LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 20-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 9 Nr. 1K-205

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:

1. Tvirtinu 20-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Finansavimo sumos“ (pridedama).

2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2009 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 1K-205

 

20-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „FINANSAVIMO SUMOS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 20-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Finansavimo sumos“ (toliau – šis standartas) nustato finansavimo sumų, finansavimo pajamų ir finansavimo sąnaudų pripažinimo, registravimo apskaitoje ir pateikimo finansinėse ataskaitose reikalavimus.

2. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam atskirų finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.

3. Standartas netaikomas:

3.1. valstybės finansinei paramai, teikiamai kaip mokesčių lengvatos viešojo sektoriaus subjektui;

3.2. mokesčių ir socialinių įmokų pajamų, taip pat kitų pajamų, kurias administruojantis viešojo sektoriaus subjektas, remdamasis teisės aktų nustatyta tvarka, privalo neatlygintinai pervesti į biudžetą, sumoms, kurioms taikomas 9-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“ ir 10-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Kitos pajamos“;

3.3. tiesioginiams grynųjų pinigų ar kito turto įnašams į viešojo sektoriaus subjekto grynąjį turtą.

4. Šiame standarte vartojamos sąvokos:

Finansavimo sąnaudos – viešojo sektoriaus subjekto per tam tikrą laikotarpį suteiktos ar teiktinos finansavimo sumos kitam viešojo sektoriaus subjektui iš savo pajamų arba viešojo sektoriaus subjekto suteiktos ar teiktinos finansavimo sumos ne viešojo sektoriaus subjektui iš savo pajamų arba iš gautų ar gautinų finansavimo sumų.

Finansavimo sumų davėjas – juridinis ar fizinis asmuo, duodantis pinigų ar kito turto viešojo sektoriaus subjekto įstatuose nustatytiems tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti, vykdomoms programoms įgyvendinti, taip pat pavedimams vykdyti, kitoms išlaidoms dengti ar viešojo sektoriaus subjektui paremti.

5. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046), Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).

6. Viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumos pagal šaltinius skirstomos į:

6.1. finansavimo sumas iš valstybės biudžeto;

6.2. finansavimo sumas iš savivaldybės biudžeto;

6.3. finansavimo sumas iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų;

6.4. finansavimo sumas iš kitų šaltinių.

7. Viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumos pagal paskirtį skirstomos į:

7.1. finansavimo sumas nepiniginiam turtui įsigyti, kurios apima ne tik finansavimo sumas turtui, tokiam kaip ilgalaikis materialusis, nematerialusis, investicijos į kitų subjektų nuosavybės vertybinius popierius, biologinis turtas ir atsargos, įsigyti, bet ir finansavimo sumas, gautas nemokamai arba už simbolinį atlygį įsigytą nepiniginį turtą, kuris apskaitoje registruojamas tikrąja verte;

7.2. finansavimo sumas kitoms išlaidoms kompensuoti, kurios apima 7.1 punkte nenurodytas finansavimo sumas.

8. Prie finansavimo sumų nepriskiriama:

8.1. sumos, gautos teisės aktų nustatyta mokesčių pajamų perskirstymo tarp atskirų savivaldybių tvarka;

8.2. palūkanos, kurių nereikia mokėti pagal beprocentes paskolas arba paskolas, teikiamas už sumažintas palūkanas;

8.3. turtas, viešojo sektoriaus subjekto gautas naudoti panaudos, veiklos nuomos, pasaugos ir kitais pagrindais, kurio apskaitą toliau tvarko turto davėjas;

8.4. trečiųjų asmenų neatlygintinai suteiktos paslaugos (techninė pagalba, savanoriškas darbas ir kitos), kurių tikroji vertė negali būti patikimai įvertinta ir kurios nėra reikšmingos viešojo sektoriaus subjektui.

 

II. GAUTŲ IR GAUTINŲ FINANSAVIMO SUMŲ PRIPAŽINIMAS IR REGISTRAVIMAS GAVĖJO APSKAITOJE

 

9. Gautos ir gautinos finansavimo sumos, išskyrus 12 punkte nurodytas finansavimo sumas, pripažįstamos ir registruojamos gavėjo apskaitoje kaip turtas ir kaip finansavimo sumos, jeigu jos atitinka abu šiuos kriterijus:

9.1. finansavimo sumų gavėjas užtikrina, kad tenkinamos finansavimo sumų davėjo jam nustatytos sąlygos finansavimo sumoms gauti.

