LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL STATYBOS TECHNINIŲ REGLAMENTŲ STR 1.06.01:1999 „STATINIO PROJEKTO IR STATINIO EKSPERTIZĖ“ IR STR 1.02.04:1999 „STATINIŲ PROJEKTŲ EKSPERTIZĖS IR STATINIŲ EKSPERTIZĖS ĮMONIŲ ATESTAVIMAS“ PATVIRTINIMO IR STR 1.02.03:1997 „PROJEKTAVIMO IR STATYBOS ĮMONIŲ ATESTAVIMAS“ BEI STR 1.01.01:1996 „NORMATYVINIŲ STATYBOS TECHNINIŲ DOKUMENTŲ SISTEMA, JŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS“ DALINIO PAKEITIMO

 

1999 m. liepos 28 d. Nr. 234

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų (Žin., 1998, Nr. 84-2353) 6.4 punktu:

1. Tvirtinu statybos techninius reglamentus STR 1.06.01:1999 „Statinio projekto ir statinio ekspertizė“ ir STR 1.02.04:1999 „Statinių projektų ekspertizės ir statinių ekspertizės įmonių atestavimas“.

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodyti reglamentai įsigaliotų nuo 1999 10 01.

3. Laikau netekusiais galios nuo reglamento įsigaliojimo dienos šiuos įsakymus:

3.1. Statybos ir urbanistikos ministerijos 1996 10 01 įsakymą Nr. 130 „Dėl organizacinio tvarkomojo techninio reglamento „Statinių projektų ir statinių ekspertizė STR 1.06.01:1996“ patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 98-2249; 1996, Nr. 115-2685; 1997, Nr. 114-2903);

3.2. aplinkos ministro 1998 12 21 įsakymą Nr. 266 „Dėl Statybos ir urbanistikos ministerijos 1996 11 15 įsakymo Nr. 158 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr. 113-3172).

4. Nustatau, kad:

4.1. įmonės, kurios užsiima ar nori užsiimti statinių projektų ekspertizės ar statinių ekspertizės veikla, privalo ne vėliau kaip iki 2000 01 01 gauti Aplinkos ministerijos šios veiklos atestatą STR 1.02.04:1999 nustatyta tvarka;

4.2. įmonės, kurios turi buvusios Statybos ir urbanistikos ar Aplinkos ministerijos išduotus statinių projektų ir statinių ekspertizės veiklos galiojančius atestatus, išduotus STR 1.02.03:1997 nustatyta tvarka, gali tęsti šią veiklą iki 2000 06 01, o pasibaigus šiam terminui jos gali užsiimti minėta veikla tik gavusios naujus atestatus STR 1.02.04:1999 nustatyta tvarka;

4.3. įmonės, nurodytos šio įsakymo 4.2 punkte, kurių atestatuose įrašyta ypatingos svarbos statinių projektų ekspertizės bei šių statinių ekspertizės veikla, turi teisę atlikti taip pat visų kitų statinių, tarp jų statomų visuomenės lėšomis projektų ekspertizę bei šių statinių ekspertizę, su sąlyga, kad statytojai (užsakovai), pasirinkdami ekspertizės rangovą, vadovausis STR 1.06.07:1999 24 punktu.

5. Iš dalies keičiu statybos techninį reglamentą STR 1.02.03:1997“ Projektavimo ir statybos įmonių atestavimas“ (Žin., 1997, Nr. 27-653, Nr. 116-2980):

5.1. iš 1.4 punkto išbraukiu žodį „ekspertizė“ ir šį punktą išdėstau taip:

1.4. Reglamento nustatyta tvarka atestuojamos taip pat įmonės, kurių įstatuose įrašyta veikla, susijusi su ypatingos svarbos statinių projektavimu ir statyba (tyrinėjimas, techninė priežiūra, montavimas, paleidimas ir derinimas, konsultavimas bei kita)“;

5.2. išbraukiu 3.2.2 punktą.

6. Iš dalies keičiu statybos techninį reglamentą STR 1.01.01:1996 „Normatyvinių statybos techninių dokumentų sistema, jų rengimas ir tvirtinimas“ (Žin., 1996, Nr. 93-2197):

6.1. 1 lentelės 3 punkto dešinę skiltį išdėstau taip:

„Įstaigų, organizacijų ir įmonių rengiamos ir tvirtinamos (priimamos) statybos taisyklės nustato statinių (jų dalių) projektavimo, statybos (naujos statybos, rekonstravimo, remonto), statinių ekspertizės projektų ir statinių ekspertizės būdus bei procedūras, įgalinančias įgyvendinti statybos techninių reglamentų nustatytus reikalavimus“.

7. Aplinkos ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiu žodžiu „reglamentas“.

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                                        DANIUS LYGIS


 

Patvirtinta

aplinkos ministro

1999 07 28 įsakymu Nr. 234

 

Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas

STR 1.06.01:1999

 

Statinio projekto ir statinio ekspertizė

 

I. Taikymo sritis. bendrosios nuostatos

 

1. Šis statybos techninis reglamentas (toliau – reglamentas) nustato statinio projekto ir statinio ekspertizės tvarką bei jos reikalavimus nepriklausomai nuo statybos finansavimo šaltinių ir statinio nuosavybės formos.

2. Reglamentas yra privalomas juridiniams ir fiziniams asmenims – statybos proceso dalyviams [5.1], projektų ir statinių ekspertizės rangovams bei valstybės institucijoms, vykdančioms statybos valstybinę priežiūrą ir statybos specialiųjų reikalavimų valstybinę priežiūrą.

3. Šis reglamentas nenustato statinio projekto specialiųjų ekspertizių ir projekto pagrindinės technologinės dalies ekspertizės tvarkos:

3.1. projekto specialiųjų ekspertizių tvarką nustato statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijos jų patvirtintais dokumentais pagal Vyriausybės joms priskirtas priežiūros sritis [5.5];

3.2. projekto technologinės dalies ekspertizę organizuoja statytojas (užsakovas), savo nuožiūra pasirinkdamas ekspertizės rangovą iš mokslo studijų institucijų, prestižinių gamybos įmonių ir pan.;

3.3. visais atvejais, kai atliekama specialioji projektų ekspertizė ar projekto pagrindinės technologinės dalies ekspertizė, ji turi būti atlikta iki bendrosios ekspertizės ir jos išvados pateikiamos projekto ekspertizės rangovui kartu su ekspertuojamu projektu;

3.4. jei specialioji ekspertizė atliekama tų statinių projektų, kurių bendroji ekspertizė neprivaloma, specialiosios ekspertizės išvados įforminamos ir pateikiamos projektuotojui ir statytojui (užsakovui) kaip savarankiškos ekspertizės išvados.

4. Esminiai reglamento reikalavimai surašyti normaliu (stačiu) šriftu, o juos detalizuojantys ir paaiškinantys reikalavimai – pasvirusiu šriftu. Nepriklausomai nuo šrifto formos visi reikalavimai yra privalomi.

 

II. NUorodos

 

5. Šiame reglamente pateikiamos nuorodos į teisės aktus:

5.1. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-788; 1997, Nr. 65-1551);

5.2. Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymas (Žin.,1996, Nr. 119-2771; 1997, Nr. 59 – 1368, Nr. 66-1605, Nr. 112-2825);

5.3. Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymas (Žin.,1996, Nr. 84-2000; 1997, Nr. 117 – 3000; 1999, Nr. 56-1809);

5.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas 1996 07 15 Nr. 838 „Dėl valstybinės reikšmės statinių“ (Žin.,1996, Nr. 68-1651);

5.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas 1997 04 16 Nr. 370 „Dėl teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros nuostatų patvirtinimo“ (Žin.,1997, Nr. 34-851);

5.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas 1996 07 22 Nr. 873 „Dėl ypatingos svarbos statinių, kuriuos projektuoti ir statyti turi teisę projektavimo ir statybos verslo įmonės, gavusios Aplinkos ministerijos kvalifikacijos atestatą šiai veiklai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 70-1698; 1998, Nr. 110-3037);

5.7. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.02.01:1996 „Specialistų, dirbančių teritorijų planavimo ir pagrindinėse statybos techninės veiklos srityse, atestavimas „ (Žin., 1996, Nr. 112-2560; 1999, Nr. 37-1141);

5.8. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.05.01:1997 „Statinio projekto rengimo tvarka“ (Žin., 1997, Nr. 32-807, Nr. 114-2902);

5.9. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.05.02:1997 „Statinio projekto sudėtis“(Žin., 1997, Nr. 41-1023, Nr. 114-2904);

5.10. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.05.03:1997 „Statinių projektavimo sąlygų nustatymo, statinių projektų derinimo ir jų tvirtinimo tvarka“ (Žin., 1997, Nr. 101-2559; 1998, Nr. 34-924);

5.11. Statinių techninis reglamentas (esminiai reikalavimai) (Žin., 1995, Nr. 90-2031);

5.12. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.06.02:1997 „Statinio projekto, statinio ekspertizės vadovo veikla“(Žin., 1997, Nr. 12–255);

