LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO, PASKIRSTYMO, LAIKYMO IR TIEKIMO LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. birželio 19 d. Nr. 743

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių įstatymo (Žin., 1990, Nr. 14-395) 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743) 5 straipsniu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 25 d. nutarimą Nr. 88 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymą“ (Žin., 2001, Nr. 10-286), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo licencijavimo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir teritorinės valstybinio socialinio draudimo įstaigos privalo informuoti Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją apie įmonių, turinčių gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo licencijas, mokestines nepriemokas (pagal kiekvieno mėnesio 1 dienos būklę) Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ir fondams arba Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;

2.2. apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir teritorinės valstybinio socialinio draudimo įstaigos, gavusios Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos prašymą, privalo per 10 darbo dienų pateikti jai prašomus duomenis apie įmones, pageidaujančias įsigyti gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo licencijas.

3. Šiuo nutarimu patvirtintos Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo licencijavimo taisyklės įsigalioja nuo 2001 m. liepos 1 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                         Rolandas Paksas

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                   Eugenijus Gentvilas

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m.

birželio 19 d. nutarimu Nr. 743

 

GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO, PASKIRSTYMO, LAIKYMO IR TIEKIMO LICENCIJAVIMO TAISYKLĖS

 

i. BendroSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja gamtinių dujų (toliau vadinama – dujos) perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo veiklos licencijų (toliau vadinama – licencija) išdavimo, galiojimo sustabdymo bei panaikinimo dujų įmonėms (toliau vadinama – įmonė) tvarką ir sąlygas.

2. Šiose taisyklėse licencijuojamos veiklos sąnaudų auditu laikoma atitinkamos veiklos licenciją turinčios dujų įmonės sąnaudų, susijusių su konkrečia licencijuojama veikla, patikrinimas ir nustatymas.

Kitos šių taisyklių sąvokos vartojamos, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme ir Lietuvos Respublikos įmonių įstatyme.

3. Verstis  dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo veikla, nurodyta Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje, leidžiama tik įmonėms, turinčioms šios veiklos licenciją.

 

II. Licencijų rūšys

 

4. Nustatomos šių rūšių licencijos:

4.1. perduoti dujas;

4.2. paskirstyti dujas;

4.3. laikyti dujas;

4.4. tiekti dujas.

5. Verstis kiekvienos rūšies veikla išduodama atskira licencija.

 

III. Licencijas išduodanti institucija ir jos įgaliojimai

 

6. Licencijas išduoda Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau vadinama – komisija).

7. Komisija turi teisę:

7.1. išduoti arba papildyti licenciją;

7.2. atsisakyti išduoti arba papildyti licenciją;

7.3. sustabdyti licencijos galiojimą;

7.4. panaikinti licencijos galiojimo sustabdymą;

7.5. panaikinti licencijos galiojimą;

7.6 skirti baudas Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme numatytais atvejais;

7.7. reikalauti iš įmonių licencijuojamos veiklos ataskaitos.

Komisija turi ir kitų įstatymuose numatytų teisių.

8. Komisija:

8.1. nustato prašymo išduoti arba papildyti licenciją formą;

8.2. išduoda (papildo) licenciją arba pateikia pareiškėjui motyvuotą raštišką atsisakymą išduoti (papildyti) licenciją;

8.3. registruoja išduodamas licencijas specialiame žurnale;

8.4. kontroliuoja, kaip laikomasi licencijuojamos veiklos sąlygų;

8.5. papildo licencijuojamos veiklos sąlygas;

8.6. nagrinėja skundus dėl licencijuojamos veiklos pažeidimų;

8.7. teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms informaciją apie licencijų išdavimą, papildymą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą, galiojimo panaikinimą, kurios reikia joms pavestoms funkcijoms vykdyti;

8.8. vykdo kitas įstatymų nustatytas funkcijas.

9. Informaciją apie licencijų išdavimą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą, galiojimo panaikinimą komisija skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

Informacijoje nurodomas įmonės pavadinimas, kodas ir buveinės adresas, licencijuojamos veiklos rūšis, licencijos numeris, jos išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ar licencijos panaikinimo data, licencijuojamos veiklos teritorija.

 

IV. Licencijų išdavimas

 

10. Licencijos perduoti, paskirstyti, laikyti dujas išduodamos tik dujų sistemas nuosavybės teise turinčioms ar kitais teisėtais būdais jas naudojančioms įmonėms.

