ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO Nr. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2013 m. sausio 11 d. Nr. 1-7

Vilnius

 

1. Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2009, Nr. 74-3051):

1.1. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išrašymo sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotų sertifikatų įrašymą į asmens dokumentą, bei kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžių) (toliau – PIN kodų) sukūrimą, išrašytų asmens dokumentų perdavimą Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybai, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų migracijos skyriams, policijos komisariatų migracijos poskyriams, grupėms, Valstybės tarnybos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“

1.2. Pripažįstu netekusiu galios 2.4 punktą.

1.3. Išdėstau 2.5 punktą taip:

2.5. Užsieniečio paso, asmens be pilietybės kelionės dokumento, pabėgėlio kelionės dokumento, Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Bendrijoje (toliau – leidimas nuolat gyventi), leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi), Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelės (toliau – Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelė) išdavimą – Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Žin., 2004, Nr. 73-2539) (toliau – įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“);“.

1.4. Išdėstau 4 punkto dvyliktą pastraipą taip:

Gamybos proceso administratorius – Asmens dokumentų išrašymo centro darbuotojas, koordinuojantis asmens dokumentų išrašymo procesą.“

1.5. Išdėstau 4 punkto penkioliktą pastraipą taip:

Prašymo forma – nustatytos formos blankas, kuris užpildytas atspausdinamas prašymo registravimo metu.“

1.6. Išdėstau 4 punkto devynioliktą pastraipą taip:

Tarnyba – institucija, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė registruoti biometrinius duomenis ir / arba prašymus, išduoti išrašytus asmens dokumentus: konsulinės įstaigos ir diplomatinės atstovybės (toliau – konsulinės įstaigos), Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdyba, Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų Migracijos skyriai, policijos komisariatų migracijos poskyriai ir grupės (toliau – migracijos tarnybos), Valstybės tarnybos departamentas ar kita įstaiga, atsakinga už prašymų registravimą ir / ar atitinkamų asmens dokumentų išdavimą.“

1.7. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Sprendimus suteikti įgaliojimus priima konkrečios tarnybos vadovas, esant reikalui, suderinęs tai su aukštesnės institucijos vadovybe bei aukštesnės pakopos sistemos administratoriais. Darbuotojas, kuriam būtina gauti vienus ar kitus įgaliojimus, užpildo nustatytos formos prašymą, kuriame nurodo, kokiems tikslams ir kokioms funkcijoms vykdyti reikalingi įgaliojimai. Tarnybos vadovo patvirtintas prašymas išsiunčiamas Gyventojų registro tarnybai, kur nustatyta tvarka darbuotojas registruojamas sistemoje kaip Gyventojų registro tvarkytojas. Pasikeitus darbuotojo įgaliojimams, rašomas naujas prašymas.“

1.8. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Priimant sprendimą suteikti darbuotojams vienus ar kitus įgaliojimus, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu (Žin., 2011, Nr. 163-7739), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), tarnybos nuostatais.“

1.9. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Prašymo registracijos numeris sistemoje formuojamas automatiniu būdu pagal sistemoje įdiegtą Prašymų numerių klasifikatorių, sudarytą vadovaujantis tarnybose patvirtintais dokumentų registrų sąrašais bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230).“

1.10. Pripažįstu netekusiu galios 21.3 punktą.

1.11. Pripažįstu netekusiu galios 23.3 punktą.

1.12. Pripažįstu netekusiu galios 24 punktą.

1.13. Išdėstau 43 punktą taip:

43. Pirštų atspaudai turi atitikti standarto ISO/IES 19794–4:2005 reikalavimus.“

1.14. Išdėstau 56.5 punktą taip:

56.5. atskirais atvejais dėl asmens dokumento išrašymo ypatingos skubos tvarka ir atsiėmimo būtina iš anksto susiderinti su Asmens dokumentų išrašymo centro Išrašymo skyriaus vedėju telefonu arba elektroniniu paštu;“.