Pavyzdys. Finansavimo sumų davėjas nustato reikalavimus turto, kuriam įsigyti gaunamos finansavimo sumos, rūšiai, tam tikroms turto naudingosioms savybėms, laikotarpiui, per kurį finansuojamas turtas turi būti įsigytas. Finansavimo sumų gavėjas privalo užtikrinti šių sąlygų įgyvendinimą tam, kad galėtų apskaitoje registruoti gautas ar gautinas finansavimo sumas;

9.2. yra finansavimo sumų davėjo sprendimų ar kitų raštiškų įrodymų, kad finansavimo sumos bus suteiktos ir pinigai bus pervesti ar kitas turtas bus perduotas.

Pavyzdys. Raštišku įrodymu gali būti laikoma patvirtinta paraiška išlaidoms kompensuoti pagal pasirašytas finansavimo, paramos teikimo sutartis ar patvirtintą sąmatą. Finansavimo sumų davėjo patvirtintas biudžetas ar programų sąmata negali būti laikomi įrodymu, kad finansavimo sumos bus suteiktos.

10. Kai gautinos finansavimo sumos yra gautos, finansavimo sumos perkeliamos iš gautinų finansavimo sumų į gautų finansavimo sumų sąskaitą, išskyrus 25 punkte nurodytą atvejį.

11. Jeigu gautina suma (jos dalis) neatitinka 9 punkte nurodytų pripažinimo kriterijų, ji (jos dalis) registruojama apskaitoje faktinio jos gavimo metu gautų finansavimo sumų sąskaitoje.

12. Valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto asignavimai pripažįstami gautinomis finansavimo sumomis tik teisės aktų nustatyta tvarka pateikus paraišką gauti finansavimo sumas, jei yra tenkinami šio standarto 9 punkte nurodyti kriterijai. Asignavimų gavimo registravimo apskaitoje pavyzdys pateiktas šio standarto 1 priede.

13. Jeigu viešojo sektoriaus subjektas gauna finansavimo sumas ar jų dalį iš anksto, šios sumos registruojamos gautų finansavimo sumų sąskaitoje ir laikomos šioje sąskaitoje tol, kol viešojo sektoriaus subjektas pagrįstai tikisi, kad finansavimo sumų davėjo nurodytos sąlygos gauti finansavimo sumas bus įvykdytos ir šių lėšų nereikės grąžinti finansavimo sumų davėjui. Jeigu po finansavimo sumų pirminio pripažinimo paaiškėja, kad viešojo sektoriaus subjektas nevykdo arba gali neįvykdyti finansavimo sumų davėjo nustatytų sąlygų, tokios finansavimo sumos turi būti grąžintos, t. y. yra perkeliamos į grąžintinų finansavimo sumų sąskaitą įsipareigojimų sąskaitų klasėje.

14. Kadangi finansinių metų pabaigoje finansavimo sumų likutis, kuris nebuvo panaudotas pagal finansavimo paskirtį, teisės aktų nustatyta tvarka turi būti grąžintas į atitinkamą biudžetą arba kitam finansavimo sumų davėjui, atitinkama gautų finansavimo sumų dalis perkeliama į grąžintinų finansavimo sumų sąskaitas.

Pavyzdys. Viešojo sektoriaus subjektas gruodžio mėn. iš valstybės biudžeto gavo 2000 litų kanceliarinėms prekėms įsigyti. Iki finansinių metų pabaigos viešojo sektoriaus subjektas išleido 1500 litų, o 500 litų liko nepanaudoti. Šią sumą viešojo sektoriaus subjektas turi grąžinti į valstybės biudžetą, todėl suma, lygi nepanaudotam pinigų likučiui, yra perkeliama iš sąskaitų plano finansavimo sumų sąskaitos į grąžintinų finansavimo sumų sąskaitą įsipareigojimų klasėje. Pervedus pinigus, atitinkamai mažinamos grąžintinos finansavimo sumos ir pinigai.

15. Finansavimo sumos registruojamos ir tuo atveju, jei turtas gaunamas iš kitų asmenų nemokamai (dovanojimo, paveldėjimo ar kitu būdu) arba už simbolinį atlygį. Registruojama finansavimo suma yra lygi:

15.1. gauto turto tikrajai vertei (jei kiti VSAFAS, reglamentuojantys turto apskaitą, nenurodo kitaip) arba

15.2. gauto turto tikrosios vertės ir simbolinio atlygio, jei yra, skirtumui.

