LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKYTOJO PADĖJĖJO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO

 

2004 m. gruodžio 30 d. Nr. ISAK-2092

Vilnius

 

1. Tvirtinu Mokytojo padėjėjo pavyzdinį pareigybės aprašymą (pridedama).

2. Rekomenduoju, rengiant mokyklų mokytojų padėjėjų pareigybių aprašymus, mokyklų vadovams vadovautis šiuo Mokytojo padėjėjo pavyzdiniu pareigybės aprašymu.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu

Nr. ISAK-2092

 

MOKYTOJO PADĖJĖJO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokytojo, dirbančio pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, padėjėjas (toliau – padėjėjas) padeda ribotų galimybių savarankiškai dalyvauti ugdyme ir popamokinėje veikloje turintiems labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams.

2. Padėjėjas dirba su mokiniu ar mokinių grupe, bendradarbiaudamas su mokytoju, auklėtoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais specialistais.

3. Padėjėjas dirba vadovaudamasis mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu.

 

II. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PADĖJĖJUI

 

4. Išsilavinimas – ne žemesnis kaip vidurinis.

5. Gebėjimas bendrauti su mokiniais, turėjimas žinių apie jų sutrikimų specifiką.

6. Gebėjimas dirbti su mokiniais padedant jiems įsisavinti mokomąją medžiagą, atlikti mokytojo skirtas užduotis, apsitarnauti, susitvarkyti, orientuotis aplinkoje, judėti, maitintis, naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis.

7. Gebėjimas bendradarbiauti su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, kitais specialistais ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais).

 

III. PADĖJĖJO FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

8. Padeda mokiniui (mokinių grupei):

8.1. orientuotis ir judėti aplinkoje, susijusioje su ugdymu(si), mokykloje ir už jos ribų ugdomosios veiklos, pamokų, pertraukų, popamokinės veiklos, papildomo ugdymo, renginių ir išvykų metu;

8.2. apsitarnauti, pavalgyti, pasirūpinti asmens higiena;

8.3. įsitraukti į ugdomąją veiklą ir pagal galimybes joje dalyvauti:

8.3.1. paaiškina mokytojo skirtas užduotis ir talkina jas atliekant;

8.3.2. padeda perskaityti ar perskaito tekstus, skirtus mokymuisi;

8.3.3. padeda užsirašyti ar užrašo mokymo medžiagą;

8.3.4. padeda tinkamai naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis;

8.4. atlikti kitą su ugdymu(si), savitarna, savitvarka, maitinimu(si) susijusią veiklą;

8.5. turinčiam (turintiems) ribotas mobilumo galimybes:

8.5.1. išlipti iš transporto priemonės atvykus į mokyklą ir įlipti į transporto priemonę išvykstant iš mokyklos;

8.5.2. judėti po mokyklą, pasiekti klasę, grupę, kitas patalpas.

9. Bendradarbiaudamas su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais su mokiniu (mokinių grupe) dirbančiais specialistais, numato ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus bei pagalbos mokiniams teikimo metodus ir juos taiko.

10. Padeda mokytojui parengti ir/ar pritaikyti mokiniui (mokinių grupei) reikalingą mokomąją medžiagą.

11. Padėjėjas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą bei mokinio, mokinių grupės, kuriems teikia pagalbą, saugumą.

______________