu būdu arba tuo atveju, kai keičiamas Nacionalinis telefono ryšio numeracijos planas, apie tai raštu pranešęs abonentui ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki planuojamo atlikti abonento telefono ryšio numerio pakeitimo.

37. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo iki įvykstant sujungimui informuoti toniniu signalu viešųjų telefono ryšio paslaugų vartotoją apie tai, kad jis skambina į kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklą.

38. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas privalo užtikrinti galimybę naudoti DTMF (angl. dual-tone multi-frequency operation – dvigubo tono daugiadažnis signalas naudojamas telefono ryšio numerio rinkimui) tonus, apibrėžtus Europos standartų organizacijos (angl. European Telecommunications Standards Institute (ETSI)) techninėje ataskaitoje ETSI ETR 207, perduodant signalus nuo vieno galinio iki kito galinio taško visame savo viešajame telefono ryšio tinkle, išskyrus analogines stotis, taip pat tarp savo viešojo telefono ryšio tinklo ir bet kurio kito viešojo telefono ryšio tinklo.

39. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 70 straipsnyje nustatyta tvarka privalo užtikrinti, kad prieš sujungiant asmeniui, kuriam skambinama, būtų nurodomas skambinančiojo telefono ryšio numeris.

40. Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas ir operatorius privalo perduoti duomenis ir signalus, kad būtų galima nurodyti liniją, iš kurios skambinama, ir užtikrinti toninį telefono ryšio numerio rinkimą, skambinant visame savo viešajame telefono ryšio tinkle ir į kitus viešojo telefono ryšio tinklus.

41. Teikėjas turi imtis visų priemonių siekdamas, kad Paslaugų vartotojas negautų elektroninio pašto pranešimų, siunčiamų tiesioginės rinkodaros tikslu be išankstinio Paslaugų vartotojo sutikimo.

42. Teikėjas privalo užtikrinti, kad šio Teikėjo viešuoju telefono ryšio tinklu šiam Teikėjui ar kitam ūkio subjektui teikiant padidinto tarifo paslaugas:

42.1. būtų sudaryta galimybė vartotojui nemokamai blokuoti padidinto tarifo paslaugų, teikiamų 9XX XXXXX serijos telefono ryšio numeriais ir, esant techninėms galimybėms, kitais telefono ryšio numeriais, gavimą;

42.2. vartotojui, paskambinusiam telefono ryšio numeriu, kuriuo teikiama padidinto tarifo paslauga, prieš suteikiant padidinto tarifo paslaugą, jis būtų informuojamas apie padidinto tarifo paslaugos tarifus.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

43. Teikėjas, apskaičiuojantis Paslaugų kainą pagal suteiktų Paslaugų kiekį, įskaitant paslaugų teikimo trukmę, neapmokestina Paslaugų, kurių kiekis mažesnis ir (ar) trukmė trumpesnė negu Paslaugų kiekio apskaitos sistemos Paslaugų kiekio fiksavimo paklaida, kuri yra nurodyta matavimo priemonės – Paslaugų kiekio apskaitos sistemos – tipo patvirtinimo pažymėjime, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.

44. Sąskaita už suteiktas Paslaugas abonentams pateikiama nemokamai. Sąskaitoje nurodoma atsiskaitymo tvarka, per ataskaitinį laikotarpį suteikiamas Paslaugų kredito limitas, pasirinktas mokėjimo planas (planai), pagal abonento pasirinktą kiekvieną mokėjimo planą išskiriamas kiekvienos suteiktos Paslaugos rūšis ir įkainis (tarifas), bendras pagal kiekvieno plano kiekvieną įkainį (tarifą) suteiktos Paslaugos kiekis ir kaina per ataskaitinį laikotarpį, nurodant suteiktos Paslaugos trukmę ar perduotų duomenų kiekį, skambučių ar prisijungimų prie interneto pagal šį įkainį (tarifą) skaičių, abonentinį ir visus kitus užmokesčius, permoką ar skolą (jeigu ji yra) ir bendrą sumą, kurią reikia sumokėti.

45. Abonentui pareikalavus, Teikėjas privalo nemokamai arba už sąnaudomis pagrįstą užmokestį pateikti abonentui detalią sąskaitą ir papildomas sąskaitos detales apie visas jam suteiktas Paslaugas, už kurias jis privalo mokėti, įskaitant papildomas Paslaugas, atskirai nurodant:

45.1. kiekvienos suteiktos Paslaugos įeinančio ir (ar) išeinančio ryšio telefono ryšio numerį, jei abonentas naudojasi viešosiomis telefono ryšio paslaugomis, arba prisijungimo prie interneto prieigos tarnybinės stoties kryptį ir (ar) tipą, jei abonentas naudojasi duomenų perdavimo ir (ar) interneto prieigos paslaugomis, kai šiuos duomenis techniškai įmanoma užfiksuoti;

45.2. kiekvienos Paslaugos suteikimo pradžios datą ir laiką;

45.3. pagal abonento pasirinktą mokėjimo planą kiekvienos suteiktos Paslaugos trukmę ar perduotų duomenų kiekį, įkainį (tarifą) ir kainą, neįskaitant nuolaidų ir pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM);

45.4. bendrą per ataskaitinį laikotarpį suteiktų visų Paslaugų kainą, neįskaitant nuolaidų ir PVM.