1.15. Išdėstau 64 punktą taip:

64. Atsiradus poreikiui koreguoti prašymą po to, kai užsakymas su prašymu jau perduotas Asmens dokumentų išrašymo centrui, ir, esant reikalui, kad prašymas būtų atmestas ir grąžintas tarnybai anksčiau nei bus išrašytas asmens dokumentas, dėl prašymo ar užsakymo grąžinimo būtina kreiptis į Asmens dokumentų išrašymo centro Išrašymo skyriaus vedėją telefonu arba elektroniniu paštu.“

1.16. Išdėstau 71 punktą taip:

71. Asmens dokumentų išrašymo centras asmens dokumentus išrašyti gali pagal prašymus, gautus sistemoje suformuoto užsakymo būdu.“

1.17. Pripažįstu netekusiu galios 72 punktą.

1.18. Pripažįstu netekusiu galios 73 punktą.

1.19. Pripažįstu netekusiu galios 74 punktą.

1.20. Išdėstau 76 punktą taip:

76. Išrašius asmens dokumentus ir uždarus vokelius su kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenimis (slaptažodžiu) (toliau – PIN kodo vokeliai), suformuojamas išrašytų asmens dokumentų lydraštis (toliau – lydraštis), kuriame nurodomi visi į užsakymą įtraukti prašymai. PIN kodo vokeliai išrašomi asmenims, kurie asmens dokumento išrašymo metu yra pilnamečiai (t. y. 18 metų) arba kuriems iki pilnametystės liko mažiau nei 1 metai.“

1.21. Išdėstau 81 punktą taip:

81. Ruošiant asmens dokumentus išsiųsti tarnybai, į vieną paketą (siuntą) pakuojami įvairių rūšių, bet tik vienos konkrečios tarnybos asmens dokumentai kartu su lydraščiais.“

1.22. Išdėstau 84 punkto pirmąją pastraipą taip:

84. Pagal pašto reikalavimus išspausdintos etiketės įdedamos į paketo voką taip, kad būtų perskaitomos iš išorės. Paketo vokas yra daugkartinio naudojimo.“

1.23. Išdėstau 85 punktą taip:

85. Daugkartinio naudojimo paketo vokas turi būti grąžintas Asmens dokumentų išrašymo centrui. Prieš perduodant pašto pasiuntiniams grąžinti, į voko išorinę peršviečiamą kišenėlę turi būti įdedama etiketė, kurioje adresatu nurodytas Asmens dokumentų išrašymo centras.“

1.24. Išdėstau 98 punktą taip:

98. Nustačius, kad pakuotė pažeista ir / ar trūksta asmens dokumentų ir / ar PIN kodo vokelių, apie tai nedelsiant informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras. Teritorinės policijos įstaigos arba konsulinės įstaigos vadovo pavedimu per 5 darbo dienas nuo nustatyto (-ų) asmens dokumentų pakuotės pažeidimo ir / ar asmens dokumentų ir / ar PIN kodo vokelių trūkumo atliekamas patikrinimas, surašoma jo išvada. Išvados kopija pateikiama Asmens dokumentų išrašymo centrui. Asmens dokumentų išrašymo sistemoje išvadą dėl nustatyto asmens dokumento trūkumo surašiusi institucija nedelsdama paskelbia, kad asmens dokumentas dingo.“

1.25. Išdėstau 101 punktą taip:

101. Techniškai sugadintas asmens dokumentas kartu su broko aprašu (trumpa broko charakteristika) grąžinamas Asmens dokumentų išrašymo centrui. Grąžinant techniškai brokuotą asmens dokumentą, dėl kurio turėjo būti, bet nebuvo gautas PIN kodo vokelis, sistemoje turi būti įvedamas priežasties kodas „75“, o pastabų laukelyje įrašoma „Prarastas PIN kodo vokelis“. Darbuotojų veiksmai atskirais išskirtiniais atvejais nurodyti šio Aprašo 18 priede.“

1.26. Pripažįstu netekusiu galios 131 punktą.

1.27. Išdėstau 132 punktą taip:

132. Tarnybų darbuotojai gali formuoti tik tas asmens dokumentų negaliojimo priežastis (8 priedas), kurias leidžia numatytos meniu funkcijos.“