5.13. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.12.01:1996 „Statinio avarinės būklės pripažinimo tvarka“ (Žin., 1996, Nr. 114-2645; 1997, Nr. 116-2983);

5.14. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.02.03:1997 „Projektavimo ir statybos įmonių atestavimas“ (Žin., 1997, Nr. 27-653, Nr. 116-2980);

5.15. Detaliųjų planų taisyklės D1-96 (Žin., 1996, Nr. 119-2806).

 

III. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6. Reglamente vartojamos sąvokos „statinys“, „projektuotojas“, „statytojas (užsakovas)“, „visuomenės lėšos“, „valstybinės reikšmės statiniai“, „normatyvinis statybos dokumentas“, „statinio projektas“, „specialieji reikalavimai“ yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 2 straipsnyje. Kitos sąvokos pateikiamos šiame skirsnyje:

6.1. statybą reglamentuojantys teisės aktai – įstatymai, kiti teisės aktai (tarp jų – statybos techniniai reglamentai, statybos specialiųjų reikalavimų normatyviniai dokumentai);

6.2. statinio projekto ekspertizė (toliau – projekto ekspertizė) – bendrasis dviejų projekto ekspertizės rūšių – bendrosios ir dalinės – apibrėžimas, projekto patikrinimas, kaip jis atitinka statybą reglamentuojančių teisės aktų ir privalomųjų dokumentų projektui rengti reikalavimus;

6.3. bendroji projekto ekspertizė – projekto dalinių ekspertizių visuma ir viso projekto kokybės patikrinimas, kurį atliekant išnagrinėjama:

• atskirų projekto dalių (specializuotų projektų) sprendinių tarpusavio sąveika ir jų suderinimas;

• dalinių ekspertizių kokybė, jų rezultatų tarpusavio sąveika ir suderinimas;

• ar viso statinio projekto sprendiniai atitinka statybą reglamentuojančių teisės aktų bei privalomųjų dokumentų projektui rengti reikalavimus;

• projekto tinkamumas tvirtinti ir įgyvendinti;

6.4. dalinė projekto ekspertizė – bendrosios ekspertizės dalis; tam tikros projekto dalies (specializuoto projekto) ar atskirų sprendinių patikrinimas, kurį atliekant nustatoma tos projekto dalies (specializuoto projekto) sprendinių kokybė, kaip jie atitinka statybą reglamentuojančių teisės aktų ir privalomųjų dokumentų tai projekto daliai rengti reikalavimus;

6.5. specialioji projekto ekspertizė – savarankiška projekto ekspertizė, kurią atlieka statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijos pagal joms priskirtas priežiūros sritis [5.5] ir jų nustatyta tvarka;

6.6. projekto valstybinė ekspertizė – branduolinės energetikos objekto projekto ekspertizė [5.2];

6.7. statinio ekspertizė – bendrasis dviejų statinio ekspertizės rūšių – techninės ir finansinės ekonominės – apibrėžimas; patikrinimas, kuriuo nustatoma, ar statomas (pastatytas) statinys atitinka patvirtinto statinio projekto sprendinius, statybą reglamentuojančių teisės aktų nustatytus reikalavimus;

6.8. statinio techninė ekspertizė – statinio techninės būklės patikrinimas, kuriuo nustatoma, kaip statinys ar jo atskira dalis atitinka pirmąjį statinio esminį reikalavimą (mechaninis atsparumas ir pastovumas) [5.1];

6.9. statinio finansinė ekonominė ekspertizė – patikrinimas, kuriuo nustatoma, ar dokumentais įformintos statybos darbų apimtys ir darbų vertės atitinka įvykdytas darbų apimtis ir įvykdytų darbų vertes, ir išnagrinėjami kiti statinio finansiniai ekonominiai rodikliai (pagal šio reglamento reikalavimus);

6.10. bendrosios projekto ekspertizės vadovas – fizinis asmuo, specialistas, atestuotas nustatytąja tvarka [5.7], atliekantis bendrąją ekspertizę, pasirašantis bendrosios ekspertizės aktą ir atsakantis už projekto bendrosios ekspertizės kokybę bei išvadas;

6.11. dalinės projekto ekspertizės vadovas – fizinis amuo, specialistas, atestuotas nustatytąja tvarka [5.7], atliekantis dalinę ekspertizę, pasirašantis dalinės ekspertizės aktą ir atsakantis už projekto dalinės ekspertizės kokybę bei išvadas;

6.12. statinio ekspertizės vadovas – fizinis asmuo, specialistas, atestuotas nustatytąja tvarka [5.7], atliekantis techninę ar finansinę ekonominę ekspertizę, pasirašantis statinio techninės ar finansinės ekonominės ekspertizės aktą ir atsakantis už statinio ekspertizės kokybę bei išvadas;

6.13. ekspertizės rangovas – juridinio asmens teises turinti įmonė, kuriai Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka suteikta teisė atlikti projekto bendrąją ar dalinę ekspertizę arba statinio ekspertizę ir kuri pagal sutartį su statytoju (užsakovu) ją atlieka;

6.14. statiniai, kurių statyba susijusi su kelių apskričių interesais – infrastruktūros statiniai (keliai, inžineriniai tinklai, energijos šaltiniai ir kt.), išdėstyti ne mažiau kaip dviejų apskričių teritorijose, ar kiti statiniai, skirti tenkinti tose apskrityse gyvenančių ir dirbančių žmonių, ūkio ar kitos veiklos reikmes (ligoninės, mokyklos ir pan.);

6.15. pagrindinė technologija – gamybinės veiklos statinių – pagrindinių cechų technologija, energetikos statinių – energetikos gamybos ar jos perdavimo technologija, nuotėkų valymo įrenginių – valymo technologija, tiesinių – jų paskirtis (elektros tiekimas, vandens tiekimas ir pan.). Terminas „technologija“ apima taip pat technologines inžinerines sistemas;

6.16. privalomieji dokumentai projektui rengti – projektavimo užduotis, teritorijų planavimo dokumentai, projektavimo sąlygų sąvadas, statybiniai tyrimai (tyrinėjimai) [5.8];

6.17. branduolinės energetikos objektai – atominės elektrinės, branduoliniai reaktoriai, branduolinių medžiagų saugyklos, jų perdirbimo objektai [5.2];

6.18. statinio inžinerinės sistemos – statinyje įrengtos inžinerinės sistemos, skirtos tenkinti statinyje gyvenančių ir dirbančių žmonių poreikius, naudoti statinį (kaip konstrukcinę sistemą), jį prižiūrėti, vandentiekio, nuotėkų, šildymo ir vėdinimo, oro kondicionavimo, dujų, elektros, telekomunikacijų bei informacijos linijų, priešgaisrinės saugos ir gaisro aptikimo bei gesinimo, šiukšlių pašalinimo, liftų (žmonėms) ir kitos sistemos bei jų reguliavimo, valdymo, automatizavimo ir signalizacijos sistemos.

Sąvoka „statinio inžinerinės sistemos“ apima tų sistemų įrenginius, įtaisus, prietaisus, vamzdynus, elektros ir telekomunikacijų linijas. Atskirais atvejais šios sistemos gali būti mišrios paskirties (statinio ir technologinės);

6.19. technologinės inžinerinės sistemos – sistemos, skirtos statinyje vykstantiems technologijos procesams ir technologinių įrenginių normaliam darbui užtikrinti. Tai gamybinės paskirties – vandentiekio, nuotėkų, šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo, dujų, elektros, telekomunikacijų bei informacijos linijų, priešgaisrinės saugos ir gaisro aptikimo bei gesinimo, šiukšlių pašalinimo, atliekų surinkimo, krovininių liftų bei kitos sistemos ir jų reguliavimo, valdymo, automatizavimo ir signalizacijos sistemos.

 

IV. Projekto ekspertizės privalomumas

 

7. Bendroji ekspertizė yra privaloma šių naujai statomų ir rekonstruojamų statinių projektų [5.1]:

7.1. ypatingos svarbos statinių (tarp jų – valstybinės reikšmės statinių ir ypatingos svarbos statinių kategorijai priskirtų, visuomenės lėšomis statomų statinių);

7.2. visuomenės lėšomis statomų statinių, kurie nepriskirti prie ypatingos svarbos statinių, pagal šio reglamento A priedą;

7.3. statinių, kurių statyba susijusi su kelių apskričių interesais;

7.4. daugiabučių daugiaaukščių (aukštesnių kaip du aukštai) gyvenamųjų namų ar kitos paskirties daugiaaukščių pastatų rekonstravimo:

7.4.1. kai keičiamos, stiprinamos namo ar kitos paskirties pastato laikančiosios konstrukcijos ar jų dalys (bendrojo naudojimo patalpose, butuose ar kitos paskirties patalpose) arba didinamos jų apkrovos;

7.4.2. kai keičiamos, pertvarkomos namo ar kitos paskirties pastato bendrosios statinio inžinerinės sistemos ar jų dalys (bendrojo naudojimo patalpose, butuose, kitos paskirties patalpose).