Pavyzdys. Viešojo sektoriaus subjektas pasirašė sutartį su mobiliojo ryšio bendrove 2 metams. Pasirašęs sutartį viešojo sektoriaus subjektas gavo iš mobiliojo ryšio bendrovės telefoną už simbolinę 1 lito kainą, nors tikroji telefono vertė yra 1 000 litų. Šiuo atveju viešojo sektoriaus subjektas apskaitoje telefoną registruoja tikrąja verte. Skirtumas tarp tikrosios vertės ir simbolinio atlygio (999 litai) apskaitoje registruojamas kaip finansavimo suma.

16. Jei pagal sutartį viešojo sektoriaus subjekto patirtas išlaidas kompensuoja jo naudai kitas subjektas, tokia kompensacija viešojo sektoriaus subjekto apskaitoje nelaikoma finansavimo suma ir apskaitoje registruojama kaip sąnaudų sumažinimas arba suteiktų paslaugų pajamos, atsižvelgiant į sutarties sąlygas.

17. Viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumas didina:

17.1. gautinos finansavimo sumos pagal šio standarto 9 ir 12 punktų nuostatas;

17.2. gautos finansavimo sumos gavimo momentu pagal šio standarto 11 punkto nuostatas;

17.3. nemokamai gautas turtas pagal šio standarto 15 punkto nuostatas.

18. Viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumas mažina:

18.1. į biudžetą arba asignavimų valdytojui grąžintos arba grąžintinos finansavimo sumos, kaip nurodyta šio standarto 13 ir 14 punktuose;

18.2. kitiems subjektams pervestos arba perduotos gautos finansavimo sumos jų arba davėjo funkcijoms ir programoms vykdyti, kaip nurodyta šio standarto 20 punkte;

18.3. viešojo sektoriaus subjekto panaudotos finansavimo sumos savo patirtoms sąnaudoms finansuoti, kaip nurodyta šio standarto 22 punkte;

18.4. turto perdavimas kitam subjektui, kaip nustatyta šio standarto 24 punkte;

18.5. turto pardavimas kitam subjektui;

18.6. ilgalaikio turto, įsigyto iš finansavimo sumų arba gauto nemokamai, nuvertėjimo nuostoliai 22-ajame VSAFAS „Turto nuvertėjimas“ nustatyta tvarka.

 

III. SUTEIKTŲ IR PERDUOTŲ KITAM VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTUI FINANSAVIMO SUMŲ REGISTRAVIMAS APSKAITOJE

 

19. Paprastai tik valstybė, savivaldybės ir išteklių fondai, pervedę ar pripažinę pervestinomis finansavimo sumas, patiria finansavimo sąnaudų. Kiti viešojo sektoriaus subjektai gali patirti finansavimo sąnaudų šiais atvejais:

19.1. jei viešojo sektoriaus subjektas uždirbo pajamų, kaip nurodyta šio standarto 25 punkte, ir šias lėšas skyrė finansuoti kitų subjektų turto įsigijimui ar kitoms išlaidoms;

19.2. jei viešojo sektoriaus subjektas pervedė lėšas ne viešojo sektoriaus subjektui, kaip nurodyta šio standarto 30 punkte.

20. Viešojo sektoriaus subjektai, gaunantys finansavimo sumas, kurias perduoda kitiems viešojo sektoriaus subjektams arba panaudoja savo veiklai finansuoti, išskyrus valstybę, savivaldybes ir išteklių fondus, finansavimo sąnaudų nepatiria. Kai tokie viešojo sektoriaus subjektai perduoda finansavimo sumas (gautus asignavimus arba pavedimų lėšas) kitiems viešojo sektoriaus subjektams, tai nelaikoma finansavimo sumų panaudojimu, todėl apskaitoje neregistruojamos nei finansavimo pajamos, nei finansavimo sąnaudos, o kitiems viešojo sektoriaus subjektams perduota finansavimo suma yra mažinamos perduodančio viešojo sektoriaus subjekto gautos finansavimo sumos. Finansavimo sumos yra mažinamos tuo momentu, kai jų gavėjo pateikti dokumentai yra patvirtinami (paraiška, ataskaita ar panašiai), kartu įrodant, kad tenkinamos šio standarto 9 punkto nuostatos.

