Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. RUGPJŪČIO 11 D. NUTARIMO NR. 1020 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. balandžio 9 d. Nr. 368

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 1020 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 72-2105; 2002, Nr. 60-2467; 2005, Nr. 44-1430), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

 

 

Aplinkos ministras, pavaduojantis

kultūros ministrą                                                                                              Artūras Paulauskas

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 1020

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 368

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau vadinama – Kultūros ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.

Kultūros ministerija atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestos kultūros srities valstybės valdymo funkcijas ir įgyvendina šioje srityje valstybės politiką.

2. Kultūros ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais Nuostatais.

3. Kultūros ministerija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu. Kultūros ministerijos buveinė: J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Kultūros ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau vadinama – valstybės biudžetas).

 

II. KULTŪROS MINISTERIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Kultūros ministerijos uždaviniai yra šie:

5.1. sudaryti teisines, finansines ir administracines Lietuvos kultūros plėtros ir sklaidos sąlygas;

5.2. atsižvelgiant į Lietuvos kultūros ir meno tarybos, kultūros ir meno sričių ekspertų komisijų pasiūlymus, bendradarbiaujant su kitomis valstybės valdymo ir savivaldybių institucijomis ir perimant naudingą pasaulio valstybių patirtį, įgyvendinti ir koordinuoti valstybės kultūros politiką profesionalaus meno – teatro, muzikos, dailės, kino, literatūros – srityse, taip pat bibliotekų, leidybos, kultūros paveldo vertybių apsaugos, muziejų veiklos valdymo, etninės ir regionų kultūros srityse, valstybės politiką autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos, visuomenės informavimo ir kultūros politikos užsienyje koordinavimo ir įgyvendinimo srityse;

5.3. pagal kompetenciją dalyvauti formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Europos Sąjungos politiką.

6. Kultūros ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. valstybės kultūros politikos įgyvendinimo ir koordinavimo srityje:

6.1.1. rengia įstatymų ir kitų teisės aktų, kurių reikia valstybės kultūros politikai įgyvendinti ir su Europos Sąjungos teise suderinti, projektus;

6.1.2. inicijuoja, rengia ir įgyvendina įvairių kultūros sričių strateginio planavimo dokumentus (koncepcijas, strategijas ir programas), vykdo šių dokumentų įgyvendinimo stebėseną, pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir įgyvendinant kitus valstybės raidos strateginio planavimo dokumentus;

6.1.3. įstatymų nustatyta tvarka steigia, reorganizuoja, pertvarko ir likviduoja teatrus, koncertines įstaigas, muziejus, bibliotekas, kultūros centrus ir kitas kultūros įstaigas;

6.1.4. atsižvelgdama į kultūros ir meno sričių ekspertų pasiūlymus, inicijuoja ir iš dalies finansuoja svarbias kultūros sričių veiklos programas;

6.1.5. inicijuoja kultūros srities tyrimus, kaupia ir analizuoja kultūros srities statistinę informaciją;

6.1.6. informuoja visuomenę apie ministerijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.2. profesionalaus meno srityje:

6.2.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymu (Žin., 2004, Nr. 96-3523), Lietuvos Respublikos kino įstatymu (Žin., 2002, Nr. 31-1107), Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2002; 2004, Nr. 153-5573), sprendžia klausimus, susijusius su meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statusu, puoselėja ir plėtoja profesionalų meną, skatina meno kūrėjų kūrybinę raišką, veiklą ir profesionalaus meno sklaidą visuomenėje;

6.2.2. koordinuoja Lietuvos kino organizacijų dalyvavimą tarptautinių kino organizacijų veikloje, taip pat įgyvendinant programas;

6.2.3. inicijuoja ir koordinuoja kino renginius Lietuvoje ir Lietuvos kino organizacijų dalyvavimą tarptautiniuose kino renginiuose;

6.2.4. aktyvina teatrų ir koncertinių įstaigų veiklą ir plėtrą;

6.2.5. rūpinasi jaunųjų menininkų kūrybos ir jos sklaidos, profesinio tobulėjimo sąlygomis, jaunųjų menininkų įsiliejimu į Lietuvos kultūrinį gyvenimą;

6.3. informacinės visuomenės plėtros srityje:

6.3.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 51-1245; 2004, Nr. 120-4431), koordinuoja valstybės ir savivaldybių įsteigtų bibliotekų veiklą ir dalyvavimą įgyvendinant tarpvalstybines programas, nustato bibliotekininkų, dirbančių valstybės ar savivaldybių įsteigtose bibliotekose, atestavimo tvarką, rūpinasi jų kvalifikacijos tobulinimu;

6.3.2. skatina lietuvių literatūros leidybą ir sklaidą;

6.4. kultūros paveldo vertybių apsaugos srityje:

6.4.1. pagal kompetenciją formuoja ir įgyvendina nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos nacionalinę politiką, atsižvelgdama į Valstybinės kultūros paveldo komisijos teikiamus paveldosauginės patirties ir tendencijų vertinimus, analizes ir pasiūlymus;

6.4.2. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571), Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu (Žin., 1993, Nr. 63-1188; 2001, Nr. 108-3902), organizuoja nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos valstybinį administravimą, koordinuoja nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą;

6.4.3. kontroliuoja kilnojamųjų kultūros vertybių apskaitą ir apsaugą muziejuose ir bibliotekose, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 14-352), rūpinasi lietuviškuoju kultūros paveldu užsienyje;

6.4.4. skatina išeivijoje sukurtų ir sukauptų kultūros vertybių įsiliejimą į Lietuvos kultūrą;

6.5. muziejų veiklos valdymo srityje – vadovaudamasi Lietuvos Respublikos muziejų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 53-1292; 2003, Nr. 59-2638), koordinuoja Lietuvos muziejų veiklą, jų dalyvavimą įgyvendinant tarpvalstybines muziejininkystės programas, tikrina muziejinių vertybių apsaugą ir apskaitą muziejuose;

6.6. etninės ir regionų kultūros srityje – vadovaudamasi Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 82-2414), pagal kompetenciją užtikrina etninės kultūros valstybinę globą;

6.7. autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos srityje – vadovaudamasi Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 50-1598; 2003, Nr. 28-1125), koordinuoja autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą ir visuomenės švietimą intelektinės nuosavybės teisės klausimais;

6.8. visuomenės informavimo politikos įgyvendinimo srityje – vadovaudamasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254), apibendrina visuomenės informavimo sritį reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų rengimo, galiojančių teisės aktų pakeitimo ir papildymo; bendradarbiaudama su kitomis visuomenės informavimo srityje veikiančiomis institucijomis ir organizacijomis, įgyvendina Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, susijusių su visuomenės informavimu, nuostatas;

6.9. kultūros politikos užsienyje koordinavimo ir įgyvendinimo srityje:

6.9.1. pagal kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus, remdamasi kultūros srities susitarimais, pagal kompetenciją sudarytais tarp Kultūros ministerijos ir atitinkamų užsienio valstybių ar organizacijų institucijų, rengia ir įgyvendina tarptautines kultūros programas;

6.9.2. koordinuoja ir teisės aktų nustatyta tvarka finansuoja Lietuvos Respublikos specialiųjų (kultūros) atašė veiklą ir Lietuvos kultūros pristatymą užsienyje;

6.9.3. rengia ir koordinuoja kultūros pristatymo užsienyje programas;

6.9.4. skatina tiesioginį kultūros institucijų, meno kūrėjų organizacijų ir kultūros darbuotojų tarptautinį bendradarbiavimą;

6.9.5. inicijuoja ir koordinuoja Lietuvoje rengiamas tarptautines parodas, konkursus, simpoziumus, festivalius, šventes ir kitus renginius, Lietuvos dalyvavimą tarptautiniuose renginiuose;

6.10. Europos Sąjungos srityje:

6.10.1. pagal kompetenciją rengia ir derina Lietuvos Respublikos poziciją Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ministerijos valdymo sričiai priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų rengimą ir derinimą Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos valstybės institucijos;

6.10.2. pagal kompetenciją užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;

6.10.3. pagal kompetenciją perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire) ir vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus, Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

6.11. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

 

III. KULTŪROS MINISTERIJOS TEISĖS

 

7. Kultūros ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

7.1. nustatytąja tvarka gauti iš ministerijų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, kultūros įstaigų informaciją kultūros klausimais, kviestis kultūros ir meno ekspertus svarbiems kultūros klausimams nagrinėti;

7.2. įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoti ir audituoti ministerijos valdymo sričiai priskirtų kultūros įstaigų veiklą;

7.3. sudaryti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų atstovų (susitarusi su šių įstaigų vadovais) darbo grupes teisės aktų projektams rengti;

7.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų asociacijų, viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų veiklos reglamentavimo ir savitvarkos institucijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų informaciją, kurios reikia jos visuomenės informavimo srities funkcijoms atlikti;

7.5. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

8. Kultūros ministerija turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.

 

IV. KULTŪROS MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

9. Kultūros ministerijos veikla organizuojama pagal ministro patvirtintus viešai paskelbtus strateginius veiklos planus, rengiamus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir derinamus su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), ir kitus strateginio planavimo dokumentus. Kultūros ministerijos sutrumpintam strateginiam veiklos planui pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Ministerijos strateginio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka kultūros ministro įsakymu sudaryta Kultūros ministerijos strateginio planavimo grupė.

10. Kultūros ministerijos administracijos padaliniai vadovaujasi kultūros ministro tvirtinamais darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, ministerijos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.

