LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2011 M. spalio 21 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-1015 „DĖL GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ GINČŲ SU ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAIS IR GINČŲ TARP PAŠTO IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR NAUDOTOJŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. vasario 28 d. Nr. 1V-336

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 6 straipsnio 2 dalies 14 punktu ir 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 36 straipsnio 5 dalimi:

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. spalio 21 d. įsakymą Nr. 1V-1015 „Dėl galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais ir ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 130-6176; 2012, Nr. 133-6831):

1.1. Išdėstau antraštę taip:

DĖL ginčų tarp GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ ir ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ bei GINČŲ TARP NAUDOTOJŲ ir pašto paslaugos TEIKĖJŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“.

1.2. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 36 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 6 straipsnio 2 dalies 14 punktu ir 13 straipsniu ir atsižvelgdamas į 2012 m. birželio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 531/2012 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo ryšio tinklus Europos Sąjungoje (OL 2012 L 172, p. 10) ir 1998 m. kovo 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją 98/257/EB dėl principų, taikomų institucijoms, atsakingoms už ne teisminį vartotojų ginčų sprendimą:“.

1.3. Išdėstau 1 punktą taip:

1. T v i r t i n u Ginčų tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei ginčų tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų nagrinėjimo taisykles (pridedama).“

1.4. Išdėstau 3 punktą taip:

3. N u s t a t a u, kad ginčai tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei ginčai tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų, priimti nagrinėti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiami nagrinėti pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos. Ginčo nagrinėjimo pabaiga laikomas ginčo nagrinėjimo rezultatus įtvirtinančio Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo priėmimas.“

1.5. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais ir ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklėse:

1.5.1. Išdėstau pavadinimą taip:

ginčų tarp GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ ir ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ bei GINČŲ TARP NAUDOTOJŲ ir pašto paslaugos TEIKĖJŲ NAGRINĖJIMO taisyklės“.

1.5.2. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Ginčų tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei ginčų tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymų išnagrinėti ginčą tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų formos, turinio ir pateikimo, taip pat įrodymų pateikimo ir rinkimo reikalavimus, ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, teises ir pareigas, šalių taikinimo procedūrą, pasirengimo ginčo nagrinėjimui procedūrą, ginčų nagrinėjimo iš esmės procedūrą ir sprendimo priėmimo tvarką.

1.5.3. Išdėstau 3 punkto antrąją pastraipą taip:

Atsakovas – elektroninių ryšių paslaugų teikėjas arba pašto paslaugos teikėjas (toliau abu kartu – atsakovas), kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.“

1.5.4. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 69-2382) ir Lietuvos Respublikos pašto įstatyme (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867).“

1.5.5. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Gavusi ieškovo Prašymą, Tarnyba per 3 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos patvirtina Prašymo priėmimo faktą, išskyrus Taisyklių 12 punkte nustatytais atvejais. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant ieškovui pranešimą, kuriame nurodoma Prašymo priėmimo data, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti Prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, Prašymo registracijos Tarnyboje numeris.“

1.5.6. Įrašau 11 punkte po žodžio „pabaigos“ žodžius „procedūriniu sprendimu“.

1.5.7. Įrašau 12.2 punkte po žodžio „Tarnybos“ prieš žodį „sprendimas“ žodį „procedūrinis“.

1.5.8. Išdėstau 13 punktą taip:

13. Taisyklių 12 punkte nustatytais atvejais Tarnyba priima procedūrinį sprendimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos procedūrinio sprendimo atsisakyti priimti ieškovo Prašymą priėmimo dienos išsiunčia jį ieškovui.“

1.5.9. Įrašau 14.4 punkte po žodžio „sprendimų“ žodžius „ir procedūrinių sprendimų“.

1.5.10. Išdėstau 14.5 punktą taip:

14.5. apskųsti Tarnybos procedūrinius sprendimus;“.

1.5.11. Papildau naujais 14.6 ir 14.7 punktais (ankstesnį 14.6 punktą laikant atitinkamai 14.8 punktu):

14.6. naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas, Lietuvos Respublikos pašto įstatymas ir Taisyklės;

14.7. ginčo šalys, Tarnybai išnagrinėjus ginčą iš esmės ar nutraukus ginčo nagrinėjimą, turi teisę kreiptis tiesiogiai į teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės;“.