Pavyzdys. Švietimo ir mokslo ministerija iš jai skirtų valstybės biudžeto asignavimų perduoda finansavimo sumas savo programos „Ikimokyklinio ugdymo įstaigų pastatų rekonstravimas“ vykdytojams. Pateikusi valstybės iždui paraišką pervesti pinigus savivaldybės administracijai, kuri pagal sutartį yra programos vykdytoja (ir valstybės iždui šią paraišką patvirtinus), Švietimo ir mokslo ministerija savo apskaitoje registruoja gautinas finansavimo sumas ir mokėtinas finansavimo sumas. Valstybės iždui pervedus pinigus tiesiogiai savivaldybės administracijai, Švietimo ir mokslo ministerija mažina gautas finansavimo sumas ir mokėtinas finansavimo sumas. Gavusi pinigus, savivaldybės administracija registruoja pinigus ir gautas finansavimo sumas iš valstybės biudžeto. Jei šias finansavimo sumas savivaldybės administracija perduoda savivaldybės biudžetinėms ikimokyklinėms įstaigoms, savivaldybės administracija savo apskaitoje atitinkamai mažina gautas finansavimo sumas ir registruoja mokėtinas finansavimo sumas.

21. Tam, kad būtų užtikrintas pajamų ir sąnaudų palyginimas, valstybė, savivaldybės ir išteklių fondai, remdamiesi 28 punkto nuostatomis, viešojo sektoriaus subjektų pripažintas finansavimo pajamas veiklos rezultatų ataskaitose ir sukauptas finansavimo pajamas finansinės būklės ataskaitose ataskaitinio laikotarpio pabaigoje savo apskaitoje registruoja kaip finansavimo sąnaudas ir sukauptas finansavimo sąnaudas pagal finansavimo pajamas ir sukauptas finansavimo pajamas pripažinusių viešojo sektoriaus subjektų pažymas.

 

IV. FINANSAVIMO PAJAMŲ PRIPAŽINIMAS IR APSKAITA

 

22. Kai finansavimo sumos (gauti asignavimai arba pavedimų lėšos) skirtos paties viešojo sektoriaus subjekto veiklai finansuoti, t. y. nepiniginiam turtui įsigyti ar kitoms išlaidoms kompensuoti, šios finansavimo sumos yra mažinamos, jas pripažįstant finansavimo pajamomis remiantis šio standarto 23–28 punktų nuostatomis.

23. Finansavimo sumos arba jų dalis pripažįstamos finansavimo pajamomis tais laikotarpiais, kuriais patiriamos sąnaudos, kurioms kompensuoti buvo skirtos finansavimo sumos, t. y. kai jos panaudojamos. Finansavimo pajamos registruojamos apskaitoje pagal faktinę paskirtį atitinkamose pajamų sąskaitose, finansavimo pajamomis pripažįstant:

23.1. tą finansavimo sumų ilgalaikiam nematerialiajam, materialiajam turtui, biologiniam turtui ir atsargoms įsigyti dalį, kiek per tą laikotarpį yra pripažinta sąnaudų, susijusių su tuo turtu, t. y. finansavimo sumos mažinamos ta dalimi, kiek to turto yra nudėvima (amortizuojama) ar dėl kitų priežasčių nurašoma į sąnaudas (pavyzdžiui, pripažįstami nuvertėjimo nuostoliai, sunaudojamos atsargos ir pan.) per laikotarpį;

23.2. finansavimo sumų finansiniam turtui, išskyrus ilgalaikes gautinas sumas, ir ilgalaikiam nematerialiajam ir materialiajam turtui, kurio nusidėvėjimas ar amortizacija neskaičiuojami, įsigyti dalį, lygią pripažintai ir apskaitoje užregistruotai to turto nuvertėjimo sumai, kaip to reikalauja 22-asis VSAFAS „Turto nuvertėjimas“, arba kai toks turtas yra nurašomas. Nuosavybės metodo pritaikymas bei tikrosios vertės pasikeitimas neturi poveikio finansavimo sumų panaudojimui ir pripažinimui finansavimo pajamomis;

23.3. tą finansavimo sumų 23.1 ir 23.2 punktuose nenurodytoms kitoms išlaidoms kompensuoti dalį, kiek per tą laikotarpį yra patirta ir užregistruota atitinkamų sąnaudų.

