LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-586, LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2003 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-37 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO NR. 3-398 PAKEITIMO

 

2005 m. gegužės 2 d. Nr. 3-180

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 24 d. nutarimo Nr. 1668 „Dėl geležinkelių transporto objektų ir jų sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo“ (Žin., 2004, Nr. 187-6979) 2.1 punktą:

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 3-586 „Dėl Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 6-165):

1.1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489) 7 straipsnio 3 dalies 4 punktu ir 30 straipsniu, Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 92-2542), Lietuvos Respublikos ūkio ministro 1999 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 236 „Dėl paskelbtųjų (notifikuotų) atitikties įvertinimo įstaigų paskyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 62-2058; 2002, Nr. 111-4937) ir įgyvendindamas 1996 m. liepos 23 d. Tarybos direktyvą 96/48/EB dėl transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos sąveikos bei 2001 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/16/EB dėl transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos sąveikos ir atsižvelgdamas į 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/50/EB, iš dalies keičiančią Tarybos direktyvą 96/48/EB dėl transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos sąveikos ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/16/EB dėl transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos sąveikos“;

1.2. Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse (toliau – taisyklės), patvirtintose nurodytuoju įsakymu:

1.2.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų visumą ir jos taikymo sritį, įvairių transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų, kurių tvirtinimas priklauso Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijų kompetencijai, nustatymą ir taikymą, pranešimų dėl Europos Sąjungos techninės sąveikos specifikacijų ir Europos specifikacijų nuostatų, neatitinkančių šių taisyklių 2 priede nustatytų esminių reikalavimų, nagrinėjimą, sąveikos sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo ir deklaravimo tvarką bei šių dalių tiekimo Lietuvos rinkai sąlygas, struktūrinių posistemių atitikties įvertinimo ir deklaravimo tvarką bei leidimų naudoti šiuos posistemius išdavimo sąlygas ir reikalavimus paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms“;

1.2.2. išdėstau 3 punkto pirmąją pastraipą taip:

21 straipsnio komitetas – komitetas, padedantis Europos Komisijai įgyvendinti direktyvas 96/48/EB, 2001/16/EB ir 2004/50/EB bei sprendžiantis klausimus, kuriuos jo kompetencijai priskiria šios direktyvos“;

1.2.3. papildau 3 punktą naujomis pastraipomis:

Direktyva 2004/50/EB – 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/50/EB, iš dalies pakeičianti Tarybos direktyvą 96/48/EB dėl transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos sąveikos ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/16/EB dėl transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos sąveikos.

Paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos – bandymų laboratorijos, sertifikacijos ar kontrolės įstaigos, paskirtos atsakingomis už sąveikos sudedamųjų dalių atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimą arba už posistemių „EB“ patikros procedūros atlikimą, ir apie kurias pranešta Europos Komisijai, Europos Sąjungos valstybėms narėms ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (ELPA) valstybėms, pasirašiusioms Europos ekonominės erdvės susitarimą (toliau – EEE susitarimas).

Paskirtosios įstaigos – bandymų laboratorijos, sertifikacijos ar kontrolės įstaigos, kurias Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija paskiria atlikti sąveikos sudedamųjų dalių atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimą arba posistemių „EB“ patikrą“;

1.2.4. išdėstau 10.5 punktą taip:

10.5. TSS ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, kurie prireikus priimami TSS taikymui užtikrinti, reikalavimai“;

1.2.5. išdėstau 14 punkto antrąją pastraipą taip:

„Tose srityse, kurių nereglamentuoja pamatinė dokumentų sistema, tačiau kurios patenka į šių taisyklių taikymo sritį, taikomi teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinti reikalavimai, taip pat atitinkami vidaus viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) dokumentai (toliau – vidaus dokumentai), kai tai leidžia ir (ar) reikalauja Lietuvos Respublikos teisės aktai, su sąlyga, kad šie reikalavimai neprieštarauja pamatinei dokumentų sistemai ir šių taisyklių 12 punkto reikalavimams. Šie vidaus dokumentai atskiru skyriumi turi būti išvardyti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo arba geležinkelio įmonės (vežėjo) Norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, sąraše, kuris yra eismo saugos plano dalis, ir turi būti teikiami Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos kartu su prašymu saugos sertifikatui gauti, o gavus saugos sertifikatą – kasmet atnaujinami. Vidaus dokumentų taikymas kontroliuojamas vykdant inspektavimą vadovaujantis Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklėmis, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras“;

1.2.6. išdėstau 19 punkto antrąją pastraipą taip:

„Tais atvejais, kai šios taisyklės numato Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių transeuropinės geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, taikymą, tačiau šie dokumentai neapima visos šių taisyklių taikymo srities, atitinkamai gali būti vadovaujamasi viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) vidaus dokumentais, kai tai leidžia ir (ar) reikalauja Lietuvos Respublikos teisės aktai, su sąlyga, kad šie dokumentai neprieštarauja Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių transeuropinės geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, ir šių taisyklių 12 punkto reikalavimams. Šie vidaus dokumentai atskiru skyriumi turi būti išvardyti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo arba geležinkelio įmonės (vežėjo) Norminės techninės dokumentacijos, reglamentuojančios traukinių eismą, sąraše, kuris yra eismo saugos plano dalis, ir turi būti teikiami Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos kartu su prašymu saugos sertifikatui gauti, o gavus saugos sertifikatą – kasmet atnaujinami. Vidaus dokumentų taikymas kontroliuojamas vykdant inspektavimą vadovaujantis Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklėmis, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras“;

1.2.7. išdėstau 23 punkto pirmąjį sakinį taip:

23. TSS rengimo eiliškumas ir programa, jų rengimo, derinimo, tvirtinimo, atnaujinimo ir koregavimo tvarka nustatyta direktyvose 2001/16/EB ir 96/48/EB (su pakeitimais direktyvoje 2004/50/EB), šiame skyriuje ir šių taisyklių VIII skyriuje“;

1.2.8. išdėstau 23.4 punktą taip:

23.4. nustatomos sąveikos sudedamosios dalys ir jų tarpusavio sąsajos, kurioms turi būti taikomos Europos specifikacijos, taip pat Europos standartai, būtini sąveikai transeuropinėje geležinkelių sistemoje pasiekti. Jei atitinkamos Europos specifikacijos paskelbiamos priėmus tam tikrą TSS, į jas atsižvelgiama tada, kai TSS bus svarstomos iš naujo. Jei priimant TSS Europos specifikacijos dar nėra ir šios specifikacijos laikymasis yra esminė išankstinė sąlyga sąveikai užtikrinti, TSS gali būti nurodoma naujausia turima Europos specifikacijos projekto redakcija, kurios turi būti laikomasi arba kuri apima visą rengiamą projektą ar jo dalį“;

1.2.9. išdėstau 34 punktą taip:

34. Bet kuri organizacija, mananti, kad tam tikra privaloma taikyti Europos specifikacija, taikant ją tiesiogiai ar netiesiogiai vadovaujantis šiomis taisyklėmis, neatitinka šių taisyklių 2 priede išdėstytų esminių reikalavimų, turi nedelsdama pranešti apie tai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai. Tokiame pranešime turi būti nurodytas pranešimą teikiantis asmuo (asmenys), pranešimo data ir registracijos numeris, klausimo esmė, nuorodos į dokumentus, kurie susiję su klausimo esme, išsamūs pranešimą pagrindžiantys motyvai, problemos (jei susidaro) aprašymas ir pagal galimybes – siūlomas sprendimas“;

1.2.10. išdėstau 38 punktą taip:

38. Bet kuri organizacija, mananti, kad tam tikra TSS nevisiškai atitinka šių taisyklių 2 priede išdėstytus esminius reikalavimus, turi nedelsdama pranešti apie tai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai. Tokiame pranešime turi būti nurodytas pranešimą teikiantis asmuo (asmenys), pranešimo data ir registracijos numeris, klausimo esmė, nuorodos į dokumentus, kurie susiję su klausimo esme, išsamūs pranešimą pagrindžiantys motyvai, problemos (jei susidaro) aprašymas ir pagal galimybes – siūlomas sprendimas“;

1.2.11. papildau šiais naujais skyriais:

 

IX. Sąveikos sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo ir deklaravimo tvarka bei šių dalių tiekimo lietuvos rinkai sąlygos

 

40. Sąveikos sudedamosios dalys, kurios turi reikšmės transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikai ir kurioms yra taikomos šios taisyklės, klasifikuojamos taip:

40.1. universalios sudedamosios dalys, kurios nėra būdingos vien geležinkelių transportui ir gali būti naudojamos kitose srityse;

40.2. universalios specifinių charakteristikų sudedamosios dalys, kurios iš esmės nėra būdingos geležinkelių transportui, bet kurios turi turėti konkrečių eksploatacinių savybių, kad jas būtų galima naudoti geležinkelių transporte;

40.3. specifinės sudedamosios dalys, būdingos geležinkelių transportui.

