LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL RINKLIAVŲ UŽ NAUDOJIMĄSI ORO UOSTO IR ORO NAVIGACIJOS PASLAUGOMIS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖJE MOKĖJIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. vasario 28 d. Nr. 3-118

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1764 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymą“ (Žin., 2010, Nr. 148-7585) 1.1 punktu ir įgyvendindamas 2009 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/12/EB dėl oro uostų mokesčių (OL 2009 L 70, p. 11), 2006 m. gruodžio 6 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1794/2006, nustatantį bendrąją mokesčių už oro navigacijos paslaugas sistemą (OL 2006 L 341, p. 3), ir Daugiašalį susitarimą dėl maršruto rinkliavų (Žin., 2006, Nr. 74-2822):

1. T v i r t i n u Rinkliavų už naudojimąsi oro uosto ir oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje mokėjimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2011 m. kovo 15 d.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2011 m. vasario 28 d.

įsakymu Nr. 3-118

 

rinkliavų už naudojimąsi oro uostO ir oro navigacijos paslaugOMIS Lietuvos Respublikos oro erdvėje mokėjimo ir naudojimo tvarkos aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rinkliavų už naudojimąsi oro uosto ir oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje mokėjimo ir naudojimo tvarkos apraše (toliau – tvarkos aprašas) yra nustatyta rinkliavų už naudojimąsi oro uosto ir oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje mokėjimo ir naudojimo tvarka. Šio tvarkos aprašo V skyriuje nustatyti rinkliavų už naudojimąsi oro uostu nustatymo principai taikomi bet kuriam Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam oro uostui, kuris gali būti naudojamas komerciniams skrydžiams vykdyti ir kuris per metus aptarnauja daugiau kaip 5 mln. keleivių, taip pat Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam oro uostui, kuriame keleivių judėjimas didžiausias.

2. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Didžiausioji orlaivio kilimo masė (toliau – MTOM) – orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjime nurodyta didžiausia orlaiviui kylant leidžiama jo masė, išreikšta tonomis ir suapvalinta iki vieno skaičiaus po kablelio.

Oro uostas – orlaiviams kilti, tūpti ir judėti pritaikytas žemės plotas su statiniais ir pastatais, įskaitant pagalbinę įrangą, kuri gali būti naudojama minėtiems veiksmams atlikti, kad būtų tenkinami orlaivių eismo ir paslaugų poreikiai, taip pat komercinėms oro susisiekimo paslaugoms teikti reikalingą įrangą.

Oro uosto įmonės vadovas – įmonei vadovaujantis asmuo, kuriam teisės aktais, oro uosto steigimo ir (ar) kitais dokumentais pavesta administruoti ir valdyti oro uosto ar oro uostų tinklo infrastruktūrą, koordinuoti ir kontroliuoti oro uoste ar oro uostų tinkle veikiančių fizinių ir juridinių asmenų veiklą.

Oro uosto naudotojas – fizinis asmuo ar juridinis asmuo, ar Lietuvos Respublikoje įsteigtas Europos Sąjungos valstybėje narėje arba kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, užsiimantis keleivių, pašto ir (arba) krovinių vežimu oru iš oro uosto arba į jį.

Rinkliavos už naudojimąsi oro uostu – oro uosto įmonės naudai renkamos rinkliavos, kurias moka orlaivių naudotojai už naudojimąsi oro uosto įrenginiais ir jame teikiamomis paslaugomis, reikalingais orlaiviams kilti, tūpti, stovėti ir apšviesti, taip pat keleiviams aptarnauti ir kroviniams tvarkyti. Šios rinkliavos neapima mokesčių, kurie renkami už antžemines paslaugas, nurodytas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 12 d. įsakyme Nr. 3-144 „Dėl Antžeminių paslaugų teikimo oro uostuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 40-1510), taip pat už maršruto ir terminalo oro navigacijos paslaugas, renkamas vadovaujantis 2006 m. gruodžio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1794/2006, nustatančiu bendrąją mokesčių už oro navigacijos paslaugas sistemą (OL 2006 L 341, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas) ir kurie renkami neįgaliems keleiviams ir ribotos judėsenos keleiviams, nurodytiems 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1107/2006 dėl neįgalių asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru (OL 2006 L 204, p. 1), teikiamai pagalbai finansuoti.