Licencijos tiekti dujas gali būti išduodamos įmonėms, kurių įstatinis kapitalas yra ne mažesnis kaip 10 procentų metinio jų tiekiamų dujų kiekio, išreikšto jų pirkimo kaina. Be to, licencijas tiekti dujas pageidaujančios gauti įmonės turi apdrausti tiekiamų dujų kiekius Lietuvos Respublikoje veikiančiose draudimo įmonėse.

11. Licencijos perduoti, paskirstyti, laikyti, tiekti dujas išduodamos neterminuotam laikui. Licencijos gali būti papildomos.

12. Įmonei, kuri verčiasi kelių rūšių licencijuojama veikla, nurodyta 4 punkte, išduodamos atskiros licencijos.

13. Licencijos perduoti, paskirstyti dujas išduodamos įmonei vykdyti licencijuojamą veiklą apibrėžtoje teritorijoje. Miestuose teritorijos gali būti suskirstomos į rajonus. Prireikus teritorijų ribas gali papildyti komisija, suderinusi šį klausimą su savivaldybėmis. Licencijoje nurodytoje teritorijoje gali veikti tik viena dujų perdavimo ar paskirstymo įmonė.

Dujoms perduoti toje pačioje teritorijoje gali būti išduodama atskira licencija verstis dujų perdavimu atskiru tranzitu einančiu dujotiekiu.

14. Komisija privalo išsiaiškinti, ar įmonė, norinti įsigyti ar papildyti licenciją, moka mokesčius, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, vykdo įsipareigojimus muitinei ir moka mokesčius į Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetą. Tuo tikslu komisija pateikia atsakingoms valstybės institucijoms ir įstaigoms prašymą pateikti reikiamus duomenis apie įmones, pageidaujančias įsigyti ar papildyti licencijas. Valstybės institucijos ir įstaigos, gavusios komisijos prašymą pateikti reikiamus duomenis apie įmones, pageidaujančias įsigyti ar papildyti licencijas, privalo per 10 darbo dienų pateikti komisijai prašyme nurodytus duomenis.

15. Įmonė, norinti gauti licenciją, komisijai pateikia nustatytosios formos prašymą. Prašyme turi būti nurodyta: įmonės pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, veiklos, kuria verstis prašoma licencijos, pavadinimas, numatoma licencijuojamos veiklos teritorija, įmonės vadovo vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris.

16. Licencijai verstis dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo veikla gauti kartu su 15 punkte nurodytu prašymu pateikiami šie dokumentai:

16.1. įmonės registravimo pažymėjimo ir įmonės įstatų kopijos, patvirtintos įmonės antspaudu ir vadovo parašu;

16.2. dokumentai, įrodantys dujų sistemų buvimo vietą ar užimamą teritoriją;

16.3. dujų sistemų nuosavybę ar naudojimo teisę pagrindžiantys dokumentai;

16.4. Energetikos valstybinės inspekcijos prie Ūkio ministerijos išduotas leidimas verstis energetikos įrenginių eksploatavimu;

16.5. informacija apie įmonės vidinę organizacinę struktūrą;

16.6. įmonės turimų licencijų bei teisės aktuose nustatytų leidimų sąrašas, taip pat sąrašas licencijų bei leidimų, kurių galiojimas įmonei anksčiau panaikintas;

16.7. audituoti įmonės pastarųjų dvejų metų licencijuojamos veiklos ataskaita ir balansai (jeigu įmonė vykdė veiklą).

17. Licencijai verstis dujų tiekimo veikla gauti kartu su 15 punkte nurodytu prašymu pateikiami tiekiamų dujų kiekio draudimo dokumentai ir 16.1, 16.5–16.7 punktuose nurodyti dokumentai.

18. Įmonėms išduodamų licencijų formas nustato komisija, suderinusi su Ūkio ministerija.

19. Licencijoje nurodoma:

19.1. licencijuojamos veiklos rūšis;

19.2. licenciją išduodanti institucija;

19.3. licencijos numeris;

19.4. licencijos turėtojo rekvizitai – įmonės pavadinimas, kodas (registracijos numeris) ir adresas;

19.5. licencijos išdavimo pagrindas ir data, licencijos galiojimo trukmė;

19.6. teritorija, kurioje vykdoma licencijuojama (dujų perdavimo ir paskirstymo) veikla;

19.7. licencijuojamos veiklos sąlygos.