41. Lietuvos rinkai gali būti tiekiamos (t. y. tiekiamos parduoti, nuomoti, suteikiamos panaudos pagrindais ir kitais būdais tiekiamos kitiems asmenims įsigyti), savo reikmėms pagaminamos arba surenkamos skirtingos kilmės arba iš skirtingos kilmės sąveikos sudedamųjų dalių elementų, taip pat naudojamos tik tos transeuropinei geležinkelių sistemai skirtos sąveikos sudedamosios dalys, kurios atitinka esminius reikalavimus ir leidžia pasiekti sąveiką transeuropinėje geležinkelių sistemoje.

Sąveikos sudedamosios dalys leidžia pasiekti sąveiką, jeigu jos atitinka šiose taisyklėse nustatytus transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimus.

Sąveikos sudedamųjų dalių naudojimas turi atitikti jų paskirtį, o įrengimas ir priežiūra – joms taikomus reikalavimus, nustatytus šiose taisyklėse.

Šis punktas taikomas nepriklausomai nuo to, kur yra sąveikos sudedamosios dalies tiekėjo būstinė – Lietuvos Respublikoje ar užsienyje.

42. Šių taisyklių 41 punkto nuostatos nedraudžia tiekti Lietuvos rinkai ir naudoti sąveikos sudedamųjų dalių, skirtų kitoms taikymo sritims, negu nustatyta šių taisyklių II skyriuje, taip pat nedraudžia greitųjų geležinkelių sistemai skirtų sąveikos sudedamųjų dalių naudoti paprastųjų geležinkelių sistemoje, jeigu šios sąveikos sudedamosios dalys atitinka paprastųjų geležinkelių sistemai keliamus reikalavimus.

43. Sąveikos sudedamųjų dalių tiekimo Lietuvos rinkai priežiūrą, kad būtų vykdomi šių taisyklių 41 punkte nustatyti reikalavimai (toliau – rinkos priežiūra), vykdo Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos pagal savo kompetenciją (toliau – rinkos priežiūros institucijos), kurios tuo tikslu planuoja ir įgyvendina prevencines priemones siekiant užtikrinti šių taisyklių 41 punkto reikalavimų vykdymą, tiria įtariamus šių taisyklių 41 punkto reikalavimų pažeidimus, imasi veiksmingų priemonių, kad nustatyti pažeidimai būtų ištaisyti, prireikus apriboja ir (ar) uždraudžia šių taisyklių reikalavimų, neatitinkančių sąveikos sudedamųjų dalių naudojimą, taip pat bendradarbiauja, keičiasi informacija ir patirtimi su Europos Sąjungos valstybių institucijomis, vykdančiomis sąveikos sudedamųjų dalių tiekimo rinkai priežiūrą, ir Lietuvos institucijomis, vykdančiomis rinkos priežiūrą kitose srityse, taip pat įgyvendina kitas reikiamas priemones pagal savo kompetenciją.

Sąveikos sudedamųjų dalių naudojimo, įrengimo ir priežiūros kontrolę vadovaujantis šių taisyklių 41 punkto reikalavimais vykdo Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos pagal savo kompetenciją. Vykdydama šias funkcijas, Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos vadovaujasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksu, Lietuvos Respublikos eismo saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Techninio geležinkelių naudojimo nuostatais, Geležinkelių eismo taisyklėmis, Geležinkelių signalizacijos taisyklėmis, Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklėmis, Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarka, Įmonių, atliekančių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą, atestavimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais traukinių eismo saugą.

Šiame punkte nurodytos institucijos ir įstaigos bei jų darbuotojai informaciją, gautą vykdant sąveikos sudedamųjų dalių tiekimo Lietuvos rinkai kontrolę, saugo ir naudoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Šiame punkte nurodytų institucijų ir įstaigų darbą koordinuoja, teikia joms rekomendacijas dėl kontrolės principų ir metodų, konsultuoja jas nagrinėjant įtariamus šių taisyklių 41 punkto reikalavimų pažeidimus, taip pat rengia pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų tobulinimo siekiant užtikrinti šių taisyklių 41 punkte nurodytų reikalavimų laikymąsi šios institucijos:

43.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija – Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų darbą – šių taisyklių taikymo klausimais;

43.2. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos – kitų valstybės institucijų ir įstaigų darbą – esminių reikalavimų ir eismo saugos reikalavimų klausimais.

Pavojaus geležinkelių transporto eismo saugai atveju Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos gali neatidėliotinai apriboti ir (ar) uždrausti sąveikos sudedamųjų dalių, neatitinkančių šių taisyklių reikalavimų, naudojimą.

44. Sąveikos sudedamosios dalys, skirtos naudoti transeuropinėje geležinkelių sistemoje, gali būti be apribojimų tiekiamos Lietuvos rinkai su sąlyga, kad jos atitinka šių taisyklių reikalavimus, ir jeigu draudimų tiekti sąveikos sudedamąsias dalis Lietuvos rinkai nenustato kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai, tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos institucijų priimti teisės aktai, kurie Lietuvos Respublikoje taikomi tiesiogiai.

Asmuo negali reikalauti sąveikos sudedamųjų dalių patikrinimų, kurie jau buvo atlikti pagal „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaravimo procedūrą, atliktą šiame skyriuje nustatyta tvarka.

45. Sąveikos sudedamoji dalis visoje Europos Sąjungos teritorijoje pripažįstama atitinkančia esminius reikalavimus, jeigu jai, vadovaujantis šiame skyriuje nustatyta procedūra ir atitinkama TSS bei joje nurodytomis Europos specifikacijomis, parengta „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracija. Nauja tinkamumo naudoti deklaracija turi būti rengiama kiekviena kartą, kai keičiasi arba išplečiama sąveikos sudedamosios dalies naudojimo sritis.

TSS ir jose nurodytų Europos specifikacijų taikymo sritis priskiriama privalomojo atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo sričiai.

46. Kitų šių taisyklių III skyriuje nurodytų reikalavimų taikymo sritis gali būti priskiriama sąveikos sudedamųjų dalių atitikties esminiams reikalavimams arba tinkamumo naudoti privalomojo įvertinimo sričiai tada, kai to reikalauja atitinkamam posistemiui parengtos TSS ir (arba) Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymai. Šiuose įsakymuose prireikus gali būti nustatomi kitokie reikalavimai įvertinimui, negu nustatyta šiose taisyklėse. Sąveikos sudedamųjų dalių atitikties kitiems reikalavimams, negu nustatyta TSS ir jose nurodytose specifikacijose, įvertinimo arba tinkamumo naudoti dokumentai kitose Europos Sąjungos valstybėse pripažįstami vadovaujantis TSS (kai jose yra atitinkamos nuostatos) ir šių TSS taikymą užtikrinančiais tose valstybėse galiojančiais teisės aktais bei tarptautinėmis sutartimis.

47. „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaraciją parengia sąveikos sudedamosios dalies gamintojas arba Europos Sąjungoje įsteigtas jo įgaliotasis atstovas, vadovaudamasis atitinkamų TSS nuostatomis.

48. Kai to reikalaujama pagal TSS, sąveikos sudedamosios dalies atitiktį arba jos tinkamumą naudoti įvertina paskelbtoji (notifikuota) įstaiga, kuriai šios sąveikos sudedamosios dalies gamintojas arba Europos Sąjungoje įsteigtas jo įgaliotasis atstovas pateikia atitinkamą paraišką.

49. Jeigu sąveikos sudedamajai daliai taikomos ir kitos, nei nurodyta šių taisyklių 4 priede, direktyvos, jos „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracijoje turi būti pažymėta, kad sąveikos sudedamoji dalis taip pat atitinka tų kitų direktyvų reikalavimus.