Oro uostų tinklas – grupė oro uostų, kuriuos paskiria valstybė ir kuriuos valdo tas pats oro uosto valdymo organas.

Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamente, Daugiašaliame susitarime dėl maršruto rinkliavų (Žin., 2006, Nr. 74-2822) (toliau – Susitarimas) ir Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 94-2918) vartojamas sąvokas.

 

II. RINKLIAVŲ RŪŠYS

 

3. Už naudojimąsi oro uostu ir už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje imamos šios rinkliavos:

3.1. už naudojimąsi oro uostu:

3.1.1. orlaivio tūpimo;

3.1.2. išskrendančio keleivio;

3.1.3. orlaivio stovėjimo;

3.1.4. orlaivio saugumo;

3.1.5. orlaivio palydos;

3.2. už oro navigacijos paslaugas:

3.2.1. maršruto;

3.2.2. terminalo.

 

III. ORLAIVIO TŪPIMO, IŠSKRENDANČIO KELEIVIO, ORLAIVIO STOVĖJIMO, ORLAIVIO SAUGUMO, ORLAIVIO PALYDOS, MARŠRUTO IR TERMINALO RINKLIAVOS

 

4. Orlaivio tūpimo rinkliava nustatoma orlaiviams, tupiantiems oro uostuose, už naudojimąsi kilimo ir tūpimo, riedėjimo takais, peronu ir signalinių žiburių įrenginiais.

5. Išskrendančio keleivio rinkliava imama už išskrendančio iš Lietuvos Respublikos oro uosto keleivio aptarnavimą.

6. Orlaivio stovėjimo rinkliava nustatoma orlaiviams už naudojimąsi oro uostų orlaivių stovėjimo aikštelėmis.

7. Jeigu orlaivis stovi oro uoste trumpiau kaip 3 valandas, orlaivio stovėjimo rinkliava neimama. Jeigu orlaivis oro uoste stovi ilgiau kaip 3 valandas, rinkliava skaičiuojama už parą.

8. Orlaivio stovėjimo rinkliava neimama iš orlaivio naudotojų, vežančių krovinius užsakomaisiais reisais, kai orlaivis stovi trumpiau kaip 6 valandas ir jo MTOM – nuo 101 tonos iki 170 tonų, taip pat kai orlaivis stovi trumpiau kaip 9 valandas ir jo MTOM – 171 tona ir daugiau. Kai orlaivis stovi ilgiau, rinkliava skaičiuojama už visą parą.

9. Orlaivio saugumo rinkliava mokama už saugumo užtikrinimą oro uosto kontroliuojamoje zonoje.

10. Orlaivio palydos rinkliava imama už palydos automobilio, kuris lydi orlaivį nuo orlaivio stovėjimo aikštelės iki kilimo ir tūpimo tako arba nuo kilimo ir tūpimo tako iki orlaivio stovėjimo aikštelės, paslaugas.

11. Maršruto rinkliava imama už suteiktas oro navigacijos paslaugas, orlaiviui skrendant valdomąja oro erdve.

12. Maršruto rinkliavos dydis, mokėjimo ir naudojimo tvarka nustatoma vadovaujantis Komisijos reglamentu ir Susitarimo nuostatomis. Maršruto rinkliavos vienetinis tarifas nustatomas kasmet. Valstybės įmonė „Oro navigacija“ maršruto rinkliavos vienetinį tarifą skelbia oro navigacijos informacijos aplinkraštyje (AIC).

13. Terminalo rinkliava imama už oro navigacijos paslaugas, suteiktas orlaiviams, tupiantiems oro uostuose.

14. Terminalo rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

T = IxW, kur

T – terminalo rinkliavos dydis;

I – terminalo paslaugos vienetinis tarifas;

W – masės veiksnys (W = (MTOM/50)^1/2).