8. Kitų projektų, nenurodytų šio reglamento 7 punkte, bendroji ekspertizė yra neprivaloma. Statytojas (užsakovas) turi teisę ją organizuoti savo iniciatyva, pats nustatydamas ekspertizės rūšį ir ekspertizės objektą.

9. Ekspertuojamas nustatytąja tvarka [5.10] suderintas techninis projektas [5.8], [5.9].

10. Darbo projekto [5.8], [5.9] konstrukcinės dalies (specializuoto projekto) ekspertizė privaloma:

10.1. jei tai nurodyta techninio projekto bendrosios ekspertizės išvadose;

10.2. statinių rekonstravimo darbo projektų, nurodytų šio reglamento 7.4 punkte.

11. Jei statinio projektą sudaro tik viena projekto dalis, bendroji ekspertizė neatliekama (užtenka dalinės ekspertizės).

 

V. STATINIO EKSPERTIZĖS PRIVALOMUMAS

 

12. Statinio ekspertizė yra privaloma, kai:

12.1. įvyko statomo ar naudojamo statinio avarija (ar prognozuojama jos grėsmė), pastebėtos statinio deformacijos;

12.2. statybos metu pastebėti projekto sprendinių ar statybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimai, dėl kurių gali kilti avarijos grėsmė;

12.3. statybos metu nustatyti nekokybiški projekto sprendiniai, dėl kurių gali kilti avarijos grėsmė;

12.4. būtina nustatyti (ištirti) daugiabučio daugiaaukščio gyvenamojo namo laikančiųjų konstrukcijų techninę būklę (iki rekonstravimo projekto parengimo).

13. Visais šio reglamento 12 punkte nurodytais atvejais raštu pareikalauti, kad statytojas (užsakovas) atliktų statinio ekspertizę, turi teisę šios institucijos:

13.1. Aplinkos ministerija;

13.2. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos;

13.3. apskrities valdytojo administracijos valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos tarnyba;

13.4. statytojas (užsakovas) – savo iniciatyva ar projekto vadovui, autorinės priežiūros vadovui pasiūlius;

13.5. įmonės, kuriai priklauso statinys, steigėjas;

13.6. statinio naudotojas;

13.7. Kultūros vertybių apsaugos departamentas (tik statinių, priskirtų prie nekilnojamųjų kultūros vertybių).

14. Statinio finansinė ekonominė ekspertizė privaloma, kai:

14.1. siekiama patikrinti, ar visuomenės lėšomis statomo statinio statybos darbų perdavimo ir priėmimo aktuose nurodytos darbų apimtys ir apmokėjimo už darbus išlaidos atitinka faktiškas darbų apimtis ir išlaidas;

14.2. reikia nustatyti statomo statinio vertę;

14.3. reikia patikrinti, ar visuomenės lėšomis statomuose (pastatytuose) statiniuose panaudotų brangių statybinių medžiagų, statybos gaminių (dirbinių) ir įrenginių komforto lygis neviršija projekto techninėse specifikacijose nustatytų reikalavimų [5.8], [5.9].

15. Statinio finansinė ekonominė ekspertizė atliekama bet kurios šio reglamento 13 punkte nurodytos institucijos (subjekto) reikalavimu.

16. Kitais atvejais, nenurodytais šio reglamento 12 – 15 punktuose, statinio ekspertizė yra neprivaloma ir ją organizuoja statytojas (užsakovas) ar statinio naudotojas savo iniciatyva, jei mano, kad tai būtina.

17. Statinio ekspertizės rūšį (techninę, ekonominę finansinę ar abi) nustato šio reglamento 13 punkte nurodyta institucija (inicijavusi ekspertizę), kuri taip pat parengia konkrečią užduotį statinio ekspertizei atlikti ir ją pateikia statytojui (užsakovui).

18. Statinio ekspertizė atliekama:

18.1. viso statinio;

18.2. atskirų statinio dalių, tam tikrų laikančiųjų konstrukcijų ir pan.

 

VI. PROJEKTO IR STATINIO EKSPERTIZIŲ UŽSAKOVAI

 

19. Projekto bendrosios ir dalinių ekspertizių užsakovas (nepriklausomai nuo to, ar ji yra privaloma pagal šio reglamento 7 punktą, ar inicijuota pagal šio reglamento 8 punktą) yra statytojas (užsakovas).

20. Statytojas (užsakovas) sudaro sutartį su projekto ekspertizės rangovu (pasirinkdamas žemiau nurodytus atvejus):

20.1. su vienu rangovu projekto bendrajai ekspertizei ir dalinėms (visų projekto dalių arba tik kai kurių) ekspertizėms atlikti;

20.2. su atskirais rangovais, iš kurių vienas atlieka projekto bendrąją, o kiti – dalinę ekspertizę.

21. Projekto bendrosios ekspertizės rangovas, kuriam statytojas (užsakovas) yra užsakęs bendrąją ir dalines ekspertizes, atlieka šias ekspertizes pats arba užsako jas atlikti subrangovams, sudarydamas su jais ekspertizės subrangos sutartis.

22. Statinio ekspertizės (techninės ar finansinės ekonominės), nepriklausomai kas ją inicijavo, užsakovas yra statytojas (užsakovas).

 

VII. PROJEKTO IR STATINIO EKSPERTIZIŲ RANGOVAI

 

23. Projekto ir statinio ekspertizės rangovai turi būti atestuoti nustatytąja tvarka [5.14].

24. Statytojas (užsakovas) ar kitas ekspertizės užsakovas turi teisę pasirinkti projekto ar statinio ekspertizės rangovą (subrangovą) iš nustatytąja tvarka [5.14] atestuotų įmonių:

24.1. kai ekspertizės paslaugoms pirkti taikomas Viešojo pirkimo įstatymas – šio įstatymo nustatyta tvarka;

24.2. kai atliekama ypatingos svarbos statinių, priskirtų valstybinės reikšmės statiniams, projektų ekspertizė – tik konkurso tvarka [5.1];

24.3. kitais atvejais – statytojo (užsakovo) nuožiūra.

25. Ekspertizės rangovas (subrangovas) turi teisę sudaryti sutartį ekspertizei atlikti tik tų projektų ar statinių (jų grupių, darbo sričių [5.7]), kurie nurodyti rangovo veiklos atestate [5.14].

26. Ekspertizės rangovas (subrangovas) neturi teisės ekspertuoti jo ar projektavimo subrangovų parengto statinio projekto ir jo atskirų dalių (specializuotų projektų).

27. Ekspertizės rangovas (subrangovas) neturi teisės ekspertuoti statinio, pastatyto ar statomo pagal jo ar jo subrangovų parengtą projektą.

28. Ekspertizės rangovas (subrangovas) neturi teisės ekspertuoti statinio, jei jis yra (buvo) šio statinio statybos rangovas (ar subrangovas).

29. Ekspertizės rangovas (subrangovas) neturi teisės ekspertuoti statinio, jei jis yra šio statinio naudotojas.

 

VIII. PROJEKTO IR STATINIO EKSPERTIZĖS VADOVAI

 

30. Ekspertizės rangovas projekto ir statinio ekspertizę privalo pavesti atlikti tik nustatytąja tvarka atestuotam [5.7] ekspertizės vadovui.

31. Ekspertizės vadovas turi teisę atlikti tik jo kvalifikacijos atestate nurodytoms pagrindinėms statinių grupėms ir darbo sritims [5.7] priskiriamų statinių projektų ar statinių ekspertizę.

32. Projekto ekspertizės vadovas neturi teisės atlikti konkretaus projekto ekspertizės, jei jis yra (buvo) šio projekto vadovas, projekto dalies vadovas, dalyvauja ar dalyvavo rengiant projektą.

33. Statinio ekspertizės vadovas neturi teisės atlikti konkretaus statinio ekspertizės, jeigu jis:

33.1. yra (buvo) šio statinio projekto vadovas, projekto dalies vadovas ar dalyvavo rengiant projektą;

33.2. yra (buvo) šio statinio statybos vadovas ar specialiųjų darbų vadovas;

33.3. yra šio statinio savininkas ar jo naudotojas.

 

IX. Projekto ekspertizės sudėtis

 

34. Atliekant projekto ekspertizę, tikrinami tik esminiai projekto sprendiniai.

35. Atliekant projekto ekspertizę, tikrinama, ar projekto sprendiniai atitinka:

35.1. privalomųjų dokumentų projektui rengti reikalavimus [5.8], [5.15];

35.2. statinio ir jo inžinerines sistemas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

35.3. Direktyvos 89/106 EEC nustatytus šešis esminius statinio [5.11] reikalavimus;

35.4. trečiųjų asmenų interesų apsaugos reikalavimus [5.1];

35.5. projekto derinimo išvadas [5.10];

35.6. techninio projekto [5.8], [5.9] (ekspertuojant darbo projektą) sprendinius;

35.7. statinio paskirties reikalavimus (kaip įvykdyti statinyje planuojamos technologijos ar kitos veiklos reikalavimai, nustatyti atitinkama užduotimi);

35.8. statinyje planuojamos technologijos reikalavimus statiniui ir jo sistemoms projektuoti (pagal technologinę užduotį);

35.9. specialiųjų ekspertizių išvadų reikalavimus.