50. Jeigu sąveikos sudedamosios dalies gamintojas arba Europos Sąjungoje įsteigtas įgaliotasis jo atstovas nevykdo šių taisyklių 47–49 punktuose nurodytų reikalavimų, juos turi įvykdyti tas asmuo, kuris sąveikos sudedamąją dalį tiekia Lietuvos Respublikos rinkai. Šių reikalavimų taip pat privalo laikytis kiekvienas asmuo, kuris savo reikmėms surenka įvairios kilmės sąveikos sudedamąsias dalis arba sąveikos sudedamųjų dalių elementus arba gamina sąveikos sudedamąsias dalis, patenkančias į šių taisyklių taikymo sritį.

51. „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracija sudaroma remiantis atitikties sertifikatais ir kitais dokumentais, patvirtinančiais vieno iš šių įvertinimų atlikimą:

51.1. paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos ar įstaigų pateiktas atskirai vertintos sąveikos sudedamosios dalies esminės atitikties techninėms specifikacijoms įvertinimas;

51.2. paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos ar įstaigų pateiktas sąveikos sudedamosios dalies tinkamumo naudoti geležinkelių transporte įvertinimas. Atliekant tokį įvertinimą ypatingas dėmesys skiriamas sąveikos sudedamosios dalies, kuri turi sąsajų su kitomis sąveikos sudedamosiomis dalimis ir (arba) yra reikšminga sąsajoms tarp skirtingų posistemių, įvertinimui jai ir šioms sąsajoms taikomų techninių specifikacijų, ypač funkcinio pobūdžio, atžvilgiu.

Projektavimo ir gamybos etapuose paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų taikomos įvertinimo procedūros atliekamos vadovaujantis TSS nurodytais moduliais ir sąlygomis.

52. „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracijos turiniui taikomi šie reikalavimai:

52.1. deklaracijoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose turi būti jų sudarymo datos ir parašai. Deklaraciją turi pasirašyti asmuo, įgaliotas prisiimti įsipareigojimus gamintojo arba Europos Sąjungoje įsteigto jo įgaliotojo atstovo vardu, o prie jos pridedamus dokumentus – šiuos dokumentus sudarę asmenys;

52.2. Lietuvos rinkai tiekiamų sąveikos sudedamųjų dalių „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracija ir prie jos pridedama techninė dokumentacija turi būti parengta lietuvių kalba;

52.3. deklaracijoje turi būti nurodyta:

52.3.1. nuorodos į Europos Sąjungos direktyvas, kuriomis vadovaujantis ji parengta;

52.3.2. gamintojo arba Europos Sąjungoje įsteigto jo įgaliotojo atstovo pavadinimas (t. y. juridinio asmens pavadinimas) ir buveinės adresas. Šis įgaliotasis atstovas taip pat nurodo gamintojo arba konstruktoriaus pavadinimą (t. y. juridinio asmens pavadinimą);

52.3.3. sąveikos sudedamosios dalies aprašymas nurodant jos modelį, tipą ir kitus požymius;

52.3.4. šių taisyklių 46–49 ir 54 punktuose nurodytos procedūros, kuri buvo atliekama atitikčiai arba tinkamumui naudoti deklaruoti, aprašymas;

52.3.5. visi reikalavimai, kuriuos atitinka sąveikos sudedamoji dalis ir visų pirma jos naudojimo sąlygos;

52.3.6. paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos ar įstaigų, kurios dalyvavo „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo procedūroje ir jos laikėsi, pavadinimas (-ai), buveinės adresas (-ai), šios įstaigos ar įstaigų išduoto atitikties sertifikato data, nurodant atitikties sertifikato galiojimo trukmę (tuo atveju, kai šio sertifikato galiojimo terminas yra ribotas) ir sąlygas (tuo atveju, kai tokios yra);

52.3.7. prireikus – nuorodos į Europos specifikacijas;

52.3.8. „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaraciją pasirašiusiojo asmens, įgalioto prisiimti įsipareigojimus gamintojo arba Europos Sąjungoje įsisteigusio jo įgaliotojo atstovo vardu, tapatybė (asmens vardas, pavardė, pareigos ir įgaliojimų pasirašyti šią deklaraciją įrodymas).

53. Kiekvienas asmuo, parengęs „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaraciją, privalo leisti šių taisyklių 43 punkte nurodytoms institucijoms ir įstaigoms, kurios prižiūri ir kontroliuoja sąveikos sudedamųjų dalių tiekimą Lietuvos rinkai ir naudojimą, taip pat šių taisyklių 58 punkte nurodytoms institucijoms, kurios išduoda leidimus pradėti naudoti posistemius, joms pareikalavus, susipažinti su dokumentais, kurie yra tiesiogiai susiję su šia deklaracija.

Už tai, kad Lietuvos rinkai patiektų sąveikos sudedamųjų dalių charakteristikos atitiktų vertes, nurodytas atitikties (ekspertizės) sertifikatuose ir „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracijose, atsako asmenys, tiekiantys sąveikos sudedamąsias dalis Lietuvos rinkai, taip pat asmenys, savo reikmėms surenkantys įvairios kilmės sąveikos sudedamąsias dalis arba sąveikos sudedamųjų dalių elementus, bei asmenys, savo reikmėms gaminantys sąveikos sudedamąsias dalis.

54. Kiekvienu atveju, kai vadovaujantis šių taisyklių 55–57 punktais nustatoma, kad „EB“ atitikties deklaracija buvo netinkamai parengta, šių taisyklių 43 punkte nurodytos institucijos ir įstaigos imasi priemonių, kad gamintojas arba Europos Sąjungoje įsteigtas jo įgaliotasis atstovas atkurtų sąveikos sudedamosios dalies atitiktį ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir šių institucijų nurodymuose nustatyta tvarka nutrauktų šiame skyriuje nustatytų reikalavimų dėl sąveikos sudedamųjų dalių tiekimo Lietuvos rinkai pažeidinėjimą. Jei neatitiktis išlieka, šių taisyklių 43 punkte nurodytos institucijos ir įstaigos imasi visų įmanomų priemonių siekiant apriboti arba uždrausti tos sąveikos sudedamosios dalies tiekimą Lietuvos rinkai arba užtikrinti, kad ji būtų pašalinta iš Lietuvos rinkos šių taisyklių 55–57 punktuose nustatyta tvarka.

55. Jeigu šių taisyklių 43 punkte nurodytos institucijos ir įstaigos, esant reikalui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pasikonsultavusios su kitomis kompetentingomis institucijomis ir (ar) geležinkelių transporto specialistais, nustato, kad sąveikos sudedamoji dalis, kuri turi „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaraciją ir yra patiekta Lietuvos Respublikos rinkai, naudojama pagal paskirtį negalės atitikti esminių reikalavimų, jos turi imtis visų įmanomų priemonių apriboti jos taikymo sritį, uždrausti jos naudojimą arba pašalinti ją iš Lietuvos rinkos.

Šių taisyklių 43 punkte nurodytos institucijos ir įstaigos informuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją apie nustatytą faktą, kad sąveikos sudedamoji dalis neatitinka esminių reikalavimų, ir priemones, kurių buvo imtasi, taip pat nurodo šių priemonių pagrindimą, visų pirma pažymint, ar sąveikos sudedamoji dalis yra netinkama:

55.1. nes neatitinka esminių reikalavimų;

55.2. dėl neteisingo Europos specifikacijų taikymo, kai remiamasi tokiomis specifikacijomis;

55.3. dėl Europos specifikacijų netinkamumo siekiant užtikrinti esminių reikalavimų laikymąsi.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija šią informaciją pateikia Europos Komisijai.

Jeigu Europos Komisija šių taisyklių 3 punkte nurodytose direktyvose nustatyta tvarka nustato ir informuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ir atitinkamą sąveikos sudedamosios dalies gamintoją arba Europos Sąjungoje įsteigtą įgaliotąjį jo atstovą, kad šiame punkte nurodytos priemonės, kurių buvo imtasi, yra nepateisinamos, šių priemonių vykdymas turi būti nutrauktas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu šios priemonės buvo pateisinamos, Europos Komisija nedelsdama informuoja apie tai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ir kitas Europos Sąjungos valstybes nares.