 

Terminalo paslaugos vienetinis tarifas apskaičiuojamas taip: n+1 (n – einamieji metai) metų numatomos sąnaudos, susijusios su terminalo navigacijos paslaugos teikimu, dalijamos iš numatomo atitinkamų metų terminalo paslaugų vienetų skaičiaus. Sąnaudos terminalo rinkliavai skaičiuoti nustatomos vadovaujantis Komisijos reglamentu. Terminalo paslaugos vienetinis tarifas nustatomas kasmet. Valstybės įmonė „Oro navigacija“ skelbia terminalo paslaugos vienetinį tarifą oro navigacijos informacijos aplinkraštyje (AIC).

 

IV. RINKLIAVŲ MOKĖJIMAS

 

15. Orlaivių naudotojai rinkliavas už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje (taip pat kitų valstybių oro erdvėje, jei tai numatyta pagal sutartis su užsienio institucijomis arba tarptautinėmis organizacijomis dėl oro eismo paslaugų teikimo ir su tuo susijusių kitų funkcijų perdavimo) ir už naudojimąsi oro uostais moka:

15.1. maršruto ir terminalo rinkliavą – oro eismo paslaugų teikėjams arba jų įgaliotai Europos saugios oro navigacijos organizacijai (toliau – Eurokontrolė) grynaisiais pinigais arba mokėjimo pavedimu. Už pavėluotą mokėjimą skaičiuojami delspinigiai, kurių metinę normą nustato Eurokontrolės išplėstinė komisija. Delspinigių dydis skelbiamas oro navigacijos informacijos aplinkraštyje (AIC);

15.2. orlaivio tūpimo, orlaivio stovėjimo, orlaivio saugumo ir orlaivio palydos rinkliavą – oro uostams grynaisiais pinigais, mokėjimo kortele arba mokėjimo pavedimu;

15.3. išskrendančio keleivio rinkliavą, surinktą parduodant bilietą, – oro uostams grynaisiais pinigais, mokėjimo kortele arba mokėjimo pavedimu per sutartyse numatytus mokėjimo terminus.

16. Bendrosios aviacijos orlaivių naudotojai šio tvarkos aprašo 3.1 punkte nurodytas rinkliavas moka tik vykdydami tarptautinius skrydžius arba už naudojimąsi tarptautiniais oro uostais.

17. Orlaivių naudotojai nemoka maršruto rinkliavų Komisijos reglamento 9 straipsnio 1 dalies a ir b punktuose numatytais atvejais. Šias rinkliavas moka Civilinės aviacijos administracija.

18. Orlaivių naudotojai nemoka šio tvarkos aprašo 3.2 punkte nurodytų rinkliavų Komisijos reglamento 9 straipsnio 1 dalies c punkte numatytais atvejais. Šias rinkliavas moka Civilinės aviacijos administracija.

19. Orlaivių naudotojai nemoka šio tvarkos aprašo 3.2.1 punkte nurodytų rinkliavų Komisijos reglamento 9 straipsnio 1 dalies d punkte numatytais atvejais. Šias rinkliavas moka Krašto apsaugos ministerija iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete jai numatytų asignavimų.

