KULTŪRINIO BENDRADARBIAVIMO SUTARTIS TARP LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR KINIJOS LIAUDIES RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Kinijos Liaudies Respublikos Vyriausybė (toliau vadinamos „susitariančiomis šalimis“), siekdamos sutvirtinti draugiškus tarpusavio santykius ir skatindamos kultūros mainus tarp dviejų valstybių, nutarė pasirašyti šią Sutartį tokiomis sąlygomis:

 

I straipsnis

 

Susitariančios šalys, vadovaudamosi lygybės ir abipusės naudos principais, taip pat laikydamosi savo šalies įstatymų ir normatyvų, nutaria skatinti ir remti atitinkamų tų šalių organizacijų bendradarbiavimą kultūros, švietimo, socialinių mokslų, sveikatos, sporto, leidybos, žurnalistikos, radijo, televizijos ir kino srityse.

 

II straipsnis

 

Susitariančios šalys nutaria organizuoti kultūros ir meno mainus bei bendradarbiauti šiais būdais:

1. Rašytojų bei menininkų vizitų mainai.

2. Atlikėjų bei artistų trupių mainai.

3. Kultūros ir meno parodų rengimas susitariančiose šalyse.

 

III straipsnis

 

Susitariančios šalys siekia mainų ir bendradarbiavimo švietimo srityje tokiais būdais:

1. Pagal poreikius šalys keisis mokytojų, mokslininkų bei specialistų paskaitų ir studijų vizitais.

2. Pagal poreikius ir galimybes teiks stipendijas kitos šalies studentams.

3. Rems abiejų šalių aukštojo mokslo institucijų tiesioginius kontaktus ir bendradarbiavimą.

4. Keisis švietimo darbuotojų delegacijomis, kad supažindintų šalių ekspertus su kitos šalies švietimo sistema ir galėtų spręsti bendradarbiaujant iškylančias problemas.

5. Skatins vadovėlių, informacijos apie vidurinį ir aukštąjį išsilavinimą bei kitos mokomosios medžiagos ir knygų mainus tarp šalių švietimo institucijų.

6. Skatins ir rems abiejų šalių mokslininkų ir specialistų dalyvavimą susitariančiose šalyse rengiamose mokslinėse konferencijose.

 

IV straipsnis

 

Susitariančios šalys skatins ir rems šalių jaunimo organizacijų bendradarbiavimą ir tarpusavio mainus.

 

V straipsnis

 

Susitariančios šalys pagal savo galimybes keisis knygomis, periodika ir įvairiais kitais kultūros bei meno leidiniais, rems bendrą knygų spausdinimą.

 

VI straipsnis

 

Susitariančios šalys sieks stiprinti šalių sporto organizacijų kontaktus ir bendradarbiavimą, pagal poreikius ir galimybes skatins atitinkamas sporto organizacijas bei asociacijas organizuoti draugiškus vizitus ir varžybas, taip pat meistriškumo ugdymo metodikos mainus tarp sportininkų, trenerių, komandų ir medicinos personalo.

 

VII straipsnis

 

Susitariančios šalys stengsis remti ir skatinti abiejų šalių muziejų ir bibliotekų mainus bei bendradarbiavimą.

 

VIII straipsnis

 

Susitariančios šalys nutaria parengti mainų ir bendradarbiavimo programą žurnalistikos, leidybos, radijo, televizijos ir kino srityse.

 

IX straipsnis

 

Susitariančios šalys nutaria parengti mainų programą socialinių mokslų srityje, kuri apimtų sociologų akademinius mainus bei pasikeitimą atitinkama literatūra.

 

X straipsnis

 

Susitariančios šalys skatins ir palaikys tiesioginius mainus tarp šalių sveikatos apsaugos organizacijų.

 

XI straipsnis

 

Susitariančios šalys rems mainus ir bendradarbiavimą tarp abiejų šalių rašytojų sąjungų bei kitų nevyriausybinių organizacijų.

 

XII straipsnis

 

Susitariančios šalys parengs šios Sutarties įgyvendinimo programas, dvišalių konsultacijų metu aptars finansines sąlygas. Pagal šią Sutartį atitinkamos abiejų šalių organizacijos gali rengti atskiras konkrečių bendradarbiavimo sričių programas ir sutartis.

 

XIII straipsnis

 

Ši Sutartis įsigalios jos pasirašymo dieną. Ji turės galioti penkerius metus ir automatiškai bus pratęsiama kitam penkerių metų laikotarpiui. Jei kuri nors šalis pageidautų nutraukti Sutartį, ji turi atsiųsti kitai šaliai įspėjimą raštu likus šešiems mėnesiams iki jos baigties termino.

 

Ši Sutartis parengta trimis egzemplioriais Pekine 1993 m. lapkričio 8 d. lietuvių, kinų ir anglų kalbomis. Šie tekstai yra lygiaverčiai ir autentiški.

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KINIJOS LIAUDIES RESPUBLIKOS

VYRIAUSYBĖS VARDU

VYRIAUSYBĖS VARDU

______________