56. Jeigu sąveikos sudedamoji dalis dėl jai pritaikytų netinkamų Europos specifikacijų kelia grėsmę geležinkelių transporto eismo saugai, Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos uždraudžia jos naudojimą visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje. Jeigu į Europos specifikaciją, kurios netinkamumas nustatytas vadovaujantis šių taisyklių 55 punktu, buvo pateikta nuoroda Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymuose, parengiami ir priimami atitinkami šių įsakymų pakeitimai. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija kontroliuoja konsultacijų su 21 straipsnio komitetu dėl Europos specifikacijų, neatitinkančių esminių reikalavimų, pakeitimo arba išbraukimo iš jas nurodančių publikacijų eigą.

57. Asmenys, parengę „EB“ atitikties deklaraciją, kuri neatitinka sąveikos sudedamosios dalies, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Valstybės institucijos ir įstaigos, kurios nubaudė tokį asmenį administracine tvarka arba ėmėsi kitokių priemonių prieš šiuos asmenis, turi informuoti apie tai, taip pat apie bylos nagrinėjimo eigą ir rezultatus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją. Valstybės institucijos ir įstaigos, taip pat kiti asmenys, kurie pateikė pranešimą ar pareiškimą atitinkamiems pareigūnams dėl „EB“ atitikties deklaracijos, kurios neatitinka sąveikos sudedamoji dalis, parengimo, turi informuoti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją apie pranešimo ar pareiškimo pateikimo faktą, pranešimo ar pareiškimo nagrinėjimo eigą ir rezultatus, taip pat administracinės ar baudžiamosios bylos (jei ji iškeliama) nagrinėjimo teisme eigą ir rezultatus.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija šią informaciją teikia Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms.

 

x. struktūrinių posistemių atitikties įvertinimo ir deklaravimo tvarka bei leidimų naudoti šiuos posistemius išdavimo sąlygos

 

58. Transeuropinę geležinkelių sistemą sudarantys struktūrinių sričių posistemiai, esantys arba veikiantys Lietuvos Respublikos teritorijoje (toliau – struktūriniai posistemiai), gali būti pradėti naudoti tik gavus atitinkamą leidimą.

Leidimas išduodamas visapusiškai įsitikinus, kad struktūriniai posistemiai yra suprojektuoti, sukonstruoti ir įrengti taip, kad juos integravus atitinkamai į transeuropinę paprastųjų geležinkelių sistemą ar transeuropinę greitųjų geležinkelių sistemą jie atitiktų keliamus esminius reikalavimus. Pirmiausia tikrinamas posistemių suderinamumas su sistema, į kurią jie yra integruojami.

Prireikus leidimas gali būti išduotas ribotam laikui, nurodant jame tokius apribojimus ir sąlygas, kurie leistų užtikrinti esminių reikalavimų atitikimą. Sąlygos išduoti ir gauti leidimą naudoti posistemį neturi prieštarauti esminiams reikalavimams.

Leidimui pradėti naudoti geležinkelių infrastruktūros, energetikos bei kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiui priskiriamus statinius prilygsta komisijų, sudarytų ir dirbančių vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 1.11.01:2002 „Statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“ (Žin., 2002, Nr. 60-2475), kurį tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras, sprendimas dėl statinio pripažinimo tinkamu naudoti.

Leidimus pradėti naudoti geležinkelių infrastruktūros, energetikos bei kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiui priskiriamus geležinkelių transporto objektus, kuriems netaikomas statybos techninis reglamentas STR 1.11.01:2002 „Statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“, traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemį, taip pat geležinkelių riedmenis (įskaitant geležinkelių riedmenų posistemį ir geležinkelių riedmenims skirtą įrangą, priskiriamą energetikos bei kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiams) išduoda Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos leidimus išduoda su sąlyga, kad šioje pastraipoje nurodyti struktūriniai posistemiai, geležinkelių transporto objektai ir įranga atitinka jiems taikomus esminius reikalavimus, yra suderinti su ta transeuropinės geležinkelių sistemos dalimi, į kurią jie integruojami, užtikrina eismo saugą ir atitinka kitus teisės aktų reikalavimus.

Struktūrinių posistemių valdytojai ir (ar) naudotojai privalo užtikrinti, kad struktūriniai posistemiai pradedant juos naudoti, naudojant ir techniškai prižiūrint atitiktų jiems keliamus esminius reikalavimus. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Techninio geležinkelių naudojimo nuostatais ir Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklėmis, šiomis taisyklėmis bei kitais teisės aktais, Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir kitos šių taisyklių 43 punkte nurodytos institucijos pradedant naudoti struktūrinius posistemius ir vėliau reguliariai tikrina, ar šie posistemiai naudojami ir techniškai prižiūrimi pagal jiems keliamus esminius reikalavimus.

59. Tuo atveju, kai rekonstruojami arba modernizuojami transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos struktūriniams posistemiams priskiriami statiniai, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo vadovas pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos projekto aprašymo dokumentus. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos kiekvienam tokiam projektui vertinti sudaro kompetentingų specialistų komisiją. Komisijos sudėtis ir dydis nustatomi kiekvienu atskiru atveju atsižvelgiant į projekto specifiką.

Ši komisija, atsižvelgdama į TSS, kuri šiuo atveju turi būti taikoma, bei į tam tikruose atitinkamuose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymuose (jei tokie priimami) nurodytą šios TSS įgyvendinimo strategiją, per 14 darbo dienų parengia išvadas, ar darbų apimtis yra tokia, kad pagal šias taisykles reikalingas naujas leidimas pradėti naudoti posistemį. Prireikus, kai tai būtina dėl didelės nagrinėtinų dokumentų apimties arba ypač sudėtingais atvejais, šis terminas gali būti pratęstas atsižvelgiant į komisijos nuomonę, bet ne ilgiau kaip 28 darbo dienomis. Komisijos sprendimas priimamas, jei už jį balsuoja 2/3 komisijos narių. Komisijos sprendime išsamiai išdėstomi jo priėmimo motyvai.

Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos išvadas dėl kiekvieno tokio projekto pateikia komisijoms, priimančioms sprendimus dėl statinių pripažinimo tinkamais naudoti, vadovaudamasi statybos techniniu reglamentu STR 1.11.01:2002 „Statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras.

Transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos traukinių eismo organizavimo ir valdymo, geležinkelių riedmenų posistemių, taip pat energetikos bei kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiams priskiriamų geležinkelių transporto objektų ir įrangos (išskyrus statinius, kuriems taikomas statybos techninis reglamentas STR 1.11.01:2002 „Statinių pripažinimo tinkamais naudoti tvarka“) rekonstravimo arba modernizavimo atveju asmuo, ketinantis įsigyti ir (ar) naudoti šį posistemį, geležinkelių transporto objektą arba įrangą (atitinkamai juridinio asmens vadovas, Lietuvos Respublikoje įregistruoto užsienio juridinio asmens filialo vadovas, fizinis asmuo asmeniškai arba jų įgalioti atstovai), pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos rekonstravimo arba modernizavimo projekto aprašymo dokumentus. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos išnagrinėja šiuos dokumentus ir, vadovaudamasi šių taisyklių 58 punkte nustatyta tvarka ir atsižvelgdama į taikytinoje TSS bei Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymuose, kurių paskirtis yra užtikrinti TSS taikymą (jei tokie priimami), nurodytą šios TSS įgyvendinimo strategiją, nusprendžia, ar darbų apimtis yra tokia, kad pagal šias taisykles reikalingas naujas leidimas pradėti naudoti posistemį.

Leidimai pradėti naudoti rekonstruotus ir modernizuotus posistemius, minimus šiame punkte, yra reikalingi kiekvieną kartą, kai numatyti darbai gali turėti poveikį eismo saugos lygiui.

60. Asmuo negali uždrausti, riboti ar trukdyti konstruoti, pradėti naudoti ir naudoti Lietuvos Respublikos teritorijoje transeuropinę geležinkelių sistemą sudarančių struktūrinių posistemių, kurie atitinka esminius reikalavimus, ir jeigu šių draudimų nenustato kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai, tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos institucijų priimti teisės aktai, kurie Lietuvos Respublikoje taikomi tiesiogiai.

Asmuo negali reikalauti patikrinimų, kurie jau buvo atlikti pagal „EB“ patikros deklaracijos rengimo procedūrą, nustatytą šių taisyklių 4 priede.