36. Be 39 punkte išvardytų reikalavimų, atliekant visuomenės lėšomis statomų statinių projektų ekspertizę, taip pat tikrinama:

36.1. ar statinio (atskirų jo patalpų) plotas, tūris bei techninėse specifikacijose nustatyti reikalavimai nėra didesni, palyginti su būtiniausiomis to statinio paskirties reikmėmis;

36.2. orientacinės statinio statybos vertės apskaičiavimai.

37. Atliekant daugiabučio daugiaaukščio gyvenamojo namo (ar kitos paskirties daugiaaukščio pastato, buto (kitos paskirties patalpų) rekonstravimo projekto ekspertizę (žr. šio reglamento 7.4 punktą), tai pat privaloma patikrinti, ar nepažeidžiami (nepabloginami) viso statinio, kaip vienos konstrukcinės sistemos, ar bendrųjų statinio inžinerinių sistemų techniniai reikalavimai.

38. Projekto ekspertizė įforminama ekspertizės aktu, kuris galioja dvejus metus (nuo akto pasirašymo dienos). Jei per šį laiką leidimas statyti (griauti) statinį negautas, ekspertizės išvados turi būti peržiūrėtos, kaip jos atitinka galiojančius statybą reglamentuojančius teisės aktus ir privalomuosius dokumentus projektui rengti, arba atliekama nauja ekspertizė. Tai nustato ekspertizės rangovas ir statytojas (užsakovas), pasirašydami ekspertizės atlikimo sutartį.

39. Ekspertizės akte nurodoma:

39.1. trumpa projekto (dalinės ekspertizės akte – projekto dalies) apžvalga ir jo pagrindiniai techniniai bei ekonominiai rodikliai;

39.2. privalomosios pastabos (nurodymai), kokius projekte nustatytus statybą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus reikia pašalinti;

39.3. neprivalomosios – rekomendacijos ir pasiūlymai projektui patobulinti;

39.4. akto išvados.

40. Projekto dalinės ekspertizės aktą pasirašo projekto dalinės ekspertizės vadovas.

41. Projekto dalinės ekspertizės aktą dalinės ekspertizės rangovas pateikia bendrosios ekspertizės rangovui.

42. Viso projekto ir jo dalių įvertinimas nurodomas projekto bendrosios ekspertizės akte.

43. Projekto bendrosios ekspertizės aktą pasirašo bendrosios ekspertizės vadovas.

44. Projekto ekspertizės rangovas pateikia ekspertizės aktą statytojui (užsakovui), o jo kopijas projektuotojui ir apskrities administracijos valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos tarnybai.

 

X. Projekto ekspertizės AKTO išvados

 

45. Projekto ekspertizės rezultatai ekspertizės akte (žr. šio reglamento 38-44 punktus) apibendrinami projekto ekspertizės akto išvadomis.

46. Projekto ekspertizės išvados priklausomai nuo ekspertizės rezultatų yra šios:

46.1. projektas rekomenduotinas tvirtinti [5.10];

46.2. projektas gali būti tvirtinamas pataisius jį pagal privalomąsias pastabas (nurodymus);

46.3. projektas grąžinamas iš esmės jį pataisyti, po to atliekant pakartotinę ekspertizę;

46.4. projektas nerekomenduotinas tvirtinti;

46.5. būtina pakeisti projektavimo užduotį ar projektavimo sąlygas, jei jos neatitinka statybą reglamentuojančių teisės aktų, normatyvinių statybos ir specialiųjų reikalavimų dokumentų nuostatų, teritorijos detaliojo plano, ir po to, pataisius ar parengus naują projektą, pateikti jį ekspertuoti.

47. Projekto ekspertizės išvados turi būti motyvuotos, su nuorodomis į konkrečius statybą reglamentuojančius teisės aktus.

48. Statinių projektų, kurių ekspertizė privaloma ar neprivaloma (atliekama statytojo (užsakovo) pageidavimu), ekspertizės išvados yra privalomos statytojui (užsakovui) ir projektuotojui.

 

XI. Statinio ekspertizės sudėtis

 

49. Statinio ekspertizės sudėtį nustato ekspertizę inicijavusi institucija (žr. šio reglamento 13 punktą) patvirtintoje užduotyje ekspertizei atlikti.

50. Statinio techninės ekspertizės sudėtis bendruoju atveju yra ši:

50.1. statinio (jo dalių, konstrukcijų) techninės būklės patikrinimas;

50.2. statinio (jo dalių, konstrukcijų) deformacijų (ar jų grėsmės), avarinės būklės (ar avarijos grėsmės) priežasčių (statybą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimai, blogi projektiniai sprendiniai, nepakankamos apimties tyrimai, projektinių sprendinių pažeidimai statybos metu, nepatenkinama statybos darbų kokybė, pašaliniai veiksniai, netinkamas statinio naudojimas ir pan.) nustatymas.

51. Techninės ekspertizės metu atliekami (jei tai būtina):

51.1. statinio (jo dalių, konstrukcijų) bei statinio dalių (sistemų) tyrimai (tyrinėjimai), laboratoriniai bandymai bei skaičiavimai ir jų techninės būklės (patikimumo, laikymo galios, techninių pažeidimų) įvertinimas;

51.2. patikrinimas, ar statybos gaminiai turi atitikties dokumentus.

52. Finansinės ekonominės ekspertizės sudėtis bendruoju atveju yra ši:

52.1. Viešojo pirkimo įstatymo laikymosi, statybos rangos sutarčių vykdymo, finansinių atsiskaitymų tarp rangovo ir užsakovo dokumentų, statybos gaminių pirkimo ir pardavimo dokumentų analizė;

52.2. įvertinimas, kaip darbų atlikimo ir priėmimo aktuose nurodytų darbų apimtys ir vertės atitinka įvykdytas darbų apimtis ir vertes.

53. Statinio finansinės ekonominės ekspertizės metu ekspertizės vadovo nuožiūra gali būti atliekami įvykdytų statybos darbų apimčių kontroliniai matavimai, nustatoma statinio (ar atliktų statybos darbų) vertė (kai to reikalauja ekspertizės užsakovas).

54. Statinio ekspertizė įforminama ekspertizės aktu, kuris priklausomai nuo statinio būklės galioja akte nurodytą laiką. Šiam terminui pasibaigus, ekspertizė turi būti atliekama iš naujo.

55. Statinio techninės ekspertizės akte nurodoma:

55.1. trumpa statinio būklės charakteristika ir priežastys, sukėlusios neigiamas pasekmes statiniui;

55.2. privalomosios pastabos (nurodymai) dėl priemonių statinio būklei pagerinti, avarijos grėsmei [5.13] pašalinti, o jei ji įvyko, – avarijos būklei stabilizuoti (didesnės avarijos grėsmei pašalinti), statinio statybai sustabdyti (ar konservuoti), statiniui nugriauti;

55.3. neprivalomosios – rekomendacijos ir pasiūlymai statinio būklei pagerinti;

55.4. akto išvados.

56. Statinio ekonominės finansinės ekspertizės akte nurodoma:

56.1. statinio faktiškų ekonominių rodiklių palyginimas su projektiniais;

56.2. statybos finansavimo eigos apžvalga (pažeidimai, problemos, finansavimo trukdžiai);

56.3. privalomieji nurodymai dėl statybos finansavimo (pažeidimų likvidavimas, nuolatinio finansavimo užtikrinimas, statinio statybos tęsimas ar sustabdymas dėl stambių pažeidimų ar finansavimo problemų);

56.4. rekomendacijos, pasiūlymai (neprivalomieji) finansavimo problemoms spręsti, trūkumams pašalinti;

56.5. akto išvados.

57. Statinio ekspertizės aktą pasirašo ekspertizės vadovas ir ekspertas.

58. Ekspertizės rangovas pateikia statinio ekspertizės aktą: statytojui (užsakovui) ir ekspertizes inicijavusiai institucijai (žr. šio reglamento 13 punktą), o jei statinys naudojamas – taip pat naudotojui.

 

XII. Statinio ekspertizės akto išvados

 

59. Statinio ekspertizės rezultatai statinio ekspertizės akte (žr. šio reglamento 54–58 punktus) apibendrinami akto išvadomis.

60. Statinio techninės ekspertizės akto išvadose (priklausomai nuo to, ar statinys statomas, pastatytas ar naudojamas) turi būti nurodomi šie konkretūs reikalavimai:

60.1. neatidėliotinos priemonės statinio avarinei būklei [5.13] ir pavojingoms deformacijoms stabilizuoti (avarijos grėsmei išvengti);

60.2. statybą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų pašalinimas;

60.3. projektinių sprendinių pažeidimų (statybos metu) pašalinimas ar pakeitimas (įvertinus esamą padėtį) kitais projektiniais sprendiniais;

60.4. statybos metu nustatytų blogų projektinių sprendinių taisymas ar jų pakeitimas kitais;

60.5. nekokybiškai atliktų statybos darbų pataisymas;

60.6. nekokybiškų statybinių medžiagų, statybos gaminių, dirbinių, įrangos pakeitimas (demontavimas) kokybiškais, o jei pakeisti negalima ar netikslinga, – papildomų priemonių jų kokybei pagerinti įgyvendinimas;

60.7. statybos darbų sustabdymas; statinio konservavimo būtinumas;

60.8. laikinas pastatyto statinio naudojimo sustabdymas (esant deformacijų ar griūties grėsmei);

60.9. kitos (priklausomai nuo statinio faktiškos techninės būklės) priemonės.