20. Licencijoje turi būti numatyti šie licencijuojamos veiklos aspektai:

20.1. veiklos saugumas ir patikimumas;

20.2. veiklos efektyvumas;

20.3. sąžiningos konkurencijos principai;

20.4. nediskriminavimo principas;

20.5. teisės aktų nustatyti įpareigojimai įmonėms ir jų vykdymas;

20.6. veiklos viešumas ir informavimas;

20.7. atsakomybė.

21. Komisija per 30 dienų nuo reikiamų dokumentų gavimo privalo išduoti (papildyti) licenciją arba pateikti pareiškėjui motyvuotą raštišką atsisakymą tai daryti. Jeigu pateikti ne visi dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo visų dokumentų pateikimo dienos. Komisija išduotas ir papildytas licencijas registruoja jos nustatytos formos specialiame žurnale. Šis žurnalas gali būti pildomas ir kompiuterinėse laikmenose.

22. Praradusiai licenciją įmonei, kuri pateikia motyvuotą paaiškinimą ir skelbimo apie prarastą licenciją visoje Lietuvoje platinamoje spaudoje kopiją, komisija per 10 darbo dienų išduoda licencijos dublikatą su žyma „Dublikatas“. Licencija gali būti papildyta – joje įrašomos naujos teritorijos ar licencijuojamos veiklos sąlygos.

23. Komisija turi teisę atsižvelgti į įmonių finansinę būklę, objektyvias įsiskolinimo priežastis ir priimti sprendimą išduoti, papildyti licencijas, taip pat nestabdyti, nenaikinti jų galiojimo įmonėms, skolingoms Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, nevykdančioms įsipareigojimų muitinei, jeigu dėl to, kad šios licencijos neišduotos ar nepapildytos, jų galiojimas sustabdytas ir panaikintas, kiltų pavojus saugiam vartotojų aprūpinimui dujomis.

 

V. Atsisakymas išduoti licenciją

 

24. Licencija gali būti neišduodama ar nepapildoma, jeigu:

24.1. pateikiami ne visi reikiami dokumentai;

24.2. pateikiami klaidingi duomenys;

24.3. pateikti dokumentai neatitinka jiems nustatytų reikalavimų;

24.4. įmonė sistemingai pažeidžia licencijuojamos veiklos sąlygas ar jų nevykdo, laiku nesumoka mokesčių, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (išskyrus tuos atvejus, kai įmonei mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, arba įmonė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kreipėsi į komisiją mokesčių mokėtojų prašymams dėl atsiskaitymo akcijomis ir turtu nagrinėti dėl atsiskaitymo už šiuos mokesčius, delspinigius, baudas akcijomis ir turtu), nevykdo įsipareigojimų muitinei ir nemoka mokesčių į Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetą arba yra kontroliuojančių valstybinės priežiūros institucijų raštu pateiktų pranešimų apie sankcijų taikymą už licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimus.

25. Sprendimą dėl atsisakymo išduoti licenciją, atsižvelgdama į vartotojų interesų užtikrinimą, priima komisija. Komisija privalo išsiaiškinti, ar dujų įmonės moka įstatymų nustatytus mokesčius. Valstybinės priežiūros institucijos ir įstaigos privalo teikti komisijai informaciją apie dujų įmonių skolas bei licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimus.

 

VI. Rinkliavos už licencijas

 

26. Už licencijų išdavimą ir papildymą imama valstybės rinkliava Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

VII. Licencijuojamos veiklos sąlygos

 

27. Licencijų turėtojai privalo laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, šių taisyklių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių įmonių veiklą, atsiskaitymą ir mokesčių mokėjimą, taip pat aplinkos apsaugos, sanitarijos, higienos, darbų saugos, potencialiai pavojingų įrenginių eksploatavimo, priešgaisrinių, kitų norminių teisės aktų reikalavimų.

28. Licencijų turėtojai negali savo vardu įgalioti kitų įmonių bei įmonių agentų vykdyti licencijose nurodytą veiklą arba pagal sutartį perduoti joms šios teisės.

29. Licencijos originalas turi būti saugomas įmonės buveinėje licencijoje nurodytu adresu. Įmonės filialuose turi būti saugoma licencijos kopija, patvirtinta įmonės vadovo parašu ir įmonės spaudu.