20. Lietuvos Respublikos karinių orlaivių naudotojai, vykdantys karinius skrydžius, nemoka visų šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytų rinkliavų, o kitų NATO ir Europos Sąjungos valstybių narių karinių orlaivių naudotojai, vykdantys karinius skrydžius, – tik tų šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytų rinkliavų, nuo kurių ta valstybė atleidžia Lietuvos Respublikos karinių orlaivių naudotojus. Šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytų visų rinkliavų nemoka ir užsienio šalių valstybės orlaivių naudotojai, Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdantys žvalgomuosius (inspekcinius) skrydžius ar tranzitinius skrydžius žvalgymo (inspekcijos) tikslais pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar kitus tarptautinius įsipareigojimus. Visais šiais atvejais rinkliavas už šių orlaivių skrydžius pagal oro navigacijos paslaugų teikėjo ir oro uostų pateiktas sąskaitas sumoka Krašto apsaugos ministerija iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete jai numatytų asignavimų. Krašto apsaugos ministerija kasmet sudaro NATO ir Europos Sąjungos valstybių narių, kurių karinių orlaivių naudotojai, vykdantys karinius skrydžius, atleidžiami nuo minėtų rinkliavų, sąrašą ir iki kiekvienų metų gruodžio mėnesio teikia šį sąrašą oro uostams, oro navigacijos paslaugų teikėjui ir Civilinės aviacijos administracijai, kuri jį teikia Eurokontrolei. Informaciją apie numatomus Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdyti žvalgomuosius (inspekcinius) skrydžius ar tranzitinius skrydžius žvalgymo (inspekcijos) tikslais pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar kitus jos tarptautinius įsipareigojimus Krašto apsaugos ministerija teikia oro navigacijos paslaugų teikėjui ir oro uostams, į kuriuos (iš kurių) šie skrydžiai bus vykdomi. Užsienio valstybių karinių orlaivių, atvykusių į tarptautines operacijas, pratybas ir kitus karinio bendradarbiavimo renginius Lietuvos Respublikos teritorijoje ir vykdančių karinius skrydžius (kai jie neatleisti nuo šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytų rinkliavų pagal šio punkto pirmąją pastraipą), taip pat užsienio šalių valstybės orlaivių, gabenančių karinę įrangą, ginklus arba karines medžiagas Lietuvos Respublikos, NATO ar Europos Sąjungos gynybinėms reikmėms, naudotojų sumokėtas šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytas rinkliavas Eurokontrolei ir oro uostams pagal šių orlaivių naudotojų pateiktus prašymus ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro nustatytais terminais grąžina Krašto apsaugos ministerija iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete jai numatytų asignavimų.

21. Orlaivių naudotojai išskrendančio keleivio rinkliavos nemoka už:

21.1. keleivį, vykstantį tiesioginiu tranzitu;

21.2. vaiką iki 2 metų.

22. Orlaivių naudotojai, kurių orlaiviai tupia išskridimo oro uoste dėl techninių gedimų arba meteorologinių sąlygų, neleidžiančių tęsti skrydžio, atleidžiami nuo tūpimo rinkliavos, o orlaivių naudotojai, kurių orlaiviai tupia atsarginiuose oro uostuose, už tūpimo ir orlaivio stovėjimo paslaugas moka 50 procentų rinkliavos.

23. Visos šiame tvarkos apraše nurodytos rinkliavos skaičiuojamos litais, išskyrus šio tvarkos aprašo 3.2 punkte nurodytas rinkliavas, kurios mokamos litais arba eurais, o vykdant atsiskaitymus per Eurokontrolę – tik eurais.

24. Oro uostų rinkliavų už naudojimąsi oro uostais lėšos yra šių paslaugų teikėjų bendrųjų pajamų dalis. Rinkliavos už naudojimąsi oro uostais skiriamos oro uostų išlaidoms, susijusioms su nurodytų paslaugų teikimu, padengti, šių įmonių investicijoms, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dydžių atskaitymams nuo rinkliavų Civilinės aviacijos administracijai išlaikyti. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dydžių atskaitymai nuo rinkliavų Civilinės aviacijos administracijai išlaikyti įtraukiami į oro uostų veiklos sąnaudas.

25. Rinkliavos už oro navigacijos paslaugas skiriamos oro navigacijos ir meteorologijos paslaugų teikėjų, Civilinės aviacijos administracijos sąnaudoms ir Eurokontrolės administracinėms išlaidoms, susijusioms su šių paslaugų teikimu, padengti.

26. Rinkliavos už naudojimąsi oro uostu ir jų dydžiai nustatomi oro uosto įmonės vadovo, laikantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, kad nebūtų diskriminuojami oro uostų naudotojai ir nebūtų viršyti Civilinės aviacijos administracijos nustatyti maksimalūs rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydžiai. Maksimalūs rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydžiai peržiūrimi ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.