Šio punkto taikymas neturi prieštarauti šių taisyklių 68 punkto nuostatoms.

61. Struktūrinis posistemis visoje Europos Sąjungos teritorijoje pripažįstamas atitinkančiu jam nustatytus esminius reikalavimus, jeigu jam, vadovaujantis šiose taisyklėse nustatyta procedūra ir atitinkama TSS, parengta „EB“ patikros deklaracija.

TSS taikymo sritis priskiriama privalomojo posistemių atitikties įvertinimo (patikros) sričiai.

62. Kitų šių taisyklių III skyriuje nurodytų reikalavimų taikymo sritis gali būti priskiriama privalomojo posistemių atitikties esminiams reikalavimams įvertinimo (patikros) sričiai tada, kai to reikalauja atitinkamam posistemiui parengtos TSS ir (arba) Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymai. Šiuose įsakymuose prireikus gali būti nustatomi kitokie reikalavimai posistemių atitikties esminiams reikalavimams įvertinimui (patikrai), negu nustatyta šiose taisyklėse. Posistemių atitikties kitiems reikalavimams, negu nustatyta TSS, įvertinimo (patikros) dokumentai kitose Europos Sąjungos valstybėse pripažįstami vadovaujantis TSS (kai jose yra atitinkamos nuostatos) ir šių TSS taikymą užtikrinančiais tose valstybėse galiojančiais teisės aktais bei tarptautinėmis sutartimis.

63. „EB“ patikros deklaraciją rengia posistemio užsakovas ar kitas ketinantis įsigyti ir (ar) naudoti posistemį asmuo (toliau – užsakovas) arba Europos Sąjungoje įsteigtas įgaliotasis jo atstovas, vadovaudamasis atitinkamos TSS nuostatomis ir šių taisyklių 4 priede numatyta procedūra. Siekdamas parengti tokią deklaraciją, jis kreipiasi į pasirinktą paskelbtąją (notifikuotą) įstaigą dėl „EB“ patikros procedūros atlikimo.

64. Už transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos posistemio „EB“ patikrą atsakingos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos užduotis atlikti posistemio „EB“ patikrą prasideda nuo projektavimo etapo ir apima visą gamybos laikotarpį iki priėmimo etapo prieš pradedant naudoti posistemį.

Už transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos posistemio „EB“ patikrą atsakingos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos užduotis atlikti posistemio „EB“ patikrą prasideda nuo projektavimo etapo ir apima visą gamybos laikotarpį iki tipo patvirtinimo etapo prieš pradedant naudoti posistemį.

Ši užduotis taip pat apima atitinkamo posistemio sąsajų su sistema, į kurią jis integruojamas, patikrą vadovaujantis atitinkama TSS ir informacija, esančia Lietuvos Respublikos geležinkelio riedmenų ir konteinerių registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1997 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 343, arba Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 22 d. nutarimu Nr. 1468, ir Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3-317 „Dėl Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 90-3327).

65. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga yra atsakinga už techninės bylos, kuri yra pridedama prie „EB“ patikros deklaracijos, patikrinimą. Šioje techninėje byloje turi būti visi būtini su posistemio charakteristikomis susiję dokumentai ir tam tikrais atvejais – visi dokumentai, patvirtinantys sąveikos sudedamųjų dalių atitiktį. Joje taip pat privalo būti visi dokumentai, susiję su posistemio naudojimo sąlygomis bei apribojimais, jo aptarnavimo, nuolatinės ar einamosios stebėsenos, posistemio suderinimo (pritaikymo prie sistemos, į kurią jis integruojamas) ir techninės priežiūros instrukcijomis. Asmuo, kuris gamina, rekonstruoja arba modernizuoja posistemį, turi pateikti posistemio užsakovui atitinkamus dokumentus, reikalingus šiai techninei bylai parengti.

66. „EB“ patikros deklaracijos turiniui taikomi šie reikalavimai:

66.1. deklaracijoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose turi būti jų sudarymo datos ir parašai. Deklaraciją turi pasirašyti užsakovo arba Europos Sąjungoje įsteigto jo įgaliotojo atstovo įgaliotas asmuo, o prie jos pridedamus dokumentus – šiuos dokumentus sudarę asmenys;

66.2. deklaracija ir prie jos pridedama techninė dokumentacija turi būti parengta lietuvių kalba;

66.3. deklaracijoje turi būti nurodyta:

66.3.1. nuorodos į Europos Sąjungos direktyvas, kuriomis vadovaujantis ji parengta;

66.3.2. užsakovo arba Europos Sąjungoje įsteigto jo įgaliotojo atstovo pavadinimas (t. y. juridinio asmens pavadinimas) ir buveinės adresas. Įgaliotasis atstovas taip pat nurodo užsakovo pavadinimą (t. y. atitinkamai juridinio asmens pavadinimą, Lietuvos Respublikoje įregistruoto užsienio juridinio asmens filialo pavadinimą, fizinio asmens vardą ir pavardę, gimimo datą ir deklaruotą nuolatinę gyvenamąją vietą (adresą);

66.3.3. trumpas posistemio aprašymas;

66.3.4. paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, kuri atliko šių taisyklių 63–65 punktuose nurodytą „EB“ patikrą, pavadinimas ir buveinės adresas;

66.3.5. techninėje byloje esančių dokumentų sąrašas;

66.3.6. visos svarbios laikinos ar galutinės nuostatos, kurias turi atitikti posistemiai, ypač visi naudojimo apribojimai ar sąlygos (kai jie taikomi);

66.3.7. „EB“ deklaracijos galiojimo trukmė, jeigu ji laikina;

66.3.8. „EB“ patikros deklaraciją pasirašiusiojo asmens tapatybę patvirtinanti informacija:

66.3.8.1. kai deklaraciją rengia juridinis asmuo, – deklaraciją pasirašiusio asmens vardas, pavardė, pareigos ir įgaliojimų pasirašyti šią deklaraciją įrodymas;

66.3.8.2. kai deklaraciją rengia Lietuvos Respublikoje įregistruoto užsienio juridinio asmens filialas, – deklaraciją pasirašiusio asmens vardas, pavardė, pareigos ir įgaliojimų pasirašyti šią deklaraciją įrodymas;

66.3.8.3. kai deklaraciją rengia fizinis asmuo, – fizinio asmens vardas ir pavardė bei gimimo data. Šiame punkte nurodyta informacija turi atitikti informaciją, pateikiamą deklaracijoje pagal šių taisyklių 66.3.2 punktą.

67. Kiekvienas asmuo, parengęs „EB“ patikros deklaraciją, privalo ją pateikti institucijoms, nurodytoms šių taisyklių 58 punkte ir išduodančioms leidimus pradėti naudoti posistemius, taip pat Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos, vykdančiai saugos sertifikavimą ir inspektavimą vadovaujantis Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklėmis. Kiekvienas asmuo, parengęs „EB“ patikros deklaraciją, privalo pateikti ją institucijoms, nurodytoms šių taisyklių 58 punkte ir išduodančioms leidimus pradėti naudoti posistemius, ir šioms institucijoms pareikalavus – leisti joms susipažinti su dokumentais, kurie yra tiesiogiai susiję su šia deklaracija.

68. Kiekvienu atveju bet kuri šių taisyklių 58 ir 59 punktuose nurodyta kompetentinga institucija arba komisija, nustačiusi, kad struktūrinis posistemis, kuriam yra parengta „EB“ patikros deklaracija ir techninė byla, neatitinka šių taisyklių ir ypač neatitinka esminių reikalavimų, gali paprašyti atlikti papildomus patikrinimus. Apie tai ji turi nedelsdama informuoti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ir pateikti savo nuomonės dėl posistemio atitikimo (neatitikimo) esminius reikalavimus pagrindimą. Pastaroji apie visus prašomus atlikti papildomus patikrinimus ir jų motyvus informuoja Europos Komisiją, kuri inicijuoja klausimo nagrinėjimą 21 straipsnio komitete.