Pavyzdys. Viešojo sektoriaus subjektas 20X8 m. patyrė šias sąnaudas: atlyginimų sąnaudos – 400 000 litų, medžiagų sąnaudos – 100 000 litų, kitos sąnaudos – 300 000 litų. Šioms sąnaudoms kompensuoti viešojo sektoriaus subjektas gavo finansavimo sumas (asignavimus) iš valstybės biudžeto. Gavęs asignavimus, viešojo sektoriaus subjektas užregistravo pinigų ir finansavimo sumų padidėjimą ir tuo pačiu metu, kai užregistravo sąnaudas, turi registruoti ir finansavimo sumų sumažėjimą (panaudojimą) bei finansavimo pajamas – 800 000 litų.

24. Turto, įsigyto iš viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumų arba gauto nemokamai, perdavimas kitam viešojo sektoriaus subjektui nereiškia finansavimo sumų panaudojimo, todėl perdavėjas finansavimo pajamų nepripažįsta. Perdavus turtą, jo balansine verte registruojamas turto ir su šiuo turtu susijusių finansavimo sumų sumažėjimas.

25. Kai kurių viešojo sektoriaus subjektų uždirbtos pajamos (įskaitant nuompinigius) turi būti pervestos į biudžetą teisės aktų nustatyta tvarka. Tačiau vėliau tokias pervestas sumas viešojo sektoriaus subjektas turi teisę susigrąžinti. Kai šios pajamos pervedamos į biudžetą, viešojo sektoriaus subjektas apskaitoje registruoja iš biudžeto gautinas (finansavimo) sumas ir mažina pinigų ir pinigų ekvivalentų straipsnį. Kai šios sumos iš biudžeto grąžinamos, viešojo sektoriaus subjektas iš karto mažina jau anksčiau pripažintas gautinas (finansavimo) sumas, nepripažindamas finansavimo pajamų.

26. Jei finansavimo sumos yra gautos arba buvo priimtas sprendimas, kad jos bus gautos kaip finansinė parama už ankstesniais laikotarpiais patirtas sąnaudas ar nuostolius, iš karto pripažįstamos finansavimo pajamos.

27. Pripažinęs gautą paskolą negrąžintina, viešojo sektoriaus subjektas apskaitoje registruoja finansavimo sumas, lygias paskolos tikrajai vertei. Finansavimo pajamos, lygios paskolos tikrajai vertei, pripažįstamos pagal šio standarto 23 punkto nuostatas. Paskolos tikroji vertė nustatoma pagal 17-ąjį VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“ ir paprastai sutampa su paskolos balansine verte paskolos pripažinimo negrąžintina momentu.

28. Siekdamas užtikrinti pajamų ir sąnaudų palyginimą, viešojo sektoriaus subjektas, patyręs sąnaudų, kurios vėlesniais ataskaitiniais laikotarpiais turi būti kompensuotos, kai netenkinamas šio standarto 9.2 punkte nustatytas gautinų finansavimo sumų pripažinimo kriterijus, patirtų sąnaudų sumą registruoja kaip sukauptas sąnaudas, taip pat sukauptas finansavimo pajamas (sukauptas gautinas sumas) ir finansavimo pajamas, apie tai pateikdamas pažymą viešojo sektoriaus subjektui, kuris kitą ataskaitinį laikotarpį suteiks (perduos) finansavimo sumas toms sąnaudoms kompensuoti. Finansavimo sumų davėjas, gavęs pažymą, registruoja savo apskaitoje sukauptą įsipareigojimą kaip finansavimo sąnaudas ir sukauptas finansavimo sąnaudas. Pavyzdys pateiktas šio standarto 1 priede.

29. Jei finansavimas iš nurodyto šaltinio yra panaikinamas dėl išlaidų netinkamumo finansuoti ar kitų priežasčių, finansavimo sumos ir pripažintos finansavimo pajamos yra perkeliamos iš to šaltinio, kurio finansavimas buvo panaikintas, į tą šaltinį, iš kurio buvo arba bus finansuojamos atmestos išlaidos. Jei pripažintos netinkamomis finansuoti išlaidos išieškomos iš kitų subjektų, registruojamas sąnaudų sumažėjimas ir gautina suma iš nurodytų subjektų, o finansavimo sumos ir finansavimo pajamos nepripažįstamos.