 

V. BENDRIEJI RINKLIAVŲ UŽ NAUDOJIMĄSI ORO UOSTU NUSTATYMO PRINCIPAI

 

27. Oro uosto įmonės vadovas privalo rengti reguliarias konsultacijas su oro uosto naudotojų komitetu, kuris sudaromas pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 12 d. įsakymą Nr. 3-144, dėl rinkliavų už naudojimąsi oro uostu sistemos veikimo, dydžių ir teikiamų paslaugų kokybės. Šios konsultacijos rengiamos bent kartą per metus, nebent paskutinių konsultacijų metu būtų susitarta kitaip. Tais atvejais, kai sudarytas ilgalaikis oro uosto įmonės vadovo ir oro uosto naudotojų susitarimas, konsultacijos rengiamos laikantis šio susitarimo. Taip pat oro uosto įmonės vadovas privalo konsultuotis su oro uosto naudotojų komitetu prieš patvirtindamas galutinius naujos infrastruktūros projektų planus.

28. Jeigu įmanoma, oro uosto įmonės vadovo nustatyti rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydžiai keičiami oro uosto įmonės vadovo ir oro uosto naudotojų susitarimu. Šiuo tikslu oro uosto įmonės vadovas pasiūlymą keisti rinkliavų sistemą ar rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydį ir siūlomų pakeitimų pagrindimą pateikia oro uosto naudotojų komitetui ne vėliau kaip likus keturiems mėnesiams iki numatomo jų įsigaliojimo, išskyrus atvejus, kai esama išskirtinių aplinkybių, kurios turi būti pagrįstos oro uosto naudotojų komitetui.

29. Pateikęs pasiūlymą pakeisti rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydžius, oro uosto įmonės vadovas turi surengti konsultacijas dėl siūlomų pakeitimų su oro uosto naudotojų komitetu. Jei oro uosto įmonės vadovas ir oro uosto naudotojai nesusitaria dėl siūlomų pakeitimų, oro uosto įmonės vadovas, atsižvelgdamas į oro uosto naudotojų nuomonę, privalo pagrįsti savo sprendimą ir turi teisę pakeisti rinkliavų sistemą ar jų dydžius. Oro uosto įmonės vadovo sprendimas dėl rinkliavų sistemos ar jų dydžių įsigaliojimo paskelbiamas ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki jo įsigaliojimo.

30. Kiekvieną kartą rengiantis tvarkos aprašo 27 punkte minimoms konsultacijoms oro uosto įmonės vadovas kiekvienam oro uosto naudotojui arba oro uosto naudotojų komitetui pateikia informaciją apie elementus, kurie sudaro rinkliavų nustatymo sistemos arba visų rinkliavų, kurias oro uostui moka oro uosto naudotojai, dydžio nustatymo pagrindimą. Turi būti pateikta bent ši informacija:

30.1. už rinkliavas teikiamų paslaugų ir infrastruktūros sąrašas;

30.2. rinkliavų už naudojimąsi oro uostu nustatymo metodika;

30.3. rinkliavų už naudojimąsi oro uosto įrenginiais ir paslaugomis bendra kainų struktūra;

30.4. gautos skirtingų paslaugų pajamos ir patirtos sąnaudos toms paslaugoms teikti;

30.5. bet koks valstybinių institucijų su rinkliavomis už naudojimąsi oro uostu susijusių įrenginių ir paslaugų finansavimas;

30.6. oro uosto prognozės dėl rinkliavų, eismo augimo ir siūlomų investicijų;

30.7. faktinis oro uosto infrastruktūros ir įrangos naudojimas tam tikru laikotarpiu;

30.8. numatomas bet kokių didesnių siūlomų investicijų rezultatas ir poveikis oro uosto pajėgumui.

31. Oro uosto naudotojai ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki kiekvienos 27 punkte minimos konsultacijos turi pateikti oro uosto įmonės vadovo prašomą informaciją, ypač dėl:

31.1. eismo prognozių;

31.2. orlaivių parko ir numatomo jo naudojimo prognozių;

31.3. veiklos plėtros projektų atitinkamame oro uoste;

31.4. poreikių atitinkamame oro uoste.