69. Jeigu posistemis, kuriam parengta „EB“ patikros deklaracija, jos neatitinka, asmenys, parengę šią „EB“ patikros deklaraciją, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XI. reikalavimai paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms

 

70. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 92-2542), Lietuvos Respublikos ūkio ministro 1999 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 236 „Dėl Paskelbtųjų (notifikuotų) atitikties įvertinimo įstaigų paskyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 62-2058; 2002, Nr. 111-4937) (toliau – įstaigų paskyrimo taisyklės) ir šiomis taisyklėmis, paskiria bandymų laboratorijas, sertifikacijos ar kontrolės įstaigas šių taisyklių IX skyriuje nurodytoms sąveikos sudedamųjų dalių atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo procedūroms atlikti ir šių taisyklių X skyriuje nurodytoms posistemių patikros procedūroms atlikti su sąlyga, kad šios įstaigos atitinka šių taisyklių 71 punkte nustatytus kriterijus. Sprendimas dėl įstaigų paskyrimo šiame punkte nurodytoms įvertinimo procedūroms atlikti įforminamas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu.

Apie šių įstaigų paskyrimą pranešama Europos Komisijai, Europos Sąjungos valstybėms narėms ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (ELPA) valstybėms, pasirašiusioms Europos ekonominės erdvės susitarimą (toliau – EEE susitarimas) įstaigų paskyrimo taisyklių nustatyta tvarka, nurodant šių įstaigų atsakomybės sritį pagal šių taisyklų 8 punktą ir III priedą bei Europos Komisijos suteiktą identifikacinį numerį.

71. Minimalūs kriterijai paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms yra šie:

71.1. bet kuriuo požiūriu būti nepriklausomoms ir nešališkoms sąveikos sudedamųjų dalių ir posistemių, kuriems atliekamos atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo procedūros, atžvilgiu. Kad įvykdytų šį reikalavimą, įstaiga, jos direktorius ir už patikrinimų atlikimą atsakingi darbuotojai negali nei tiesiogiai, nei kaip įgaliotieji atstovai būti susiję nei su sąveikos sudedamųjų dalių ar posistemių projektavimu, gamyba, konstravimu, prekyba ar technine priežiūra, nei su jų naudojimu. Šis reikalavimas neatima iš gamintojo arba konstruktoriaus ir tos įstaigos galimybės keistis technine informacija. Įstaiga taip pat turi garantuoti už patikrinimus atsakingų darbuotojų nepriklausomumą. Jokiems patikrinimus atliekantiems darbuotojams neturi būti atlyginama už darbą pagal atliktų patikrinimų skaičių ar tų patikrinimų rezultatus;

71.2. įstaiga ir už patikrinimus atsakingi darbuotojai patikrinimus turi atlikti sąžiningai ir profesionaliai (įskaitant techninę kompetenciją). Įstaiga turi užtikrinti, kad asmenys ar grupės, kuriuos gali paveikti patikrinimų rezultatai, negalės daryti jai ir už patikrinimus atsakingiems darbuotojams jokios įtakos, ypač finansinės, skatinančios ir (arba) verčiančios priimti tam tikrą sprendimą arba iškreipti atliekamo tikrinimo rezultatus. Įstaiga ir už patikrinimus atsakingi darbuotojai neturi būti pavaldūs:

71.2.1. institucijoms, kurios, vadovaudamosi šiomis taisyklėmis, išduoda leidimus pradėti posistemių naudojimą;

71.2.2. Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos, kuri išduoda licencijas verstis geležinkelių transporto ūkine komercine veikla ir saugos sertifikatus;

71.2.3. institucijoms, kurios tiria geležinkelių transporto eismo įvykius teisės aktų nustatyta tvarka;

71.3. įstaiga turi samdyti darbuotojus ir turėti reikalingų priemonių, kad deramai atliktų su patikrinimais susijusias technines ir administracines užduotis. Jai turėtų būti prieinama ypatingiems patikrinimams reikalinga įranga;

71.4. už patikrinimus atsakingi darbuotojai turi:

71.4.1. būti tinkamai pasirengę techniniu ir profesiniu požiūriu;

71.4.2. turėti pakankamai žinių apie patikrinimų, kuriuos jie atlieka, reikalavimus ir pakankamos tokių patikrinimų praktikos;

71.4.3. sugebėti rengti atitikties sertifikatus, dokumentus ir išvadas, kuriais įforminamas atliktas patikrinimas;

71.5. įstaiga turi turėti civilinės atsakomybės draudimo sutartį, nebent valstybės institucijos ar įstaigos apdraudė šią atsakomybę vadovaudamosi Lietuvos Respublikos teise arba pačios atlieka tuos patikrinimus;

71.6. įstaigos darbuotojai privalo saugoti duomenų, kuriuos jie gauna atlikdami savo pareigas vadovaudamiesi šiomis taisyklėmis, paslaptį. Tačiau šio punkto taikymas neturi pažeisti valstybinio administravimo subjektų, savivaldybių administravimo subjektų ir kitų viešojo administravimo subjektų teisių, nustatytų Lietuvos Respublikos įstatymuose.

Laikoma, kad įstaiga gali įvykdyti šiuos minimalius kriterijus, jeigu ji įvykdo atitinkamuose Europos standartuose numatytus vertinimo kriterijus.

72. Kiti kriterijai ir reikalavimai paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų paskyrimui nustatyti įstaigų paskyrimo taisyklėse. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras gali nustatyti papildomus kriterijus ir (arba) detalizuoti šiose taisyklėse nustatytus minimalius kriterijus paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms atsižvelgdamas į geležinkelių transporto veiklos specifiką.

73. Paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų paskyrimas reiškia, kad jos yra pasirengusios dalyvauti Europos Komisijos atliekamame paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų veiklos koordinavimo darbe, t. y. dalyvauti palyginamuosiuose bandymuose, standartizavimo veikloje ir Europos Komisijos įsteigtos koordinavimo grupės, kuri svarsto bet kokius klausimus, susijusius su šių taisyklių IX skyriuje nurodytomis sąveikos sudedamųjų dalių atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo procedūromis ir šių taisyklių X skyriuje nurodytomis posistemių patikros procedūromis arba atitinkamų TSS taikymu, darbe.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atstovai prireikus dalyvauja koordinavimo grupės darbe stebėtojų teisėmis. Lietuvos Respublikos atstovai 21 straipsnio komitete prisideda prie paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų veiklos koordinavimo svarstant šiame komitete paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų darbo koordinavimo klausimus.

74. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymu, įstaigų paskyrimo taisyklėmis, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais atitikties įvertinimą ir paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų paskyrimą, atitinkamomis TSS ir šiomis taisyklėmis:

74.1. atlieka valdymo funkcijas, susijusias su atitikties įvertinimu taikant šias taisykles;

74.2. kontroliuoja jos paskirtų paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų veiklą (t. y. nuolat stebi, ar jos atitinka nustatytus reikalavimus ir sugeba atlikti darbą, kuriam jos yra paskirtos), pasirenka stebėjimo priemones ir metodus, prireikus sudaro sutartį su kita organizacija, institucija ar įstaiga ir įgalioja ją stebėti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos paskirtas paskelbtąsias (notifikuotas) įstaigas;

74.3. sustabdo ir (ar) panaikina jos paskirtoms įstaigoms suteiktus įgaliojimus, jeigu jos nesilaiko įstaigų paskyrimo taisyklių ir šių taisyklių. Paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, nebeatitinkančios šių taisyklių 71 punkte nustatytų minimalių kriterijų, atšaukiamos ir apie tai nedelsiant pranešama Europos Komisijai, Europos Sąjungos valstybėms narėms ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (ELPA) valstybėms, pasirašiusioms Europos ekonominės erdvės susitarimą (toliau – EEE susitarimas) įstaigų paskyrimo taisyklių nustatyta tvarka.

Paraiškų dėl paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų paskyrimo teikimą ir nagrinėjimą, sprendimų dėl paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų paskyrimo priėmimą, paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų veiklos kontrolę, joms suteiktų įgaliojimų sustabdymą ir panaikinimą, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir jos paskirtų paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų, veikiančių transeuropinės geležinkelių sistemos srityje, paskyrimo ir veiklos kontrolės tvarkos aprašas, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, vykdydama šiame punkte nurodytas funkcijas, bendradarbiauja su kitomis įgaliotomis institucijomis, kurios paskyrė tą pačią paskelbtąją (notifikuotą) įstaigą atlikti atitikties įvertinimą kitose, negu nustatyta šiose taisyklėse, srityse.

75. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos paskirtos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos yra atsakingos už savo veiklą tik Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai ir jai reguliariai teikia informaciją apie atitikties įvertinimo problemas, turimus išteklius, sudarytas subrangos sutartis ir jų vykdymą, interesų konfliktus ir informaciją apie bet kokius kitus savo veiklos pasikeitimus, turinčius įtakos reikalavimų, nustatytų šioms paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms ir jų veiklai, vykdymui. Šio punkto nuostatos nepanaikina paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos atsakomybės už savo veiklą prieš kitas įgaliotas institucijas, kurios paskyrė šią paskelbtąją (notifikuotą) įstaigą atlikti atitikties įvertinimą kitose, negu nustatyta šiose taisyklėse, srityse.

76. Paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos turi informuoti kitas giminingas paskelbtąsias (notifikuotas) įstaigas ir šių taisyklių 43 punkte nurodytas priežiūros ir kontrolės institucijas apie išduotus, atšauktus (panaikintus) atitikties sertifikatus, taip pat apie savo sprendimus atsisakyti išduoti atitikties sertifikatus.

77. Bandymų laboratorijoms, sertifikacijos ar kontrolės įstaigoms prireikus gali būti nustatomi kitokie minimalūs paskyrimo kriterijai, negu nurodyta šių taisyklių 71 punkte, kai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, vadovaudamasis šių taisyklių 46 ir 62 punktais, nustato kitokius reikalavimus dėl atitikties esminiams reikalavimams arba tinkamumo naudoti įvertinimo tvarkos privalomojo įvertinimo srityje. Šis punktas taikomas nepažeidžiant įstaigų paskyrimo taisyklių.

78. Valstybių – EEE susitarimo šalių (išskyrus Europos Sąjungos valstybes) – išduoti atitikties įvertinimo dokumentai pripažįstami EEE susitarimo nustatyta tvarka. Kitų užsienio valstybių – ne Europos Sąjungos narių – išduoti atitikties įvertinimo dokumentai pripažįstami tarptautinių sutarčių nustatyta tvarka.

 

XII. Baigiamosios nuostatos

 

79. Naudojimo sričių posistemių (techninės priežiūros posistemio bei telematikos priemonių, skirtų keleivių ir krovinių vežimo paslaugoms teikti, posistemio) atitikimas šiose taisyklėse nustatytus transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimus užtikrinamas ir šio atitikimo kontrolė vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

80. 21 straipsnio komitetas, vadovaudamasis direktyvose 96/48/EB, 2001/16/EB ir 2004/50/EB nustatyta tvarka, gali svarstyti:

80.1. bet kokius klausimus, susijusius su transeuropinės geležinkelių sistemos sąveika, taip pat ir klausimus, susijusius su sąveika tarp šios sistemos ir trečiųjų šalių geležinkelių transporto sistemos;

80.2. bet kokius klausimus, susijusius su šiame punkte nurodytų direktyvų įgyvendinimu, bei atitinkamų Europos Komisijos rekomendacijų projektus;

80.3. Europos Komisijos ir (arba) valstybių narių siūlymus suteikti TSS rengėjams įgaliojimus parengti TSS papildomai transeuropinės geležinkelių sistemos sričiai, jei ji susijusi su šių taisyklių 8 ir 9 punktuose nurodytais posistemiais;

80.4. darbo programą, atitinkančią direktyvų 96/48/EB, 2001/16/EB ir 2004/50/EB tikslus;

80.5. šiame punkte paminėtų direktyvų nuostatų, kurios perkeltos į šių taisyklių 8, 9, 40, 51, 52 ir 66 punktus bei 1, 2 ir 4 priedus, pakeitimus.

Suinteresuoti asmenys gali teikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai atitinkamus siūlymus, susijusius su 21 straipsnio komiteto kompetencija. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, įvertinusi pateiktus siūlymus, teisės aktų nustatyta tvarka juos suderinusi ir pritarusi, teikia juos Europos Komisijai ir (arba) 21 straipsnio komitetui Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka.

81. Asmenys, pažeidę šias taisykles, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

82. Kiekviename sprendime dėl sąveikos sudedamųjų dalių atitikties arba tinkamumo naudoti įvertinimo, transeuropinę geležinkelių sistemą sudarančių posistemių patikros, priimtame vadovaujantis šiomis taisyklėmis, ir kiekviename sprendime, priimtame taikant šių taisyklių 55–57 ir 68 punktus, išsamiai išdėstomi tokio sprendimo priėmimo motyvai. Apie šiuos sprendimus juos priėmusi institucija kiek įmanoma greičiau praneša suinteresuotai šaliai, kartu nurodydama priimto sprendimo apskundimo procedūrą, taip pat laikotarpį, per kurį galima šį sprendimą apskųsti.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos sprendimai dėl atsisakymo paskirti paskelbtąją (notifikuotą) įstaigą, jos įgaliojimo sustabdymo ar panaikinimo gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka“;

1.2.12. išdėstau 3 priedą nauja redakcija:

 

„Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių 3 priedas

 

EUROPOS SĄJUNGOS direktyvos, kurias atitinka Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklės

 

Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklės yra suderintos su šiomis Europos Sąjungos direktyvų dalimis:

1. Direktyvos 96/48/EB:

1.1. 3, 4, 6, 8, 10, 12, 13, 16, 17, 19, 22, 23 straipsniais bei III–VI priedais;

1.2. 1, 2, 5, 7, 9, 11, 14 (pirmąja dalimi ir antrosios dalies pirmuoju sakiniu), 15, 18, 20, 21, 21 a, 21 b, 21 c straipsniais, I, II ir VII priedais (su pakeitimais, išdėstytais Direktyvoje 2004/50/EB).

2. Direktyvos 2001/16/EB:

2.1. 1, 3, 4, 6, 8–10, 12–17, 18, 19, 22, 25–27 straipsniais, I–III (išskyrus I priedo pirmąją pastraipą) ir IV–VI priedais;

2.2. 2, 5, 7, 11, 20, 21, 21 a, 21 b, 21 c, 23 straipsniais, I priedo pirmąja pastraipa ir VII priedu (su pakeitimais, išdėstytais Direktyvoje 2004/50/EB)“;

 

1.2.13. papildau nauju 4 priedu „Transeuropinės geležinkelių sistemos posistemių „EB“ patikros procedūra“ ir jį išdėstau taip:

 

„Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių 4 priedas

 

Transeuropinės geležinkelių sistemos posistemių „Eb“ patikros procedūra

 

Taikant šių taisyklių X skyriaus nuostatas, transeuropinės geležinkelių sistemos posistemiams taikoma ši „EB“ patikros procedūra:

1. Įvadas.

„EB“ patikra yra procedūra, kuria paskelbtoji (notifikuota) įstaiga užsakovo arba Europos Sąjungoje įsteigto jos įgaliotojo atstovo prašymu tikrina ir patvirtina, kad posistemis:

1.1. atitinka šias taisykles ir atitinkamai direktyvą 96/48/EB arba direktyvą 2001/16/EB (kur reikalaujama, su pakeitimais direktyvoje 2004/50/EB);

1.2. atitinka kitus iš Sutarties, kuria įsteigiama Europos Bendrija, kylančius teisės aktus ir gali būti pradėtas naudoti.

2. Patikros etapai.

Posistemis yra tikrinamas kiekviename iš šių etapų:

2.1. bendro projekto parengimas;

2.2. posistemio konstravimas, įskaitant visų pirma civilinės inžinerijos darbus, sudedamųjų dalių surinkimą, bendrą suderinimą;

2.3. galutinis posistemio išbandymas.

3. Atitikties sertifikatas.

Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga, atsakinga už „EB“ patikrą, parengia atitikties sertifikatą, skirtą užsakovui arba Europos Sąjungoje įsteigtam jo įgaliotajam atstovui, kuris savo ruožtu parengia „EB“ patikros deklaraciją, skirtą valstybės narės, kurioje tas posistemis yra ir (arba) naudojamas, institucijai, išduodančiai leidimą naudoti šį posistemį ir (arba) kontroliuojančiai jo naudojimą.

