LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL GREIČIO RIBOTUVŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 223

Vilnius

 

Įgyvendindamas Europos Tarybos direktyvą 92/6/EEC „Dėl greičio apribojimo prietaisų įrengimo kai kurioms motorinių transporto priemonių kategorijoms ir šių prietaisų naudojimo Bendrijoje“ ir direktyvą 92/24/EEC „Dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų greičio ribojimo prietaisų ar panašių įmontuotų greičio ribojimo sistemų“,

1. Tvirtinu Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad motorinėse kelių transporto priemonėse, kurioms pagal jų konstrukciją reikalingi greičio ribotuvai, jie privalo būti pradėti naudoti ne vėliau kaip:

2.1. nuo 2001 m. sausio 1 d., kai šiomis transporto priemonėmis vykdomi tarptautiniai vežimai;

2.2. nuo 2003 m. sausio 1 d., kai šiomis transporto priemonėmis vykdomi vidaus vežimai.

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   RIMANTAS DIDŽIOKAS


PATVIRTINTA

susisiekimo ministro

2000 08 16 įsakymu Nr. 223

 

GREIČIO RIBOTUVŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato reikalavimus greičio ribotuvams, jų įrengimui ir naudojimui Lietuvos Respublikoje registruotose kelių transporto priemonėse (toliau – transporto priemonėse).

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Europos Tarybos direktyva 92/6/EEC „Dėl greičio apribojimo prietaisų įrengimo kai kuriose motorinėse transporto priemonių kategorijose ir šių prietaisų naudojimo Bendrijoje“ ir direktyva 92/24/EEC „Dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų greičio ribojimo prietaisų ar panašių įmontuotų greičio ribojimo sistemų“.

3. Greičio ribotuvai įrengiami Lietuvos Respublikoje registruotose M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t, ir N3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse.

4. Įrengiami greičio ribotuvai turi būti sertifikuoti pagal Europos Tarybos direktyvą 92/24/EEC.

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

5. Motorinė kelių transporto priemonė – tai varikliu varoma transporto priemonė, skirta naudoti kelyje ir turinti ne mažiau kaip keturis ratus, išskyrus traktorius ir specialiąsias žemės bei miškų ūkio mašinas.

6. M3 klasė – motorinė kelių transporto priemonė, skirta keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t.

7. N3 klasė – motorinė kelių transporto priemonė, skirta kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 12 t.

8. Greičio ribotuvas – prietaisas, ribojantis transporto priemonės greitį iki nustatyto dydžio.

9. Greičio ribotuvo nustatymas- maksimalaus leidžiamo greičio dydžio nustatymas konkrečiam automobiliui.

 

III. REIKALAVIMAI GREIČIO RIBOTUVAMS, JŲ ĮRENGIMUI IR NAUDOJIMUI

 

10. Greičio ribotuvai turi atitikti šiuos reikalavimus:

10.1. turi būti nustatyti taip, kad važiuojant transporto priemone, nepaisant galimos vibracijos poveikio, didžiausias greitis būtų ne didesnis kaip 5% už leistiną; nusistovėjusio greičio svyravimas – ne didesnis kaip 4%;

10.2. turi būti atsparūs korozijai, apsaugoti nuo galimo pašalinių asmenų charakteristikų ir parametrų keitimo; bet kuriuo atveju neturi būti galima pakeisti nustatyto leistino greičio dydžio;

10.3. greičio ribotuvas ir jo veikimui būtinos jungtys turi būti apsaugotos nuo bet kurio reguliavimo ar energijos tiekimo nutraukimo jį plombuojant;

10.4. neturi įjungti transporto priemonės darbinės stabdžių sistemos; greičio lėtinimui gali būti naudojama tik pagalbinio stabdžio sistema;

10.5. neturi įtakoti transporto priemonės greičio, kai yra paspaudžiamas akceleratoriaus pedalas, važiuojant mažesniu greičiu už leidžiamą;

10.6. turi veikti nepriklausomai nuo naudojamo akceleratoriaus valdymo įtaiso, jei yra daugiau nei vienas toks įtaisas, pasiekiamas iš vairuotojo sėdimos vietos;

10.7. turi patikimai veikti transporto priemonės elektromagnetinėje aplinkoje, taip pat nedaryti įtakos kitų prietaisų veikimui.

11. Reikalavimai greičio ribotuvų įrengimui:

11.1. įrengus greičio ribotuvą ar jį suremontavus, greičio ribotuvas turi būti nustatomas pagal greičio ribotuvo gamintojo nustatytą metodiką;

11.2. greičio ribotuvas plombuojamas gamyklos gamintojos nustatyta tvarka, bei jos nustatytose vietose.

12. Greičio ribotuvų įrengimą, nustatymą ir plombavimą Lietuvos Respublikoje gali atlikti tik ta įmonė, kuri turi teisę įrengti, remontuoti, reguliuoti ir aptarnauti tachografus.

13. Reikalavimai greičio ribotuvų naudojimui:

13.1. greičio ribotuvai turi užtikrinti ne didesnį kaip:

13.1.1. 100 km/h važiavimo greitį M3 klasės transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t;

13.1.2. 90 km/h važiavimo greitį N3 klasės transporto priemonėms;

13.1.3. 85 km/h važiavimo greitį pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms;

13.2. transporto priemonėse, kuriose įrengti greičio ribotuvai, vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje turi būti lentelė, kurioje nurodytas maksimalus leistinas šio automobilio greitis.

14. Greičio ribotuvai neprivalomi transporto priemonėms:

14.1. kurių maksimalus projektinis greitis yra mažesnis nei šių Taisyklių 13.1 punkte nustatytos ribos;

14.2. kurias naudoja karinių pajėgų ir civilinės gynybos tarnybos;

14.3. kurias naudoja priešgaisrinės ir kitos skubios pagalbos tarnybos bei padaliniai, atsakingi už viešosios tvarkos palaikymą;

14.4. kurios skirtos miestuose atlikti komunalines paslaugas;

14.5. kurios pagamintos iki 1988 m. sausio 1 d.

______________