LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 3 STRAIPSNIO, 3, 4 IR 6 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

2008 m. birželio 17 d. Nr. X-1604

 

Vilnius

 

 

(Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302; 2007, Nr. 69-2724)

 

1 straipsnis. 3 straipsnio 1 punkto pripažinimas netekusiu galios

3 straipsnio 1 punktą pripažinti netekusiu galios.

 

2 straipsnis. 3 priedėlio pakeitimas

Pakeisti 3 priedėlio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio ribiniai tarifai

 

Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės, emisijos klasės*

Ribiniai tarifai (litais)

metų tarifo ribos

mėnesio tarifo ribos

savaitės tarifo ribos

dienos tarifo ribos

Autobusai

M2

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t

500–1800

100–200

50–80

20–37

M3

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos keleiviams, neskaitant vairuotojo

600–1800

150–300

60–140

20–37

A

B

M3

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo

700–2600

160–320

80–160

20–37

I–III

Krovininės kelių transporto priemonės ir jų junginiai

N1

iki 3,5 t (įskaitytinai) bendrosios masės

600–1800

100–200

50–80

20–37

O2

 

N2

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) bendrosios masės

700–2400

160–400

80–170

20–37

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės

O3 – O4

 

N3

Nuo 12 t iki 40 t (įskaitytinai) bendrosios masės, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 t bendrosios masės

800–3600

170–400

90–170

20–37

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės

O4

 

N1 – N3

iki 16 t (įskaitytinai) transporto priemonių savininkai – žemės ūkio veiklos subjektai

300–1200

80–200

40–80

20–37

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės

O2 – O4

Specialios kelių transporto priemonės

 

skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti

300–1200

80–200

40–80

20–37

 

* Transporto priemonių emisijos klasės pagal motorinių transporto priemonių variklių išmetamųjų dujinių ir kietųjų dalelių teršalų normas.“

 

3 straipsnis. 4 priedėlio pakeitimas

1. 4 priedėlio I skirsnyje po žodžių „mokestis nustatomas sumuojant“ išbraukti žodžius „lentelėje nurodytus“ ir šį skirsnį išdėstyti taip:

I. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE, TARP JŲ IR EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBĖSE NARĖSE, ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO VIRŠIJA LEIDŽIAMUS, RIBINIAI TARIFAI

 

Leidžiami matmenys viršyti (cm)

Ribiniai tarifai (litais)

aukščio

pločio

ilgio

vienkartiniai, 10 km

mėnesio

metų

 

savivaldybės teritorijoje

šalies teritorijoje

savivaldybės teritorijoje

šalies teritorijoje

 

10–20

 

5,0–6,0

233–280

583–642

1165–1400

2915–3210

11–20

21–40

101–200

6,1–7,0

285–327

712–817

1425–1635

3560–4085

21–30

41–60

201–300

7,1–7,5

331–350

828–875

1659–1750

4140–4375

31–40

61–80

301–400

7,6–8,0

355–373

887–933

1775–1865

4435–4665

41–50

81–100

401–500

8,1–8,5

378–397

945–992

1890–1985

4725–4960

 

Jei lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami (aukštis – daugiau nei 50 cm, plotis – daugiau nei 100 cm, ilgis – daugiau nei 500 cm), transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui. Tokioms transporto priemonėms (jų junginiams) taikomas vienkartinis mokestis, kuris apskaičiuojamas taip: prie maksimalaus ribinio tarifo pridedamas papildomas vieno lito mokestis už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m, ir dauginama iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t. y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.“

2. 4 priedėlio III skirsnio 2 punkte išbraukti žodį „puspriekabių“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„2. Triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.“

 

4 straipsnis. 6 priedėlio pakeitimas

Pakeisti 6 priedėlio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 372), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/38/EB (OL 2006 L 157, p. 8).“

 

5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2009 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliota institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo priima teisės aktus, reikalingus šiam įstatymui įgyvendinti.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                         VALDAS ADAMKUS

 

_________________