30. Licencijų turėtojai privalo teikti komisijai informaciją apie įmonės veiklą komisijos nustatyta tvarka.

31. Įmonė, disponuodama konfidencialia informacija apie verslo partnerius, laikosi naudojimosi konfidencialia informacija tvarkos, ja nesinaudoja ir neleidžia pasinaudoti tiems, kurie siekia nesąžiningo komercinio pranašumo.

32. Paskelbus ekstremalią energetikos padėtį, įmonė veikia vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais veiklą esant ekstremaliai padėčiai.

33. Lietuvos Respublikoje draudžiama perduoti, paskirstyti, laikyti ir tiekti dujas, kurių įsigijimas nepatvirtintas juridinę galią turinčiais dokumentais, kurios neturi kokybę patvirtinančio dokumento arba kurių kokybės rodikliai neatitinka Lietuvos Respublikoje nustatytų reikalavimų.

34. Įmonė, kuri verčiasi dujų perdavimu, privalo:

34.1. perduoti dujas kainomis, neviršijančiomis komisijos nustatytų viršutinių dujų perdavimo kainų ribų;

34.2. užtikrinti saugų, patikimą, ekonomišką ir efektyvų  dujų perdavimo sistemos eksploatavimą;

34.3. užtikrinti saugų, patikimą ir efektyvų sutartyje nustatyto kiekio ir numatytos kokybės dujų perdavimą;

34.4. nustatytąja tvarka užtikrinti, kad dujų perdavimo sistemos pajėgumas būtų pakankamas vartotojų poreikiams tenkinti;

34.5. greitai lokalizuoti ir likviduoti dujų perdavimo sistemų avarijas ir gedimus; apie kiekvieną dujų perdavimo sistemos avariją informuoti komisiją ir Ūkio ministeriją;

34.6. teisės aktų nustatyta tvarka prijungti kitų įmonių ar vartotojų sistemas prie perdavimo sistemos;

34.7. įrengti ir eksploatuoti dujų apskaitos sistemas, apskaityti perduodamų dujų kiekį;

34.8. per 30 dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos pateikti komisijai informaciją apie licencijuojamą veiklą ir jos ataskaitas;

34.9. kasmet atlikti dujų perdavimo sistemos naudojimo analizę ir pateikti Ūkio ministerijai ir komisijai dujų perdavimo sistemos plėtros perspektyvas;

34.10. teisės aktų nustatyta tvarka suteikti teisę dujų tiekėjams, laisviesiems vartotojams, paskirstymo įmonėms bei įmonėms, gabenančioms dujas tranzitu, pasinaudoti dujų perdavimo sistema;

34.11. nediskriminuoti sistemos naudotojų;

34.12. užtikrinti subalansuotą visos Lietuvos teritorijoje esančių sujungtų dujų sistemų veiklą – vykdyti dujų sistemos operatoriaus funkcijas;

34.13. teikti informaciją vartotojams;

34.14. tvarkyti atskirą perdavimo veiklos apskaitą;

34.15. metams pasibaigus, atlikti licencijuojamos veiklos sąnaudų auditą ir apie rezultatus informuoti komisiją;

34.16. kartą per metus patikrinti galutinių vartotojų dujų sistemas, ar jos atitinka saugos reikalavimus;

34.17. nuosekliai plėtoti veiklą ir prisidėti prie koordinuoto ir efektyvaus energijos tiekimo planavimo.

35. Įmonė, kuri verčiasi dujų paskirstymo veikla, privalo:

35.1. paskirstyti dujas kainomis, neviršijančiomis komisijos nustatytų viršutinių dujų paskirstymo kainų ribų;

35.2. užtikrinti saugų, patikimą, ekonomišką ir efektyvų dujų paskirstymo sistemos eksploatavimą;

35.3. užtikrinti saugų, patikimą ir efektyvų sutarto kiekio ir kokybės dujų paskirstymą;

35.4. nustatytąja tvarka užtikrinti, kad dujų paskirstymo sistemos pajėgumas būtų pakankamas vartotojų poreikiams tenkinti;

35.5. greitai lokalizuoti ir likviduoti dujų paskirstymo sistemų avarijas ir gedimus;

35.6. nustatytąja tvarka prijungti prie įmonės dujų paskirstymo sistemos kitų įmonių ir vartotojų sistemas;