11. Kultūros ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.

Kultūros ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantysis ministras neatlieka funkcijų, numatytų šių Nuostatų 13.6, 13.9, 13.13, 13.14, 13.15 punktuose.

12. Kultūros ministras, vadovaudamas jam pavestai kultūros valdymo sričiai, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

13. Kultūros ministras:

13.1. sprendžia ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių, priklausančių ministerijos kompetencijai, įgyvendinimą;

13.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;

13.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

13.4. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

13.5. priima ir pasirašo įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami; ministro priimami įsakymai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka; prireikus kartu su kitais ministrais gali priimti bendrus įsakymus;

13.6. tvirtina ministerijos strateginius veiklos planus, įstaigų prie ministerijos strateginius veiklos planus;

13.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ministerijos metines veiklos ataskaitas, kuriose informuoja, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, jos įgyvendinimo priemonės, ministerijos ir įstaigų prie ministerijos strateginiai veiklos planai, ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

13.8. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstaigų prie ministerijos nuostatų projektus; Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu tvirtina įstaigų prie ministerijos nuostatus ir jų administracijos struktūrą;

13.9. tvirtina ministerijos administracijos struktūrą ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

13.10. tvirtina ministerijos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

13.11. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą;

13.12. koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda atlikti ministerijos valstybės sekretoriui ir ministerijos sekretoriams ir įstatymai nenustato kitaip;

13.13. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas arba šias funkcijas gali pavesti atlikti ministerijos valstybės sekretoriui;

13.14. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų įstaigų prie ministerijos vadovus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, jeigu įstatymai nenustato kitaip;

13.15. nustato ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių administravimo sritis;

13.16. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas.

14. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda kultūros ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.

15. Viceministras:

15.1. kontroliuoja, ar ministerijos rengiami teisės aktų projektai atitinka ministro politines nuostatas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas ministrui pavestose valdymo srityse;

15.2. koordinuoja ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų veiklą;

15.3. ministro pavedimu atstovauja ministrui pristatydamas ir aptardamas ministro politines nuostatas ir sprendimus visuomenei, Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimuose;

15.4. dalyvauja derinant ministerijos rengiamų teisės aktų projektus su suinteresuotomis institucijomis;

15.5. atlieka kitas ministro jam pavestas funkcijas.

16. Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

17. Ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius.

Kultūros ministerijos administraciją sudaro departamentai, skyriai ir kiti padaliniai.

Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, taip pat kontrolės ar apskaitos funkcijas atliekančios tarnybos, inspekcijos ir kitos įstaigos.

Įstaigos prie ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais. Įstaigos prie ministerijos strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Strateginio planavimo metodika.

18. Ministerijos valstybės sekretorius yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus ministrui.

19. Ministerijos valstybės sekretorius:

19.1. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant ministerijos strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

19.2. kontroliuoja ministerijos administracinę ūkinę veiklą;

19.3. organizuoja ir koordinuoja ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

19.4. koordinuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymą, vadovaudamasis ministerijos strateginiais veiklos planais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėmis, užtikrina ministerijos rengiamų sprendimų suderinamumą;

19.5. kontroliuoja, kaip rengiami ir derinami teisės aktų projektai, ir koordinuoja šį darbą;

19.6. organizuoja ministerijos nuostatų, ministerijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų ir ministro įsakymų projektų rengimą;

19.7. ministro pavedimu įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ar pašalpas;

19.8. atlieka kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir ministro pavestas funkcijas.

20. Jeigu ministerijos valstybės sekretoriaus laikinai nėra, visas jo funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti ministerijos sekretoriui.

21. Ministerijos valstybės sekretorius, o kai jo laikinai nėra, – ministerijos sekretorius, atliekantis ministerijos valstybės sekretoriaus funkcijas, pagal kompetenciją priima potvarkius. Ministerijos valstybės sekretorius saugo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Ministras saugoti ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

22. Ministerijos sekretoriai yra karjeros valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui.

23. Jeigu ministerijos sekretoriaus laikinai nėra, jo funkcijas atlieka ministro paskirtas kitas ministerijos sekretorius arba įstatymų nustatyta tvarka laikinai į ministerijos sekretoriaus pareigas perkeltas ministerijos administracijos padalinio vadovas.

24. Ministerijos sekretoriai ministro nustatytose administravimo srityse:

24.1. organizuoja atitinkančių ministerijos strateginius tikslus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas teisės aktų projektų rengimą ir derinimą;

24.2. organizuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministro ir ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimų vykdymą ir kontroliuoja šį darbą;

24.3. atlieka kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, ministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus pavestas funkcijas.

25. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

Kultūros ministerijos kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.

26. Kultūros ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, priėmimo į pareigas (darbą), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

27. Kultūros ministerijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolė ir kitos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Kultūros ministerijos vidaus auditą vykdo Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Kultūros ministerija reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________