1.5.12. Papildau 211 punktu:

211. Atsakovui Taisyklių 21 punkto nustatyta tvarka informavus Tarnybą, kad ginčas gali būti išspręstas taikiai, Tarnyba per 3 darbo dienas nuo informacijos apie taikų ginčo sprendimo būdą gavimo dienos raštu informuoja apie tai ieškovą.“

1.5.13. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Jeigu ieškovas nesutinka su atsakovo siūlomu taikiu ginčo sprendimo būdu, jis apie tai informuoja Tarnybą per 5 dienas nuo Taisyklių 211 punkte nurodyto Tarnybos rašto gavimo dienos.“

1.5.14. Išdėstau 33 punktą taip:

33. Ginčas Tarnyboje turi būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą ginčo nagrinėjimas negali būti baigtas, Tarnybos motyvuotu procedūriniu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Tarnyba per 3 darbo dienas nuo procedūrinio sprendimo priėmimo dienos informuoja ieškovą ir atsakovą apie priimtą procedūrinį sprendimą dėl ginčo nagrinėjimo termino pratęsimo.“

1.5.15. Išdėstau 36 punktą taip:

36. Tarnyba procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos procedūrinio sprendimo palikti ginčą nenagrinėtą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:“.

1.5.16. Papildau 36.6 punktu:

36.6. atsakovas pripažino Prašymą.“

1.5.17. Išdėstau 37 punktą taip:

37. Tarnyba procedūriniu sprendimu sustabdo ginčo nagrinėjimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos procedūrinio sprendimo sustabdyti ginčo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:“.

1.5.18. Pripažįstu netekusiu galios 43 punktą.

1.5.19. Išdėstau 47 punktą taip:

47. Tarnybos procedūriniai sprendimai atsisakyti priimti Prašymą pagal Taisyklių 12 punktą, palikti ginčą nenagrinėtą pagal Taisyklių 36 punktą ar sustabdyti ginčo nagrinėjimą pagal Taisyklių 37 punktą, taip pat kiti procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, užkertantys kelią tolesniam ginčo nagrinėjimui, per 7 dienas nuo tokio procedūrinio sprendimo įteikimo ginčo šaliai dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui, mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso XVI skyriaus antrojo skirsnio nuostatomis. Vilniaus apygardos teismo nutartis dėl tokio Tarnybos procedūrinio sprendimo neskundžiama.“

1.5.20. Išdėstau 49 punktą taip:

49. Tarnybos sprendimas įsiteisėja ir yra privalomas vykdyti pasibaigus terminui, nustatytam Taisyklių 48 punkte, per kurį ginčo šalys turi teisę kreiptis tiesiogiai į bendrosios kompetencijos teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės. Tarnybos procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, įsigalioja ir yra privalomi vykdyti nuo jų priėmimo dienos.“

1.5.21. Papildau 491 punktu:

491. Tarnybos sprendimas (taip pat ir nagrinėjant ginčą priimti procedūriniai sprendimai) yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 10 metų nuo jo priėmimo.“

1.5.22. Išdėstau priedo žymą taip:

„Ginčų tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei ginčų tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų nagrinėjimo taisyklių priedas.“

1.5.23. Išdėstau priedo preambulę taip:

„Būdamas ginčų tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų arba ginčų tarp naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų nagrinėjime dalyvaujančiu valstybės tarnautoju, komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, ekspertu, vertėju,“.

2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo šio įsakymo 1.5 punkte nurodytų taisyklių nustatyta tvarka priimti nagrinėti ginčai baigiami nagrinėti pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos. Ginčo nagrinėjimo pabaiga laikomas ginčo nagrinėjimo rezultatus įtvirtinančio Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo ar Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos procedūrinio sprendimo palikti ginčą nenagrinėtą priėmimas.

3. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

Direktorius                                                                         Feliksas Dobrovolskis

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos tarybos

2013 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. (1.4) TN-5