LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEIGOS, ĮSKAITANT TINKLŲ SUJUNGIMĄ, SUTEIKIMO IR TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. spalio 10 d. Nr. 1V-960
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 18, 21 ir 22 straipsniais, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/19/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir susijusių priemonių sujungimo ir prieigos prie jų (Prieigos direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 323) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), nuostatas bei atsižvelgdamas į 2010 m. rugsėjo 20 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2010/572/ES dėl naujos kartos prieigos (NKP) tinklų prieigos reguliavimo (OL 2010 L 251, p. 35):
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 4 d. įsakymą Nr. 1V-941 „Dėl Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 133-4812);
2.2. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 4 d. įsakymą Nr. 1V-4 „Dėl Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 6-236);
2.3. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 4 d. įsakymą Nr. 1V-942 „Dėl Operatoriaus, įpareigoto suteikti atsietą prieigą prie vietinės metalinės vytos poros linijos, standartinio pasiūlymo paskelbimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 133-4813).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus
2011 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 1V-960
PRIEIGOS, ĮSKAITANT TINKLŲ SUJUNGIMĄ, SUTEIKIMO IR TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato standartinio pasiūlymo suteikti prieigą, įskaitant tinklų sujungimą (toliau – Prieiga) ir susijusias paslaugas (toliau – Standartinis pasiūlymas), paskelbimo sąlygas, reikalavimus Standartinio pasiūlymo turiniui, Standartiniame pasiūlyme nurodytų Prieigos ir susijusių paslaugų bei informacijos teikimo tvarką ir sąlygas, taip pat reikalavimus viešųjų ryšių tinklų sujungimo, didmeninės prieigos prie fizinės infrastruktūros, įskaitant visiškai ar iš dalies atsietą prieigą fiksuotoje vietoje ir prieigą prie ryšių kabelių kanalų sistemos, suteikimo Standartiniams pasiūlymams ir operatorių, turinčių didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, pagal skaidrumo įpareigojimą viešai skelbiamos informacijos apimties bei detalumo reikalavimus, informacijos paskelbimo sąlygas.
2. Taisyklės taikomos ūkio subjektams, teisės aktų nustatyta tvarka pripažintiems turinčiais didelę įtaką atitinkamoje rinkoje ir privalantiems vykdyti Įstatyme nustatytus įpareigojimus, išskyrus Taisyklių VI skyrių, kuris taikomas visiems ūkio subjektams.
3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) (toliau – Įstatymas) 18, 21 ir 22 straipsniais bei įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/19/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir susijusių priemonių sujungimo ir prieigos prie jų (Prieigos direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 323) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), nuostatas bei atsižvelgiant į 2010 m. rugsėjo 20 d. Europos Komisijos rekomendaciją 2010/572/ES dėl naujos kartos prieigos (NKP) tinklų prieigos reguliavimo (OL 2010 L 251, p. 35).
4. Visi dokumentai, teikiami Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) Taisyklių nustatyta tvarka, ir jų pateikimas turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus, tvarką bei sąlygas.
5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendro naudojimo vieta – vieta, kurioje suteikiamos techninės sąlygos gavėjo viešojo ryšių tinklo elementų (toliau visi kartu – tinklo elementai ir kiekvienas atskirai – tinklo elementas) tinkamam įrengimui bei prijungimui prie teikėjo atitinkamų tinklo elementų.
Fizinė bendro naudojimo vieta – bendro naudojimo vieta, esanti patalpoje ar lauko spintoje, kurioje yra įrengtas tinklo elementas, prie kurio yra suteikiama Prieiga.
Gavėjas – ūkio subjektas, kuris pagal Standartiniame pasiūlyme nustatytą tvarką kreipėsi į teikėją dėl Prieigos ir (ar) susijusių paslaugų suteikimo, teikimo ir (ar) dėl informacijos apie šias paslaugas.
Gavėjo skirstomasis stovas (angl. Hand-over Distribution Frame (HDF)) – skirstomasis stovas, įskaitant optinį skirstomąjį stovą (angl. Optical Distribution Frame), kuriame gavėjo atitinkamas tinklo elementas išorine ar vidine ryšių linija yra sujungiamas su teikėjo pagrindiniu arba tarpiniu skirstomuoju stovu.
Išorinė ryšių linija – ryšių linija, jungianti teikėjo atitinkamą įvadinio taško movą su gavėjo prieigos tinklo elementu, kai gavėjo prieigos tinklo elementas nėra toje pačioje patalpoje, kurioje yra įrengtas teikėjo prieigos tinklo elementas, kuriame yra suteikiama prieiga prie vietinės linijos.
Nutolusi bendro naudojimo vieta – bendro naudojimo vieta, kuri nėra toje pačioje patalpoje, kurioje yra įrengtas tinklo elementas, prie kurio (kuriame) yra suteikiama Prieiga.
Pagrindinis skirstomasis stovas (angl. Main Distribution Frame (MDF)) – skirstomasis stovas, įskaitant optinį skirstomąjį stovą (angl. Optical Distribution Frame), esantis labiausiai nutolusiame teikėjo prieigos tinklo taške tinklo galinio taško atžvilgiu ir kuriame gali būti suteikta atsieta prieiga prie vietinės linijos.
Paslaugos suteikimo terminas – apibrėžtas laiko tarpas tarp teikėjo sutikimo suteikti prašyme suteikti Standartiniame pasiūlyme nurodytą paslaugą ir (ar) informaciją (toliau – Prašymas) nurodytą paslaugą ir (ar) informaciją pateikimo gavėjui dienos iki teikėjo patvirtinimo, kad Prašyme nurodyta paslauga yra aktyvuota ir veikia ir (ar) informacija yra pateikta, pateikimo gavėjui.
Prieigos taškas – geografiškai apibrėžta vieta operatoriaus viešajame ryšių tinkle, kurioje jis siūlo suteikti Prieigą.
Reagavimo į prašymą terminas – apibrėžtas laiko tarpas tarp Prašymo pateikimo teikėjui dienos ir teikėjo sutikimo ar atsisakymo suteikti Prašyme nurodytą paslaugą ir (ar) informaciją pateikimo gavėjui dienos.
Ryšių linija, jungianti teikėjo ir gavėjo tinklus – vidinė ryšių linija ar išorinė ryšių linija arba ryšių linijos, kurios sudaro atitinkamas sujungimo paslaugas.
Sujungimo paslauga (angl. Backhaul service) – teikėjo teikiama paslauga, kurios paskirtys yra sujungti teikėjo prieigos tinkle (angl. Access network) esantį prieigos tašką su gavėjo pagrindiniame tinkle (angl. Backbone Network) esančiu prieigos tašku arba sujungti teikėjo pagrindiniame tinkle esantį prieigos tašką su gavėjo pagrindiniame tinkle esančiu prieigos tašku.
Tarpinis skirstomasis stovas (angl. Intermediate Distribution Frame (IDF), Sub-Distribution Frame (SDF)) – skirstomasis stovas, įskaitant optinį skirstomąjį stovą (angl. Optical Distribution Frame), esantis teikėjo prieigos tinklo tarpiniame taške tarp pagrindinio skirstomojo stovo ir teikėjo tinklo galinio taško, kuriame gali būti suteikta atsieta prieiga prie vietinės linijos. Tarpinis skirstomasis stovas gali būti optinis skirstomasis stovas (angl. Optical Distribution Frame).