30. Tuo atveju, kai viešojo sektoriaus subjektas perduoda finansavimo sumas ne viešojo sektoriaus subjektui, viešojo sektoriaus subjektas savo apskaitoje registruoja finansavimo pajamas ir finansavimo sąnaudas.

 

V. INFORMACIJOS PATEIKIMAS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMAJAME RAŠTE

 

31. Aukštesniojo lygio aiškinamajame rašte turi būti pateikta informacija apie finansavimo sumas pagal šio standarto 2 priede pateiktą formą (viešojo sektoriaus subjektai, finansavimo sumas gavę ne iš visų pateiktoje formoje nurodytų finansavimo šaltinių, pildydami ją, jiems neaktualias eilutes gali panaikinti).

32. Žemesniojo lygio aiškinamajame rašte turi būti pateikta tokia informacija apie finansavimo sumas (viešojo sektoriaus subjektai, finansavimo sumas gavę ne iš visų pateiktose formose nurodytų finansavimo šaltinių, pildydami jas, jiems neaktualias eilutes gali panaikinti):

32.1. finansavimo sumos, išskyrus pavedimų ir kitas lėšas, pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčiai per ataskaitinį laikotarpį pagal šio standarto 3 priede pateiktą formą;

32.2. pavedimų ir kitos lėšos pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčiai per ataskaitinį laikotarpį gavėjo apskaitoje pagal šio standarto 4 priede pateiktą formą.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Viešojo sektoriaus subjektas, taikydamas šį standartą pirmą kartą, turi įvertinti nepiniginį turtą, kaip nurodoma kituose VSAFAS ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose VSAFAS taikymą pirmą kartą. Pradinėje žemesniojo lygio finansinės būklės ataskaitoje pagal VSAFAS finansavimo sumos yra prilyginamos balansinei ilgalaikio materialiojo turto, nematerialiojo turto, finansinio turto, biologinio turto ir atsargų vertei.

 

_________________

 

 

20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“

1 priedas

 

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ GAVIMO REGISTRAVIMO APSKAITOJE PAVYZDYS

 

20X8 m. pabaigoje yra patvirtinamas X savivaldybės biudžetas, kuriame yra numatyta 24000 litų suma tam tikro viešojo sektoriaus subjekto 20X9 m. šildymo išlaidoms kompensuoti. Patvirtinus savivaldybės biudžetą, viešojo sektoriaus subjektas jam numatytų finansavimo sumų apskaitoje neregistruoja.

20X9 m. sausio–lapkričio mėn. viešojo sektoriaus subjektas patyrė 20000 litų šildymo sąnaudų, ši suma buvo gauta iš biudžeto ir buvo pripažinta finansavimo pajamomis.

20X9 m. gruodžio mėn. viešojo sektoriaus subjektas patyrė 2000 litų šildymo sąnaudų. Sąskaita buvo gauta tik kitų metų sausio mėn., todėl 20X9 m. gruodžio 31d. apskaitoje buvo užregistruota šildymo sąnaudų ir sukauptų sąnaudų suma, lygi 2000 litų. Tam, kad nebūtų pažeistas pajamų ir sąnaudų palyginimo principas, 20X9 m. gruodžio 31d. viešojo sektoriaus subjektas pripažįsta ir apskaitoje registruoja finansavimo pajamas ir sukauptas finansavimo pajamas (sukauptas gautinas sumas), lygias patirtų sąnaudų sumai, t. y. 2000 litų, kadangi yra pagrįstai tikėtina, kad šios sąnaudos viešojo sektoriaus subjektui bus kompensuotos. Taip pat jis pateikia finansavimo sumų davėjui pažymą apie jo sukauptas (gautinas) finansavimo pajamas tam, kad finansavimo davėjas galėtų savo apskaitoje registruoti sukauptas finansavimo sąnaudas (sukauptus įsipareigojimus) 20X9 m. gruodžio 31d.

Kitų metų sausio mėn. viešojo sektoriaus subjektas pagal gautą sąskaitą perkelia sukauptų šildymo sąnaudų sumą į mokėtinas sumas ir pateikia asignavimų valdytojui paraišką 20X9 m. gruodžio mėnesio patirtoms šildymo sąnaudoms kompensuoti. Pateikęs paraišką, viešojo sektoriaus subjektas apskaitoje registruoja gautinas finansavimo sumas turto klasėje ir atitinkamai mažina sukauptas finansavimo pajamas. Atitinkamai finansavimo sumų davėjas registruoja mokėtinas finansavimo sumas ir mažina sukauptas finansavimo sąnaudas.