61. Statinio ekonominės finansinės ekspertizės akto išvadose turi būti nurodoma:

61.1. priemonės statybos finansavimo trūkumams ir pažeidimams pašalinti;

61.2. pasiūlymai dėl statybos darbų finansavimo (nuolatinio finansavimo užtikrinimo, finansavimo nutraukimo ar laikino jo sustabdymo).

62. Akto išvadoje taip pat nurodoma statomo ar pastatyto statinio vertė (jei tai nurodyta statinio ekspertizę inicijavusios institucijos užduotyje).

63. Statinio ekspertizės akto išvados yra privalomos statytojui (užsakovui), projektuotojui, rangovui, techninės priežiūros vadovui ir apskrities viršininko administracijos valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos tarnybai.

 

XIII. PAKARTOTINĖ PROJEKTO IR STATINIO EKSPERTIZĖ

 

64. Statytojas (užsakovas), nesutinkantis su projekto ar statinio ekspertizės akto išvadomis, turi teisę užsakyti pakartotinę ekspertizę atlikti kitam ekspertizės rangovui ar tam pačiam ekspertizės rangovui su sąlyga, kad ekspertizę atliks kitas ekspertizės vadovas.

65. Statytojas (užsakovas) turi teisę užsakyti visos sudėties projekto ar statinio ekspertizę ar tik tų projekto ar statinio dalių (sistemų), dėl kurių jis nesutinka su pirmosios ekspertizės išvadomis, ekspertizes.

66. Pakartotinė ekspertizė turi būti atlikta pagal visus šio reglamento reikalavimus. Ekspertizės akto išvadose nurodomas pirmosios ekspertizės išvadų įvertinimas.

67. Kai atlikta projekto ar statinio pakartotinė ekspertizė, – kuria ekspertize (pirmine ar pakartotine) vadovautis, – sprendžia statytojas (užsakovas) kartu su pirminę ekspertizę inicijavusia institucija.

 

XIV. Projekto ekspertizės dalyviai, jų pareigos ir teisės

 

68. Projekto ekspertizės dalyviai yra:

68.1. statytojas (užsakovas) [5.1];

68.2. projekto (bendrosios ir dalinės) ekspertizių rangovai bei šių ekspertizių vadovai;

68.3. projektuotojas (atstovaujamas projekto vadovo ir projekto dalių vadovų) [5.1].

69. Statytojas (užsakovas) privalo:

69.1. pateikti statinio projektą ekspertuoti jo pasirinktam ekspertizės rangovui, sudaryti su juo ekspertizės rangos sutartį, o jei ekspertizės rangovas parenkamas konkurso būdu, – iki sutarties sudarymo organizuoti konkursą Viešojo pirkimo įstatymo [5.3] nustatyta tvarka, o kai pagal minėtą įstatymą konkursas neprivalomas ir vykdomas statytojo (užsakovo) iniciatyva, – pagal statytojo (užsakovo) parengtas konkurso sąlygas;

69.2. kontroliuoti, kad projektuotojas nustatytu laiku pataisytų projektą pagal ekspertizės privalomąsias pastabas (nurodymus);

69.3. papildomai sumokėti projektuotojui už projekto pataisymus, jei juos reikia atlikti, kai pagal ekspertizės išvadas keičiama projektavimo užduotis, projektavimo sąlygos ar projektiniai sprendiniai;

69.4. vadovautis privalomosios ekspertizės išvadomis.

70. Statytojas (užsakovas) turi teisę:

70.1. pateikti projektą kitam projekto ekspertizės rangovui atlikti pakartotinę ekspertizę, jei jis nesutinka su ekspertizės išvadomis;

70.2. pritarti ar nepritarti projektų, kurių ekspertizė yra neprivaloma, privalomosioms pastaboms (nurodymams) ir išvadoms.

71. Projekto ekspertizės vadovo teises bei pareigas nustato jo veiklos reglamentas [5.12].

72. Projektuotojas privalo:

72.1. pataisyti projektą pagal privalomosios ekspertizės privalomąsias pastabas (nurodymus) [5.1] ir išvadas nustatytu laiku be papildomo mokesčio, jei projektavimo darbų sutartyje nenumatyta kitaip;

72.2. pataisyti statinio projektą pagal neprivalomosios ekspertizės privalomąsias pastabas (nurodymus) bei išvadas, jei joms pritaria statytojas (užsakovas) nustatytu laiku be papildomo mokesčio, jei projektavimo sutartyje nenumatyta kitaip.

73. Projektuotojas turi teisę atsisakyti vadovautis projekto ekspertizės privalomosiomis pastabomis (nurodymais) ir išvadomis (informuodamas raštu statytoją (užsakovą) bei ekspertizės vadovą), jei jos nepagrįstos statybą reglamentuojančiais teisės aktais, privalomųjų dokumentų statinio projektui rengti nustatytais reikalavimais, ir reikalauti iš statytojo (užsakovo) atlikti pakartotinę ekspertizę.

 

XV. Statinio ekspertizės dalyviai

 

74. Statinio ekspertizės dalyviai yra:

74.1. statytojas (užsakovas) [5.1];

74.2. institucija, inicijavusi statinio ekspertizę (žr. šio reglamento 13 punktą);

74.3. statinio ekspertizės rangovas, ekspertizės vadovas;

74.4. projektuotojas (atstovaujamas projekto vadovo) [5.1].

75. Statytojas (užsakovas) privalo:

75.1. užsakyti atlikti privalomąją statinio ekspertizę ir sudaryti sutartį su ekspertizės rangovu;

75.2. pateikti ekspertizės rangovui projektą (kai atliekama statinio ekspertizė – taip pat ir statybos dokumentaciją), sudaryti visas sąlygas atlikti ekspertizę ir jai reikalingus tyrimus;

75.3. vykdyti privalomosios statinio ekspertizės privalomąsias pastabas (nurodymus) ir išvadas;

75.4. skirti savo atsakingą darbuotoją (kontaktinį asmenį) bendradarbiauti su ekspertizės vadovu ir ekspertais;

75.5. statinio techninės ekspertizės metu, kai reikia atlikti tyrimus, atidengti ekspertizės vadovo nurodytas statinio konstrukcijas bei kitus elementus ir po tyrimų juos vėl uždengti (užtaisyti, atstatyti) jo lėšomis;

75.6. kreiptis į apskrities viršininko administracijos valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos tarnybą dėl statybos darbų sustabdymo, jei tai nurodyta statinio ekspertizės išvadose.

76. Statytojas (užsakovas) turi teisę:

76.1. reikalauti iš rangovo ir projektuotojo įvykdyti statinio ekspertizės privalomąsias pastabas (nurodymus) ir išvadas nustatytais terminais;

76.2. jei jis nesutinka su statinio ekspertizės išvadomis, užsakyti pakartotinę ekspertizę kitam ekspertizės rangovui, pateikiant pirminės statinio ekspertizės išvadas.

77. Statinio ekspertizės vadovo teises bei pareigas nustato jo veiklos reglamentas [5.12].

78. Projektuotojo pareigos ir teisės, susijusios su statinių ekspertize, yra tokios pat kaip ir nustatytosios šio reglamento 71 punkte.

 

XVI. Projekto ir statinio ekspertizės trukmė

 

79. Projekto ir statinio ekspertizės trukmę nustato statytojas (užsakovas) ekspertizės rangos sutartyje.

80. Projekto ekspertizės trukmė, nustatyta ekspertizės rangos sutartyje, turi būti ne ilgesnė kaip:

80.1. bendrosios ekspertizės – 45 kalendorinės dienos;

80.2. dalinės ekspertizės, kai ją atlieka ne bendrosios ekspertizės rangovas, – 30 kalendorinių dienų.

81. Projekto taisymo pagal ekspertizės išvadas trukmė nustatoma projektavimo sutartyje arba statytojo (užsakovo) ir projektuotojo susitarimu, tačiau turi būti ne ilgesnė kaip 60 kalendorinių dienų.

82. Statinio ekspertizės trukmė nustatoma ekspertizės sutartyje priklausomai nuo ekspertizės sudėties.

 

XVII. Atsakomybė ir ginčų sprendimas

 

83. Ekspertizės rangovas atsako už ekspertizės sutarties sąlygų vykdymą įstatymų nustatyta tvarka.

84. Ekspertizės vadovai [5.12] už ekspertizės akte pateiktų privalomųjų pastabų (nurodymų) teisėtumą bei techninį pagrįstumą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

85. Ginčus tarp suinteresuotų šalių, joms dalyvaujant, sprendžia:

85.1. dėl statybos techninių reglamentų reikalavimų aiškinimo – Aplinkos ministerija;

85.2. dėl specialiųjų reikalavimų normatyvinių dokumentų aiškinimo – ministerija ar kita valstybės institucija, patvirtinusi šiuos dokumentus;

85.3. dėl ekspertizės privalomųjų pastabų (nurodymų) ir išvadų – ekspertizės dalyviai (konsensuso tvarka).