32. Pagal šio tvarkos aprašo 30 ir 31 punktus pateikta informacija yra laikoma konfidencialia ir jai tvarkyti taikomi atitinkami reikalavimai, išskyrus atvejus, kai tokia informacija pagal teisės aktus turi būti paskelbta viešai.

33. Suderinęs su Civilinės aviacijos administracija, oro uostų tinklo įmonės vadovas gali nustatyti bendrą ir skaidrią oro uosto rinkliavų nustatymo sistemą oro uostų tinkle.

34. Pranešusi Komisijai ir laikydamasi Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Civilinės aviacijos administracija gali leisti oro uosto įmonės vadovui taikyti bendrą ir skaidrią rinkliavų nustatymo sistemą oro uostams, kurie teikia paslaugas tam pačiam miestui arba konurbacijai, jei kiekvienas oro uostas atitinka tvarkos aprašo 30–32 punktuose išdėstytus skaidrumo reikalavimus.

35. Oro uosto įmonės vadovas ar oro uosto naudotojų komitetas gali inicijuoti derybas dėl susitarimo dėl teikiamų oro uoste paslaugų lygio sudarymo. Šios derybos gali vykti tvarkos aprašo 27 punkte nurodytų konsultacijų metu. Susitarime nustatomas paslaugų, kurias turi teikti oro uostas, lygis, atsižvelgiant į esamą rinkliavų nustatymo sistemą ar oro uosto rinkliavų lygį ir paslaugų, kurios oro uosto naudotojams teikiamos už oro uosto rinkliavas, lygį.

36. Prireikus oro uosto įmonės vadovo sprendimu oro uosto naudotojams gali būti teikiamos tikslinės paslaugos ar leidžiama naudotis paskirtu terminalu ar terminalo dalimi. Šiuo tikslu oro uosto įmonės vadovas, atsižvelgdamas į konkrečių oro uosto paslaugų, terminalų ar terminalų dalių kokybę ir apimtį, turi teisę nevaržomai diferencijuoti rinkliavų už naudojimąsi oro uostu dydį pagal tokių paslaugų kokybę, apimtį ir pagal joms teikti patirtas sąnaudas, nepažeisdamas šio tvarkos aprašo 26 punkto reikalavimų.

37. Oro uosto įmonės vadovas privalo leisti bet kuriam oro uosto naudotojui naudotis oro uosto teikiamomis tikslinėmis paslaugomis arba paskirtu terminalu arba terminalo dalimi. Tuo atveju, jei daugiau oro uosto naudotojų pageidauja tikslinių paslaugų ir (arba) naudotis paskirtu terminalu ar terminalo dalimi, nei įmanoma atsižvelgiant į pajėgumus, naudojimasis šiomis paslaugomis turi būti nustatomas vadovaujantis tinkamais, objektyviais, skaidriais ir nediskriminaciniais kriterijais. Šiuos kriterijus nustato oro uosto įmonės vadovas, suderinęs su Civilinės aviacijos administracija.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Oro navigacijos paslaugų teikėjai ir (arba) oro uosto įmonės vadovas gali nustatyti skatinamųjų priemonių sistemas, taikomas oro erdvės naudotojams.

39. Civilinės aviacijos administracija užtikrina, kad oro navigacijos paslaugų teikėjai ne rečiau kaip kartą per metus konsultuotųsi su oro erdvės naudotojais dėl rinkliavų už oro navigacijos paslaugas politikos.

40. Ginčai dėl rinkliavų už naudojimąsi oro uosto ir oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje mokėjimo ir naudojimo tvarkos nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

41. Iki kiekvienų metų sausio 1 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija savo interneto tinklalapyje paskelbia Lietuvos oro uostų, kuriems taikomos tvarkos aprašo V skyriaus nuostatos, sąrašą, atsižvelgdama į naujausius Eurostato duomenis.

42. Iki kiekvienų metų sausio 1 d. Civilinės aviacijos administracija savo interneto tinklalapyje paskelbia metinę savo veiklos, vykdant nacionalinės nepriklausomos priežiūros institucijos funkcijas, ataskaitą.

_________________