Teikėjas – ūkio subjektas, teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas turinčiu didelę įtaką atitinkamoje rinkoje ir privalantis vykdyti Įstatymo 18 ir (ar) 21 ir (ar) 22 straipsniuose nustatytus įpareigojimus.
Vidinė ryšių linija – ryšių linija, jungianti teikėjo prieigos tinklo elementą, kuriame yra suteikiama prieiga prie vietinės linijos, su teikėjo atitinkama įvadinio taško mova arba gavėjo prieigos tinklo elementu, kai gavėjo prieigos tinklo elementas yra toje pačioje patalpoje, kurioje yra įrengtas teikėjo prieigos tinklo elementas, kuriame yra suteikiama prieiga prie vietinės linijos.
Vietinė metalinė vytos poros linija – technologinė vietinės linijos atmaina, sudaryta panaudojant metalinę vytą porą.
Virtuali bendro naudojimo vieta – bendro naudojimo vieta, kurioje gavėjo atitinkamas tinklo elementas yra įrengiamas tame pačiame skirstomajame stove šalia teikėjo eksploatuojamo tinklo elemento, prie kurio yra suteikiama Prieiga.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Bendrųjų vertimosi elektroninių ryšių veikla sąlygų apraše, patvirtintame Tarnybos direktoriaus 2005 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 1V-340 (Žin., 2005, Nr. 49-1641), ir Elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2005 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 1V-562 (Žin., 2005, Nr. 76-2786) (toliau – Bendro naudojimo taisyklės).
II. STANDARTINIO PASIŪLYMO IR SUTARČIŲ TEIKIMO BEI PASKELBIMO SĄLYGOS
6. Teikėjas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarnybos sprendimo, kuriuo jis pripažintas turinčiu didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, ir jam (be kitų įpareigojimų) nustatomas skaidrumo įpareigojimas, įsigaliojimo dienos privalo pateikti Tarnybai Standartinį pasiūlymą, atitinkantį Taisyklių reikalavimus, ir viešai jį paskelbti savo interneto svetainėje, jei tokią turi. Jei interneto svetainės teikėjas neturi, jis privalo užtikrinti, kad Standartinis pasiūlymas būtų viešai ir nemokamai prieinamas bet kuriam asmeniui. Iš teikėjo gautą Standartinį pasiūlymą Tarnyba skelbia Informacijos, susijusios su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo įgyvendinimu, skelbimo taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-593 (Žin., 2004, Nr. 180-6692) (toliau – Skelbimo taisyklės), nustatyta tvarka ir sąlygomis, tačiau toks teikėjo Standartinio pasiūlymo paskelbimas nereiškia, kad paskelbtasis Standartinis pasiūlymas atitinka teisės aktų reikalavimus.
7. Tarnyba gali motyvuotai pareikalauti, kad teikėjas per Tarnybos nustatytą terminą pakeistų Standartinio pasiūlymo, įskaitant ir Taisyklių 9 punkte nurodyto neįsigaliojusio Standartinio pasiūlymo, sąlygas, tarp jų kainas, jeigu jos neatitinka Įstatyme, Taisyklėse ar kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
8. Teikėjas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo atitinkamų teisės aktų pakeitimų ir (ar) įvykus technologijų, ir (ar) rinkos, ir (ar) paslaugų teikimo sąlygų pokyčiams privalo atnaujinti Standartinį pasiūlymą.
9. Teikėjas privalo informuoti Tarnybą apie kiekvieną teikėjo iniciatyva ketinamą atlikti Standartinio pasiūlymo pakeitimą, kartu pateikdamas Tarnybai atnaujintą Standartinį pasiūlymą bei ketinamų atlikti pakeitimų lentelę, joje nurodydamas keičiamus ir (ar) įtraukiamus, ir (ar) išbraukiamus Standartinio pasiūlymo punktus bei atnaujinto Standartinio pasiūlymo įsigaliojimo datą. Visą šiame punkte nurodytą informaciją teikėjas privalo pateikti Tarnybai ir paskelbti savo interneto svetainėje arba, jei teikėjas neturi interneto svetainės, viešai paskelbti kita lengvai prieinama forma ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki atitinkamo pakeitimo įsigaliojimo dienos.
10. Informaciją apie laikinus Standartinio pasiūlymo pakeitimus (pvz., nuolaidų taikymą užmokesčiams ir (arba) kainoms apibrėžtam laikotarpiui, nuolaidų taikymo sąlygas ir pan.) teikėjas privalo pateikti Tarnybai ir paskelbti savo interneto svetainėje arba, jei teikėjas neturi interneto svetainės, viešai paskelbti kita viešai prieinama forma ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki atitinkamo pakeitimo įsigaliojimo dienos, bei ne vėliau nei 3 darbo dienos iki atitinkamo mažmeninio pasiūlymo paskelbimo dienos.
11. Įsigaliojus atnaujintam Standartiniam pasiūlymui ir (ar) laikinam Standartinio pasiūlymo pakeitimui, teikėjas gavėjo, kuriam jau yra suteikta Prieiga, prašymu privalo atnaujinti suteiktos Prieigos sąlygas pagal galiojantį Standartinį pasiūlymą.
12. Teikėjas privalo Tarnybai pateikti visas sutartis dėl Standartiniame pasiūlyme nurodytų paslaugų, kurias teikėjas privalo teikti vykdydamas jam, kaip turinčiam didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, nustatytus įpareigojimus (toliau – Sutartis), įskaitant Sutarčių pakeitimus ir papildymus, nepaisant jose esančios informacijos konfidencialumo, per 10 darbo dienų nuo šių Sutarčių (taip pat ir papildymų, pakeitimų) sudarymo dienos, o visas Sutartis (taip pat ir papildymus, pakeitimus), sudarytas iki skaidrumo įpareigojimo įsigaliojimo dienos ir galiojančias po jo, pateikti per 10 darbo dienų nuo šio įpareigojimo įsigaliojimo dienos. Tarnyba užregistruoja Sutartį (taip pat ir papildymus, pakeitimus) ir paskelbia Taisyklių 13 punkte nurodytą nekonfidencialią atitinkamos Sutarties versiją per 10 darbo dienų nuo jos pateikimo Tarnybai dienos. Šiame punkte numatytas Sutarties (taip pat ir papildymų, pakeitimų) teikimo Tarnybai, registracijos bei skelbimo reikalavimai netaikomi tais atvejais, kai sudaromos sutartys su užsienio operatoriais.
13. Teikėjas, teikdamas Tarnybai registruoti Sutartį (taip pat ir papildymus, pakeitimus), privalo papildomai pateikti tokį Sutarties (taip pat ir papildymų, pakeitimų) variantą, kuriame nebūtų konfidencialios informacijos ir kurį Tarnyba, vadovaudamasi Skelbimo taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis, galėtų paskelbti ar kitaip pateikti suinteresuotoms šalims. Sutarties variantas be konfidencialios informacijos turi būti pateikiamas Tarnybai elektroniniu paštu sutartys@rrt.lt. Nepateikus Sutarties (taip pat ir papildymų, pakeitimų) varianto, kuriame nebūtų konfidencialios informacijos, laikoma, kad konfidencialios informacijos sutartyje nėra ir Tarnyba paskelbia pateiktą Sutartį (taip pat ir papildymus, pakeitimus).
III. REIKALAVIMAI STANDARTINIO PASIŪLYMO TURINIUI
14. Teikėjas Standartiniame pasiūlyme privalo nurodyti informaciją apie:
14.1. Prieigos paslaugas, atsižvelgiant į jam nustatytus įpareigojimus, prie kiekvienos paslaugos nurodant:
14.1.3. informaciją apie technines sąsajas, protokolus ir naudojamas technologijas, kurios yra būtinos užtikrinti per gavėjui suteiktą Prieigą teikiamų paslaugų suderinamumą;
14.2. susijusias priemones, būtinas užtikrinti gavėjo viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimui per jam suteiktą Prieigą, įskaitant:
14.2.1. sąlygas ryšių linijos, jungiančios teikėjo ir gavėjo tinklus, įrengimui, išskiriant informaciją apie technines specifikacijas ir sąsajas, pakankamą gavėjui (arba šio gavėjo pasirinktam trečiajam asmeniui) įrengti bei teikti ryšių liniją, jungiančią teikėjo ir gavėjo tinklus, kaip yra nurodyta Taisyklių 27 punkte;
14.2.2. elektroninių ryšių infrastruktūrą (ryšių kabelių kanalų sistemą, bokštų, stiebų, kt.), susijusią su Prieigos suteikimu;
14.2.3. bendro naudojimo vietą, įskaitant:
14.2.3.1. fizinę bendro naudojimo vietą, nutolusią bendro naudojimo vietą, virtualią bendro naudojimo vietą;
14.2.3.2. teikėjo nustatytus bendro naudojimo vietų saugumo reikalavimus bei priemones šiems reikalavimams užtikrinti;
14.2.3.3. sąlygas, pagal kurias gavėjas turi galimybę apžiūrėti bendro naudojimo vietas, kuriuose bus įrengiami gavėjo tinklo elementai, yra įrengti gavėjo tinklo elementai ir teikėjas atsisako suteikti bendro naudojimo vietą;
14.2.3.4. įrenginių, kurie gali būti įrengiami bendro naudojimo vietoje, techninius parametrus ir charakteristikas bei apribojimus, jei tokių yra;
14.3. prieigą prie atitinkamų programinės įrangos sistemų, įskaitant veiklos palaikymo sistemų (angl. Operational Support Systems);
14.4. prieigą prie teikėjo valdomų informacinių sistemų ir (ar) duomenų bazių:
14.4.1. talpinančių informaciją apie teikėjo valdomus tinklo elementus, prie kurių teikėjas yra įpareigotas suteikti Prieigą, įskaitant Taisyklių 43 punkte nurodytą informaciją;
14.4.2. skirtų Prašymų teikimui, su Prašymų susijusių atsakymų teikimui ir registravimui, priežiūros ir remonto prašymų rengimui, teikimui ir registravimui bei sąskaitų rengimui;
14.8. kiekvienos Taisyklių 14.1–14.6 punktuose nurodytos paslaugos teikimo sąlygas ir tvarką, įskaitant:
14.8.5. paslaugų lygio susitarimus (angl. Service Level Agreement), jei teikėjas tokius taiko teikiant savo mažmenines paslaugas ir atitinkamos didmeninės Prieigos paslaugos yra sudėtinė tokių mažmeninių paslaugų kūrimo grandinės dalis, įskaitant tvarką, taikomą grįžtant prie įprasto paslaugų lygio;
14.11. teikėjo mokėtinas kompensacijas, įskaitant mokėjimo tvarką, už Taisyklių 14.8.2 – 14.8.4 punktuose nurodytų terminų nesilaikymą bei sutartyje nurodytų paslaugų kokybės parametrų nesilaikymą;
15. Papildomi reikalavimai:
15.1. Standartinio pasiūlymo sujungti viešuosius ryšių tinklus turiniui yra nustatyti Taisyklių VII skyriaus I skirsnyje;
15.2. Standartinio pasiūlymo suteikti atsietą prieigą prie vietinės linijos turiniui yra nustatyti Taisyklių VIII skyriaus I skirsnyje;
IV. PRAŠYMŲ PATEIKIMO, PASLAUGŲ IR INFORMACIJOS SUTEIKIMO IR TEIKIMO, MIGRAVIMO TVARKA BEI SĄLYGOS
I. BENDROSIOS SĄLYGOS
16. Teikėjas privalo suteikti gavėjui Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas Standartiniame pasiūlyme nustatytomis sąlygomis. Teikėjas gali atsisakyti suteikti gavėjui Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais kriterijais, įskaitant techninių galimybių nebuvimą arba būtinybę užtikrinti tinklo vientisumą. Įrodinėjimo našta, jog atitinkama Standartiniame pasiūlyme nurodyta paslauga negali būti suteikta, tenka teikėjui.
17. Jei teikėjas atsisako ar vėluoja suteikti gavėjui Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas, motyvuodamas tokį savo atsisakymą ar vėlavimą techninių galimybių nebuvimu, jis privalo pateikti gavėjui išsamų paaiškinimą dėl atsisakymo ar vėlavimo priežasčių ir nurodyti tikslų terminą, kuriam pasibaigus teikėjas galėtų Prašymą patenkinti. Jei teikėjas atsisako teikti gavėjui Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas dėl kitų objektyvių kriterijų pagal Taisyklių 16 punktą, jis papildomai privalo nurodyti sąlygas, kurias gavėjui įvykdžius, teikėjas galėtų Prašymą patenkinti.
18. Teikėjas negali riboti gavėjo galimybės naudojant suteiktą Prieigą teikti paslaugas kitiems ūkio subjektams ir (ar) galutiniams paslaugų gavėjams.
19. Teikėjas, nustatydamas Taisyklių 14.11 punkte nurodytų mokėtinų gavėjui kompensacijų dydžius, turi užtikrinti, kad:
19.1. kompensacija už vėlavimą atlikti darbus per Taisyklių 14.8.2–14.8.4 punktuose nurodytus terminus už prastesnės kokybės nei nurodyta Sutartyje paslaugos suteikimą, jei šis kokybės sumažėjimas sąlygojo mažmeninių paslaugų teikimo nutraukimą, būtų ne mažiau kaip du kartus didesnės nei nurodyta Taisyklių 19.2 punkte;
19.2. kompensacija numatyta už tai, kad po teikėjo patvirtinimo, jog Prašyme nurodyta paslauga yra aktyvuota ir veikia, prašyme nurodyta paslauga nėra aktyvuota ir (ar) neveikia, turi būti ne mažiau kaip 50 proc. didesnė nei kompensacija, nustatyta už vėlavimą suteikti bet kokią Standartiniame pasiūlyme nurodytą paslaugą.
20. Teikėjas privalo užtikrinti, kad Standartinio pasiūlymo sąlygos, įskaitant Taisyklių 14.8.5 punkte nurodytų paslaugos lygio susitarimų sąlygas:
20.1. sudarytų gavėjui tinkamas galimybes pasiūlyti mažmenines paslaugas galutiniams paslaugų gavėjams Standartiniame pasiūlyme nurodytų paslaugų pagrindu, kurios būtų analogiškos teikėjo teikiamoms mažmeninėms paslaugoms, kurių sudėtinę kūrimo grandinės dalį sudaro atitinkamos Standartiniame pasiūlyme nurodytos paslaugos;
21. Teikdamas Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas, teikėjas šias paslaugas teikti naudojamiems tinklo elementams negali taikyti jiems taikytinuose standartuose nenustatytų apribojimų, įskaitant apribojimus tinklo elementų sujungimui su viešaisiais ryšių tinklais bei tinklo elementų paskirčiai.
22. Teikėjas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Standartinio pasiūlymo paskelbimo dienos turi sudaryti galimybę gavėjui elektroninėmis priemonėmis teikti Prašymus ir gauti su šiais Prašymais, paslaugų priežiūra bei gedimų šalinimu susijusią informaciją.
23. Standartinio pasiūlymo sąlygos negali riboti jame nurodytų paslaugų teikimo trukmės. Standartiniame pasiūlyme nurodytos paslaugos teikimas gali būti vienašališkai sustabdytas arba nutrauktas tokiais atvejais:
23.2. pasibaigia tinklo elemento, prie kurio gavėjui yra suteikta Prieiga, eksploatacijos terminas ir teikėjas apie tai informuoja gavėją, kaip yra nurodyta Taisyklių 48 punkte;
24. Teikėjas ir gavėjas privalo nedelsdami informuoti vienas kitą ir Tarnybą, sutrikus sujungtų tinklų veiklai nenugalimos jėgos ir ekstremalių situacijų atveju.
25. Teikėjas privalo sudaryti gavėjui galimybę migruoti tarp atsietos prieigos prie vietinės metalinės vytos poros linijos paslaugos, atsietos prieigos prie vietinės šviesolaidinės ryšio linijos paslaugos ir didmeninės plačiajuosčio ryšio prieigos paslaugos, užtikrinant bet kokią šiame punkte nurodytų paslaugų kombinaciją tuo pačiu užtikrinant gavėjo teikiamų paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams nenutrūkstamą teikimą, išskyrus techninės priežiūros metu įvykusius paslaugos teikimo sutrikimus.
26. Papildomos paslaugų, nurodytų Standartiniame pasiūlyme, teikimo sąlygos nustatytos:
II. SUSIJUSIŲ PRIEMONIŲ, ĮSKAITANT BENDRO NAUDOJIMO VIETOS PASLAUGŲ, TEIKIMO BENDROJI TVARKA IR SĄLYGOS
27. Teikėjas privalo leisti įrengti ir teikti ryšių liniją, jungiančią teikėjo ir gavėjo tinklus, su teikėju tinklus ketinančiam sujungti ar sujungusiam gavėjui (arba šio gavėjo pasirinktam trečiajam asmeniui), jei gavėjo (arba šio gavėjo pasirinkto trečiojo asmens) siūloma ryšių linijos, jungiančios teikėjo ir gavėjo tinklus, įrengimo bei teikimo kaina yra mažesnė nei kaina, kurią siūlo teikėjas.
28. Teikėjas bendro naudojimo vietoje turi suteikti gavėjui galimybę įrengti reikalingus tinklo elementus bei juos sujungti su teikėjo tinklo elementais, siekiant gauti Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas.
29. Teikėjas kiekviename savo tinklo taške, kuriame yra įmanoma suteikti Prieigą, privalo siūlyti visus galimus Taisyklių 31, 33, 36 punktuose nurodytus bendro naudojimo vietos realizavimo būdus.
30. Teikėjas turi suteikti virtualią bendro naudojimo vietą, kai teikėjas neturi techninių galimybių suteikti tos fizinės bendro naudojimo vietos, dėl kurios pateiktas gavėjo prašymas. Suteikiant virtualią bendro naudojimo vietą visas gavėjo įrangos montavimas ir priežiūra yra vykdomi teikėjo.
31. Teikėjas turi suteikti fizinę bendro naudojimo vietą patalpoje ar lauko spintoje, kurioje yra įrengtas tinklo elementas, prie kurio yra suteikiama Prieiga, tokia prioriteto tvarka:
32. Teikėjas turi suteikti nutolusią bendro naudojimo vietą patalpoje ar lauko spintoje tokia prioriteto tvarka:
32.1. specialiai tam pritaikytoje patalpoje, tačiau kitoje patalpoje, negu yra įrengtas pagrindinis arba tarpinis skirstomasis stovas;
33. Kai nutolusią bendro naudojimo vietą gavėjas įrengia savo patalpose, teikėjas privalo suteikti galimybę įrengti anteninę sistemą Prieigos suteikimo taškui sujungti su gavėjo eksploatuojamu tinklu radijo bangomis.
34. Jei gavėjo pasirinktoje Prieigos suteikimo vietoje bendro naudojimo vieta bus įrengiama Taisyklių 31.2 arba 32.2 punktuose nurodytais būdais, teikėjas privalo:
34.1. ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos parengti ir pateikti gavėjui bendro naudojimo vietai įrengti būtinų darbų sąmatą;
35. Jeigu konkrečioje patalpoje, kurioje bendro naudojimo vieta buvo įrengiama Taisyklių 31.2 arba 32.2 punktuose nurodytais būdais gavėjo lėšomis, yra suteikiama bendro naudojimo vieta kitam gavėjui, teikėjas turi nustatyti už bendro naudojimo vietos įrengimą patirtų išlaidų grąžinimo (kompensavimo) pirmajam gavėjui taisykles, kad visos išlaidos, susijusios su minėtų darbų atlikimu, būtų paskirstytos visiems gavėjams proporcingai jų užimamam bendro naudojimo vietos plotui.
36. Virtuali bendro naudojimo vieta visais atvejais yra suteikiama teikėjo patalpoje ar lauko spintoje, neįrenginėjant pertvarų ar kitų apsauginių konstrukcijų, jei teikėjas ir gavėjas nesusitaria kitaip.
37. Visais atvejais, išskyrus Taisyklių 31.2 ir 32.2 punktuose nurodytus atvejus, teikėjas privalo suteikti bendro naudojimo vietą ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sutarties dėl atitinkamos Prieigos suteikimo pasirašymo dienos.
III. INFORMACIJOS TEIKIMO TVARKA, APIMTIS BEI SĄLYGOS
39. Gavėjas ir teikėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo pateikimo dienos turi pasirašyti Taisyklių 14.10 punkte nurodytą standartinės formos konfidencialumo pasižadėjimą, jei gavėjas ir teikėjas nesusitaria kitaip.
40. Pasirašius Taisyklių 39 punkte nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą, jei gavėjas ir teikėjas nesusitaria kitaip, teikėjas be papildomų sąlygų ir apribojimų turi teikti gavėjui prieigą prie Taisyklių 14.4 punkte nurodytų informacinių sistemų ir (ar) duomenų bazių. Teikėjas privalo užtikrinti, kad informacija, nurodyta Taisyklių 41, 43, 50 ir 51 punktuose, būtų teikiama gavėjui nepažeidžiant Taisyklių 42 ir 43 punktuose nustatytų terminų nepriklausomai nuo to, ar gavėjas gauna prieigą prie Taisyklių 14.4 punkte nurodytų informacinių sistemų ir (ar) duomenų bazių.
41. Teikėjas privalo teikti gavėjui bendrą informaciją apie savo eksploatuojamą tinklą. Teikdamas gavėjui šią informaciją teikėjas turi nurodyti visų teikėjo tinklo elementų, prie kurių gali būti suteikta Prieiga, detalųjį sąrašą, apie kiekvieno tinklo elemento pateikdamas:
41.1. adresą, nurodydamas:
41.5. patalpos ar lauko spintos, kurioje yra įrengtas tinklo elementas, išmatavimus bei techninį aprašą;
42. Teikėjas privalo užtikrinti Taisyklių 41 punkte nurodytos bendros informacijos teikimą nuo Standartinio pasiūlymo paskelbimo dienos.
43. Teikėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo suteikti detalią informaciją gavimo dienos turi pateikti gavėjui su Standartiniame pasiūlyme nurodytų paslaugų teikimu susijusią detalią informaciją, įskaitant informaciją apie:
43.2. techninius ir kokybės parametrus, tuo atveju jei yra teikiama prieiga prie vietinės metalinės vytos poros linijos, teikėjas turi papildomai pateikti atitinkamų techninių ir kokybės parametrų matavimo rezultatus;
44. Prasidėjus deryboms dėl Standartiniame pasiūlyme nurodytų paslaugų teikimo, teikėjas turi pateikti gavėjui visą su šiomis paslaugomis susijusią informaciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo suteikti šią informaciją gavimo dienos.
45. Papildomi reikalavimai informacijai, susijusiai su:
45.1. Standartiniame pasiūlyme sujungti viešuosius ryšių tinklus nurodytų paslaugų teikimu, yra nustatyti Taisyklių VII skyriaus III skirsnyje;
45.2. Standartiniame pasiūlyme suteikti atsietą prieigą prie vietinės linijos ar dalinės vietinės linijos nurodytų paslaugų teikimu, yra nustatyti Taisyklių VIII skyriaus V skirsnyje;
IV. PASLAUGŲ TEIKIMO PRIEŽIŪROS, MIGRAVIMO BEI GEDIMŲ ŠALINIMO SĄLYGOS
46. Teikėjas, suteikęs gavėjui Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas, turi vykdyti tinklo elementų, prie kurių yra suteikta Prieiga, priežiūrą bei atlikti gedimų šalinimo darbus.
47. Teikėjas, teikdamas Standartiniame pasiūlyme nurodytas paslaugas gavėjui, turi iš anksto informuoti gavėją apie planuojamus atlikti teikėjo tinklo priežiūros ar kitus darbus, galinčius turėti įtakos gavėjo teikiamų paslaugų kokybei, suteikdamas gavėjui galimybę atitinkamai sureaguoti bei informuoti savo paslaugų gavėjus.
48. Teikėjas apie kiekvieno tinklo elemento, prie kurio gavėjui yra suteikta Prieiga, ir jo sudedamųjų dalių Taisyklių 41.4 punkte nurodytų eksploatacijos terminų pabaigą turi informuoti gavėją raštu ne vėliau kaip prieš 36 mėnesius iki atitinkamo eksploatacijos termino pabaigos datos. Tuo atveju, jei teikėjas gali pasiūlyti gavėjui kainos ir techninių charakteristikų prasme analogišką Prieigą toje pačioje geografinėje vietoje, kurioje gavėjui teikiamos Prieigos, teikimą planuojama nutraukti, teikėjas apie tai informuoja gavėją raštu ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių iki atitinkamo eksploatacijos termino pabaigos datos.
49. Teikėjas, informuodamas gavėją Taisyklių 48 punkte nustatyta tvarka, esant techninėms galimybėms, privalo kartu pateikti gavėjui alternatyvų Prieigos pasiūlymą, kurio tikslas užtikrinti gavėjui galimybę pasirinkti alternatyvią Prieigą bei teikiamų paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams nenutrūkstamą teikimą (išskyrus techninės priežiūros metu įvykusius paslaugos teikimo sutrikimus) nepriklausomai nuo teikėjo tinkle atliekamų pakeitimų. Tuo atveju, jei teikėjas neturi techninių galimybių pateikti gavėjui alternatyvų Prieigos pasiūlymą, kaip yra nurodyta šiame punkte, teikėjas privalo atitinkamai kompensuoti gavėjui neatgautas investicijas dėl atitinkamos Prieigos teikimo nutraukimo.
V. PASLAUGŲ TEIKIMO KOKYBĖS PARAMETRAI
50. Teikėjas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarnybos sprendimo, kuriuo jis pripažintas turinčiu didelę įtaką atitinkamoje rinkoje ir jam (be kitų įpareigojimų) nustatomas nediskriminavimo įpareigojimas, įsigaliojimo dienos privalo apskaičiuoti, pateikti Tarnybai ir viešai paskelbti savo interneto svetainėje, jei tokią turi, atsietos prieigos prie vietinės metalinės vytos poros linijos, atsietos prieigos prie vietinės šviesolaidinės ryšio linijos, didmeninės plačiajuosčio ryšio prieigos paslaugų bei teikėjo teikiamų mažmeninių paslaugų, kurių sudėtinę kūrimo grandinės dalį sudaro šios atitinkamos didmeninės paslaugos, suteikimo ir teikimo kokybės parametrus (toliau – Paslaugų teikimo kokybės parametrai), nurodytus Taisyklių 53 punkte. Jei tokios interneto svetainės neturi, teikėjas privalo užtikrinti, kad apskaičiuotos Paslaugų kokybės parametrų reikšmės būtų viešai ir nemokamai prieinamos bet kuriam asmeniui. Tarnyba nuorodą į teikėjo apskaičiuotų Paslaugų kokybės parametrų viešinimo priemonę skelbia Skelbimo taisyklėse nustatyta tvarka ir sąlygomis.
52. Tarnyba gali pareikalauti, kad teikėjas per Tarnybos nurodytą terminą perskaičiuotų Paslaugų teikimo kokybės parametrus, jeigu jo atlikti skaičiavimai neatitinka Įstatyme, Taisyklėse ar kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
53. Teikėjas Taisyklių 51 punkte nustatyta tvarka privalo apskaičiuoti, pateikti Tarnybai bei paskelbti viešai Paslaugų teikimo kokybės parametrus, susijusius su:
53.1. užsakymu:
53.2. suteikimu:
53.3. gedimų šalinimu:
53.3.1. vidutinis gedimų dėl teikėjo kaltės skaičius užregistruotas vienai vietinei linijai per vienerius kalendorinius metus;
54. Prieigos prie RKKS ir šviesolaidinių linijų skaidulų teikimo atveju teikėjas Taisyklių 51 punkte nustatyta tvarka privalo apskaičiuoti, pateikti Tarnybai bei paskelbti viešai Taisyklių 52 punkte nurodytus Paslaugų teikimo kokybės parametrus, kai prieiga prie RKKS ir šviesolaidinių linijų skaidulų yra teikiama:
55. Teikėjas Taisyklių 14.4.2 punkte nurodytose informacinėse sistemose ir (ar) duomenų bazėse turi saugoti Prašymų tvarkymo įrašus taip pat, kaip yra saugomi tvarkymo įrašai apie Taisyklių 50 punkte nurodytas teikėjo teikiamas mažmenines paslaugas. Visi šiame punkte minimi įrašai turi būti prieinami Tarnybai.
VI. BENDROJI TINKLŲ SUJUNGIMO TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS
56. Tuo atveju, jei dėl tinklų sujungimo besiderantys operatoriai nesusitaria kitaip ir (ar) atitinkami Tarnybos nustatyti įpareigojimai nenustato kitaip:
56.1. įrengti ir teikti ryšių liniją, jungiančią operatorių tinklus, turi operatorius (arba šio operatoriaus pasirinktas trečiasis asmuo), kurio siūloma ryšių linijos, jungiančios operatorių tinklus, įrengimo bei teikimo kaina yra mažesnė;
56.2. nustatant ryšių linijos, jungiančios operatorių tinklus, teikimo kainas visos vienkartinės ryšių linijos, jungiančios operatorių tinklus, išlaidos (įrengimo, testavimo ir kt.) turi būti paskirstomos kas mėnesį visam šios ryšių linijos naudingo tarnavimo laikotarpiui. Dėl ryšių linijos naudingo tarnavimo laikotarpio operatoriai privalo susitarti iki pateikdami savo pasiūlymus ryšių linijos teikimui. Vertinant ryšių linijos naudingo tarnavimo laikotarpį gali būti atsižvelgta į tokius veiksnius kaip tikėtina tinklų sujungimo trukmė tarp operatorių, galimybė panaudoti konkrečią ryšių liniją savo reikmėms, tinklų sujungimui su kitu operatoriumi ar kitoms paslaugoms teikti pasibaigus tinklų sujungimo sutarties galiojimui;
56.3. įrengtos ryšių linijos, jungiančios operatorių tinklus, suteikimo ir teikimo kainos turi būti dengiamos proporcingai jos panaudojimui, t. y. kiekvieno operatoriaus per atitinkamą ataskaitinį laikotarpį dengiama ryšių linijos sąnaudų dalis turi būti lygi iš kito operatoriaus gautų (pirktų) didmeninių paslaugų daliai visame per atitinkamą ataskaitinį laikotarpį šia ryšių linija suteiktų paslaugų kiekyje (pvz., jei ryšių linija yra naudojama tik skambučių užbaigimo paslaugoms teikti, tai kiekvieno operatoriaus dengiama šios ryšių linijos kainos dalis atitiks to operatoriaus į kito operatoriaus tinklą persiųstų skambučių dalį visame per šią ryšių liniją persiųstų skambučių kiekyje);
56.4. laikoma, kad operatorius gavo (pirko) atitinkamą paslaugą iš kito operatoriaus, jei pirmasis operatorius privalo už atitinkamą paslaugą kitam operatoriui atlikti tam tikrą veiksmą (pvz., sumokėti už suteiktą paslaugą);
57. Operatorius privalo laikytis Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386), nuostatų, bei šių su telefono ryšio numeracija susijusių reikalavimų:
57.1. įdiegti Nacionalinį telefono ryšio numeracijos planą savo eksploatuojamame tinkle. Visus tinklo pakeitimus bei kitus darbus, susijusius su telefono ryšio numerių įdiegimu, atlikti savo lėšomis ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo kito operatoriaus prašymo užtikrinti telefono ryšio numerių veikimą gavimo dienos;
57.2. tranzito paslaugų teikimo atveju ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo kito operatoriaus prašymo užtikrinti telefono ryšio numerių veikimą gavimo dienos informuoti visus operatorius, su kuriais jis sudarė tinklų sujungimo sutartis, apie visus savo tinkle atliktus pakeitimus bei kitus darbus, susijusius su telefono ryšio numerių įdiegimu;
57.3. užtikrinti, kad siunčiant kvietimus (skambučius) iš vieno tinklo į kitą būtų perduodami tinklo galinių taškų numeriai. Šių numerių formatas turi atitikti Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos Telekomunikacijų standartizacijos sektoriaus (angl. International Telecommunications Union Telecommunications Standartization Sector) ITU-T E.164 rekomendacijoje „Tarptautinis viešasis telekomunikacijų numeracijos planas“ (angl. The International Public Telecommunication Numbering Plan) nustatytą tarptautinį telefono ryšio numerio formatą;
VII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI OPERATORIAMS, ĮPAREIGOTIEMS SUJUNGTI TINKLUS
I. PAPILDOMI REIKALAVIMAI STANDARTINIO PASIŪLYMO SUJUNGTI VIEŠUOSIUS RYŠIų TINKLUS TURINIUI
58. Teikėjas privalo įtraukti į Standartinį pasiūlymą sujungti viešuosius ryšių tinklus šią papildomą informaciją:
58.1. atsižvelgiant į nustatytus įpareigojimus, pokalbių srauto siuntimo paslaugas, įskaitant informaciją apie:
58.1.2. skambučių inicijavimo paslaugas, naudojant individualaus paslaugų teikėjo pasirinkimo kodą. Teikėjai, teikiantys viešąjį fiksuotojo ryšio tinklą, papildomai privalo nurodyti informaciją apie skambučių inicijavimo paslaugas, naudojant išankstinį paslaugų teikėjo pasirinkimą;
58.2. informaciją apie geografinius prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo taškus, pateikdamas kiekvieno taško adresą (nurodydamas gyvenamosios vietovės pavadinimą, gatvės pavadinimą, žemės sklypo, pastato ar pastatų komplekso numerį gatvėje ar gyvenamojoje vietovėje, korpuso numerį ar negyvenamosios patalpos numerį pastate, pašto kodą, jei toks yra) bei išskirdamas:
58.2.2. teikėjas, teikiantis viešąjį fiksuotojo ryšio tinklą, papildomai privalo nurodyti informaciją apie vietinius prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo taškus, leidžiančius gavėjui teikti paslaugas to taško ar jam pavaldaus taško aptarnaujamiems galutiniams paslaugų gavėjams;
58.2.3. tinklų sujungimo taško suteikimo ir teikimo paslaugą, įskaitant:
58.2.3.2. vietinio tinklų sujungimo taško suteikimą (pateikia tik teikėjas, teikiantis viešąjį fiksuotojo ryšio tinklą);
58.3. kitas viešųjų ryšių tinklų sujungimo paslaugas, įskaitant:
58.3.1. skambučių į pagalbos tarnybas paslaugas (trumpaisiais pagalbos tarnybų ir bendruoju pagalbos tarnybos numeriais);
II. PAPILDOMOS STANDARTINIAME PASIŪLYME SUJUNGTI VIEŠUOSIUS RYŠIŲ TINKLUS NURODYTŲ PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS
III. PApildomi reikalavimai INFORMACIJai, SUSIJUSIai SU STANDARTINIAME PASIŪLYME SUJUNGTI VIEŠUOSIUS RYŠIŲ TINKLUS NURODYTų PASLAUGų TEIKIMu
60. Teikėjas, teikdamas gavėjui Taisyklių 41 punkte nurodytą bendrą informaciją, turi suteikti informaciją apie savo eksploatuojamą viešąjį fiksuotojo ir (ar) judriojo ryšio tinklą bei turi nurodyti visų savo tinkle esančių stočių, kuriose gali būti sujungti tinklai, detalųjį sąrašą.
61. Viešojo fiksuotojo ryšio tinklo teikėjas, teikdamas Taisyklių 41.3 punkte nurodytą informaciją, turi nurodyti stoties aptarnaujamą teritoriją, nurodydamas stoties tiesiogiai aptarnaujamus numeracijos blokus ir (arba) numeracijos blokus, aptarnaujamus šios stoties netiesiogiai, t. y. numeracijos blokus, priskirtus stoties atžvilgiu pavaldžioms stotims, kuriose tinklai negali būti sujungti.
VIII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI OPERATORIAMS, ĮPAREIGOTIEMS SUTEIKTI ATSIETĄ PRIEIGĄ PRIE VIETINĖS LINIJOS
I. PAPILDOMI REIKALAVIMAI STANDARTINIO PASIŪLYMO SUTEIKTI ATSIETĄ PRIEIGĄ PRIE VIETINĖS LINIJOS TURINIUI
II. PAPILDOMOS ATSIETOS PRIEIGOS PRIE VIETINĖS LINIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS
63. Jei Prašyme nurodytoje vietoje nėra pakankamai Taisyklių 68.1 punkte nurodytos kokybės vietinių arba dalinių vietinių linijų, teikėjas, mutatis mutandis taikydamas Taisyklių 72–75 punktų nuostatas, turi patenkinti Prašymą tokia pirmumo tvarka:
63.2. negalėdamas įvykdyti Taisyklių 63.1 punkto reikalavimo, teikėjas privalo pilnai įrengti Taisyklių 68.3 punkte nurodytas iš dalies įrengtas linijas gavėjo lėšomis, jeigu gavėjas toki prašymą pateikė;
64. Teikėjas privalo pradėti teikti gavėjui Prašyme išvardytas paslaugas po to, kai gavėjas jam pateikia atitinkamų galutinių paslaugų gavėjų raštiškų sutikimų gauti šių paslaugų pagrindu jiems siūlomas paslaugas (toliau – Patvirtinimas) kopijas ir Taisyklių 66 punkte nurodytą prašymą, jei toks prašymas turi būti pateikiamas.
65. Patvirtinime turi būti nurodyti:
65.1. galutinį paslaugų gavėją identifikuojantys duomenys:
66. Visiškai atsietos prieigos prie vietinės arba dalinės vietinės linijos teikimo atveju, jei galutinis paslaugų gavėjas nėra atsisakęs teikėjo viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų, gavėjas papildomai turi pateikti teikėjo nustatytos formos galutinio paslaugų gavėjo pasirašytą prašymą nutraukti sutartį dėl šių paslaugų teikimo. Galutinis paslaugų gavėjas papildomai kreiptis į teikėją neturi.
67. Teikėjas turi patenkinti Taisyklių 66 punkte nurodytą galutinio paslaugų gavėjo prašymą. Ši nuostata neriboja sutarties šalių laisvės nustatyti sudaromų sutarčių sąlygas, kiek jos tiesiogiai nedraudžia atsisakyti viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų, bei neatleidžia galutinio paslaugų gavėjo nuo civilinės atsakomybės už sutarties sąlygų pažeidimą.
III. VISIŠKAI ATSIETOS PRIEIGOS PRIE VIETINĖS ARBA DALINĖS VIETINĖS LINIJOS IR SUSIJUSIŲ PRIEMONIŲ SUTEIKIMO IR TEIKIMO BENDRA TVARKA BEI SĄLYGOS
68. Teikėjas, teikdamas visiškai atsietą prieigą prie vietinių ir dalinių vietinių linijų, turi suteikti gavėjui prieigą prie vietinių ir dalinių vietinių linijų, kurios yra:
68.1. aktyvios, t. y. visiškai įrengtos vietinės ir dalinės vietinės linijos, kuriomis teikėjas teikia elektroninių ryšių paslaugas savo galutiniams paslaugų gavėjams;
68.2. neaktyvios, t. y. visiškai įrengtos vietinės ir dalinės vietinės linijos, kuriomis teikėjas neteikia elektroninių ryšių paslaugų savo galutiniams paslaugų gavėjams;
69. Teikėjas turi užtikrinti, kad Taisyklių 68.1 ir 68.2 punktuose nurodytų vietinių ir dalinių vietinių linijų ir susijusių priemonių Paslaugos suteikimo terminas neviršytų 7 darbo dienų. Tuo atveju, jei vidutinis šiame punkte nurodytos Paslaugos suteikimo teikėjo atitinkamoms mažmeninėms paslaugoms, kai Taisyklių 68.1 ir 68.2 punktuose nurodytų vietinių ir dalinių vietinių linijų paslaugos yra sudėtinės teikėjo siūlomos ir teikiamos mažmeninės paslaugos kūrimo grandinės dalis, terminas yra trumpesnis negu 7 darbo dienos, Teikėjas privalo užtikrinti, kad šiame punkte nurodytos Paslaugos suteikimo terminas neviršytų šio vidutinio Paslaugos suteikimo termino.
70. Taisyklių 68.3 punkte nurodytų vietinių arba dalinių vietinių linijų ir susijusių priemonių teikimo atveju teikėjas turi įrengti trūkstamus vietinių linijų elementus, nutiesdamas linijas iki galutinių paslaugų gavėjų patalpų ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo sutarties dėl atitinkamos Prieigos suteikimo pasirašymo dienos, jei šalys nesusitaria kitaip:
70.1. jeigu vietinių arba dalinių vietinių linijų ilgis yra trumpesnis arba lygus 30 metrų, jų įrengimas yra atliekamas teikėjo lėšomis;
71. Jei konkrečioje vietoje Taisyklių 68.3 punkte nurodytų vietinių ir (arba) dalinių vietinių linijų nėra įrengta pakankamai, teikėjas turi siūlyti naujų linijų ir susijusių priemonių įrengimo paslaugas. Tokiu atveju visus įrengimo kaštus padengia gavėjas. Naujas linijas ir susijusias priemones teikėjas privalo įrengti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo sutarties dėl atitinkamos prieigos suteikimo pasirašymo dienos, jei šalys nesusitaria kitaip.
IV. IŠ DALIES ATSIETOS PRIEIGOS PRIE VIETINĖS ARBA DALINĖS VIETINĖS METALINĖS VYTOS POROS LINIJOS IR SUSIJUSIŲ PRIEMONIŲ TEIKIMO BENDRA TVARKA BEI SĄLYGOS
73. Teikėjas, teikdamas iš dalies atsietą prieigą prie vietinių ir dalinių vietinių metalinės vytos poros linijų, turi suteikti gavėjui prieigą prie vietinių ir dalinių vietinių metalinės vytos poros linijų, nurodytų Taisyklių 68.1 punkte.
74. Iš dalies atsietos prieigos prie vietinės ir dalinės vietinės metalinės vytos poros linijos paslaugą, be kitų paslaugų, sudaro dažnių skirstytuvų įrengimas ir priežiūra (kiek tai susiję su gedimų šalinimu) prieigos suteikimo vietoje bei kitame atsietos vietinės metalinės vytos poros linijos gale, jei nėra sutarta kitaip.
75. Nuo sutarties tarp teikėjo ir galutinio paslaugų gavėjo dėl viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikimo pasibaigimo momento iš dalies atsietos prieigos prie atitinkamos vietinės metalinės vytos poros linijos gavėjas tampa visiškai atsietos prieigos prie šios linijos gavėju. Apie sutarties pasibaigimą teikėjas turi nedelsdamas informuoti gavėją.
V. PAPILDOMI REIKALAVIMAI INFORMACIJAI, SUSIJUSIAI SU STANDARTINIAME PASIŪLYME SUTEIKTI ATSIETĄ PRIEIGĄ PRIE VIETINĖS ARBA DALINĖS VIETINĖS LINIJOS NURODYTŲ PASLAUGŲ TEIKIMU
76. Teikėjas, teikdamas gavėjui Taisyklių 41 punkte nurodytą bendrą informaciją, turi papildomai pateikti informaciją apie savo eksploatuojamą prieigos tinklą bei turi nurodyti visų pagrindinių ir tarpinių skirstomųjų stovų, esančių jo prieigos tinkle, detalųjį sąrašą, prie kiekvieno stovo nurodydamas:
76.1. visų stove esančių Taisyklių 68.1 punkte nurodytų vietinių arba dalinių vietinių linijų skaičių ir vidutinį jų ilgį metrais;
76.2. stove esančių Taisyklių 68.1 punkte nurodytų vietinių arba dalinių vietinių linijų, dėl kurių suteikimo yra gauti gavėjų prašymai, skaičių;
76.3. visų stove esančių Taisyklių 68.2 punkte nurodytų vietinių arba dalinių vietinių linijų skaičių ir vidutinį jų ilgį metrais;
76.4. stove esančių Taisyklių 68.2 punkte nurodytų vietinių arba dalinių vietinių linijų, dėl kurių suteikimo yra gauti gavėjų prašymai, skaičių;
77. Teikėjas, teikdamas Taisyklių 41.3 punkte nurodytą informaciją, turi pateikti prie kiekvieno stovo prijungtų statinių adresus ir stovo aptarnaujamus numeracijos blokus.
78. Teikėjas visą Taisyklių 76 ir 77 punktuose nurodytą bendrą informaciją turi teikti gavėjui, kaip yra nurodyta Taisyklių 42 punkte.
79. Teikėjas, teikdamas gavėjui Taisyklių 43 punkte nurodytą detalią informaciją, turi papildomai teikti informaciją apie konkrečios vietinės linijos charakteristikas, nurodydamas:
IX. PAPILDOMI REIKALAVIMAI operatoriams, įpareigotiems SUTEIKTI PRIEIGĄ PRIE RKKS
I. PAPILDOMI REIKALAVIMAI STANDARTINIO PASIŪLYMO SUTEIKTI PRIEIGĄ PRIE RKKS TURINIUI
81. Taisyklių 14.4 punkte nurodyta prieiga turi apimti pasiūlymą suteikti prieigą prie atitinkamų GIS (angl. Geographic Information System) aplikacijų, vaizduojančių teikėjo valdomą RKKS.
82. Taisyklių 14.6 punkte nurodyta techninių galimybių tyrimų atlikimo tvarka ir sąlygos turi atskirai numatyti tvarką ir sąlygas, pagal kurias gavėjas gali:
II. Papildomos STANDARTINIAME PASIŪLYME SUTEIKTI PRIEIGĄ PRIE RKKS NURODYTŲ PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS
83. Teikėjas, teikdamas prieigą prie jo valdomos RKKS, turi vadovautis Bendro naudojimo taisyklių nuostatomis, jei nustatyti įpareigojimai ir (ar) Taisyklės nenustato kitaip.
84. Teikėjas privalo užtikrinti, kad prieiga prie jo valdomos RKKS (įskaitant techninių galimybių tyrimo atlikimą, tokios prieigos suteikimą (atsisakymą suteikti), teikimą) kitiems ūkio subjektams būtų suteikiama ne blogesnėmis sąlygomis nei teikėjo viešojo ryšių tinklo vystymo poreikiams.
85. Teikėjas ne vėliau negu per 2 mėnesius nuo Tarnybos sprendimo, kuriuo jis pripažintas turinčiu didelę įtaką atitinkamoje rinkoje, ir jam (be kitų įpareigojimų) nustatomas nediskriminavimo įpareigojimas, įsigaliojimo dienos, vadovaudamasis Taisyklių 84 punkte nustatytu principu, privalo parengti, pateikti Tarnybai ir pradėti taikyti teikėjo pasitvirtintas prieigos prie RKKS suteikimo bei teikimo vidines procedūras, kurios apimtų prieigos prie RKKS suteikimo ir tiekimo sąlygas, taikytinas savo viešojo ryšių tinklo vystymui (toliau – Vidinė tvarka). Vidinė tvarka turi reglamentuoti visas procedūras (procesus), susijusius su prieigos prie RKKS suteikimu, įskaitant:
85.3. techninių galimybių atlikimo, įskaitant, kai Taisyklių 82.1 punkte nurodytas veiksmas atliekamas dalyvaujant gavėjui, būdus;
III. TECHNINIŲ GALIMYBIŲ TYRIMO ATLIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS
86. Teikėjas, gavėjo Prašymu atlikęs techninių galimybių suteikti prieigą prie RKKS tyrimą, bei, vadovaudamasis Taisyklių 16 punkte nustatytais reikalavimais, nustatęs, kad nėra techninių galimybių suteikti prieigos prie RKK, dėl kurio yra gautas Prašymas, teikdamas gavėjui Taisyklių 17 punkte nurodytą informaciją, privalo papildomai pateikti informaciją apie teikėjo atlikto techninių galimybių tyrimo rezultatus, įskaitant atliktus pagal Bendro naudojimo taisyklių 328 punkte nurodytą metodiką skaičiavimus. Teikdamas tokią informaciją teikėjas privalo nurodyti:
87. Gavėjui, pagal Taisyklių 82.1 punkto reikalavimus nustatytą tvarką bei sąlygas susitarus su teikėju dėl maršruto RKKS užimtumui įvertinti fizinėje RKKS buvimo vietoje, teikėjas privalo sudaryti tinkamas sąlygas gavėjui dalyvauti atliekant RKKS užimtumo įvertinimą fizinėje RKKS buvimo vietoje. Tokio suderinimo metu teikėjas turi pateikti gavėjui ryšių kabelių, dėl kurių įvėrimo į RKK, esančius derinamu maršrutu, yra susitarta su teikėju, skersmenį milimetrais.
X. Baigiamosios nuostatos
89. Tarnybos veiksmai arba neveikimas, susijęs su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
90. Už teikėjo dokumentų, duomenų bei kitos Tarnybai pagal Taisykles teiktinos informacijos pateikimą nustatytu laiku atsako teikėjo valdymo organas, jei Lietuvos Respublikos įstatymuose nenurodyta kitaip.