35.7. įrengti ir eksploatuoti dujų apskaitos sistemas, apskaityti paskirstytų dujų kiekį;

35.8. per 30 dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos pateikti komisijai informaciją apie licencijuojamą veiklą ir jos ataskaitas;

35.9. kasmet atlikti dujų paskirstymo sistemos naudojimo analizę ir pateikti Ūkio ministerijai ir komisijai dujų paskirstymo sistemos plėtros perspektyvas;

35.10. teisės aktų nustatyta tvarka suteikti teisę dujų tiekėjams ir laisviesiems vartotojams pasinaudoti dujų paskirstymo sistema;

35.11. nediskriminuoti sistemos naudotojų;

35.12. bendradarbiauti su dujų sistemos operatoriumi ir vykdyti jo nurodymus užtikrindama subalansuotą dujų sistemos veiklą;

35.13. teikti informaciją vartotojams saugaus dujų paskirstymo sistemų eksploatavimo, efektyvaus dujų vartojimo klausimais;

35.14. eksploatuoti savo lėšomis daugiabučių namų bendro naudojimo sistemas, jeigu vartotojai nepageidauja kitaip;

35.15. tvarkyti atskirą paskirstymo veiklos apskaitą;

35.16. metams pasibaigus, atlikti licencijuojamos veiklos sąnaudų auditą ir apie rezultatus informuoti komisiją;

35.17. kartą per metus patikrinti galutinių vartotojų dujų sistemas, ar jos atitinka saugos reikalavimus;

35.18. nuosekliai plėtoti veiklą ir prisidėti prie koordinuoto ir efektyvaus energijos tiekimo planavimo.

36. Įmonė, kuri verčiasi dujų laikymu, privalo:

36.1. laikyti dujas dujų talpykloje kainomis, neviršijančiomis komisijos nustatytų viršutinių dujų laikymo kainų ribų;

36.2. užtikrinti saugų, patikimą, ekonomišką, efektyvų dujų laikymo sistemos eksploatavimą;

36.3. užtikrinti saugų ir patikimą sutartyje nustatyto kiekio ir numatytos kokybės dujų laikymą talpykloje, jų perdavimą į perdavimo sistemą;

36.4. greitai lokalizuoti ir likviduoti avarijas ir gedimus; apie kiekvieną dujų talpyklos avariją informuoti komisiją ir Ūkio ministeriją;

36.5. įrengti ir eksploatuoti dujų apskaitos sistemas, apskaityti laikomų dujų kiekį;

36.6. per 30 dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos pateikti komisijai licencijuojamos veiklos ataskaitą;

36.7. kasmet atlikti dujų laikymo sistemos naudojimo analizę ir pateikti Ūkio ministerijai ir komisijai dujų laikymo sistemos plėtros perspektyvas;

36.8. bendradarbiauti su dujų sistemos operatoriumi ir vykdyti jo nurodymus užtikrindama subalansuotą dujų sistemos veiklą;

36.9. tvarkyti atskirą laikymo veiklos apskaitą;

36.10. metams pasibaigus, atlikti licencijuojamos veiklos sąnaudų auditą ir apie rezultatus informuoti komisiją;

36.11. nuosekliai plėtoti veiklą ir prisidėti prie koordinuoto ir efektyvaus energijos tiekimo planavimo.

37. Įmonė, kuri verčiasi dujų tiekimu, privalo:

37.1. užtikrinti saugų, patikimą ir efektyvų sutarto kiekio ir kokybės dujų tiekimą vartotojams ar dujų įmonėms;

37.2. per 30 dienų nuo ataskaitinio ketvirčio pabaigos pateikti komisijai informaciją apie licencijuojamą veiklą ir jos ataskaitas;

37.3. atlikti dujų tiekimo vartotojams (dujų rinkos) analizę ir pateikti Ūkio ministerijai ir komisijai dujų rinkos plėtros perspektyvas;

37.4. bendradarbiauti su dujų sistemos operatoriumi ir vykdyti jo nurodymus užtikrindama subalansuotą dujų sistemos veiklą;

37.5. nuosekliai plėtoti veiklą ir prisidėti prie koordinuoto ir efektyvaus energijos tiekimo planavimo;

37.6. tvarkyti atskirą tiekimo veiklos apskaitą.

38. Įmonė, kuri numato nutraukti licencijuojamą veiklą, privalo ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius informuoti apie tai komisiją.