86. Ginčų sprendimo trukmė – 10 dienų nuo pareiškėjo kreipimosi dienos.

87. Ginčų sprendimas įforminamas protokolu.

88. Pasitarimą dėl šio reglamento 85.3 punkte nurodyto ginčo organizuoja ir protokoluoja bendrosios ekspertizės vadovas.

89. Šalis, nepatenkinta šio reglamento 85.3 punkte nurodyto ginčo sprendimu, turi teisę inicijuoti pakartotinę ekspertizę.

90. Šalis, nepatenkinta bet kurio ginčo sprendimu, gali apskųsti jį teismui.

 

XVIII. Ekspertizės išlaidų apmokėjimas

 

91. Projekto ekspertizės ir statinio ekspertizės išlaidas sumoka statytojas (užsakovas) pagal ekspertizės rangos sutartinę kainą, nurodytą sutartyje.

92. Pakartotinės ekspertizės išlaidas sumoka jos iniciatorius.

 

XIX. Ataskaitos apie ekspertizės rangovų veiklą

 

93. Ekspertizės rangovai, pasibaigus kalendoriniams metams, privalo ne vėliau kaip per mėnesį pateikti Aplinkos ministerijai ataskaitą apie jų atliktas statinių projektų ir statinių ekspertizes per praėjusius metus.

94. Ataskaitoje apie projektų ekspertizes nurodoma:

94.1. ekspertuotų projektų skaičius – kiek atlikta bendrųjų ir kiek dalinių ekspertizių;

94.2. dažniausiai statinių projektuose pasitaikantys statybą reglamentuojančių statybos teisės aktų pažeidimai;

94.3. pagrindinės projektinių sprendinių klaidos ir neracionalūs projektiniai sprendiniai;

94.4. naujoviškų (ne tradicinių) tinkamų projektinių sprendinių pavyzdžiai;

94.5. visuomenės lėšomis statomų statinių neekonomiškų ir statinio paskirties reikmėms nebūtinų projektinių sprendinių pavyzdžiai (padidinti patalpų plotai bei tūriai; patalpų, kurios neprivalomos pagal statinio paskirtį, projektavimas; nepagrįsti brangios apdailos reikalavimai, statinio statybos orientacinės kainos sumažinimas po projekto ekspertizės ir pan.);

94.6. konkrečių projektuotojų parengtų projektų kokybės įvertinimas (būdingi pavyzdžiai);

94.7. visuomenės lėšomis statomų statinių skaičiuojamosios statybos vertės nepagrįsto padidinimo pavyzdžiai (nurodant konkrečias pinigų sumas);

94.8. pasiūlymai dėl projektavimo įmonių ar projekto vadovų (projekto dalių vadovų) kvalifikacijos atestatų panaikinimo ar kitų sankcijų taikymo, kai projekte buvo nustatytos esminės klaidos;

94.9. pasiūlymai dėl statybą reguliuojančių teisės aktų tobulinimo.

95. Ataskaitoje apie statinių ekspertizės veiklą nurodoma:

95.1. ekspertuotų statinių skaičius – kiek atlikta techninių ir kiek finansinių ekonominių ekspertizių;

95.2. statinių didesnių avarijų (avarinės būklės, deformacijų) skaičius, būdingesni pavyzdžiai, jų trumpas aprašymas ir priežastys (nekokybiški: statinio tyrimai (tyrinėjimai), projektas, statybos darbai, statybinės medžiagos, gaminiai, dirbiniai, įrenginiai, statinio naudojimas ir pan.);

95.3. būdingesni statinio statybos finansinių ekonominių reikalavimų pažeidimai (įvertinus statybos vykdymo dokumentų analizės ir atliktų darbų kontrolinių matavimų rezultatus);

95.4. pasiūlymai dėl projektavimo įmonių ar projekto vadovų (projekto dalių vadovų), statybos vadovų (specialiųjų darbų vadovų) kvalifikacijos atestatų panaikinimo ar kitų sankcijų taikymo, kai projekte buvo nustatytos esminės klaidos;

95.5. pasiūlymai dėl statybą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo.

 

XX. Branduolinės energetikos objektų projektų VALSTYBINĖ ekspertizė

 

96. Branduolinės energetikos objektų statybos ar rekonstravimo, išplėtimo, nugriovimo, taip pat veiklos nutraukimo projektams privaloma atlikti valstybinę kompleksinę ekspertizę.

97. Branduolinės energetikos objektų projektai ekspertuojami Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo [5.2] ir šio reglamento nustatyta tvarka, išskyrus reglamento VII skirsnį, kuris šių statinių projektams netaikomas.

98. Branduolinės energetikos objektų valstybinę kompleksinę ekspertizę organizuoja Aplinkos ministerija, gavusi užsakovo pateiktą projektą.

99. Be bendrosios ekspertizės, privaloma atlikti toliau išvardytas specialiąsias ekspertizes, kurias organizuoja (parinkdamos ekspertizės rangovą) šios institucijos:

99.1. technologinę – Ūkio ministerija ir Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija;

99.2. aplinkos apsaugos – Aplinkos ministerija;

99.3. energetinę – Ūkio ministerija;

99.4. krašto apsaugos ir civilinės saugos – Krašto apsaugos ministerija;

99.5. darbų saugos – Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

99.6. potencialiai pavojingų įrenginių saugos – Techninės priežiūros tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

99.7. architektūrinę statybinę – Aplinkos ministerija;

99.8. sveikatos saugos (higienos) – Sveikatos apsaugos ministerija;

99.9. gaisrinės saugos – Priešgaisrinės apsaugos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos;

99.10. objekto apsaugos – Vidaus reikalų ministerija ir Valstybės saugumo departamentas;

99.11. branduolinės saugos – Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija;

99.12. geologinę ir hidrogeologinę – Valstybinė geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos.

99.13. Atominių elektrinių ir branduolinių reaktorių projektai gali būti pateikiami papildomai tarptautinei ekspertizei, kurią organizuoja statytojas (užsakovas), atlikti. Šios ekspertizės išvados įrašomos į valstybinės kompleksinės ekspertizės išvadas.

100. Atliekant branduolinės energetikos objektų projektų ekspertizę, be šiame reglamente nurodytų normatyvinių dokumentų, taip pat privaloma vadovautis Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENOS) rekomendacijomis, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos patvirtintais dokumentais ir tarptautiniais susitarimais, reglamentuojančiais branduolinės energetikos saugą.

______________


 

A priedas (privalomasis)

 

Visuomenės lėšomis statomų statinių, nepriskirtų prie ypatingos svarbos statinių, kuriems privaloma projektų ekspertizė (žr. šio reglamento 7.2 punktą),

sąrašas

 

1. Valstybės valdžios ir valdymo bei savivaldos institucijų ir visų šių institucijų padalinių (departamentų, inspekcijų, tarnybų, agentūrų ir pan.) pastatai.

2. Valstybinio socialinio draudimo ir kitų valstybės fondų bei jų padalinių pastatai.

3. Teismai.

4. Policijos įstaigos.

5. Įkalinimo ir pataisos darbų įstaigos.

6. Krašto apsaugos statiniai.

7. Valstybės sienų apsaugos statiniai.

8. Mokyklos ir ikimokyklinės vaikų įstaigos.

9. Mokslo įstaigų mokomieji korpusai.

10. Sporto įrenginiai, stadionai ir aikštynai.

11. Pramonės įmonės.

12. Katilinės.

13. Autobusų ir geležinkelio keleivių stotys.

14. Laidojimo paslaugų statiniai, naujos kapinės.

15. Turgavietės, jų statiniai (išskyrus stogines).

16. Daugiabučiai gyvenamieji namai.

17. Senelių, neįgaliųjų ir vaikų globos namai.

18. Inžinerinių tinklų kolektoriai (tuneliai).

19. Vienos ir dviejų šeimų gyvenamieji namai, kuriuos statant teikiama valstybės ar savivaldybės parama (ekspertuojami tik pakartotiniam naudojimui rekomenduojami projektai).

______________


 

Patvirtinta

aplinkos ministro

1999 07 28 įsakymu Nr. 234

 

ORGANIZACINIS TVARKOMASIS STATYBOS TECHNINIS REGLAMENTAS

STR 1.02.04:1999

 

STATINIŲ PROJEKTŲ EKSPERTIZĖS IR STATINIŲ EKSPERTIZĖS

ĮMONIŲ ATESTAVIMAS

 

I. TAIKYMO SRITIS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas (toliau – reglamentas) nustato įmonių statinių projektų ekspertizės ir statinių ekspertizės rangovų (toliau – ekspertizės rangovai) atestavimo tvarką.