46. Teikėjas gali pateikti ir kitą informaciją, turinčią įtakos Paslaugų apmokestinimui. Paslaugos, kurios abonentui yra nemokamos, įskaitant skambučius bendruoju pagalbos telefono numeriu, neturi būti parodomos skambinusio abonento detalioje sąskaitoje.

47. Teikėjas privalo užtikrinti vartotojui galimybę iš anksto sumokėti už Paslaugas.

48. Abonento ir Teikėjo teises ir pareigas atsiskaitant už Paslaugas, teikiamas pagal individualų ir išankstinį pasirinkimą, papildomai nustato Tarnybos tvirtinamas Abonento teisės naudotis bet kurio viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo teikiamomis telefono ryšio paslaugomis užtikrinimo tvarkos ir sąlygų aprašas.

49. Teikėjas neturi teisės dengti vartotojo įmokomis įsiskolinimo, jei vartotojas šį įsiskolinimą ginčija teisės aktų nustatyta tvarka, kol bus išspręstas ginčas.

50. Užmokestį už praėjusį sąskaitoje nurodytą ataskaitinį laikotarpį, suteiktas Paslaugas, abonentinį užmokestį ir (arba) kitus užmokesčius abonentas turi sumokėti per vieną mėnesį nuo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, o jeigu sąskaitoje nurodyta vėlesnė data – iki sąskaitoje nurodytos datos.

 

V. PAPILDOMI REIKALAVIMAI PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLAIS FIKSUOTOJE VIETOJE, TEIKIMUI

 

51. Jei abonentas reikalauja iškelti iš savo valdos Teikėjo elektroninių ryšių tinklo įrenginius, iškėlimo darbai atliekami teisės aktais nustatyta tvarka, o, iškėlus Teikėjo elektroninių ryšių tinklo įrenginius, Teikėjas įgyja teisę nutraukti Sutartį, jeigu nėra kitos techninės galimybės suteikti abonentui Paslaugas.

52. Abonentas privalo suteikti galimybę Teikėjo atstovui saugiai prieiti prie jo valdoje esančių elektroninių ryšių tinklo įrenginių bei juos aptarnauti.

53. Teikėjas, teikiantis viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje, privalo užtikrinti galimybę vartotojui pačiam arba su Teikėjo pagalba blokuoti siunčiamus tam tikros rūšies skambučius arba skambučius į tam tikros rūšies telefono ryšio numerius.

 

VI. PAPILDOMI REIKALAVIMAI PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ VIEŠOJO JUDRIOJO TELEFONO RYŠIO TINKLAIS, TEIKIMUI

 

54. Teikėjas privalo, esant techninėms galimybėms, nutraukti Paslaugų teikimą, jei užfiksavo abonentą naudojant galinį įrenginį, kurio identifikavimo priemonių kodas atitinka prarasto galinio įrenginio identifikavimo kodą, arba galinį įrenginį su pakeistu identifikavimo kodu. Apie prarastų galinių įrenginių kodus ir aukščiau nurodytus Paslaugų nutraukimo atvejus Teikėjas privalo informuoti kitus viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjus.

55. Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugų gavėjams išsamiai susipažinti su Teikėjo elektroninių ryšių tinklo veikimo zona.

56. Teikėjas Sutartyje privalo nurodyti Paslaugų teikimo blokavimo būdus ir terminus, abonentui praradus galinį įrenginį. Tiekėjas neturi teisės imti mokesčio už paslaugų teikimo blokavimo paslaugos suteikimą.

 

VII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI DUOMENŲ PERDAVIMO IR INTERNETO PRIEIGOS PASLAUGŲ TEIKIMUI

 

57. Duomenų perdavimo ir interneto prieigos paslaugų teikėjas privalo sudaryti šių paslaugų vartotojui galimybę pasitikrinti Taisyklių 8.1 punkte nurodytą minimalią užtikrinamą duomenų perdavimo ir priėmimo spartą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Jei Sutartys nustato abonentui palankesnes Paslaugų teikimo sąlygas, nei nustatytos šiose Taisyklėse, taikomos atitinkamos tų Sutarčių nuostatos.

59. Teikėjo dokumentai, duomenys bei kita Tarnybai pagal šias Taisykles teiktina informacija turi būti teikiama pagal Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos 2004 m. rugsėjo 16 d. direktoriaus įsakymu Nr. 1V-292 „Dėl Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5171), nustatytus reikalavimus.

60. Taisyklių 30, 37, 39, 40 ir 53 punktai netaikomi paslaugoms, teikiamoms analoginėmis ryšio linijoms.

61. Sutartys, kurios buvo sudarytos iki šių Taisyklių įsigaliojimo, galioja tiek, kiek neprieštarauja šioms Taisyklėms.

62. Teikėjas už šių Taisyklių nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Tarnybos veiksmai ar neveikimas, susijęs su šių Taisyklių nuostatų taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

______________