39. Komisija ne rečiau kaip kartą per metus, taip pat gavusi skundą, privalo patikrinti, kaip įmonės laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų.

40. Licencijų turėtojai turi:

40.1. teisę verstis licencijoje nurodyta veikla;

40.2. teisę reikalauti komisijos paaiškinti, kai delsiama, atsisakoma išduoti, papildyti licenciją, taip pat sustabdomas ar panaikinamas jos galiojimas;

40.3. teisę įstatymų nustatyta tvarka apskųsti teismui komisijos veiksmus, sprendimus dėl licencijos išdavimo, papildymo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ar galiojimo panaikinimo;

40.4. kitų įstatymuose nustatytų teisių.

 

VIII. ATSAKOMYBĖ už Licencijuojamos veiklos pažeidimus

 

41. Už licencijuojamos veiklos pažeidimus licencija gali būti panaikinama, sustabdomas jos galiojimas arba įmonei skiriama bauda.

42. Licencijos galiojimas gali būti sustabdomas, jeigu:

42.1. paaiškėja, kad licencijai gauti pateikti klaidingi duomenys;

42.2. įmonė sistemingai pažeidžia licencijuojamos veiklos sąlygas;

42.3. licencijos turėtojas nemoka mokesčių, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (išskyrus tuos atvejus, kai įmonei mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, arba įmonė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kreipėsi į komisiją mokesčių mokėtojų prašymams dėl atsiskaitymo akcijomis ir turtu nagrinėti dėl atsiskaitymo už šiuos mokesčius, delspinigius, baudas akcijomis ir turtu), nevykdo įsipareigojimų muitinei ir nemoka mokesčių į Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetą, yra nustatyta Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 49 straipsnyje nurodytų piktybinių mokesčių įstatymų pažeidimo atvejų ir įsigaliojęs Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos nutarimas dėl baudos pagal nurodytojo įstatymo 50 straipsnio 3 dalį skyrimo įmonei.

43. Licencijos galiojimas gali būti panaikinamas, jeigu:

43.1. įmonė, kurios licencijos galiojimas buvo sustabdytas, per nustatytąjį laiką nepašalina licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimų;

43.2. įmonė, kurios licencijos galiojimas sustabdytas, vykdo licencijuojamą veiklą;

43.3. įmonė likviduojama ar reorganizuojama baigdama veiklą;

43.4. licencijos turėtojas pateikia paraišką panaikinti licencijos galiojimą.

44. Sprendimą dėl licencijos panaikinimo, galiojimo sustabdymo, sustabdymo panaikinimo priima komisija. Apie jos sprendimą įmonei turi būti pranešta per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

45. Licenciją, kurios galiojimas panaikintas, įmonė privalo grąžinti komisijai per 5 darbo dienas nuo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

46. Baudas už licencijuojamos veiklos pažeidimus skiria komisija įstatymų nustatyta tvarka.

47. Sprendimas dėl licencijos galiojimo panaikinimo ar galiojimo sustabdymo, jeigu jis turi įtakos saugiam vartotojų aprūpinimui dujomis, gali įsigalioti ne anksčiau kaip po dviejų mėnesių nuo sprendimo priėmimo. Apie numatomą priimti tokį sprendimą komisija privalo informuoti Ūkio ministeriją ir Lietuvos Respublikos Vyriausybę.

48. Kai licencija panaikinama, sustabdoma ar licencijos turėtojas jos atsisako, nutraukia veiklą ir kyla pavojus saugiam vartotojų aprūpinimui dujomis, komisija teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymą dėl tokios įmonės valdymo perėmimo ar turto išpirkimo, iki bus išduota nauja licencija.

 

IX. Baigiamosios nuostatos

 

49. Komisija, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kitos valstybinės priežiūros institucijos pagal kompetenciją kontroliuoja įmonių, turinčių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo veiklos licencijas, veiklą ir prižiūri, kaip jos laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų.

50. Valstybinės priežiūros institucijos privalo nedelsdamos raštu informuoti komisiją apie įmonėse nustatytus licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimus.

51. Skundus dėl licencijuojamos veiklos pažeidimų nagrinėja komisija, kuri už savo priimtus sprendimus atsako įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ginčai dėl licencijuojamos veiklos sąlygų ir šių taisyklių laikymosi nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

______________

 

part_bf329b3d19d4409083a8680a14ae9bbe_end