1.28. Išdėstau 136 punkto pirmąją pastraipą taip:

136. Paskelbti negaliojančiais asmens dokumentai ir neįteikti PIN kodo vokeliai, vadovaujantis teisės aktų, reglamentuojančių asmens dokumentų išdavimą, nuostatomis, siunčiami naikinti Asmens dokumentų išrašymo centrui. Siunčiamų negaliojančių asmens dokumentų lydraštyje (14 priedas) turi būti nurodyta: asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, dokumento numeris arba serija ir numeris, dokumento rūšis, siunčiamų asmens dokumentų kiekis.“

1.29. Išdėstau 138 punktą taip:

138. Siuntimo lydraščiai tarnybose formuojami ir atspausdinami sistemos priemonėmis. Asmens dokumentų išrašymo centre gauta siunta dalyvaujant ne mažiau kaip 2 darbuotojams sutikrinama su lydraščiu.“

1.30. Išdėstau 140 punktą taip:

140. Kiti į asmens dokumentus įrašomi duomenys: valstybės tarnautojo pareigos, įstaigos pavadinimas, nuorodos į įstatymo straipsnius, dalis ir / ar punktus – teisės aktų, reglamentuojančių atitinkamos rūšies asmens dokumento išdavimą, nustatyta tvarka įrašomi iš atitinkamų registrų. Į asmens tapatybės kortelės kontaktinę elektroninę laikmeną įrašomi kvalifikuotas sertifikatas ir asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas. Į asmens dokumentus taip pat įrašomi duomenys, susiję su asmens dokumento tvarkymu: asmens dokumento numeris, išdavimo data, galiojimo data, asmens dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas ir kiti duomenys.“

1.31. Išdėstau 145 punktą taip:

145. Siekiant užtikrinti tinkamą įrašų visų tipų leidimuose gyventi formavimą, registruojant prašymus įforminti leidimą gyventi (leidimą nuolat gyventi, leidimą laikinai gyventi, Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelę), į sistemą būtina įrašyti užsienio valstybės išduoto kelionės dokumento rekvizitus (jei sistema jų reikalauja), priimto sprendimo išduoti (pakeisti) leidimą gyventi datą ir numerį, įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ straipsnį, dalį ir / ar punktą, kurio pagrindu priimtas minėtas sprendimas, ir nurodyti, kuriam laikui nuspręsta išduoti (pakeisti) leidimą gyventi.“

1.32. Išdėstau 146 punkto pirmąją pastraipą taip:

146. Leidimo laikinai gyventi ir Europos Sąjungos leidimo gyventi kortelės galiojimo laikas gali būti nurodomas laiko intervalu „NUO...IKI...“ arba įrašant jo galiojimo laiką metais.“

1.33. Išdėstau 149 punktą taip:

149. Leidimo gyventi kortelės eilutėje „GALIOJA IKI“ visada įrašoma leidimo gyventi nurodyto galiojimo laiko pabaigos data.“

1.34. Išdėstau 150 punktą taip:

150. Jeigu sistema tiesioginiu ryšiu sujungta su Užsieniečių registru, leidimo gyventi kortelėje automatiniu būdu parenkama nuoroda į įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ straipsnį, dalį ir / ar punktą atitinkamai nurodytą Užsieniečių registre. Jeigu nėra sąsajų su Užsieniečių registru, prašyme įforminti leidimą gyventi nuoroda parenkama, vadovaujantis Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pateikiamu Leidimų gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo pagrindų klasifikatoriumi.“

1.35. Pripažįstu netekusiu galios 151 punktą.

1.36. Išdėstau 152 punktą taip:

152. Įvedus nuorodą į įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 46 straipsnio 1 dalies 1 punktą, prašymų įforminti leidimą gyventi registravimo formoje pateikiamas meniu, kuriame prašymą registruojantis darbuotojas privalo parinkti vieną iš galimų įrašų: „BE TEISĖS DIRBTI“ arba „SU TEISE DIRBTI“.“

1.37. Išdėstau nauja redakcija pridedamus:

1.37.1. 1 priedą;

1.37.2. 2 priedą;

1.37.3. 3 priedą;

1.37.4. 9 priedą;

1.37.5. 10 priedą;

1.37.6. 12 priedą.

1.38. Papildau nauju 18 priedu (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas, išskyrus šio įsakymo 1.37 ir 1.38 punktuose nurodytus priedus, skelbiamas leidinyje „Valstybės žinios“.

 

Direktorius                                                                                         Ramūnas Žičkis