LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. RUGSĖJO 10 D. ĮSAKYMO NR. 3-327 „DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. sausio 9 d. Nr. 3-12

Vilnius

 

Įgyvendindamas 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/20/EB dėl laivų savininkų atsakomybės pagal jūrinius reikalavimus draudimo (OL 2009 L 131, p. 128),

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymą Nr. 3-327 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 109-4169; 2009, Nr. 115-4908; 2010, Nr. 12-574):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 53-1245) 8 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 101-2300; 2012, Nr. 57-2831) 581 straipsniu, atsižvelgdamas į VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos teikimą, siekdamas užtikrinti saugią laivybą Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir siekdamas įgyvendinti 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/20/EB dėl laivų savininkų atsakomybės pagal jūrinius reikalavimus draudimo (OL 2009 L 131, p. 128) nuostatas:“.

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklėse:

2.1. Papildau 5 punktą šia sąvoka:

Laivo valdytojo civilinės atsakomybės draudimas – laivo valdytojo prievolių dėl reikalavimų, kuriems pagal 1976 m. Tarptautinę konvenciją dėl atsakomybės pagal jūrinius reikalavimus ribojimo ir 1996 m. Protokolą, iš dalies keičiantį 1976 m. Konvenciją dėl atsakomybės pagal jūrinius reikalavimus ribojimo, taikomas atsakomybės ribojimas, įvykdymo užtikrinimo priemonė.“

2.2. Papildau šiuo 9.11 punktu:

9.11. informacija apie turimą laivo valdytojo civilinės atsakomybės draudimą ir šio draudimo galiojimo laiką (šis reikalavimas netaikomas laivams, kurių bendroji talpa mažesnė negu 300, taip pat karo laivams, karinio jūrų laivyno pagalbiniams laivams ar kitiems valstybei nuosavybės teise priklausantiems ar valstybės kitu teisėtu pagrindu naudojamiems laivams nekomercinėms viešosioms paslaugoms teikti).“

2.3. Papildau šiuo 17.1.12 punktu:

17.1.12. laivo valdytojo civilinės atsakomybės draudimą patvirtinantį dokumentą (kopiją) (šis reikalavimas netaikomos laivams, kurių bendroji talpa mažesnė negu 300, taip pat karo laivams, karinio jūrų laivyno pagalbiniams laivams ar kitiems valstybei nuosavybės teise priklausantiems ar valstybės kitu teisėtu pagrindu naudojamiems laivams nekomercinėms viešosioms paslaugoms teikti).“

2.4. Papildau šiuo 351 punktu:

351. Uosto kapitonas, nustatęs, kad laive nėra laivo valdytojo civilinės atsakomybės draudimą patvirtinančio dokumento arba pasibaigęs jo galiojimas, arba gavęs šią informaciją iš Lietuvos saugios laivybos administracijos ir nepažeisdamas Užsienio valstybių laivų valstybinės kontrolės Lietuvos Respublikoje vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3-23 (Žin., 2004, Nr. 18-564; 2011, Nr. 3-94), nuostatų dėl laivo sulaikymo, gali priimti sprendimą išsiųsti laivą iš uosto. Apie priimtą sprendimą išsiųsti laivą iš uosto uosto kapitonas nedelsdamas informuoja Lietuvos saugios laivybos administraciją. Lietuvos saugios laivybos administracija apie laivo išsiuntimą iš uosto praneša Europos Komisijai, kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms ir atitinkamai laivo vėliavos valstybei. Uosto kapitono sprendimas dėl laivo išsiuntimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.“

2.5. Papildau šiuo 352 punktu:

352. Laivams, kuriuose nėra šių taisyklių 17.1.12 punkte nurodytų dokumentų arba pasibaigęs jų galiojimas ir dėl kurių išsiuntimo priimtas sprendimas, draudžiama įplaukti į Lietuvos Respublikos jūrų uostus tol, kol laivo valdytojas pateikia nurodytuosius dokumentus.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                      Rimantas Sinkevičius