4. Techninė byla.

Prie „EB“ patikros deklaracijos pridedamą posistemio techninę bylą turi sudaryti:

4.1. geležinkelių infrastruktūra: inžinerinių statinių planai, kasimo ir sutvirtinimo darbų patvirtinimo dokumentai, ataskaitos apie atliktą betono ekspertizę ir patikrinimą;

4.2. kiti posistemiai: bendrieji ir detalūs brėžiniai, elektros ir hidraulikos schemos, valdymo grandynai, duomenų apdorojimo ir automatinių sistemų aprašymas, naudojimo ir techninės priežiūros instrukcijos ir kiti dokumentai;

4.3. į posistemį įtrauktų sąveikos sudedamųjų dalių, kurioms taikomos šios taisyklės, sąrašas;

4.4. „EB“ atitikties arba tinkamumo naudoti deklaracijų, kurios pirmiau minėtoms sudedamosioms dalims turi būti pateiktos pagal šių taisyklių 46–54 punktus, kopijos ir tam tikrais atvejais – atitinkami apskaičiavimai bei paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų pagal bendras technines specifikacijas atliktų bandymų ir ekspertizių dokumentų kopijos;

4.5. paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, atsakingos už „EB“ patikrą, atitikties sertifikatas, pateiktas kartu su atitinkamais apskaičiavimais ir patvirtintas šios įstaigos vadovo parašu. Šis atitikties sertifikatas pažymi, kad projektas atitinka šias taisykles ir atitinkamą direktyvą (2001/16/EB, 96/48/EB, 2004/50/EB), taip pat nurodo visas atliekant patikrą užfiksuotas ir nepaneigtas abejones. Prie atitikties sertifikato taip pat pridedamos tikrinimo ir kontrolės ataskaitos, parengtos tos pačios įstaigos atliekant savo užduotį, kaip nurodyta šio priedo 5.3 ir 5.4 punktuose.

5. Stebėsena.

5.1. „EB“ stebėsenos tikslas yra užtikrinti, kad dėl posistemio techninės bylos atsirandantys įsipareigojimai būtų įvykdyti posistemio gamybos metu.

5.2. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga, atsakinga už posistemio gamybos tikrinimą, turi turėti galimybę nuolat patekti į statybos aikšteles, gamybos cechus, sandėliavimo patalpas ir tam tikrais atvejais – į ruošinių gamybos arba bandymų atlikimo patalpas ir visas kitas patalpas, kurios, jos manymu, turi būti prieinamos, kad ji galėtų atlikti savo užduotį. Užsakovas arba Europos Sąjungoje įsteigtas jos įgaliotasis atstovas jai turi nusiųsti arba būti nusiuntęs visus tam tikslui reikalingus dokumentus, visų pirma projekto įgyvendinimo planus bei su posistemiu susijusius techninius dokumentus.

5.3. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga, atsakinga už projekto įgyvendinimo tikrinimą, turi periodiškai kontroliuoti, kad patvirtintų, jog laikomasi šių taisyklių. Atsakingiems už posistemio projekto įgyvendinimą ši įstaiga turi pateikti kontrolės ataskaitą. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali reikalauti, kad jos darbuotojai dalyvautų tam tikruose posistemio statybos darbų etapuose.

5.4. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga neįspėjusi gali apsilankyti užsakovo nurodymu posistemiui atliekamų darbų aikštelėse arba gamybos cechuose. Tokių apsilankymų metu paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali atlikti visą arba dalinę kontrolę. Atsakingiems už posistemio projekto įgyvendinimą ji turi pateikti tikrinimo protokolą ir, jei reikia, kontrolės ataskaitą.

6. Techninės bylos teikimas.

Visa šio priedo 4 dalyje nurodyta byla turi būti pateikta užsakovui arba Europos Sąjungoje įsteigtam jo įgaliotajam atstovui paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, atsakingos už techniškai tvarkingo posistemio patikrą, išduotam atitikties sertifikatui pagrįsti. Byla turi būti pridėta prie „EB“ patikros deklaracijos, kurią užsakovas siunčia atitinkamos valstybės narės priežiūros institucijai.

Bylos kopiją užsakovas turi saugoti visą posistemio naudojimo laiką. Bet kuriai kitai valstybei narei paprašius, užsakovas turi nusiųsti jai bylos kopiją.

7. Informavimas apie paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos veiklą.

Kiekviena paskelbtoji (notifikuota) įstaiga turi vieną kartą per ketvirtį informuoti:

7.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ir kitas šių taisyklių 43 punkte nurodytas priežiūros ir kontrolės institucijas – apie gautus prašymus atlikti „EB“ patikrą, išduotus, atšauktus (panaikintus) atitikties sertifikatus ir savo sprendimus atsisakyti išduoti atitikties sertifikatus;

7.2. giminingas paskirtąsias įstaigas – apie išduotus, atšauktus (panaikintus) atitikties sertifikatus ir savo sprendimus atsisakyti išduoti atitikties sertifikatus.

8. Kalba.

Šio priedo 4 skyriuje nurodyta posistemio techninė byla ir su „EB“ patikros procedūromis susijusi korespondencija turi būti sudaroma lietuvių kalba“.

2. Pakeičiu Geležinkelio įmonių ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 3-37 (Žin., 2003, Nr. 13-520):

2.1. Išdėstau 8.8 punktą taip:

8.8. geležinkelių riedmenys, kiti geležinkelių transporto objektai ir jų sudedamosios dalys, jų būklė, priežiūra ir remontas turi atitikti teisės aktų reikalavimus, ypač Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, reikalavimus“.

2.2. Įrašau 8.2 punkte prieš žodžius „ir kitų“ žodžius „Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-586 (Žin., 2005, Nr. 6-165)“.

2.3. Papildau 11 punktą 11.10 papunkčiu:

11.10. dokumentus, kurie yra reikalingi pagal Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisykles“.

3. Pakeičiu Įmonių, atliekančių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą, atestavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 3-398 (Žin., 2004, Nr. 122-4476) ir išdėstau 8.1 punktą taip:

8.1. įmonė turi atitikti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489), Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų (Žin., 1996, Nr. 98-2251) ir (ar) Techninio siaurųjų geležinkelių (750 mm pločio vėžė) naudojimo nuostatų (Žin., 2000, Nr. 58-1747), Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-586 (Žin., 2005, Nr. 6-165), kitų Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą ir remontą bei eismo saugą, reikalavimus ir organizuoti savo veiklą taip, kad būtų užtikrintas šių norminių teisės aktų vykdymas gavus atestatą“.

4. Pavedu Susisiekimo ministerijos Tranzito ir geležinkelių transporto departamentui kartu su Valstybine geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos koordinuoti šio įsakymo ir Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių taikymą ir įgyvendinimą.

5. Pavedu Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos:

5.1. vykdant Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. 3-511 „Dėl informacijos teikimo“:

5.1.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai teikiamoje informacijoje apie eismo saugą geležinkelių transporte atskirai išdėstyti informaciją apie Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių pažeidimus;

5.1.2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai teikiamoje informacijoje apie Inspekcijos darbą atskirai išdėstyti informaciją apie priemones, kurių Inspekcija ėmėsi ir (ar) siūlo imtis siekiant, kad šie pažeidimai būtų ištaisyti, taip pat vykdomas ir (ar) siūlomas atitinkamas prevencines priemones;

5.2. kartu su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju per 5 mėn. nuo šio įsakymo įsigaliojimo pateikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai siūlymus dėl kriterijų paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms, veikiančioms transeuropinės geležinkelių sistemos srityje, detalizavimo ir papildymo atsižvelgiant į geležinkelių transporto veiklos specifiką;

5.3. parengti ir iki 2005 m. spalio 31 d. patvirtinti Eismo saugos plano rengimo metodikų, patvirtintų Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2003 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. V-28 „Dėl Eismo saugos plano rengimo metodikų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 20-615), pakeitimus, susijusius su Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių vykdymu;

5.4. kartu su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju iki 2005 m. spalio 31 d. parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai leidimų pradėti naudoti transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius Lietuvos Respublikoje išdavimo taisyklių projektą.

6. Nustatau, kad šio įsakymo 1–3 punktai įsigalioja:

6.1. kitą dieną po šio įsakymo paskelbimo „Valstybės žiniose“ – transeuropinės greitųjų geležinkelių sistemos posistemių ir jų sąveikos sudedamųjų dalių atžvilgiu;

6.2. nuo 2006 m. sausio 1 d. – transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos posistemių ir jų sąveikos sudedamųjų dalių atžvilgiu.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS