LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO ŽMONĖMS SU NEGALIA 2007–2011 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 28 d. Nr. 638

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 457 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamą Būsto pritaikymo žmonėms su negalia 2007–2011 metų programą (toliau vadinama – Programa).

2. Nustatyti, kad Programa įgyvendinama iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai numatytų asignavimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

3. Rekomenduoti savivaldybėms numatyti asignavimus Programos priemonėms įgyvendinti.

 

 

L. e. Ministro Pirmininko pareigas,

l. e. socialinės apsaugos ir

darbo ministro pareigas                                                           Zigmantas Balčytis

______________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 638

 

būsto pritaikymo žmonėms su negalia 2007–2011 metų

programa

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto pritaikymo žmonėms su negalia 2007–2011 metų programa (toliau vadinama – ši Programa) skirta neįgaliesiems, kurie turi judėjimo ir apsitarnavimo buityje sutrikimų ir kuriems nustatytas būsto pritaikymo poreikis.

2. Ši Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983, 2005, Nr. 127-4534) 11, 24 ir 25 straipsnių nuostatomis, kuriomis apibrėžiami reikalavimai įgyvendinti fiziškai tinkamą aplinką neįgaliesiems visose gyvenimo srityse (iš jų ir būsto bei jo aplinkos pritaikymą pagal nustatytus specialiuosius poreikius), Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos 2003–2012 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335), ir Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygomis bei taisyklėmis, patvirtintomis socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. A1-88 (Žin., 2006, Nr. 37-1323).

3. Būsto ir jo aplinkos pritaikymas yra neįgaliųjų specialusis poreikis. Tai padės išspręsti buities ir asmenines problemas, sudarys sąlygas laisviau judėti, aktyviai dalyvauti ugdymo, profesijos įgijimo procese, darbo rinkoje ne tik neįgaliesiems, bet ir jų globėjams.

4. Ši Programa pradedama įgyvendinti 2007 metais, o baigiama 2011 metais.

5. Šios Programos atsakingieji vykdytojai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (atsakinga už būsto pritaikymo teisinės bazės kūrimą);

5.2. Aplinkos ministerija (atsakinga už būsto pritaikymo neįgaliųjų specialiesiems poreikiams statybos normatyvinių techninių dokumentų parengimą);

5.3. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (atsakingas už būsto pritaikymo programos priemonių finansavimą ir kontrolę);

5.4. savivaldybės (atsakingos už būstų pritaikymo organizavimą neįgaliųjų specialiesiems poreikiams);

5.5. neįgaliųjų asociacijos (atsakingos už būsto pritaikymo priežiūrą).

6. Asmenims judėjimo bei apsitarnavimo funkcijų sutrikimai nustatomi pagal negalios priežasčių ir būklių sąrašą, patvirtintą bendru socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

7. Kiekvienoje savivaldybėje iš savivaldybės institucijų specialistų ir neįgaliųjų asociacijų deleguotų atstovų sudaroma būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo komisija (toliau vadinama – komisija), kuri atlieka šias funkcijas:

7.1. įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

7.2. priima sprendimus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo eiliškumo, būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo, būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotinio pritaikymo suaugusiems neįgaliesiems ir neįgaliems vaikams bei jaunuoliams (nuo 7 iki 24 metų) tikslingumo;

7.3. siūlo savivaldybei perkelti į socialinį būstą neįgaliuosius, gyvenančius būste, kurio pritaikymo vertė didesnė už būsto mokestinę vertę;

7.4. kontroliuoja būstų ir gyvenamosios aplinkos pritaikymą;

7.5. dalyvauja priimant neįgaliesiems pritaikytus būstus ir gyvenamąją aplinką.

8. Šioje Programoje vartojama sąvoka būsto pritaikymas neįgaliesiems – gyvenamųjų patalpų žmonėms su negalia pritaikymas panaudojant specialius elementus, koreguojant šiems žmonėms neprieinamas erdves ir statybos sprendimus.

Kitos šioje Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. ESAMA BŪKLĖ

 

9. Bendras neįgaliųjų skaičius 2004 metais buvo 243548 asmenys, iš jų turėjo I grupės invalidumą 32702, II grupės invalidumą – 144687, III grupės invalidumą – 50038 asmenys, o neįgalių vaikų, turinčių invalidumą, buvo 13852.

10. Šiuo metu šalyje yra per 70000 neįgaliųjų su judėjimo funkcijų sutrikimais. Panašus skaičius yra vyresnių nei 80 metų asmenų, kurių dauguma taip pat susiduria su judėjimo ir apsitarnavimo problemomis. Šie asmenys ir neįgalūs vaikai, turintys judėjimo ir apsitarnavimo funkcijų sutrikimų, yra pagrindinė tikslinė grupė, kuriai turi būti pritaikomas būstas ir jo aplinka.

11. Nepritaikytas būstas ir jo aplinka daug metų buvo viena iš opiausių problemų, kurias kėlė neįgalieji ir neįgaliųjų asociacijos, atstovaujančios neįgaliesiems. 1998 metais Lietuvos invalidų reikalų taryba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės buvo priėmusi sprendimą finansuoti būsto ir jo aplinkos pritaikymo priemones, kurių vykdytojai buvo neįgaliųjų asociacijos (Lietuvos invalidų draugija ir Lietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacija) ir pagrindinės neįgaliųjų asociacijų socialinės partnerės – savivaldybės arba jų įgaliotos institucijos.

Neįgaliųjų asociacijų būsto ir jo aplinkos pritaikymo programas 1998–2005 metais finansavo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų Lietuvos invalidų reikalų taryba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kuri buvo patvirtinusi reikalavimus būstui pritaikyti (juose nustatyti prioritetai, finansavimo principai, pagrindiniai būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbai, atsiskaitymo ir kontrolės tvarka), taip pat buvo nustačiusi reikalavimą pritraukti papildomų 50 procentų lėšų iš savivaldybių ir kitų finansavimo šaltinių (fondų, rėmėjų ir panašiai) būstui pritaikyti. Vadovaujantis šiais reikalavimais, 2000–2005 metais pritaikyta apie 1500 būstų žmonėms su negalia (žr. lentelę).

 

Metai

2000

2001

2002

2003

2004

2005

Asmenų, kuriems reikėjo pritaikyti būstą, skaičius (metų pradžioje)

1648

1711

1728

1595

1264

1310

Iš viso pritaikyta būstų neįgaliesiems (per metus)

213

242

271

290

249

262

Palyginti su bendru asmenų, kuriems reikia pritaikyti būstą, skaičiumi, procentais

12,9

14,1

15,7

18,2

19,7

20

Skirta lėšų būstams pritaikyti (tūkst. litų)

900

650

700

739

989

1324

 

12. Pritaikant būstą ir jo aplinką neįgaliesiems, iškilo nemažai sunkumų, iš jų minėtini šie:

12.1. Per maža būsto ir jo aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikio tenkinimo apimtis ir netolygus savivaldybių indėlis. Būsto pritaikymo neįgaliesiems poreikis tenkinamas tik apie 20 procentų, ypač didelės eilės didžiuosiuose miestuose. Šiuo metu būsto pritaikymo programai vykdyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama tiek, kiek pritraukiama lėšų iš savivaldybių biudžetų ir kitų šaltinių (fondų, rėmėjų ir panašiai). Kiekviena savivaldybė skirtingai planuoja ir skiria lėšas, dažnai jų per maža, kartu pažeidžiamas socialinio teisingumo principas. Būsto pritaikymas neįgaliesiems konkrečioje savivaldybėje priklauso nuo savivaldybės geranoriškumo vykdyti ar nevykdyti tokią programą, skirti ar neskirti lėšų (ir kokią sumą). Kebliausia padėtis didžiuosiuose šalies miestuose: 2004 metais poreikis pritaikyti būstą Kauno mieste buvo nurodytas 74 asmenims (pritaikyta 10 būstų), Vilniaus mieste – 51 (pritaikyta 24), Panevėžio mieste – 48 (pritaikyta 15).

12.2. Nepatenkinama būsto ir jo aplinkos kokybė ir būsto pritaikymo vykdymo regioninė aprėptis. Būstas ir jo aplinka neįgaliesiems šalies regionuose pritaikomi netolygiai, neaprėpiamos visos šalies gyvenamosios vietovės. Dalis savivaldybių dėl lėšų stokos nesuinteresuotos teikti šių paslaugų. Neįgaliųjų asociacijų veikla apima daug savivaldybių, tačiau 2004 metais 11 savivaldybių dėl lėšų stokos nevykdė būsto ir jo aplinkos pritaikymo programos (Šilalės, Kretingos, Alytaus, Lazdijų, Radviliškio, Panevėžio, Pasvalio, Rokiškio rajonų, Pagėgių, Kazlų Rūdos ir Palangos miesto savivaldybės).

12.3. Nėra bendros būsto ir jo aplinkos pritaikymo neįgaliesiems organizavimo ir teikimo sistemos. Įvairiose savivaldybėse skirtinga būsto ir jo aplinkos pritaikymo poreikio vertinimo metodika ir nustatymo tvarka, būsto ir jo aplinkos pritaikymo organizavimas, kontrolės mechanizmai. 51 savivaldybėje buvo vadovaujamasi Lietuvos invalidų reikalų tarybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais reikalavimais būstui ir jo aplinkai pritaikyti neįgaliesiems, iš jų 20 savivaldybių turėjo patvirtintus savo reikalavimus, kaip pritaikyti būstą neįgaliesiems. Tačiau tik 35 savivaldybėse veikė komisijos, kurios nustatė būsto ir jo aplinkos pritaikymo eiliškumą.

12.4. Netiksli būsto pritaikymo poreikio statistika ir poreikio tenkinimo apskaita. Nėra tikslios statistikos, atspindinčios realų būsto ir jo aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikį ir šio poreikio tenkinimą. Šiuo metu savivaldybėse sudarytos eilės būstui pritaikyti neatspindi tikrojo poreikio. Būsto pritaikymas vykdomas neįgaliųjų asociacijų sutartiniais pagrindais su savivaldybėmis arba jų įgaliotomis institucijomis. Statistikos duomenys apie būsto ir jo aplinkos pritaikymo poreikį ir pritaikytus būstus dažnai nesutampa su neįgaliųjų asociacijų ir savivaldybių teikiama informacija.

 

III. TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

13. Šios Programos tikslas – siekti neįgaliųjų savarankiškumo ir socialinės integracijos tenkinant neįgaliųjų specialiuosius poreikius ir pritaikant neįgaliesiems būstą ir jo aplinką.

14. Tikslui pasiekti numatomi šie uždaviniai:

14.1. parengti teisės aktų projektus, reglamentuojančius būsto ir jo aplinkos pritaikymo neįgaliesiems klausimus;

14.2. pritaikyti neįgaliesiems būstus ir gyvenamąją aplinką, tobulinti būsto pritaikymą įgyvendinančių ir prižiūrinčių specialistų kvalifikaciją būsto ir jo aplinkos pritaikymo srityje;

14.3. užtikrinti poreikio būstui ir jo aplinkai pritaikyti neįgaliesiems nustatymo tikslumą ir jo poreikio tenkinimo apskaitą;

14.4. užtikrinti būsto pritaikymo priemonių įgyvendinimo priežiūrą, kontrolę ir skaidrumą, įtraukti į šią veiklą neįgaliųjų asociacijas.

 

IV. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

15. Pagrindiniai šios Programos finansavimo šaltiniai yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir programų lėšos, taip pat kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

16. Preliminarus lėšų poreikis šiai Programai įgyvendinti nurodytas priede.

 

V. BŪSTO PRITAIKYMO PRIEMONIŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

17. Būsto pritaikymo priemonės finansuojamos vadovaujantis šiais principais:

17.1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems darbai finansuojami sutartiniais pagrindais tarp Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir savivaldybių.

17.2. Maksimali būsto pritaikymui skiriamų lėšų suma gali būti ne didesnė kaip 150 valstybės remiamų pajamų (VRP) dydžio.

17.3. Esant labai ryškiems ir ryškiems judėjimo bei apsitarnavimo funkcijų sutrikimams, kurie nustatomi vadovaujantis negalios priežasčių ir būklių sąrašu, patvirtintu bendru socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymu, keltuvų (liftų) ir jų įrengimo išlaidos komisijos sprendimu neįtraukiamos į maksimalią būsto pritaikymui skiriamų lėšų sumą.

17.4. Neįgaliajam, kuris savarankiškai pritaikė savo būstą, būsto pritaikymo išlaidos nekompensuojamos.

17.5. Būsto pritaikymo darbai neatliekami, jeigu būsto pritaikymo vertė yra didesnė už būsto mokestinę vertę.

17.6. Suaugusiam neįgaliajam būsto pritaikymas pakartotinai finansuojamas ne anksčiau kaip po 10 metų, išskyrus atvejus, kai labai pablogėja judėjimo ir apsitarnavimo funkcijos.

17.7. Savivaldybės arba jų įgaliotos institucijos būstui pritaikyti asmenims su labai ryškiais ir ryškiais judėjimo bei apsitarnavimo funkcijų sutrikimais, kurie nustatomi vadovaujantis negalios priežasčių ir būklių sąrašu, patvirtintu bendru socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymu, naudoja 80 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir 20 procentų savivaldybės biudžeto lėšų.

17.8. Savivaldybės arba jų įgaliotos institucijos būstui pritaikyti asmenims su vidutiniais judėjimo bei apsitarnavimo funkcijų sutrikimais, kurie nustatomi vadovaujantis negalios priežasčių ir būklių sąrašu, patvirtintu bendru socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymu, naudoja 50 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir 50 procentų savivaldybės biudžeto lėšų.

17.9. Savivaldybėms arba jų įgaliotoms institucijoms būsto pritaikymo priemonių vykdymui administruoti (darbo užmokestis, transporto ir ūkinės išlaidos) skiriama 4 procentai šioje Programoje reglamentuotam būsto pritaikymui neįgaliesiems iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų lėšų.

17.10. Savivaldybės arba jų įgaliotos institucijos užtikrina pritaikant būstą įsigytų brangių įrenginių (liftų, keltuvų ir panašiai) apskaitą ir eksploatavimą. Šių įrenginių eksploatavimui lėšos skiriamos pagal atskirą sąmatą ir naudojamos taip: 80 procentų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir 20 procentų savivaldybės biudžeto lėšų.

17.11. Neįgaliųjų asociacijoms būsto pritaikymo savivaldybėse priežiūrai ir dalyvavimui komisijų darbe (darbo užmokestis, transporto išlaidos) skiriama 3 procentai šioje Programoje reglamentuotam būsto pritaikymui neįgaliesiems iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų lėšų.

 

VI. Programos įgyvendinimo VERTINIMO KRITERIJAI

 

18. Šios Programos įgyvendinimo veiksmingumas vertinamas pagal:

18.1. kiekybės kriterijus:

18.1.1. kiek pritaikyta būstų neįgaliesiems;

18.1.2. kiek pritaikyta būstų neįgaliesiems savivaldybėse;

18.1.3. kiek procentų tenkinamas būsto pritaikymo neįgaliesiems poreikis;

18.1.4. kiek procentų padidėja būsto pritaikymo prieinamumas neįgaliesiems;

18.1.5. kiek laiko reikia laukti būsto pritaikymo neįgaliesiems;

18.2. kokybės kriterijus:

18.2.1. ar tinkamai parengtos poreikio būstui pritaikyti neįgaliesiems vertinimo metodikos;

18.2.2. ar tikslingai sudarytos neįgaliųjų eilės būstui pritaikyti;

18.2.3. ar būsto pritaikymo darbai atliekami pagal statybos techninių reglamentų reikalavimus ir kokybiškai;

18.2.4. ar tikslingai ir tinkamai naudojamos būstui pritaikyti skirtos lėšos;

18.2.5. ar neįgaliųjų asociacijų dalyvavimas komisijų darbe didina būsto pritaikymo tikslingumą ir atliktų darbų kokybę;

18.2.6. ar tikslūs poreikio būstui pritaikyti statistikos duomenys padeda planingai plėtoti būsto pritaikymą visoje šalyje;

18.2.7. ar gerėja būsto pritaikymo kokybė;

18.2.8. ar veiksmingas būsto pritaikymo plėtojimas sprendžiant neįgaliųjų socialinės integracijos problemas.

 

VII. LAUKIAMI REZULTATAI

 

19. Numatomi tokie šios Programos įgyvendinimo rezultatai:

19.1. Bus tenkinamas būsto pritaikymo neįgaliesiems poreikis 50 procentų per metus.

19.2. Bus įdiegta bendra kompiuterinė būsto pritaikymo apskaitos sistema.

19.3. Pagerės neįgaliųjų gyvenimo sąlygos – daugiau būstų bus pritaikyta pagal jų specialiuosius poreikius.

19.4. Glaudžiau bendradarbiaus savivaldybės ir neįgaliųjų asociacijos.

______________

 


Būsto pritaikymo žmonėms su negalia

2007–2011 metų programos

priedas

 

BŪSTO PRITAIKYMO ŽMONĖMS SU NEGALIA 2007–2011 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

Uždavinys

Įvykdymo terminas

Preliminarus lėšų poreikis (tūkst. litų)

Laukiami rezultatai

Priemonės pavadinimas

Atsakingas vykdytojas

iš viso išlaidų

2007 metais

2008 metais

2009 metais

2010 metais

2011 metais

 

1. Parengti teisės aktų, reglamentuojančių būsto pritaikymo neįgaliesiems klausimus, projektus

1.1. Parengti ir patvirtinti bazinius reikalavimus būstui pritaikyti

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Neįgaliųjų reikalų departamentas)

2007 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

 

bus užtikrinti minimalūs būsto pritaikymo reikalavimai, tikslingiau bus tenkinami neįgaliųjų specialieji poreikiai

1.2. Parengti ir patvirtinti būsto pritaikymo poreikio vertinimo metodiką

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas

2007 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

 

ši metodika leis tikslingiau nustatyti ir tenkinti neįgaliųjų specialiuosius poreikius, atsiradusius dėl negalios

1.3. Parengti ir patvirtinti būsto pritaikymo žmonėms su negalia finansavimo tvarkos aprašą

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas

2007 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

 

bus tenkinami nustatyti specialieji poreikiai pritaikant būstą neįgaliesiems, reglamentuojant finansavimo (arba kompensavimo) šaltinius

1.4. Parengti dokumentų, reglamentuojančių būsto pritaikymo sutarčių sudarymo tvarką ir reikalavimus, projektus

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

 

 

1.5. Parengti būsto pritaikymo neįgaliesiems pavyzdinį komisijos nuostatų projektą

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007 metų I ketvirtis

 

 

 

 

 

 

 

2. Pritaikyti neįgaliesiems būstus ir gyvenamąją aplinką, tobulinti būsto pritaikymą įgyvendinančių ir prižiūrinčių specialistų kvalifikaciją būsto ir aplinkos pritaikymo srityje

2.1. Vykdyti būsto pritaikymo neįgaliesiems darbus

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007–2011 metai

21670

2670

4000

4500

5000

5500

bus tolygiai plėtojamas būsto pritaikymas neįgaliesiems ir užtikrinamas specialiųjų poreikių tenkinimas priklausomai nuo negalios: judėjimo ir apsitarnavimo funkcijų sutrikimų

2.2. Organizuoti ir administruoti būsto pritaikymo neįgaliesiems darbus

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007–2011 metai

860

100

160

180

200

220

 

2.3. Tobulinti būsto pritaikymą įgyvendinančių ir prižiūrinčių specialistų kvalifikaciją būsto ir aplinkos pritaikymo srityje

Neįgaliųjų reikalų departamentas

2007–2011 metai

100

20

20

20

20

20

gerės būstų pritaikymo kokybė, organizaciniai veiksmai bus tikslesni, komandos darbas užtikrins veiksmingų būstų pritaikymo priemonių taikymą

2.4. Rengti būsto pritaikymo neįgaliesiems katalogus ir kitą reikiamą informacinę medžiagą

Aplinkos ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas, neįgaliųjų asociacijos

2007–2011 metai

50

20

10

20

bus rengiami tipiniai būsto pritaikymo neįgaliesiems pavyzdžiai

2.5. Rengti seminarus, konferencijas, pranešimus, informacinę ir metodinę medžiagą apie būsto pritaikymą neįgaliesiems

Neįgaliųjų reikalų departamentas

2007–2011 metai

50

10

10

10

10

10

neįgaliesiems, savivaldybėms, specialistams ir apskritai visuomenei bus užtikrinta teisė gauti informaciją apie būsto pritaikymo neįgaliesiems eigą ir problemas

3. Užtikrinti poreikio būstui ir jo aplinkai pritaikyti neįgaliesiems nustatymo tikslingumą, šio poreikio tenkinimo apskaitą

3.1. Rinkti ir kaupti statistikos duomenis apie būsto pritaikymą neįgaliesiems

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007–2011 metai

 

 

 

 

 

 

rengiama, kaupiama, sisteminama ir skleidžiama informacija apie būsto pritaikymą neįgaliesiems ir šių paslaugų prieinamumą bus teikiama internete

3.2. Įdiegti bendrą būsto pritaikymo kompiuterinės apskaitos sistemą

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės

2007–2008 metai

180

100

20

20

20

20

sistemiškai analizuojami duomenys leis tolygiau plėtoti būsto pritaikymo sistemą Lietuvoje, palengvins apskaitą

4. Užtikrinti būsto pritaikymo priemonių įgyvendinimo priežiūrą, kontrolę ir skaidrumą, įtraukti į šią veiklą neįgaliųjų asociacijas

4.1. Kasmet rengti ataskaitas apie būsto pritaikymą neįgaliesiems

Neįgaliųjų reikalų departamentas, savivaldybės, neįgaliųjų asociacijos

2007–2011 metai

 

 

 

 

 

 

bus analizuojama būsto pritaikymo būklė ir numatomos tolesnės veiklos kryptys

4.2. Griežtinti būsto pritaikymo programos įgyvendinimo kontrolę ir priežiūrą, įtraukti į šią veiklą neįgaliųjų asociacijas

Neįgaliųjų reikalų departamentas

2007–2011 metai

650

80

120

135

150

165

bendradarbiavimas su neįgaliųjų asociacijomis leis gerinti būsto pritaikymo kokybę, užtikrins veiklos viešumą ir skaidrumą

Iš viso lėšų šiai Programai įgyvendinti (tūkst. litų)

 

2007–2011 metai

23560

3000

4330

4875

5400

5955

 

______________