 

_________________

 

20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“

2 priedas

 

(Informacijos apie finansavimo sumas pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius pateikimo aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)

 

FINANSAVIMO SUMOS PAGAL ŠALTINĮ, TIKSLINĘ PASKIRTĮ IR JŲ POKYČIAI PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ

 

Eil. Nr.

Finansavimo sumos

Finansavimo sumų likutis ataskaitinio laikotarpio pradžioje

Gautos / gautinos finansavimo sumos, užregistruotos viešojo sektoriaus subjekto apskaitoje per ataskaitinį laikotarpį

Perduota per laikotarpį kitiems viešojo sektoriaus subjektams

Grąžinta per ataskaitinį laikotarpį

Finansavimo sumų likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

1

2

3

4

5

6

7

1.

Iš valstybės biudžeto (išskyrus valstybės biudžeto asignavimų sumoje esančią finansavimo sumų, gautų / gautinų iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų, dalį):

 

 

 

 

 

1.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

1.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

2.

Iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų:

 

 

 

 

 

2.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

2.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

3.

Iš kitų šaltinių:

 

 

 

 

 

3.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

3.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

4.

Iš viso finansavimo sumų:

 

 

 

 

 

_________________

 

20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“

3 priedas

 

(Informacijos apie finansavimo sumas (išskyrus pavedimų ir kitas lėšas) pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)

 

FINANSAVIMO SUMOS (IŠSKYRUS PAVEDIMŲ IR KITAS LĖŠAS) PAGAL ŠALTINĮ, TIKSLINĘ PASKIRTĮ IR JŲ POKYČIAI PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ

 

Eil. Nr.

Finansavimo sumos

Finansavimo sumų likutis ataskaitinio laikotarpio pradžioje

Gautos / gautinos finansavimo sumos, užregistruotos viešojo sektoriaus subjekto apskaitoje per ataskaitinį laikotarpį

Perduota per ataskaitinį laikotarpį kitiems viešojo sektoriaus subjektams

Grąžinta per ataskaitinį laikotarpį

Finansavimo sumų sumažėjimas dėl turto perleidimo per ataskaitinį laikotarpį

Finansavimo sumų sumažėjimas dėl jų panaudojimo savo veiklai per ataskaitinį laikotarpį

Finansavimo sumų likutis ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

Iš valstybės biudžeto (išskyrus valstybės biudžeto asignavimų sumoje esančią finansavimo sumų gautų / gautinų iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų, dalį):

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

 

2.

Iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų:

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

 

3.

Iš savivaldybės biudžeto:

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

 

4.

Iš viso finansavimo sumų:

 

 

 

 

 

 

 

_________________

 

20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“

4 priedas

 

(Informacijos apie pavedimų ir kitas lėšas pagal šaltinį, tikslinę paskirtį ir jų pokyčius per ataskaitinį laikotarpį pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)

 

PAVEDIMŲ IR KITOS LĖŠOS PAGAL ŠALTINĮ, TIKSLINĘ PASKIRTĮ IR JŲ POKYČIAI PER ATASKAITINĮ LAIKOTARPĮ

 

Eil. Nr.

Finansavimo sumos

Pavedimų ir kitų lėšų likutis laikotarpio pradžioje

Gautos / gautinos pavedimų ir kitos lėšos, apskaitoje užregistruotos per laikotarpį

Pavedimų ir kitų lėšų perduota per laikotarpį

Pavedimų ir kitų lėšų grąžinta per laikotarpį

Pavedimų ir kitų lėšų panaudota per laikotarpį

Pavedimų ir kitų lėšų likutis laikotarpio pabaigoje

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Iš valstybės biudžetinių įstaigų (išskyras valstybės biudžeto asignavimų sumoje esančią finansavimo sumų, gautų / gautinų iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų, dalį):

 

 

 

 

 

 

1.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

1.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

2.

Iš savivaldybės biudžetinių įstaigų:

 

 

 

 

 

 

2.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

2.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

3.

Iš Europos Sąjungos, užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų perduotos lėšos:

 

 

 

 

 

 

3.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

3.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

4.

Iš kitų šaltinių

 

 

 

 

 

 

4.1.

nepiniginiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

 

4.2.

kitoms išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

 

5.

Iš viso pavedimų ir kitų lėšų

 

 

 

 

 

 

 

_________________