2. Atestavimo tikslas – nustatyti ekspertizės rangovų pasirengimą (kvalifikaciją ir patikimumą) ekspertizei atlikti.

3. Šis reglamentas privalomas atestuojant ekspertizės rangovus [4.2], atliekančius privalomąją ar statytojo (užsakovo) inicijuotą [4.2] ekspertizę nepriklausomai nuo statinio statybos finansavimo šaltinių ir statinio nuosavybės formos.

 

II. NUORODOS

 

4. Šiame reglamente pateikiamos nuorodos į teisės aktus:

4.1. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-788; 1997, Nr. 65-1551);

4.2. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.06.01:1999 „Statinio projekto ir statinio ekspertizė“ (tvirtinamas kartu su šiuo reglamentu);

4.3. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.02.01:1996 „Specialistų, dirbančių teritorijų planavimo ir pagrindinėse statybos techninės veiklos srityse, atestavimas“ (Žin., 1996, Nr. 112-2560; 1999, Nr. 25-723, Nr. 37-1141);

4.4. organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.01.01:1996 „Normatyvinių statybos techninių dokumentų sistema, jų rengimas ir tvirtinimas“ (Žin., 1996, Nr. 93-2197);

4.5. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius. Pirmoji redakcija (antrasis leidimas), Vilnius, 1996.

 

III. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Šiame reglamente vartojamos sąvokos: „statinys“, „statinio projektas“ atitinka sąvokas, apibrėžtas Statybos įstatyme [4.1], o sąvokos „statinio projekto ekspertizė“, „bendroji projekto ekspertizė“, „dalinė projekto ekspertizė“, „statinio ekspertizė“, „statinio techninė ekspertizė“, „statinio finansinė ekonominė ekspertizė“, „ekspertizės rangovas“, „bendrosios projekto ekspertizės vadovas“, „dalinės ekspertizės vadovas“, „statinio techninės ekspertizės vadovas“, „statinio finansinės ekonominės ekspertizės vadovas“ atitinka sąvokas, apibrėžtas STR 1.06.01:1999 [4.2].

 

IV. EKSPERTIZĖS RANGOVŲ ATESTAVIMO REIKALAVIMAI

 

6. Įmonė, kuri pretenduoja būti ekspertizės rangove (toliau – įmonė pretendentė), nepriklausomai nuo atliekamos ekspertizės rūšies privalo atitikti šiuos reikalavimus:

6.1. turėti juridinio asmens teises, būti įregistruota nustatytąja tvarka ir jos įstatuose turi būti nurodyta, kad ji užsiima statinio projektų ekspertizės ar statinio ekspertizės veikla (pagal ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių EVRK – K sekcija 74.20 klasė „Architektūrinė ir inžinerinė veikla, su ja susijusios techninės konsultacijos“ [4.5];

6.2. joje (kaip pagrindinėje darbovietėje) priklausomai nuo ekspertizės rūšies [4.2] turi būti ne mažesnis už nurodytąjį šio reglamento 7, 8, 9 ir 10 punktuose nustatyta tvarka atestuotų [4.3] ekspertizės vadovų skaičius;

6.3. įmonė privalo turėti jos vadovo patvirtintas ir Aplinkos ministerijos įregistruotas statybos taisykles [4.4], detalizuojančias STR 1.06.01:1999 nuostatas, nurodančias būdus, kaip įgyvendinti minėto reglamento reikalavimus, bei nustatančias ekspertizės procedūras.

7. Įmonėje pretendentėje, norinčioje gauti statinio projekto bendrosios ekspertizės veiklos atestatą, kaip pagrindinėje darbovietėje, turi dirbti:

7.1. ne mažiau kaip du projekto bendrosios ekspertizės vadovai, kurių kvalifikacijos atestatai [4.3] suteikia teisę ekspertuoti juose nurodytų statinių grupių [4.3] statinių projektus;

7.2. ne mažiau kaip po vieną kiekvienos iš žemiau išvardytų darbo sričių [4.3] projekto dalinės ekspertizės vadovą, kurio kvalifikacijos atestatas suteikia teisę ekspertuoti jame nurodytų statinių grupių [4.3] atitinkamas statinių projektų dalis (specializuotus projektus).

Minėtos darbo sritys yra:

• statinių architektūra;

• statinių konstrukcijos;

• vidaus ir lauko vandentiekis bei kanalizacija;

• šildymas ir vėdinimas, šilumos tiekimas;

• vidaus ir lauko dujotiekis;

• vidaus ir lauko elektros tiekimas ir apšvietimas;

• statybos organizavimas ir ekonomika.

8. Įmonėje pretendentėje, norinčioje gauti dalinės projekto ekspertizės veiklos atestatą, kaip pagrindinėje darbovietėje, turi dirbti ne mažiau kaip po vieną projekto dalinės ekspertizės vadovą, kurio kvalifikacijos atestatas suteikia teisę ekspertuoti jame nurodytų statinių grupes ir darbo sritis [4.3], atitinkančias statinio projekto dalis (specializuotus projektus).

9. Įmonėje pretendentėje, norinčioje gauti statinio ekspertizės veiklos atestatą, kaip pagrindinėje darbovietėje, turi dirbti ne mažiau kaip po vieną pretenduojamos atlikti statinio ekspertizės rūšies (techninės ar finansinės ekonominės) ekspertizės vadovą, kurio kvalifikacijos atestatas suteikia teisę ekspertuoti jame nurodytų statinių grupių statinius [4.3].

 

V. ATESTAVIMAS

 

10. Įmonės pretendentės atestavimas atliekamas šia tvarka:

10.1. įmonė pretendentė pateikia valstybinei įmonei „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“(toliau – Statybos produkcijos sertifikavimo centras):

• prašymą (žr. šio reglamento A priedą);

• įmonės įregistravimo pažymėjimą ir įstatų kopijas;

• įmonės duomenų kortelę (žr. šio reglamento B priedą);

• pažymą apie įmonėje, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančius, nustatytąja tvarka atestuotus [4.3] ekspertizės vadovus (žr. šio reglamento C priedą);

• įmonės vadovo patvirtintas ir Aplinkos ministerijoje įregistruotas įmonės statybos taisykles, nustatančias būdus, kaip įgyvendinti statybos techninių reikalavimų reglamentų reikalavimus dėl statinių projektų ir statinių ekspertizes [4.4];

• statytojų (užsakovų), projektuotojų, asociacijų, mokslo institucijų, kūrybinių sąjungų atsiliepimą (atsiliepimus) apie įmonės ekspertizės veiklą (įmonėms, kurios nori pratęsti atestato galiojimo laiką jam pasibaigus – ne mažiau kaip 1 atsiliepimą (laisva forma);

• kasmetinių ataskaitų apie įmonės veiklą ekspertizės srityje (per pastaruosius dvejus metus), pateiktų Aplinkos ministerijai, kopijas (ataskaita nereikalinga, jei įmonė tik įsteigta ir dar ekspertizių neatliko);

• teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą apie įmonės įmokas į valstybės biudžetą (pažyma nereikalinga, jei įmonė tik įsteigta ir jokios veiklos neatliko);

• atestavimo išlaidų sumokėjimo dokumentą.

11. Statybos produkcijos sertifikavimo centras, gavęs 10 punkte išvardytą medžiagą:

11.1. registruoja gautą prašymą;

11.2. jei reikia, organizuoja pateiktų duomenų patikrinimą (kai pratęsiamas atestato galiojimo laikas – išnagrinėjamos ir, jei reikia, patikrinamos ataskaitos apie įmonės ekspertizės veiklą, kurias, pasibaigus kalendoriniams metams, Aplinkos ministerijai pateikia įmonė – ekspertizės rangovė [4.2]);

11.3. parengia pasiūlymus dėl atestavimo ir pateikia jas aplinkos ministro paskirtai Įmonių – ekspertizės rangovių – atestavimo komisijai (toliau – Atestavimo komisija).

12. Atestavimo komisija, išnagrinėjusi gautus pasiūlymus, nusprendžia:

12.1. suteikti įmonei pretendentei ekspertizės veiklos atestatą, nurodant jame ekspertizės rūšį [4.2], statinių grupes ir darbo sritis [4.3];

12.2. neatestuoti įmonės pretendentės, nurodant priežastis, apie tai jai pranešant raštu.

13. Užsienio šalies įmonei išduodamas vienkartinis atestatas konkretaus statinio projekto ar statinio ekspertizei atlikti.

14. Atestavimo komisija sprendimą priima atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

15. Atestavimo komisijos posėdžiai protokoluojami, protokolus rašo ir tvarko komisijos sekretorius, pasirašo komisijos pirmininkas ir komisijos sekretorius.

16. Įmonei pretendentei ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo jos prašymo ir kitų dokumentų (žr. šio reglamento 10.1 punktą) pateikimo, turi būti išduotas atestatas arba jai raštu pranešama, kad atestatas nebus išduotas, nurodant priežastis.

 

VI. ATESTAVIMO KOMISIJA

 

17. Įmones – ekspertizės rangoves – atestuoja Atestavimo komisija, kurią įsakymu skiria aplinkos ministras;

18. Atestavimo komisijos sudėtis:

18.1. Aplinkos ministerijos Būsto ir techninio normavimo departamento direktorius (komisijos pirmininkas);

18.2. Lietuvos statybos inžinierių sąjungos atstovas;

18.3. Lietuvos architektų sąjungos atstovas;

18.4. Projektų ir statinių ekspertų sąjungos atstovas;

18.5. valstybės įmonės „Statybos produkcijos sertifikavimo centro“ atstovas (komisijos sekretorius).

19. Atestavimo komisija turi teisę:

19.1. gauti reikalingą informaciją apie atestuojamą įmonę iš valstybės bei savivaldos institucijų ir ūkio subjektų dėl įmonės kvalifikacijos ir patikimumo;

19.2. teikti rekomendacijas įmones registruojančioms institucijoms dėl įmonių įregistravimo panaikinimo, jei įmonei panaikintas ekspertizės veiklos atestatas.

 

VII. ATESTATAS

 

20. Atestatą išduoda Aplinkos ministerija pagal ministro patvirtintą formą.

21. Atestatą pasirašo aplinkos viceministras ir Atestavimo komisijos pirmininkas.

22. Atestatas galioja:

23. išduodant pirmą kartą – 2 metus;

24. pratęsiant – 5 metus.

25. Įmonių – ekspertizės rangovių – atestatų registrą tvarko Statybos produkcijos sertifikavimo centras.

26. Atestatų registre nurodoma:

26.1. atestato numeris;

26.2. atestuota įmonė, įmonės kodas, pavadinimas, adresas;

26.3. ekspertizės rūšis (rūšys) [4.2], statinių grupė (grupės) ir darbo sritis (sritys) [4.3] bei veiklos rūšis pagal EVRK [4.5];

26.4. atestato galiojimo laikas;

26.5. atestato galiojimo terminas;

26.6. atestato galiojimo panaikinimo data.

27. Kontrolinis atestato tekstas, pasirašytas Atestavimo komisijos sekretoriaus, nuolat saugomas Statybos sertifikavimo centre.

28. Atestato galiojimo terminas gali būti pratęstas, jeigu įmonė ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki atestato galiojimo pabaigos pateikia Statybos sertifikavimo centrui prašymą ir jeigu jos veikla atitinka šio reglamento IV skirsnio reikalavimus.

29. Sprendimą pratęsti atestato galiojimo laiką priima Atestavimo komisija šio reglamento V skirsnio nustatyta tvarka. Atestate pažymima apie atestato galiojimo pratęsimą, kuris patvirtinamas aplinkos viceministro ir Atestavimo komisijos pirmininko parašais.

30. Informacija apie atestuotas įmones – ekspertizės rangoves – skelbiama „Valstybės žiniose“.

 

VIII. ATESTATO GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

31. Atestatas panaikinamas Atestavimo komisijos sprendimu šiais atvejais:

31.1. ekspertizės rangovas nebeatitinka bent vieno iš šio reglamento IV skirsnyje nurodytų reikalavimų;

31.2. ekspertizės rangovas nepateikė Aplinkos ministerijai kasmetinės ataskaitos apie ekspertizės veiklą [4.2];

31.3. Aplinkos ministerija ar Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, vykdydamos valstybės valdžios ir valdymo institucijų pavedimus ar nagrinėdamos gautus iš statytojo (užsakovo), projektuotojo, apskričių viršininkų administracijos valstybinių teritorijų planavimo ir statybos inspekcijų, statybos specialiųjų reikalavimų valstybinės priežiūros institucijų ir trečiųjų asmenų skundus, nustatė, kad ekspertizės rangovas pažeidė įstatymų, kitų teisės aktų, šio ir kitų statybos techninių reglamentų bei statybos specialiųjų reikalavimų normatyvinių dokumentų reikalavimus ar ekspertizės akto išvadose rekomendavo tvirtinti nekokybišką projektą;

31.4. teismas patenkino juridinių ir fizinių asmenų civilinius ieškinius dėl žalos, padarytos atlikus nekokybišką ekspertizę.

32. Atestatas taip pat netenka galios (be Atestavimo komisijos sprendimo):

32.1. įmonei nutraukus atestate nurodytą veiklą;

32.2. dingus atestato originalui.

33. Visais šio reglamento VIII skirsnyje nurodytais atvejais atestatas panaikinamas (netenka galios) aplinkos ministro įsakymu, kuris skelbiamas „Valstybės žiniose“.

 

IX. ATESTAVIMO IŠLAIDŲ SUMOKĖJIMAS

 

34. Atestavimo organizavimo išlaidas sumoka įmonė pretendentė Statybos produkcijos sertifikavimo centrui.

35. Neatestuotai įmonei sumokėtos atestavimo išlaidos negrąžinamos.

 

X. GINČŲ SPRENDIMAS

 

36. Įmonė pretendentė dėl atestavimo tvarkos pažeidimo ar nesutinkanti su Atestavimo komisijos išvadomis per 15 darbo dienų nuo Atestavimo komisijos sprendimo gali jį nustatytąja tvarka apskųsti aplinkos ministrui.

______________


 

A priedas (privalomasis)

 

Įmonės prašymo atestuoti pavyzdys

 

————————————————

(įmonės pavadinimas)

 

 

Valstybinei teritorijų planavimo ir                                                           Prašymas

statybos inspekcijai

199   m.                         d.,

____________________

(miesto pavadinimas)

 

Prašome išduoti ekspertizės rangovo atestatą.

Ekspertizės rūšis (-ys): bendroji projekto ekspertizė, techninė statinio ekspertizė, finansinė ekonominė statinio ekspertizė (nereikalingus žodžius išbraukti).

Statinių grupė (-ės)__________________________________________________________

                                                            (nurodoma pagal STR 1.02.01:1996)

Darbo sritis (-ys) ___________________________________________________________

                                                            (nurodoma pagal STR 1.02.01:1996)

Priedai:1. Įmonės įregistravimo pažymėjimo kopija.

2. Įmonės duomenų kortelė.

3. Įmonės įstatų kopija.

4. Pažyma apie įmonėje, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančius atestuotus statinio projekto ekspertizės vadovus ir statinio ekspertizės vadovus.

5. Ekspertuotų ir ekspertuojamų svarbiausiųjų statinių projektų ir statinių sąrašas.

6. Statytojų, statybos priežiūros tarnybų, asociacijų ir kiti atsiliepimai.

7. Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie įmonės įmokas į valstybės biudžetą (pažyma nereikalinga, jei įmonė tik įsteigta ir jokios veiklos neatliko).

 

Įmonės vadovas..............................................................................................................

                                     (parašas)                                                    (vardas, pavardė)

 

Pastaba. Šis prašymas spausdinamas ant įmonės blanko.

______________


 

B priedas (privalomasis)

 

Įmonės duomenų kortelės pavyzdys

 

ĮMONĖS DUOMENŲ KORTELĖ

 

1. Įmonės visas ir sutrumpintas pavadinimas........................................................................................

..............................................................................................................................................................

2. Adresas, pašto indeksas........................................................................................................

..............................................................................................................................................................

3. Telefono ir fakso numeriai....................................................................................................

..............................................................................................................................................................

4. Banko rekvizitai....................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

5. Įmonės rūšis..........................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

6. Įmonės įregistravimo data ir rejestro numeris.......................................................................

..............................................................................................................................................................

7. Pagrindinė veikla pagal įstatus (ir pagal klasifikatorių).........................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

8. Kita veikla pagal įstatus (ir pagal klasifikatorių)...................................................................

...............................................................................................................................................................

9. Ekspertizės apimtys................... tūkst. Lt, tarp jų:

9.1. savo jėgomis............................ tūkst. Lt;

9.2. subrangovų jėgomis............... tūkst. Lt.

10. Ekspertizės rūšys:

10.1. bendroji projektų ekspertizė............%;

10.2. dalinė projektų ekspertizė................%;

10.3. statinio techninė ekspertizė............. %;

10.4. statinio finansinė ekonominė ekspertizė........%.

11. Įmonės ekspertizės filialų ir kitų struktūrinių padalinių (jei tokie yra) nuostatai (pridedama).

12. Teisės aktų informacinės sistemos (kompiuterinė, informaciniai šaltiniai ir pan.) trumpas aprašas.

 

Įmonės vadovas.                                                                                                                             

                                                                                                       (parašas) (vardas, pavardė)

 

                                                                                  Kortelė užpildyta 199.... m........................ d.

______________

 

 

 

C priedas (privalomasis)

 

Pažymos apie atestuotus ekspertizės

vadovus pavyzdys

 

Pažyma

apie įmonėje pretendentėje dirbančius ekspertizės vadovus,

atestuotus STR 1.02.01:1996 nustatyta tvarka

 

Eil Nr.

Vardas, pavardė

Specialybė, išsilavinimas

Ekspertizės rūšis

Statinių grupė (-ės)

Darbo sritis (-ys)

Darbo stažas projektavimo, ekspertizės ir statybos srityje bei neterminuotos darbo sutarties šioje įmonėje sudarymo data

Atestato data ir numeris

Atestato galiojimo laikas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įmonės vadovas

 

.................................................................................                                                                                         ....

 

A. V.

 

Pažymos užpildymo data.....................................................

______________